abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 juni 2023 @ 08:59:55 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_209427743

Info

Titel: Diablo 4
Platform: Windows, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5
Developer: Blizzard Entertainment
Release date: 5 juni 2023

Handige Diablo 4 linkjes
Algemene Diablo 4 site met leaks en nieuws: https://diablo4.gg/
Websites voor cookiecutter builds: https://d4builds.gg/ en https://maxroll.gg/d4
Helltides timer met interactieve map voor de Mystery chest: https://helltides.com/
Event timers ( Worldboss, Helltides en Legion's ) https://d4armory.io/events/

SPOILER: Usernames
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Verhaal

Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.

Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?

Classes

• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.

Gameplay

In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.

Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geīmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geīntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.

Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.

De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.

Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.

Teamspeak 3 server:
IP: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om FOK! tag bij MrManuel ;)

Teamspeak van ClapClapYourHands
IP kthnxbai.info:9987

[ Bericht 58% gewijzigd door Jimbo op 15-06-2023 10:30:07 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_209427790
Hmm...gister weer verder gegaan.....lvl 42 geloof ik nu. Ben aangekomen in Act V.

Het is nog steeds erg cool om te spelen. Nieuwe area's, nieuwe bosses...begin wel steeds meer af te vragen hoe de end game zal zijn. Het moet wel flink tof zijn wil ik straks door blijven spelen. Merk dat ik wel mis wat sommige andere dingen missen...zoeken naar Runes e.d. Komt vooral ook omdat ik nog totaal niet weet waar ik op moet lekken bij gear...en wat je allemaal verder nog kan doen.

Heb wel besloten om voor alle sidequests te gaan...alle Altars etc. Daarna zie ik wel verder (zal me nog wel zoet houden aangezien ik ong 2,5 uur per dag speel :P)
Vici, Vidi, Veni!
pi_209427984
Volgens mij heeft de OP een update nodig :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator woensdag 7 juni 2023 @ 10:09:24 #4
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209428376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 08:25 schreef streamjohan het volgende:
@:jimbo je klinkt niet enorm enthousiast na release
Klopt, vind de storymode echt super nice, leuk en alles. Maar vind een game als diablo écht draaien om de endgame en toch ook het 'sociale' aspect (al was het in d2 maar een game ingaan met 7 anderen om alles te killen, of in d3 een rift te doen met 3 anderen).

Beide deze features vind ik echt enorm slecht in d4. De endgame is repetitief en niet in de leuke vorm zoals het bij d2/3 wel was, en verder ben je eigenlijk constant alleen in een wereld die ze als een halve MMO aan je willen presenteren.

Ik heb in de vorige diablo's vele duizenden uren zitten, maar ik ben deze nu al vrij zat eigenlijk. Met de d3 launch ben ik weken zoet geweest en wilde echt constant doorspelen. Nu heb ik zo iets van.. Mja ik ga wel naar buiten de zon in of ff sporten ofzo, om vervolgens savonds ook de pc uit te laten om maar weer TV te kijken ofzo omdat de game me niet genoeg kan boeien en dan vind ik heel erg jammer, zeker na zo lang gehyped te zijn ervoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 08:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
De gameplay vind ik top, alles is erg polished. Veel builds mogelijk en bijv het moment dat ik begon met T3 was echt pittig.

Enige wat ik wel mis zijn de zeer zeldzame drops waar je naar kunt uitkijken. Loot en progressie is nu heel incrementeel, maar niet dat ik uitkijk naar die ene unique of bijv zeldzame runes die kunnen droppen. De bekende uniques zijn nu (iig wat mijn build betreft) behoorlijk meh.

Hopelijk komt dat nog, miste dat in D3 toen ook tov D2.
Die drops komen in theorie wel. In t4 heb je nog een level boven sacred en unqiques droppen eigenlijk al vrij weinig momenteel (wat een goed iets is). Alleen de perfecte unique voor je build krijgen is erg lastig, zeker zo zonder trading.

Ze geven je het idee dat je overal veel keus hebt, maar als puntje bij paaltje komt is er relatief weinig keuze en ben je het beste af met precies dezelfde gear als iedereen heeft / wilt.
Bij de promotour was het verhaal ook dat je yellow drops nooit slecht zouden zijn en dat je ze goed moest bewaren want sommige waren wel beter dan andere gear die je kon vinden. Maar al met al heeft iedereen gewoon full lego gear of unique nodig en zijn gele items gewoon compleet nutteloos vanaf T3
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator woensdag 7 juni 2023 @ 10:09:48 #5
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209428381
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juni 2023 09:26 schreef Pheno het volgende:
Volgens mij heeft de OP een update nodig :D
Dan maak je hem :9 (zei ik in de vorige 2 delen ook al maar niemand heeft er zin an :+ )
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
  Moderator woensdag 7 juni 2023 @ 10:10:55 #6
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209428393
tevens:
https://d4events.live/

Hier kan je een timer zien voor de helltides, als het goed is komen de worldbosses hier ook op.

Vind helltides en worldbosses wel het enige prima endgame spul, al hadden ze de mob density zoveel dikker mogen maken, nu loop je soms hele stukken zonder iets of iemand te zien :')
Lekker als je net een lange CD gepopt hebt...
pi_209428674
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:09 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Klopt, vind de storymode echt super nice, leuk en alles. Maar vind een game als diablo écht draaien om de endgame en toch ook het 'sociale' aspect (al was het in d2 maar een game ingaan met 7 anderen om alles te killen, of in d3 een rift te doen met 3 anderen).

Beide deze features vind ik echt enorm slecht in d4. De endgame is repetitief en niet in de leuke vorm zoals het bij d2/3 wel was, en verder ben je eigenlijk constant alleen in een wereld die ze als een halve MMO aan je willen presenteren.

Ik heb in de vorige diablo's vele duizenden uren zitten, maar ik ben deze nu al vrij zat eigenlijk. Met de d3 launch ben ik weken zoet geweest en wilde echt constant doorspelen. Nu heb ik zo iets van.. Mja ik ga wel naar buiten de zon in of ff sporten ofzo, om vervolgens savonds ook de pc uit te laten om maar weer TV te kijken ofzo omdat de game me niet genoeg kan boeien en dan vind ik heel erg jammer, zeker na zo lang gehyped te zijn ervoor.
[..]
Die drops komen in theorie wel. In t4 heb je nog een level boven sacred en unqiques droppen eigenlijk al vrij weinig momenteel (wat een goed iets is). Alleen de perfecte unique voor je build krijgen is erg lastig, zeker zo zonder trading.

Ze geven je het idee dat je overal veel keus hebt, maar als puntje bij paaltje komt is er relatief weinig keuze en ben je het beste af met precies dezelfde gear als iedereen heeft / wilt.
Bij de promotour was het verhaal ook dat je yellow drops nooit slecht zouden zijn en dat je ze goed moest bewaren want sommige waren wel beter dan andere gear die je kon vinden. Maar al met al heeft iedereen gewoon full lego gear of unique nodig en zijn gele items gewoon compleet nutteloos vanaf T3
Ligt er aan hoe je kijkt naar legendaties/rares...er zijn rares die heel goed zijn met max rolls op de stats die je nodig hebt....dan kan je daar een Aspect van een legendary in Imprinten....dan wordt de rare item een legendary. Daardoor lijkt het alsof iedereen dus met legendaries loopt, terwijl het eigenlijk een rare item is geweest.

Er zijn volgens mij hele goede rare items die je kan upgraden, sockets geven en vervolgens een aspect van een andere legendary geven.
Vici, Vidi, Veni!
pi_209429954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:09 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Dan maak je hem :9 (zei ik in de vorige 2 delen ook al maar niemand heeft er zin an :+ )
Zal vanavond eens kijken, maar ik neig naar de 'geen zin an' omdat ik dan D4 speel o|O
  Moderator woensdag 7 juni 2023 @ 12:39:35 #9
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209430056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:36 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]
Ligt er aan hoe je kijkt naar legendaties/rares...er zijn rares die heel goed zijn met max rolls op de stats die je nodig hebt....dan kan je daar een Aspect van een legendary in Imprinten....dan wordt de rare item een legendary. Daardoor lijkt het alsof iedereen dus met legendaries loopt, terwijl het eigenlijk een rare item is geweest.

Er zijn volgens mij hele goede rare items die je kan upgraden, sockets geven en vervolgens een aspect van een andere legendary geven.
Laat ik het dan zo zeggen, in endgame zijn lego's het enige wat je oppakt, die gele boeit niemand.
Helemaal omdat je uiteindelijk de uniques en andere zooi hunt.
pi_209430134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:10 schreef Jimbo het volgende:
tevens:
https://d4events.live/

Hier kan je een timer zien voor de helltides, als het goed is komen de worldbosses hier ook op.

Vind helltides en worldbosses wel het enige prima endgame spul, al hadden ze de mob density zoveel dikker mogen maken, nu loop je soms hele stukken zonder iets of iemand te zien :')
Lekker als je net een lange CD gepopt hebt...
ik zal hem bewaren, uren gespeeld nog geen world boss gezien. :P
  Moderator woensdag 7 juni 2023 @ 13:14:42 #11
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209430443
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 12:46 schreef verbijstering het volgende:

[..]
ik zal hem bewaren, uren gespeeld nog geen world boss gezien. :P
Is ook geen worldboss timer he :P (nog niet)
pi_209430860
Vraagje voor de console spelers.

Is het mogelijk om te kiezen waar je je blizzard \ hydra etc plaatst? Met muis en kb was dat simpel maar ik merk op de console dat ze regelmatig op plaatsen komen waar ik dat niet wil. Kan het uberhaupt?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_209432931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 13:14 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Is ook geen worldboss timer he :P (nog niet)
Weet jij toevallig hoe het zit met de timer van The Gathering Legions?

Edit: zelf denk ik elk uur, maar weet het niet zeker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leatherneck op 07-06-2023 17:06:19 ]
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_209433556
Inmiddels lvl 56 maar de herhaling zit er nu wel in. Iemand enig idee wat je nog kan doen behalve grinden?
pi_209433969
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Inmiddels lvl 56 maar de herhaling zit er nu wel in. Iemand enig idee wat je nog kan doen behalve grinden?
Je weet dat je Diablo speelt toch?
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:24:30 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209434115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Renown completen, challenges doen, T4 proberen te halen, build/gear perfectioneren, andere classes proberen, etc.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 7 juni 2023 @ 18:33:37 #17
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209434203
Act 2 klaar. Dat was kort. Asnaroth is wel best easy voor mij als Barb
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:51:16 #18
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209435167
kan niet inloggen krijg time outs en foutmeldingen
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:57:45 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209435243
FOK-clan gemaakt

<FOK> Fokked Op Kids clan

Aanmelden kan :P
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:59:15 #20
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209435266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 19:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Fokked Op Kids
Storozhevoy aangemeld
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 7 juni 2023 @ 22:11:33 #21
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209436940

_O_
  woensdag 7 juni 2023 @ 22:25:52 #22
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_209437148
Werkt hier prima en vandaag gingen de transities van wereld-map naar dungeons en naar andere zones weer vlot en zonder rubberbanding. ^O^

Mijn Rogue is nu level 17 ofzo.
pi_209437667
Level 50, act v. tijd om er eind aan te maken. Nou ja, morgen dan
  donderdag 8 juni 2023 @ 10:31:10 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209439886
pi_209439904
quote:
Als je echt niet wil grinden moet je misschien een ander spel opstarten :P
-nee-
  donderdag 8 juni 2023 @ 10:53:17 #26
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_209440069
De capstone dungeon bijna gehaald. Boss op 10% verdwijnt hij ineens. Lekkere bug dit, kan ik weer opnieuw beginnen.

Verder wel een extreem lekkere game. Vermaak me er prima mee.
  donderdag 8 juni 2023 @ 12:15:49 #27
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209440708
quote:
Act 3
pi_209440963
Gister ACT 5 afgerond. Wat een heerlijke sfeer zeg! Moet nu nog naar de Tree.

Dan gaan we eens kijken voor alle Altars of Lilith en eens kijken of er iemand is die mij een zooitje WP's kan geven :) Of eigenlijk handiger andersom haha.

Hoop echt dat de End Game me gaat pakken. Heb voor nu echt weinig behoefte om bijvoorbeeld met een andere class te gaan spelen. mocht het zo zijn dat de end game me niet pakt, ben ik denk snel weer terug bij D2R en Trackmania
Vici, Vidi, Veni!
pi_209444880
Wat een fanservice, die bosses, de omgevingen waar je weer komt. So desu neeeeeeeeeeee

En credit roll. Zin in de dlc, nu al. Nu maar eens kijken wat er nog meer te doen is dan alle collectibles (lilith beelden, side quests en dat soort meh dingen).

[ Bericht 49% gewijzigd door Pheno op 08-06-2023 20:05:09 ]
pi_209445440
pfff....ik probeer door de Tier 2 Cathedral of Light te komen....maar nooooooo way... ben nog veel te zwak...balen dit zeg
Vici, Vidi, Veni!
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:26:27 #31
38496 Perrin
pi_209445500
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:20 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
pfff....ik probeer door de Tier 2 Cathedral of Light te komen....maar nooooooo way... ben nog veel te zwak...balen dit zeg
Welk level ben je?
pi_209445510
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Welk level ben je?
Haha 46 :P Ga eerst maar wat Renowns doen...heb ook maar 6 potions :P
Vici, Vidi, Veni!
  donderdag 8 juni 2023 @ 20:29:15 #33
38496 Perrin
pi_209445522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:27 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]
Haha 46 :P Ga eerst maar wat Renowns doen...heb ook maar 6 potions :P
Ja met level 50 en redelijke gear en build zou het een stuk easier moeten zijn
pi_209445574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 20:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja met level 50 en redelijke gear en build zou het een stuk easier moeten zijn
Ja nou moet ik zeggen...van Gear heb ik nog geen kaas gegeten....build heb ik van youtube filmpje van iemand :)
Vici, Vidi, Veni!
  donderdag 8 juni 2023 @ 21:27:14 #35
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209446290
act 3 was echt kort
  donderdag 8 juni 2023 @ 21:43:47 #36
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_209446528
Inmiddels level 20 gepasseerd met m'n Rogue.

Nog 0 legendaries gehad.
(ik speel op world tier 2)
  donderdag 8 juni 2023 @ 21:47:36 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209446581
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:27 schreef cherrycoke het volgende:
act 3 was echt kort
Act 4 euhmm

Nog beetje op zoek naar wat te doen. Ben beetje dungeons aan het doen, wel tier 1 dus levert niks op.

Is het echt max lvl 50 want ik zag iemand van 77 rondlopen?
pi_209446664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 21:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Act 4 euhmm

Nog beetje op zoek naar wat te doen. Ben beetje dungeons aan het doen, wel tier 1 dus levert niks op.

Is het echt max lvl 50 want ik zag iemand van 77 rondlopen?
Max 50 voor je skill tree...daarna Paragon. Level 100 is de max

Ben nu lvl 47 en heb op 1 na alle altars in Fractured Peak...wel lekker om ze via map allemaal aan te klikken...vind het heerlijk ontspannend :)
Vici, Vidi, Veni!
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:06:56 #39
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209446907
ACT V was gaaf, morgen act VI doen
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:12:49 #40
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209446992
Twisting Blades

gaat nergens over. wel lekker om nu al 4k te critten op level 40
  donderdag 8 juni 2023 @ 22:29:31 #41
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209447291

transmog

#fashiondiablo
pi_209447544
ik begin morgen wel overnieus kreeg de den mothyer in zo'n dungeon niet neer met mn sorcerer. Dat krijg je als je geen builds van internet opzoekt :P
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 22:49:06 #43
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209447561
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2023 19:31 schreef Pheno het volgende:
Wat een fanservice, die bosses, de omgevingen waar je weer komt. So desu neeeeeeeeeeee

En credit roll. Zin in de dlc, nu al. Nu maar eens kijken wat er nog meer te doen is dan alle collectibles (lilith beelden, side quests en dat soort meh dingen).
Ja niet vaak dat bij een diablo game de campain het beste is huehue.
zou graag die bosses van de campain nog een paar keer runnen ook
pi_209447602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:47 schreef Donderkonijn het volgende:
ik begin morgen wel overnieus kreeg de den mothyer in zo'n dungeon niet neer met mn sorcerer. Dat krijg je als je geen builds van internet opzoekt :P
Die zocht ik ook nog niet. Campaign gewoon op eigen kracht. Diablo begint toch pas na het verhaal. Qua gear ook niets upgraden of zo, gewoon doen met de zooi die dropped. Ben uiteindelijk gaan arc lashen, want unstable current leek me cool, dus vooral een themed build rondom electra. En een frost nova skill er doorheen, puur om wat rust te hebben als je in een mob teleport :D

Nu ga ik wel wat meer op zoek naar een build, want ja, tier 3 zal weer pijn gaan doen.
pi_209447617
9 min login queue :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2023 22:53:40 ]
pi_209447620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 22:49 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Ja niet vaak dat bij een diablo game de campain het beste is huehue.
zou graag die bosses van de campain nog een paar keer runnen ook
Het verhaal is voorspelbaar , maar de bosses zijn wel tof en sommige cameo's zijn fun als je de eerdere games hebt gespeeld. Ik verwacht nog wel een cowlevel of zo, maar he, ik heb internet gemeden als het gaat om spoilers wat er te doen is.

Nu moet ik wat zooi gaan verzamelen omdat ik een boomknuffelaar ben en ook nog tier 3 unlocken. En mij kennende toch eerst alle beeldjes en dungeons doen om alles te hebben qua aspects.
pi_209447667
Unable to connect na queue :( wil je ook even spelen savonds
  donderdag 8 juni 2023 @ 23:00:26 #48
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209447678
Bij diablo 3 ging je natuurlijk rifts doen om keys te farmen voor greater rifts dan begon je ergens bij 10 als je net gedinged was en was het einddoel om great rifts 150 solo te doen, zo snel mogelijk hier kwam je op een leaderbord en dit herhaalde zich elk seizoen.

ik heb niet zo een zin net zoals in D2 dat ik baal 10000x moet killen dan ben ik snel uitgekeken, ik vond het farmen in D3 goed werken in D2 vond ik het echt op een hersenloze Koreaanse mmo grind lijken , mis ook een beetje me bordje om te queuen voor team content, nu is het een beetje wow classic en moet je bijv Discord afgaan om wat te coopen.

Ik heb echt nog geen idee hoe het werkt in diablo IV
  donderdag 8 juni 2023 @ 23:04:12 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209447724
Ik ben D2 gewend, duizenden uren daarin gehad. Dat was gewoon grinden ja. D3 was veel en veel te makkelijk. Binnen 2 dagen GR100+ met ancient stuff. Dat was niet leuk meer.
  donderdag 8 juni 2023 @ 23:05:56 #50
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209447746
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben D2 gewend, duizenden uren daarin gehad. Dat was gewoon grinden ja. D3 was veel en veel te makkelijk. Binnen 2 dagen GR100+ met ancient stuff. Dat was niet leuk meer.
Meeste mensen gaan toch voor een cookie cutter spec die ze van internet hebben geplukt, das jammer. daarom was D3 denk ik makkelijker gewoon copy pasten wat ze uit de sims de hoogste DPS geeft

Ben ook bang dat heel veel mensen gaan afhaken na de story line omdat dan de game geëindigd is, er is geen nut om nog verder te grinden voor bijv. Best in Slot items.
pi_209447756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tien jaar D2 gespeeld. Zonder respec dus ja, je moest wel were compleet opnieuw beginnen als je een andere build wilde :D Dat mis ik nu niet, iets met werk en andere dingen en zo
pi_209447775
Onmogelijk in te loggen op xbox momenteel....
  donderdag 8 juni 2023 @ 23:22:52 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209447885
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:06 schreef Pheno het volgende:

[..]
Tien jaar D2 gespeeld. Zonder respec dus ja, je moest wel were compleet opnieuw beginnen als je een andere build wilde :D Dat mis ik nu niet, iets met werk en andere dingen en zo
Vroeger was dat mokerkut ja, een verkeerde stat en je kon opnieuw beginnen :P

Later wel met Tokens en veel later inderdaad met reset per difficulty.

quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:05 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Meeste mensen gaan toch voor een cookie cutter spec die ze van internet hebben geplukt, das jammer. daarom was D3 denk ik makkelijker gewoon copy pasten wat ze uit de sims de hoogste DPS geeft

Ben ook bang dat heel veel mensen gaan afhaken na de story line omdat dan de game geëindigd is, er is geen nut om nog verder te grinden voor bijv. Best in Slot items.
Dat zou best kunnen, het is wel een van de dingen die ik me hier afvraag. In D2/D3 had je toch bosses om te killen die goede drops (kunnen) geven. Andy/Meph/Dia/Baalruns en (G)rifts. Ik weet niet hoe dat hier is.
  Moderator vrijdag 9 juni 2023 @ 09:54:30 #54
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209450195
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:06 schreef Pheno het volgende:

[..]
To be fair, een nieuw d2 char naar lvl 80 krijgen duurt een uurtje ofzo :+
(en volgens mij zit er inmiddels respec in de game, al twijfel ik of dat al bij LOD 1.14b ofzo kwam of pas bij D2R)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vroeger was dat mokerkut ja, een verkeerde stat en je kon opnieuw beginnen :P

Later wel met Tokens en veel later inderdaad met reset per difficulty.
[..]
Dat zou best kunnen, het is wel een van de dingen die ik me hier afvraag. In D2/D3 had je toch bosses om te killen die goede drops (kunnen) geven. Andy/Meph/Dia/Baalruns en (G)rifts. Ik weet niet hoe dat hier is.
In theorie heb je dungeon bosses / worldbosses die iets kunnen droppen... maar zitten wel op dezelfde loottable als alle andere mobs :'). Verder zijn er uniques in de game en een worldboss op T4 heeft meer kans die te droppen, maar zit je alsnog ermee dat er maar 2 per classe nuttig zijn ofzo en het best een gelimiteerd aantal uniques is. Daardoor is de kans op dupes heel groot, of je hebt gewoon niets aan de drop.

Je kan de story bosses helaas niet opnieuw runnen
  Moderator vrijdag 9 juni 2023 @ 09:58:07 #55
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209450244
Ohja tevens; RIP TB Rogues ;(
In de update ook weer een nerfje gehad ;(
pi_209450339
Ik vermaak me nog steeds prima. Wandel overal doorheen op WT2 met m’n fire mage. Lees overal dat mensen moeite hebben met bosses maar ik ben al bij act 4 op level 33.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:12:21 #57
38496 Perrin
pi_209450408
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 09:58 schreef Jimbo het volgende:
Hopelijk blijven ze van mijn trampleslide druid af :{
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:17:31 #58
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209450454
Enorme lag hele tijd, veel rubberbanding
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:42:57 #59
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209450722
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 09:58 schreef Jimbo het volgende:
Jammer :(

Na verhalen van cherrycoke wou ik misschien ook wel TB Rogue maken
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:56:22 #60
38496 Perrin
pi_209450864
Wel jammer dat er zo'n nerf-golf volgt na release, voelt toch alsof je gestraft wordt. Is het niet slimmer om in eerste instantie voorzichtig te zijn met de kracht van skills en dan de minst gebruikte te boosten? Ik neem aan dat ze slimme tooling hebben om de relatieve kracht van builds te simuleren en te testen, op basis waarvan ze kunnen tunen.
pi_209451009
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:05 schreef Document1 het volgende:
Ik vermaak me nog steeds prima. Wandel overal doorheen op WT2 met m’n fire mage. Lees overal dat mensen moeite hebben met bosses maar ik ben al bij act 4 op level 33.
Ik vind hem ook erg makkelijk op WT2 met mijn bow rogue. Ben wel paar keer dood gegaan maar dat had meer te maken met dat ik geswarmed ben door nalatigheid dan dat iets echt moeilijk was. Sowieso zijn story bosses wel echt eenvoudig tot noch toe.

Alleen door de butcher werd ik opeens verrast. En die was ook echt niet te doen voor mijn build :P

Volgens mij heb ik act 4 net af. Ben benieuwd. Als ik heb uitgespeeld ga ik even uitgebreid de game prijzen en afzeiken :P
Conscience do cost.
pi_209451176
Ik ga ook wel eens dood inderdaad maar meer door m’n eigen stommigheid dan iets anders. Er is ergens een soort van dubbele bossbattle. (Ik hou het ff vaag) die heb ik zelfs zonder potions te gebruiken neer gekregen. M’n build is zoveel mogelijk gespecced op firewall, hydra en fireball. Overal vuur dat weer van elkaar af proced, heerlijk. :P
  vrijdag 9 juni 2023 @ 11:36:13 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209451208
quote:
8s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:11 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik vind hem ook erg makkelijk op WT2 met mijn bow rogue. Ben wel paar keer dood gegaan maar dat had meer te maken met dat ik geswarmed ben door nalatigheid dan dat iets echt moeilijk was. Sowieso zijn story bosses wel echt eenvoudig tot noch toe.

Alleen door de butcher werd ik opeens verrast. En die was ook echt niet te doen voor mijn build :P

Volgens mij heb ik act 4 net af. Ben benieuwd. Als ik heb uitgespeeld ga ik even uitgebreid de game prijzen en afzeiken :P
Butcher is ook echt stuk moeilijker dan normale bosses. Twee keer gezien twee keer dood
pi_209451372
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Butcher is ook echt stuk moeilijker dan normale bosses. Twee keer gezien twee keer dood
Hij is wel een leuke verrassing als je level 10 bent ja :D
  vrijdag 9 juni 2023 @ 12:04:34 #65
267317 Scharrel-hagelslag
i dont have one!
pi_209451449
Heb zin om straks weer door te gaan. Vond het gister wel zonde dat ik niet naar T3 door kon, waardoor ik nog niet voor sacred items kon gaan.

Echter heb ik me super vermaakt met Lilith Altars en strong holds. Dat zal de komende dagen wss zijn waar ik me mee bezig hou :)
Vici, Vidi, Veni!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 12:25:51 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209451676
Act V is zo goed _O_ Heerlijk
pi_209451717
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:56 schreef Pheno het volgende:

[..]
Hij is wel een leuke verrassing als je level 10 bent ja :D
Ik was rond level 30 en dat maakte echt geen verschil :P
Conscience do cost.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 14:33:33 #68
i dont have one!
pi_209452909
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Daar heb ik inderdaad ook mijn ogen uitgekeken....de sfeer....de battles...de bosses...
Vici, Vidi, Veni!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 juni 2023 @ 14:43:10 #69
132619 crew  D_A
Ben jij van die Š ?
pi_209452989
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja V & VI zijn echt de betere acts :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_209453288
Heb veel 3 gespeeld, maar met deze lijkt het solo levelen slomer te gaan of niet? Heb bijna elke class op level 20 en weet nog niet welke ik ga kiezen om door te levelen. Er springt niet zozeer echt iets uit (helaas).
  vrijdag 9 juni 2023 @ 15:44:58 #71
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209453658
Rip rogues iets met wet noodle.
  Moderator vrijdag 9 juni 2023 @ 15:56:12 #72
9859 crew  Karina
Woman
pi_209453771
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Lol die kwam ik ook opeens tegen in een dungeon, 1 klap en ik was dood :') Had het eigenlijk eerst niet eens door wat er nou was gebeurd _O-
quote:
Meeste mensen gaan toch voor een cookie cutter spec die ze van internet hebben geplukt,
Uh ja ik dus ook, ik heb er eentje van Icy Vines gepakt, die ik zelf had was gewoon kut.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 9 juni 2023 @ 16:17:25 #73
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209453949
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 14:43 schreef D_A het volgende:

[..]
Ja V & VI zijn echt de betere acts :Y
Act VI nog beter _O_

Niet voor gevoelige gamers :P
pi_209454404
Lvl 47 en nog steeds niet door act III, eer dat ik mijn mount krijg heb ik het hele kaartje al ontdekt.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 21:07:21 #75
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209457052

:D
pi_209457822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 17:00 schreef Tim_G het volgende:
Lvl 47 en nog steeds niet door act III, eer dat ik mijn mount krijg heb ik het hele kaartje al ontdekt.
Level 32 net begonnen met act 2.
  Moderator vrijdag 9 juni 2023 @ 22:41:40 #77
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209458217
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 17:00 schreef Tim_G het volgende:
Ik weet niet hoe je het doet :D
Op lvl 43/44 had ik act 6 al klaar op WT2
  vrijdag 9 juni 2023 @ 23:01:32 #78
38496 Perrin
pi_209458451
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 21:07 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

:D
Nu begint het pas :P

Vandaag de tweede capstone gedaan en mijn eerste ancestral gear gefarmed. Bijna level 70, ben ook nog op zoek naar 1 unique voor de perfecte build van mijn trampleslide druid.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 23:36:33 #79
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209458776
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 23:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vandaag de tweede capstone gedaan en mijn eerste ancestral gear gefarmed. Bijna level 70, ben ook nog op zoek naar 1 unique voor de perfecte build van mijn trampleslide druid.

Curator was moeilijk, dark souls level moeilijk, zeker omdat ik level 47 bent
  zaterdag 10 juni 2023 @ 00:03:33 #80
38496 Perrin
pi_209459015
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 23:36 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Curator was moeilijk, dark souls level moeilijk, zeker omdat ik level 47 bent
Nice! Begin van nightmare zal ook ff pittig zijn, maar dat wordt snel beter met sacred gear en paragons.
pi_209460367
Eerste keer een party met randoms. En dan de capstone doen. Opeens was de boss daar verdwenen op 20% en bleef ie maar kreunen als onzichtbaar wezen. Kortom, bug, en opnieuw moeten opstarten. Vandaag poging 2, eens kijken hoe het solo gaat
pi_209460604
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 23:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik ben vooral dungeons aan het doen nu voor de renown, maar ik level echt als een slak solo. Firewall sorc is ook niet de meest speedy build, maar elke dungeon levert me nu op lvl 60 pakweg 1/8e van m'n xp bar op, dus 8 dungeons voor een level. In dit tempo gaat lvl 70 nog wel even duren. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 10 juni 2023 @ 08:37:02 #83
38496 Perrin
pi_209460821
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 07:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ben vooral dungeons aan het doen nu voor de renown, maar ik level echt als een slak solo. Firewall sorc is ook niet de meest speedy build, maar elke dungeon levert me nu op lvl 60 pakweg 1/8e van m'n xp bar op, dus 8 dungeons voor een level. In dit tempo gaat lvl 70 nog wel even duren. :P
Ik doe hetzelfde al is mijn renown nu inmiddels max. Nightmare dungeons doe ik later pas als ik een goede set T4 gear heb. Glyphs levelen veel sneller op hoger nightmare level en gear en xp farmen is langzamer in nightmare dungeons, dus dat doe ik later wel.

Nu vooral dungeons grinden, die bij Malnok stronghold hebben een fijne layout, veel elites en een klein dorpje ertussen waar je je inventory weer kunt legen om de paar runs, dat is wel efficiënt. Als je ze om en om doet reset je de ander vanzelf.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:42:25 #85
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209462771
WAT

EEN

GAME

_O_
  zaterdag 10 juni 2023 @ 22:39:21 #86
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209470227
Vandaag hebben we geleerd dat uit een Nigtmare dungeon porten naar een city om je shit te verkopen, deze gerest word
  zondag 11 juni 2023 @ 01:11:10 #87
194233 Friday12
Originele kloon
pi_209471740
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:39 schreef cherrycoke het volgende:
Vandaag hebben we geleerd dat uit een Nigtmare dungeon porten naar een city om je shit te verkopen, deze gerest word
nee?
  zondag 11 juni 2023 @ 06:47:01 #88
i dont have one!
pi_209472590
Zo...nog 1 regio waarin ik alle Lilith Altars nog in moet, daarna heb ik ze allemaal. Denk dat ik daarna eens ga kijken voor een andere build. Heb me ook nog niet verdiept in paragon en aangezien ik nu lvl 50 ben...is dit wel handig haha.

Heb nu wel de max 9 health potions, dat zal wel helpen...maar mijn dmg output is gewoon erg laag
Vici, Vidi, Veni!
  zondag 11 juni 2023 @ 08:27:39 #89
38496 Perrin
pi_209472801
Voor veel builds is een hoog level wapen, en crit chance/damage en vulnerable damage belangrijk..

Al die damage to slowed/injured/distant/crowd controlled scalen slecht. Als je kwa gear in 'damage to'-categorieen investeert kun je dat beter in een specifieke doen dan een beetje in allemaal.

En resistance to fire/frost en zo is in deze game een matige stat, armor en damage reduction maken je veel effectiever tanky, Kripp heeft daar een goede video over.

Overpower scaled ook slecht, snap niet waarom je daarin zou investeren behalve als je voor een extreem tanky build gaat met weinig crit chance.
pi_209472912
Spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Peejtur op 11-06-2023 12:33:44 ]
  zondag 11 juni 2023 @ 09:57:16 #91
52016 Lyssa
music <3
pi_209473438
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:39 schreef cherrycoke het volgende:
Dit is een bug. Net zoals als je met meerdere mensen een nightmare dungeon in gaat, dat je elkaar niet ziet, uit geteleporteerd wordt als een ander joined etc. Er zijn veel posts over op het blizzard forum, maar nog geen oplossing.

Normaal gesproken moet je wel naar town kunnen teleporteren.
  zondag 11 juni 2023 @ 12:15:16 #92
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209474777
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:57 schreef Lyssa het volgende:

[..]
Dit is een bug. Net zoals als je met meerdere mensen een nightmare dungeon in gaat, dat je elkaar niet ziet, uit geteleporteerd wordt als een ander joined etc. Er zijn veel posts over op het blizzard forum, maar nog geen oplossing.

Normaal gesproken moet je wel naar town kunnen teleporteren.
;( ;(
pi_209475011
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb hem toch maar aangeschaft. Onhandig dat je pas een mount kan krijgen in ACT IV. Ik ben heel erg van dingen afmaken, ik ben level 53 en zit qua main quest nog in act 2.

Ik ben nu bezig met alle dungeons in Act 1. Het is moeilijk om dingen te completeren, vooral die regiopunten, in Act 1 heb ik ze bijna allemaal maar kan ik niet zien welke ik mis.

Ik speel een Necromancer, ik ben niet zo van builds, ik flans liever zelf dingen in elkaar. Nu heb ik een corpse explosion build met alle pets die corpses voor me genereren. Werkt best goed, alleen die butcher... drie keer tegengekomen en mijn damage output is te laag. Krijg die tot 50%.
pi_209475381
Zet door en ga voor die mount. Het gaat je leven zoveel makkelijker maken in Diablo.
  zondag 11 juni 2023 @ 14:27:58 #95
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209476242
rubberbanding vandaag is niet normaal
  zondag 11 juni 2023 @ 14:36:07 #96
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209476357
Die cellars vind ik het minst leuk, gewoon een mini dungeon met een elite pack waar meestal alleen maar rommel uitkomt
  zondag 11 juni 2023 @ 15:07:59 #97
38496 Perrin
pi_209476746
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:36 schreef cherrycoke het volgende:
Die cellars vind ik het minst leuk, gewoon een mini dungeon met een elite pack waar meestal alleen maar rommel uitkomt
Heel soms zitten daar loot goblins, maar idd.
  zondag 11 juni 2023 @ 15:15:03 #98
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_209476820
quote:

[..]

Ik ben nog nooit doorgespeeld na de story line, geen idee wat het nut daarvan is?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator zondag 11 juni 2023 @ 15:43:48 #99
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_209477186
Heb een aantal grote problemen met dit spel:

- Level scalen : ben nog geen spel tegengekomen waar dit positief uitpakt, voor een groot gedeelte heb je eerder het idee dat je zwakker wordt door levels dan sterker.
- Tier systeem: Quests en campaign resetten niet zoals normaal in een arpg difficulty change. Dan kan je beter alles bewaren voor Tier 3. (rewards/gear beter)
- Tier 2 bonus is waardeloos inclusief een monster level cap van 50 -->
- Spel straft je als je de open wereld verkent en alle side missions doet - je bent dan namelijk al op de level 50 monster cap als je in ACT 2 zit. (of eerder)
What can change the nature of a man?
pi_209478157
Level 45 en bijna klaar met act 1. Zoek nog 5 blauwe sidequests. En nog een paar liliths.
  zondag 11 juni 2023 @ 17:21:14 #101
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209478510
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 15:43 schreef Coco het volgende:
Heb een aantal grote problemen met dit spel:

- Level scalen : ben nog geen spel tegengekomen waar dit positief uitpakt, voor een groot gedeelte heb je eerder het idee dat je zwakker wordt door levels dan sterker.
- Tier systeem: Quests en campaign resetten niet zoals normaal in een arpg difficulty change. Dan kan je beter alles bewaren voor Tier 3. (rewards/gear beter)
- Tier 2 bonus is waardeloos inclusief een monster level cap van 50 -->
- Spel straft je als je de open wereld verkent en alle side missions doet - je bent dan namelijk al op de level 50 monster cap als je in ACT 2 zit. (of eerder)
Ik heb dat juist niet, tegenwoordig heal ik zo veel als ik een mob raak dat ik letterlijk zelfs de butcher gewoon kan facen zonder uit te wijken en zijn damage gewoon heal, alles is triviaal geworden ik loop in mobs doe mijn 3 combo points krijgen doe mijn Twisting Blade en mijn legendaries doen de rest.
  Moderator zondag 11 juni 2023 @ 19:42:42 #102
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_209480130
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 17:21 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Ik heb dat juist niet, tegenwoordig heal ik zo veel als ik een mob raak dat ik letterlijk zelfs de butcher gewoon kan facen zonder uit te wijken en zijn damage gewoon heal, alles is triviaal geworden ik loop in mobs doe mijn 3 combo points krijgen doe mijn Twisting Blade en mijn legendaries doen de rest.
Ik kan weinig met deze post zonder level, class, tier, progressie.
  zondag 11 juni 2023 @ 19:43:10 #103
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209480142
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:42 schreef Coco het volgende:

[..]
Ik kan weinig met deze post zonder level, class, tier, progressie.
level 54, rogue, 3, nightmare dungeons farm?
  Moderator zondag 11 juni 2023 @ 19:46:05 #104
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_209480190
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:43 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
level 54, rogue, 3, nightmare dungeons farm?
Dat is al endgame.
pi_209483150
Een unique gevonden die kans op een frost nova geeft als je een frozen killed. The mayhem op het scherm nu ik die gebruik als ik teleport in een mob, frost nova erin gooi en dan los ga :D

Tier 3 is opeens mes door boter. Ik moet alleen levelen om tier 4 vrij te spelen …
pi_209483731
Zucht, de laatste dungeon in Act 1, Kor Valor kan je pas in als je de complete campaign hebt uitgespeeld.

Wat me vooral opvalt zijn de verschrikkelijk saaie dungeons, het is allemaal hetzelfde. Open een deur, magisch ding of iets anders. Het voelt echt als lopende band werk. Ik zie mezelf de campaign niet herspelen, die is een keer leuk.

Uniques zijn er niet echt veel, die dingen die je krijgt tijdens het levellen zijn gegenereerde dingen. Ze hebben eigenlijk het element wat leuk was in Diablo 2 (en 3 ook nog wel) eruit gehaald.
pi_209484041
Ik ben er inmiddels mee gestopt vindt het veel te repetitief. Zeker na het uitspelen van de engame, gear farmen om te min maxen geen behoefte aan. De storyline wel echt super tof
pi_209484046
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 02:17 schreef Managarm het volgende:
Zucht, de laatste dungeon in Act 1, Kor Valor kan je pas in als je de complete campaign hebt uitgespeeld.

Wat me vooral opvalt zijn de verschrikkelijk saaie dungeons, het is allemaal hetzelfde. Open een deur, magisch ding of iets anders. Het voelt echt als lopende band werk. Ik zie mezelf de campaign niet herspelen, die is een keer leuk.

Uniques zijn er niet echt veel, die dingen die je krijgt tijdens het levellen zijn gegenereerde dingen. Ze hebben eigenlijk het element wat leuk was in Diablo 2 (en 3 ook nog wel) eruit gehaald.
Dat de dungeons een one trick pony zijn: eens. Ik ben nu alle aspects aan het halen door dungeons te doen, maar het voelt als een moetje ipv leuk. Ik vind ze ook saai: haal 2 of 3 dingen, grote deur of nevel verdwijnt en sla baas in elkaar. Rinse repeat.

Maar uniques vielen er op normal d2 (classic) en d3 ook niet, het is pakken wat op dat moment het beste is en de campaign uitspelen. In tier 3 vallen er uniques, en ondertussen heb ik van veel legendaries ook wel duplicates.
pi_209484058
Ik mis wel wat simpele dingen: items in je inventory locken zodat je ze niet per ongeluk verkoopt/sloopt bv. Stash is een onoverzichtelijke bende zonde filters. Voor een loot-game wil ik wel mijn gevonden loot kunnen terugvinden of onderling vergelijken zonder het aan te moeten trekken.

Maar wat niet is kan nog komen.

World bosses zijn iig tof. Die in act 1 nog steeds niet maar dat komt omdat mensen van level 10 joinen en dan weet je gewoon dat je het niet gaat halen als er daar te veel van zijn :')
  maandag 12 juni 2023 @ 07:16:21 #110
38496 Perrin
pi_209484195
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:06 schreef plesner het volgende:
Ik ben er inmiddels mee gestopt vindt het veel te repetitief. Zeker na het uitspelen van de engame, gear farmen om te min maxen geen behoefte aan. De storyline wel echt super tof
Ja als je gear min maxen, proberen de beste drops te vinden en de hoogste level pushen niks vindt, is Diablo endgame niet echt iets voor jou.

Al is uiteindelijk de gameplay van alle games repetitief natuurlijk.
  maandag 12 juni 2023 @ 09:03:19 #111
498210 KoningWouter
pi_209484828
Heb nu 3 uniques gevonden, allemaal dezelfde gauntlets waar ik niets aan heb. Ben de afgelopen twee dagen ook al 6x the butcher tegen gekomen. 2x gesloopt en 4x zelf gesloopt :D

Wel vet spel maar vind het bv wel jammer dat er zo weinig gem levels zijn. 3 is echt veel te weinig. Maar hoorde al dat ze diablo geanalyseerd hadden en dat er al 8 in de pipeline zitten. Dat zou het wel wat leuker maken.

Ben nu bezig fractured peaks de paragon points te unlocken. Ik vind het wel echt een probleem dat je straks in seasons weer helemaal opnieuw die reknown moet halen (behalve de altars dan)

Maar toch wel een epic game. Ik blijf het zeggen. En er komt nog zo veel aan. Diablo 3 was een failed game in vergelijking wat ze hier een human resources op zetten denk ik. Ik verwacht heel veel van de seasons. Nieuwe legendaries, uniques, gems.

Ben alleen wel bang dat ik lvl 100 niet ga halen voordat de seasons beginnen. Ik speel veel maar niet genoeg denk ik xD
  maandag 12 juni 2023 @ 10:08:45 #112
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209485307
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:03 schreef KoningWouter het volgende:
Heb nu 3 uniques gevonden, allemaal dezelfde gauntlets waar ik niets aan heb. Ben de afgelopen twee dagen ook al 6x the butcher tegen gekomen. 2x gesloopt en 4x zelf gesloopt :D

Wel vet spel maar vind het bv wel jammer dat er zo weinig gem levels zijn. 3 is echt veel te weinig. Maar hoorde al dat ze diablo geanalyseerd hadden en dat er al 8 in de pipeline zitten. Dat zou het wel wat leuker maken.

Ben nu bezig fractured peaks de paragon points te unlocken. Ik vind het wel echt een probleem dat je straks in seasons weer helemaal opnieuw die reknown moet halen (behalve de altars dan)

Maar toch wel een epic game. Ik blijf het zeggen. En er komt nog zo veel aan. Diablo 3 was een failed game in vergelijking wat ze hier een human resources op zetten denk ik. Ik verwacht heel veel van de seasons. Nieuwe legendaries, uniques, gems.

Ben alleen wel bang dat ik lvl 100 niet ga halen voordat de seasons beginnen. Ik speel veel maar niet genoeg denk ik xD
Wanneer begint de seasons dan?
pi_209485690
Half juli of zo.
pi_209487421
quote:
7s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:10 schreef Pheno het volgende:

[..]
Dat de dungeons een one trick pony zijn: eens. Ik ben nu alle aspects aan het halen door dungeons te doen, maar het voelt als een moetje ipv leuk. Ik vind ze ook saai: haal 2 of 3 dingen, grote deur of nevel verdwijnt en sla baas in elkaar. Rinse repeat.

Maar uniques vielen er op normal d2 (classic) en d3 ook niet, het is pakken wat op dat moment het beste is en de campaign uitspelen. In tier 3 vallen er uniques, en ondertussen heb ik van veel legendaries ook wel duplicates.
Jahoor op normal in D2 en D3 vielen er wel uniques en set items in D2. In D2 bijvoorbeeld Sigon's set items en D3 lagere level uniques (gewoon een zwakkere versie van de finale versie)
  maandag 12 juni 2023 @ 13:42:49 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209487659
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:19 schreef Managarm het volgende:

[..]
Jahoor op normal in D2 en D3 vielen er wel uniques en set items in D2. In D2 bijvoorbeeld Sigon's set items en D3 lagere level uniques (gewoon een zwakkere versie van de finale versie)
Ja maar met Sigon ga je endgame niet halen. D3 was veel te makkelijk. D4 lijkt in dat opzicht gelukkig meer op D2.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:01:40 #116
498210 KoningWouter
pi_209487898
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wanneer begint de seasons dan?
Halverwege Juli
  maandag 12 juni 2023 @ 14:12:40 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209488012
Meh dat is al snel ja.

Ondertussen heeft Blizzard aantal Aspects voorlopig geblokkeerd voor HotA Barb dus die is nu zwakker :{
pi_209488052
Ik zoek me rot

Iemand dit wel gecomplete? Ben nu level 48 en denk dan bijna klaar met act 1.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:20:16 #119
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209488085
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:17 schreef streamjohan het volgende:
Ik zoek me rot

[ link | afbeelding ]

Heb niet gespeeld afgelopen weekend maar ik sta daar op 30/35. Ik zie in towns geen nieuwe quests wellicht zijn die verborgen in battlefields.
pi_209488123
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Heb niet gespeeld afgelopen weekend maar ik sta daar op 30/35. Ik zie in towns geen nieuwe quests wellicht zijn die verborgen in battlefields.
Eentje was een elite in een dungeon die een blauw item dropte. Verder nergens wat tegengekomen.
pi_209488162
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zit op 29/35 en areas 72/76 maar ik weet niet welke areas ik mis. Map ziet er compleet uit.
  maandag 12 juni 2023 @ 14:38:21 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209488307
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:26 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik zit op 29/35 en areas 72/76 maar ik weet niet welke areas ik mis. Map ziet er compleet uit.
Goed met je muis over alle gebieden heen gaan; bovenin zie je dan Undiscovered staan als je die nog niet hebt gezien. Vaak aan randen van de gebieden.
pi_209489325
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Goed met je muis over alle gebieden heen gaan; bovenin zie je dan Undiscovered staan als je die nog niet hebt gezien. Vaak aan randen van de gebieden.
Gevonden, inclusief een quest. Nu nog ooit een keer 5 quests zien te vinden. Twee aan de rand, ook nog wat in het midden.
pi_209490202
Iemand een idee hoe je Twitch Drops ingame komen? Ik kan ze even zo snel niet zien/vinden
  maandag 12 juni 2023 @ 17:31:20 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209490269
Omgebouwd naar WW Barb. Heb veel van de Aspects al maar toch nog lastig om Fury vol te houden
pi_209491352
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 13:19 schreef Managarm het volgende:

[..]
hier vooral legendaries, maar dat is prima voor tier 1 en 2.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 19:44:54 #127
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209491759
Build compleet omgegooid naar frost / ice shards.
Speelt leuk, moest wel ff wat zooi vinden enzo.

Mil coins minder (1.4m van de 1.9 :') ) maar kan nu die lootcave op WT3 prima farmen. Hopelijk binnenkort op WT4, want mis wel echt goede items zo
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 19:57:08 #128
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209491900
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:17 schreef streamjohan het volgende:
Ik zoek me rot

[ link | afbeelding ]

Zou gewoon lekker doorspelen, die unlocks komen vanzelf wel. Met wat je nu heb gedaan hoort ie al helemaal complete te zijn
  maandag 12 juni 2023 @ 21:06:09 #129
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209492754
Vandaag even gene diablo omdat het buiten diabloze tempraturen zijn
  maandag 12 juni 2023 @ 22:32:42 #130
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209493800
Dungeon voor Tier 3 done. Op het nippertje :P

Benieuwd what next is. Ik mis nog wat Aspects voor mn WW-build. Moet via een drop komen dus dat gaat nog wel even duren vrees ik.
pi_209494438
Klaar met de campaign en daarna Nightmare unlocked. Het ziet er allemaal mooi uit maar ik betrapte mezelf erop dat ik zat te fokken terwijl die filmpjes bezig waren. Ik zou die campaign niet nog een keer willen doen, toch wel jammer dat het slecht herspeelbaar is.

Ik vond de boss fights te simpel eigenlijk, beetje rondrennen. Skeletons soms resummonen en zorgen dat de corpse explosion miasma op de boss blijft. Maar ik denk dat ik iets te lang rondgerend hebt, ben level 53.
pi_209495231
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 23:55 schreef Managarm het volgende:
Klaar met de campaign en daarna Nightmare unlocked. Het ziet er allemaal mooi uit maar ik betrapte mezelf erop dat ik zat te fokken terwijl die filmpjes bezig waren. Ik zou die campaign niet nog een keer willen doen, toch wel jammer dat het slecht herspeelbaar is.

Ik vond de boss fights te simpel eigenlijk, beetje rondrennen. Skeletons soms resummonen en zorgen dat de corpse explosion miasma op de boss blijft. Maar ik denk dat ik iets te lang rondgerend hebt, ben level 53.
De eerste playthrough is bij dit soort games nooit moeilijk. Het wordt pas moeilijker op hogere moeilijkheidsgraden die je unlockt als je eenmaal door het verhaal heen bent. Ik ben b.v. net op World Tier 4 aanbeland als lvl 63 sorc en dat is toch opeens weer uitkijken aangezien je heel makkelijk doodgaat en alles lang niet zo hard smelt (of in mijn geval verbrand :P ) als op WT3.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:15:52 #133
38496 Perrin
pi_209495509
Ja de gameplay op WT4 en dan in het bijzonder de Nightmare dungeons is een stuk uitdagender. Dan voel je ook echt het verschil als je je build verbetert met gear of spec.

Af en toe een helltide doen zodat je gear kunt enchanten en max upgraden, vind ik ook goed game design.
pi_209495530
Ah, helltide, ik had geen idee wat ik moest doen. Kreeg wat orbs, die moest je offeren en kreeg kut-items. Dus het kan wel nuttiger zijn?

Zo heb ik ook nog een quest open staan over nightmare dungeon. Ik weet niet wat ik daar moet doen, een key gebruiken, maar waar en hoe heb ik denk ik even geskipped.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 09:50:21 #135
38496 Perrin
pi_209496146
Nightmare dungeons doe je om je glyphs te upraden in je paragon board.. en de kans dat items die droppen ancestral zijn is ook hoger naarmate de dungeon moeilijker is.

En idd Helltide is nodig voor de duurste mats om je gear te verbeteren.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 13:47:06 #136
i dont have one!
pi_209498100
Gister met wat hulp langs Curator gekomen. Vandaag beetje begonnen met in T3 rondlopen. Nog geen leuke nieuwe gear tgevonden. Vind het ook zo lastig. Ga nu overschakelen naar Ice Shards Sorc. De 2 belangrijkste items heb ik al...Legendary met Ice Shards Pierce en ander +1 Avalanche.

Tevens heb ik de: Prodigy Aspect en Aspect of Disobidience geunlocked. Ook items met Lucky hit chance 19% when barrier active in bezit.

De items die ik heb zijn echter allemaal niet Sacred. Dus allemaal wat zwak. Daardoor is het echt nog erg lastig om door dungeons heen te komen.

Zie mezelf overigens niet in een groep spelen. Heb het vorige keer beetje gedaan met 4...maar zie echt het nut er niet van in....
Vici, Vidi, Veni!
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 16:10:59 #137
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209499418
Vandaag ff doorgegrind in de lootcave. Van 60 naar 70 gegaan, ice shards build maakt het spelen van een sorc al een stuk leuker dan m'n vorige builds waren.

Moet nog wel écht even flink wat betere gear vinden, maar T4 lukt nu wel iig _O_
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 16:12:55 #138
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209499444
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:21 schreef Pheno het volgende:
Ah, helltide, ik had geen idee wat ik moest doen. Kreeg wat orbs, die moest je offeren en kreeg kut-items. Dus het kan wel nuttiger zijn?

Zo heb ik ook nog een quest open staan over nightmare dungeon. Ik weet niet wat ik daar moet doen, een key gebruiken, maar waar en hoe heb ik denk ik even geskipped.
Beste wat je kan doen is er 175 fixen, dan een mystery chest openen, daarin zitten de meeste items waarvan 3-6 legs.

funfact, je kan op WT3 er 175 / 300 fixen (er zijn meestal 2 mystery chest. op https://helltides.com/ kan je kijken welke een groen plaatje heeft. Dat is dan de kist met de beste zooi). Vervolgens kan je de shards uitgeven op WT4. Tel uit je winst :Y

Ik doe ze zelf 175 per keer ipv 300 in 1x, want als je dood gaat dan ben je de helft kwijt.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 17:29:11 #139
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_209500345
Is er ook mogelijkheid tot new game+?
  dinsdag 13 juni 2023 @ 17:34:23 #140
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209500416
Helltide begreep ik ook niet, begon voordat ik het wist.

Grim punten gerund met tweetjes, gaat lekker dan!

Er dropt wel alleen maar stuff voor mn Barb, jammer dat er niet iets dropt voor een ander char zodat je evt daar zin in krijgt zeg maar.

Twisted Blade Rogue lijkt me echt vet snel en sterk maar ja moet ik wel alle spullen zoeken eerst :P
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 18:07:51 #141
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209500812
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:29 schreef Rickocum het volgende:
Is er ook mogelijkheid tot new game+?
Je kan een nieuw character maken of verder gaan in een nieuwe moeilijkheidsgraad. Alleen geen campain dan
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 18:09:26 #142
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209500826
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

Er dropt wel alleen maar stuff voor mn Barb, jammer dat er niet iets dropt voor een ander char zodat je evt daar zin in krijgt zeg maar.

Twisted Blade Rogue lijkt me echt vet snel en sterk maar ja moet ik wel alle spullen zoeken eerst :P
Ja en hopen dat ie niet generft is tegen de tijd datje alles hebt ;(
  dinsdag 13 juni 2023 @ 18:11:31 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209500837
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 18:09 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Ja en hopen dat ie niet generft is tegen de tijd datje alles hebt ;(
Mja, ik weet niet of ik zin heb om die hele campaign weer doorheen te gaan en alle quests te doen :P

Heeft me al veel tijd gekost om zover te komen met Barb. Nog maar 3 weken dan ben ik met lange vakantie. Ondertussen is nieuwe season dan ook begonnen
  dinsdag 13 juni 2023 @ 18:15:51 #144
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209500885
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

Ik kwam die insect tegen die level 83 was en one shotte mij en bam driekwart van mijn verzamelde dingetjes weg
pi_209500976
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 16:12 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Beste wat je kan doen is er 175 fixen, dan een mystery chest openen, daarin zitten de meeste items waarvan 3-6 legs.

funfact, je kan op WT3 er 175 / 300 fixen (er zijn meestal 2 mystery chest. op https://helltides.com/ kan je kijken welke een groen plaatje heeft. Dat is dan de kist met de beste zooi). Vervolgens kan je de shards uitgeven op WT4. Tel uit je winst :Y

Ik doe ze zelf 175 per keer ipv 300 in 1x, want als je dood gaat dan ben je de helft kwijt.
Ik heb 75 shards nodig voor een mystery chest, of 125 in het geval van een weapon. Zijn er andere dan? En er dropt werkelijk geen oranje reet uit die dingen. Maar ik ben tier 3, dus was moet ik nog 'even' doorlevelen naar 70.

Ik heb zojuist eindelijk die nightmare dungeon mechanic begrepen. Op zich funny, maar ik denk dat ik ergens een level guide moet zoeken om te zien hoe je sneller kunt levelen, zodat ik tier 4 shizzle kan doen want doodgaan is niet aan de orde. Ja, als ik stil ga staan in een mob, maar dan vraag je er ook om :+

Nog geen aspect gebruikt, en nog geen upgrade gedaan. Paragon board moet ik ook nog induiken. Dus het kan alleen nog maar sneller en beter gaan :')
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 21:19:41 #146
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209502736
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 18:25 schreef Pheno het volgende:

[..]
Ik heb 75 shards nodig voor een mystery chest, of 125 in het geval van een weapon. Zijn er andere dan? En er dropt werkelijk geen oranje reet uit die dingen. Maar ik ben tier 3, dus was moet ik nog 'even' doorlevelen naar 70.

Ik heb zojuist eindelijk die nightmare dungeon mechanic begrepen. Op zich funny, maar ik denk dat ik ergens een level guide moet zoeken om te zien hoe je sneller kunt levelen, zodat ik tier 4 shizzle kan doen want doodgaan is niet aan de orde. Ja, als ik stil ga staan in een mob, maar dan vraag je er ook om :+

Nog geen aspect gebruikt, en nog geen upgrade gedaan. Paragon board moet ik ook nog induiken. Dus het kan alleen nog maar sneller en beter gaan :')
Nee dat zijn protection of weapon chest. De mystery chest is 175.
In T3 droppen ze ook gewoon legendary's. Meer wel dan niet over het algemeen. alleen de mystery chest dropt er altijd 3-6

Is er een fast lvl guide dan? Ik heb gewoon Eridu fucking veel gerunt vandaag tot ik hem op T4 aan kon om...guess what... nog meer runs te doen.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:20:52 #147
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209502756
moet je die nightmare sigils upgraden ofzo? ik blijf in tier 1 hangen wat ik nu met twee ogen dicht doe
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 21:24:16 #148
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209502803
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:20 schreef cherrycoke het volgende:
moet je die nightmare sigils upgraden ofzo? ik blijf in tier 1 hangen wat ik nu met twee ogen dicht doe
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:20 schreef cherrycoke het volgende:
Je kan bij die enchant gast ook sigils van een hoger level kopen. In de tiered dungeons droppen vaak ook hogere levels. Die NM dungeons kan je dan activeren en die droppen dan vaak ook weer het zelfde level/hoger.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:27:20 #149
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209502847
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:24 schreef Jimbo het volgende:

[..]
[..]
Je kan bij die enchant gast ook sigils van een hoger level kopen. In de tiered dungeons droppen vaak ook hogere levels. Die NM dungeons kan je dan activeren en die droppen dan vaak ook weer het zelfde level/hoger.
topperrrr
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 21:35:13 #150
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209502989
Godverdomme, Halls of eridu is generft :r

Was het enige leuke was er nog in de game was om te grinden omdat er wél mob density is/was.
Allang blij dat ze het gedaan hebben na dat ik naar 70+ gegrind ben en T4 nu redelijk aankan.

Maar waarom al die nerfs. Ice shards zullen ze ook wel weer nerfen. Alle lol gaat zo uit de game imho :r
Buff gewoon alles en gooi meer mobs neer om het moeilijker te maken dan ofzo
pi_209504105
175 shards tijdens helltide, geen mystery box te zien :')

Staat zeker ook niet op de kaart.

Edit: yup, google helps

[ Bericht 8% gewijzigd door Pheno op 13-06-2023 23:14:24 ]
pi_209504269
Net capstone gedaan op lvl 47 en nu t3. Eerste dungeon was best pittig met een extra butcher. :D
pi_209504319
De Bitcher win ik niet eens meer. Gast slaat zoveel leven van me af, zelds met alle barriers die ik heb. Hij is de echte endgame
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 23:33:49 #154
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209504400
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 22:55 schreef Pheno het volgende:

zou toch fijn zin als iemand je een link gegeven had met uitleg en een interactieve map waar mensen aangeven waar ie staat he?
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 23:44:28 #155
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209504460

Dit is toch de slechtste unique OOIT
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 23:51:49 #156
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209504502
quote:
HOTFIX 9 - JUNE 12, 2023 - 1.0.2

Dungeons

Further adjustments to elite monster density in dungeons.
Developer Note: We are standardizing the density of elite monsters that spawn in dungeons to ensure that no particular dungeon is clearly more efficient to run through than others.

Bug Fixes

Legendary Aspect Changes

Fixed an issue where the damage bonus from the “Edgemaster’s Aspect” Legendary Affix was incorrectly reapplied to Whirlwind when a Shout was used.
Resolved issues relating to “Aspect of Berserk Ripping” and Barbarian’s Two-Handed Sword Expertise that were allowing players to deal unintended amounts of damage.
Miscellaneous

Fixed an issue where the World Tier 3 quest was given to players who have not yet met the requirements needed to advance to that World Tier.
Fixed an issue where an event in the Dilapidated Aqueducts subzone had improper level scaling.
Further stability improvements.
;(
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 00:04:05 #157
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209504554
Oh en handig linkje wederom:
https://d4armory.io/events/

Event timers, zijn niet 100% accuraat gezien bliz random tijden geeft voor worldbosses, maar wel fijn dit
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:17:06 #158
38496 Perrin
pi_209505747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 23:51 schreef Jimbo het volgende:

[..]
;(
Wel saai dat elke dungeon nu gemiddeld gezien evenveel elites bevat :{
pi_209505957
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wel saai dat elke dungeon nu gemiddeld gezien evenveel elites bevat :{
Mja, ik word altijd moe van het generf. Ik ben al blij dat respecten makkelijk gaat als ze weer eens een build vermoeren, je zult maar d2 classic hebben: mag je weer opnieuw beginnen :D
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:07:30 #160
38496 Perrin
pi_209506209
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:41 schreef Pheno het volgende:

[..]
Mja, ik word altijd moe van het generf. Ik ben al blij dat respecten makkelijk gaat als ze weer eens een build vermoeren, je zult maar d2 classic hebben: mag je weer opnieuw beginnen :D
Snap ook niet waarom ze het niet omgekeerd doen, alles conservatief launchen en dan de zwakste delen boosten. Lijkt me psychologisch veel leuker voor je klanten, stimuleren ipv straffen.
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 09:50:57 #161
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209506688
Ja het is belachelijk dat ze alles aan het nerfen zijn.

Blijf denken dat het komt omdat ze de console spelers willen pleasen (en al helemaal de old gen players). De grote hoeveelheid mobs kunnen die consoles het ook niet aan.
Je merkt sowieso met veel keuzes die gemaakt zijn voor de game dat ze consoles in het achterhoofd gehouden hebben.
Jammer wel, maar het zal bliz vast verdomd veel geld opleveren om die keuzes te maken.
pi_209506730
@Jimbo Opzetje voor de openingspost, zodat we van D3 af zijn :P

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Info

Titel: Diablo 4
Platform: Windows, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5
Developer: Blizzard Entertainment
Release date: 5 juni 2023

Verhaal

Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.

Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?

Classes

• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.

Gameplay

In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.

Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geīmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geīntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.

Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.

De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.

Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pheno op 14-06-2023 10:26:52 ]
pi_209506738
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:50 schreef Jimbo het volgende:

Blijf denken dat het komt omdat ze de console spelers willen pleasen (en al helemaal de old gen players). De grote hoeveelheid mobs kunnen die consoles het ook niet aan.
Je merkt sowieso met veel keuzes die gemaakt zijn voor de game dat ze consoles in het achterhoofd gehouden hebben.
Jammer wel, maar het zal bliz vast verdomd veel geld opleveren om die keuzes te maken.
Sorry, Xbox Series X hier, spel draait als een zonnetje, ook voor de nerfs in drukke dungeons. Misschien zijn het voorbereidingen voor 15fps genot op een Switch :P
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 10:00:00 #164
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209506781
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:55 schreef Pheno het volgende:
@:Jimbo Opzetje voor de openingspost, zodat we van D3 af zijn :P

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Baas O+
Laat maar weten wanneer ie af is, dan gooi ik hem in de OP (en zal nog wat handige linkjes e.d. erin gooien)
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:56 schreef Pheno het volgende:

[..]
Sorry, Xbox Series X hier, spel draait als een zonnetje, ook voor de nerfs in drukke dungeons. Misschien zijn het voorbereidingen voor 15fps genot op een Switch :P
Ja voor current gen is het ook geen probleem. Zelfs net met een corpse necro.
Oldgen dropt wel. Maar ze zijn vooral bang volgens mij dat PC spelers een groot voordeel op de rest hebben. Daarom alle nerfs enzo, maarja. So be it. Hopelijk na expansion 1 is het helemaal goed.
pi_209506924
Oh gooi er maar vast in hoor. Als we nog iets erin willen hebben kan het toegevoegd worden. Bv handige linkjes ;)
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:19:52 #166
38496 Perrin
pi_209507016
quote:

Volgens mij is het meer dat ze niet willen dat voor ze nieuwe content launchen iedereen al lv 100 is en afhaakt. Dus beetje afremmen en de grootste shortcuts blokkeren.
pi_209507051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Volgens mij is het meer dat ze niet willen dat voor ze nieuwe content launchen iedereen al lv 100 is en afhaakt. Dus beetje afremmen en de grootste shortcuts blokkeren.
De haast om lvl 100 te worden heb ik niet. Liever meer variatie zodat ik blijf spelen dan dat ze alles generaliseren en elke dungeon hetzelfde aanvoelt omdat er evenveel mobs zijn. Maak lower density dungeons dan interessant door de droprate daar te verbeteren bv. De high density levert bv meer xp. of dat een dungeon met eens sorc aspect meer kans geeft op sorc drops, een barbarian dungeon meer voor die klasse. Weet ik het, maar niet "one size fits all"
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:33:00 #168
38496 Perrin
pi_209507139
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:23 schreef Pheno het volgende:

[..]
De haast om lvl 100 te worden heb ik niet. Liever meer variatie zodat ik blijf spelen dan dat ze alles generaliseren en elke dungeon hetzelfde aanvoelt omdat er evenveel mobs zijn. Maak lower density dungeons dan interessant door de droprate daar te verbeteren bv. De high density levert bv meer xp. of dat een dungeon met eens sorc aspect meer kans geeft op sorc drops, een barbarian dungeon meer voor die klasse. Weet ik het, maar niet "one size fits all"
Ja idd, dat er wat kennis nodig is om de juiste farmplekjes te vinden voor je char is wel aantrekkelijk.

En ik zou graag ook wat meer chase items willen hebben zoals in D2, zeldzame rune drops of meer uniques als Shako.

Oh, en levendigere ruilhandel van items tussen spelers. Het is nice om een zeldzame drop te vinden en als je hem zelf niet kunt gebruiken om hem dan te ruilen voor verbeteringen van je eigen gear.

Maar goed, dat komt allemaal vast nog wel.
  woensdag 14 juni 2023 @ 10:36:49 #169
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209507172
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Snap ook niet waarom ze het niet omgekeerd doen, alles conservatief launchen en dan de zwakste delen boosten. Lijkt me psychologisch veel leuker voor je klanten, stimuleren ipv straffen.
Zwakste delen boosten is wat ze hebben gedaan bij D3 en dat liep gierend uit de hand
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 10:47:39 #170
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209507262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Probleem zou niet zozeer het levelen moeten zijn. In d2 duurde het ook taffus lang om lvl 100 te halen. Daar had je vanaf lvl 80/90 eigenlijk ook geen reden meer om door te gaan behalve je gear verbeteren en leuke dingen te vinden. Toch was het een heerlijk spel omdat je veel shit kon dood maken en toch altijd wel uit keek naar de (goede) drops.

Hier is het gewoon, 10 uniques in de game dus je krijgt altijd dezelfde, alle gear die je vind is zodra het dropt al overbodig en je moet levelen voor je paragon bordje die ook vrij nutteloos is.

Al met al gewoon jammer ;(. Ik zie me in deze game ook absoluut geen lvl 100 halen.
pi_209507269
Ach, alle classes op tier 4 is nog big een doel voor me, maar dat zal even duren. De seizoenen zie ik wel weer, er schijnen dan nieuwe unique drops te komen en zo, maar geen idee of die later dan weer te krijgen zijn.

Ik mis voor runewords, sets, meer customization dus. Ondanks de aspects.
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 10:52:46 #172
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209507306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zwakste delen boosten is wat ze hebben gedaan bij D3 en dat liep gierend uit de hand
Maar achteraf gezien was D3 wel een verbetering erna dan hoe de game was (d3 launch was ook niet super, pas na de grote twee patches en de expansion werd de game pas echt beter imho)

Er is een hele grote patch in de maak momenteel, zal wel een paar weken voor S1 komen. Verwacht alleen wel tering veel nerfs erin (ice shards en alles :'( )_

quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:48 schreef Pheno het volgende:
Ach, alle classes op tier 4 is nog big een doel voor me, maar dat zal even duren. De seizoenen zie ik wel weer, er schijnen dan nieuwe unique drops te komen en zo, maar geen idee of die later dan weer te krijgen zijn.

Ik mis voor runewords, sets, meer customization dus. Ondanks de aspects.
Al die dingen kwamen ook pas in LOD (runewords enzo)
pi_209507338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:52 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Al die dingen kwamen ook pas in LOD (runewords enzo)
I know, maar dan kun je het wel meteen implementeren in een volgend deel :P
Maar het wordt afwachten, voor nu is het vooral uitproberen, game mechs eens zien (helltide en zo) en een beetje de ingame achievements whoren.
pi_209507713
quote:

Wel grappig dat degene die gisteren het hardst zeurde over lag en stutters van mijn firewalls degene was met een game laptop.

Xbox series goden. _O_
pi_209508131
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:32 schreef Document1 het volgende:

[..]
Wel grappig dat degene die gisteren het hardst zeurde over lag en stutters van mijn firewalls degene was met een game laptop.

Xbox series goden. _O_
Jij speelt dus ook op een console, wellicht mijn eerdere vraag hier nog eens stellen :D

Is er een manier om met je controller te bepalen waar je je firewall \ hydra \ blizzard plaatst? Nu gooit hij een hydra vaak achter een pack terwijl ik hem er juist ervoor wil hebben of bij een bossfight gewoon in het midden van de ruimte.
pi_209508462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:12 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Jij speelt dus ook op een console, wellicht mijn eerdere vraag hier nog eens stellen :D

Is er een manier om met je controller te bepalen waar je je firewall \ hydra \ blizzard plaatst? Nu gooit hij een hydra vaak achter een pack terwijl ik hem er juist ervoor wil hebben of bij een bossfight gewoon in het midden van de ruimte.
Voor zover ik zie kan het niet. Net als D3: je aoe (hydra wordt volgens mij ook zo gezien) wordt of op de enemy die je target gezet of een beetje in het midden van een mob. Maar een optie om het tactischer te plaatsen heb ik nog niet gezien. Wat je kunt proberen, kijken of er in de settings een autolock uit te zetten is of zo :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Pheno op 14-06-2023 12:57:05 ]
pi_209509114
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:43 schreef Pheno het volgende:

[..]
Voor zover ik zie kan het niet. Net als D3: je aoe (hydra wordt volgens mij ook zo gezien) wordt of op de enemy die je target gezet of een beetje in het midden van een mob. Maar een optie om het tactischer te plaatsen heb ik nog niet gezien. Wat je kunt proberen, kijken of er in de settings een autolock uit te zetten is of zo :)
Zover ik kon zien dacht ik ook niet, had alleen gehoopt dat ze daar wel iets voor verzonnen hadden. Voor sommige classes of builds eigenlijk wel een noodzaak.
pi_209509548
Je kunt altijd nog een muis en keyboard aansluiten :P
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 14:38:28 #179
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209509653
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:32 schreef Document1 het volgende:

[..]

Xbox series goden. _O_
Gamen moet je dan ook niet op een laptop doen :hue
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:56 schreef Pheno het volgende:

[..]
I know, maar dan kun je het wel meteen implementeren in een volgend deel :P
Maar het wordt afwachten, voor nu is het vooral uitproberen, game mechs eens zien (helltide en zo) en een beetje de ingame achievements whoren.
Ja absoluut mee eens, maarja... Blizzard en met diablo in 1x iets goeds doen is tot nu toe 3x mislukt :') En toch hebben we elke x weer hoop.
pi_209509759
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:29 schreef Pheno het volgende:
Je kunt altijd nog een muis en keyboard aansluiten :P
Neuh, dan kan ik net zo goed weer achter het laptopje kruipen :D
pi_209509973
Tot driemaal toe Astanoth tot 5% :') dafuq
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 16:48:59 #182
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209510736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:18 schreef streamjohan het volgende:
Tot driemaal toe Astanoth tot 5% :') dafuq
Git gud brotha
pi_209512578
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:12 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Ik draai bewust m’n char naar waar ik die hydra wil krijgen. Echt heel precies is het niet.
pi_209512943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:48 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Git gud brotha
Had ff naar tier 1 gezet :@

Ik kom met mijn necromancer level 49 niet eens lekker door normale dungeons tijdens het levelen in tier 2 nu :')
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 20:58:27 #185
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209513585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:20 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Had ff naar tier 1 gezet :@

Ik kom met mijn necromancer level 49 niet eens lekker door normale dungeons tijdens het levelen in tier 2 nu :')
Sowieso goed idee, als je er niet doorheen komt, lekker naar t1
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 20:59:11 #186
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209513599
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:54 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik draai bewust m’n char naar waar ik die hydra wil krijgen. Echt heel precies is het niet.
ook zo iets leuks, je hebt van die dingen van 'x meer dmg voor als je x sec stilstaat met een max van x seconden'

maar op console werkt dat voor geen kut omdat je moet richten en dan beweegt :')
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 21:04:27 #187
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209513708

Zou dit dé grote patch worden die eraan zat te komen?
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:09:41 #188
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209513857
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:04 schreef Jimbo het volgende:
[ link | afbeelding ]

NERFFFFSSSSS
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:10:25 #189
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209513880
level 12 nightmare, lets gooo
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:11:22 #190
52016 Lyssa
music <3
pi_209513898
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 22:55 schreef Pheno het volgende:

https://helltides.com/

Hele handige website met timers, door speler geverifieerde plekken van de mystery chest en cirkels voor events in de buurt.
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:48:14 #191
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209514816
helltide mysterie holy moly

woensdag 14 juni 2023 @ 21:56:49 #192
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209515026
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:10 schreef cherrycoke het volgende:
level 12 nightmare, lets gooo
tier 14 nu
  woensdag 14 juni 2023 @ 21:59:14 #193
38496 Perrin
pi_209515092
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:48 schreef cherrycoke het volgende:

[ afbeelding ]
Ja dat zijn goede kistjes. Ook voor de Forgotten Souls als het goed is, en die Fiend Roses ook nuttig.
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:01:39 #194
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209515146
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:56 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
tier 14 nu
alles is level 67, ik ben 54, gaat best okay, aub geen random butcher
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:20:36 #195
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209515656
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:01 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
alles is level 67, ik ben 54, gaat best okay, aub geen random butcher
cleaaaar
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 22:33:59 #196
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209515948
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:11 schreef Lyssa het volgende:

[..]
https://helltides.com/

Hele handige website met timers, door speler geverifieerde plekken van de mystery chest en cirkels voor events in de buurt.
Tsja, al meerdere keren tegen de pheen gezegd, maar niet of ie m gaat gebruiken ofzo :') :'( :D
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 22:34:17 #197
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209515953
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:48 schreef cherrycoke het volgende:

[ afbeelding ]
Told ya _O_
  woensdag 14 juni 2023 @ 22:41:53 #198
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209516168

_O_

Volgens mij gaat hij erg lekker.
pi_209516566
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:33 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Tsja, al meerdere keren tegen de pheen gezegd, maar niet of ie m gaat gebruiken ofzo :') :'( :D
Teruglezen :')

Was er maar een D4 OP waar handige linkjes in stonden
  Moderator woensdag 14 juni 2023 @ 23:17:18 #200
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209516870
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:02 schreef Pheno het volgende:

[..]
Teruglezen :')

Was er maar een D4 OP waar handige linkjes in stonden
Zoals ik al zei, zeg tm aar als ie klaar is (gezien het een draft was) dan gooi ik de op erin MET LINKJES
  donderdag 15 juni 2023 @ 02:51:10 #201
194233 Friday12
Originele kloon
pi_209517876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:04 schreef Jimbo het volgende:
[ link | afbeelding ]

zolang ze ook maar buffen.. zeker jouw sorc :D
pi_209518127
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:17 schreef Jimbo het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, zeg tm aar als ie klaar is (gezien het een draft was) dan gooi ik de op erin MET LINKJES
Je leest ook niet terug ;) Zet er maar in hoor, verbeteringen zijn er natuurlijk zo toegevoegd
  donderdag 15 juni 2023 @ 06:59:19 #203
498210 KoningWouter
pi_209518280
Gisteren weer een sacred unique gevonden. Weer dezelfde corpse explosion gloves. Heb nu 4 uit 4 sacred uniques die zelfde gloves. Is dit puur rng of is dit een bug? Of is er maar 1 unique voor necromancer? :')
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:01:41 #204
38496 Perrin
pi_209518511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 06:59 schreef KoningWouter het volgende:
Gisteren weer een sacred unique gevonden. Weer dezelfde corpse explosion gloves. Heb nu 4 uit 4 sacred uniques die zelfde gloves. Is dit puur rng of is dit een bug? Of is er maar 1 unique voor necromancer? :')
Welke world tier? Op lagere levels kunnen er maar een paar droppen.
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:17:31 #205
498210 KoningWouter
pi_209518579
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Welke world tier? Op lagere levels kunnen er maar een paar droppen.
WT3 en level 60
pi_209518620
Gisteren dikke uur gedaan om zo’n mad bitch te verslaan en dan is opeens mijn account locked of zo? Ik vermoed dat ik opnieuw moet beginnen. Daarvoor ook al artifacts. Deze game moet nog volwassen worden though.
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:34:05 #207
38496 Perrin
pi_209518705
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:23 schreef RoW_0 het volgende:
Gisteren dikke uur gedaan om zo’n mad bitch te verslaan en dan is opeens mijn account locked of zo? Ik vermoed dat ik opnieuw moet beginnen. Daarvoor ook al artifacts. Deze game moet nog volwassen worden though.
Account locked heb ik alleen kort na disconnect.
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:34:32 #208
38496 Perrin
pi_209518712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
WT3 en level 60
Dat zou hoog genoeg moeten zijn.. Eerste drie misschien van kleinere WT2 loot table of zo.
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:36:15 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209518722
Toch maar Twisted Blade Rogue gemaakt, met +skill points die je krijgt uit Renown gaat het lekker hard. Sowieso een sterke build. Gelukkig kon ik campaign overslaan, nu lekker bezig met side quests.
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:40:54 #210
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209518754
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch maar Twisted Blade Rogue gemaakt, met +skill points die je krijgt uit Renown gaat het lekker hard. Sowieso een sterke build. Gelukkig kon ik campaign overslaan, nu lekker bezig met side quests.
_O_ _O_
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:52:00 #211
498210 KoningWouter
pi_209518816
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat zou hoog genoeg moeten zijn.. Eerste drie misschien van kleinere WT2 loot table of zo.
Dan heb ik gewoon pech denk ik. xD Bedankt voor je reactie.
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 10:30:39 #212
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209519775
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 05:53 schreef Pheno het volgende:

[..]
Je leest ook niet terug ;) Zet er maar in hoor, verbeteringen zijn er natuurlijk zo toegevoegd
Geupdate ^O^
pi_209519856
Gisteren gerespecd naar een arc lash build, wat een verschil met een fire build. Dag en nacht.
pi_209519896
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik speel op dit moment flurry rogue, is twisted blade zo veel sterker? Ik vond het lastig omdat je de initiele AOE een beetje lijkt te missen.
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:56:53 #215
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209519980
Als Druid nu in WT3 met campaign afgemaakt, maar eik bevalt het niet zo. Er schijnt ook iets met de drop tables te zijn?

Eens denken wat ik ga rerollen ...

Als je de campaign skipt op een nieuw char, dan moet je van lvl 0 tot 50 dus dungeons ed. gaan runnen?
Dum de dum
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:58:36 #216
38496 Perrin
pi_209519988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Als Druid nu in WT3 met campaign afgemaakt, maar eik bevalt het niet zo. Er schijnt ook iets met de drop tables te zijn?

Als je de campaign skipt op een nieuw char, dan moet je van lvl 0 tot 50 dus dungeons ed. gaan runnen?
Welke build gebruik je?
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 11:11:31 #217
9859 crew  Karina
Woman
pi_209520098
Level 46 inmiddels, sorcerer met arcane build (heet het zo?). Tot voor kort gelevelled in Tier 1 maar nu verder in Tier 2 en dat gaat best goed, ga bij de dungeon baasjes soms wel dood, maar maakt niet uit :P Ik heb al een paar legendaries en mijn 'probleem' is wel een beetje dat ik die altijd wil houden :') dus als er een epic dropt heb ik al snel de neiging om die te salvagen, want legendary is beter, ga ik aan werken :P

Ben net begonnen aan Act V dus heb mijn mount al. Probeer nu de campaign te volgen want ik werd erg afgeleid door de sidequests, caves en dungeons die ik onderweg tegenkwam. Enige minpuntjes tot nu toe: weinig bagspace en als je een dungeonquest hebt en op de helft geen zin meer hebt of wat anders moet doen, kun je de volgende keer weer helemaal overnieuw beginnen en er naartoe reizen. Hoe PvP precies werkt heb ik nog niet uitgevogeld, iets met seeds of hatred? Maar die verdwenen later weer of zo :') IDK

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 15-06-2023 11:25:21 ]
niet zo tof doen
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:07:49 #218
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209520696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:45 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Ik speel op dit moment flurry rogue, is twisted blade zo veel sterker? Ik vond het lastig omdat je de initiele AOE een beetje lijkt te missen.
Dat weet ik niet, het staat iets hoger op tier list maar dat zegt niet alles. Ik lees ook dat het niet zo heel hoog kan pushen. Elk build zal zn voor en nadelen hebben.

Het is wel nogal wennen, veel spammen met knoppen en lopen om de monsters heen. Het is ook wel vrij zwak, gaat soms plotseling dood als er te veel elites zijn. Ik ben ook maar pas level 24.
pi_209521043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:56 schreef Fe2O3 het volgende:

Mijn char is ook niet perfect maar ik houd em gewoon nog even :-) in juli straks begint Season 1 toch? dan moet ik toch al weer restarten
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:55:38 #220
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209521205
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Welke build gebruik je?
Een eigen tornado build, het melee beviel niet zo :)

Ga een WW barb maken, eigenlijk in geen enkele diablo nog barb gespeeld denk ik :D

Naja in de alpha van D2 dacht ik wel, mgoe, WW barb vanavond :)
Dum de dum
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:58:43 #221
498210 KoningWouter
pi_209521234
Hebben jullie ook al het peperdure 6 miljoen gold kostende schrale zadel gekocht bij de stablemaster?
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 13:09:19 #222
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209521334
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:58 schreef KoningWouter het volgende:
Hebben jullie ook al het peperdure 6 miljoen gold kostende schrale zadel gekocht bij de stablemaster?
nee ;(

sowieso 6mln is wel ff doorwerken in deze game. Net als de enchantments die na de 1e keer opeens 600k kosten enzo :')
pi_209521608
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:09 schreef Jimbo het volgende:

[..]
nee ;(

sowieso 6mln is wel ff doorwerken in deze game. Net als de enchantments die na de 1e keer opeens 600k kosten enzo :')
Schijnt dat je op gegeven moment zo veel ancestral en sacred gear krijgt, dat jet met 1 keer verkopen ongeveer 500K krijgt....zelfs dan klinkt 6M als nog best veel haha
Vici, Vidi, Veni!
pi_209522755
Godver, Mahjoob quest is eindelijk gelukt. Die gast bleef zich maar healen als een malle. Eerst sidequest boss waar ik moeite mee had (tier3, ik wil tier 4 niet weten).
pi_209523168
Ik wil vanavond na m’n werk t3 gaan proberen maar ben bang dat ik zwaar geowned ga worden. :')
pi_209523205
pi_209523208
Rip Henk
pi_209523780
Nog 10 levels te gaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_209525074
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 17:19 schreef Leatherneck het volgende:
Nog 10 levels te gaan:

SPOILER
Lekkere stats. Wat voor skills gebruik je?
  donderdag 15 juni 2023 @ 21:08:23 #230
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209525896

HAAL HEM WEG, HAAL HEM WEG, RENNNENNNNN :'( :'( :'( :'( :'( :'(
pi_209526977
Op hardcore is het echt wel kut als je hem tegenkomt
pi_209527083
Hmmm sommige mensen zijn echt veel beter in deze game haha, als ik jullie progress zo zie :P

Ik weet echt gewoon nog niet de goede gear van de net niet goede te onderscheiden...

Ben beetje Helltides aan het doen, Nightmare Dungeons, Grim favors...beetje aankloten op T3.

Voor de lol even de Capstone Dungeon in gelopen...1 elite tegen gekomen...2x dood...dus weer hard weggerend haha
Vici, Vidi, Veni!
pi_209527088
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 19:51 schreef Document1 het volgende:

[..]
Lekkere stats. Wat voor skills gebruik je?
Ik run nu een chain lightning build. Zeker niet top tier, maar zeer vermakelijk om mee te spelen. Ook hogere endgame content is prima te doen.

Voor de geīnteresseerden is het deze build, al heb ik persoonlijk wel een eigen draai gegeven aan de paragon boards:

donderdag 15 juni 2023 @ 22:50:36 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209527162
Met alleen maar side quests van Fractured Peaks en Scosglen al level 33 :D

Morgen nog een ander gebied dan ben ik wel 50 denk ik.
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 23:42:07 #235
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209527734
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:38 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]
Schijnt dat je op gegeven moment zo veel ancestral en sacred gear krijgt, dat jet met 1 keer verkopen ongeveer 500K krijgt....zelfs dan klinkt 6M als nog best veel haha
Dit klopt :Y
Zeker toen de lootcave nog werkte. Ben zelf gestopt bij 10m, maar irritante is vooral dat je maar d e helft mee kan nemen omdat de andere helft van je inventory gevuld is met die kut steentjes ;(
  vrijdag 16 juni 2023 @ 09:14:16 #236
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209529544
Barb bevalt beter ...
Jammer dat ik die hele map weer opnieuw moet doen. Echt jammer en gemiste kans. geef dan op z'n minst de waypoints.

Naja met d4planner vanavond maar te paard ff de map doen dan.
Dum de dum
  vrijdag 16 juni 2023 @ 09:28:27 #237
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209529673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 09:14 schreef Fe2O3 het volgende:
Barb bevalt beter ...
Jammer dat ik die hele map weer opnieuw moet doen. Echt jammer en gemiste kans. geef dan op z'n minst de waypoints.

Naja met d4planner vanavond maar te paard ff de map doen dan.
Je krijgt toch alle waypoints van de hoofdsteden? Wellicht niet alles maar dat zou ook wel te simpel zijn denk ik.
pi_209529854
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je krijgt toch alle waypoints van de hoofdsteden? Wellicht niet alles maar dat zou ook wel te simpel zijn denk ik.
Net begonnen met een rogue alt en ik kreeg die niet iig. Wel de tree of whispers. Ach, beetje lekker rondhobbelen en de class leren is wel leuk. Lvl 14 inmiddels.

Merk toch dat ik op m'n main de solo grind wat suf begon te vinden. De progressie is wel erg langzaam en het is toch vrij repetitief dezelfde dungeon grinden als je een beetje tempo wilt maken. Dat zonder dat er nou echt hele fantastische loot dropt.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 09:56:16 #239
38496 Perrin
pi_209530028
Ja het gevoel dat er elk moment iets fantastisch kan droppen is wel afwezig nog. Wachten op seasons of een patch wat dat betreft.

Dure drops die je niet kunt gebruiken ruilen met anderen of je alts gearen is ook lastig.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 10:21:38 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209530329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 09:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Net begonnen met een rogue alt en ik kreeg die niet iig. Wel de tree of whispers. Ach, beetje lekker rondhobbelen en de class leren is wel leuk. Lvl 14 inmiddels.

Merk toch dat ik op m'n main de solo grind wat suf begon te vinden. De progressie is wel erg langzaam en het is toch vrij repetitief dezelfde dungeon grinden als je een beetje tempo wilt maken. Dat zonder dat er nou echt hele fantastische loot dropt.
Oh apart, misschien komt dat nog maar ik zie bij mijn Rogue waarmee ik campaign heb overgeslagen alle grote waypoints. Ked Bardu, Cerrigan, enz.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 09:56 schreef Perrin het volgende:
Ja het gevoel dat er elk moment iets fantastisch kan droppen is wel afwezig nog. Wachten op seasons of een patch wat dat betreft.

Dure drops die je niet kunt gebruiken ruilen met anderen of je alts gearen is ook lastig.
Vind het jammer dat er niet iets voor een andere char dropt. Dat je met een Rogue een goeie Sorc-staff vindt. Dat triggert toch om andere builds te proberen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 10:36:20 #241
38496 Perrin
pi_209530528
Ja en dat dingen die je vindt altijd min level van jezelf hebben.. je vindt nooit hogere of lagere gear.

Je alts hebben weinig aan zulk hoog level gear en je vindt ook nooit iets hoogs om zelf naartoe te levelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 16-06-2023 10:49:26 ]
pi_209530797
Daarom is het levellen van een alt op zich wel weer leuk. Er droppen gewoon steeds significante upgrades omdat je sneller levelt. :P

De itemization doet me hier nog iets te veel denken aan hoe D3 begon. Eigenlijk voornamelijk 'kleurloze' rares en zoeken naar statsoptimalisatie. Het (uiteindelijke) lootmodel van D2 met allerlei specifieke uniques (en ook zeldzame runes) vind ik nog steeds het leukst. D3 werd beter en heeft op zich nu wel een aardig system met sets / legs en (ancient) primals.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 11:14:34 #243
38496 Perrin
pi_209530934
Veel uniques vind ik nu ook nogal underwhelming, de legendary affixes wel weer nice.

Maar dat incrementele maakt het idd dat je tijdens de endgame nooit iets vindt waar je echt een forse boost van krijgt.

Vast fijner om te balancen voor de makers maar je kunt zo niet echt de jackpot raken met farmen.
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 11:24:05 #244
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209531017
Heb het idee dat ze iets aan loot gefixt hebben, in de laatste 24uur meer upgraden gevonden voor m'n gear dan in de 80 uur ervoor
  vrijdag 16 juni 2023 @ 11:40:35 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209531127
Het is sowieso jammer dat als je op level 40 een legendary vindt met juiste aspect je daar 30 levels verderop minder aan hebt omdat het te zwak is geworden.

Ja goed, extracten en zo maar liever iets vinden waar je altijd wat aan hebt.
pi_209531217
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:14 schreef Perrin het volgende:
Veel uniques vind ik nu ook nogal underwhelming, de legendary affixes wel weer nice.

Maar dat incrementele maakt het idd dat je tijdens de endgame nooit iets vindt waar je echt een forse boost van krijgt.

Vast fijner om te balancen voor de makers maar je kunt zo niet echt de jackpot raken met farmen.
Ja, in D2 is het gros natuurlijk ook steeds weer troep, maar je weet sneller wanneer iets goed is. Nu kan het ook zo maar zijn dat je dingen salvaget die juist voor andere builds weer cruciaal waren geweest.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:06:46 #247
i dont have one!
pi_209532820
zo...in mijn pauze even omgebouwd naar een ice shard build....zag dat ik sowieso gear heb met 8 van de 10 legendary stats die ik nodig heb. Dus vond het het wel waard. is niet het best gear...maar hopelijk werkt het prima.

Nu vanavond alleen even leren spelen en goed kijken hoe ik het verder moet uitbouwen om mijn mana gevuld te houden....heb er wel zin in...voelde in dat kleine stukje spelen al wel een stuk sneller en steviger aan
Vici, Vidi, Veni!
pi_209533130
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:06 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
zo...in mijn pauze even omgebouwd naar een ice shard build....zag dat ik sowieso gear heb met 8 van de 10 legendary stats die ik nodig heb. Dus vond het het wel waard. is niet het best gear...maar hopelijk werkt het prima.

Nu vanavond alleen even leren spelen en goed kijken hoe ik het verder moet uitbouwen om mijn mana gevuld te houden....heb er wel zin in...voelde in dat kleine stukje spelen al wel een stuk sneller en steviger aan
Ik heb meerdere builds geprobeerd zo rond de 50-6o ergens, maar ik vond ice shards zonder dat je echt de minimale hoeveelheden CDR / resource reduction, etc haalt gewoon te mana intensief. Zelf loop ik op sorc nog steeds rond met firewall. Dat heeft er in iets mindere mate last van.
Al vind ik het wel jammer dat sorc zo'n resource starved class is. Goed, je kunt arc lash gebruiken, maar dan moet je ook weer echt wel een beetje end-game setup hebben qua CDR en dergelijke om echt damage te kunnen doen.
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 20:24:19 #249
9859 crew  Karina
Woman
pi_209536894
Mijn eerste unique item gekregen _O_
SPOILER
niet zo tof doen
pi_209536913
Zit naar de livestream te luisteren. Ze gaan NM dungeons een XP boost geven en daarnaast zorgen sigils ervoor dat je rechtstreeks naar de dungeon kan teleporten.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:32:00 #251
38496 Perrin
pi_209536984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 20:25 schreef Monolith het volgende:
Zit naar de livestream te luisteren. Ze gaan NM dungeons een XP boost geven en daarnaast zorgen sigils ervoor dat je rechtstreeks naar de dungeon kan teleporten.
Oe nice, buffs ipv nerfs.
pi_209537018
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 20:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Oe nice, buffs ipv nerfs.
Yes en in season neem je altars en fog of war renown bonussen mee.

Lange termijn is dat gems gaan verhuizen van je inventory naar materials, maar dat komt naar verwachting pas bij seizoen 2.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:50:58 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209537112
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 20:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
Yes en in season neem je altars en fog of war renown bonussen mee.

Lange termijn is dat gems gaan verhuizen van je inventory naar materials, maar dat komt naar verwachting pas bij seizoen 2.
Met char naar char bedoel je? Lijkt me wel fijn. Beetje raar om met nieuwe char alle liliths opnieuw te vinden als je er toch niets voor krijgt (qua rewards, wel renown tsja)
pi_209537147
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Met char naar char bedoel je? Lijkt me wel fijn. Beetje raar om met nieuwe char alle liliths opnieuw te vinden als je er toch niets voor krijgt (qua rewards, wel renown tsja)
Wanneer je dus een seasonal character start voor zover ik het begrijp.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:58:37 #255
38496 Perrin
pi_209537173
Samenvatting!
https://www.wowhead.com/d(...)mmary-333518?webhook

Best goed verhaal, meeste spelers zijn zo te lezen nog met campaign bezig.. Dus de huidige groep WT4 pushers zijn in zekere zin endgame beta-testers.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:26:58 #256
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209538096

vrijdag 16 juni 2023 @ 22:42:06 #257
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209538315
Tier 19 nightmare, morgen Tier 20 paar keer doen en dan maar die speciale dungeon doen voor torment
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:45:01 #258
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209538353
zijn er al mensen die in 60+ nightmare zitten?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 23:01:17 #259
38496 Perrin
pi_209538547
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
Als lv 80 meestal 30-35, vind Nightmare dungeons het een leuke (maar niet meest efficiente manier) van farmen. Zo doe ik glyphs, xp en drops in 1. En dan af en toe Helltide en world bosses tussendoor.

Zou misschien wel hoger kunnen maar levert weinig extra op tegen meer moeite en respawnen. Denk dat 40-45 wel te doen zou zijn als ik mijn best doe. Maar >15 levels verschil met de monsters begint wel vervelend te worden.
  Moderator zaterdag 17 juni 2023 @ 06:34:43 #260
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209540266
Ik zit nu wel als lvl 11 in een Gathering legion event op WT4 :')
Eens kijken hoeveel XP dit gaat opeleveren :~

Leveltje of 7, maar ging veel dood want er is veel AOE van mobs. Toch wel fijn lvlen zo

[ Bericht 14% gewijzigd door Jimbo op 17-06-2023 06:41:52 ]
pi_209544759
Zelf ook wat nieuws beginnen. Sorc is saai. Ik wacht steeds weer op mana. De items stats helpen nog niet mee om cooldown reduction en mana cost reduction te krijgen.

Nu met een barb begonnen. Lol met de hamer of the ancients! Eerste stronghold lowlevel gedaan, met een ultimate, twee shouts en losgaan met de hammer ging er al de helft van die boss af binnen de eerste tien seconden :D
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:18:38 #262
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209547763

Torment unlocked op level 58, leuke boss die elias, nadat ik erachter kwam dat ik all zijn attacks kon dodgen downde ik hem al vrij snel.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 22:21:52 #263
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209547819

ben geen bow drager helaas
pi_209548436
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 22:18 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

Torment unlocked op level 58, leuke boss die elias, nadat ik erachter kwam dat ik all zijn attacks kon dodgen downde ik hem al vrij snel.
lol, en ik maar levelen, dacht dat je 70 moest zijn voordat je er in kon :')

Morgen maar even doen
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:01:47 #265
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209548650
Vraagje aan mensen die al 50+ zijn. Doen jullie gelijk aspects op al je spullen zoals build hoort of wachten jullie tot het dropt?

Want ik heb meeste aspects al wel maar je zal elke paar lvl wel een betere item vinden denk ik? Alhoewel ik nu wel genoeg legendaries heb om materials te krijgen.
pi_209548941
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vraagje aan mensen die al 50+ zijn. Doen jullie gelijk aspects op al je spullen zoals build hoort of wachten jullie tot het dropt?

Want ik heb meeste aspects al wel maar je zal elke paar lvl wel een betere item vinden denk ik? Alhoewel ik nu wel genoeg legendaries heb om materials te krijgen.
Ik had twee Uniques en een paar goeie ancestral legendary. Daar heb ik vanmiddag wel wat aspects op gezet met idee dat ik er nog wel ff mee doe. Unique zit je wel vast aan aspect helaas. Ik ben lvl 52.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 23:22:07 #267
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209549016
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:17 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik had twee Uniques en een paar goeie ancestral legendary. Daar heb ik vanmiddag wel wat aspects op gezet met idee dat ik er nog wel ff mee doe. Unique zit je wel vast aan aspect helaas. Ik ben lvl 52.
Ik heb nu een wapen met juiste Aspect, maar er is een geel item die +223 damage doet. Dan twijfel ik toch of ik die neem maar dan ben ik mn aspect wel kwijt.

Wellicht moet ik die aspect extracten en op ring/amulet doen want die vervang je minder vaak.
pi_209550854
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik heb nu een wapen met juiste Aspect, maar er is een geel item die +223 damage doet. Dan twijfel ik toch of ik die neem maar dan ben ik mn aspect wel kwijt.

Wellicht moet ik die aspect extracten en op ring/amulet doen want die vervang je minder vaak.
Aspect op wapen is een keuze, het hoeft niet. Je wapen vervang je regelmatig, ik doe er alleen gems in en een paar upgrades.
  zondag 18 juni 2023 @ 08:05:18 #269
498210 KoningWouter
pi_209550897
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 23:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Zou voor die gele gaan. Maar wel met aspect erop. Gewoon extracten als dat nog kan.

Ik heb inmiddels de hele stash vol legendaries. Op een paar na allemaal dubbele. Dus ik zet er gewoon een nieuw aspect op.
pi_209551012
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
Tot zover 60+ alleen met samenspel.

Eind 40 begin 50 solo zonder al teveel moeite (al ben ik wel vrij kieskeurig qua affixes :P ).
pi_209551302
pi_209551627
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 08:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zou voor die gele gaan. Maar wel met aspect erop. Gewoon extracten als dat nog kan.

Ik heb inmiddels de hele stash vol legendaries. Op een paar na allemaal dubbele. Dus ik zet er gewoon een nieuw aspect op.
dat had ik ook. Ik ben gaan uitzoeken welke een goede roll aan aspect hebben en die gehouden. De rest verkocht of aan de blacksmith gegeven indien ik de transmog nog niet had
pi_209552408
Als ik klaar ben met sorc ga ik zo hard rogue:

zondag 18 juni 2023 @ 11:39:37 #274
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209552422
Ik ram zo door Tier 3 met mn TB Rogue heen maar alleen Nightmare Dungeons met sommige dingen zijn wel echt kut. Lightning Storm zoiets
  zondag 18 juni 2023 @ 11:45:34 #275
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209552519
quote:
6s.gif Op zondag 18 juni 2023 11:38 schreef Leatherneck het volgende:
Als ik klaar ben met sorc ga ik zo hard rogue:

is frost sorc niet hetzelfde als een minigun?

die wil ik doen na de rogue
  zondag 18 juni 2023 @ 11:49:34 #276
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209552587
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ram zo door Tier 3 met mn TB Rogue heen maar alleen Nightmare Dungeons met sommige dingen zijn wel echt kut. Lightning Storm zoiets
of resource depletion of weet ik hoe dat heet, die kut steen die je achterna zit is ook kut.
pi_209552669
quote:
14s.gif Op zondag 18 juni 2023 11:45 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
is frost sorc niet hetzelfde als een minigun?

die wil ik doen na de rogue
Ja zoiets wel. Heb die populaire build wel geprobeerd, maar vind er persoonlijk niet veel aan om mee te spelen. Zelfde geldt voor Arc Lash-builds. Geeft mij geen voldoening.

Maar ga ervoor. Lekker minigunnen :)
  zondag 18 juni 2023 @ 12:26:29 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209553085
18 min tot volgende Helltide, hoop die 175 te pakken. Maar moet dan ook nog locatie zoeken blijkbaar
pi_209553141
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
18 min tot volgende Helltide, hoop die 175 te pakken. Maar moet dan ook nog locatie zoeken blijkbaar
https://d4planner.io/map?(...)on=92.53550914176844

https://d4armory.io/events/
pi_209553668
Ik vind die helltides prima om te doen als ik niet zoveel tijd heb om te spelen.
  zondag 18 juni 2023 @ 14:01:47 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209554146
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 13:09 schreef Document1 het volgende:
Ik vind die helltides prima om te doen als ik niet zoveel tijd heb om te spelen.
Wel leuk om te doen. Alleen vond ik Chest of Jewelry niet ondanks locaties op map
  zondag 18 juni 2023 @ 14:51:39 #282
i dont have one!
pi_209554732
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was wel echt veel leuker samen...2x een 175 kunnen openen...heerlijk uurtje raggen en daarna nog even een NM dungeon samen. Volgende keer weer samen en misschien kijken voor een 3e of 4e persoon?
Vici, Vidi, Veni!
  zondag 18 juni 2023 @ 15:11:42 #283
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209555010
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 14:51 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]
Was wel echt veel leuker samen...2x een 175 kunnen openen...heerlijk uurtje raggen en daarna nog even een NM dungeon samen. Volgende keer weer samen en misschien kijken voor een 3e of 4e persoon?
Zeker leuker om in groepje te doen! Meer man altijd goed
pi_209555640
Inmiddels gerespecced van firewall naar ice spikes. Nog geen perfecte items, maar voldoende Lucky hit om de build te laten werken. Wel iets minder tanky build, maar de damage is echt zoveel beter.
pi_209556143
Glyphs blijven levelen. Wereld van verschil.

SPOILER
  zondag 18 juni 2023 @ 16:41:08 #286
38496 Perrin
pi_209556181
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:38 schreef Leatherneck het volgende:
Glyphs blijven levelen. Wereld van verschil.

SPOILER
Wat maakt daar het verschil tussen level 15 en 21 glyph? Meer crit per dex?
  zondag 18 juni 2023 @ 17:16:54 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209556683
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Grotere radius denk ik

En lvl 97 al lekker zeg
  zondag 18 juni 2023 @ 17:17:14 #288
38496 Perrin
pi_209556689
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 17:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Grotere radius denk ik
Volgens mij is die al max bij lv 15?
pi_209556763
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vanaf level 15 wordt de radius groter om de glyph te voeden met wat het vraagt. Bij bepaalde glyphs is het zeker zo: hoe meer van de gevraagde stat binnen de radius, hoe hoger de werking/output scaled van de glyph.
  zondag 18 juni 2023 @ 17:33:23 #290
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209556869
Torment is best lastig op level 58, dungeons is a no no omdat elite packs je gewoon one shotten, open world dan maar? ook dat one shot je, beetje extreme difficulty curve als je het mij vraagt de dungeon om torment te unlocken was level 70 de buiten wereld is nu level 74+ net zoals nightmare 22 keys welke je nog niet kan doen op niveau 3
pi_209557093
pi_209557164
Ik word ge-oneshot in die capstone 70. Never mind dan maar, toch maar levelen
pi_209557327
Unieke OST:

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherneck op 18-06-2023 19:59:13 ]
  zondag 18 juni 2023 @ 19:39:07 #294
38496 Perrin
pi_209558407
quote:
9s.gif Op zondag 18 juni 2023 18:01 schreef Pheno het volgende:
Ik word ge-oneshot in die capstone 70. Never mind dan maar, toch maar levelen
Met goede sacred gear uit WT3 en level 67 redde ik de tweede capstone wel. En dan is het ff doorgrinden op WT4 om je setje ancestral te krijgen zodat ook WT4 weer easy content wordt.
pi_209559452
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 19:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met goede sacred gear uit WT3 en level 67 redde ik de tweede capstone wel. En dan is het ff doorgrinden op WT4 om je setje ancestral te krijgen zodat ook WT4 weer easy content wordt.
ik ben lvl 63. Maar Elias ragt me in 1x dood als ik geen barrier op kan doen. Maar levelen gaat traag solo (lastig als je geen party finder hebt), dus ik zie het gebeuren dat ik verder met mijn barb ga. Die is net 40 geworden.

En anders blijf ik in tier 3, ook geen ramp
  zondag 18 juni 2023 @ 21:44:21 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209560745

GESLOOPT
pi_209563785
pi_209563788
Ik mis Diablo en leuke bosses, gelukkig kan je straks naar Nightmare dungeons teleporten. Ik hoor iedereen over dat de storyline zo goed is, het ziet er mooi uit maar ik kan me letterlijk geen enkele boss herinneren (ok, Andariel en Duriel, hahaha).
  maandag 19 juni 2023 @ 09:10:40 #299
i dont have one!
pi_209564191
Gister nog even voor de F1 gespeeld. Vond een prima rare Sacred Focus voor mijn sorc, met Reduce cooldown en reduce mana consumption er op. Tevens ongeveer 500 meer power. Miste ten opzichte vna mijn Legendary alleen de juiste stat van legendary power. Zat in dubio, want de legendary stat die ik heb is 4 (op 3-4) en 21% power reduce op 25-20%, dus op 1 punt na perfect. Die wilde ik eigenlijk bewaren voor een goed Ancestral focus, later in de game.

Vind ik op het laatste moment nog een 4 en 22%. Heerlijk! Die kan dus mooi op mijn nieuwe focus. Gaat echt een stuk schelen :)

Hoorde net wel van een trucje als je T4 hebt unlocked maar eigenlijk nog een beetje te zwak bent er voor. Hoe je dan toch aan ancestral legendaries en rares kan komen.
Vici, Vidi, Veni!
  maandag 19 juni 2023 @ 09:55:45 #300
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209564715
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:10 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Gister nog even voor de F1 gespeeld. Vond een prima rare Sacred Focus voor mijn sorc, met Reduce cooldown en reduce mana consumption er op. Tevens ongeveer 500 meer power. Miste ten opzichte vna mijn Legendary alleen de juiste stat van legendary power. Zat in dubio, want de legendary stat die ik heb is 4 (op 3-4) en 21% power reduce op 25-20%, dus op 1 punt na perfect. Die wilde ik eigenlijk bewaren voor een goed Ancestral focus, later in de game.

Vind ik op het laatste moment nog een 4 en 22%. Heerlijk! Die kan dus mooi op mijn nieuwe focus. Gaat echt een stuk schelen :)

Hoorde net wel van een trucje als je T4 hebt unlocked maar eigenlijk nog een beetje te zwak bent er voor. Hoe je dan toch aan ancestral legendaries en rares kan komen.
Die stat rerollen via Occultist?
  maandag 19 juni 2023 @ 10:06:45 #301
i dont have one!
pi_209564818
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Die stat rerollen via Occultist?
Is een legendary stat dus dat kan niet..
Vici, Vidi, Veni!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')