abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209488906
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Eerste reactie is #10, en zo volgen er een stuk meer. :?
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.

Als TS als een zelfstandige volwassene functioneert kan hij elke dag koffie drinken bij zijn ouders zonder dat zijn zelfstandigheid dat aantast.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 15:42:53 #102
5428 crew  miss_sly
pi_209488919
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Daar staat onthecht en dat slaat mi op zijn gebrek aan zelfstandigheid. Vermoed in dit geval dat dat inderdaad sterk samenhangt met leunen op zijn ouders en vermoedelijk gelijk uit huis gaan en samenwonen.

Als TS als een zelfstandige volwassene functioneert kan hij elke dag koffie drinken bij zijn ouders zonder dat zijn zelfstandigheid dat aantast.
En zonder dat zijn partner daar altijd bij moet zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 juni 2023 @ 15:43:43 #103
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209488932
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Waar haal je die onzelfstandigheid vandaan? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 12 juni 2023 @ 15:44:15 #104
459912 FlippingCoin
pi_209488937
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En zonder dat zijn partner daar altijd bij moet zijn.
Dat is een heel ander verhaal...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_209489030
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waar haal je die onzelfstandigheid vandaan? :?
Waar haal jij die niet vandaan? Menig 16-jarige met een eerste serieuze relatie dealt beter met zaken qua (schoon)familie en hun eerste liefje.

Maar nogmaals, TS' zijn communicatieve vaardigheden en wijze van het benaderen van problemen. Hij heeft zogenaamd geen idee wat er nu is voorgevallen waardoor de situatie plots is verandert, maar maakt wel elke week ruzie hierover omdat hij vindt dat zijn vriendin altijd mee moet naar zijn ouders. (Ook dat niveau van conflicten zal menig 16-jarige al kunnen ontstijgen)

En voordat hij een ruzie eens goed uitpraat met zijn vriendin (iig eens helder krijgt wat er volgens haar loos is) hangt hij alweer met zijn moeder aan de lijn.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 15:54:57 #106
5428 crew  miss_sly
pi_209489065
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is wel een heel belangrijk deel van het verhaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209489080
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waarom? Het idee dat je een ander jouw wens/verwachting kan opleggen (elke week meegaan ongeacht hoe die ander daarin staat) is juist kenmerkend hier.
  maandag 12 juni 2023 @ 15:57:48 #108
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209489102
We zullen de TS ook de kans moeten bieden om het een en ander te verduidelijken. Neem aan dat hij nu lekker aan het werk is
  maandag 12 juni 2023 @ 15:59:33 #109
459912 FlippingCoin
pi_209489131
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:53 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Waar haal jij die niet vandaan? Menig 16-jarige met een eerste serieuze relatie dealt beter met zaken qua (schoon)familie en hun eerste liefje.

Maar nogmaals, TS' zijn communicatieve vaardigheden en wijze van het benaderen van problemen. Hij heeft zogenaamd geen idee wat er nu is voorgevallen waardoor de situatie plots is verandert, maar maakt wel elke week ruzie hierover omdat hij vindt dat zijn vriendin altijd mee moet naar zijn ouders. (Ook dat niveau van conflicten zal menig 16-jarige al kunnen ontstijgen)

En voordat hij een ruzie eens goed uitpraat met zijn vriendin (iig eens helder krijgt wat er volgens haar loos is) hangt hij alweer met zijn moeder aan de lijn.
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.
pi_209489250
Jullie zijn een jaar getrouwd en jouw moeder is blijkbaar voor jouw vrouw het kern van het probleem.

Hoe was dit voor dat jullie getrouwd waren?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 12 juni 2023 @ 16:09:18 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209489270
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mwah het is weer typisch FOK! waar een hele club mensen met zeer verstoorde familiebanden iemand komt helpen. Dat ts het anderd moet aanpakken vind ik ook, maar dat die goed contact heeft met zijn familie is gewoon niet zo raar als hier wordt voorgedaan.
Nee, maar het is wel raar dat hij niet weet wat er misgegaan is tussen zijn moeder en zijn vrouw, maar het zijn vrouw verwijt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 juni 2023 @ 16:10:37 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209489281
quote:

[..]
Het is ook weer typisch Flipping Coin om dan helemaal de andere kant op te overdrijven.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 juni 2023 @ 16:36:45 #113
459912 FlippingCoin
pi_209489693
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is ook weer typisch Flipping Coin om dan helemaal de andere kant op te overdrijven.
Ja nouja.
pi_209489825
quote:

[..]
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.

Als iemand met verstoorde familiebanden vind ik dat ook een naar verwijt en op de man. Familie heb je niet voor het uitkiezen.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:05:45 #115
33189 RM-rf
1/998001
pi_209490018
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb er wel een beeld bij. De Hoofdweg in Westerlee bijvoorbeeld.

De Hoofdweg in Eelde.

De Hoofdweg in Slochteren.
ik heb die wegen bekeken in Google Streetview, maar zoals die hoofdwegen een doorgaande weg zijn en de huizen er staan, bewijst dat toch juist mn stelling?

Alle huizen daar hebben geen veranda of zitgelegenheid naar de straat toe, aan de straatzijde hebben ze eerder decoratieve en representatieve tuinen, waar mensen niet gaan zitten (af en toe staat er een bankje, maar dat is hooguit decoratief, niemand die daar voor zijn lol gaat zitten om 'ontspannen' het verkeer te zien langsrazen).

Mijn punt is nu juist dat dit niet echt deel is van de nederlandse cultuur.... in amerika is het an sich wel een gewoonte, dat huizen een veranda naar de straat (Een doorgaande Hoofdweg zelfs) hebben waar mensen dan voor hun huis zitten (veelal wel nog een stuk weg van de straat) en de straat zien en een voorbijganger soms toetert bij het voorbijrijden.

Nederland juist absoluut niet .... de huizen zijn zo niet gebouwd, de publieke ruimte is anders ingericht en de cultuur is gewoon erg anders.
Juist die voorbeelden van die Hoofdwegen in Slochteren, Westerlee en Eelde zijn typische plaatsen waar mensen _niet_ voor hun lol voor hun huis aan de straat gaan zitten (en echt alle huizen hebben dan een zitgelegenheid achter het huis in een meer afgezonderde tuin en meer privacy .... volgens het verhaal van TS zou het "heel vaak voorkomen, wat de moeder van TS hem tot dan toe niet wilde vertellen, wat doet vermoeden dat de vrouw regelmatig daar zou zitten, als die moeder langsrijd en zwaait/toetert en dit al veel langer speelt).

ter voorbeeld:
dit (USA):

tegenover (Nederland):
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209490311
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:05 schreef RM-rf het volgende:

ter voorbeeld:
dit (USA):
[ afbeelding ]

Amerikaanse veranda. O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:35:17 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209490313
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik heb die wegen bekeken in Google Streetview, maar zoals die hoofdwegen een doorgaande weg zijn en de huizen er staan, bewijst dat toch juist mn stelling?

Alle huizen daar hebben geen veranda of zitgelegenheid naar de straat toe, aan de straatzijde hebben ze eerder decoratieve en representatieve tuinen, waar mensen niet gaan zitten (af en toe staat er een bankje, maar dat is hooguit decoratief, niemand die daar voor zijn lol gaat zitten om 'ontspannen' het verkeer te zien langsrazen).

Mijn punt is nu juist dat dit niet echt deel is van de nederlandse cultuur.... in amerika is het an sich wel een gewoonte, dat huizen een veranda naar de straat (Een doorgaande Hoofdweg zelfs) hebben waar mensen dan voor hun huis zitten (veelal wel nog een stuk weg van de straat) en de straat zien en een voorbijganger soms toetert bij het voorbijrijden.

Nederland juist absoluut niet .... de huizen zijn zo niet gebouwd, de publieke ruimte is anders ingericht en de cultuur is gewoon erg anders.
Juist die voorbeelden van die Hoofdwegen in Slochteren, Westerlee en Eelde zijn typische plaatsen waar mensen _niet_ voor hun lol voor hun huis aan de straat gaan zitten (en echt alle huizen hebben dan een zitgelegenheid achter het huis in een meer afgezonderde tuin en meer privacy .... volgens het verhaal van TS zou het "heel vaak voorkomen, wat de moeder van TS hem tot dan toe niet wilde vertellen, wat doet vermoeden dat de vrouw regelmatig daar zou zitten, als die moeder langsrijd en zwaait/toetert en dit al veel langer speelt).

ter voorbeeld:
dit (USA):
[ afbeelding ]

tegenover (Nederland):
[ afbeelding ]
Heb je niet één huis gezien met een bankje ervoor?

Beter zoeken!

En verder: je gaat wel ver om een zinloos punt te maken.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 17:42:17 #118
236264 crew  capricia
pi_209490396
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heb je niet één huis gezien met een bankje ervoor?

Beter zoeken!

En verder: je gaat wel ver om een zinloos punt te maken.
Meerdere picnicbankjes zelfs. Voor het hele gezin. :D

Zie je hier die schoonmoeder op weg naar haar werk, al toeterend, voorbij komen rijden.. _O-

Ik zou me kapot schamen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 juni 2023 @ 17:46:51 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209490436
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Meerdere picnicbankjes zelfs. Voor het hele gezin. :D

Zie je hier die schoonmoeder op weg naar haar werk, al toeterend, voorbij komen rijden.. _O-

Ik zou me kapot schamen.
Het is een hoax. Niemand in Nederland die langs een doorgaande weg woont zit ooit voor zijn huis. Dat bestaat gewoon niet.
  maandag 12 juni 2023 @ 17:49:05 #120
459912 FlippingCoin
pi_209490458
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.

Als iemand met verstoorde familiebanden vind ik dat ook een naar verwijt en op de man. Familie heb je niet voor het uitkiezen.
Nouja het is niet naar bedoeld maar wel opvallend hier in r&p naar mijn idee. Lees vaak dingen over dat mensen niet met kerst samen met familie willen zijn en dat mensen die dat wel doen tegen hun wil een kut kerst hebben en soortgelijke kolder, alsof iedereen zijn familie maar kut vindt en het niet anders kan.
pi_209490507
Voor het huis zitten met bbq en halve liters? En kut roepen naar je moeder als ze langsrijdt _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Wat een bazenleven deze ts
Ik zwaai naar dieren.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 17:53:55 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209490515
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:53 schreef Geerd het volgende:
Voor het huis zitten met bbq en halve liters? En kut roepen naar je moeder als ze langsrijdt _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Wat een bazenleven deze ts
:X _O-
  maandag 12 juni 2023 @ 17:55:42 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209490537
quote:
16s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja het is niet naar bedoeld maar wel opvallend hier in r&p naar mijn idee. Lees vaak dingen over dat mensen niet met kerst samen met familie willen zijn en dat mensen die dat wel doen tegen hun wil een kut kerst hebben en soortgelijke kolder, alsof iedereen zijn familie maar kut vindt en het niet anders kan.
Nee, maar mensen die dat niet willen en toch moeten hebben idd een kut-kerst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 17:58:12 #124
236264 crew  capricia
pi_209490566
Hallo TS,
Ik heb eigenlijk wel een tip voor je vrouw:
Op heerlijk lekkere warme dagen dat iedereen in de tuin zit, adviseer ik je vrouw om regelmatig met de auto langs het huis van haar schoonmoeder te rijden. Flink toeterend en goed zwaaiend.
Het mag ook op zondagochtenden, als iedereen nog slaapt.

En dit dan regelmatig herhalen.

Ik ben benieuwd hoe lang de schoonmoeder dit nog leuk blijft vinden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209490609
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 17:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is een hoax. Niemand in Nederland die langs een doorgaande weg woont zit ooit voor zijn huis. Dat bestaat gewoon niet.
Euhmmm....

Ik zit op dit moment ergens met enkel een tuin aan de voorkant.
Ken best veel huizen met ook ruime tuinen aan de voorkant.

In het dorp waar ik hiervoor woonde waren er grote achtertuinen en prima voortuinen, niet enkel een straatje Voir de voordeur zeg maar. En daar was het ook vrij normaal om een zitplek in de voortuinen te hebben.

Oog op de kinderen die spelen, lekker kletsen met elkaar. En dat allemaal zonder schulterbrau of hoe dat dan ook heet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')