Ik ga nu een contract afnemen vanaf 1 juli, dus dat is een mooie knip in het midden van het jaar. En ik twijfel tussen een contract voor een half jaar en een jaar. Als ik een contract voor een half jaar afneem, heb ik net als @Leandra voortaan de knip keurig op 1 januari liggen. Met het oog op het aflopen van de salderingsregeling vind ik dat ook wel overzichtelijk.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Per wanneer zou dat contract ingaan dan voor je?
Oké dat is voor mij niet van toepassing dus daar kan ik niet over meepraten. Het is natuurlijk wel een risico om vanaf 1 januari dan wellicht fors meer te moeten betalen voor je energie?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga nu een contract afnemen vanaf 1 juli, dus dat is een mooie knip in het midden van het jaar. En ik twijfel tussen een contract voor een half jaar en een jaar. Als ik een contract voor een half jaar afneem, heb ik net als @:leandra voortaan de knip keurig op 1 januari liggen. Met het oog op het aflopen van de salderingsregeling vind ik dat ook wel overzichtelijk.
Wat @Jor_Dii zegt: je komt dan midden in de winter zonder vast contract. Je kan bij veel leveranciers drie maanden van te voren een contract afsluiten, dus als je nu eentje van één jaar pakt kan je maart '24 alweer rondshoppen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga nu een contract afnemen vanaf 1 juli, dus dat is een mooie knip in het midden van het jaar. En ik twijfel tussen een contract voor een half jaar en een jaar. Als ik een contract voor een half jaar afneem, heb ik net als @:leandra voortaan de knip keurig op 1 januari liggen. Met het oog op het aflopen van de salderingsregeling vind ik dat ook wel overzichtelijk.
Ik ben vorig jaar op 1 oktober overgestapt en heb de prijzen in die tijd goed in de gaten gehouden. Een drama was dat en dat laat me nog niet helemaal los. We maken er dus toch maar een jaarcontract van. Mochten we tot een nieuw inzicht komen, dan kunnen we de komende 14 dagen nog onder het contract uit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Wat @:Jor_dii zegt: je komt dan midden in de winter zonder vast contract. Je kan bij veel leveranciers drie maanden van te voren een contract afsluiten, dus als je nu eentje van één jaar pakt kan je maart '24 alweer rondshoppen.
Ik heb het wat dat betreft toch makkelijker: ik hoef de komende anderhalf jaar eigenlijk alleen maar op de terugleververgoeding te letten, daarna, met het afbouwen van de salderingsregeling moet ik pas echt gaan oplettenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar op 1 oktober overgestapt en heb de prijzen in die tijd goed in de gaten gehouden. Een drama was dat en dat laat me nog niet helemaal los. We maken er dus toch maar een jaarcontract van. Mochten we tot een nieuw inzicht komen, dan kunnen we de komende 14 dagen nog onder het contract uit.
Kan ook weer snel naar beneden gaan, de oorzaak is ook vrij duidelijk. Namelijk een Noorse installatie waarvan het (geplande) onderhoud wat langer duurt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 06:11 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)tracten-weer-duurder
Dat gaat sneller dan verwacht
Bij ons gaat het in vergelijking met veel anderen om peanuts. Daarom kiezen we ook niet voor de zekerheid van een driejarig contract. Maar een verschil van 70 cent per kWh tikt hard aan, hebben we eind vorig jaar gemerkt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het wat dat betreft toch makkelijker: ik hoef de komende anderhalf jaar eigenlijk alleen maar op de terugleververgoeding te letten, daarna, met het afbouwen van de salderingsregeling moet ik pas echt gaan opletten
Maar als de hoogte van de terugleververgoeding in de energiewet wordt vastgelegd verwacht ik dat de tarieven daarop worden aangepast door de energieleveranciers.
Jullie maken gebruik van Home Assistant toch? Als je een p1 meter hebt wordt dat mooi bijgehouden door/in Home Assistant.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij ons gaat het in vergelijking met veel anderen om peanuts. Daarom kiezen we ook niet voor de zekerheid van een driejarig contract. Maar een verschil van 70 cent per kWh tikt hard aan, hebben we eind vorig jaar gemerkt.
Ik vind het trouwens erg ingewikkeld om te schatten wat ons verbruik gaat zijn. Het lijkt zo makkelijk, maar daarvoor moet ik een goed beeld hebben van (1) hoeveel onze panelen op gaan leveren (daar kan ik een redelijke schatting van maken), (2) welk percentage daarvan we direct gaan verbruiken (vind ik moeilijk in te schatten), (3) wat ons energieverbruik is zonder cv-ketel en met warmtepomp (kan ik inmiddels enigszins schatten).
Dat is de eerste periode idd lastig, ik weet inmiddels dat ik een overproductie van rond de 1.500 kWh heb, dat kan in een slecht jaar 200 kWh minder zijn en in een goed jaar 200 meer, maar het is wel een ruime overproductie.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij ons gaat het in vergelijking met veel anderen om peanuts. Daarom kiezen we ook niet voor de zekerheid van een driejarig contract. Maar een verschil van 70 cent per kWh tikt hard aan, hebben we eind vorig jaar gemerkt.
Ik vind het trouwens erg ingewikkeld om te schatten wat ons verbruik gaat zijn. Het lijkt zo makkelijk, maar daarvoor moet ik een goed beeld hebben van (1) hoeveel onze panelen op gaan leveren (daar kan ik een redelijke schatting van maken), (2) welk percentage daarvan we direct gaan verbruiken (vind ik moeilijk in te schatten), (3) wat ons energieverbruik is zonder cv-ketel en met warmtepomp (kan ik inmiddels enigszins schatten).
Ik kan het inderdaad terugkijken, maar ik kan het niet goed voor de rest van het jaar voorspellen. In de wintermaanden wek je weinig op en verbruik je een hoog deel direct. In januari verbruikten we bijvoorbeeld 70% direct en in mei 22%. Geen idee hoe dat zich in de rest van het jaar gaat ontwikkelen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jullie maken gebruik van Home Assistant toch? Als je een p1 meter hebt wordt dat mooi bijgehouden door/in Home Assistant.
Puur nieuwsgierigheid en je hoeft niet te antwoorden natuurlijk, maar hoe hoog zijn bij jullie jaarlijks:quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is de eerste periode idd lastig, ik weet inmiddels dat ik een overproductie van rond de 1.500 kWh heb, dat kan in een slecht jaar 200 kWh minder zijn en in een goed jaar 200 meer, maar het is wel een ruime overproductie.
Plus dat ik inmiddels weet dat ik met een periode van 01-01 tot 01-07 en van 01-07 tot 01-01 eigenlijk altijd goed zit.
Ons directe verbruik is op jaarbasis zo'n 23% maar daar kan ik op de piek opbrengst momenten weinig aan veranderen, want geen EV bijvoorbeeld.
Ook geen airco trouwens.
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Puur nieuwsgierigheid en je hoeft niet te antwoorden natuurlijk, maar hoe hoog zijn bij jullie jaarlijks:
- het energieverbruik zonder warmtepomp;
- het energieverbruik van de warmtepomp;
- de opwekking in totaal van de zonnepanelen;
- het deel van wat je opwekt dat je niet zelf gebruikt maar teruglevert?
Dat kan ik je niet vertellen, omdat de huidige pomp pas draait sinds begin april. De oude pomp had ik geen inzicht in, dus ik weet ook niet hoeveel van de totaal verbruikte energie is opgesoupeerd door de pomp. Daarnaast heb ik wel overzichten van verbruik per apparaat (tv, koelkasten, pc, printer, oven, etc) maar aangezien begin februari mijn Home Assistant device is gecrashed en ik verzuimd had de backup te regelen ben ik alle data van 2022 en januari 2023 kwijt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Puur nieuwsgierigheid en je hoeft niet te antwoorden natuurlijk, maar hoe hoog zijn bij jullie jaarlijks:
- het energieverbruik zonder warmtepomp;
- het energieverbruik van de warmtepomp;
- de opwekking in totaal van de zonnepanelen;
- het deel van wat je opwekt dat je niet zelf gebruikt maar teruglevert?
Vattenfall is dan ook wel een van de snelste bedrijven.quote:
Correct, Eneco is (nog) een stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 12:30 schreef PS. het volgende:
[..]
Vattenfall is dan ook wel een van de snelste bedrijven.
Als het duurder moet worden uiteraard, goedkoper zijn ze nooit zo vlot mee gek genoeg.
Pfff, Vattenfall was al niet de voordeligste voor ons als vaste variabele klant van 15+ jaar, om er een vast contract te nemen, nu dus nog een stukje meer rust met het afsluiten van dat contract bij Eneco.quote:
De oude regels.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:59 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je zat er al voor de nieuwe regels ingingen? Of zat je dat niet?
Dit was heel nuttig, dank je! Jullie verbruik (afname van energieleverancier plus direct verbruik zonnepanelen minus verbruik warmtepomp) komt aardig overeen met ons elektriciteitsverbruik voordat we een warmtepomp hadden, dus ik heb dat even als uitgangspunt genomen en daar van alles naartoe geredeneerd. Dan komen we erop uit dat we netto 1000 kWh zullen afnemen per jaar. Volgens m'n eerdere schatting is dat 700 kWh en dat is denk ik een lichte onderschatting.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier kun je alle antwoorden op je vragen denk ik wel uit halen, vannacht bijgewerkt dus de gegevens zijn (behalve vorig jaar juni) ook exact.
Vorig jaar juni is deels een schatting (energieverbruik WP en opbrengst zonnepanelen), want toen had ik 10 juni de standen ingevoerd ipv de 16de, afname en teruglevering kloppen wel.
Gaslicht aanbod van Greenchoice is zojuist aangepast naar 39 cent en 1,27. Ik was net op tijd.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh, mijn aanbod is hoger. 1,21 en 38 cent.
Heb net wel verlengd met een jaar aangezien ik nu 1,36 voor een kuub gas betaal. Vorig jaar ook een tijdje 3,44 voor een kuub betaald dus ik vind een jaartje 1,21 wel lekker.
Verlengaanbod waren ook bizar hoge tarieven. Maar zie dat het aanbod bij Gaslicht vanmiddag ook aardig is verhoogd t.o.v. vanochtend. Was net op tijd. Maar goed, morgen kan weer alles anders zijn. Dagkoersen!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik ga ook maar weg bij Vattenfall. We krijgen er vanaf augustus 25% korting, maar ze zitten dan nog 10-15% hoger dan vele andere aanbieders. Hoe kan je vaste klanten zo een schofterig aanbod doen. Wtf man.
Wat voor mij meetelt is de kans dat een bedrijf omvalt, terwijl ze mijn te salderen kwh's "beheren". Het scheelde toen ik het afsloot 3 cent. Met 900 m3 gas is dat 27 euro. Daarvoor ga ik geen risico lopen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:55 schreef Voorwaarden het volgende:
Zijn er verder nog mindere punten bij deze aanbieder? Ik zie op Fok andere leveranciers voorbijkomen met hogere tarieven waar een contract mee wordt afgesloten dus vrij mij dan af waarom niet bij Coolblue (met lagere tarieven) of mis ik nog iets bij die andere leveranciers?
Hier ook overgestapt van Greenchoice naar Coolblue voor 1 jaar. 170¤ tov 155¤ is toch 15¤ p/maand verschil.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb ook bij Coollblue afgesloten en denk niet dat die ten onder zullen gaan op korte termijn.
Als je een slimme meter hebt heb je zo’n app niet nodig. Via bijvoorbeeld slimmemeterportal.nl houd je het prima bijquote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:28 schreef Gerard-Joling het volgende:
Coolblue heeft geen app om het energieverbruik bij te houden en dat is wel een no-go voor mij.
Wel een online portaal, is ook prima toch? https://www.coolblue.nl/energie/inzicht-in-verbruikquote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:28 schreef Gerard-Joling het volgende:
Coolblue heeft geen app om het energieverbruik bij te houden en dat is wel een no-go voor mij.
Voor 3 tientjes heb je een P1 meter met app. Dan kun je perfect zien hoeveel energie je per uur, dag, week, maand en jaar hebt gebruikt. Je kunt zelfs het actuele verbruik monitoren.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:28 schreef Gerard-Joling het volgende:
Coolblue profiteert als nieuwkomer op de energiemarkt sterk van het merk Coolblue als webwinkel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:20 schreef AnneX het volgende:
CoolBlue zal slim genoeg zijn om de energiepoot gescheiden te laten zijn van CoolBlue winkel.
Geen idee waarvan CB een ondermerk is, net als anwb.
Wat doen die lui op de energiemarkt? En toch geld verdienen. Hóe dan?
Ja die van HomeWizard inderdaad. Die gebruik ik ook. Ik gebruik ook hun watermeter. Echt fijn spul.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor 3 tientjes heb je een P1 meter met app. Dan kun je perfect zien hoeveel energie je per uur, dag, week, maand en jaar hebt gebruikt. Je kunt zelfs het actuele verbruik monitoren.
Of je geeft aan dat je hem weg wil hebben en dan vragen ze (bij ons) geen vastrecht meer. Verwijdering is gratis.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Je geeft door dat je geen gas meer afneemt en betaalt alleen nog voor vastrecht tot ze de aansluiting hebben verwijderd.
Dan heb je nu nog geen hogere boete toch?quote:
Nee, oude voorwaarden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of je geeft aan dat je hem weg wil hebben en dan vragen ze (bij ons) geen vastrecht meer. Verwijdering is gratis.
[..]
Dan heb je nu nog geen hogere boete toch?
Oh, maar die boete is ronduit minimaal. Maar met huidige tarieven onder oude voorwaarden heeft overstappen nu nog weinig nut toch?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, oude voorwaarden.
Alleen overstappen kan voor mij uit als de boete (ja ook de oud elagere) wordt betaald door de overnemende partij.
Als je nu nog een oud lopend contract hebt dan moet dat toch bijna met gunstigere tarieven zijn dan wat je waar dan ook op een nieuw contract kunt krijgen?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, oude voorwaarden.
Alleen overstappen kan voor mij uit als de boete (ja ook de oud elagere) wordt betaald door de overnemende partij.
Nu wel weer, maar laatst was er iemand met goedkoper gas dan ik heb. Ik zit all in voorlopig nog op 1,216.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu nog een oud lopend contract hebt dan moet dat toch bijna met gunstigere tarieven zijn dan wat je waar dan ook op een nieuw contract kunt krijgen?
Nope.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je nu nog een oud lopend contract hebt dan moet dat toch bijna met gunstigere tarieven zijn dan wat je waar dan ook op een nieuw contract kunt krijgen?
Maar vorig jaar juli is toch niet 'oud'?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope.
Contract vorig jaar juli afgesloten bij Essent 3 jaar lang dalen.
Gas 2,05
Kwh 0,4
Jaar 2 30% korting
jaar 3 15% korting.
30 en 34ct kun je helemaal niet over klagen (doe je ook niet). Ik heb vorige week zaterdag een jaarcontract bij Eneco genomen dat ingaat op 2 juli voor 32ct dal en 36ct piek.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 01:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nu wel weer, maar laatst was er iemand met goedkoper gas dan ik heb. Ik zit all in voorlopig nog op 1,216.
0,30 en 0,34 stroom.
Die ik idd niet. Deze prijzen staan ook nog vast tot begin 2027, als ik de prijs van die stabiliteit meetel is het helemaal relaxt.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
30 en 34ct kun je helemaal niet over klagen (doe je ook niet). Ik heb vorige week zaterdag een jaarcontract bij Eneco genomen dat ingaat op 2 juli voor 32ct dal en 36ct piek.
Autch.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nope.
Contract vorig jaar juli afgesloten bij Essent 3 jaar lang dalen.
Gas 2,05
Kwh 0,4
Jaar 2 30% korting
jaar 3 15% korting.
Voor het boete gedoe wel.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar vorig jaar juli is toch niet 'oud'?
Klopt augustus aanstaande betaal ik 1,45 . Maar ook dat is nog duurder dan huidige tarieven.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 15:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Autch.
Maar als je nu in jaar 2 zit is het 1.40 en jaar 3 nog 15 er af, of hoe werkt dat.
[..]
Voor het boete gedoe wel.
Maar uiteindelijk ben je waarschijnlijk wel een heel stuk goedkoper uit over die drie jaar dan wanneer je variabel was gebleven en op dit moment een vast contract had afgesloten.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt augustus aanstaande betaal ik 1,45 . Maar ook dat is nog duurder dan huidige tarieven.
Nou nee, variabel voor heel 2023 gaat niet op ivm prijsplafond. Ik had beter vorig jaar geen vast contract kunnen afsluiten met de kennis van nuquote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:59 schreef Viezig het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk ben je waarschijnlijk wel een heel stuk goedkoper uit over die drie jaar dan wanneer je variabel was gebleven en op dit moment een vast contract had afgesloten.
Ja. 3 maanden is het langste wat kan geloof ik. Ik heb begin deze maand afgesloten voor 4 september.quote:Op maandag 19 juni 2023 09:37 schreef ETA het volgende:
Misschien al besproken, is het ook mogelijk een vast contract af te sluiten tegen huidige tarieven, maar dat de ingang over 3-4 maanden is?
Coolblue is ook flink gestegen, ruim 8 cent qua gasprijs. En stroom inderdaad ook 3-4 cent.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:54 schreef Donna het volgende:
Ik heb echt precies op het goede moment een contract bij Oxxio gekomen. De prijs van stroom is 3 cent gestegen en die van gas 12 cent!
Bij GC kun je die 3jaar dalen overeenkomsten omzetten naar een nieuw contract zonder kosten, doen ze dat bij Essent niet?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt augustus aanstaande betaal ik 1,45 . Maar ook dat is nog duurder dan huidige tarieven.
Hmmz, ik ga morgen eens bellen...quote:Op maandag 19 juni 2023 20:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bij GC kun je die 3jaar dalen overeenkomsten omzetten naar een nieuw contract zonder kosten, doen ze dat bij Essent niet?
Ben benieuwd, heb niet gehoord dat Essent het doet maar wie weet.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmmz, ik ga morgen eens bellen...
Maar niks van gehoord.
Nee, gas blijft stijgen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:55 schreef Elan het volgende:
Hoe gaat het nu met de prijzen, zijn ze alweer wat gedaald? Goedkoopste die ik zie voor 3 jaar is Oxxio 0,48 en 1.44 voor een kuub gas.
Stroomquote:Op donderdag 22 juni 2023 13:55 schreef Elan het volgende:
Hoe gaat het nu met de prijzen, zijn ze alweer wat gedaald? Goedkoopste die ik zie voor 3 jaar is Oxxio 0,48 en 1.44 voor een kuub gas.
Bedankt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:24 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Stroom
Normaal tarief
¤ 0,3970 /kWh
Dal tarief
¤ 0,3546 /kWh
Gas
¤ 1,3775 /m3
Eneco
Hollandse Wind&Zon en Aardgas 3 jaar vast
via Gaslicht.com
Geen idee, ik heb mijn prijzen voor een jaartje vastgezet, moet nog ingaan, en dan zien we dan volgend jaar wel weer.quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:55 schreef Elan het volgende:
Net op tijd afgesloten voor wat gunstiger prijzen begin juniquote:Op donderdag 22 juni 2023 14:24 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Stroom
Normaal tarief
¤ 0,3970 /kWh
Dal tarief
¤ 0,3546 /kWh
Gas
¤ 1,3775 /m3
Eneco
Hollandse Wind&Zon en Aardgas 3 jaar vast
via Gaslicht.com
3 jaar hier, bedenktermijn van 2 weken loopt zaterdag af.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb mijn prijzen voor een jaartje vastgezet, moet nog ingaan, en dan zien we dan volgend jaar wel weer.
Bizar hoe hard dat stijgt!quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:55 schreef Elan het volgende:
Omdat de opzegvergoedingen nu lonen. Als de prijzen gaan dalen en een klant zegt daarom op moet de opzegvergoeding betaald worden voor het verschil van wat het voor jou zou kosten en wat de prijs op dat moment is. Dus ja dat is lonend voor een leverancier. Daarom binden ze nu erg graag mensen met vaste contracten. Ze verwachten niet dat de prijzen lang hoog zullen blijven.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:36 schreef Fe2O3 het volgende:
Had er net een aan de deur die wist me te vertellen "dat ik nog geen korting had gehad voor mijn gas en licht"
Dus ze gaan zelfs weer langs de deuren om contracten te smeren ... waarom moet iedereen ineens aan een vast contract? O_o
Ik vraag me dan wel af wat ze daadwerkelijk aan kunnen bieden aan de deur. Lijkt me stug dat ze kunnen stunten tov online prijzen/aanbieders.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Omdat de opzegvergoedingen nu lonen. Als de prijzen gaan dalen en een klant zegt daarom op moet de opzegvergoeding betaald worden voor het verschil van wat het voor jou zou kosten en wat de prijs op dat moment is. Dus ja dat is lonend voor een leverancier. Daarom binden ze nu erg graag mensen met vaste contracten. Ze verwachten niet dat de prijzen lang hoog zullen blijven.
Ben erg blij met de sticker onder mn deurbel dat ik geen colportage hoef. Die deurbel wordt nu amper gebruikt.![]()
Als ze iemand naar een wijk toe kunnen laten rijden, de hele dag kunnen inzetten en dan nog steeds is het voor hen rendabel, dan weet je dat je teveel betaald.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af wat ze daadwerkelijk aan kunnen bieden aan de deur. Lijkt me stug dat ze kunnen stunten tov online prijzen/aanbieders.
Je betaalt als consument altijd teveel. Maar zo'n luie deurverkoper zie ik niet stunten met gasprijzen van bijvoorbeeld ¤ 1,10 momenteel om je binnen te hengelen. Die worden puur op pad gestuurd om onwetende mensen een worst voor te houden en tegen absurd hoge tarieven een vast contract aan te smeren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ze iemand naar een wijk toe kunnen laten rijden, de hele dag kunnen inzetten en dan nog steeds is het voor hen rendabel, dan weet je dat je teveel betaald.
Ja ik was dus een beetje aan het wachten op lagere tarieven vanaf 1 juli. Mislukt dus.quote:
yupquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan je ook alleen met gas overstappen?
Zit nu bij Essent met gas voor 1,415 en elektra 0,394.
Binnenkort komen er zonnepanelen dus elektra boeit niet zoveel.
Zit net te lezen inderdaad. Thanksquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
yup
zie hier de hele tekst die ik er over getikt heb
Nizno in WGR / Energietarieven #23 Tarieven vastzetten of niet?
@Nizno kun je de post in de OP plakken? s.v.p.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
yup
zie hier de hele tekst die ik er over getikt heb
Nizno in WGR / Energietarieven #23 Tarieven vastzetten of niet?
Echt? Ik heb gisteren, als eeuwenlange variabele klant, nog gewoon vast kunnen zetten via Mijn Vattenfall…quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:44 schreef Viezig het volgende:
Vattenfall biedt contracten aan (zowel voor 1 als 3 jaar) als ik doe alsof ik een nieuwe klant ben, maar als ik ingelogd ben ben ik zogenaamd te laat voor het aanbod en kan ik alleen maar variabel blijven.
Typisch voorbeeld van nieuwe klanten een goede prijs bieden, maar bestaande klanten gewoon naaien in de hoop dat ze blijven. Ik ga elders shoppen.
done, wel in een spoiler want de lap tekst vond ik minder mooi om er gewoon los in te zetten.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Nizno kun je de post in de OP plakken? s.v.p.
Van 3 jaar vast naar dynamisch.. dat is wel een switch.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:16 schreef Elan het volgende:
Heb toch maar geannuleerd en gekozen voor dynamisch.
Verwacht dat het geheel nog veel verder daalt.
Juist die enorme run op vaste contracten heeft een stijging in prijs gegenereerd.
Zeker, maar bij variabel ben je net zo goed kwetsbaar als de inkoopprijzen onverhoopt toch flink stijgen zoals we hebben kunnen zien vorig jaar.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van 3 jaar vast naar dynamisch.. dat is wel een switch.
Dan toch beter vast?quote:Op zondag 25 juni 2023 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker, maar bij variabel ben je net zo goed kwetsbaar als de inkoopprijzen onverhoopt toch flink stijgen zoals we hebben kunnen zien vorig jaar.
Dus die schijnzekerheid hoeft van mij mij niet zo.
Maar wat heb je daaraan als de prijzen alleen maar verder dalen?quote:
Jij hebt makkelijk lullen.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:38 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is dus het verschil tussen zeker willen weten dat je niet heel veel meer gaat betalen en vooral uit zijn op het onderste uit de kan.
Ligt er aan he. Wat betaal je aan energie per maand ongeveer?quote:Op zondag 25 juni 2023 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, het is ook niet moeilijker dan dat.
Voorschot? Nu nog 10 euro. Nou ja, straks ook, maar in realiteit is het -50 euro per maand.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt er aan he. Wat betaal je aan energie per maand ongeveer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |