Mijn gok: Omdat ie niet wil dat z'n ouders weten dat z'n huwelijk na een jaar al op ontploffen staat.quote:Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
En dan de was meebrengenquote:Op maandag 12 juni 2023 09:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee. Moet er niet aan denken.
Is volgens mij ook meer een ding voor (vrijgezelle) mannen om te doen.
quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Moeder zwaait als ze langsrijdt: TiJd Om De NaVeLsTrEnG DoOr Te KnIpPeN!!!!
Je moeder zie je wel weer op dr begrafenis is toch je moeder maar.
Hotel Mama ....quote:Op maandag 12 juni 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
Het eerste deel van je post en het tweede hebben niet zoveel met elkaar te maken.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat TS een ((veel) te) sterke band heeft met zijn moeder, en dat de echtgenote dacht dat het huwelijk hier wel een eind aan zou maken. Helaas zien teveel vrouwen de aanstaande man als een project om om te vormen tot het ideaal dat zij hebben van een echtgenoot, niet als de persoon waar ze lange tijd (de rest van hun leven ...) mee zullen doorbrengen. Natuurlijk zullen beide partners voor een geslaagd huwelijk enigzins moeten veranderen, maar niet een totale mentale makeover.
Mee eens.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Dit klopt allemaal, maar ik verbaas me wel over de koppigheid en starheid van de vrouw van TS. Welke reden dan ook, jij hebt er als vrouw ook voor gekozen om met jouw partner te zijn en daar krijg je de familie gratis bij. Dan hoef je niet direct dikke vrienden te zijn, maar als je een beetje volwassen bent kan je op z'n minst normaal met elkaar omgaan. Het klinkt nou niet echt alsof de vrouw van TS dit vermogen bezit. Kijk als die schoonouders je nou 100.000 euro afhandig hebben gemaakt of je ongeboren kind hebben vermoord dan snap ik dat je niet terugzwaait. Maar om nou zo te gaan doen simpelweg omdat 'je iemand niet mag' ja dan heb je ook wel een (of meerdere) draadje loszitten.quote:Op maandag 12 juni 2023 01:08 schreef ETphonehome het volgende:
Wellicht een beetje kort door de bocht, maar toch:
-Je trouwt dus met iemand waarvan je houdt, en wist vast al voor jullie trouwen dat je vrouw en je ouders elkaar niet lagen. Immers: aanloop naar samenwonen/huwelijk kwamen ze elkaar ook regelmatig tegen verwacht ik, gezien je band met je moeder.
-Dan ben je net getrouwd, en sleep je je vrouw elke week mee naar je ouders. Waarom ga je niet alleen, en vraag je haar 1x/maand ofzo mee te gaan?
-Jij hebt een goede band met je moeder. Dat kun je niet opdringen aan je partner
-Jij hebt de volwassen leeftijd bereikt, partner gevonden, bouw daar een leven mee op.
Als jij het grootste probleem (contact met jou moeder) blijft doordrukken/opdringen aan je vrouw ga je automatisch ruzie krijgen over allerlei andere dingen.
Er is ook niks mis mee als een volwassen man zegt dat hij liever leuke dingen doet met zijn ouders dan met zijn vrienden?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Mee eens.
Niets mis met een goede familie band, elkaar graag zien
Maar er mist iets in dit verhaal, de vrouw van de TS ging goed om met moeders en wil er nu nog maar weinig van weten.
Wat is er gebeurd?
En als TS zijn vrouw nou heeft verzonnen, bij wie zitten dan de draadjes los?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:19 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Dit klopt allemaal, maar ik verbaas me wel over de koppigheid en starheid van de vrouw van TS. Welke reden dan ook, jij hebt er als vrouw ook voor gekozen om met jouw partner te zijn en daar krijg je de familie gratis bij. Dan hoef je niet direct dikke vrienden te zijn, maar als je een beetje volwassen bent kan je op z'n minst normaal met elkaar omgaan. Het klinkt nou niet echt alsof de vrouw van TS dit vermogen bezit. Kijk als die schoonouders je nou 100.000 euro afhandig hebben gemaakt of je ongeboren kind hebben vermoord dan snap ik dat je niet terugzwaait. Maar om nou zo te gaan doen simpelweg omdat 'je iemand niet mag' ja dan heb je ook wel een (of meerdere) draadje loszitten.
Een huwelijk, een huis, een kind...... het zijn zaken waar mensen zonder enig zelfinzicht aan beginnen puur omdat ze denken dat elke maatschappelijke mijlpaal de relatie vanzelf wel zal versterken. 'We hebben toch tenslotte een kind' 'We zijn toch tenslotte getrouwd'.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:54 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat TS een ((veel) te) sterke band heeft met zijn moeder, en dat de echtgenote dacht dat het huwelijk hier wel een eind aan zou maken. Helaas zien teveel vrouwen de aanstaande man als een project om om te vormen tot het ideaal dat zij hebben van een echtgenoot, niet als de persoon waar ze lange tijd (de rest van hun leven ...) mee zullen doorbrengen. Natuurlijk zullen beide partners voor een geslaagd huwelijk enigzins moeten veranderen, maar niet een totale mentale makeover.
Lees dat in deze context vooral in de zin van gebrek aan zelfstandigheid en dat TS niet over de meest basale dingen kan communiceren.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Daar geloof ik dus ook geen reet van. Denk dat TS er heel bewust een bepaalde draai aan geeft.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:19 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Dit klopt allemaal, maar ik verbaas me wel over de koppigheid en starheid van de vrouw van TS. Welke reden dan ook, jij hebt er als vrouw ook voor gekozen om met jouw partner te zijn en daar krijg je de familie gratis bij. Dan hoef je niet direct dikke vrienden te zijn, maar als je een beetje volwassen bent kan je op z'n minst normaal met elkaar omgaan. Het klinkt nou niet echt alsof de vrouw van TS dit vermogen bezit. Kijk als die schoonouders je nou 100.000 euro afhandig hebben gemaakt of je ongeboren kind hebben vermoord dan snap ik dat je niet terugzwaait. Maar om nou zo te gaan doen simpelweg omdat 'je iemand niet mag' ja dan heb je ook wel een (of meerdere) draadje loszitten.
We missen gewoon informatiequote:Op maandag 12 juni 2023 12:31 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus ook geen reet van. Denk dat TS er heel bewust een bepaalde draai aan geeft.
Er zijn blijkbaar ook vrienden, dus nee, niet echt een probleem.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is ook niks mis mee als een volwassen man zegt dat hij liever leuke dingen doet met zijn ouders dan met zijn vrienden?
Of iedere week bij je schoonouders eten.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar ook vrienden, dus nee, niet echt een probleem.
Mits het over tijd samen doorbrengen en leuke dingen doen gaat.
Niet over vergaande bemoeienis of erger.
Bij die vrienden heb ik nog wel een groot vraagteken.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:34 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar ook vrienden, dus nee, niet echt een probleem.
Mits het over tijd samen doorbrengen en leuke dingen doen gaat.
Niet over vergaande bemoeienis of erger.
Ik vind het vrij normaal om elke week even langs te gaan. Maar goed, ik kom dan ook uit een nest waar vrienden al vanaf de basisschool graag bij mijn ouders afspraken. En dat nu nogsteeds af en toe gebeurd. Dat is iets dat je ook graag met je partner erbij deelt.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of iedere week bij je schoonouders eten.
Kom op, het zou geen probleem moeten zijn dat de vrouw van TS daar geen zin in heeft.
1x per week verplicht vind ik zelfs ongezond.quote:Op maandag 12 juni 2023 08:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zijn wij de enige die 1x per week bij je ouders eten veel vinden?
1x per maand op de koffie is al veel
Ik heb altijd geleerd dat je je partner niet als een klein kind hoeft te behandelen en het belangrijker is diegene vrij in zijn of haar keuzes te laten.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij normaal om elke week even langs te gaan. Maar goed, ik kom dan ook uit een nest waar vrienden al vanaf de basisschool graag bij mijn ouders afspraken. En dat nu nogsteeds af en toe gebeurd. Dat is iets dat je ook graag met je partner erbij deelt.
Het ligt m vooral in verder en hoe.
Jij, als kind. Toch niet met je partner verplicht?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij normaal om elke week even langs te gaan. Maar goed, ik kom dan ook uit een nest waar vrienden al vanaf de basisschool graag bij mijn ouders afspraken. En dat nu nogsteeds af en toe gebeurd. Dat is iets dat je ook graag met je partner erbij deelt.
Elke week even langsgaan is prima als je dat wil, en ook prima als je partner vrijwillig mee wil. Maar als je partner daar geen zin in geeft is 1x per week een hele opgave. Ik ga meestal ook alleen naar mijn familie. Als mijn partner mee wil, leuk. Zo niet, ook goed. Dat stoort me nou totaal niet eigenlijk.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Elke week even langsgaan is prima als je dat wil, en ook prima als je partner vrijwillig mee wil. Maar als je partner daar geen zin in geeft is 1x per week een hele opgave. Ik ga meestal ook alleen naar mijn familie. Als mijn partner mee wil, leuk. Zo niet, ook goed. Dat stoort me nou totaal niet eigenlijk.
Je deelt het toch nog steeds als je partner zo nu en dan mee gaat? De aversie in dit topic zit hem in de verplichting, want TS maakt ruzie met zijn partner als ze niet wil. Dus het is niet vrijblijvend.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Verplicht lijkt me idd niets.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je je partner niet als een klein kind hoeft te behandelen en het belangrijker is diegene vrij in zijn of haar keuzes te laten.
Elke week meegesleept worden naar pa en ma omdat meneer het leuker vind daar dan bij zijn vrienden zegt mij dat er hoge mate van dwang aan te pas kwam.
Dan heeft ze hem gevonden in ‘het hotel’ en na de daad 1 uur en een kwartier geleden nog eens ingelogd op zijn telefoon.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:01 schreef 2NutZ het volgende:
Leeft nick nog? of heeft zijn vrouw hem inmiddels in zijn slaap omgebracht?
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?quote:Op maandag 12 juni 2023 12:50 schreef kwiwi het volgende:
Elke week even langsgaan is prima als je dat wil, en ook prima als je partner vrijwillig mee wil. Maar als je partner daar geen zin in geeft is 1x per week een hele opgave. Ik ga meestal ook alleen naar mijn familie. Als mijn partner mee wil, leuk. Zo niet, ook goed. Dat stoort me nou totaal niet eigenlijk.
Ik vind dat volstrekt normaal.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?
Ik zou er ook geen probleem van maken als hij liever niet mee gaat naar een verjaardag. Ik ben hecht met mijn ouders; dat hoeft hij dan toch niet ook te zijn?quote:Op maandag 12 juni 2023 14:31 schreef capricia het volgende:
Ik vind dat volstrekt normaal.
En zelfs alle verjaardagen lopen we niet bij elkaars familie af.
Joke’s on you: ik ben niet eens Nederlands.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederlanders.![]()
Ja, maar. Zijn familie woont niet echt in de buurt.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?
Eerste deel : TS heeft een band met zijn moeder die naar de beleving van de betreffende dame een "fout" is in de persoon van TS.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het eerste deel van je post en het tweede hebben niet zoveel met elkaar te maken.
Je mag toch verwachten dat je man met jou een huishouden heeft en daarbij niet constant zijn moeder meer nodig heeft. En dat je als partner geen zin hebt om 1 keer in de week bij je schoonouders te gaan eten, vind ik ook zo gek niet. Als die band te hecht is en blijft, gaat dat irriteren.
Dat heeft niets te maken met het tweede deel van je post.
Ik proef daar wat projectie uit eigen ervaring?quote:Op maandag 12 juni 2023 14:51 schreef arvensis het volgende:
[..]
Joke’s on you: ik ben niet eens Nederlands.
Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Niemand draait 180 graden zonder daar een aanleiding voor te hebben. TS lijkt op iemand in wiens ogen moeder nooit iets fout doet - i.t.t. tot zijn vrouw. Heel vermoeiend, zulke mannen.
Nou er wordt toch wel min of meer geroepen dat hetcontact met de moeder wel minder kan door sommige users.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Lees dat in deze context vooral in de zin van gebrek aan zelfstandigheid en dat TS niet over de meest basale dingen kan communiceren.
Hij wil dat zijn partner en ouders goed met elkaar kunnen. Tot hun huwelijk/samenwonen was dat zo. En toen was het *poef* ineens 180 graden anders en hij heeft geen idee waarom.
Vrouw van TS kon geen idee hebben van hoe het zou zijn als ze samenwonen, want zoals het leest, is TS met vriendin gaan samenwonen vanuit huis.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:21 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Eerste deel : TS heeft een band met zijn moeder die naar de beleving van de betreffende dame een "fout" is in de persoon van TS.
Tweede deel : De betreffende dame trouwt toch met TS in de verwachting de "fout" in TS wel te kunnen repareren.
Dan is er dus iets gebeurd, dan zou ik je vrouw daar maar eens naar vragen.quote:Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.
We hebben wekelijks ruzie.
Mwah, het lijkt me dat je in je eigen tuin mag zitten waar je wilt, het is moeder die zich ook bij TS beklaagd heeft dat zijn vrouw niet terugzwaaide.quote:Op maandag 12 juni 2023 07:23 schreef maily het volgende:
En als zij vindt dat je moeder haar privacy niet respecteert moet ze misschien niet aan de voorkant gaan zitten?
Ik lees alleen dat het contact tussen de moeder en vriendin best minder kan dan hij voor zichzelf wenst.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou er wordt toch wel min of meer geroepen dat hetcontact met de moeder wel minder kan door sommige users.
Eerste reactie is #10, en zo volgen er een stuk meer.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:37 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik lees alleen dat het contact tussen de moeder en vriendin best minder kan dan hij voor zichzelf wenst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |