Ik vraag me dan wel af wat ze daadwerkelijk aan kunnen bieden aan de deur. Lijkt me stug dat ze kunnen stunten tov online prijzen/aanbieders.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Omdat de opzegvergoedingen nu lonen. Als de prijzen gaan dalen en een klant zegt daarom op moet de opzegvergoeding betaald worden voor het verschil van wat het voor jou zou kosten en wat de prijs op dat moment is. Dus ja dat is lonend voor een leverancier. Daarom binden ze nu erg graag mensen met vaste contracten. Ze verwachten niet dat de prijzen lang hoog zullen blijven.
Ben erg blij met de sticker onder mn deurbel dat ik geen colportage hoef. Die deurbel wordt nu amper gebruikt.![]()
Als ze iemand naar een wijk toe kunnen laten rijden, de hele dag kunnen inzetten en dan nog steeds is het voor hen rendabel, dan weet je dat je teveel betaald.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af wat ze daadwerkelijk aan kunnen bieden aan de deur. Lijkt me stug dat ze kunnen stunten tov online prijzen/aanbieders.
Je betaalt als consument altijd teveel. Maar zo'n luie deurverkoper zie ik niet stunten met gasprijzen van bijvoorbeeld ¤ 1,10 momenteel om je binnen te hengelen. Die worden puur op pad gestuurd om onwetende mensen een worst voor te houden en tegen absurd hoge tarieven een vast contract aan te smeren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ze iemand naar een wijk toe kunnen laten rijden, de hele dag kunnen inzetten en dan nog steeds is het voor hen rendabel, dan weet je dat je teveel betaald.
Ja ik was dus een beetje aan het wachten op lagere tarieven vanaf 1 juli. Mislukt dus.quote:
yupquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan je ook alleen met gas overstappen?
Zit nu bij Essent met gas voor 1,415 en elektra 0,394.
Binnenkort komen er zonnepanelen dus elektra boeit niet zoveel.
Zit net te lezen inderdaad. Thanksquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
yup
zie hier de hele tekst die ik er over getikt heb
Nizno in WGR / Energietarieven #23 Tarieven vastzetten of niet?
@Nizno kun je de post in de OP plakken? s.v.p.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
yup
zie hier de hele tekst die ik er over getikt heb
Nizno in WGR / Energietarieven #23 Tarieven vastzetten of niet?
Echt? Ik heb gisteren, als eeuwenlange variabele klant, nog gewoon vast kunnen zetten via Mijn Vattenfall…quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:44 schreef Viezig het volgende:
Vattenfall biedt contracten aan (zowel voor 1 als 3 jaar) als ik doe alsof ik een nieuwe klant ben, maar als ik ingelogd ben ben ik zogenaamd te laat voor het aanbod en kan ik alleen maar variabel blijven.
Typisch voorbeeld van nieuwe klanten een goede prijs bieden, maar bestaande klanten gewoon naaien in de hoop dat ze blijven. Ik ga elders shoppen.
done, wel in een spoiler want de lap tekst vond ik minder mooi om er gewoon los in te zetten.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Nizno kun je de post in de OP plakken? s.v.p.
Van 3 jaar vast naar dynamisch.. dat is wel een switch.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:16 schreef Elan het volgende:
Heb toch maar geannuleerd en gekozen voor dynamisch.
Verwacht dat het geheel nog veel verder daalt.
Juist die enorme run op vaste contracten heeft een stijging in prijs gegenereerd.
Zeker, maar bij variabel ben je net zo goed kwetsbaar als de inkoopprijzen onverhoopt toch flink stijgen zoals we hebben kunnen zien vorig jaar.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van 3 jaar vast naar dynamisch.. dat is wel een switch.
Dan toch beter vast?quote:Op zondag 25 juni 2023 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker, maar bij variabel ben je net zo goed kwetsbaar als de inkoopprijzen onverhoopt toch flink stijgen zoals we hebben kunnen zien vorig jaar.
Dus die schijnzekerheid hoeft van mij mij niet zo.
Maar wat heb je daaraan als de prijzen alleen maar verder dalen?quote:
Jij hebt makkelijk lullen.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:38 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is dus het verschil tussen zeker willen weten dat je niet heel veel meer gaat betalen en vooral uit zijn op het onderste uit de kan.
Ligt er aan he. Wat betaal je aan energie per maand ongeveer?quote:Op zondag 25 juni 2023 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, het is ook niet moeilijker dan dat.
Voorschot? Nu nog 10 euro. Nou ja, straks ook, maar in realiteit is het -50 euro per maand.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt er aan he. Wat betaal je aan energie per maand ongeveer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |