Dit dus. Zal waarschijnlijk niet verder komen als elkaar tolereren, een beperkt aantal keren per jaar. Mijn schoonzus heeft dat ook met mijn ouders. Het is zoals het is.quote:
Opgelostquote:Op maandag 12 juni 2023 01:16 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Dit dus. Zal waarschijnlijk niet verder komen als elkaar tolereren, een beperkt aantal keren per jaar. Mijn schoonzus heeft dat ook met mijn ouders. Het is zoals het is.
Zorg dat jouw band met je moeder goed blijft, en de band met je vrouw weer goed wordt. En laat die twee dingen naast elkaar bestaan.
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.quote:Op maandag 12 juni 2023 01:07 schreef einzeinz het volgende:
Situatie kan niet blijven duren. Vroeg of laat knapt het volledig.
Voel je je verder wel gelukkig bij haar?
Hoe deed ze voor jullie getrouwd waren?
Dit is niet wat ik zoek bij een partner. Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.quote:Op maandag 12 juni 2023 01:08 schreef ETphonehome het volgende:
Wellicht een beetje kort door de bocht, maar toch:
-Je trouwt dus met iemand waarvan je houdt, en wist vast al voor jullie trouwen dat je vrouw en je ouders elkaar niet lagen. Immers: aanloop naar samenwonen/huwelijk kwamen ze elkaar ook regelmatig tegen verwacht ik, gezien je band met je moeder.
-Dan ben je net getrouwd, en sleep je je vrouw elke week mee naar je ouders. Waarom ga je niet alleen, en vraag je haar 1x/maand ofzo mee te gaan?
-Jij hebt een goede band met je moeder. Dat kun je niet opdringen aan je partner
-Jij hebt de volwassen leeftijd bereikt, partner gevonden, bouw daar een leven mee op.
Als jij het grootste probleem (contact met jou moeder) blijft doordrukken/opdringen aan je vrouw ga je automatisch ruzie krijgen over allerlei andere dingen.
Dit ja.quote:Op maandag 12 juni 2023 02:34 schreef Shivo het volgende:
Ik ben blij dat mijn partner fatsoenlijk onthecht is. Ik zou er ook niet op zitten te wachten altijd met ouders rekening te moeten houden!
Ik zou toch maar voor het compromis gaan. Ik herken het overigens wel een beetje want die van mij kan ook niet goed met mijn pa terwijl ik er het liefst meerdere keren per week langsga. Als mijn vriendin er bij is dan is de sfeer altijd matig doordat ze geen enkele moeite doet er iets van te maken.quote:Op maandag 12 juni 2023 02:28 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dit is niet wat ik zoek bij een partner. Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
Dat zal het zijn inderdaad. Ik denk dat er een keer iets is gedaan en gezegd (of een opstapeling) wat z’n vrouw te veel is geworden waardoor haar houding tegenover zijn ouders (moeder) is veranderd. Wellicht wil ze het hem niet vertellen om TS niet te kwetsen. Ik herken het namelijk en zou er ook echt niet op zitten wachten om zoveel contact te hebben.quote:Op maandag 12 juni 2023 06:33 schreef hoechst het volgende:
Is er ooit iets voorgevallen waardoor er haat ontstaan kan zijn??
zit ze te pushen om kleinkinderen oid?
Elkaar liggen is totaal wat anders dan de band die jij hebt met je ouders aan haar opleggen.quote:Op maandag 12 juni 2023 02:28 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dit is niet wat ik zoek bij een partner. Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
Waarschijnlijk heeft TS niet doorgehad dat zijn vrouw het al langer irritant vond dat ze zoveel naar haar schoonouders moest. Zoiets accepteer je aan het begin nog wel maar na een tijdje raakt dat geduld op.quote:Op maandag 12 juni 2023 06:29 schreef livelink het volgende:
Om heel eerlijk te zijn zou ik verplicht 1x per week eten bij mijn schoonouders (of bij wie dan ook) ook heel vervelend vinden trouwens. En als je je eenmaal aan zo'n verplichting gaat ergeren wordt alles te veel. Had je dat niet gehad, dan zou je vrouw vast nog steeds gezellig terugzwaaien en bij gelegenheden wel geïnteresseerd zijn.
Je kunt er toch ook voor kiezen om zelf 1x per week even bij je ouders langs te gaan en af en toe te gaan eten zonder het ook een verplichting te maken voor je vrouw?
Zo klinkt het wel ja, en alsof trouwen en samenwonen tegelijkertijd gebeurd is.quote:Op maandag 12 juni 2023 06:16 schreef livelink het volgende:
Ben je gaan samenwonen vanuit je ouderlijk huis, TS? Of woonde je daarvoor al alleen?
Belde zij je moeder op of andersom?quote:Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.
We hebben wekelijks ruzie.
Er is verder niks gebeurd in dat jaar?quote:Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.
Tijd om de navelstreng door te knippenquote:Op maandag 12 juni 2023 02:28 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Moeder zegt dat ze haar vaker heeft genegeerd. Waarom blijft moeder toeteren en zwaaien dan?quote:Op maandag 12 juni 2023 07:23 schreef maily het volgende:
En als zij vindt dat je moeder haar privacy niet respecteert moet ze misschien niet aan de voorkant gaan zitten?
Ik denk naar TS, want die zit daar ook?quote:Op maandag 12 juni 2023 07:30 schreef arvensis het volgende:
[..]
Moeder zegt dat ze haar vaker heeft genegeerd. Waarom blijft moeder toeteren en zwaaien dan?
Dit triggert me wel. Ik kan me ergens voorstellen dat te veel bemoeienis of verwevenheid met het leven van je ouders een afknapper kan zijn, maar of daar het probleem ligt kan niemand hier bepalen.quote:Op maandag 12 juni 2023 00:46 schreef Nick9292 het volgende:
Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun
Goeiequote:Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind de OP nogal merkwaardig.
Er wordt geen enkele reden genoemd waarom de relatie tussen vrouw en moeder ‘180 graden is gedraaid’ sinds TS en vrouw samenwonen.
Ik vind het merkwaardig dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden omdat zijn vrouw wegliep bij het passeren/zwaaien van moeder. In het verhaal dient dit natuurlijk het doel dat moeder kan vertellen dat het vaker is gebeurd dat vrouw niet zwaaide.
Als TS zich al afvraagt hoe slecht zijn vrouw is dat ze niet wil zwaaien, is dit huwelijk natuurlijk al reddeloos verloren.
Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
Ze toetert en zwaait denk ik ook als zij daar alleen zit.quote:
Ik denk dat jullie te verschillend zijn. Misschien tijd op een punt achter het huwelijk te zetten.quote:Op maandag 12 juni 2023 00:46 schreef Nick9292 het volgende:
Ik ben nu ruim een jaar getrouwd met mijn vrouw. We hebben iedere keer ruzie over van alles. Het grootste probleem is dat zij mijn ouders en vooral mijn moeder niet wil zien en spreken.
Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun dan vrienden en andere familieleden. Dit weet zij ook. En het wordt met de maand erger. We gaan 1x in de week eten bij mijn ouders en iedere keer als wij daarheen gaan, doet ze ongeïnteresseerd en is ze continu met haar telefoon bezig. En alle contactmomenten wil ze beperken, denk aan verjaardagen van families en vrienden waarbij mijn ouders ook aanwezig zijn, dan gaat ze helemaal ergens anders zitten en doet ze alles om mijn moeder te vermijden. Ik zit hier heel erg mee en om dit soort dingen hebben wij wekelijks ruzie.
Vandaag was het weer zover. Mijn moeder rijdt naar haar werk via de hoofdweg en wij wonen aan die hoofdweg en zitten met dit mooi weer voor de deur. Dus mijn moeder toeters weleens en zwaait naar ons. Vandaag reed ze langs en toeterde en ze stond boos op en zij dat ze dit zat is en dat mijn moeder haar privacy niet accepteert. Ik werd hier heel erg woest om, omdat mijn moeder tuurlijk even gaat zwaaien als ze langs rijdt. Toen ik mijn moeder belde om excuses aan te bieden dat zij wegliep, zij ze ja dat doet ze vaker, maar heb het nooit tegen je willen zeggen om jullie relatie te verstoren. Maar blijkbaar toen ik er niet was en mijn moeder reed langs, negeerde ze haar gezwaai. Echt heftig en begrijp niet dat je zo slecht kunt zijn. Mijn moeder doet haar niets aan, maar misschien ligt het aan de band van mij met mijn moeder dat haar dwars ligt.
Ik ben nu in het hotel en weet het echt niet meer…
Zijn wij de enige die 1x per week bij je ouders eten veel vinden?quote:Op maandag 12 juni 2023 06:19 schreef arvensis het volgende:
Tijd om de navelstreng door te knippen, Nick.
Ik zie mijn schoonouders 1x per jaar 2 dagen en dat hoeft voor mij al eigenlijk nietquote:Op maandag 12 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zijn wij de enige die 1x per week bij je ouders eten veel vinden?
1x per maand op de koffie is al veel
Zo te lezen omdat ze zo goed overweg kon met zijn moeder.quote:
quote:Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 juni 2023 02:28 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
[…] Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
Nee. Moet er niet aan denken.quote:Op maandag 12 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Wat is nu 1keer in de 7 dagen ..quote:Op maandag 12 juni 2023 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee. Moet er niet aan denken.
Is volgens mij ook meer een ding voor (vrijgezelle) mannen om te doen.
quote:Op maandag 12 juni 2023 09:19 schreef hoechst het volgende:
[..]
Wat is nu 1keer in de 7 dagen ..
Als ze dat al niet voor hem over heeft.
1x in de week iets verplicht doen wat je tijd en energie kost en wat je ècht niet leuk vindt. Terwijl het enorm makkelijk is om alleen bij je ouders te gaan eten en je vrouw niet verplicht mee te slepen. Als hij dat al niet voor haar over heeft....quote:Op maandag 12 juni 2023 09:19 schreef hoechst het volgende:
Wat is nu 1keer in de 7 dagen ..
Als ze dat al niet voor hem over heeft.
Mijn gok: Omdat ie niet wil dat z'n ouders weten dat z'n huwelijk na een jaar al op ontploffen staat.quote:Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
En dan de was meebrengenquote:Op maandag 12 juni 2023 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee. Moet er niet aan denken.
Is volgens mij ook meer een ding voor (vrijgezelle) mannen om te doen.
quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Moeder zwaait als ze langsrijdt: TiJd Om De NaVeLsTrEnG DoOr Te KnIpPeN!!!!
Je moeder zie je wel weer op dr begrafenis is toch je moeder maar.
Hotel Mama ....quote:Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Het eerste deel van je post en het tweede hebben niet zoveel met elkaar te maken.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat TS een ((veel) te) sterke band heeft met zijn moeder, en dat de echtgenote dacht dat het huwelijk hier wel een eind aan zou maken. Helaas zien teveel vrouwen de aanstaande man als een project om om te vormen tot het ideaal dat zij hebben van een echtgenoot, niet als de persoon waar ze lange tijd (de rest van hun leven ...) mee zullen doorbrengen. Natuurlijk zullen beide partners voor een geslaagd huwelijk enigzins moeten veranderen, maar niet een totale mentale makeover.
Mee eens.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Dit klopt allemaal, maar ik verbaas me wel over de koppigheid en starheid van de vrouw van TS. Welke reden dan ook, jij hebt er als vrouw ook voor gekozen om met jouw partner te zijn en daar krijg je de familie gratis bij. Dan hoef je niet direct dikke vrienden te zijn, maar als je een beetje volwassen bent kan je op z'n minst normaal met elkaar omgaan. Het klinkt nou niet echt alsof de vrouw van TS dit vermogen bezit. Kijk als die schoonouders je nou 100.000 euro afhandig hebben gemaakt of je ongeboren kind hebben vermoord dan snap ik dat je niet terugzwaait. Maar om nou zo te gaan doen simpelweg omdat 'je iemand niet mag' ja dan heb je ook wel een (of meerdere) draadje loszitten.quote:Op maandag 12 juni 2023 01:08 schreef ETphonehome het volgende:
Wellicht een beetje kort door de bocht, maar toch:
-Je trouwt dus met iemand waarvan je houdt, en wist vast al voor jullie trouwen dat je vrouw en je ouders elkaar niet lagen. Immers: aanloop naar samenwonen/huwelijk kwamen ze elkaar ook regelmatig tegen verwacht ik, gezien je band met je moeder.
-Dan ben je net getrouwd, en sleep je je vrouw elke week mee naar je ouders. Waarom ga je niet alleen, en vraag je haar 1x/maand ofzo mee te gaan?
-Jij hebt een goede band met je moeder. Dat kun je niet opdringen aan je partner
-Jij hebt de volwassen leeftijd bereikt, partner gevonden, bouw daar een leven mee op.
Als jij het grootste probleem (contact met jou moeder) blijft doordrukken/opdringen aan je vrouw ga je automatisch ruzie krijgen over allerlei andere dingen.
Er is ook niks mis mee als een volwassen man zegt dat hij liever leuke dingen doet met zijn ouders dan met zijn vrienden?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Mee eens.
Niets mis met een goede familie band, elkaar graag zien
Maar er mist iets in dit verhaal, de vrouw van de TS ging goed om met moeders en wil er nu nog maar weinig van weten.
Wat is er gebeurd?
En als TS zijn vrouw nou heeft verzonnen, bij wie zitten dan de draadjes los?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:19 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Dit klopt allemaal, maar ik verbaas me wel over de koppigheid en starheid van de vrouw van TS. Welke reden dan ook, jij hebt er als vrouw ook voor gekozen om met jouw partner te zijn en daar krijg je de familie gratis bij. Dan hoef je niet direct dikke vrienden te zijn, maar als je een beetje volwassen bent kan je op z'n minst normaal met elkaar omgaan. Het klinkt nou niet echt alsof de vrouw van TS dit vermogen bezit. Kijk als die schoonouders je nou 100.000 euro afhandig hebben gemaakt of je ongeboren kind hebben vermoord dan snap ik dat je niet terugzwaait. Maar om nou zo te gaan doen simpelweg omdat 'je iemand niet mag' ja dan heb je ook wel een (of meerdere) draadje loszitten.
Een huwelijk, een huis, een kind...... het zijn zaken waar mensen zonder enig zelfinzicht aan beginnen puur omdat ze denken dat elke maatschappelijke mijlpaal de relatie vanzelf wel zal versterken. 'We hebben toch tenslotte een kind' 'We zijn toch tenslotte getrouwd'.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat TS een ((veel) te) sterke band heeft met zijn moeder, en dat de echtgenote dacht dat het huwelijk hier wel een eind aan zou maken. Helaas zien teveel vrouwen de aanstaande man als een project om om te vormen tot het ideaal dat zij hebben van een echtgenoot, niet als de persoon waar ze lange tijd (de rest van hun leven ...) mee zullen doorbrengen. Natuurlijk zullen beide partners voor een geslaagd huwelijk enigzins moeten veranderen, maar niet een totale mentale makeover.
Lees dat in deze context vooral in de zin van gebrek aan zelfstandigheid en dat TS niet over de meest basale dingen kan communiceren.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Daar geloof ik dus ook geen reet van. Denk dat TS er heel bewust een bepaalde draai aan geeft.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:19 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Dit klopt allemaal, maar ik verbaas me wel over de koppigheid en starheid van de vrouw van TS. Welke reden dan ook, jij hebt er als vrouw ook voor gekozen om met jouw partner te zijn en daar krijg je de familie gratis bij. Dan hoef je niet direct dikke vrienden te zijn, maar als je een beetje volwassen bent kan je op z'n minst normaal met elkaar omgaan. Het klinkt nou niet echt alsof de vrouw van TS dit vermogen bezit. Kijk als die schoonouders je nou 100.000 euro afhandig hebben gemaakt of je ongeboren kind hebben vermoord dan snap ik dat je niet terugzwaait. Maar om nou zo te gaan doen simpelweg omdat 'je iemand niet mag' ja dan heb je ook wel een (of meerdere) draadje loszitten.
We missen gewoon informatiequote:Op maandag 12 juni 2023 12:31 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus ook geen reet van. Denk dat TS er heel bewust een bepaalde draai aan geeft.
Er zijn blijkbaar ook vrienden, dus nee, niet echt een probleem.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is ook niks mis mee als een volwassen man zegt dat hij liever leuke dingen doet met zijn ouders dan met zijn vrienden?
Of iedere week bij je schoonouders eten.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar ook vrienden, dus nee, niet echt een probleem.
Mits het over tijd samen doorbrengen en leuke dingen doen gaat.
Niet over vergaande bemoeienis of erger.
Bij die vrienden heb ik nog wel een groot vraagteken.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar ook vrienden, dus nee, niet echt een probleem.
Mits het over tijd samen doorbrengen en leuke dingen doen gaat.
Niet over vergaande bemoeienis of erger.
Ik vind het vrij normaal om elke week even langs te gaan. Maar goed, ik kom dan ook uit een nest waar vrienden al vanaf de basisschool graag bij mijn ouders afspraken. En dat nu nogsteeds af en toe gebeurd. Dat is iets dat je ook graag met je partner erbij deelt.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of iedere week bij je schoonouders eten.
Kom op, het zou geen probleem moeten zijn dat de vrouw van TS daar geen zin in heeft.
1x per week verplicht vind ik zelfs ongezond.quote:Op maandag 12 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
1x per maand op de koffie is al veel
Ik heb altijd geleerd dat je je partner niet als een klein kind hoeft te behandelen en het belangrijker is diegene vrij in zijn of haar keuzes te laten.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij normaal om elke week even langs te gaan. Maar goed, ik kom dan ook uit een nest waar vrienden al vanaf de basisschool graag bij mijn ouders afspraken. En dat nu nogsteeds af en toe gebeurd. Dat is iets dat je ook graag met je partner erbij deelt.
Het ligt m vooral in verder en hoe.
Jij, als kind. Toch niet met je partner verplicht?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij normaal om elke week even langs te gaan. Maar goed, ik kom dan ook uit een nest waar vrienden al vanaf de basisschool graag bij mijn ouders afspraken. En dat nu nogsteeds af en toe gebeurd. Dat is iets dat je ook graag met je partner erbij deelt.
Elke week even langsgaan is prima als je dat wil, en ook prima als je partner vrijwillig mee wil. Maar als je partner daar geen zin in geeft is 1x per week een hele opgave. Ik ga meestal ook alleen naar mijn familie. Als mijn partner mee wil, leuk. Zo niet, ook goed. Dat stoort me nou totaal niet eigenlijk.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Elke week even langsgaan is prima als je dat wil, en ook prima als je partner vrijwillig mee wil. Maar als je partner daar geen zin in geeft is 1x per week een hele opgave. Ik ga meestal ook alleen naar mijn familie. Als mijn partner mee wil, leuk. Zo niet, ook goed. Dat stoort me nou totaal niet eigenlijk.
Je deelt het toch nog steeds als je partner zo nu en dan mee gaat? De aversie in dit topic zit hem in de verplichting, want TS maakt ruzie met zijn partner als ze niet wil. Dus het is niet vrijblijvend.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Verplicht lijkt me idd niets.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je je partner niet als een klein kind hoeft te behandelen en het belangrijker is diegene vrij in zijn of haar keuzes te laten.
Elke week meegesleept worden naar pa en ma omdat meneer het leuker vind daar dan bij zijn vrienden zegt mij dat er hoge mate van dwang aan te pas kwam.
Dan heeft ze hem gevonden in ‘het hotel’ en na de daad 1 uur en een kwartier geleden nog eens ingelogd op zijn telefoon.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:01 schreef 2NutZ het volgende:
Leeft nick nog? of heeft zijn vrouw hem inmiddels in zijn slaap omgebracht?
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:50 schreef kwiwi het volgende:
Elke week even langsgaan is prima als je dat wil, en ook prima als je partner vrijwillig mee wil. Maar als je partner daar geen zin in geeft is 1x per week een hele opgave. Ik ga meestal ook alleen naar mijn familie. Als mijn partner mee wil, leuk. Zo niet, ook goed. Dat stoort me nou totaal niet eigenlijk.
Ik vind dat volstrekt normaal.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?
Ik zou er ook geen probleem van maken als hij liever niet mee gaat naar een verjaardag. Ik ben hecht met mijn ouders; dat hoeft hij dan toch niet ook te zijn?quote:Op maandag 12 juni 2023 14:31 schreef capricia het volgende:
Ik vind dat volstrekt normaal.
En zelfs alle verjaardagen lopen we niet bij elkaars familie af.
Joke’s on you: ik ben niet eens Nederlands.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Ja, maar. Zijn familie woont niet echt in de buurt.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?
Eerste deel : TS heeft een band met zijn moeder die naar de beleving van de betreffende dame een "fout" is in de persoon van TS.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het eerste deel van je post en het tweede hebben niet zoveel met elkaar te maken.
Je mag toch verwachten dat je man met jou een huishouden heeft en daarbij niet constant zijn moeder meer nodig heeft. En dat je als partner geen zin hebt om 1 keer in de week bij je schoonouders te gaan eten, vind ik ook zo gek niet. Als die band te hecht is en blijft, gaat dat irriteren.
Dat heeft niets te maken met het tweede deel van je post.
Ik proef daar wat projectie uit eigen ervaring?quote:Op maandag 12 juni 2023 14:51 schreef arvensis het volgende:
[..]
Joke’s on you: ik ben niet eens Nederlands.
Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Niemand draait 180 graden zonder daar een aanleiding voor te hebben. TS lijkt op iemand in wiens ogen moeder nooit iets fout doet - i.t.t. tot zijn vrouw. Heel vermoeiend, zulke mannen.
Nou er wordt toch wel min of meer geroepen dat hetcontact met de moeder wel minder kan door sommige users.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Lees dat in deze context vooral in de zin van gebrek aan zelfstandigheid en dat TS niet over de meest basale dingen kan communiceren.
Hij wil dat zijn partner en ouders goed met elkaar kunnen. Tot hun huwelijk/samenwonen was dat zo. En toen was het *poef* ineens 180 graden anders en hij heeft geen idee waarom.
Vrouw van TS kon geen idee hebben van hoe het zou zijn als ze samenwonen, want zoals het leest, is TS met vriendin gaan samenwonen vanuit huis.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:21 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Eerste deel : TS heeft een band met zijn moeder die naar de beleving van de betreffende dame een "fout" is in de persoon van TS.
Tweede deel : De betreffende dame trouwt toch met TS in de verwachting de "fout" in TS wel te kunnen repareren.
Dan is er dus iets gebeurd, dan zou ik je vrouw daar maar eens naar vragen.quote:Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Mwah, het lijkt me dat je in je eigen tuin mag zitten waar je wilt, het is moeder die zich ook bij TS beklaagd heeft dat zijn vrouw niet terugzwaaide.quote:Op maandag 12 juni 2023 07:23 schreef maily het volgende:
En als zij vindt dat je moeder haar privacy niet respecteert moet ze misschien niet aan de voorkant gaan zitten?
Ik lees alleen dat het contact tussen de moeder en vriendin best minder kan dan hij voor zichzelf wenst.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou er wordt toch wel min of meer geroepen dat hetcontact met de moeder wel minder kan door sommige users.
Eerste reactie is #10, en zo volgen er een stuk meer.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:37 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik lees alleen dat het contact tussen de moeder en vriendin best minder kan dan hij voor zichzelf wenst.
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Eerste reactie is #10, en zo volgen er een stuk meer.
En zonder dat zijn partner daar altijd bij moet zijn.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.
Als TS als een zelfstandige volwassene functioneert kan hij elke dag koffie drinken bij zijn ouders zonder dat zijn zelfstandigheid dat aantast.
Waar haal je die onzelfstandigheid vandaan?quote:Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.
Als TS als een zelfstandige volwassene functioneert kan hij elke dag koffie drinken bij zijn ouders zonder dat zijn zelfstandigheid dat aantast.
Dat is een heel ander verhaal...quote:Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En zonder dat zijn partner daar altijd bij moet zijn.
Waar haal jij die niet vandaan? Menig 16-jarige met een eerste serieuze relatie dealt beter met zaken qua (schoon)familie en hun eerste liefje.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waar haal je die onzelfstandigheid vandaan?
Dat is wel een heel belangrijk deel van het verhaal.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal...
Waarom? Het idee dat je een ander jouw wens/verwachting kan opleggen (elke week meegaan ongeacht hoe die ander daarin staat) is juist kenmerkend hier.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal...
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:53 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waar haal jij die niet vandaan? Menig 16-jarige met een eerste serieuze relatie dealt beter met zaken qua (schoon)familie en hun eerste liefje.
Maar nogmaals, TS' zijn communicatieve vaardigheden en wijze van het benaderen van problemen. Hij heeft zogenaamd geen idee wat er nu is voorgevallen waardoor de situatie plots is verandert, maar maakt wel elke week ruzie hierover omdat hij vindt dat zijn vriendin altijd mee moet naar zijn ouders. (Ook dat niveau van conflicten zal menig 16-jarige al kunnen ontstijgen)
En voordat hij een ruzie eens goed uitpraat met zijn vriendin (iig eens helder krijgt wat er volgens haar loos is) hangt hij alweer met zijn moeder aan de lijn.
Nee, maar het is wel raar dat hij niet weet wat er misgegaan is tussen zijn moeder en zijn vrouw, maar het zijn vrouw verwijt.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.
Het is ook weer typisch Flipping Coin om dan helemaal de andere kant op te overdrijven.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.
Ja nouja.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is ook weer typisch Flipping Coin om dan helemaal de andere kant op te overdrijven.
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik heb die wegen bekeken in Google Streetview, maar zoals die hoofdwegen een doorgaande weg zijn en de huizen er staan, bewijst dat toch juist mn stelling?quote:Op maandag 12 juni 2023 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb er wel een beeld bij. De Hoofdweg in Westerlee bijvoorbeeld.
De Hoofdweg in Eelde.
De Hoofdweg in Slochteren.
Amerikaanse veranda.quote:
Heb je niet één huis gezien met een bankje ervoor?quote:Op maandag 12 juni 2023 17:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb die wegen bekeken in Google Streetview, maar zoals die hoofdwegen een doorgaande weg zijn en de huizen er staan, bewijst dat toch juist mn stelling?
Alle huizen daar hebben geen veranda of zitgelegenheid naar de straat toe, aan de straatzijde hebben ze eerder decoratieve en representatieve tuinen, waar mensen niet gaan zitten (af en toe staat er een bankje, maar dat is hooguit decoratief, niemand die daar voor zijn lol gaat zitten om 'ontspannen' het verkeer te zien langsrazen).
Mijn punt is nu juist dat dit niet echt deel is van de nederlandse cultuur.... in amerika is het an sich wel een gewoonte, dat huizen een veranda naar de straat (Een doorgaande Hoofdweg zelfs) hebben waar mensen dan voor hun huis zitten (veelal wel nog een stuk weg van de straat) en de straat zien en een voorbijganger soms toetert bij het voorbijrijden.
Nederland juist absoluut niet .... de huizen zijn zo niet gebouwd, de publieke ruimte is anders ingericht en de cultuur is gewoon erg anders.
Juist die voorbeelden van die Hoofdwegen in Slochteren, Westerlee en Eelde zijn typische plaatsen waar mensen _niet_ voor hun lol voor hun huis aan de straat gaan zitten (en echt alle huizen hebben dan een zitgelegenheid achter het huis in een meer afgezonderde tuin en meer privacy .... volgens het verhaal van TS zou het "heel vaak voorkomen, wat de moeder van TS hem tot dan toe niet wilde vertellen, wat doet vermoeden dat de vrouw regelmatig daar zou zitten, als die moeder langsrijd en zwaait/toetert en dit al veel langer speelt).
ter voorbeeld:
dit (USA):
[ afbeelding ]
tegenover (Nederland):
[ afbeelding ]
Meerdere picnicbankjes zelfs. Voor het hele gezin.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je niet één huis gezien met een bankje ervoor?
Beter zoeken!
En verder: je gaat wel ver om een zinloos punt te maken.
Het is een hoax. Niemand in Nederland die langs een doorgaande weg woont zit ooit voor zijn huis. Dat bestaat gewoon niet.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Meerdere picnicbankjes zelfs. Voor het hele gezin.![]()
Zie je hier die schoonmoeder op weg naar haar werk, al toeterend, voorbij komen rijden..![]()
Ik zou me kapot schamen.
Nouja het is niet naar bedoeld maar wel opvallend hier in r&p naar mijn idee. Lees vaak dingen over dat mensen niet met kerst samen met familie willen zijn en dat mensen die dat wel doen tegen hun wil een kut kerst hebben en soortgelijke kolder, alsof iedereen zijn familie maar kut vindt en het niet anders kan.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:51 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.
Als iemand met verstoorde familiebanden vind ik dat ook een naar verwijt en op de man. Familie heb je niet voor het uitkiezen.
quote:Op maandag 12 juni 2023 17:53 schreef Geerd het volgende:
Voor het huis zitten met bbq en halve liters? En kut roepen naar je moeder als ze langsrijdt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een bazenleven deze ts
Nee, maar mensen die dat niet willen en toch moeten hebben idd een kut-kerst.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja het is niet naar bedoeld maar wel opvallend hier in r&p naar mijn idee. Lees vaak dingen over dat mensen niet met kerst samen met familie willen zijn en dat mensen die dat wel doen tegen hun wil een kut kerst hebben en soortgelijke kolder, alsof iedereen zijn familie maar kut vindt en het niet anders kan.
Euhmmm....quote:Op maandag 12 juni 2023 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is een hoax. Niemand in Nederland die langs een doorgaande weg woont zit ooit voor zijn huis. Dat bestaat gewoon niet.
Er staan wat met een bankje (staat letterlijk in mn eerder post) , maar heb jij er eentje gezien waar daadwerkelijk mensen ook gaan zitten aan die weg?quote:Op maandag 12 juni 2023 17:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je niet één huis gezien met een bankje ervoor?
Beter zoeken!
En verder: je gaat wel ver om een zinloos punt te maken.
Mijn post aan lienekien was meer voor jou bedoeld.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Er staan wat met een bankje (staat letterlijk in mn eerder post) , maar heb jij er eentje gezien waar daadwerkelijk mensen ook gaan zitten aan die weg?
Ik zie hooguit wat decoratieve bankjes.
Ik geef gewoon weer wat mijn indruk is en jouw poging aan te geven waar mensen wél aan de straat zouden zitten overtuigd niet écht.
Nou echt hè.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:20 schreef Bzzzzt het volgende:
Als mijn partner mij elke week bij de schoonouders verplicht gaan eten zou opdringen, dan zou ik ook gaan scheiden.
1x per maand meer dan zat.
quote:Op maandag 12 juni 2023 17:58 schreef capricia het volgende:
Hallo TS,
Ik heb eigenlijk wel een tip voor je vrouw:
Op heerlijk lekkere warme dagen dat iedereen in de tuin zit, adviseer ik je vrouw om regelmatig met de auto langs het huis van haar schoonmoeder te rijden. Flink toeterend en goed zwaaiend.
Het mag ook op zondagochtenden, als iedereen nog slaapt.
En dit dan regelmatig herhalen.
Ik ben benieuwd hoe lang de schoonmoeder dit nog leuk blijft vinden.
Dit lijkt mij inderdaad de meest voor de hand liggende situatie.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:02 schreef ETphonehome het volgende:
Hoe zou het met @:Nick9292 gaan?
Hij zal ondertussen toch wel klaar zijn met werken.
Zit hij nog steeds in het hotel, of is die zojuist zijn vrouw weer in de kut dan wel tieten gevlogen??
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 00:30 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dit lijkt mij inderdaad de meest voor de hand liggende situatie.
Dan wil @Nick9292 natuurlijk gaan logeren!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 01:46 schreef loveli het volgende:
Verhuizen naar te ver weg om te toeteren zou al een hoop schelen, verhuizen naar te ver weg om wekelijks bij schoonmoeders te eten nog meer.
Ze zijn er en mensen zitten er genoeg, vooral bij grotere tuinen, maar dan is het raar dat moeke haar schoondochter überhaupt naar binnen zou zien lopen als ze met 60 voorbij raast.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:05 schreef RM-rf het volgende:
Alle huizen daar hebben geen veranda of zitgelegenheid naar de straat toe, aan de straatzijde hebben ze eerder decoratieve en representatieve tuinen, waar mensen niet gaan zitten (af en toe staat er een bankje, maar dat is hooguit decoratief, niemand die daar voor zijn lol gaat zitten om 'ontspannen' het verkeer te zien langsrazen).
Volgens mij verwacht niemand dat moeder een andere route naar haar werk kiest, maar dat de vrouw van TS niet blij is met het Tokkiegedrag van de langsrijdende moeder die iedere keer toetert is niet heel vreemd.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:00 schreef Halcon het volgende:
Ik denk dat het contact met je ouders wat teveel van het goede is. Vanuit haar bekeken moet ze 1 keer per week verplicht gaan eten bij je ouders. Dat gaat vrij snel tegen staan. En als dan buiten die 1 keer per week er nog meer contact is...
Haar reactie lijkt wel een beetje overdreven. Je kunt moeilijk van je moeder verwachten dat ze omwegen naar het werk neemt, omdat anders je vriendin denkt dat je moeder haar privacy aantast.![]()
Ik denk dat je toch moet accepteren dat je vriendin van mening is dat ze met jou is getrouwd en niet met je familie.
Heeft ie gezegd. Vrouw belde elke dag ofzo met z'n moeder.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:07 schreef HSG het volgende:
Jullie zijn een jaar getrouwd en jouw moeder is blijkbaar voor jouw vrouw het kern van het probleem.
Hoe was dit voor dat jullie getrouwd waren?
Toeteren is asociaal gedrag, zeker als het regelmatig voorkomt en niet noodzakelijk is, en als reactie wordt er dan een beleefd gebaar verwacht?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heeft ie gezegd. Vrouw belde elke dag ofzo met z'n moeder.
Maar deze TS gaan we niet meer terugzien.
Verder is toeteren wat overdreven, maar even terugzwaaien is wel zo beleefd toch?
Zoonlief zal gezwaaid hebben.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toeteren is asociaal gedrag, zeker als het regelmatig voorkomt en niet noodzakelijk is, en als reactie wordt er dan een beleefd gebaar verwacht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met 60 voorbij raast? Wie zegt dat dat zo is?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:14 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ze zijn er en mensen zitten er genoeg, vooral bij grotere tuinen, maar dan is het raar dat moeke haar schoondochter überhaupt naar binnen zou zien lopen als ze met 60 voorbij raast.
Toe nou zeg. Asosiaal gedrag nog wel.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toeteren is asociaal gedrag, zeker als het regelmatig voorkomt en niet noodzakelijk is, en als reactie wordt er dan een beleefd gebaar verwacht?
Ik bedoelde meer allebei zwaaien, zonder het toeteren voorafquote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd; er mist een hoop informatie.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Toe nou zeg. Asosiaal gedrag nog wel.
Een klein toetertje met zwaaien is echt niet zo uitzonderlijk.
Het is wat anders als er wild toeterend voorbij gereden wordt, maar dat ligt niet in de eerste lijn der verwachting.
Maar dan zou je toch ook gewoon kunnen zeggen dat je liever hebt dat ze niet toetert? En zwaai je enkel even naar elkaar.
Het demonstratief weglopen gaat om het contact moment, ik snap in dit verhaal niet waarom moeders blij blijft groeten en schoondochter er zo de schift aan heeft dat ze demonstratief doet.
Moeders die zogenaamd van niks weet, TS die zogenaamd van niks weet, vrouw die helemaal zomaar vrijwel niets meer met haar schoonmoeder te maken wil hebben terwijl er veelvuldig en goed contact was.
Dit gaat niet over groeten met een toetertje in het voorbij gaan. Er is hier iets grondig mis gegaan in het verdere contact.
Ja, iedere keer (of regelmatig) toeteren als je langsrijdt is asociaal gedrag.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Toe nou zeg. Asosiaal gedrag nog wel.
Een klein toetertje met zwaaien is echt niet zo uitzonderlijk.
Het is wat anders als er wild toeterend voorbij gereden wordt, maar dat ligt niet in de eerste lijn der verwachting.
Maar dan zou je toch ook gewoon kunnen zeggen dat je liever hebt dat ze niet toetert? En zwaai je enkel even naar elkaar.
Het demonstratief weglopen gaat om het contact moment, ik snap in dit verhaal niet waarom moeders blij blijft groeten en schoondochter er zo de schurft aan heeft dat ze demonstratief doet.
Moeders die zogenaamd van niks weet, TS die zogenaamd van niks weet, vrouw die helemaal zomaar vrijwel niets meer met haar schoonmoeder te maken wil hebben terwijl er veelvuldig en goed contact was.
Dit gaat niet over groeten met een toetertje in het voorbij gaan. Er is hier iets grondig mis gegaan in het verdere contact.
Samenwonen ging tegelijk met trouwen?quote:Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:
Dat laatste is misschien ook wel het beste.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:03 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd; er mist een hoop informatie.
Maar die gaan we niet meer krijgen denk ik ...
TS terug naar Hotel Mama.
Want als je in je tuin zit dan zit je de hele tijd te wachten tot je kunt zwaaien naar de auto van een bekende?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer allebei zwaaien, zonder het toeteren vooraf
Maar zoals @:Cause-mayhem2 zegt er speelt hier mee dan alleen claxoneren.
Als je goed bent met elkaar is er niets mis meequote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, iedere keer (of regelmatig) toeteren als je langsrijdt is asociaal gedrag.
Vervolgens verwachten dat er ook nog gezwaaid wordt en verontwaardigd zijn dat er niet gezwaaid wordt op jouw toeteren is helemaal bizar.
Dat er heel andere zaken meespelen is ook duidelijk, behalve voor TS kennelijk.
Nee, natuurlijk zit je daar niet klaar voor. Je doet gewoon je ding en iemand die je kent komt voorbij, groet even en gaat door.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als je in je tuin zit dan zit je de hele tijd te wachten tot je kunt zwaaien naar de auto van een bekende?
En het is simpel: of het is een weg waar doorgereden wordt (60+) en een toeter heel af en toe niet zo'n kwaad kan, maar dan rij je zo snel dat je helemaal niet ziet dat iemand niet terugzwaait, of het is een weg waar je niet kunt doorrijden (50-) en dan praat je dus over binnen de bebouwde kom en is toeteren om te groeten gewoon zwaar asociaal.
Ze belde elke dag zijn moeder en nu is het een probleem?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heeft ie gezegd. Vrouw belde elke dag ofzo met z'n moeder.
Maar deze TS gaan we niet meer terugzien.
Verder is toeteren wat overdreven, maar even terugzwaaien is wel zo beleefd toch?
Ja, blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze belde elke dag zijn moeder en nu is het een probleem?
Als het verplicht is wel ja, maar als het gewoon normaal is omdat je toch bij elkaar om de hoek woont of omdat het gewoon soort van traditie is dan is er niks mis mee. Alleen moet het geen plicht zijn, dus als de vrouw niet elke week daar op bezoek wil dan zou dat prima moeten zijn.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:47 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
1x per week verplicht vind ik zelfs ongezond.
Schoondochter zou de wijkagent kunnen tippen. Dat, als ze nog bonnen moeten schrijven voor hun quotum, er op zonnige dagen 280 euro te halen valt aan de Hoofdweg x op tijdstip y.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:33 schreef Gunner het volgende:
Nou ja, technisch gezien mag je alleen in noodsituaties je claxon gebruiken. Niet als groet naar een ander.
Het punt is dat als je gewoon zit te zitten het waarschijnlijk helemaal niet opvalt of een bekende langsrijdt, behalve wanneer die bekende gaat lopen toeteren.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk zit je daar niet klaar voor. Je doet gewoon je ding en iemand die je kent komt voorbij, groet even en gaat door.
Dat is echt heel normaal.
Het wordt pas een probleem als het om.iemand gaat die je niet mag, waar je echt geen contact mee wil hebben.
Die ontzettende langdradige bemoeial in de wijk. Waardoor je ineens spontaan binnen wat moet doen.
Maar zelfs bij die sta je niet op om weg te lopen als er al contact is. Hou je het netjes maar kort.
Je rug toe Keren is een zwaar gebaar
Dit is wel wat overdreven, vind ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij verwacht niemand dat moeder een andere route naar haar werk kiest, maar dat de vrouw van TS niet blij is met het Tokkiegedrag van de langsrijdende moeder die iedere keer toetert is niet heel vreemd.
Dat moeder ook nog tegen TS gaat zitten klagen dat zijn vrouw niet terugzwaaide is helemaal bizar, net zoals het gegeven dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden voor het gedrag van zijn vrouw, en dan is dat dus het weglopen terwijl moeder zich als een toetertokkie gedraagt.
Hoe de fuck moet daar excuses voor worden aangeboden richting moeder?
En hoe de fuck ga je sowieso excuses aanbieden voor iemand die dat helemaal niet wil, het is niet dat het zijn kleuterdochter is die iets gedaan heeft wat niet mocht en dat je je als ouder verontschuldigt voor het gedrag van je kind, dit gaat gewoon om een volwassen vrouw.
Een man naar m’n hart.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:53 schreef R16 het volgende:
YTA. Gedeeltelijk.
Een vrouw ervaart de relatie van haar man met z'n moeder altijd als concurrentie. Beide oefenen invloed uit en ze willen vaak beide de grootste invloed uitoefenen. Als je nog door je moeder wordt beinvloed, dan ben je niet toe aan trouwen, dat levert geheid ruzie op. Maak je los van je moeder en richt je op je nieuwe leven met je vrouw. Geef haar de aandacht en invloed die ze verdient en mag verwachten als zijnde jouw vrouw.
En houd rekening met haar gevoelens. Als zij zich bedreigd voelt door je moeder, dan moet je daar wat mee. Je kunt niet gewoon zeggen 'onzin' en doorgaan op de oude voet, alleen omdat jij dat vindt. Zij voelt dit zo en jij moet daar wat mee doen. Ga in overleg, probeer erachter te komen wat haar precies dwarszit en werk daaraan.
En hou op met die wekelijkse bezoekjes. Het is onzinnig om elke week bij je ouders langs te gaan en het is al helemaal onzinnig om dan je partner mee te nemen. Ik zou er ook niet op zitten te wachten om elke week een keer bij m'n schoonouders te moeten eten. Daar is mijn tijd veel te kostbaar voor.
Wat betreft dat toeteren, je kunt je moeder toch uitleggen dat je vrouw dat vervelend vindt en of ze ermee wil stoppen?
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Elke week ruzie en dat het zo je neusgaten uit komt dat je demonstratief opstaat en wegloopt als iemand voorbij komt is niet best.
Je vergeet dat TS vervolgens zijn moeder belde om excuses voor het gedrag van zijn vrouw te maken.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.
Topicstarter moet eens met zn vrouw praten om te vragen wat haar probleem is. Hetzelfde moet ie doen met zn moeder en daarna moet ie met zn vrouw en moeder om tafel gaan om het eens goed uit te praten.
Mevrouw TS belde elke dag met haar schoonmoeder voordat ze getrouwd waren ...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.
Topicstarter moet eens met zn vrouw praten om te vragen wat haar probleem is. Hetzelfde moet ie doen met zn moeder en daarna moet ie met zn vrouw en moeder om tafel gaan om het eens goed uit te praten.
Ook zoiets raars ja. Waarom zou TS excuses maken voor zn vrouw? Hij had beter aan haar kunnen vragen waarom ze zo doetquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergeet dat TS vervolgens zijn moeder belde om excuses voor het gedrag van zijn vrouw te maken.
En dat moeder vervolgens ook nog ging zitten stoken met het "Ik wilde het niet zeggen maar..." spelletje.
Precies. En opeens is dat allemaal veranderd na het ja-woord?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:43 schreef maily het volgende:
[..]
Mevrouw TS belde elke dag met haar schoonmoeder voordat ze getrouwd waren ...
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Inbox het volgende:
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Da's de snelste manier om op een scheiding af te stevenen.
Ze gaat niet zomaar 'eerlijk' zijn omdat de sfeer vijandig is en hij haar 'slecht' vindt. Bovendien is dit iets tussen hen en moet die schoonmoeder er vooral buiten worden gehouden. Hij heeft zijn moeder al te veel betrokken in zijn relatieperikelen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.
Die vrouw van 'm moet gewoon open en eerlijk zijn tegen hem aka haar man en vertellen wat er dwarszit. Want dat zit er, als ze eerst dagelijks met schoonmoeder sprakt en na het ja-woord niet meer en haar schoonmoeder nu niet meer kan zien of luchten.
Het blijft wel apart dat ze eerst goed contact hadden en het opeens zo geëscaleerd is. Of TS laat gewoon een deel weg natuurlijk. Dat kan ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze gaat niet zomaar 'eerlijk' zijn omdat de sfeer vijandig is en hij haar 'slecht' vindt. Bovendien is dit iets tussen hen en moet die schoonmoeder er vooral buiten worden gehouden. Hij heeft zijn moeder al te veel betrokken in zijn relatieperikelen.
Zo ging het ook tussen mijn moeder en haar schoonmoeder. Bij mijn moeder is er op een bepaald moment iets geknapt omdat mijn vader zoveel op pad was (werk, hobby, familie) en haar (in haar beleving) te weinig aandacht gaf.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het blijft wel apart dat ze eerst goed contact hadden en het opeens zo geëscaleerd is. Of TS laat gewoon een deel weg natuurlijk. Dat kan ook.
Misschien dat ze had gehoopt (mevrouw van TS) dat met de gang naar het altaar TS wat meer met haar bezig zou zijn en wat minder met z'n moeder.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo ging het ook tussen mijn moeder en haar schoonmoeder. Bij mijn moeder is er op een bepaald moment iets geknapt omdat mijn vader zoveel op pad was (werk, hobby, familie) en haar (in haar beleving) te weinig aandacht gaf.
TS schrijft dat het mis ging vanaf het samenwonen. Haar verwachting dat zij centraler zou komen te staan in zijn leven lijkt me niet zo raar. Mogelijk deed TS het tegenovergestelde: haar aanwezigheid voor lief nemen en haar minder aandacht geven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat ze had gehoopt (mevrouw van TS) dat met de gang naar het altaar TS wat meer met haar bezig zou zijn en wat minder met z'n moeder.
En da's natuurlijk niet de juiste reden om te trouwen.
Alleen hij heeft al besloten dat het allemaal aan haar ligt, en niet aan zijn moeder. Dus dat praat wat lastig.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.
Die vrouw van 'm moet gewoon open en eerlijk zijn tegen hem aka haar man en vertellen wat er dwarszit. Want dat zit er, als ze eerst dagelijks met schoonmoeder sprakt en na het ja-woord niet meer en haar schoonmoeder nu niet meer kan zien of luchten.
Als dit trouwens echt een reden tot scheiding is, dan zijn er toch al strubbelingen in het huwelijk. Dan moet je het juist uitpraten of je afvragen waarom je in godsnaam met haar getrouwd bent.
En daar moet ie zich dus even overheen zettenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alleen hij heeft al besloten dat het allemaal aan haar ligt, en niet aan zijn moeder. Dus dat praat wat lastig.
7 uur geleden nogquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
TS laat zich hier niet meer zien vermoed ik.
Dat is het beste scenario wat mij betreft.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat zijn we weer gekwetst met z'n allen.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:51 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.
Als iemand met verstoorde familiebanden vind ik dat ook een naar verwijt en op de man. Familie heb je niet voor het uitkiezen.
En geen tüterende schoonmoeder meer.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan wil ik bij deze zijn vrouw feliciteren met de hernieuwde vrijheid.
Niet in dit topic.quote:
Ja wat ik dus zei is dat hij zich niet meer laat zien.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lezend mogelijk/waarschijnlijk wel.
Het is ook niet leuk om te horen dat jouw vrouw misschien wel eens een punt kan hebben als je ervan overtuigd bent dat je 100% gelijk hebt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja wat ik dus zei is dat hij zich niet meer laat zien.
Je moet hem mentionen Lien, kijk zo: @Nick9292quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Ja Nick9292, je kunt ook gewoon weer eens reageren, natuurlijk.
Als hij hier van tijd tot tijd spiekt wat er in zijn topic bij is gekomen, dan ziet hij het sowieso wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:18 schreef maily het volgende:
[..]
Je moet hem mentionen Lien, kijk zo: @:Nick9292
Dit. Relatie komt nooit meer goed.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:50 schreef Academicus het volgende:
Wanneer je geen kinderen hebt: DIRECT WEG EN NIET MEER OMKIJKEN.
Echt.
Ja. Je kunt altijd nog uitzonderingen maken als je het echt heel goed kunt vinden met die mensen. Maar dan is dat vrijwillig, wederzijds en niet van één kant en opgedrongen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 07:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is het beste scenario wat mij betreft.
Schoonfamilie heb je vaak bar weinig aan ja. Al helemaal als ze je vriendin regelmatig van waardeloos levensadvies voorzien.quote:Op maandag 19 juni 2023 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Je kunt altijd nog uitzonderingen maken als je het echt heel goed kunt vinden met die mensen. Maar dan is dat vrijwillig, wederzijds en niet van één kant en opgedrongen.
Laatste vriendin had ook een erg "betrokken" familie. Soms gezellig, maar vaak gewoon vervelend als ze dan weer eens een hele zondag komen hangen omdat ze zich vervelen.
Dat deden die mensen dan niet echt in negatieve zin, maar toch... Het zou nog vervelender zijn als ze zich overal mee zouden bemoeien inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Schoonfamilie heb je vaak bar weinig aan ja. Al helemaal als ze je vriendin regelmatig van waardeloos levensadvies voorzien.(volg je droom, geef je geld nu uit. Dat soort bullshit) Beetje gescheiden houden allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |