quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Blaadjes bewegen hier amper aan de boom hoor.
Met je kaartje.
Toen we in 2019 de 40 graden haalden had ik dus daadwerkelijk een collega die in een winterjas op het werk kwam.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag het toch alleen omdat ik mij niet kan voorstellenMoet je vooral zelf weten al draag je een dikke winterjas met dit weer
Wind (Gem)quote:
Ik ging vroeger elke dag naar school met minstens windkracht 5 joh. Windkracht 3 is voor mietjesquote:
Bij ons 14 km/uquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Wind (Gem)
3.1 km/u
1 Bft
Zeer zwak
Richting (Gem)
ONO 67°
Van het lokale weerstation.
Nattekatweetalles.gif
Woon in flat hoor. In het paupergdeelte. Gelukkig wel aircogenot met deze temperaturen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
wist niet dat je zo rijk was. ik woon weer terug in het noordenGOD
Heb al overal warmte uitslag. Laatste weken was perfect. Dit hoeft ook weer nietquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Woon in flat hoor. In het paupergdeelte. Gelukkig wel aircogenot met deze temperaturen.
Alle regen is ook weer bijna uit de kaartjesquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb al overal warmte uitslag. Laatste weken was perfect. Dit hoeft ook weer niet
nouja ook wel lekker hoor. beter dan 15 graden en regenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Alle regen is ook weer bijna uit de kaartjes. 25+ en droog tot september genot.
Mag best ff een paar dagen anders hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:11 schreef Tjacka het volgende:
[..]
nouja ook wel lekker hoor. beter dan 15 graden en regen
Ff de hooikoorts eruit en resetten, dan weer door.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mag best ff een paar dagen anders hoor.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
RIP natuurquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ahja, maar dat houdt niet aan toch? Zal daarna ws wel weer zakken lijkt me.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
Gaan we, hoor. Zondag en maandag een onaangename 32-34
[ twitter ]
Daarna een dag of 5 26-28 gradenquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, maar dat houdt niet aan toch? Zal daarna ws wel weer zakken lijkt me.
Het waaide ook best flink, inderdaad. Telkens weer de parasol omverquote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:28 schreef Tjacka het volgende:
N
[..]
Nee West-FrieslandGODEN
Hele dag dikke warme wind nu is er verkoeling maar geen wind
ze vallen ook het waterbakje van de konijnen aanquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:22 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Als ik nu de sproeier aanzet zitten er al 25 vogeltjes.
Wel veel minder zon.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:31 schreef Momo het volgende:
Pluim voorspellingen ECMWF en GFS, nog steeds heel schraal qua neerslag en vrijwel alle dagen 25+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HEBBEN WE AL EEN HITTEGOLFquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:31 schreef Momo het volgende:
Pluim voorspellingen ECMWF en GFS, nog steeds heel schraal qua neerslag en vrijwel alle dagen 25+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Bilt verpeste de reeks door een 29,9 volgens mij, alleen als het donderdag en vrijdag niet onder de 25 graden wordt kunnen we die wel doorzetten met 30+ op maandag en dinsdag volgende week.quote:
Kan nog steedsquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:42 schreef Momo het volgende:
[..]
De Bilt verpeste de reeks door een 29,9 volgens mij, alleen als het donderdag en vrijdag niet onder de 25 graden wordt kunnen we die wel doorzetten met 30+ op maandag en dinsdag volgende week.
Hatsjoe, hatsjoe, hatsjoe....... hatsjoe,...... haAAAAAAATSJOE!!!!!! Snottersnotter.quote:
warmtegetal staat wel al op 26 lolquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:42 schreef Momo het volgende:
[..]
De Bilt verpeste de reeks door een 29,9 volgens mij, alleen als het donderdag en vrijdag niet onder de 25 graden wordt kunnen we die wel doorzetten met 30+ op maandag en dinsdag volgende week.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kan even geen afbeeldingen plaatsen, maar nieuwe EC run lijkt wat af te zwakken.
Qua temperatuur dus niks mis mee, maar de luchtvochtigheid is wel te hoogquote:Op woensdag 14 juni 2023 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Dinsdag dus flinke buien zo te zien en vanaf woensdag 26-28 graden![]()
Het is veels te warm voor de tijd van het jaar, maar goed dat bedoel je vast niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua temperatuur dus niks mis mee, maar de luchtvochtigheid is wel te hoog
Geen problemen met 26-28 als de lv laag is, nee. Dat dat wat hoger is dan normaal dat is dan maar zo. Liever dat dan te koud met 17-21quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is veels te warm voor de tijd van het jaar, maar goed dat bedoel je vast niet.
[ afbeelding ]
Laat 17 nu juist normale gemiddelde temperatuur zijn in juni.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geen problemen met 26-28 als de lv laag is, nee. Dat dat wat hoger is dan normaal dat is dan maar zo. Liever dat dan te koud met 17-21
Is dat gemiddelde dan op een bepaalde plaats?quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat 17 nu juist normale gemiddelde temperatuur zijn in juni.
Uiteraard in de Bilt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat gemiddelde dan op een bepaalde plaats?
17 in Den Helder is 24 in Maastricht. 17 in Maastricht is 13 in Amsterdam.
Sorry, dat was waarschijnlijk een hele blonde vraag.quote:
Jup..quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sorry, dat was waarschijnlijk een hele blonde vraag.
17? Nee, joh. Voor halverwege juni echt nietquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat 17 nu juist normale gemiddelde temperatuur zijn in juni.
16,2 zelfs, als je de hele dag neemt gewoon he, voor max temperatuur 20,9.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
17? Nee, joh. Voor halverwege juni echt niet
Jawel dus, verdiep je eens in de statistieken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
17? Nee, joh. Voor halverwege juni echt niet
Man, wat boeien die statistieken nou. Het weer houdt zich niet aan "statistieken" en als het boven gemiddeld is dan is het boven gemiddeld, punt. Doe je niks aan.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel dus, verdiep je eens in de statistieken.
Laat dat nou net het hele punt zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Man, wat boeien die statistieken nou. Het weer houdt zich niet aan "statistieken" en als het boven gemiddeld is dan is het boven gemiddeld, punt. Doe je niks aan.
Ik denk dat hij er vanuit ging dat je met 17 de maximum temperatuur bedoelde, want dat is waar - ook in de dagelijkse weersvoorspellingen - altijd mee gecommuniceerd wordt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat dat nou net het hele punt zijn.
Invictus zegt zelf dat hij het "te koud vind met 17-21 graden" terwijl dat dus normale temperaturen zijn voor juni. Zegt genoeg over hoe de perceptie van "normaal weer" verschuift voor ons allemaal nu we steeds vaker te maken hebben met langere, warmere periodes zoals nu.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er vanuit ging dat je met 17 de maximum temperatuur bedoelde, want dat is waar - ook in de dagelijkse weersvoorspellingen - altijd mee gecommuniceerd wordt.
Geen enkele weerman op het nieuws zegt ooit:
"Morgen wordt het gemiddeld 17,9 graden over het gehele etmaal genomen"
Ik weet niet of je dat kan scharen onder verschuiven van ''perceptie van normaal weer'' als hij het te fris vindt en er ook bij aangeeft dat hij het prima vindt dat het dan wat warmer dan normaal is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Invictus zegt zelf dat hij het "te koud vind met 17-21 graden" terwijl dat dus normale temperaturen zijn voor juni. Zegt genoeg over hoe de perceptie van "normaal weer" verschuift voor ons allemaal nu we steeds vaker te maken hebben met langere, warmere periodes zoals nu.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:07 schreef Zipportal het volgende:
Lang niet meer zo warm.![]()
![]()
Om dit te vieren een Cornetto. @:coco
Hier ook iets minder warm dan een paar dagen terug. Echt heerlijk in de zon nu.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:07 schreef Zipportal het volgende:
![]()
nu is er wel windgenotquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier ook iets minder warm dan een paar dagen terug. Echt heerlijk in de zon nu.
Het is prima te doen. Noordelijke windgenot.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier ook iets minder warm dan een paar dagen terug. Echt heerlijk in de zon nu.
Ik heb net een uurtje gefietst en ik ben alweer een tint bruiner. Grapje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:11 schreef Coco het volgende:
[..]![]()
mokerheet hier
Tijd voor een perenijsje.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:07 schreef Zipportal het volgende:
![]()
Ja, de hele dag, maar 22 als dagtemperatuur, dus! Voor de Bilt. Hier in Oosten ongetwijfeld iets meer. 22 is acceptabel, maar liever 24-26. 16 doen we in de lente of herfst wel weerquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:02 schreef Momo het volgende:
[..]
16,2 zelfs, als je de hele dag neemt gewoon he, voor max temperatuur 20,9.
Boeit me echt precies niks. Krijg je alleen maar dat geneuzel van dat het te warm, te nat, te koud of te weet ik veel wat is.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel dus, verdiep je eens in de statistieken.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:19 schreef Twieki het volgende:
Het hoort rond half juni gewoon rustig 20 á 24 graden te zijn, met een regelmatig buitje en een windje. Wat is dit voor vieze hitte nu de zomer nog niet eens écht is begonnen?
Heb je weer dat gezeik dat mooie dames in korte rokjes meuren naar vis. Want ja, ze kunnen niet luchten omdat er niks doorwaait.
Met oud & nieuw.quote:Op woensdag 14 juni 2023 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
16 doen we in de lente of herfst wel weer
Welke vieze hitte? Dit is juist vrij fijne warmte met een lage LV, dus prima te doen. Soms wat warm met 30+, maar redelijk goed uit te houden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:19 schreef Twieki het volgende:
Het hoort rond half juni gewoon rustig 20 á 24 graden te zijn, met een regelmatig buitje en een windje. Wat is dit voor vieze hitte nu de zomer nog niet eens écht is begonnen?
Heb je weer dat gezeik dat mooie dames in korte rokjes meuren naar vis. Want ja, ze kunnen niet luchten omdat er niks doorwaait.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |