In de praktijk vertaalt zo'n verdienmodel zich voor jou als consument vooral in uitgebuit worden als melkkoe. Ik persoonlijk bezit liever iets ipv dat ik het als een dienst afneem. Van een eenmalige aanschafprijs bepaal ik zelf of ik dat bedrag er voor over heb, bij een dienst weet je één ding zeker; de abonnementprijs zal altijd alleen maar hoger worden.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het idee achter "you'll own nothing" is niet dat het bezit wil beperken.
Het is meer een economisch model waarbij je dingen huurt ipv bezit en dat doen mensen al vrijwillig door bijvoorbeeld een auto of fiets privé te leasen.
Het het heeft niets te maken met het verbieden of afpakken van bezit.
Voor hun is dat alles waarschijnlijk een groot boos complot die tegen hun werken.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In al haar geblaat dat ze geen contract heeft met betreffende deurwaarder begrijpt ze niet dat ze wel een contract heeft met Ziggo?
Ik snap de gedachtengang hierachter niet. Ze gaan toch met hun volle verstand een contract aan bij Ziggo, de zorgverzekeraar, de bank enz enz?
Uiteraard, zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In de praktijk vertaalt zo'n verdienmodel zich voor jou als consument vooral in uitgebuit worden als melkkoe. Ik persoonlijk bezit liever iets ipv dat ik het als een dienst afneem. Van een eenmalige aanschafprijs bepaal ik zelf of ik dat bedrag er voor over heb, bij een dienst weet je één ding zeker; de abonnementprijs zal altijd alleen maar hoger worden.
Er zijn legio voorbeelden waarin je als consument beter af bent als je iets niet in je bezit hebt, maar wel kan gebruiken wanneer je daar behoefte aan hebt. En de populariteit van al die diensten bewijst dat die markt er ook is.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In de praktijk vertaalt zo'n verdienmodel zich voor jou als consument vooral in uitgebuit worden als melkkoe. Ik persoonlijk bezit liever iets ipv dat ik het als een dienst afneem. Van een eenmalige aanschafprijs bepaal ik zelf of ik dat bedrag er voor over heb, bij een dienst weet je één ding zeker; de abonnementprijs zal altijd alleen maar hoger worden.
En daar is niets mis mee, zolang het geen dwang is.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn legio voorbeelden waarin je als consument beter af bent als je iets niet in je bezit hebt, maar wel kan gebruiken wanneer je daar behoefte aan hebt. En de populariteit van al die diensten bewijst dat die markt er ook is.
Die dwang is er ook niet. Het WEF en enkele instanties proberen dit concept wel te promoten, vooral uit milieu oogpunt.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En daar is niets mis mee, zolang het geen dwang is.
Dat is waar we voor moeten waken.
Voor de rest zie ik het vooral als complot geneuzel, waarbij ze niet eens in staat zijn de juiste bron te benoemen.
Wat onwijs triest dat verhaal van de vader van je dochter.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het trieste is inderdaad dat een hoop banden hierdoor verbroken worden, waardoor deze mensen achterblijven met hun medewappies in hun bubbel. Mijn dochter heeft haar vader inmiddels meer dan 2 jaar niet gezien met alle gevolgen van dien. Ik kan hem tegelijk wel wurgen omdat hij zijn waanideeën en het collectief dat die bezigt hoger prioriteert dan de band met zijn eigen kind en ik heb zwaar medelijden met hem. Maar meer met haar. Dat hij zijn eigen leven nog kanslozer wil maken, soit, dat hij het hare zo verpest, niet soit.
In mijn omgeving wel meer van dit soort gevallen. Ouders, broers, zussen, kinderen, boezemvrienden die ineens het contact afkappen. Het is geen schering en inslag, maar het zijn wel hoeveelheden waarover ik denk dat het echt niet nodig was geweest als er niet van alles aan hulpverlening en preventie de moeder was bezuinigd.
Zo lang ik als consument ook nog altijd gewoon voor persoonlijk bezit kan kiezen heb ik daar geen problemen mee.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn legio voorbeelden waarin je als consument beter af bent als je iets niet in je bezit hebt, maar wel kan gebruiken wanneer je daar behoefte aan hebt. En de populariteit van al die diensten bewijst dat die markt er ook is.
Dit ja.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Staat er een natte handtekening van bloed op?quote:Op zondag 23 juli 2023 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In al haar geblaat dat ze geen contract heeft met betreffende deurwaarder begrijpt ze niet dat ze wel een contract heeft met Ziggo?
Ik snap de gedachtengang hierachter niet. Ze gaan toch met hun volle verstand een contract aan bij Ziggo, de zorgverzekeraar, de bank enz enz?
Ja, zo'n lease wasmachine heeft alleen zin als je weet dat je ergens maar korte tijd zal verblijven of als je van plan bent om in de nabije toekomst ofzo naar het buitenland te gaan. Helaas zullen de meeste mensen die van zoiets gebruik maken arme stumperts zijn die slecht zijn in budgetbeheer.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja.
Een buurman gebruikt zijn auto amper. Die kan beter een abo voor een paar ritten per maand nemen.
Maar je hebt ook abo's voor onzin dingen, zoals wasmachines
Zoals ze hebben geprobeerd tijdens al die BLM rellen? Dat bleek ook zo'n succes...quote:Op zondag 23 juli 2023 11:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Ergens is het idee van een totale vrijstaat wel gaaf.
Dus geen regels, overheid, wetten en plichten maar op jezelf aangewezen.
Met als enige uitzondering games en films (vind ik zelf) omdat ik 99% van de films en games maar 1 keer hoef te kijken/spelen. De echt goede koop ik dan nog wel eens.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik gebruik boormachines en andere apparaten van de bouwmarkt die ene keer in de zoveel jaren dat ik ga klussen en toch al bij de bouwmarkt ben. Ik gebruik een keer of 10 per jaar een deelscooter omdat ik verder nooit behoefte heb aan een scooter en ook een keer of 10 gebruik ik een NS fiets als ik in een andere stad ben, mobiel wil zijn maar niet ver hoef te reizen. En ik heb nog wel een stuk of 5 abonnementen waarin ik veel goedkoper uit ben dan wanneer ik dat product zou hebben gekocht. Naast het gemak dat zoiets mij geeft ten opzichte van koop.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met als enige uitzondering games en films (vind ik zelf) omdat ik 99% van de films en games maar 1 keer hoef te kijken/spelen. De echt goede koop ik dan nog wel eens.
Precies. Lekker opbokken naar hun Forumland. Opsluiten en sleutel weggooien. Ruimt heerlijk op.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:25 schreef Jahr00n het volgende:
Ik vind dus helemaal prima dat deze mensen zich lekker afzonderen. Gewoon helemaal niks geen voorzieningen meer voor deze mensen. Ook geen gebruik maken van de openbare wegen a.u.b.
Wat mij betreft laten we deze mensen lekker in de door henzelf gecreëerde ellende wegzinken en verrekken. Ik zie het totaal niet als zorgelijk of problematisch wanneer ze door hun eigen toedoen dakloos zouden worden; des te meer beschikbare woonruimte voor mensen die wél deelnemen aan de samenleving ipv er alleen maar op te parasiteren.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:25 schreef Jahr00n het volgende:
Ik vind dus helemaal prima dat deze mensen zich lekker afzonderen. Gewoon helemaal niks geen voorzieningen meer voor deze mensen. Ook geen gebruik maken van de openbare wegen a.u.b.
Nou autonoom...niet helemaal he. Ze willen nog wel gebruik kunnen maken van de uitkeringen.quote:
In de praktijk zal het uiteindelijk niet werken nee. Het zal wel in een soort Mad Max recht van de sterkste eindigen of een soort sekte of wat dan ook.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In de praktijk werkt dat altijd maar even vreedzaam. Daarna zul je toch met elkaar dingen moeten afspreken. Wie mag waar jagen bijvoorbeeld anders is het simpelweg gewoon strijd.
Grootste deel van de geschiedenis van homo sapiens is eigenlijk zo geweest.
Of het moet voortkomen uit een soort post-scarcity, waarbij futuristische technologie alles maakt wat je maar wil en niemand met elkaar hoeft te concurreren.
Sowieso kan 't nu niet met de hoeveelheid mensen die we nu hebben, en hoe weinig natuur er is.
Belasting in Nederland betaal je om de Nederlandse maatschappij zoals deze nu is, instant te houden.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In de praktijk zal het uiteindelijk niet werken nee. Het zal wel in een soort Mad Max recht van de sterkste eindigen of een soort sekte of wat dan ook.
Maar in zoverre is het idee van een vrijstaat wel interessant.
Waarom zou je eigenlijk belasting moeten betalen omdat iemand dit ooit 100 jaar geleden heeft bedacht en op papier gezet.
Het zijn dan ook ordinaire en buitengewoon irritante parasieten, net als bijv. teken.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:45 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Ik zie en hoor alleen maar mensen die zichzelf soeverein willen laten verklaren om boetes en schulden niet te betalen en/of omdat ze het niet eens zijn met de overheid. Ieder moet dat natuurlijk zelf weten, maar ik voel mij en ben niet verantwoordelijk voor het eindresultaat van deze beslissing.
We hadden in ons studentenhuis een abo voor een wasmachine. Als je binnen twee jaar verwacht weg te zijn ga je niet een nieuwe wasmachine aanschaffen. Zeker niet als je dat ding moet delen met slopers.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja.
Een buurman gebruikt zijn auto amper. Die kan beter een abo voor een paar ritten per maand nemen.
Maar je hebt ook abo's voor onzin dingen, zoals wasmachines
Wij ook. Veel makkelijker bepalen hoeveel iedereen per maand eraan bijdraagt en als het ding stuk gaat is het snel en zonder intern geruzie gerepareerd. Al het andere wit- en bruingoed was overigens wel gewoon bezitquote:Op zondag 23 juli 2023 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We hadden in ons studentenhuis een abo voor een wasmachine. Als je binnen twee jaar verwacht weg te zijn ga je niet een nieuwe wasmachine aanschaffen. Zeker niet als je dat ding moet delen met slopers.
Ja dat, of onlangs nog in Frankrijk.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals ze hebben geprobeerd tijdens al die BLM rellen? Dat bleek ook zo'n succes...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |