abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209529431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Per wanneer zou dat contract ingaan dan voor je?
Ik ga nu een contract afnemen vanaf 1 juli, dus dat is een mooie knip in het midden van het jaar. En ik twijfel tussen een contract voor een half jaar en een jaar. Als ik een contract voor een half jaar afneem, heb ik net als @Leandra voortaan de knip keurig op 1 januari liggen. Met het oog op het aflopen van de salderingsregeling vind ik dat ook wel overzichtelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209529446
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ga nu een contract afnemen vanaf 1 juli, dus dat is een mooie knip in het midden van het jaar. En ik twijfel tussen een contract voor een half jaar en een jaar. Als ik een contract voor een half jaar afneem, heb ik net als @:leandra voortaan de knip keurig op 1 januari liggen. Met het oog op het aflopen van de salderingsregeling vind ik dat ook wel overzichtelijk.
Oké dat is voor mij niet van toepassing dus daar kan ik niet over meepraten. Het is natuurlijk wel een risico om vanaf 1 januari dan wellicht fors meer te moeten betalen voor je energie?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209529573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ga nu een contract afnemen vanaf 1 juli, dus dat is een mooie knip in het midden van het jaar. En ik twijfel tussen een contract voor een half jaar en een jaar. Als ik een contract voor een half jaar afneem, heb ik net als @:leandra voortaan de knip keurig op 1 januari liggen. Met het oog op het aflopen van de salderingsregeling vind ik dat ook wel overzichtelijk.
Wat @Jor_Dii zegt: je komt dan midden in de winter zonder vast contract. Je kan bij veel leveranciers drie maanden van te voren een contract afsluiten, dus als je nu eentje van één jaar pakt kan je maart '24 alweer rondshoppen.
pi_209529649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 09:17 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Wat @:Jor_dii zegt: je komt dan midden in de winter zonder vast contract. Je kan bij veel leveranciers drie maanden van te voren een contract afsluiten, dus als je nu eentje van één jaar pakt kan je maart '24 alweer rondshoppen.
Ik ben vorig jaar op 1 oktober overgestapt en heb de prijzen in die tijd goed in de gaten gehouden. Een drama was dat en dat laat me nog niet helemaal los. We maken er dus toch maar een jaarcontract van. Mochten we tot een nieuw inzicht komen, dan kunnen we de komende 14 dagen nog onder het contract uit.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 10:20:42 #205
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_209530321
Ik heb net toch maar bij Budget vastgezet voor 1 jaar. Met variabel zijn we gunstig door de winter heengekomen, maar met wat mazzel ontloop ik nu precies de aankomende verhogingen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 16 juni 2023 @ 10:29:52 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209530437
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 09:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben vorig jaar op 1 oktober overgestapt en heb de prijzen in die tijd goed in de gaten gehouden. Een drama was dat en dat laat me nog niet helemaal los. We maken er dus toch maar een jaarcontract van. Mochten we tot een nieuw inzicht komen, dan kunnen we de komende 14 dagen nog onder het contract uit.
Ik heb het wat dat betreft toch makkelijker: ik hoef de komende anderhalf jaar eigenlijk alleen maar op de terugleververgoeding te letten, daarna, met het afbouwen van de salderingsregeling moet ik pas echt gaan opletten :@

Maar als de hoogte van de terugleververgoeding in de energiewet wordt vastgelegd verwacht ik dat de tarieven daarop worden aangepast door de energieleveranciers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209530769
Daarom nu voor 1 jaar vastgelegd. Ik hoop dat ze volgend zomer meer duidelijk hebben over het salderen. Dan kunnen we evt dit contract door laten lopen en 1 januari overstappen als dat nodig is.
Dan weet ik ook of we toch een warmtepomp nemen of een elektrische auto of nieuwe zonnepanelen.. Voor nu even een jaar rust.
pi_209530771
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 06:11 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)tracten-weer-duurder

Dat gaat sneller dan verwacht
Kan ook weer snel naar beneden gaan, de oorzaak is ook vrij duidelijk. Namelijk een Noorse installatie waarvan het (geplande) onderhoud wat langer duurt.

Tegelijk geeft dat wel de kwetsbaarheid van de gasmarkt aan, een lokale tegenvaller en de prijzen worden direct beïnvloed.

Na het zien van Poetin's schaduwoorlog en hoe kwetsbaar die infrastructuur feitelijk is kun je daar maar beter niet teveel op gokken.
blablablabla
pi_209530783
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb het wat dat betreft toch makkelijker: ik hoef de komende anderhalf jaar eigenlijk alleen maar op de terugleververgoeding te letten, daarna, met het afbouwen van de salderingsregeling moet ik pas echt gaan opletten :@

Maar als de hoogte van de terugleververgoeding in de energiewet wordt vastgelegd verwacht ik dat de tarieven daarop worden aangepast door de energieleveranciers.
Bij ons gaat het in vergelijking met veel anderen om peanuts. Daarom kiezen we ook niet voor de zekerheid van een driejarig contract. Maar een verschil van 70 cent per kWh tikt hard aan, hebben we eind vorig jaar gemerkt.

Ik vind het trouwens erg ingewikkeld om te schatten wat ons verbruik gaat zijn. Het lijkt zo makkelijk, maar daarvoor moet ik een goed beeld hebben van (1) hoeveel onze panelen op gaan leveren (daar kan ik een redelijke schatting van maken), (2) welk percentage daarvan we direct gaan verbruiken (vind ik moeilijk in te schatten), (3) wat ons energieverbruik is zonder cv-ketel en met warmtepomp (kan ik inmiddels enigszins schatten).
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 10:57:23 #210
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209530801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bij ons gaat het in vergelijking met veel anderen om peanuts. Daarom kiezen we ook niet voor de zekerheid van een driejarig contract. Maar een verschil van 70 cent per kWh tikt hard aan, hebben we eind vorig jaar gemerkt.

Ik vind het trouwens erg ingewikkeld om te schatten wat ons verbruik gaat zijn. Het lijkt zo makkelijk, maar daarvoor moet ik een goed beeld hebben van (1) hoeveel onze panelen op gaan leveren (daar kan ik een redelijke schatting van maken), (2) welk percentage daarvan we direct gaan verbruiken (vind ik moeilijk in te schatten), (3) wat ons energieverbruik is zonder cv-ketel en met warmtepomp (kan ik inmiddels enigszins schatten).
Jullie maken gebruik van Home Assistant toch? Als je een p1 meter hebt wordt dat mooi bijgehouden door/in Home Assistant.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 16 juni 2023 @ 11:02:22 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209530835
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is de eerste periode idd lastig, ik weet inmiddels dat ik een overproductie van rond de 1.500 kWh heb, dat kan in een slecht jaar 200 kWh minder zijn en in een goed jaar 200 meer, maar het is wel een ruime overproductie.
Plus dat ik inmiddels weet dat ik met een periode van 01-01 tot 01-07 en van 01-07 tot 01-01 eigenlijk altijd goed zit.

Ons directe verbruik is op jaarbasis zo'n 23% maar daar kan ik op de piek opbrengst momenten weinig aan veranderen, want geen EV bijvoorbeeld.
Ook geen airco trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209530857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jullie maken gebruik van Home Assistant toch? Als je een p1 meter hebt wordt dat mooi bijgehouden door/in Home Assistant.
Ik kan het inderdaad terugkijken, maar ik kan het niet goed voor de rest van het jaar voorspellen. In de wintermaanden wek je weinig op en verbruik je een hoog deel direct. In januari verbruikten we bijvoorbeeld 70% direct en in mei 22%. Geen idee hoe dat zich in de rest van het jaar gaat ontwikkelen.

De moeite met het inschatten komt natuurlijk direct voort uit de recente veranderingen (cv-ketel vervangen en panelen bijgeplaatst op een ander dak), maar ik vraag me af hoe andere mensen die minder van de statistieken zijn dit soort dingen berekenen.
pi_209530869
blablablabla
pi_209530917
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is de eerste periode idd lastig, ik weet inmiddels dat ik een overproductie van rond de 1.500 kWh heb, dat kan in een slecht jaar 200 kWh minder zijn en in een goed jaar 200 meer, maar het is wel een ruime overproductie.
Plus dat ik inmiddels weet dat ik met een periode van 01-01 tot 01-07 en van 01-07 tot 01-01 eigenlijk altijd goed zit.

Ons directe verbruik is op jaarbasis zo'n 23% maar daar kan ik op de piek opbrengst momenten weinig aan veranderen, want geen EV bijvoorbeeld.
Ook geen airco trouwens.
Puur nieuwsgierigheid en je hoeft niet te antwoorden natuurlijk, maar hoe hoog zijn bij jullie jaarlijks:
- het energieverbruik zonder warmtepomp;
- het energieverbruik van de warmtepomp;
- de opwekking in totaal van de zonnepanelen;
- het deel van wat je opwekt dat je niet zelf gebruikt maar teruglevert?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 11:25:06 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209531026
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Puur nieuwsgierigheid en je hoeft niet te antwoorden natuurlijk, maar hoe hoog zijn bij jullie jaarlijks:

Hier kun je alle antwoorden op je vragen denk ik wel uit halen, vannacht bijgewerkt dus de gegevens zijn (behalve vorig jaar juni) ook exact.
Vorig jaar juni is deels een schatting (energieverbruik WP en opbrengst zonnepanelen), want toen had ik 10 juni de standen ingevoerd ipv de 16de, afname en teruglevering kloppen wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 11:43:34 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_209531151
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat kan ik je niet vertellen, omdat de huidige pomp pas draait sinds begin april. De oude pomp had ik geen inzicht in, dus ik weet ook niet hoeveel van de totaal verbruikte energie is opgesoupeerd door de pomp. Daarnaast heb ik wel overzichten van verbruik per apparaat (tv, koelkasten, pc, printer, oven, etc) maar aangezien begin februari mijn Home Assistant device is gecrashed en ik verzuimd had de backup te regelen ben ik alle data van 2022 en januari 2023 kwijt.

Qua zonnepanelen weet ik wel de totaalopwek, dat is voor dit jaar tot nu toe 3,66 MWh. Het deel dat ik terugleverde over 2022 ben ik dus kwijt, want maar ik weet het wel vanaf de 2e week van februari tot nu, en dan kom ik op 27,7% zelf verbruikte energie, met andere woorden, 72,3% van de opwerk is terug geleverd aan het net.

Wat de pomp heeft verbruikt sinds hij staat sinds begin april is 339 kWh, en dat is dan verwarming (dat was in april nog nodig en mei eigenlijk ook nog wel wat) en warm water samen.

[ Bericht 8% gewijzigd door CoolGuy op 16-06-2023 11:56:18 ]
pi_209531398
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:06 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Hallelujah :B

Dan hou ik het maar op het aankomende jaar vast.
pi_209531618
quote:
[ afbeelding ]
Vattenfall is dan ook wel een van de snelste bedrijven.

Als het duurder moet worden uiteraard, goedkoper zijn ze nooit zo vlot mee gek genoeg.
pi_209531779
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:30 schreef PS. het volgende:

[..]
Vattenfall is dan ook wel een van de snelste bedrijven.

Als het duurder moet worden uiteraard, goedkoper zijn ze nooit zo vlot mee gek genoeg.
Correct, Eneco is (nog) een stuk goedkoper.
blablablabla
pi_209531802
quote:
[ afbeelding ]
Pfff, Vattenfall was al niet de voordeligste voor ons als vaste variabele klant van 15+ jaar, om er een vast contract te nemen, nu dus nog een stukje meer rust met het afsluiten van dat contract bij Eneco. B:)B

(Ik keek net nog even bij Eneco, die prijsstijging van gisteren t.o.v. afgelopen week is tot nu toe nog de enige geweest, het zijn dezelfde tarieven die ik gisteren zag.)
  vrijdag 16 juni 2023 @ 13:07:26 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209532135
Hier zijn vast mensen die hier meer van weten dan ik. :')

Groot 1930 huis met vijverpompen en climate controlled :) schuur. Label C. Geen zonnepanelen en andere dingen ivm. mogelijke verhuizing de komende jaren.

Zit nu bij United Consumers, variabel:

Dit is hun "aanbieding" voor 1 jaar vast:

Goede aanbieding?
Of wachten op een collectief van Consumentenbond, Eigen Huis oid?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 13:09:58 #222
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_209532176
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 23:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je zat er al voor de nieuwe regels ingingen? Of zat je dat niet?
De oude regels.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_209532209
Vattenfall srijgt wel heel snel.

Overstappen en 1 jaar vastzetten dan maar, zat al eens bij budgetenergie dus daar jaartje proberen.
pi_209532372
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hier kun je alle antwoorden op je vragen denk ik wel uit halen, vannacht bijgewerkt dus de gegevens zijn (behalve vorig jaar juni) ook exact.
Vorig jaar juni is deels een schatting (energieverbruik WP en opbrengst zonnepanelen), want toen had ik 10 juni de standen ingevoerd ipv de 16de, afname en teruglevering kloppen wel.
Dit was heel nuttig, dank je! Jullie verbruik (afname van energieleverancier plus direct verbruik zonnepanelen minus verbruik warmtepomp) komt aardig overeen met ons elektriciteitsverbruik voordat we een warmtepomp hadden, dus ik heb dat even als uitgangspunt genomen en daar van alles naartoe geredeneerd. Dan komen we erop uit dat we netto 1000 kWh zullen afnemen per jaar. Volgens m'n eerdere schatting is dat 700 kWh en dat is denk ik een lichte onderschatting.
pi_209532841
Ik probeer net Eneco te bekijken. Maar die bieden nu alleen maar 3 jaarscontracten met een gasprijs van 1,30.. Dan zitten we aardig met een jaar voor 1,23.
(stroom wekken we zelf op)
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:21:36 #226
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209533013
Ik ga ook maar weg bij Vattenfall. We krijgen er vanaf augustus 25% korting, maar ze zitten dan nog 10-15% hoger dan vele andere aanbieders 8)7 . Hoe kan je vaste klanten zo een schofterig aanbod doen. Wtf man.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:22:49 #227
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_209533041
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 08:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Oh, mijn aanbod is hoger. 1,21 en 38 cent. :{

Heb net wel verlengd met een jaar aangezien ik nu 1,36 voor een kuub gas betaal. Vorig jaar ook een tijdje 3,44 voor een kuub betaald dus ik vind een jaartje 1,21 wel lekker. :)
Gaslicht aanbod van Greenchoice is zojuist aangepast naar 39 cent en 1,27. Ik was net op tijd.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:28:11 #228
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_209533097
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik ga ook maar weg bij Vattenfall. We krijgen er vanaf augustus 25% korting, maar ze zitten dan nog 10-15% hoger dan vele andere aanbieders 8)7 . Hoe kan je vaste klanten zo een schofterig aanbod doen. Wtf man.
Verlengaanbod waren ook bizar hoge tarieven. Maar zie dat het aanbod bij Gaslicht vanmiddag ook aardig is verhoogd t.o.v. vanochtend. Was net op tijd. Maar goed, morgen kan weer alles anders zijn. Dagkoersen!
pi_209533316
Op dit moment zit ik nog dynamisch bij de ANWB voor gas en stroom bij Gewoon Energie. Ook ik zit te denken om een jaarcontract voor gas en stroom af te nemen.
Meer zekerheid vind ik ook wel erg fijn.

Wij hebben zonnepanelen (spelen quitte dus geen overschot) en ruime gasverbruikers. Als ik kijk naar de tarieven van Coolblue op dit moment voor 1 jaar vast zitten ze voor gas op ¤ 1,1686 en stroom op ¤ 0,3467 (enkel tarief). Op zich hartstikke interessant om vast te zetten.
Nadeel van o.a. Coolblue (en waarschijnlijk alle andere partijen) is dat ze zelf het voorschotbedrag bepalen. Ons historisch verbruik is hoog (elektrische auto en vorige jaren nog geen zonnepanalen en nu wel) en afgelopen jaar verbouwing gaat waar ook veel aan isolatie is gedaan.
Maandbedrag wordt erg hoog t.o.v. ons nieuwe verbruik.

Zijn er verder nog mindere punten bij deze aanbieder? Ik zie op Fok andere leveranciers voorbijkomen met hogere tarieven waar een contract mee wordt afgesloten dus vrij mij dan af waarom niet bij Coolblue (met lagere tarieven) of mis ik nog iets bij die andere leveranciers?
Zit te twijfelen wat te doen maar zoals vorig jaar met Greenchoice en hun absurde hoge prijzen wil ik ook niet meer.
pi_209533424
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:55 schreef Voorwaarden het volgende:
Zijn er verder nog mindere punten bij deze aanbieder? Ik zie op Fok andere leveranciers voorbijkomen met hogere tarieven waar een contract mee wordt afgesloten dus vrij mij dan af waarom niet bij Coolblue (met lagere tarieven) of mis ik nog iets bij die andere leveranciers?
Wat voor mij meetelt is de kans dat een bedrijf omvalt, terwijl ze mijn te salderen kwh's "beheren". Het scheelde toen ik het afsloot 3 cent. Met 900 m3 gas is dat 27 euro. Daarvoor ga ik geen risico lopen.

Al denk ik dat de kans klein is dat coolblue ed omvallen, bij Eneco is die kans nog kleiner.

(stroom dekken we af qua zonnepanelen)
pi_209533521
Ik heb ook bij Coollblue afgesloten en denk niet dat die ten onder zullen gaan op korte termijn.
pi_209533814
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb ook bij Coollblue afgesloten en denk niet dat die ten onder zullen gaan op korte termijn.
Hier ook overgestapt van Greenchoice naar Coolblue voor 1 jaar. 170¤ tov 155¤ is toch 15¤ p/maand verschil.
Met de Coolblue webwinkel altijd goede ervaringen, dus heb er wel vertrouwen in.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:28:34 #233
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_209534370
Coolblue heeft geen app om het energieverbruik bij te houden en dat is wel een no-go voor mij.
pi_209534432
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:28 schreef Gerard-Joling het volgende:
Coolblue heeft geen app om het energieverbruik bij te houden en dat is wel een no-go voor mij.
Als je een slimme meter hebt heb je zo’n app niet nodig. Via bijvoorbeeld slimmemeterportal.nl houd je het prima bij

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2023 16:37:04 ]
pi_209534532
quote:
Wel een online portaal, is ook prima toch? https://www.coolblue.nl/energie/inzicht-in-verbruik
pi_209534866
CoolBlue zal slim genoeg zijn om de energiepoot gescheiden te laten zijn van CoolBlue winkel.
Geen idee waarvan CB een ondermerk is, net als anwb.
Wat doen die lui op de energiemarkt? En toch geld verdienen. Hóe dan?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:27:10 #237
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_209534941
quote:
Voor 3 tientjes heb je een P1 meter met app. Dan kun je perfect zien hoeveel energie je per uur, dag, week, maand en jaar hebt gebruikt. Je kunt zelfs het actuele verbruik monitoren.
pi_209534943
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:20 schreef AnneX het volgende:
CoolBlue zal slim genoeg zijn om de energiepoot gescheiden te laten zijn van CoolBlue winkel.
Geen idee waarvan CB een ondermerk is, net als anwb.
Wat doen die lui op de energiemarkt? En toch geld verdienen. Hóe dan?
Coolblue profiteert als nieuwkomer op de energiemarkt sterk van het merk Coolblue als webwinkel.
Dat betekent dat de reputatie van de webwinkel ernstige schade oploopt mocht het misgaan met de energieleverancier. Daarom heb ik er vertrouwen in dat deze verstandig inkopen en handelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klepper272 op 16-06-2023 17:29:25 (.) ]
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 17:52:39 #239
16180 crew  CoolGuy
pi_209535160
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Voor 3 tientjes heb je een P1 meter met app. Dan kun je perfect zien hoeveel energie je per uur, dag, week, maand en jaar hebt gebruikt. Je kunt zelfs het actuele verbruik monitoren.
Ja die van HomeWizard inderdaad. Die gebruik ik ook. Ik gebruik ook hun watermeter. Echt fijn spul.
pi_209536024
Aanbod van Coolblue op gaslicht.com is inmiddels ook verdwenen, net op tijd afgesloten.
pi_209536089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 08:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies? Je geeft door dat je geen gas meer afneemt en betaalt alleen nog voor vastrecht tot ze de aansluiting hebben verwijderd.
Of je geeft aan dat je hem weg wil hebben en dan vragen ze (bij ons) geen vastrecht meer. Verwijdering is gratis.

quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De oude regels.
Dan heb je nu nog geen hogere boete toch?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 23:02:09 #242
201761 phpmystyle
pi_209538560
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Of je geeft aan dat je hem weg wil hebben en dan vragen ze (bij ons) geen vastrecht meer. Verwijdering is gratis.
[..]
Dan heb je nu nog geen hogere boete toch?
Nee, oude voorwaarden.

Alleen overstappen kan voor mij uit als de boete (ja ook de oud elagere) wordt betaald door de overnemende partij.
pi_209538584
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, oude voorwaarden.

Alleen overstappen kan voor mij uit als de boete (ja ook de oud elagere) wordt betaald door de overnemende partij.
Oh, maar die boete is ronduit minimaal. Maar met huidige tarieven onder oude voorwaarden heeft overstappen nu nog weinig nut toch?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 23:09:13 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209538663
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, oude voorwaarden.

Als je nu nog een oud lopend contract hebt dan moet dat toch bijna met gunstigere tarieven zijn dan wat je waar dan ook op een nieuw contract kunt krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209539374
Coolblue zit nu weer op ¤1,246784 per kuub voor 1 jaar vast. Wat gaat het allemaal snel die tarieven.
pi_209539615
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je nu nog een oud lopend contract hebt dan moet dat toch bijna met gunstigere tarieven zijn dan wat je waar dan ook op een nieuw contract kunt krijgen?
Nu wel weer, maar laatst was er iemand met goedkoper gas dan ik heb. Ik zit all in voorlopig nog op 1,216.
0,30 en 0,34 stroom.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:37:55 #247
201761 phpmystyle
pi_209542926
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nope.

Contract vorig jaar juli afgesloten bij Essent 3 jaar lang dalen.
Gas 2,05
Kwh 0,4

Jaar 2 30% korting
jaar 3 15% korting.
  Moderator zaterdag 17 juni 2023 @ 13:45:07 #248
382129 crew  Donna
pi_209542976
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nope.

Gas 2,05
Kwh 0,4

Jaar 2 30% korting
jaar 3 15% korting.
Maar vorig jaar juli is toch niet 'oud'?
  Moderator zaterdag 17 juni 2023 @ 13:45:54 #249
16180 crew  CoolGuy
pi_209542978
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 01:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nu wel weer, maar laatst was er iemand met goedkoper gas dan ik heb. Ik zit all in voorlopig nog op 1,216.
0,30 en 0,34 stroom.
30 en 34ct kun je helemaal niet over klagen (doe je ook niet). Ik heb vorige week zaterdag een jaarcontract bij Eneco genomen dat ingaat op 2 juli voor 32ct dal en 36ct piek.
pi_209543133
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
30 en 34ct kun je helemaal niet over klagen (doe je ook niet). Ik heb vorige week zaterdag een jaarcontract bij Eneco genomen dat ingaat op 2 juli voor 32ct dal en 36ct piek.
Die ik idd niet. Deze prijzen staan ook nog vast tot begin 2027, als ik de prijs van die stabiliteit meetel is het helemaal relaxt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209543529
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nope.

Gas 2,05
Kwh 0,4

Jaar 2 30% korting
jaar 3 15% korting.
Autch.

Maar als je nu in jaar 2 zit is het 1.40 en jaar 3 nog 15 er af, of hoe werkt dat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:45 schreef Donna het volgende:

[..]
Maar vorig jaar juli is toch niet 'oud'?
Voor het boete gedoe wel.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 17:08:30 #252
201761 phpmystyle
pi_209544347
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 15:12 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Autch.

Maar als je nu in jaar 2 zit is het 1.40 en jaar 3 nog 15 er af, of hoe werkt dat.
[..]
Voor het boete gedoe wel.
Klopt augustus aanstaande betaal ik 1,45 . Maar ook dat is nog duurder dan huidige tarieven.
pi_209544694
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt augustus aanstaande betaal ik 1,45 . Maar ook dat is nog duurder dan huidige tarieven.
Maar uiteindelijk ben je waarschijnlijk wel een heel stuk goedkoper uit over die drie jaar dan wanneer je variabel was gebleven en op dit moment een vast contract had afgesloten.
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 08:54:54 #254
382129 crew  Donna
pi_209564002
Ik heb echt precies op het goede moment een contract bij Oxxio gekomen. De prijs van stroom is 3 cent gestegen en die van gas 12 cent!
  maandag 19 juni 2023 @ 09:06:19 #255
201761 phpmystyle
pi_209564131
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:59 schreef Viezig het volgende:

[..]
Maar uiteindelijk ben je waarschijnlijk wel een heel stuk goedkoper uit over die drie jaar dan wanneer je variabel was gebleven en op dit moment een vast contract had afgesloten.
Nou nee, variabel voor heel 2023 gaat niet op ivm prijsplafond. Ik had beter vorig jaar geen vast contract kunnen afsluiten met de kennis van nu :')
  maandag 19 juni 2023 @ 09:37:37 #256
104963 ETA
European Travel Author
pi_209564531
Misschien al besproken, is het ook mogelijk een vast contract af te sluiten tegen huidige tarieven, maar dat de ingang over 3-4 maanden is?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 09:49:04 #257
382129 crew  Donna
pi_209564654
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:37 schreef ETA het volgende:
Misschien al besproken, is het ook mogelijk een vast contract af te sluiten tegen huidige tarieven, maar dat de ingang over 3-4 maanden is?
Ja. 3 maanden is het langste wat kan geloof ik. Ik heb begin deze maand afgesloten voor 4 september.
pi_209569083
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:54 schreef Donna het volgende:
Ik heb echt precies op het goede moment een contract bij Oxxio gekomen. De prijs van stroom is 3 cent gestegen en die van gas 12 cent!
Coolblue is ook flink gestegen, ruim 8 cent qua gasprijs. En stroom inderdaad ook 3-4 cent.
  maandag 19 juni 2023 @ 20:14:40 #259
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209572038
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 17:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bij GC kun je die 3jaar dalen overeenkomsten omzetten naar een nieuw contract zonder kosten, doen ze dat bij Essent niet?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 19 juni 2023 @ 21:58:13 #260
201761 phpmystyle
pi_209573608
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 20:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Bij GC kun je die 3jaar dalen overeenkomsten omzetten naar een nieuw contract zonder kosten, doen ze dat bij Essent niet?
Hmmz, ik ga morgen eens bellen...

Maar niks van gehoord.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 12:10:26 #261
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209577778
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 21:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hmmz, ik ga morgen eens bellen...

Maar niks van gehoord.
Ben benieuwd, heb niet gehoord dat Essent het doet maar wie weet.
  Moderator woensdag 21 juni 2023 @ 07:30:07 #262
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209587828
Jaarnota van huidige leveranciers terug gekregen. Ik krijg iets van 334 euro terug, dan heb ze vorig jaar jaar ongevraagd mijn termijnbedrag verhoogd (Wat onzin was, want ik had gewoon laag gasverbruik). Kijk ik naar jaarrekening werken ze gewogen tarieven, terwijl ze elke maand de tarieven aanpassen :') . Ik ben blij dat ik over een paar dagen naar een andere energieleverancier ga met vaste tarieven.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209604424
Hoe gaat het nu met de prijzen, zijn ze alweer wat gedaald? Goedkoopste die ik zie voor 3 jaar is Oxxio 0,48 en 1.44 voor een kuub gas.
blablablabla
pi_209604732
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 13:55 schreef Elan het volgende:
Hoe gaat het nu met de prijzen, zijn ze alweer wat gedaald? Goedkoopste die ik zie voor 3 jaar is Oxxio 0,48 en 1.44 voor een kuub gas.
Nee, gas blijft stijgen.
pi_209604759
quote:
Stroom
Normaal tarief
¤ 0,3970 /kWh

Dal tarief
¤ 0,3546 /kWh

Gas
¤ 1,3775 /m3

Eneco
Hollandse Wind&Zon en Aardgas 3 jaar vast

via Gaslicht.com
pi_209604801
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 14:24 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Stroom
Normaal tarief
¤ 0,3970 /kWh

Dal tarief
¤ 0,3546 /kWh

Gas
¤ 1,3775 /m3

Eneco

via Gaslicht.com
Bedankt.
Ik zocht al naar een fatsoenlijke vergelijkingssite, Independer werkt niet echt praktisch.
blablablabla
  Moderator donderdag 22 juni 2023 @ 14:55:23 #267
16180 crew  CoolGuy
pi_209605053
quote:
Geen idee, ik heb mijn prijzen voor een jaartje vastgezet, moet nog ingaan, en dan zien we dan volgend jaar wel weer.
  Moderator donderdag 22 juni 2023 @ 15:00:41 #268
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209605119
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 14:24 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Stroom
Normaal tarief
¤ 0,3970 /kWh

Dal tarief
¤ 0,3546 /kWh

Gas
¤ 1,3775 /m3

Eneco

via Gaslicht.com
Net op tijd afgesloten voor wat gunstiger prijzen begin juni
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209605166
nvm
pi_209605427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 14:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen idee, ik heb mijn prijzen voor een jaartje vastgezet, moet nog ingaan, en dan zien we dan volgend jaar wel weer.
3 jaar hier, bedenktermijn van 2 weken loopt zaterdag af.
Weinig beweging al met al maar ga niet gokken.
blablablabla
pi_209606822
quote:
Bizar hoe hard dat stijgt!
Ik heb vorige week een contract van 3 jaar afgesloten bij die toko voor 0,31/0,36 stroom en 1,22 gas.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2023 17:21:54 ]
  Moderator donderdag 22 juni 2023 @ 20:22:05 #272
16180 crew  CoolGuy
pi_209609498
LOL. Ik werd net gebeld door Engie. Die heb ik dus 2 weken geleden gebeld, maar ik kon bij hun 'geen vast contract nemen omdat ik meer terug lever dan ik afneem en dús was het flexibele aanbod dat in de Engie app stond het enige wat voor mij mogelijk was'.

Oke, nou, dan ga ik naar een andere partij waar het wel kan. Vervolgens word ik dus vanavond gebeld dat ze mij een vast contract mogen aanbieden. Leuk, maar hoe kan dat nou ineens? Nou verhaal uitgelegd. 'Nou, dat klopt niet'. Nee, dat kan wel zo zijn, maar het is wél wat tegen mij aan de telefoon werd gezegd.

Maar goed, aanbod doorgesproken. Ja, gaan we dus niet doen. 41ct per kWh, 8,81 vaste kosten per maand en 8ct TLV. Dat is een stuk duurder dan wat ik nu bij Eneco heb, dus ik vind het wel prima zo.
  donderdag 22 juni 2023 @ 20:36:54 #273
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209609713
Had er net een aan de deur die wist me te vertellen "dat ik nog geen korting had gehad voor mijn gas en licht"

Dus ze gaan zelfs weer langs de deuren om contracten te smeren ... waarom moet iedereen ineens aan een vast contract? O_o
Dum de dum
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 22 juni 2023 @ 20:48:07 #274
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209609902
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 20:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Had er net een aan de deur die wist me te vertellen "dat ik nog geen korting had gehad voor mijn gas en licht"

Dus ze gaan zelfs weer langs de deuren om contracten te smeren ... waarom moet iedereen ineens aan een vast contract? O_o
Omdat de opzegvergoedingen nu lonen. Als de prijzen gaan dalen en een klant zegt daarom op moet de opzegvergoeding betaald worden voor het verschil van wat het voor jou zou kosten en wat de prijs op dat moment is. Dus ja dat is lonend voor een leverancier. Daarom binden ze nu erg graag mensen met vaste contracten. Ze verwachten niet dat de prijzen lang hoog zullen blijven.

Ben erg blij met de sticker onder mn deurbel dat ik geen colportage hoef. Die deurbel wordt nu amper gebruikt. :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 22 juni 2023 @ 22:36:07 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209611635
Ik kan niet wachten tot ik er hier een aan de deur krijg die me vertelt dat mijn energiecontracten niet optimaal zijn.
En als ze hier gaan lopen dan kun je er op wachten dat het gebeurt want het gros van de woningen in de wijk mocht nog net wel met gas gebouwd worden, sterker nog; mijn buren aan de ene kant hebben nog wel gas en de buren aan de andere kant niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209615183
quote:
99s.gif Op donderdag 22 juni 2023 20:48 schreef Nizno het volgende:

[..]
Omdat de opzegvergoedingen nu lonen. Als de prijzen gaan dalen en een klant zegt daarom op moet de opzegvergoeding betaald worden voor het verschil van wat het voor jou zou kosten en wat de prijs op dat moment is. Dus ja dat is lonend voor een leverancier. Daarom binden ze nu erg graag mensen met vaste contracten. Ze verwachten niet dat de prijzen lang hoog zullen blijven.

Ben erg blij met de sticker onder mn deurbel dat ik geen colportage hoef. Die deurbel wordt nu amper gebruikt. :)
Ik vraag me dan wel af wat ze daadwerkelijk aan kunnen bieden aan de deur. Lijkt me stug dat ze kunnen stunten tov online prijzen/aanbieders.
  Moderator vrijdag 23 juni 2023 @ 12:19:30 #277
16180 crew  CoolGuy
pi_209615999
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik vraag me dan wel af wat ze daadwerkelijk aan kunnen bieden aan de deur. Lijkt me stug dat ze kunnen stunten tov online prijzen/aanbieders.
Als ze iemand naar een wijk toe kunnen laten rijden, de hele dag kunnen inzetten en dan nog steeds is het voor hen rendabel, dan weet je dat je teveel betaald.
pi_209616598
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 12:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als ze iemand naar een wijk toe kunnen laten rijden, de hele dag kunnen inzetten en dan nog steeds is het voor hen rendabel, dan weet je dat je teveel betaald.
Je betaalt als consument altijd teveel. Maar zo'n luie deurverkoper zie ik niet stunten met gasprijzen van bijvoorbeeld ¤ 1,10 momenteel om je binnen te hengelen. Die worden puur op pad gestuurd om onwetende mensen een worst voor te houden en tegen absurd hoge tarieven een vast contract aan te smeren.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 16:40:50 #279
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_209619032
Gasprijzen zijn alweer 20 % lager dan een week geleden. Volgende week weer alles naar beneden bij de langere contracten. De volatiliteit van afgelopen tijd drukt nog te veel op de gasprijzen voor langere contracten. Die zal er wel langzaam uit gaan lopen het komende jaar.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_209620898
Heb toch maar geannuleerd en gekozen voor dynamisch.
Verwacht dat het geheel nog veel verder daalt.

Juist die enorme run op vaste contracten heeft een stijging in prijs gegenereerd.
blablablabla
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:53:45 #281
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209621375
https://www.energievergel(...)contract-1-en-3-jaar

Scheelt voor mij een euro per maand. Nu 24 ipv 23 euro
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_209621379
Zo zo :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:54:57 #283
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209621389
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:54 schreef StateOfMind het volgende:
Zo zo :D
Ja ik was dus een beetje aan het wachten op lagere tarieven vanaf 1 juli. Mislukt dus.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_209621480
Kan je ook alleen met gas overstappen?

Zit nu bij Essent met gas voor 1,415 en elektra 0,394.

Binnenkort komen er zonnepanelen dus elektra boeit niet zoveel.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 23 juni 2023 @ 20:03:28 #285
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209621494
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan je ook alleen met gas overstappen?

Zit nu bij Essent met gas voor 1,415 en elektra 0,394.

Binnenkort komen er zonnepanelen dus elektra boeit niet zoveel.
yup

zie hier de hele tekst die ik er over getikt heb

Nizno in WGR / Energietarieven #23 Tarieven vastzetten of niet?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_209621550
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:03 schreef Nizno het volgende:

[..]
yup

Zit net te lezen inderdaad. Thanks ^O^
pi_209622582
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:03 schreef Nizno het volgende:

[..]
yup

@Nizno kun je de post in de OP plakken? s.v.p.
pi_209622847
Vattenfall biedt contracten aan (zowel voor 1 als 3 jaar) als ik doe alsof ik een nieuwe klant ben, maar als ik ingelogd ben ben ik zogenaamd te laat voor het aanbod en kan ik alleen maar variabel blijven.

Typisch voorbeeld van nieuwe klanten een goede prijs bieden, maar bestaande klanten gewoon naaien in de hoop dat ze blijven. Ik ga elders shoppen.
  Moderator vrijdag 23 juni 2023 @ 22:51:17 #289
155227 crew  Guppy
dus
pi_209623823
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:44 schreef Viezig het volgende:
Vattenfall biedt contracten aan (zowel voor 1 als 3 jaar) als ik doe alsof ik een nieuwe klant ben, maar als ik ingelogd ben ben ik zogenaamd te laat voor het aanbod en kan ik alleen maar variabel blijven.

Typisch voorbeeld van nieuwe klanten een goede prijs bieden, maar bestaande klanten gewoon naaien in de hoop dat ze blijven. Ik ga elders shoppen.
Echt? Ik heb gisteren, als eeuwenlange variabele klant, nog gewoon vast kunnen zetten via Mijn Vattenfall…
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 24 juni 2023 @ 08:31:34 #290
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_209626280
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
@:Nizno kun je de post in de OP plakken? s.v.p.
done, wel in een spoiler want de lap tekst vond ik minder mooi om er gewoon los in te zetten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nizno op 24-06-2023 21:41:40 ]
  zondag 25 juni 2023 @ 08:13:19 #291
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209639569
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:16 schreef Elan het volgende:
Heb toch maar geannuleerd en gekozen voor dynamisch.
Verwacht dat het geheel nog veel verder daalt.

Juist die enorme run op vaste contracten heeft een stijging in prijs gegenereerd.
Van 3 jaar vast naar dynamisch.. dat is wel een switch.
  zondag 25 juni 2023 @ 10:04:32 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209640262
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 08:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Nou idd, dat is van het ene eind van het spectrum naar het andere eind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209640597
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 08:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Zeker, maar bij variabel ben je net zo goed kwetsbaar als de inkoopprijzen onverhoopt toch flink stijgen zoals we hebben kunnen zien vorig jaar.

Dus die schijnzekerheid hoeft van mij mij niet zo.
blablablabla
  zondag 25 juni 2023 @ 10:53:36 #294
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209640608
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Zeker, maar bij variabel ben je net zo goed kwetsbaar als de inkoopprijzen onverhoopt toch flink stijgen zoals we hebben kunnen zien vorig jaar.

Dus die schijnzekerheid hoeft van mij mij niet zo.
Dan toch beter vast?
pi_209640993
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:53 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Dan toch beter vast?
Maar wat heb je daaraan als de prijzen alleen maar verder dalen?

Heb iemand gesproken van Greenchoice die inkoop regelt zijn prognose is dat de prijzen aanzienlijk zullen dalen. 0.20 voor elektra en een kuub gas voor een euro #kroegpraat.

Gasvoorraden zijn bijna gevuld en belastingstijgingen zijn evengoed niet ingeprijsd in je tarieven. Het heeft er gewoon alle schijn van dat de tijdelijke prijsstijgingen die we zagen een gevolg zijn geweest van de enorme vraag naar langdurige contracten en straks weer verder zal dalen.
blablablabla
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 11:38:43 #296
16180 crew  CoolGuy
pi_209641123
Dit is dus het verschil tussen zeker willen weten dat je niet heel veel meer gaat betalen en vooral uit zijn op het onderste uit de kan.
pi_209641313
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:38 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is dus het verschil tussen zeker willen weten dat je niet heel veel meer gaat betalen en vooral uit zijn op het onderste uit de kan.
Jij hebt makkelijk lullen.
blablablabla
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 11:56:18 #298
16180 crew  CoolGuy
pi_209641364
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij hebt makkelijk lullen.
Ja, het is ook niet moeilijker dan dat.
pi_209641383
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, het is ook niet moeilijker dan dat.
Ligt er aan he. Wat betaal je aan energie per maand ongeveer?
blablablabla
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 12:03:44 #300
16180 crew  CoolGuy
pi_209641448
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Ligt er aan he. Wat betaal je aan energie per maand ongeveer?
Voorschot? Nu nog 10 euro. Nou ja, straks ook, maar in realiteit is het -50 euro per maand.

Maar dat verandert niks aan het principe dat je kunt zorgen dat je zeker weet dat je in ieder geval niet meer gaat betalen dan X, óf dat je kunt gokken dat het goedkoper wordt (in de goede maanden, want in de koude maanden zal de prijs stijgen) en dan moet je achteraf gaan uitrekenen of je daadwerkelijk goedkoper uit bent geweest, of niet.

Maar los daarvan is het een gok dat het niet weer véél duurder gaat worden tov nu. Je ruilt zekerheid om voor een mogelijkheid op goedkoper. Dat laatste is wat jou drijft, niet dat eerste. Dat is verder een prima keuze, alleen was dat ook de redenering achter de keuze voor een variabel contract, en dat laatste pakte ineens heel slecht uit, waarna de wereld bijna verging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')