abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209483497
Ik ben nu ruim een jaar getrouwd met mijn vrouw. We hebben iedere keer ruzie over van alles. Het grootste probleem is dat zij mijn ouders en vooral mijn moeder niet wil zien en spreken.

Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun dan vrienden en andere familieleden. Dit weet zij ook. En het wordt met de maand erger. We gaan 1x in de week eten bij mijn ouders en iedere keer als wij daarheen gaan, doet ze ongeïnteresseerd en is ze continu met haar telefoon bezig. En alle contactmomenten wil ze beperken, denk aan verjaardagen van families en vrienden waarbij mijn ouders ook aanwezig zijn, dan gaat ze helemaal ergens anders zitten en doet ze alles om mijn moeder te vermijden. Ik zit hier heel erg mee en om dit soort dingen hebben wij wekelijks ruzie.

Vandaag was het weer zover. Mijn moeder rijdt naar haar werk via de hoofdweg en wij wonen aan die hoofdweg en zitten met dit mooi weer voor de deur. Dus mijn moeder toeters weleens en zwaait naar ons. Vandaag reed ze langs en toeterde en ze stond boos op en zij dat ze dit zat is en dat mijn moeder haar privacy niet accepteert. Ik werd hier heel erg woest om, omdat mijn moeder tuurlijk even gaat zwaaien als ze langs rijdt. Toen ik mijn moeder belde om excuses aan te bieden dat zij wegliep, zij ze ja dat doet ze vaker, maar heb het nooit tegen je willen zeggen om jullie relatie te verstoren. Maar blijkbaar toen ik er niet was en mijn moeder reed langs, negeerde ze haar gezwaai. Echt heftig en begrijp niet dat je zo slecht kunt zijn. Mijn moeder doet haar niets aan, maar misschien ligt het aan de band van mij met mijn moeder dat haar dwars ligt.

Ik ben nu in het hotel en weet het echt niet meer…
pi_209483550
Situatie kan niet blijven duren. Vroeg of laat knapt het volledig.
Voel je je verder wel gelukkig bij haar?
Hoe deed ze voor jullie getrouwd waren?
Cindy De Vuyst
pi_209483551
Wellicht een beetje kort door de bocht, maar toch:
-Je trouwt dus met iemand waarvan je houdt, en wist vast al voor jullie trouwen dat je vrouw en je ouders elkaar niet lagen. Immers: aanloop naar samenwonen/huwelijk kwamen ze elkaar ook regelmatig tegen verwacht ik, gezien je band met je moeder.
-Dan ben je net getrouwd, en sleep je je vrouw elke week mee naar je ouders. Waarom ga je niet alleen, en vraag je haar 1x/maand ofzo mee te gaan?
-Jij hebt een goede band met je moeder. Dat kun je niet opdringen aan je partner
-Jij hebt de volwassen leeftijd bereikt, partner gevonden, bouw daar een leven mee op.

Als jij het grootste probleem (contact met jou moeder) blijft doordrukken/opdringen aan je vrouw ga je automatisch ruzie krijgen over allerlei andere dingen.
  maandag 12 juni 2023 @ 01:11:19 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209483567
soms liggen mensen elkaar niet
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209483584
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:11 schreef sturmpie het volgende:
Dit dus. Zal waarschijnlijk niet verder komen als elkaar tolereren, een beperkt aantal keren per jaar. Mijn schoonzus heeft dat ook met mijn ouders. Het is zoals het is.
Zorg dat jouw band met je moeder goed blijft, en de band met je vrouw weer goed wordt. En laat die twee dingen naast elkaar bestaan.
pi_209483709
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:16 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dit dus. Zal waarschijnlijk niet verder komen als elkaar tolereren, een beperkt aantal keren per jaar. Mijn schoonzus heeft dat ook met mijn ouders. Het is zoals het is.
Zorg dat jouw band met je moeder goed blijft, en de band met je vrouw weer goed wordt. En laat die twee dingen naast elkaar bestaan.
Opgelost :)

slotje please
  maandag 12 juni 2023 @ 02:09:29 #7
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_209483723
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:05 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Opgelost :)

slotje please
Ben jij hier de scheidsrechter? Zo ja, dan wel een hele slechte. ^p^
pi_209483745
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:07 schreef einzeinz het volgende:
Situatie kan niet blijven duren. Vroeg of laat knapt het volledig.
Voel je je verder wel gelukkig bij haar?
Hoe deed ze voor jullie getrouwd waren?
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.

We hebben wekelijks ruzie.
pi_209483748
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:08 schreef ETphonehome het volgende:
-Je trouwt dus met iemand waarvan je houdt, en wist vast al voor jullie trouwen dat je vrouw en je ouders elkaar niet lagen. Immers: aanloop naar samenwonen/huwelijk kwamen ze elkaar ook regelmatig tegen verwacht ik, gezien je band met je moeder.
-Dan ben je net getrouwd, en sleep je je vrouw elke week mee naar je ouders. Waarom ga je niet alleen, en vraag je haar 1x/maand ofzo mee te gaan?
-Jij hebt een goede band met je moeder. Dat kun je niet opdringen aan je partner
-Jij hebt de volwassen leeftijd bereikt, partner gevonden, bouw daar een leven mee op.

Als jij het grootste probleem (contact met jou moeder) blijft doordrukken/opdringen aan je vrouw ga je automatisch ruzie krijgen over allerlei andere dingen.
Dit is niet wat ik zoek bij een partner. Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
pi_209483754
Ik ben blij dat mijn partner fatsoenlijk onthecht is. Ik zou er ook niet op zitten te wachten altijd met ouders rekening te moeten houden!
Jesus saves but death prevails.
pi_209483769
Heb je haar al eens gevraagd waarom haar band zo veranderd is met je ouders sinds je bent gaan samenwonen?
pi_209484021
Beetje voorbarig geweest met trouwen blijkbaar
-XOXO-
  maandag 12 juni 2023 @ 05:50:01 #13
256666 leeell
I know you're lonely
pi_209484022
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:34 schreef Shivo het volgende:
Ik ben blij dat mijn partner fatsoenlijk onthecht is. Ik zou er ook niet op zitten te wachten altijd met ouders rekening te moeten houden!
Dit ja.

Nick kan beter thuis blijven wonen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_209484047
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:28 schreef Nick9292 het volgende:

[..]
Dit is niet wat ik zoek bij een partner. Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
Ik zou toch maar voor het compromis gaan. Ik herken het overigens wel een beetje want die van mij kan ook niet goed met mijn pa terwijl ik er het liefst meerdere keren per week langsga. Als mijn vriendin er bij is dan is de sfeer altijd matig doordat ze geen enkele moeite doet er iets van te maken.

Nou kun je heel geforceerd eisen dat het gezellig wordt maar dat gaat bij vrouwen niet werken. Dus het compromis wordt: Jij gaat lekker alleen bij je ouders 1 keer per week eten en je laat je vriendin lekker wat anders doen. Voor jullie beiden een stuk beter.

En wat betreft een relatie: Zo te zien zijn jullie nog niet enorm lang samen. Als je vrouw een beetje compromisbereid is (en jij zelf natuurlijk ook) dan komt het allemaal best goed. Is dat niet het geval dan heb je een serieus probleem. Ben in een eerdere relatie ook in die situatie geweest en dan wordt het een bijna onmogelijk verhaal. Echt, overleg en onderhandel en verzin tussenoplossingen want als je niet bereid bent af en toe wat in te leveren wordt het helemaal niets. Ik hoop maar dat je vriendin niet het kutwijf is wat ze nu lijkt want dan wordt scheiden onvermijdelijk.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:16:22 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209484055
Ben je gaan samenwonen vanuit je ouderlijk huis, TS? Of woonde je daarvoor al alleen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:19:25 #16
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209484060
Tijd om de navelstreng door te knippen, Nick.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:29:01 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209484069
Om heel eerlijk te zijn zou ik verplicht 1x per week eten bij mijn schoonouders (of bij wie dan ook) ook heel vervelend vinden trouwens. En als je je eenmaal aan zo'n verplichting gaat ergeren wordt alles te veel. Had je dat niet gehad, dan zou je vrouw vast nog steeds gezellig terugzwaaien en bij gelegenheden wel geïnteresseerd zijn.

Je kunt er toch ook voor kiezen om zelf 1x per week even bij je ouders langs te gaan en af en toe te gaan eten zonder het ook een verplichting te maken voor je vrouw?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209484081
Is er ooit iets voorgevallen waardoor er haat ontstaan kan zijn??

zit ze te pushen om kleinkinderen oid?
  maandag 12 juni 2023 @ 06:36:30 #19
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209484091
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:33 schreef hoechst het volgende:
Is er ooit iets voorgevallen waardoor er haat ontstaan kan zijn??

zit ze te pushen om kleinkinderen oid?
Dat zal het zijn inderdaad. Ik denk dat er een keer iets is gedaan en gezegd (of een opstapeling) wat z’n vrouw te veel is geworden waardoor haar houding tegenover zijn ouders (moeder) is veranderd. Wellicht wil ze het hem niet vertellen om TS niet te kwetsen. Ik herken het namelijk en zou er ook echt niet op zitten wachten om zoveel contact te hebben.
In plaats van direct te denken aan scheiden kan TS beter achterhalen waar deze draai aan te wijten is en proberen een goede balans te creëren tussen zijn ouders en zijn eigen gezin.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 12-06-2023 08:09:06 ]
pi_209484092
quote:

[..]
Elkaar liggen is totaal wat anders dan de band die jij hebt met je ouders aan haar opleggen.

Elke week er eten, ik moet er niet aan denken.
pi_209484106
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:29 schreef livelink het volgende:
Om heel eerlijk te zijn zou ik verplicht 1x per week eten bij mijn schoonouders (of bij wie dan ook) ook heel vervelend vinden trouwens. En als je je eenmaal aan zo'n verplichting gaat ergeren wordt alles te veel. Had je dat niet gehad, dan zou je vrouw vast nog steeds gezellig terugzwaaien en bij gelegenheden wel geïnteresseerd zijn.

Je kunt er toch ook voor kiezen om zelf 1x per week even bij je ouders langs te gaan en af en toe te gaan eten zonder het ook een verplichting te maken voor je vrouw?
Waarschijnlijk heeft TS niet doorgehad dat zijn vrouw het al langer irritant vond dat ze zoveel naar haar schoonouders moest. Zoiets accepteer je aan het begin nog wel maar na een tijdje raakt dat geduld op.

Tegelijkertijd klinkt het nou ook niet alsof zijn vrouw de makkelijkste is maar geen idee wat er allemaal al besproken is.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:57:18 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209484126
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:16 schreef livelink het volgende:
Ben je gaan samenwonen vanuit je ouderlijk huis, TS? Of woonde je daarvoor al alleen?
Zo klinkt het wel ja, en alsof trouwen en samenwonen tegelijkertijd gebeurd is.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:58:12 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209484132
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.

Belde zij je moeder op of andersom?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 07:13:39 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209484181
quote:

[..]

Er is verder niks gebeurd in dat jaar? 8)7
pi_209484209
quote:

[..]
Tijd om de navelstreng door te knippen
No bitch to me
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 07:23:55 #26
197773 crew  maily
pi_209484225
En als zij vindt dat je moeder haar privacy niet respecteert moet ze misschien niet aan de voorkant gaan zitten?
  maandag 12 juni 2023 @ 07:30:17 #27
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209484249
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:23 schreef maily het volgende:
En als zij vindt dat je moeder haar privacy niet respecteert moet ze misschien niet aan de voorkant gaan zitten?
Moeder zegt dat ze haar vaker heeft genegeerd. Waarom blijft moeder toeteren en zwaaien dan?
  maandag 12 juni 2023 @ 07:41:35 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209484302
Ik vind de OP nogal merkwaardig.

Er wordt geen enkele reden genoemd waarom de relatie tussen vrouw en moeder ‘180 graden is gedraaid’ sinds TS en vrouw samenwonen.

Ik vind het merkwaardig dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden omdat zijn vrouw wegliep bij het passeren/zwaaien van moeder. In het verhaal dient dit natuurlijk het doel dat moeder kan vertellen dat het vaker is gebeurd dat vrouw niet zwaaide.

Als TS zich al afvraagt hoe slecht zijn vrouw is dat ze niet wil zwaaien, is dit huwelijk natuurlijk al reddeloos verloren.

Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 07:48:09 #29
197773 crew  maily
pi_209484322
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:30 schreef arvensis het volgende:

[..]
Moeder zegt dat ze haar vaker heeft genegeerd. Waarom blijft moeder toeteren en zwaaien dan?
Ik denk naar TS, want die zit daar ook?
  maandag 12 juni 2023 @ 07:49:06 #30
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209484325
Praat met elkaar. Dit ontstaat niet zomaar.

En sleep je vrouw niet altijd mee jemig.

Dring je plakkerige relatie met je familie niet op aan je vrouw.

En ja privacy thuis is belangrijk. Elke week een toeterende schoonmoeder als je in tuin zit is irritant.
pi_209484326
Merkwaardig topic inderdaad.

Welke reden geeft je vrouw op als je er naar vraagt?
Hoe was de situatie vóór het trouwen?
Is je vrouw ook zo hecht met haar ouders?
Wat voor verwachtingen hebben je ouders tegen over jullie/haar? (kinderen)

quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 00:46 schreef Nick9292 het volgende:
Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun
Dit triggert me wel. Ik kan me ergens voorstellen dat te veel bemoeienis of verwevenheid met het leven van je ouders een afknapper kan zijn, maar of daar het probleem ligt kan niemand hier bepalen.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 07:50:43 #32
197773 crew  maily
pi_209484334
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind de OP nogal merkwaardig.

Er wordt geen enkele reden genoemd waarom de relatie tussen vrouw en moeder ‘180 graden is gedraaid’ sinds TS en vrouw samenwonen.

Ik vind het merkwaardig dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden omdat zijn vrouw wegliep bij het passeren/zwaaien van moeder. In het verhaal dient dit natuurlijk het doel dat moeder kan vertellen dat het vaker is gebeurd dat vrouw niet zwaaide.

Als TS zich al afvraagt hoe slecht zijn vrouw is dat ze niet wil zwaaien, is dit huwelijk natuurlijk al reddeloos verloren.

Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
Goeie
pi_209484352
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:48 schreef maily het volgende:
Ik denk naar TS, want die zit daar ook?
Ze toetert en zwaait denk ik ook als zij daar alleen zit.

En volgens mij ga je met de auto meestal zo snel dat opstaan en weglopen ómdat iemand toetert en zwaait wel heel maf is. De auto is dan toch al voorbij en je moet dan ook nog eens in je achteruitkijkspiegels kijken wil je dat zien. Het is een gekke scène.

En TS, als die relatie met de moeder dusdanig is bekoeld (het klinkt alsof er iets is voorgevallen hoor), waarom blijf je haar dan wekelijks meeslepen om daar te eten?? Ik heb echt een heel aardige schoonmoeder, maar het idee dat ik daar verplicht wekelijks moet eten :X :X nee, bedankt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209484365
Mooi man, voor het huis zitten. ^O^
Vakman pur sang
pi_209484395
Contact verbreken met een van de twee deelnemende partijen.
pi_209484424
Het is duidelijk dat TS selectief dingen weg laat. Alsof hij denkt dat dit r/AmItheAsshole is en hij hoopt dat mensen gaan zeggen dat hij niet de asshole is, maar zijn vrouw. Dus vind het daarom niet zo zinvol om in te gaan op een zeer eenzijdige beschrijving van een voorbij rijdende moeder die toetert.

In het grotere plaatje zitten er sowieso duidelijk communicatief dingen niet goed. Partner van TS die van de één op de andere dag niet meer met zijn ouders door een deur kan en hij heeft geen idee waar dat door komt. Terwijl ze daar wel elke week ruzie over maken 8)7

Geloof er niks van dat zijn vrouw letterlijk van de een op de andere dag ging van intensief en goed contact met schoonmoeder naar niks met haar te maken willen hebben zonder een woord toelichting. Ik denk eerder dat TS het gewoon niet wil weten.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 08:16:27 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209484497
Hmm...ik lees even mee hier.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209484505
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 00:46 schreef Nick9292 het volgende:
Ik ben nu ruim een jaar getrouwd met mijn vrouw. We hebben iedere keer ruzie over van alles. Het grootste probleem is dat zij mijn ouders en vooral mijn moeder niet wil zien en spreken.

Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun dan vrienden en andere familieleden. Dit weet zij ook. En het wordt met de maand erger. We gaan 1x in de week eten bij mijn ouders en iedere keer als wij daarheen gaan, doet ze ongeïnteresseerd en is ze continu met haar telefoon bezig. En alle contactmomenten wil ze beperken, denk aan verjaardagen van families en vrienden waarbij mijn ouders ook aanwezig zijn, dan gaat ze helemaal ergens anders zitten en doet ze alles om mijn moeder te vermijden. Ik zit hier heel erg mee en om dit soort dingen hebben wij wekelijks ruzie.

Vandaag was het weer zover. Mijn moeder rijdt naar haar werk via de hoofdweg en wij wonen aan die hoofdweg en zitten met dit mooi weer voor de deur. Dus mijn moeder toeters weleens en zwaait naar ons. Vandaag reed ze langs en toeterde en ze stond boos op en zij dat ze dit zat is en dat mijn moeder haar privacy niet accepteert. Ik werd hier heel erg woest om, omdat mijn moeder tuurlijk even gaat zwaaien als ze langs rijdt. Toen ik mijn moeder belde om excuses aan te bieden dat zij wegliep, zij ze ja dat doet ze vaker, maar heb het nooit tegen je willen zeggen om jullie relatie te verstoren. Maar blijkbaar toen ik er niet was en mijn moeder reed langs, negeerde ze haar gezwaai. Echt heftig en begrijp niet dat je zo slecht kunt zijn. Mijn moeder doet haar niets aan, maar misschien ligt het aan de band van mij met mijn moeder dat haar dwars ligt.

Ik ben nu in het hotel en weet het echt niet meer…
Ik denk dat jullie te verschillend zijn. Misschien tijd op een punt achter het huwelijk te zetten.
pi_209484527
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Schultenbrau erbij, mooi leven man.
pi_209484559
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:19 schreef arvensis het volgende:
Tijd om de navelstreng door te knippen, Nick.
Zijn wij de enige die 1x per week bij je ouders eten veel vinden?

1x per maand op de koffie is al veel
  maandag 12 juni 2023 @ 08:30:09 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209484591
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

Ik zie mijn schoonouders 1x per jaar 2 dagen en dat hoeft voor mij al eigenlijk niet :')
pi_209484622
Waarom ben je met haar getrouwd? Kinderen in het spel?
U MAD?
  maandag 12 juni 2023 @ 08:41:24 #43
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209484661
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:34 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom ben je met haar getrouwd?
Zo te lezen omdat ze zo goed overweg kon met zijn moeder. :+ :9

quote:

[..]

quote:

[..]
[…] Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 09:06:35 #44
5428 crew  miss_sly
pi_209484852
Je noemt samenwonen en trouwen; is het moment van samenwonen ook het moment dat jullie getrouwd zijn? Kortom: ging je van je ouderlijk huis naar het huis dat je deelt met je vrouw?

Dat jij een goede band met je ouders wil, is natuurlijk helemaal prima. Maar jouw beeld van een goede band met je ouders kan wel heel anders zijn dan de band die zij ziet met haar schoonouders. En dat is haar goed recht. Ze is met jou, je ouders krijgt ze er bij, maar zijn geen onderdeel van de relatie.
Hoe is haar relatie met haar eigen ouders?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209484868
quote:

[..]
Nee. Moet er niet aan denken.

Is volgens mij ook meer een ding voor (vrijgezelle) mannen om te doen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 09:13:45 #46
236264 crew  capricia
pi_209484899
Wekelijks eten met schoonmoeder?
Sorry. Dat zou ik ook niet fijn vinden.
Kun je dat niet zonder haar doen?
En verders elkaar wat meer ruimte geven. Je kunt ook zonder haar naar die familiefeestjes.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 juni 2023 @ 09:15:56 #47
256666 leeell
I know you're lonely
pi_209484914
TS heeft het hazenpad gekozen nu hij 50 man in een topic heeft die het eens zijn met zn vrouw :') :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_209484937
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Wat is nu 1keer in de 7 dagen ..
Als ze dat al niet voor hem over heeft.
  maandag 12 juni 2023 @ 09:39:43 #49
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209485077
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:19 schreef hoechst het volgende:

[..]
:r
pi_209485272
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:19 schreef hoechst het volgende:
1x in de week iets verplicht doen wat je tijd en energie kost en wat je ècht niet leuk vindt. Terwijl het enorm makkelijk is om alleen bij je ouders te gaan eten en je vrouw niet verplicht mee te slepen. Als hij dat al niet voor haar over heeft....
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 12 juni 2023 @ 10:08:51 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209485310
quote:

Mijn gok: Omdat ie niet wil dat z'n ouders weten dat z'n huwelijk na een jaar al op ontploffen staat.
  maandag 12 juni 2023 @ 10:10:07 #52
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209485323
Maar goed, meestal begint het met praten. Hebben jullie gepraat? En dan ook geluisterd naar wat jullie allebei ervan vinden? En ook geven en nemen?
pi_209485329
Typisch topic waar TS waarschijnlijk nooit meer in reageert. Verrassend.
  maandag 12 juni 2023 @ 11:54:00 #54
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209486525
Ik denk dat TS een ((veel) te) sterke band heeft met zijn moeder, en dat de echtgenote dacht dat het huwelijk hier wel een eind aan zou maken. Helaas zien teveel vrouwen de aanstaande man als een project om om te vormen tot het ideaal dat zij hebben van een echtgenoot, niet als de persoon waar ze lange tijd (de rest van hun leven ...) mee zullen doorbrengen. Natuurlijk zullen beide partners voor een geslaagd huwelijk enigzins moeten veranderen, maar niet een totale mentale makeover.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 12 juni 2023 @ 12:00:00 #55
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209486552
Nederlanders. :')

Moeder zwaait als ze langsrijdt: TiJd Om De NaVeLsTrEnG DoOr Te KnIpPeN!!!!

Je moeder zie je wel weer op dr begrafenis is toch je moeder maar. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 12:08:50 #56
197773 crew  maily
pi_209486614
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

En dan de was meebrengen _O-
  maandag 12 juni 2023 @ 12:09:13 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209486618
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:

:')
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 12:12:52 #58
197773 crew  maily
pi_209486650
quote:

Hotel Mama ....
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 12:15:40 #59
5428 crew  miss_sly
pi_209486673
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat TS een ((veel) te) sterke band heeft met zijn moeder, en dat de echtgenote dacht dat het huwelijk hier wel een eind aan zou maken. Helaas zien teveel vrouwen de aanstaande man als een project om om te vormen tot het ideaal dat zij hebben van een echtgenoot, niet als de persoon waar ze lange tijd (de rest van hun leven ...) mee zullen doorbrengen. Natuurlijk zullen beide partners voor een geslaagd huwelijk enigzins moeten veranderen, maar niet een totale mentale makeover.
Het eerste deel van je post en het tweede hebben niet zoveel met elkaar te maken.

Je mag toch verwachten dat je man met jou een huishouden heeft en daarbij niet constant zijn moeder meer nodig heeft. En dat je als partner geen zin hebt om 1 keer in de week bij je schoonouders te gaan eten, vind ik ook zo gek niet. Als die band te hecht is en blijft, gaat dat irriteren.

Dat heeft niets te maken met het tweede deel van je post.
pi_209486681
quote:

Mee eens.

Niets mis met een goede familie band, elkaar graag zien

Maar er mist iets in dit verhaal, de vrouw van de TS ging goed om met moeders en wil er nu nog maar weinig van weten.
Wat is er gebeurd?
pi_209486708
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:08 schreef ETphonehome het volgende:

Dit klopt allemaal, maar ik verbaas me wel over de koppigheid en starheid van de vrouw van TS. Welke reden dan ook, jij hebt er als vrouw ook voor gekozen om met jouw partner te zijn en daar krijg je de familie gratis bij. Dan hoef je niet direct dikke vrienden te zijn, maar als je een beetje volwassen bent kan je op z'n minst normaal met elkaar omgaan. Het klinkt nou niet echt alsof de vrouw van TS dit vermogen bezit. Kijk als die schoonouders je nou 100.000 euro afhandig hebben gemaakt of je ongeboren kind hebben vermoord dan snap ik dat je niet terugzwaait. Maar om nou zo te gaan doen simpelweg omdat 'je iemand niet mag' ja dan heb je ook wel een (of meerdere) draadje loszitten.
pi_209486715
Ik vraag me af hoe jong beiden zijn, is dit echt een reden om te scheiden?
Als je een gezamenlijke modus vind waarna je elkaar in de waarde laat (voornamelijk dat) dan moet je eruit komen, toch.
'Please don't sit on my imaginaire friend'
  maandag 12 juni 2023 @ 12:20:47 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209486725
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Mee eens.

Niets mis met een goede familie band, elkaar graag zien

Maar er mist iets in dit verhaal, de vrouw van de TS ging goed om met moeders en wil er nu nog maar weinig van weten.
Wat is er gebeurd?
Er is ook niks mis mee als een volwassen man zegt dat hij liever leuke dingen doet met zijn ouders dan met zijn vrienden?
  maandag 12 juni 2023 @ 12:22:29 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209486741
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:19 schreef Muisje22 het volgende:

[..]
Dit klopt allemaal, maar ik verbaas me wel over de koppigheid en starheid van de vrouw van TS. Welke reden dan ook, jij hebt er als vrouw ook voor gekozen om met jouw partner te zijn en daar krijg je de familie gratis bij. Dan hoef je niet direct dikke vrienden te zijn, maar als je een beetje volwassen bent kan je op z'n minst normaal met elkaar omgaan. Het klinkt nou niet echt alsof de vrouw van TS dit vermogen bezit. Kijk als die schoonouders je nou 100.000 euro afhandig hebben gemaakt of je ongeboren kind hebben vermoord dan snap ik dat je niet terugzwaait. Maar om nou zo te gaan doen simpelweg omdat 'je iemand niet mag' ja dan heb je ook wel een (of meerdere) draadje loszitten.
En als TS zijn vrouw nou heeft verzonnen, bij wie zitten dan de draadjes los?
pi_209486750
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Een huwelijk, een huis, een kind...... het zijn zaken waar mensen zonder enig zelfinzicht aan beginnen puur omdat ze denken dat elke maatschappelijke mijlpaal de relatie vanzelf wel zal versterken. 'We hebben toch tenslotte een kind' 'We zijn toch tenslotte getrouwd'.

Spoiler alert: dat doet het niet.

Het schijnt makkelijker voor mensen te zijn om zich in deze schijnveiligheid te wentelen dan om zichzelf/elkaar echt eerlijk aan te kijken en opnieuw te beginnen.
pi_209486807
quote:

Lees dat in deze context vooral in de zin van gebrek aan zelfstandigheid en dat TS niet over de meest basale dingen kan communiceren.

Hij wil dat zijn partner en ouders goed met elkaar kunnen. Tot hun huwelijk/samenwonen was dat zo. En toen was het *poef* ineens 180 graden anders en hij heeft geen idee waarom.
pi_209486840
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:19 schreef Muisje22 het volgende:

[..]
Daar geloof ik dus ook geen reet van. Denk dat TS er heel bewust een bepaalde draai aan geeft.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 12:32:39 #68
197773 crew  maily
pi_209486859
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:31 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Daar geloof ik dus ook geen reet van. Denk dat TS er heel bewust een bepaalde draai aan geeft.
We missen gewoon informatie :Y
pi_209486879
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Er is ook niks mis mee als een volwassen man zegt dat hij liever leuke dingen doet met zijn ouders dan met zijn vrienden?
Er zijn blijkbaar ook vrienden, dus nee, niet echt een probleem.

Mits het over tijd samen doorbrengen en leuke dingen doen gaat.
Niet over vergaande bemoeienis of erger.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 12:39:22 #70
5428 crew  miss_sly
pi_209486953
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Of iedere week bij je schoonouders eten.

Kom op, het zou geen probleem moeten zijn dat de vrouw van TS daar geen zin in heeft.
  maandag 12 juni 2023 @ 12:44:06 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209487038
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Bij die vrienden heb ik nog wel een groot vraagteken.
pi_209487058
“Ik wil scheiden want je zwaait niet terug naar mijn moeder”
pi_209487071
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of iedere week bij je schoonouders eten.

Kom op, het zou geen probleem moeten zijn dat de vrouw van TS daar geen zin in heeft.
Ik vind het vrij normaal om elke week even langs te gaan. Maar goed, ik kom dan ook uit een nest waar vrienden al vanaf de basisschool graag bij mijn ouders afspraken. En dat nu nogsteeds af en toe gebeurd. Dat is iets dat je ook graag met je partner erbij deelt.

Het ligt m vooral in verder en hoe.
pi_209487092
quote:

[..]

1x per week verplicht vind ik zelfs ongezond.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_209487095
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ik vind het vrij normaal om elke week even langs te gaan. Maar goed, ik kom dan ook uit een nest waar vrienden al vanaf de basisschool graag bij mijn ouders afspraken. En dat nu nogsteeds af en toe gebeurd. Dat is iets dat je ook graag met je partner erbij deelt.

Ik heb altijd geleerd dat je je partner niet als een klein kind hoeft te behandelen en het belangrijker is diegene vrij in zijn of haar keuzes te laten.

Elke week meegesleept worden naar pa en ma omdat meneer het leuker vind daar dan bij zijn vrienden zegt mij dat er hoge mate van dwang aan te pas kwam.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 12:48:23 #76
5428 crew  miss_sly
pi_209487103
quote:

[..]

Jij, als kind. Toch niet met je partner verplicht?
  maandag 12 juni 2023 @ 12:50:53 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209487124
quote:

[..]

Elke week even langsgaan is prima als je dat wil, en ook prima als je partner vrijwillig mee wil. Maar als je partner daar geen zin in geeft is 1x per week een hele opgave. Ik ga meestal ook alleen naar mijn familie. Als mijn partner mee wil, leuk. Zo niet, ook goed. Dat stoort me nou totaal niet eigenlijk.
pi_209487161
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Elke week even langsgaan is prima als je dat wil, en ook prima als je partner vrijwillig mee wil. Maar als je partner daar geen zin in geeft is 1x per week een hele opgave. Ik ga meestal ook alleen naar mijn familie. Als mijn partner mee wil, leuk. Zo niet, ook goed. Dat stoort me nou totaal niet eigenlijk.
Dit.
pi_209487164
quote:

[..]

Je deelt het toch nog steeds als je partner zo nu en dan mee gaat? De aversie in dit topic zit hem in de verplichting, want TS maakt ruzie met zijn partner als ze niet wil. Dus het is niet vrijblijvend.

Zelf heb ik een slechte band met mijn familie en geen contact meer, maar mijn vriendin heeft juist een goede band met haar familie. Haar familie is mede daardoor ook mijn familie geworden. Maar bij haar familie is het ook prima als ik een keer niet mee ga. Alleen dat komt dus zelden voor omdat ik graag ga.

Alleen dat vrijblijvende karakter is wel sterk bepalend voor dat ik het leuk vind om te gaan. Is het tegenovergestelde van mijn eigen familie namelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stepperoller op 12-06-2023 13:09:10 ]
pi_209487249
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik heb altijd geleerd dat je je partner niet als een klein kind hoeft te behandelen en het belangrijker is diegene vrij in zijn of haar keuzes te laten.

Elke week meegesleept worden naar pa en ma omdat meneer het leuker vind daar dan bij zijn vrienden zegt mij dat er hoge mate van dwang aan te pas kwam.
Verplicht lijkt me idd niets.
Als mijn partner niet mee wil gaat hij maar lekker wat anders doen.

Maar conflict tussen partner en ouders (nu enkel nog moeder hier) zou me niet lekker zitten.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 13:16:50 #81
197773 crew  maily
pi_209487717
TS, je zal moeten kiezen tussen je vriendin en je moeder.

Ga gewoon naar je moeder zonder je vriendin, dat kan toch geen kwaad. Doe ik altijd.
  maandag 12 juni 2023 @ 13:58:08 #83
33189 RM-rf
1/998001
pi_209487848
Ben ik de enige die het moeilijk vind voor te stellen dat in de nederlandse cultuur iemand voor hun huis aan een Hoofdweg gaat zitten iedere dag en dat een familielid dan ook iedere dag toetert bij het voorbijrijden?

Als dit een verhaal is dat in amerika voorstelt kan ik me er wel wat bij voorstellen, dat zijn daar idd dingen die veel gebruikelijker zijn, maar in nederland is het eerder heel ongebruikelijk dat mensen voor hun huis gaan zitten op een soort van veranda voor hun huis (ja, in bepaalde woonwijken zit men wel soms voor de woning, zeker meer een volksbuurt-achtige, maar dan liggen die huizen zeker niet aan doorgaande wegen, die in nederland ook veelal wat drukker zijn).

Dagelijks toeteren bij het langsrijden is ook iets dat in nederland sociaal veel minder acceptabel is, sowieso is NL duidelijk minder toeter-affien dan andere landen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 12 juni 2023 @ 14:00:45 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209487884
Ik heb er wel een beeld bij. De Hoofdweg in Westerlee bijvoorbeeld.

De Hoofdweg in Eelde.

De Hoofdweg in Slochteren.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:01:12 #85
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_209487893
Leeft nick nog? of heeft zijn vrouw hem inmiddels in zijn slaap omgebracht?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:05:42 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209487938
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:01 schreef 2NutZ het volgende:
Leeft nick nog? of heeft zijn vrouw hem inmiddels in zijn slaap omgebracht?
Dan heeft ze hem gevonden in ‘het hotel’ en na de daad 1 uur en een kwartier geleden nog eens ingelogd op zijn telefoon.
pi_209488214
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:50 schreef kwiwi het volgende:

Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 14:31:50 #88
236264 crew  capricia
pi_209488226
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?
Ik vind dat volstrekt normaal.
En zelfs alle verjaardagen lopen we niet bij elkaars familie af.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209488250
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:31 schreef capricia het volgende:

Ik vind dat volstrekt normaal.
En zelfs alle verjaardagen lopen we niet bij elkaars familie af.
Ik zou er ook geen probleem van maken als hij liever niet mee gaat naar een verjaardag. Ik ben hecht met mijn ouders; dat hoeft hij dan toch niet ook te zijn?
  maandag 12 juni 2023 @ 14:51:19 #90
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209488424
quote:

Joke’s on you: ik ben niet eens Nederlands. ;)

Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Niemand draait 180 graden zonder daar een aanleiding voor te hebben. TS lijkt op iemand in wiens ogen moeder nooit iets fout doet - i.t.t. tot zijn vrouw. Heel vermoeiend, zulke mannen.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:55:14 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209488457
quote:

[..]
Ja, maar. Zijn familie woont niet echt in de buurt. :+
  maandag 12 juni 2023 @ 15:21:38 #92
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209488680
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het eerste deel van je post en het tweede hebben niet zoveel met elkaar te maken.

Je mag toch verwachten dat je man met jou een huishouden heeft en daarbij niet constant zijn moeder meer nodig heeft. En dat je als partner geen zin hebt om 1 keer in de week bij je schoonouders te gaan eten, vind ik ook zo gek niet. Als die band te hecht is en blijft, gaat dat irriteren.

Dat heeft niets te maken met het tweede deel van je post.
Eerste deel : TS heeft een band met zijn moeder die naar de beleving van de betreffende dame een "fout" is in de persoon van TS.
Tweede deel : De betreffende dame trouwt toch met TS in de verwachting de "fout" in TS wel te kunnen repareren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 12 juni 2023 @ 15:22:50 #93
459912 FlippingCoin
pi_209488695
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:51 schreef arvensis het volgende:

[..]
Joke’s on you: ik ben niet eens Nederlands. ;)

Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Niemand draait 180 graden zonder daar een aanleiding voor te hebben. TS lijkt op iemand in wiens ogen moeder nooit iets fout doet - i.t.t. tot zijn vrouw. Heel vermoeiend, zulke mannen.
Ik proef daar wat projectie uit eigen ervaring?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  maandag 12 juni 2023 @ 15:23:39 #94
459912 FlippingCoin
pi_209488704
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:28 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Lees dat in deze context vooral in de zin van gebrek aan zelfstandigheid en dat TS niet over de meest basale dingen kan communiceren.

Hij wil dat zijn partner en ouders goed met elkaar kunnen. Tot hun huwelijk/samenwonen was dat zo. En toen was het *poef* ineens 180 graden anders en hij heeft geen idee waarom.
Nou er wordt toch wel min of meer geroepen dat hetcontact met de moeder wel minder kan door sommige users.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 15:24:20 #95
5428 crew  miss_sly
pi_209488709
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:21 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Eerste deel : TS heeft een band met zijn moeder die naar de beleving van de betreffende dame een "fout" is in de persoon van TS.
Tweede deel : De betreffende dame trouwt toch met TS in de verwachting de "fout" in TS wel te kunnen repareren.
Vrouw van TS kon geen idee hebben van hoe het zou zijn als ze samenwonen, want zoals het leest, is TS met vriendin gaan samenwonen vanuit huis.
  maandag 12 juni 2023 @ 15:30:45 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209488774
quote:

[..]

Dan is er dus iets gebeurd, dan zou ik je vrouw daar maar eens naar vragen.

Ik was op een gegeven moment zo kwaad op mijn schoonmoeder dat ik bij alle officiële instanties mijn naamgebruik weer heb aangepast naar alleen mijn meisjesnaam.
Is ook niet meer goed gekomen, dat mijn man zijn moeder/ouders niet durfde aanspreken op hun gedrag (oud, verandert toch niet meer) hielp niet, ik ben ook oud genoeg om sommige zaken niet meer van mensen te accepteren, van niemand dus.

Ik zou eens aan je vrouw vragen of er iets gebeurd is omdat ze voorheen wel goed contact hadden, en let er dan op dat je alleen luistert en op geen enkele manier het gedrag van je moeder, waar je vrouw zo kwaad om is, gaat zitten bagatelliseren, vergoelijken of downplayen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 juni 2023 @ 15:35:53 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209488826
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:23 schreef maily het volgende:
Mwah, het lijkt me dat je in je eigen tuin mag zitten waar je wilt, het is moeder die zich ook bij TS beklaagd heeft dat zijn vrouw niet terugzwaaide.
En eerlijk gezegd als er iemand een paar keer per week langsrijdt en toetert ben je dat asogedrag snel zat lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209488844
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou er wordt toch wel min of meer geroepen dat hetcontact met de moeder wel minder kan door sommige users.
Ik lees alleen dat het contact tussen de moeder en vriendin best minder kan dan hij voor zichzelf wenst.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 15:38:13 #99
236264 crew  capricia
pi_209488859
Het hele idee dat je een paar keer per week toeterend door iemands straat gaat rijden.

En dan verwacht TS dat zijn vrouw dat wel leuk vindt... Misschien even een gesprekje met je moeder aangaan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 juni 2023 @ 15:38:59 #100
459912 FlippingCoin
pi_209488866
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:37 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik lees alleen dat het contact tussen de moeder en vriendin best minder kan dan hij voor zichzelf wenst.
Eerste reactie is #10, en zo volgen er een stuk meer. :?
pi_209488906
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Eerste reactie is #10, en zo volgen er een stuk meer. :?
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.

Als TS als een zelfstandige volwassene functioneert kan hij elke dag koffie drinken bij zijn ouders zonder dat zijn zelfstandigheid dat aantast.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 15:42:53 #102
5428 crew  miss_sly
pi_209488919
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.

Als TS als een zelfstandige volwassene functioneert kan hij elke dag koffie drinken bij zijn ouders zonder dat zijn zelfstandigheid dat aantast.
En zonder dat zijn partner daar altijd bij moet zijn.
  maandag 12 juni 2023 @ 15:43:43 #103
459912 FlippingCoin
pi_209488932
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Waar haal je die onzelfstandigheid vandaan? :?
  maandag 12 juni 2023 @ 15:44:15 #104
459912 FlippingCoin
pi_209488937
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En zonder dat zijn partner daar altijd bij moet zijn.
Dat is een heel ander verhaal...
pi_209489030
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waar haal je die onzelfstandigheid vandaan? :?
Waar haal jij die niet vandaan? Menig 16-jarige met een eerste serieuze relatie dealt beter met zaken qua (schoon)familie en hun eerste liefje.

Maar nogmaals, TS' zijn communicatieve vaardigheden en wijze van het benaderen van problemen. Hij heeft zogenaamd geen idee wat er nu is voorgevallen waardoor de situatie plots is verandert, maar maakt wel elke week ruzie hierover omdat hij vindt dat zijn vriendin altijd mee moet naar zijn ouders. (Ook dat niveau van conflicten zal menig 16-jarige al kunnen ontstijgen)

En voordat hij een ruzie eens goed uitpraat met zijn vriendin (iig eens helder krijgt wat er volgens haar loos is) hangt hij alweer met zijn moeder aan de lijn.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 15:54:57 #106
5428 crew  miss_sly
pi_209489065
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is wel een heel belangrijk deel van het verhaal.
pi_209489080
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waarom? Het idee dat je een ander jouw wens/verwachting kan opleggen (elke week meegaan ongeacht hoe die ander daarin staat) is juist kenmerkend hier.
  maandag 12 juni 2023 @ 15:57:48 #108
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209489102
We zullen de TS ook de kans moeten bieden om het een en ander te verduidelijken. Neem aan dat hij nu lekker aan het werk is
  maandag 12 juni 2023 @ 15:59:33 #109
459912 FlippingCoin
pi_209489131
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:53 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Waar haal jij die niet vandaan? Menig 16-jarige met een eerste serieuze relatie dealt beter met zaken qua (schoon)familie en hun eerste liefje.

Maar nogmaals, TS' zijn communicatieve vaardigheden en wijze van het benaderen van problemen. Hij heeft zogenaamd geen idee wat er nu is voorgevallen waardoor de situatie plots is verandert, maar maakt wel elke week ruzie hierover omdat hij vindt dat zijn vriendin altijd mee moet naar zijn ouders. (Ook dat niveau van conflicten zal menig 16-jarige al kunnen ontstijgen)

En voordat hij een ruzie eens goed uitpraat met zijn vriendin (iig eens helder krijgt wat er volgens haar loos is) hangt hij alweer met zijn moeder aan de lijn.
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.
pi_209489250
Jullie zijn een jaar getrouwd en jouw moeder is blijkbaar voor jouw vrouw het kern van het probleem.

Hoe was dit voor dat jullie getrouwd waren?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 12 juni 2023 @ 16:09:18 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209489270
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.
Nee, maar het is wel raar dat hij niet weet wat er misgegaan is tussen zijn moeder en zijn vrouw, maar het zijn vrouw verwijt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 12 juni 2023 @ 16:10:37 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209489281
quote:

[..]
Het is ook weer typisch Flipping Coin om dan helemaal de andere kant op te overdrijven.
  maandag 12 juni 2023 @ 16:36:45 #113
459912 FlippingCoin
pi_209489693
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is ook weer typisch Flipping Coin om dan helemaal de andere kant op te overdrijven.
Ja nouja.
pi_209489825
quote:

[..]
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.

Als iemand met verstoorde familiebanden vind ik dat ook een naar verwijt en op de man. Familie heb je niet voor het uitkiezen.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:05:45 #115
33189 RM-rf
1/998001
pi_209490018
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb er wel een beeld bij. De Hoofdweg in Westerlee bijvoorbeeld.

De Hoofdweg in Eelde.

De Hoofdweg in Slochteren.
ik heb die wegen bekeken in Google Streetview, maar zoals die hoofdwegen een doorgaande weg zijn en de huizen er staan, bewijst dat toch juist mn stelling?

Alle huizen daar hebben geen veranda of zitgelegenheid naar de straat toe, aan de straatzijde hebben ze eerder decoratieve en representatieve tuinen, waar mensen niet gaan zitten (af en toe staat er een bankje, maar dat is hooguit decoratief, niemand die daar voor zijn lol gaat zitten om 'ontspannen' het verkeer te zien langsrazen).

Mijn punt is nu juist dat dit niet echt deel is van de nederlandse cultuur.... in amerika is het an sich wel een gewoonte, dat huizen een veranda naar de straat (Een doorgaande Hoofdweg zelfs) hebben waar mensen dan voor hun huis zitten (veelal wel nog een stuk weg van de straat) en de straat zien en een voorbijganger soms toetert bij het voorbijrijden.

Nederland juist absoluut niet .... de huizen zijn zo niet gebouwd, de publieke ruimte is anders ingericht en de cultuur is gewoon erg anders.
Juist die voorbeelden van die Hoofdwegen in Slochteren, Westerlee en Eelde zijn typische plaatsen waar mensen _niet_ voor hun lol voor hun huis aan de straat gaan zitten (en echt alle huizen hebben dan een zitgelegenheid achter het huis in een meer afgezonderde tuin en meer privacy .... volgens het verhaal van TS zou het "heel vaak voorkomen, wat de moeder van TS hem tot dan toe niet wilde vertellen, wat doet vermoeden dat de vrouw regelmatig daar zou zitten, als die moeder langsrijd en zwaait/toetert en dit al veel langer speelt).

ter voorbeeld:
dit (USA):

tegenover (Nederland):
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209490311
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:05 schreef RM-rf het volgende:

ter voorbeeld:
dit (USA):
[ afbeelding ]

Amerikaanse veranda. O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:35:17 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209490313
quote:

[..]
ik heb die wegen bekeken in Google Streetview, maar zoals die hoofdwegen een doorgaande weg zijn en de huizen er staan, bewijst dat toch juist mn stelling?

Alle huizen daar hebben geen veranda of zitgelegenheid naar de straat toe, aan de straatzijde hebben ze eerder decoratieve en representatieve tuinen, waar mensen niet gaan zitten (af en toe staat er een bankje, maar dat is hooguit decoratief, niemand die daar voor zijn lol gaat zitten om 'ontspannen' het verkeer te zien langsrazen).

Mijn punt is nu juist dat dit niet echt deel is van de nederlandse cultuur.... in amerika is het an sich wel een gewoonte, dat huizen een veranda naar de straat (Een doorgaande Hoofdweg zelfs) hebben waar mensen dan voor hun huis zitten (veelal wel nog een stuk weg van de straat) en de straat zien en een voorbijganger soms toetert bij het voorbijrijden.

Nederland juist absoluut niet .... de huizen zijn zo niet gebouwd, de publieke ruimte is anders ingericht en de cultuur is gewoon erg anders.
Juist die voorbeelden van die Hoofdwegen in Slochteren, Westerlee en Eelde zijn typische plaatsen waar mensen _niet_ voor hun lol voor hun huis aan de straat gaan zitten (en echt alle huizen hebben dan een zitgelegenheid achter het huis in een meer afgezonderde tuin en meer privacy .... volgens het verhaal van TS zou het "heel vaak voorkomen, wat de moeder van TS hem tot dan toe niet wilde vertellen, wat doet vermoeden dat de vrouw regelmatig daar zou zitten, als die moeder langsrijd en zwaait/toetert en dit al veel langer speelt).

ter voorbeeld:
dit (USA):
[ afbeelding ]

tegenover (Nederland):
[ afbeelding ]
Heb je niet één huis gezien met een bankje ervoor?

Beter zoeken!

En verder: je gaat wel ver om een zinloos punt te maken.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 17:42:17 #118
236264 crew  capricia
pi_209490396
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Beter zoeken!

Meerdere picnicbankjes zelfs. Voor het hele gezin. :D

Zie je hier die schoonmoeder op weg naar haar werk, al toeterend, voorbij komen rijden.. _O-

Ik zou me kapot schamen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 juni 2023 @ 17:46:51 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209490436
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Meerdere picnicbankjes zelfs. Voor het hele gezin. :D

Zie je hier die schoonmoeder op weg naar haar werk, al toeterend, voorbij komen rijden.. _O-

Ik zou me kapot schamen.
Het is een hoax. Niemand in Nederland die langs een doorgaande weg woont zit ooit voor zijn huis. Dat bestaat gewoon niet.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:49:05 #120
459912 FlippingCoin
pi_209490458
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.

Als iemand met verstoorde familiebanden vind ik dat ook een naar verwijt en op de man. Familie heb je niet voor het uitkiezen.
Nouja het is niet naar bedoeld maar wel opvallend hier in r&p naar mijn idee. Lees vaak dingen over dat mensen niet met kerst samen met familie willen zijn en dat mensen die dat wel doen tegen hun wil een kut kerst hebben en soortgelijke kolder, alsof iedereen zijn familie maar kut vindt en het niet anders kan.
pi_209490507
Voor het huis zitten met bbq en halve liters? En kut roepen naar je moeder als ze langsrijdt _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Wat een bazenleven deze ts
Ik zwaai naar dieren.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 17:53:55 #122
197773 crew  maily
pi_209490515
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:53 schreef Geerd het volgende:
Voor het huis zitten met bbq en halve liters? En kut roepen naar je moeder als ze langsrijdt _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Wat een bazenleven deze ts
:X _O-
  maandag 12 juni 2023 @ 17:55:42 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209490537
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja het is niet naar bedoeld maar wel opvallend hier in r&p naar mijn idee. Lees vaak dingen over dat mensen niet met kerst samen met familie willen zijn en dat mensen die dat wel doen tegen hun wil een kut kerst hebben en soortgelijke kolder, alsof iedereen zijn familie maar kut vindt en het niet anders kan.
Nee, maar mensen die dat niet willen en toch moeten hebben idd een kut-kerst.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 17:58:12 #124
236264 crew  capricia
pi_209490566
Hallo TS,
Ik heb eigenlijk wel een tip voor je vrouw:
Op heerlijk lekkere warme dagen dat iedereen in de tuin zit, adviseer ik je vrouw om regelmatig met de auto langs het huis van haar schoonmoeder te rijden. Flink toeterend en goed zwaaiend.
Het mag ook op zondagochtenden, als iedereen nog slaapt.

En dit dan regelmatig herhalen.

Ik ben benieuwd hoe lang de schoonmoeder dit nog leuk blijft vinden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209490609
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is een hoax. Niemand in Nederland die langs een doorgaande weg woont zit ooit voor zijn huis. Dat bestaat gewoon niet.
Euhmmm....

Ik zit op dit moment ergens met enkel een tuin aan de voorkant.
Ken best veel huizen met ook ruime tuinen aan de voorkant.

In het dorp waar ik hiervoor woonde waren er grote achtertuinen en prima voortuinen, niet enkel een straatje Voir de voordeur zeg maar. En daar was het ook vrij normaal om een zitplek in de voortuinen te hebben.

Oog op de kinderen die spelen, lekker kletsen met elkaar. En dat allemaal zonder schulterbrau of hoe dat dan ook heet.
  maandag 12 juni 2023 @ 18:15:20 #126
33189 RM-rf
1/998001
pi_209490701
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Beter zoeken!

Er staan wat met een bankje (staat letterlijk in mn eerder post) , maar heb jij er eentje gezien waar daadwerkelijk mensen ook gaan zitten aan die weg?
Ik zie hooguit wat decoratieve bankjes.

Ik geef gewoon weer wat mijn indruk is en jouw poging aan te geven waar mensen wél aan de straat zouden zitten overtuigd niet écht.
  maandag 12 juni 2023 @ 18:18:28 #127
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209490736
Elke dag met je schoonmoeder bellen en elke week verplicht daar eten... ja dooooeeeeeeiii :')
pi_209490747
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Er staan wat met een bankje (staat letterlijk in mn eerder post) , maar heb jij er eentje gezien waar daadwerkelijk mensen ook gaan zitten aan die weg?
Ik zie hooguit wat decoratieve bankjes.

Ik geef gewoon weer wat mijn indruk is en jouw poging aan te geven waar mensen wél aan de straat zouden zitten overtuigd niet écht.
Mijn post aan lienekien was meer voor jou bedoeld.

Op vele plekken is het best normaal om een ruime voortuin te hebben en daarin te zitten.
pi_209490752
Als mijn partner mij elke week bij de schoonouders verplicht gaan eten zou opdringen, dan zou ik ook gaan scheiden.

1x per maand meer dan zat.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 18:25:40 #130
236264 crew  capricia
pi_209490807
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:20 schreef Bzzzzt het volgende:
Als mijn partner mij elke week bij de schoonouders verplicht gaan eten zou opdringen, dan zou ik ook gaan scheiden.

1x per maand meer dan zat.
Nou echt hè.
Ik vind het belangrijk dat mijn dochtertje leuk contact heeft met haar oma's/opa's. Maar ik ga dat mijn man niet opdringen en visa versa ook niet.

Maar misschien is dat wel een cultureel ding.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209491116
In Tuinzigt in Breda zit vrijwel iedereen in de voortuin. Inclusief getoeter bij bekenden. Zo zijn er vast in elke stad wel wijken. Zo ook in Beverwijk, bijvoorbeeld. Daar ben ik opgegroeid en voor mij was dat normaal. B-)

Daar liep familie trouwens ook de deur bij elkaar plat. De ouders van mijn buurvrouw woonden tegenover ons. Elke dag zwaaien in ochtendjas en op fluffy slippers. :+

[ Bericht 29% gewijzigd door Sumppi op 12-06-2023 18:57:14 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 18:51:55 #132
197773 crew  maily
pi_209491121
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:58 schreef capricia het volgende:
Hallo TS,
Ik heb eigenlijk wel een tip voor je vrouw:
Op heerlijk lekkere warme dagen dat iedereen in de tuin zit, adviseer ik je vrouw om regelmatig met de auto langs het huis van haar schoonmoeder te rijden. Flink toeterend en goed zwaaiend.
Het mag ook op zondagochtenden, als iedereen nog slaapt.

En dit dan regelmatig herhalen.

Ik ben benieuwd hoe lang de schoonmoeder dit nog leuk blijft vinden.
pi_209491281
Hoe zou het met @Nick9292 gaan?
Hij zal ondertussen toch wel klaar zijn met werken.
Zit hij nog steeds in het hotel, of is die zojuist zijn vrouw weer in de armen dan wel haren gevlogen??
pi_209491337
Ik vind dat jullie allebei begrijpelijke behoeftes hebben: jij wil een goede band met je ouders door elkaar regelmatig te zien en zij wil privacy en ruimte. En wat jullie beiden waarschijnlijk willen, is begrip van de ander. Jullie lijken dat niet meer op te kunnen brengen voor elkaar en dus is het logisch dat de situatie uit de hand loopt.

Maar dat is echt niet nodig. Ik kom uit een grote, warme familie waarin niets moet: leuk als je er bent, geen probleem als je er geen zin in hebt. Waarom zou het bij jullie niet zo kunnen gaan? Probeer hier een gesprek met elkaar over te hebben als de emoties niet een hoogtepunt hebben bereikt, verplaats je in de ander, probeer de behoeftes te begrijpen en kijk tot slot hoe je daar praktisch mee om kunt gaan.

Ik zou ook boos worden als uitgerekend mijn geliefde mij slecht (!) vindt omdat ik geen zin heb in intensief contact met m'n schoonmoeder. Dat is echt een heel onhandige uitspraak van je en een verschrikkelijke manier om over je geliefde te denken. Er is een kans dat ze verdrietig is omdat ze iets van jou mist en ze het gevoel heeft dat dat komt doordat je moeder voorgaat. Des te belangrijker is het dat je dat probeert te begrijpen en een manier zoekt waarop je aan haar behoeftes kunt voldoen en een betekenisvolle relatie met je ouders kunt hebben. Misschien gaat dat niet met dezelfde intensiteit als vroeger, maar dat is toch ook niet zo gek als je geliefde een grotere rol in je leven inneemt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 00:30:29 #135
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_209494530
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 19:02 schreef ETphonehome het volgende:
Hoe zou het met @:Nick9292 gaan?
Hij zal ondertussen toch wel klaar zijn met werken.
Zit hij nog steeds in het hotel, of is die zojuist zijn vrouw weer in de kut dan wel tieten gevlogen??
Dit lijkt mij inderdaad de meest voor de hand liggende situatie.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 00:39:44 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209494554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:30 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dit lijkt mij inderdaad de meest voor de hand liggende situatie.
:')
  Vis een optie? dinsdag 13 juni 2023 @ 01:46:32 #137
70532 loveli
N
pi_209494638
Verhuizen naar te ver weg om te toeteren zou al een hoop schelen, verhuizen naar te ver weg om wekelijks bij schoonmoeders te eten nog meer.
crap in = crap out
pi_209494951
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 01:46 schreef loveli het volgende:
Verhuizen naar te ver weg om te toeteren zou al een hoop schelen, verhuizen naar te ver weg om wekelijks bij schoonmoeders te eten nog meer.
Dan wil @Nick9292 natuurlijk gaan logeren!
Misschien is zn oude kinderkamer nog vrij :-)

Ik vermoed dat we hem niet meer zien in dit topic

[ Bericht 0% gewijzigd door bami_haar op 13-06-2023 05:57:38 (Typo) ]
pi_209495095
Ik denk dat het contact met je ouders wat teveel van het goede is. Vanuit haar bekeken moet ze 1 keer per week verplicht gaan eten bij je ouders. Dat gaat vrij snel tegen staan. En als dan buiten die 1 keer per week er nog meer contact is...

Haar reactie lijkt wel een beetje overdreven. Je kunt moeilijk van je moeder verwachten dat ze omwegen naar het werk neemt, omdat anders je vriendin denkt dat je moeder haar privacy aantast. :')

Ik denk dat je toch moet accepteren dat je vriendin van mening is dat ze met jou is getrouwd en niet met je familie.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 09:14:28 #140
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_209495850
quote:
Ze zijn er en mensen zitten er genoeg, vooral bij grotere tuinen, maar dan is het raar dat moeke haar schoondochter überhaupt naar binnen zou zien lopen als ze met 60 voorbij raast.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 09:37:28 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209496042
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:00 schreef Halcon het volgende:
Ik denk dat het contact met je ouders wat teveel van het goede is. Vanuit haar bekeken moet ze 1 keer per week verplicht gaan eten bij je ouders. Dat gaat vrij snel tegen staan. En als dan buiten die 1 keer per week er nog meer contact is...

Haar reactie lijkt wel een beetje overdreven. Je kunt moeilijk van je moeder verwachten dat ze omwegen naar het werk neemt, omdat anders je vriendin denkt dat je moeder haar privacy aantast. :')

Ik denk dat je toch moet accepteren dat je vriendin van mening is dat ze met jou is getrouwd en niet met je familie.
Volgens mij verwacht niemand dat moeder een andere route naar haar werk kiest, maar dat de vrouw van TS niet blij is met het Tokkiegedrag van de langsrijdende moeder die iedere keer toetert is niet heel vreemd.

Dat moeder ook nog tegen TS gaat zitten klagen dat zijn vrouw niet terugzwaaide is helemaal bizar, net zoals het gegeven dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden voor het gedrag van zijn vrouw, en dan is dat dus het weglopen terwijl moeder zich als een toetertokkie gedraagt.
Hoe de fuck moet daar excuses voor worden aangeboden richting moeder?

En hoe de fuck ga je sowieso excuses aanbieden voor iemand die dat helemaal niet wil, het is niet dat het zijn kleuterdochter is die iets gedaan heeft wat niet mocht en dat je je als ouder verontschuldigt voor het gedrag van je kind, dit gaat gewoon om een volwassen vrouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juni 2023 @ 10:28:25 #142
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209496442
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:07 schreef HSG het volgende:
Jullie zijn een jaar getrouwd en jouw moeder is blijkbaar voor jouw vrouw het kern van het probleem.

Hoe was dit voor dat jullie getrouwd waren?
Heeft ie gezegd. Vrouw belde elke dag ofzo met z'n moeder.

Maar deze TS gaan we niet meer terugzien.

Verder is toeteren wat overdreven, maar even terugzwaaien is wel zo beleefd toch?
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 10:32:46 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209496460
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:28 schreef Gunner het volgende:

[..]

Verder is toeteren wat overdreven, maar even terugzwaaien is wel zo beleefd toch?
Toeteren is asociaal gedrag, zeker als het regelmatig voorkomt en niet noodzakelijk is, en als reactie wordt er dan een beleefd gebaar verwacht?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker dinsdag 13 juni 2023 @ 10:42:33 #144
197773 crew  maily
pi_209496550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Toeteren is asociaal gedrag, zeker als het regelmatig voorkomt en niet noodzakelijk is, en als reactie wordt er dan een beleefd gebaar verwacht?
Zoonlief zal gezwaaid hebben. :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209496584
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:14 schreef nietzman het volgende:

[..]
Ze zijn er en mensen zitten er genoeg, vooral bij grotere tuinen, maar dan is het raar dat moeke haar schoondochter überhaupt naar binnen zou zien lopen als ze met 60 voorbij raast.
Met 60 voorbij raast? Wie zegt dat dat zo is?
Het zwaaien en toeteren laat meer denken dat het een woonwijk is. En er langzaam.gereden wordt.
Anders zou het weglopen ook wat raar zijn, aangezien de auto dan al ruim voorbij zou zijn.

Het verhaal geeft mij het idee dat ze in dezelfde plaats wonen. En dat moeders door een woonwijk rijdt op weg naar het werk.

Ik vraag me dan ook af of het blijft bij eens per week eten en zwaaien als ze langs komt rijden en de vrouw van de TS buiten is
Komt mam's misschien ook regelmatig even aanwaaien?
pi_209496734
quote:

[..]
Toe nou zeg. Asosiaal gedrag nog wel.
Een klein toetertje met zwaaien is echt niet zo uitzonderlijk.
Het is wat anders als er wild toeterend voorbij gereden wordt, maar dat ligt niet in de eerste lijn der verwachting.

Maar dan zou je toch ook gewoon kunnen zeggen dat je liever hebt dat ze niet toetert? En zwaai je enkel even naar elkaar.

Het demonstratief weglopen gaat om het contact moment, ik snap in dit verhaal niet waarom moeders blij blijft groeten en schoondochter er zo de schurft aan heeft dat ze demonstratief doet.

Moeders die zogenaamd van niks weet, TS die zogenaamd van niks weet, vrouw die helemaal zomaar vrijwel niets meer met haar schoonmoeder te maken wil hebben terwijl er veelvuldig en goed contact was.

Dit gaat niet over groeten met een toetertje in het voorbij gaan. Er is hier iets grondig mis gegaan in het verdere contact.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:03:35 #147
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209496754
quote:

[..]
Ik bedoelde meer allebei zwaaien, zonder het toeteren vooraf :)

Maar zoals @Cause-mayhem2 zegt er speelt hier mee dan alleen claxoneren.
  Spellchecker dinsdag 13 juni 2023 @ 11:03:42 #148
197773 crew  maily
pi_209496757
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Het is wat anders als er wild toeterend voorbij gereden wordt, maar dat ligt niet in de eerste lijn der verwachting.

Maar dan zou je toch ook gewoon kunnen zeggen dat je liever hebt dat ze niet toetert? En zwaai je enkel even naar elkaar.

Het demonstratief weglopen gaat om het contact moment, ik snap in dit verhaal niet waarom moeders blij blijft groeten en schoondochter er zo de schift aan heeft dat ze demonstratief doet.

Moeders die zogenaamd van niks weet, TS die zogenaamd van niks weet, vrouw die helemaal zomaar vrijwel niets meer met haar schoonmoeder te maken wil hebben terwijl er veelvuldig en goed contact was.

Dit gaat niet over groeten met een toetertje in het voorbij gaan. Er is hier iets grondig mis gegaan in het verdere contact.
Ik ben benieuwd; er mist een hoop informatie.

Maar die gaan we niet meer krijgen denk ik ...

TS terug naar Hotel Mama.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:07:29 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209496784
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Het demonstratief weglopen gaat om het contact moment, ik snap in dit verhaal niet waarom moeders blij blijft groeten en schoondochter er zo de schurft aan heeft dat ze demonstratief doet.

Ja, iedere keer (of regelmatig) toeteren als je langsrijdt is asociaal gedrag.

Vervolgens verwachten dat er ook nog gezwaaid wordt en verontwaardigd zijn dat er niet gezwaaid wordt op jouw toeteren is helemaal bizar.

Dat er heel andere zaken meespelen is ook duidelijk, behalve voor TS kennelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:11:05 #150
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_209496816
quote:

Samenwonen ging tegelijk met trouwen?

Maar wat geeft je vrouw aan dan mbt die draai? Is er wat veranderd aan de situatie? zijn er dingen gezegd door je moeder of je vrouw?
pi_209496826
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:03 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd; er mist een hoop informatie.

Maar die gaan we niet meer krijgen denk ik ...

TS terug naar Hotel Mama.
Dat laatste is misschien ook wel het beste.

Elke week ruzie en dat het zo je neusgaten uit komt dat je demonstratief opstaat en wegloopt als iemand voorbij komt is niet best.

Zo moet je niet willen leven.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:12:37 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209496831
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:03 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer allebei zwaaien, zonder het toeteren vooraf :)

Maar zoals @:Cause-mayhem2 zegt er speelt hier mee dan alleen claxoneren.
Want als je in je tuin zit dan zit je de hele tijd te wachten tot je kunt zwaaien naar de auto van een bekende?

En het is simpel: of het is een weg waar doorgereden wordt (60+) en een toeter heel af en toe niet zo'n kwaad kan, maar dan rij je zo snel dat je helemaal niet ziet dat iemand niet terugzwaait, of het is een weg waar je niet kunt doorrijden (50-) en dan praat je dus over binnen de bebouwde kom en is toeteren om te groeten gewoon zwaar asociaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:22:10 #153
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_209496916
Mbt de OP
Als je vrouw geen zin (meer) heeft om naar je ouders te gaan, dan heb je dit ook te respecteren. Verplicht haar dan niet om altijd maar mee te gaan. Vraag haar evt om de reden waarom ze het niet meer wil. Misschien is er iets voorgevallen, misschien vind ze het te vaak, misschien heeft ze een break nodig.

Ik heb bij mijn relatie al vroeg aangegeven dat ik echt niet vaak meega naar zijn ouders (hij ging toen bijna elke week / om de week). Mijn eigen ouders zie ik een stuk minder vaak, dus zou zeker niet altijd mee gaan.
Vond hij gelukkig geen probleem en in de praktijk komt het erop neer dat ik bijna altijd wel meega (ze hebben een hond O+ )

Mbt het zwaaien.. Als het dagelijks zou zijn, zou ik er gek van worden. Misschien is het enkel een zwaai, maar ik wil niet dagelijks 'bekeken' worden hoe ik lekker thuis zit / voor het huis zit, door m'n schoonouders.
Zou het liefst hebben dat zij dan evt een andere route zouden rijden, of ik zou zelf op die tijdstippen misschien niet meer buiten zitten.
pi_209496964
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, iedere keer (of regelmatig) toeteren als je langsrijdt is asociaal gedrag.

Vervolgens verwachten dat er ook nog gezwaaid wordt en verontwaardigd zijn dat er niet gezwaaid wordt op jouw toeteren is helemaal bizar.

Dat er heel andere zaken meespelen is ook duidelijk, behalve voor TS kennelijk.
Als je goed bent met elkaar is er niets mis mee

Het is meer dat het zover is gekomen dat zelfs dat al teveel is, het voelt als een soort van pesten.

Het gebeurd mij regelmatig dat iemand even de claxon aanraakt en zwaait in het voorbij gaan. Als ik in mijn tuin ben of onderweg ben. Dat is echt geen probleem, ik groet hun ook graag. Even naast me rijden of stoppen voor een kort praatje gebeurd ook (binnen de woonkern of op plaatsen waar dat geen hinder oplevert). Even knipperen met de lichten gebeurd ook bv.

Maar niets daarvan irriteert en zeker niet in de mate dat ik me omdraai en weg loop. Want dat is een gebaar dat overeenkomt met een dikke middelvinger.
Over asociaal gesproken....

Wie in dit verhaal asociaal is is niet duidelijk. Dat contact niet gewenst is wel.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:33:52 #155
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209497021
Nou ja, technisch gezien mag je alleen in noodsituaties je claxon gebruiken. Niet als groet naar een ander.
pi_209497055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Want als je in je tuin zit dan zit je de hele tijd te wachten tot je kunt zwaaien naar de auto van een bekende?

En het is simpel: of het is een weg waar doorgereden wordt (60+) en een toeter heel af en toe niet zo'n kwaad kan, maar dan rij je zo snel dat je helemaal niet ziet dat iemand niet terugzwaait, of het is een weg waar je niet kunt doorrijden (50-) en dan praat je dus over binnen de bebouwde kom en is toeteren om te groeten gewoon zwaar asociaal.
Nee, natuurlijk zit je daar niet klaar voor. Je doet gewoon je ding en iemand die je kent komt voorbij, groet even en gaat door.

Dat is echt heel normaal.

Het wordt pas een probleem als het om.iemand gaat die je niet mag, waar je echt geen contact mee wil hebben.

Die ontzettende langdradige bemoeial in de wijk. Waardoor je ineens spontaan binnen wat moet doen.
Maar zelfs bij die sta je niet op om weg te lopen als er al contact is. Hou je het netjes maar kort.

Je rug toe Keren is een zwaar gebaar
pi_209497650
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:28 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ze belde elke dag zijn moeder en nu is het een probleem?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 13:01:29 #158
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209497710
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Ze belde elke dag zijn moeder en nu is het een probleem?
Ja, blijkbaar.
pi_209497829
Hmmm al 1,5 dag geen reactie van ts terwijl hij ca 5 uur geleden hier nog was op fok.

Zal ts het niet meer lezen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209498268
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Biertje in de hand en zwaaien naar bekenden :w
pi_209498322
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:47 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
1x per week verplicht vind ik zelfs ongezond.
Als het verplicht is wel ja, maar als het gewoon normaal is omdat je toch bij elkaar om de hoek woont of omdat het gewoon soort van traditie is dan is er niks mis mee. Alleen moet het geen plicht zijn, dus als de vrouw niet elke week daar op bezoek wil dan zou dat prima moeten zijn.

Wat ik niet snap aan het hele verhaal is dat de vrouw voordat ze trouwden elke dag met zijn moeder belde? Elke dag bellen met de moeder van je man. Waarom? En nadat ze getrouwd zijn, werd dat opeens anders en vind ze zelfs 1x in de week op bezoek gaan teveel?

Dan vraag ik me af: wat is er precies gebeurd dat het nu zo uit de hand looopt dat zelf een toeter en wat gezwaai al een demonstratief weglopen betekent?

[ Bericht 30% gewijzigd door Inbox op 13-06-2023 14:29:24 ]
  dinsdag 13 juni 2023 @ 14:55:09 #162
481998 K21
Cappuccino
pi_209498688
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:33 schreef Gunner het volgende:
Nou ja, technisch gezien mag je alleen in noodsituaties je claxon gebruiken. Niet als groet naar een ander.
Schoondochter zou de wijkagent kunnen tippen. Dat, als ze nog bonnen moeten schrijven voor hun quotum, er op zonnige dagen 280 euro te halen valt aan de Hoofdweg x op tijdstip y. :9
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:23:12 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209498934
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk zit je daar niet klaar voor. Je doet gewoon je ding en iemand die je kent komt voorbij, groet even en gaat door.

Dat is echt heel normaal.

Het wordt pas een probleem als het om.iemand gaat die je niet mag, waar je echt geen contact mee wil hebben.

Die ontzettende langdradige bemoeial in de wijk. Waardoor je ineens spontaan binnen wat moet doen.
Maar zelfs bij die sta je niet op om weg te lopen als er al contact is. Hou je het netjes maar kort.

Je rug toe Keren is een zwaar gebaar
Het punt is dat als je gewoon zit te zitten het waarschijnlijk helemaal niet opvalt of een bekende langsrijdt, behalve wanneer die bekende gaat lopen toeteren.
Dan zijn er 2 opties:
• Het is binnen de bebouwde kom en die bekende is gewoon een Tokkie als hij/zij iedere keer cq regelmatig als groet gaat toeteren.
• Het is buiten de bebouwde kom en die toeterende bekende is al een stuk verder als jij wel of niet reageert en ziet dus helemaal niet of je wel of niet gezwaaid hebt.

Met het gezeur erover van TS en zijn moeder gok ik op het eerste.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209499244
YTA. Gedeeltelijk.

Een vrouw ervaart de relatie van haar man met z'n moeder altijd als concurrentie. Beide oefenen invloed uit en ze willen vaak beide de grootste invloed uitoefenen. Als je nog door je moeder wordt beinvloed, dan ben je niet toe aan trouwen, dat levert geheid ruzie op. Maak je los van je moeder en richt je op je nieuwe leven met je vrouw. Geef haar de aandacht en invloed die ze verdient en mag verwachten als zijnde jouw vrouw.

En houd rekening met haar gevoelens. Als zij zich bedreigd voelt door je moeder, dan moet je daar wat mee. Je kunt niet gewoon zeggen 'onzin' en doorgaan op de oude voet, alleen omdat jij dat vindt. Zij voelt dit zo en jij moet daar wat mee doen. Ga in overleg, probeer erachter te komen wat haar precies dwarszit en werk daaraan.

En hou op met die wekelijkse bezoekjes. Het is onzinnig om elke week bij je ouders langs te gaan en het is al helemaal onzinnig om dan je partner mee te nemen. Ik zou er ook niet op zitten te wachten om elke week een keer bij m'n schoonouders te moeten eten. Daar is mijn tijd veel te kostbaar voor.

Wat betreft dat toeteren, je kunt je moeder toch uitleggen dat je vrouw dat vervelend vindt en of ze ermee wil stoppen?
pi_209501563
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij verwacht niemand dat moeder een andere route naar haar werk kiest, maar dat de vrouw van TS niet blij is met het Tokkiegedrag van de langsrijdende moeder die iedere keer toetert is niet heel vreemd.

Dat moeder ook nog tegen TS gaat zitten klagen dat zijn vrouw niet terugzwaaide is helemaal bizar, net zoals het gegeven dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden voor het gedrag van zijn vrouw, en dan is dat dus het weglopen terwijl moeder zich als een toetertokkie gedraagt.
Hoe de fuck moet daar excuses voor worden aangeboden richting moeder?

En hoe de fuck ga je sowieso excuses aanbieden voor iemand die dat helemaal niet wil, het is niet dat het zijn kleuterdochter is die iets gedaan heeft wat niet mocht en dat je je als ouder verontschuldigt voor het gedrag van je kind, dit gaat gewoon om een volwassen vrouw.
Dit is wel wat overdreven, vind ik.

Normaal zou je het ook wel kunnen zeggen als je er echt last van hebt. Maar alles wat moeder doet werkt als een rode lap.

Zou als ik TS was beginnen met wat je zelf redelijk in de hand hebt en dat zijn die verplichte etentjes.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 20:22:35 #166
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209502072
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:53 schreef R16 het volgende:
YTA. Gedeeltelijk.

Een vrouw ervaart de relatie van haar man met z'n moeder altijd als concurrentie. Beide oefenen invloed uit en ze willen vaak beide de grootste invloed uitoefenen. Als je nog door je moeder wordt beinvloed, dan ben je niet toe aan trouwen, dat levert geheid ruzie op. Maak je los van je moeder en richt je op je nieuwe leven met je vrouw. Geef haar de aandacht en invloed die ze verdient en mag verwachten als zijnde jouw vrouw.

En houd rekening met haar gevoelens. Als zij zich bedreigd voelt door je moeder, dan moet je daar wat mee. Je kunt niet gewoon zeggen 'onzin' en doorgaan op de oude voet, alleen omdat jij dat vindt. Zij voelt dit zo en jij moet daar wat mee doen. Ga in overleg, probeer erachter te komen wat haar precies dwarszit en werk daaraan.

En hou op met die wekelijkse bezoekjes. Het is onzinnig om elke week bij je ouders langs te gaan en het is al helemaal onzinnig om dan je partner mee te nemen. Ik zou er ook niet op zitten te wachten om elke week een keer bij m'n schoonouders te moeten eten. Daar is mijn tijd veel te kostbaar voor.

Wat betreft dat toeteren, je kunt je moeder toch uitleggen dat je vrouw dat vervelend vindt en of ze ermee wil stoppen?
Een man naar m’n hart. O+
pi_209502252
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Elke week ruzie en dat het zo je neusgaten uit komt dat je demonstratief opstaat en wegloopt als iemand voorbij komt is niet best.
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.

Topicstarter moet eens met zn vrouw praten om te vragen wat haar probleem is. Hetzelfde moet ie doen met zn moeder en daarna moet ie met zn vrouw en moeder om tafel gaan om het eens goed uit te praten.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 20:41:01 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209502285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Inbox het volgende:

[..]
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.

Topicstarter moet eens met zn vrouw praten om te vragen wat haar probleem is. Hetzelfde moet ie doen met zn moeder en daarna moet ie met zn vrouw en moeder om tafel gaan om het eens goed uit te praten.
Je vergeet dat TS vervolgens zijn moeder belde om excuses voor het gedrag van zijn vrouw te maken.
En dat moeder vervolgens ook nog ging zitten stoken met het "Ik wilde het niet zeggen maar..." spelletje.

Met het excuses belletje valt hij dus zijn vrouw af, want daarmee geeft hij richting zijn moeder aan dat het gedrag van zijn vrouw hem niet bevalt.
Dom, dom, dom.
Maar moeder pakt gelijk de kans om de ellende te vergroten door te roepen dat de vrouw van TS zich vaker zo "ongewenst" gedraagt.

Had TS maar het lef tegen zijn moeder te zeggen dat ze eens op moet houden met dat getoeter, maar dat zal dan wel weer niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker dinsdag 13 juni 2023 @ 20:43:09 #169
197773 crew  maily
pi_209502306
quote:

[..]

Mevrouw TS belde elke dag met haar schoonmoeder voordat ze getrouwd waren ...
pi_209502319
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je vergeet dat TS vervolgens zijn moeder belde om excuses voor het gedrag van zijn vrouw te maken.
En dat moeder vervolgens ook nog ging zitten stoken met het "Ik wilde het niet zeggen maar..." spelletje.
Ook zoiets raars ja. Waarom zou TS excuses maken voor zn vrouw? Hij had beter aan haar kunnen vragen waarom ze zo doet

En stoken? Nah, ik vind dat geen stoken eigenlijk. Kennelijk was het gedrag zijn moeder ook opgevallen, maar heeft ze dat niet willen zeggen. Misschien om haar zoon of schoondochter niet te willen kwetsen of om ruzie tussen die twee daaromtrent te voorkomen?

Vind het maar een rare situatie. Vooral omdat voor het huwelijk de vrouw dagelijks met haar schoonmoeder belde. Waarom, vraag ik me dan af. Dr moet wel haast iets zijn voorgevallen, lijkt het?
pi_209502335
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:43 schreef maily het volgende:

[..]
Mevrouw TS belde elke dag met haar schoonmoeder voordat ze getrouwd waren ...
Precies. En opeens is dat allemaal veranderd na het ja-woord?
Dan moet er wel iets zijn voorgevallen, denk je ook niet?

Of, mevrouw is nogal claimerig en wil meneer helemaal voor zichzelf en losweken van zn moeder?

Vind het van wat ik lees maar aanstellerij van haar. Lekker boeien dat moeders toetert en zwaait. Gewoon negeren, niet terugzwaaien en even tegen dr zeggen dat je geen zin hebt om elke keer te zwaaien en dat je wel weet dat ze elke dag langsrijdt als het je irriteert.
pi_209502432
quote:

_O-

Da's de snelste manier om op een scheiding af te stevenen.
pi_209502463
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O-

Da's de snelste manier om op een scheiding af te stevenen.
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.

Die vrouw van 'm moet gewoon open en eerlijk zijn tegen hem aka haar man en vertellen wat er dwarszit. Want dat zit er, als ze eerst dagelijks met schoonmoeder sprakt en na het ja-woord niet meer en haar schoonmoeder nu niet meer kan zien of luchten.

Als dit trouwens echt een reden tot scheiding is, dan zijn er toch al strubbelingen in het huwelijk. Dan moet je het juist uitpraten of je afvragen waarom je in godsnaam met haar getrouwd bent.

[ Bericht 9% gewijzigd door Inbox op 13-06-2023 21:01:21 (Ma) ]
pi_209502495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.

Die vrouw van 'm moet gewoon open en eerlijk zijn tegen hem aka haar man en vertellen wat er dwarszit. Want dat zit er, als ze eerst dagelijks met schoonmoeder sprakt en na het ja-woord niet meer en haar schoonmoeder nu niet meer kan zien of luchten.
Ze gaat niet zomaar 'eerlijk' zijn omdat de sfeer vijandig is en hij haar 'slecht' vindt. Bovendien is dit iets tussen hen en moet die schoonmoeder er vooral buiten worden gehouden. Hij heeft zijn moeder al te veel betrokken in zijn relatieperikelen.
pi_209502510
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze gaat niet zomaar 'eerlijk' zijn omdat de sfeer vijandig is en hij haar 'slecht' vindt. Bovendien is dit iets tussen hen en moet die schoonmoeder er vooral buiten worden gehouden. Hij heeft zijn moeder al te veel betrokken in zijn relatieperikelen.
Het blijft wel apart dat ze eerst goed contact hadden en het opeens zo geëscaleerd is. Of TS laat gewoon een deel weg natuurlijk. Dat kan ook.
pi_209502559
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het blijft wel apart dat ze eerst goed contact hadden en het opeens zo geëscaleerd is. Of TS laat gewoon een deel weg natuurlijk. Dat kan ook.
Zo ging het ook tussen mijn moeder en haar schoonmoeder. Bij mijn moeder is er op een bepaald moment iets geknapt omdat mijn vader zoveel op pad was (werk, hobby, familie) en haar (in haar beleving) te weinig aandacht gaf.

Mocht er iets specifieks tussen zijn vrouw en moeder zijn gebeurd, dan is het helemaal niet slim om ze bij elkaar te zetten. Hij kan beter z'n vrouw proberen te begrijpen en het voor haar opnemen als hij contact heeft met zijn moeder.
pi_209502604
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo ging het ook tussen mijn moeder en haar schoonmoeder. Bij mijn moeder is er op een bepaald moment iets geknapt omdat mijn vader zoveel op pad was (werk, hobby, familie) en haar (in haar beleving) te weinig aandacht gaf.
Misschien dat ze had gehoopt (mevrouw van TS) dat met de gang naar het altaar TS wat meer met haar bezig zou zijn en wat minder met z'n moeder.

En da's natuurlijk niet de juiste reden om te trouwen.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:12:04 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209502621
Als je moeder net zo opdringerig is als jijzelf, dan snap ik heel goed dat je vrouw daar tabak van heeft.
Resistance is futile.
pi_209502626
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien dat ze had gehoopt (mevrouw van TS) dat met de gang naar het altaar TS wat meer met haar bezig zou zijn en wat minder met z'n moeder.

En da's natuurlijk niet de juiste reden om te trouwen.
TS schrijft dat het mis ging vanaf het samenwonen. Haar verwachting dat zij centraler zou komen te staan in zijn leven lijkt me niet zo raar. Mogelijk deed TS het tegenovergestelde: haar aanwezigheid voor lief nemen en haar minder aandacht geven.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:13:18 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209502636
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Inbox het volgende:

[..]

Als dit trouwens echt een reden tot scheiding is, dan zijn er toch al strubbelingen in het huwelijk. Dan moet je het juist uitpraten of je afvragen waarom je in godsnaam met haar getrouwd bent.

Alleen hij heeft al besloten dat het allemaal aan haar ligt, en niet aan zijn moeder. Dus dat praat wat lastig.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:21:07 #181
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209502757
TS laat zich hier niet meer zien vermoed ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209502776
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Alleen hij heeft al besloten dat het allemaal aan haar ligt, en niet aan zijn moeder. Dus dat praat wat lastig.
En daar moet ie zich dus even overheen zetten ;)
pi_209504616
Ik zou nooit trouwen als de band met schoonfamilie slecht is.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Spellchecker woensdag 14 juni 2023 @ 07:04:59 #184
197773 crew  maily
pi_209505285
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
TS laat zich hier niet meer zien vermoed ik.
7 uur geleden nog
pi_209505337
quote:

[..]
Dat is het beste scenario wat mij betreft.
pi_209505350
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Wat zijn we weer gekwetst met z'n allen.
pi_209505591
Dit probleem bestaat dus al heel lang en in plaats van dat je hebt achterhaald waar de angel zit bij jouw vrouw kies je voor wekelijks ruzie maken.

Zoals je het opschrijft ben jij dus het probleem.

De grote vraag is nu of je niet al zoveel hebt kapotgemaakt hiermee dat het niet meer te redden valt. Want als je met je man wekelijks ruzie maakt, dan lijkt zo’n beetje iedere andere kerel een heel stuk leuker. Anders gezegd: jouw vrouw zal ook wel eens hebben gefantaseerd over een leven zonder jou…

Maar het is aan jou. Als jij jouw moeder wil verkiezen boven jouw vrouw… doen.

Ik snap wel dat zij daar pissig van wordt. En ok, dat ze kinderachtig ermee omgaat zie ik ook wel. Maar ik mis sowieso de volwassene in dit verhaal.
pi_209506702
TS is er vandoor
pi_209506928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:52 schreef LordVoldermort het volgende:
TS is er vandoor
Dan wil ik bij deze zijn vrouw feliciteren met de hernieuwde vrijheid.
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:30:17 #190
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209520274
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:11 schreef sturmpie het volgende:
Ja, geen oplossing in deze vermelding maar het is wel de waarheid.
  Spellchecker donderdag 15 juni 2023 @ 12:08:22 #191
197773 crew  maily
pi_209520701
quote:
12s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan wil ik bij deze zijn vrouw feliciteren met de hernieuwde vrijheid.
En geen tüterende schoonmoeder meer.
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:33:14 #192
pi_209520928
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:04 schreef maily het volgende:

[..]
7 uur geleden nog
Niet in dit topic.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:35:48 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209520954
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Niet in dit topic.
Lezend mogelijk/waarschijnlijk wel.
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:59:09 #194
pi_209521238
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Lezend mogelijk/waarschijnlijk wel.
Ja wat ik dus zei is dat hij zich niet meer laat zien.
pi_209521814
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja wat ik dus zei is dat hij zich niet meer laat zien.
Het is ook niet leuk om te horen dat jouw vrouw misschien wel eens een punt kan hebben als je ervan overtuigd bent dat je 100% gelijk hebt. ;)
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:50:11 #196
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_209533956
Wanneer je geen kinderen hebt: DIRECT WEG EN NIET MEER OMKIJKEN.

Echt.
Beati pauperes spiritu
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:04:26 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209534702
Ja Nick9292, je kunt ook gewoon weer eens reageren, natuurlijk.
  Spellchecker vrijdag 16 juni 2023 @ 17:18:55 #198
197773 crew  maily
pi_209534853
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Ja Nick9292, je kunt ook gewoon weer eens reageren, natuurlijk.
Je moet hem mentionen Lien, kijk zo: @Nick9292
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:07 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209534925
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:18 schreef maily het volgende:

[..]
Je moet hem mentionen Lien, kijk zo: @:Nick9292
Als hij hier van tijd tot tijd spiekt wat er in zijn topic bij is gekomen, dan ziet hij het sowieso wel.
pi_209536951
Is je vrouw nog wel een eigen autonoom mens, of is ze een geadopteerde dochter in het gezin van je ouders TS? En met dat laatste bedoel ik of er verwacht wordt dat zij zich maar aanpast want "wij doen dat nu eenmaal zo".

Vind het verhaal over het getoeter maar raar. Kennelijk is je vrouw opgestaan en naar binnen gegaan en voel jij je geroepen om daar excuses voor aan te bieden? Opstaan en weglopen doen jullie in het gezin niet zeker? Je vrouw zou maar net naar de wc moeten zeg. In dat gesprek vertelde mams vervolgens ook doodleuk dat vrouwslecht dat vaker doet. Waarom blijft ze dan toeteren als ze merkt dat het niet gewaardeerd wordt? Laat me raden, binnen het gezin geldt het als normaal dat je toetert wanneer je langsrijdt... Letterlijk weglopen uit een situatie die je niet bevalt is nou niet bepaald een stille hint, maar nogal een duidelijk teken, maar mams heeft daar geen boodschap aan, want schoondochter zit "fout".

Als er in jullie huwelijk beslissingen moeten worden genomen, nemen jullie dan ook samen die beslissing, of bespreek je alles met je ouders en hebben die er ook inspraak in? Om vervolgens thuis te komen en tegen je vrouw te zeggen "ik heb het m'n ouders gevraagd en die vinden eigenlijk dat we het beste dit of dat kunnen doen en daar hebben ze wel gelijk in"?

Kortom, zie je je vrouw wel staan? Wat voor verwachtingen heb je bij een relatie, laat staan huwelijk? Want je ouders in alles betrekken is leuk als je alleenstaand bent, maar in een relatie willen partners doorgaans gezien worden en samen een eenheid vormen, in plaats van opgenomen worden in een andere eenheid. Je kunt niet verlangen van je vrouw dat zij zich maar aanpast aan jouw relatie met je ouders, terwijl dat je haar behoeften compleet negeert. Sterker nog je vrouw slecht noemen omdat ze aangeeft meer afstand van je ouders te willen... ga je schamen. Je vrouw verdient echt zoveel beter dan dit.

En ik hoop dat ik er naast zit en dat je je vrouw wel als volwaardig mens ziet, maar ik denk eerlijk gezegd echt dat je dacht dat een relatie iets leuks is voor erbij, iets dat ook vooral vanzelf moet gaan, maar opeens "doet ze moeilijk en ik snap niet waarom".

(Ja, ik weet dat TS zich niet meer laat zien, maar misschien leest hij het nog wel en begint er langzaam wat licht in de duisternis te komen in z'n hoofd.)
pi_209541665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:50 schreef Academicus het volgende:
Wanneer je geen kinderen hebt: DIRECT WEG EN NIET MEER OMKIJKEN.

Echt.
Dit. Relatie komt nooit meer goed.
Edensnator over 'n out
pi_209573753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is het beste scenario wat mij betreft.
Ja. Je kunt altijd nog uitzonderingen maken als je het echt heel goed kunt vinden met die mensen. Maar dan is dat vrijwillig, wederzijds en niet van één kant en opgedrongen.

Laatste vriendin had ook een erg "betrokken" familie. Soms gezellig, maar vaak gewoon vervelend als ze dan weer eens een hele zondag komen hangen omdat ze zich vervelen.
pi_209580078
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 22:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Je kunt altijd nog uitzonderingen maken als je het echt heel goed kunt vinden met die mensen. Maar dan is dat vrijwillig, wederzijds en niet van één kant en opgedrongen.

Laatste vriendin had ook een erg "betrokken" familie. Soms gezellig, maar vaak gewoon vervelend als ze dan weer eens een hele zondag komen hangen omdat ze zich vervelen.
Schoonfamilie heb je vaak bar weinig aan ja. Al helemaal als ze je vriendin regelmatig van waardeloos levensadvies voorzien. :') (volg je droom, geef je geld nu uit. Dat soort bullshit) Beetje gescheiden houden allemaal.
pi_209584876
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Schoonfamilie heb je vaak bar weinig aan ja. Al helemaal als ze je vriendin regelmatig van waardeloos levensadvies voorzien. :') (volg je droom, geef je geld nu uit. Dat soort bullshit) Beetje gescheiden houden allemaal.
Dat deden die mensen dan niet echt in negatieve zin, maar toch... Het zou nog vervelender zijn als ze zich overal mee zouden bemoeien inderdaad.

Bij mij kwamen ze vooral om wat te hangen. Had er altijd een grafhekel aan. Ze kwamen en gingen dan ook precies op zo'n tijdstip dat je verder niet veel meer kunt doen.

Hun sociale contacten waren ook vooral andere familieleden. Ex-schoonbroer was aangetrouwd, maar ook zijn sociale kring bestond uit alleen maar familieleden van z'n vrouw.

En dan klagen dat 'ie zich in het weekend zo verveelt altijd. :')
pi_210829674
Wat een kut wijf
  woensdag 4 oktober 2023 @ 07:37:50 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210829711
Hit & run topic, maar de Fok! scenario schrijvers hebben alweer 4 pagina's vol getypt met verzonnen onzin. Echt :')

Op naar het volgende verzonnen verhaal zie ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator woensdag 4 oktober 2023 @ 14:02:27 #207
441859 crew  Lenny77
pi_210832284
Zinloze kick...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')