abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209483497
Ik ben nu ruim een jaar getrouwd met mijn vrouw. We hebben iedere keer ruzie over van alles. Het grootste probleem is dat zij mijn ouders en vooral mijn moeder niet wil zien en spreken.

Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun dan vrienden en andere familieleden. Dit weet zij ook. En het wordt met de maand erger. We gaan 1x in de week eten bij mijn ouders en iedere keer als wij daarheen gaan, doet ze ongeïnteresseerd en is ze continu met haar telefoon bezig. En alle contactmomenten wil ze beperken, denk aan verjaardagen van families en vrienden waarbij mijn ouders ook aanwezig zijn, dan gaat ze helemaal ergens anders zitten en doet ze alles om mijn moeder te vermijden. Ik zit hier heel erg mee en om dit soort dingen hebben wij wekelijks ruzie.

Vandaag was het weer zover. Mijn moeder rijdt naar haar werk via de hoofdweg en wij wonen aan die hoofdweg en zitten met dit mooi weer voor de deur. Dus mijn moeder toeters weleens en zwaait naar ons. Vandaag reed ze langs en toeterde en ze stond boos op en zij dat ze dit zat is en dat mijn moeder haar privacy niet accepteert. Ik werd hier heel erg woest om, omdat mijn moeder tuurlijk even gaat zwaaien als ze langs rijdt. Toen ik mijn moeder belde om excuses aan te bieden dat zij wegliep, zij ze ja dat doet ze vaker, maar heb het nooit tegen je willen zeggen om jullie relatie te verstoren. Maar blijkbaar toen ik er niet was en mijn moeder reed langs, negeerde ze haar gezwaai. Echt heftig en begrijp niet dat je zo slecht kunt zijn. Mijn moeder doet haar niets aan, maar misschien ligt het aan de band van mij met mijn moeder dat haar dwars ligt.

Ik ben nu in het hotel en weet het echt niet meer…
pi_209483550
Situatie kan niet blijven duren. Vroeg of laat knapt het volledig.
Voel je je verder wel gelukkig bij haar?
Hoe deed ze voor jullie getrouwd waren?
Cindy De Vuyst
pi_209483551
Wellicht een beetje kort door de bocht, maar toch:
-Je trouwt dus met iemand waarvan je houdt, en wist vast al voor jullie trouwen dat je vrouw en je ouders elkaar niet lagen. Immers: aanloop naar samenwonen/huwelijk kwamen ze elkaar ook regelmatig tegen verwacht ik, gezien je band met je moeder.
-Dan ben je net getrouwd, en sleep je je vrouw elke week mee naar je ouders. Waarom ga je niet alleen, en vraag je haar 1x/maand ofzo mee te gaan?
-Jij hebt een goede band met je moeder. Dat kun je niet opdringen aan je partner
-Jij hebt de volwassen leeftijd bereikt, partner gevonden, bouw daar een leven mee op.

Als jij het grootste probleem (contact met jou moeder) blijft doordrukken/opdringen aan je vrouw ga je automatisch ruzie krijgen over allerlei andere dingen.
  maandag 12 juni 2023 @ 01:11:19 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209483567
soms liggen mensen elkaar niet
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209483584
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:11 schreef sturmpie het volgende:
soms liggen mensen elkaar niet
Dit dus. Zal waarschijnlijk niet verder komen als elkaar tolereren, een beperkt aantal keren per jaar. Mijn schoonzus heeft dat ook met mijn ouders. Het is zoals het is.
Zorg dat jouw band met je moeder goed blijft, en de band met je vrouw weer goed wordt. En laat die twee dingen naast elkaar bestaan.
pi_209483709
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:16 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dit dus. Zal waarschijnlijk niet verder komen als elkaar tolereren, een beperkt aantal keren per jaar. Mijn schoonzus heeft dat ook met mijn ouders. Het is zoals het is.
Zorg dat jouw band met je moeder goed blijft, en de band met je vrouw weer goed wordt. En laat die twee dingen naast elkaar bestaan.
Opgelost :)

slotje please
  maandag 12 juni 2023 @ 02:09:29 #7
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_209483723
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:05 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Opgelost :)

slotje please
Ben jij hier de scheidsrechter? Zo ja, dan wel een hele slechte. ^p^
pi_209483745
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:07 schreef einzeinz het volgende:
Situatie kan niet blijven duren. Vroeg of laat knapt het volledig.
Voel je je verder wel gelukkig bij haar?
Hoe deed ze voor jullie getrouwd waren?
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.

We hebben wekelijks ruzie.
pi_209483748
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:08 schreef ETphonehome het volgende:
Wellicht een beetje kort door de bocht, maar toch:
-Je trouwt dus met iemand waarvan je houdt, en wist vast al voor jullie trouwen dat je vrouw en je ouders elkaar niet lagen. Immers: aanloop naar samenwonen/huwelijk kwamen ze elkaar ook regelmatig tegen verwacht ik, gezien je band met je moeder.
-Dan ben je net getrouwd, en sleep je je vrouw elke week mee naar je ouders. Waarom ga je niet alleen, en vraag je haar 1x/maand ofzo mee te gaan?
-Jij hebt een goede band met je moeder. Dat kun je niet opdringen aan je partner
-Jij hebt de volwassen leeftijd bereikt, partner gevonden, bouw daar een leven mee op.

Als jij het grootste probleem (contact met jou moeder) blijft doordrukken/opdringen aan je vrouw ga je automatisch ruzie krijgen over allerlei andere dingen.
Dit is niet wat ik zoek bij een partner. Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
pi_209483754
Ik ben blij dat mijn partner fatsoenlijk onthecht is. Ik zou er ook niet op zitten te wachten altijd met ouders rekening te moeten houden!
Jesus saves but death prevails.
pi_209483769
Heb je haar al eens gevraagd waarom haar band zo veranderd is met je ouders sinds je bent gaan samenwonen?
pi_209484021
Beetje voorbarig geweest met trouwen blijkbaar
-XOXO-
  maandag 12 juni 2023 @ 05:50:01 #13
256666 leeell
I know you're lonely
pi_209484022
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:34 schreef Shivo het volgende:
Ik ben blij dat mijn partner fatsoenlijk onthecht is. Ik zou er ook niet op zitten te wachten altijd met ouders rekening te moeten houden!
Dit ja.

Nick kan beter thuis blijven wonen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_209484047
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:28 schreef Nick9292 het volgende:

[..]
Dit is niet wat ik zoek bij een partner. Ik wil dat mijn partner en ouders elkaar liggen. Dit was naar aanloop van het samenwonen ook zo, anders was ik niet gaan samenwonen, want ik hecht veel waarde aan mijn ouders.
Ik zou toch maar voor het compromis gaan. Ik herken het overigens wel een beetje want die van mij kan ook niet goed met mijn pa terwijl ik er het liefst meerdere keren per week langsga. Als mijn vriendin er bij is dan is de sfeer altijd matig doordat ze geen enkele moeite doet er iets van te maken.

Nou kun je heel geforceerd eisen dat het gezellig wordt maar dat gaat bij vrouwen niet werken. Dus het compromis wordt: Jij gaat lekker alleen bij je ouders 1 keer per week eten en je laat je vriendin lekker wat anders doen. Voor jullie beiden een stuk beter.

En wat betreft een relatie: Zo te zien zijn jullie nog niet enorm lang samen. Als je vrouw een beetje compromisbereid is (en jij zelf natuurlijk ook) dan komt het allemaal best goed. Is dat niet het geval dan heb je een serieus probleem. Ben in een eerdere relatie ook in die situatie geweest en dan wordt het een bijna onmogelijk verhaal. Echt, overleg en onderhandel en verzin tussenoplossingen want als je niet bereid bent af en toe wat in te leveren wordt het helemaal niets. Ik hoop maar dat je vriendin niet het kutwijf is wat ze nu lijkt want dan wordt scheiden onvermijdelijk.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:16:22 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209484055
Ben je gaan samenwonen vanuit je ouderlijk huis, TS? Of woonde je daarvoor al alleen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:19:25 #16
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209484060
Tijd om de navelstreng door te knippen, Nick.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:29:01 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209484069
Om heel eerlijk te zijn zou ik verplicht 1x per week eten bij mijn schoonouders (of bij wie dan ook) ook heel vervelend vinden trouwens. En als je je eenmaal aan zo'n verplichting gaat ergeren wordt alles te veel. Had je dat niet gehad, dan zou je vrouw vast nog steeds gezellig terugzwaaien en bij gelegenheden wel geïnteresseerd zijn.

Je kunt er toch ook voor kiezen om zelf 1x per week even bij je ouders langs te gaan en af en toe te gaan eten zonder het ook een verplichting te maken voor je vrouw?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209484081
Is er ooit iets voorgevallen waardoor er haat ontstaan kan zijn??

zit ze te pushen om kleinkinderen oid?
  maandag 12 juni 2023 @ 06:36:30 #19
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209484091
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:33 schreef hoechst het volgende:
Is er ooit iets voorgevallen waardoor er haat ontstaan kan zijn??

zit ze te pushen om kleinkinderen oid?
Dat zal het zijn inderdaad. Ik denk dat er een keer iets is gedaan en gezegd (of een opstapeling) wat z’n vrouw te veel is geworden waardoor haar houding tegenover zijn ouders (moeder) is veranderd. Wellicht wil ze het hem niet vertellen om TS niet te kwetsen. Ik herken het namelijk en zou er ook echt niet op zitten wachten om zoveel contact te hebben.
In plaats van direct te denken aan scheiden kan TS beter achterhalen waar deze draai aan te wijten is en proberen een goede balans te creëren tussen zijn ouders en zijn eigen gezin.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 12-06-2023 08:09:06 ]
pi_209484092
quote:

[..]
Elkaar liggen is totaal wat anders dan de band die jij hebt met je ouders aan haar opleggen.

Elke week er eten, ik moet er niet aan denken.
pi_209484106
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:29 schreef livelink het volgende:
Om heel eerlijk te zijn zou ik verplicht 1x per week eten bij mijn schoonouders (of bij wie dan ook) ook heel vervelend vinden trouwens. En als je je eenmaal aan zo'n verplichting gaat ergeren wordt alles te veel. Had je dat niet gehad, dan zou je vrouw vast nog steeds gezellig terugzwaaien en bij gelegenheden wel geïnteresseerd zijn.

Je kunt er toch ook voor kiezen om zelf 1x per week even bij je ouders langs te gaan en af en toe te gaan eten zonder het ook een verplichting te maken voor je vrouw?
Waarschijnlijk heeft TS niet doorgehad dat zijn vrouw het al langer irritant vond dat ze zoveel naar haar schoonouders moest. Zoiets accepteer je aan het begin nog wel maar na een tijdje raakt dat geduld op.

Tegelijkertijd klinkt het nou ook niet alsof zijn vrouw de makkelijkste is maar geen idee wat er allemaal al besproken is.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:57:18 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209484126
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:16 schreef livelink het volgende:
Ben je gaan samenwonen vanuit je ouderlijk huis, TS? Of woonde je daarvoor al alleen?
Zo klinkt het wel ja, en alsof trouwen en samenwonen tegelijkertijd gebeurd is.
  maandag 12 juni 2023 @ 06:58:12 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209484132
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem. Voor het samenwonen was het allemaal goed. Ze belde dagelijks met mijn moeder en was zo zorgzaam en lief. Sinds we samenwonen is het 180 graden gekeerd.

Belde zij je moeder op of andersom?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 07:13:39 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209484181
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:27 schreef Nick9292 het volgende:

[..]

Er is verder niks gebeurd in dat jaar? 8)7
pi_209484209
quote:

[..]
Tijd om de navelstreng door te knippen
No bitch to me
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 07:23:55 #26
197773 crew  maily
pi_209484225
En als zij vindt dat je moeder haar privacy niet respecteert moet ze misschien niet aan de voorkant gaan zitten?
  maandag 12 juni 2023 @ 07:30:17 #27
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209484249
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:23 schreef maily het volgende:
En als zij vindt dat je moeder haar privacy niet respecteert moet ze misschien niet aan de voorkant gaan zitten?
Moeder zegt dat ze haar vaker heeft genegeerd. Waarom blijft moeder toeteren en zwaaien dan?
  maandag 12 juni 2023 @ 07:41:35 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209484302
Ik vind de OP nogal merkwaardig.

Er wordt geen enkele reden genoemd waarom de relatie tussen vrouw en moeder ‘180 graden is gedraaid’ sinds TS en vrouw samenwonen.

Ik vind het merkwaardig dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden omdat zijn vrouw wegliep bij het passeren/zwaaien van moeder. In het verhaal dient dit natuurlijk het doel dat moeder kan vertellen dat het vaker is gebeurd dat vrouw niet zwaaide.

Als TS zich al afvraagt hoe slecht zijn vrouw is dat ze niet wil zwaaien, is dit huwelijk natuurlijk al reddeloos verloren.

Maar goed, TS zit in ‘het hotel’, dus de bom zal nu wel echt gebarsten zijn. Roept wel de vraag op waarom TS niet gewoon naar zijn ouders is gegaan, i.p.v. naar ‘het hotel’.
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker maandag 12 juni 2023 @ 07:48:09 #29
197773 crew  maily
pi_209484322
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:30 schreef arvensis het volgende:

[..]
Moeder zegt dat ze haar vaker heeft genegeerd. Waarom blijft moeder toeteren en zwaaien dan?
Ik denk naar TS, want die zit daar ook?
  maandag 12 juni 2023 @ 07:49:06 #30
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209484325
Praat met elkaar. Dit ontstaat niet zomaar.

En sleep je vrouw niet altijd mee jemig.

Dring je plakkerige relatie met je familie niet op aan je vrouw.

En ja privacy thuis is belangrijk. Elke week een toeterende schoonmoeder als je in tuin zit is irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')