SPOILER: UsernamesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaal
Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.
Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?
Classes
• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.
Gameplay
In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.
Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geīmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geīntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.
Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.
De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.
Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.
Teamspeak 3 server:
IP: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om FOK! tag bij MrManuel
Teamspeak van ClapClapYourHands
IP kthnxbai.info:9987
[ Bericht 58% gewijzigd door Jimbo op 15-06-2023 10:30:07 ]OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Klopt, vind de storymode echt super nice, leuk en alles. Maar vind een game als diablo écht draaien om de endgame en toch ook het 'sociale' aspect (al was het in d2 maar een game ingaan met 7 anderen om alles te killen, of in d3 een rift te doen met 3 anderen).quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:25 schreef streamjohan het volgende:
@:jimbo je klinkt niet enorm enthousiast na release
Die drops komen in theorie wel. In t4 heb je nog een level boven sacred en unqiques droppen eigenlijk al vrij weinig momenteel (wat een goed iets is). Alleen de perfecte unique voor je build krijgen is erg lastig, zeker zo zonder trading.quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De gameplay vind ik top, alles is erg polished. Veel builds mogelijk en bijv het moment dat ik begon met T3 was echt pittig.
Enige wat ik wel mis zijn de zeer zeldzame drops waar je naar kunt uitkijken. Loot en progressie is nu heel incrementeel, maar niet dat ik uitkijk naar die ene unique of bijv zeldzame runes die kunnen droppen. De bekende uniques zijn nu (iig wat mijn build betreft) behoorlijk meh.
Hopelijk komt dat nog, miste dat in D3 toen ook tov D2.
Dan maak je hemquote:
Ligt er aan hoe je kijkt naar legendaties/rares...er zijn rares die heel goed zijn met max rolls op de stats die je nodig hebt....dan kan je daar een Aspect van een legendary in Imprinten....dan wordt de rare item een legendary. Daardoor lijkt het alsof iedereen dus met legendaries loopt, terwijl het eigenlijk een rare item is geweest.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Klopt, vind de storymode echt super nice, leuk en alles. Maar vind een game als diablo écht draaien om de endgame en toch ook het 'sociale' aspect (al was het in d2 maar een game ingaan met 7 anderen om alles te killen, of in d3 een rift te doen met 3 anderen).
Beide deze features vind ik echt enorm slecht in d4. De endgame is repetitief en niet in de leuke vorm zoals het bij d2/3 wel was, en verder ben je eigenlijk constant alleen in een wereld die ze als een halve MMO aan je willen presenteren.
Ik heb in de vorige diablo's vele duizenden uren zitten, maar ik ben deze nu al vrij zat eigenlijk. Met de d3 launch ben ik weken zoet geweest en wilde echt constant doorspelen. Nu heb ik zo iets van.. Mja ik ga wel naar buiten de zon in of ff sporten ofzo, om vervolgens savonds ook de pc uit te laten om maar weer TV te kijken ofzo omdat de game me niet genoeg kan boeien en dan vind ik heel erg jammer, zeker na zo lang gehyped te zijn ervoor.
[..]
Die drops komen in theorie wel. In t4 heb je nog een level boven sacred en unqiques droppen eigenlijk al vrij weinig momenteel (wat een goed iets is). Alleen de perfecte unique voor je build krijgen is erg lastig, zeker zo zonder trading.
Ze geven je het idee dat je overal veel keus hebt, maar als puntje bij paaltje komt is er relatief weinig keuze en ben je het beste af met precies dezelfde gear als iedereen heeft / wilt.
Bij de promotour was het verhaal ook dat je yellow drops nooit slecht zouden zijn en dat je ze goed moest bewaren want sommige waren wel beter dan andere gear die je kon vinden. Maar al met al heeft iedereen gewoon full lego gear of unique nodig en zijn gele items gewoon compleet nutteloos vanaf T3
Zal vanavond eens kijken, maar ik neig naar de 'geen zin an' omdat ik dan D4 speelquote:Op woensdag 7 juni 2023 10:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Dan maak je hem(zei ik in de vorige 2 delen ook al maar niemand heeft er zin an
)
Laat ik het dan zo zeggen, in endgame zijn lego's het enige wat je oppakt, die gele boeit niemand.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:36 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je kijkt naar legendaties/rares...er zijn rares die heel goed zijn met max rolls op de stats die je nodig hebt....dan kan je daar een Aspect van een legendary in Imprinten....dan wordt de rare item een legendary. Daardoor lijkt het alsof iedereen dus met legendaries loopt, terwijl het eigenlijk een rare item is geweest.
Er zijn volgens mij hele goede rare items die je kan upgraden, sockets geven en vervolgens een aspect van een andere legendary geven.
ik zal hem bewaren, uren gespeeld nog geen world boss gezien.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:10 schreef Jimbo het volgende:
tevens:
https://d4events.live/
Hier kan je een timer zien voor de helltides, als het goed is komen de worldbosses hier ook op.
Vind helltides en worldbosses wel het enige prima endgame spul, al hadden ze de mob density zoveel dikker mogen maken, nu loop je soms hele stukken zonder iets of iemand te zien
Lekker als je net een lange CD gepopt hebt...
Is ook geen worldboss timer hequote:Op woensdag 7 juni 2023 12:46 schreef verbijstering het volgende:
[..]
ik zal hem bewaren, uren gespeeld nog geen world boss gezien.
Weet jij toevallig hoe het zit met de timer van The Gathering Legions?quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:14 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Is ook geen worldboss timer he(nog niet)
Je weet dat je Diablo speelt toch?quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Inmiddels lvl 56 maar de herhaling zit er nu wel in. Iemand enig idee wat je nog kan doen behalve grinden?
Renown completen, challenges doen, T4 proberen te halen, build/gear perfectioneren, andere classes proberen, etc.quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Inmiddels lvl 56 maar de herhaling zit er nu wel in. Iemand enig idee wat je nog kan doen behalve grinden?
Storozhevoy aangemeldquote:
Als je echt niet wil grinden moet je misschien een ander spel opstartenquote:Op woensdag 7 juni 2023 17:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Welk level ben je?quote:Op donderdag 8 juni 2023 20:20 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
pfff....ik probeer door de Tier 2 Cathedral of Light te komen....maar nooooooo way... ben nog veel te zwak...balen dit zeg
Ja met level 50 en redelijke gear en build zou het een stuk easier moeten zijnquote:Op donderdag 8 juni 2023 20:27 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Haha 46Ga eerst maar wat Renowns doen...heb ook maar 6 potions
Ja nou moet ik zeggen...van Gear heb ik nog geen kaas gegeten....build heb ik van youtube filmpje van iemandquote:Op donderdag 8 juni 2023 20:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja met level 50 en redelijke gear en build zou het een stuk easier moeten zijn
Act 4 euhmmquote:
Max 50 voor je skill tree...daarna Paragon. Level 100 is de maxquote:Op donderdag 8 juni 2023 21:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Act 4 euhmm
Nog beetje op zoek naar wat te doen. Ben beetje dungeons aan het doen, wel tier 1 dus levert niks op.
Is het echt max lvl 50 want ik zag iemand van 77 rondlopen?
Ja niet vaak dat bij een diablo game de campain het beste is huehue.quote:Op donderdag 8 juni 2023 19:31 schreef Pheno het volgende:
Wat een fanservice, die bosses, de omgevingen waar je weer komt. So desu neeeeeeeeeeee
En credit roll. Zin in de dlc, nu al. Nu maar eens kijken wat er nog meer te doen is dan alle collectibles (lilith beelden, side quests en dat soort meh dingen).
Die zocht ik ook nog niet. Campaign gewoon op eigen kracht. Diablo begint toch pas na het verhaal. Qua gear ook niets upgraden of zo, gewoon doen met de zooi die dropped. Ben uiteindelijk gaan arc lashen, want unstable current leek me cool, dus vooral een themed build rondom electra. En een frost nova skill er doorheen, puur om wat rust te hebben als je in een mob teleportquote:Op donderdag 8 juni 2023 22:47 schreef Donderkonijn het volgende:
ik begin morgen wel overnieus kreeg de den mothyer in zo'n dungeon niet neer met mn sorcerer. Dat krijg je als je geen builds van internet opzoekt
Het verhaal is voorspelbaar , maar de bosses zijn wel tof en sommige cameo's zijn fun als je de eerdere games hebt gespeeld. Ik verwacht nog wel een cowlevel of zo, maar he, ik heb internet gemeden als het gaat om spoilers wat er te doen is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:49 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ja niet vaak dat bij een diablo game de campain het beste is huehue.
zou graag die bosses van de campain nog een paar keer runnen ook
Meeste mensen gaan toch voor een cookie cutter spec die ze van internet hebben geplukt, das jammer. daarom was D3 denk ik makkelijker gewoon copy pasten wat ze uit de sims de hoogste DPS geeftquote:Op donderdag 8 juni 2023 23:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben D2 gewend, duizenden uren daarin gehad. Dat was gewoon grinden ja. D3 was veel en veel te makkelijk. Binnen 2 dagen GR100+ met ancient stuff. Dat was niet leuk meer.
Tien jaar D2 gespeeld. Zonder respec dus ja, je moest wel were compleet opnieuw beginnen als je een andere build wildequote:Op donderdag 8 juni 2023 23:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben D2 gewend, duizenden uren daarin gehad. Dat was gewoon grinden ja. D3 was veel en veel te makkelijk. Binnen 2 dagen GR100+ met ancient stuff. Dat was niet leuk meer.
Vroeger was dat mokerkut ja, een verkeerde stat en je kon opnieuw beginnenquote:Op donderdag 8 juni 2023 23:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tien jaar D2 gespeeld. Zonder respec dus ja, je moest wel were compleet opnieuw beginnen als je een andere build wildeDat mis ik nu niet, iets met werk en andere dingen en zo
Dat zou best kunnen, het is wel een van de dingen die ik me hier afvraag. In D2/D3 had je toch bosses om te killen die goede drops (kunnen) geven. Andy/Meph/Dia/Baalruns en (G)rifts. Ik weet niet hoe dat hier is.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:05 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Meeste mensen gaan toch voor een cookie cutter spec die ze van internet hebben geplukt, das jammer. daarom was D3 denk ik makkelijker gewoon copy pasten wat ze uit de sims de hoogste DPS geeft
Ben ook bang dat heel veel mensen gaan afhaken na de story line omdat dan de game geëindigd is, er is geen nut om nog verder te grinden voor bijv. Best in Slot items.
To be fair, een nieuw d2 char naar lvl 80 krijgen duurt een uurtje ofzoquote:Op donderdag 8 juni 2023 23:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tien jaar D2 gespeeld. Zonder respec dus ja, je moest wel were compleet opnieuw beginnen als je een andere build wildeDat mis ik nu niet, iets met werk en andere dingen en zo
In theorie heb je dungeon bosses / worldbosses die iets kunnen droppen... maar zitten wel op dezelfde loottable als alle andere mobsquote:Op donderdag 8 juni 2023 23:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vroeger was dat mokerkut ja, een verkeerde stat en je kon opnieuw beginnen
Later wel met Tokens en veel later inderdaad met reset per difficulty.
[..]
Dat zou best kunnen, het is wel een van de dingen die ik me hier afvraag. In D2/D3 had je toch bosses om te killen die goede drops (kunnen) geven. Andy/Meph/Dia/Baalruns en (G)rifts. Ik weet niet hoe dat hier is.
Hopelijk blijven ze van mijn trampleslide druid afquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:58 schreef Jimbo het volgende:
Ohja tevens; RIP TB Rogues
In de update ook weer een nerfje gehad
Jammerquote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:58 schreef Jimbo het volgende:
Ohja tevens; RIP TB Rogues
In de update ook weer een nerfje gehad
Ik vind hem ook erg makkelijk op WT2 met mijn bow rogue. Ben wel paar keer dood gegaan maar dat had meer te maken met dat ik geswarmed ben door nalatigheid dan dat iets echt moeilijk was. Sowieso zijn story bosses wel echt eenvoudig tot noch toe.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:05 schreef Document1 het volgende:
Ik vermaak me nog steeds prima. Wandel overal doorheen op WT2 met m’n fire mage. Lees overal dat mensen moeite hebben met bosses maar ik ben al bij act 4 op level 33.
Butcher is ook echt stuk moeilijker dan normale bosses. Twee keer gezien twee keer doodquote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vind hem ook erg makkelijk op WT2 met mijn bow rogue. Ben wel paar keer dood gegaan maar dat had meer te maken met dat ik geswarmed ben door nalatigheid dan dat iets echt moeilijk was. Sowieso zijn story bosses wel echt eenvoudig tot noch toe.
Alleen door de butcher werd ik opeens verrast. En die was ook echt niet te doen voor mijn build
Volgens mij heb ik act 4 net af. Ben benieuwd. Als ik heb uitgespeeld ga ik even uitgebreid de game prijzen en afzeiken
Hij is wel een leuke verrassing als je level 10 bent jaquote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Butcher is ook echt stuk moeilijker dan normale bosses. Twee keer gezien twee keer dood
Ik was rond level 30 en dat maakte echt geen verschilquote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hij is wel een leuke verrassing als je level 10 bent ja
Daar heb ik inderdaad ook mijn ogen uitgekeken....de sfeer....de battles...de bosses...quote:
Ja V & VI zijn echt de betere actsquote:
Lol die kwam ik ook opeens tegen in een dungeon, 1 klap en ik was doodquote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Butcher is ook echt stuk moeilijker dan normale bosses. Twee keer gezien twee keer dood
Uh ja ik dus ook, ik heb er eentje van Icy Vines gepakt, die ik zelf had was gewoon kut.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:05 schreef cherrycoke het volgende:
Meeste mensen gaan toch voor een cookie cutter spec die ze van internet hebben geplukt,
Level 32 net begonnen met act 2.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:00 schreef Tim_G het volgende:
Lvl 47 en nog steeds niet door act III, eer dat ik mijn mount krijg heb ik het hele kaartje al ontdekt.
Ik weet niet hoe je het doetquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:00 schreef Tim_G het volgende:
Lvl 47 en nog steeds niet door act III, eer dat ik mijn mount krijg heb ik het hele kaartje al ontdekt.
Nu begint het pasquote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nu begint het pas![]()
Vandaag de tweede capstone gedaan en mijn eerste ancestral gear gefarmed. Bijna level 70, ben ook nog op zoek naar 1 unique voor de perfecte build van mijn trampleslide druid.
Nice! Begin van nightmare zal ook ff pittig zijn, maar dat wordt snel beter met sacred gear en paragons.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Curator was moeilijk, dark souls level moeilijk, zeker omdat ik level 47 bent
Ik ben vooral dungeons aan het doen nu voor de renown, maar ik level echt als een slak solo. Firewall sorc is ook niet de meest speedy build, maar elke dungeon levert me nu op lvl 60 pakweg 1/8e van m'n xp bar op, dus 8 dungeons voor een level. In dit tempo gaat lvl 70 nog wel even duren.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nu begint het pas![]()
Vandaag de tweede capstone gedaan en mijn eerste ancestral gear gefarmed. Bijna level 70, ben ook nog op zoek naar 1 unique voor de perfecte build van mijn trampleslide druid.
Ik doe hetzelfde al is mijn renown nu inmiddels max. Nightmare dungeons doe ik later pas als ik een goede set T4 gear heb. Glyphs levelen veel sneller op hoger nightmare level en gear en xp farmen is langzamer in nightmare dungeons, dus dat doe ik later wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 07:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben vooral dungeons aan het doen nu voor de renown, maar ik level echt als een slak solo. Firewall sorc is ook niet de meest speedy build, maar elke dungeon levert me nu op lvl 60 pakweg 1/8e van m'n xp bar op, dus 8 dungeons voor een level. In dit tempo gaat lvl 70 nog wel even duren.
nee?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:39 schreef cherrycoke het volgende:
Vandaag hebben we geleerd dat uit een Nigtmare dungeon porten naar een city om je shit te verkopen, deze gerest word
Dit is een bug. Net zoals als je met meerdere mensen een nightmare dungeon in gaat, dat je elkaar niet ziet, uit geteleporteerd wordt als een ander joined etc. Er zijn veel posts over op het blizzard forum, maar nog geen oplossing.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:39 schreef cherrycoke het volgende:
Vandaag hebben we geleerd dat uit een Nigtmare dungeon porten naar een city om je shit te verkopen, deze gerest word
quote:Op zondag 11 juni 2023 09:57 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Dit is een bug. Net zoals als je met meerdere mensen een nightmare dungeon in gaat, dat je elkaar niet ziet, uit geteleporteerd wordt als een ander joined etc. Er zijn veel posts over op het blizzard forum, maar nog geen oplossing.
Normaal gesproken moet je wel naar town kunnen teleporteren.
Heel soms zitten daar loot goblins, maar idd.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:36 schreef cherrycoke het volgende:
Die cellars vind ik het minst leuk, gewoon een mini dungeon met een elite pack waar meestal alleen maar rommel uitkomt
Ik ben nog nooit doorgespeeld na de story line, geen idee wat het nut daarvan is?quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:05 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Meeste mensen gaan toch voor een cookie cutter spec die ze van internet hebben geplukt, das jammer. daarom was D3 denk ik makkelijker gewoon copy pasten wat ze uit de sims de hoogste DPS geeft
Ben ook bang dat heel veel mensen gaan afhaken na de story line omdat dan de game geëindigd is, er is geen nut om nog verder te grinden voor bijv. Best in Slot items.
Ik heb dat juist niet, tegenwoordig heal ik zo veel als ik een mob raak dat ik letterlijk zelfs de butcher gewoon kan facen zonder uit te wijken en zijn damage gewoon heal, alles is triviaal geworden ik loop in mobs doe mijn 3 combo points krijgen doe mijn Twisting Blade en mijn legendaries doen de rest.quote:Op zondag 11 juni 2023 15:43 schreef Coco het volgende:
Heb een aantal grote problemen met dit spel:
- Level scalen : ben nog geen spel tegengekomen waar dit positief uitpakt, voor een groot gedeelte heb je eerder het idee dat je zwakker wordt door levels dan sterker.
- Tier systeem: Quests en campaign resetten niet zoals normaal in een arpg difficulty change. Dan kan je beter alles bewaren voor Tier 3. (rewards/gear beter)
- Tier 2 bonus is waardeloos inclusief een monster level cap van 50 -->
- Spel straft je als je de open wereld verkent en alle side missions doet - je bent dan namelijk al op de level 50 monster cap als je in ACT 2 zit. (of eerder)
Ik kan weinig met deze post zonder level, class, tier, progressie.quote:Op zondag 11 juni 2023 17:21 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik heb dat juist niet, tegenwoordig heal ik zo veel als ik een mob raak dat ik letterlijk zelfs de butcher gewoon kan facen zonder uit te wijken en zijn damage gewoon heal, alles is triviaal geworden ik loop in mobs doe mijn 3 combo points krijgen doe mijn Twisting Blade en mijn legendaries doen de rest.
level 54, rogue, 3, nightmare dungeons farm?quote:Op zondag 11 juni 2023 19:42 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik kan weinig met deze post zonder level, class, tier, progressie.
Dat is al endgame.quote:Op zondag 11 juni 2023 19:43 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
level 54, rogue, 3, nightmare dungeons farm?
Dat de dungeons een one trick pony zijn: eens. Ik ben nu alle aspects aan het halen door dungeons te doen, maar het voelt als een moetje ipv leuk. Ik vind ze ook saai: haal 2 of 3 dingen, grote deur of nevel verdwijnt en sla baas in elkaar. Rinse repeat.quote:Op maandag 12 juni 2023 02:17 schreef Managarm het volgende:
Zucht, de laatste dungeon in Act 1, Kor Valor kan je pas in als je de complete campaign hebt uitgespeeld.
Wat me vooral opvalt zijn de verschrikkelijk saaie dungeons, het is allemaal hetzelfde. Open een deur, magisch ding of iets anders. Het voelt echt als lopende band werk. Ik zie mezelf de campaign niet herspelen, die is een keer leuk.
Uniques zijn er niet echt veel, die dingen die je krijgt tijdens het levellen zijn gegenereerde dingen. Ze hebben eigenlijk het element wat leuk was in Diablo 2 (en 3 ook nog wel) eruit gehaald.
Ja als je gear min maxen, proberen de beste drops te vinden en de hoogste level pushen niks vindt, is Diablo endgame niet echt iets voor jou.quote:Op maandag 12 juni 2023 06:06 schreef plesner het volgende:
Ik ben er inmiddels mee gestopt vindt het veel te repetitief. Zeker na het uitspelen van de engame, gear farmen om te min maxen geen behoefte aan. De storyline wel echt super tof
Wanneer begint de seasons dan?quote:Op maandag 12 juni 2023 09:03 schreef KoningWouter het volgende:
Heb nu 3 uniques gevonden, allemaal dezelfde gauntlets waar ik niets aan heb. Ben de afgelopen twee dagen ook al 6x the butcher tegen gekomen. 2x gesloopt en 4x zelf gesloopt
Wel vet spel maar vind het bv wel jammer dat er zo weinig gem levels zijn. 3 is echt veel te weinig. Maar hoorde al dat ze diablo geanalyseerd hadden en dat er al 8 in de pipeline zitten. Dat zou het wel wat leuker maken.
Ben nu bezig fractured peaks de paragon points te unlocken. Ik vind het wel echt een probleem dat je straks in seasons weer helemaal opnieuw die reknown moet halen (behalve de altars dan)
Maar toch wel een epic game. Ik blijf het zeggen. En er komt nog zo veel aan. Diablo 3 was een failed game in vergelijking wat ze hier een human resources op zetten denk ik. Ik verwacht heel veel van de seasons. Nieuwe legendaries, uniques, gems.
Ben alleen wel bang dat ik lvl 100 niet ga halen voordat de seasons beginnen. Ik speel veel maar niet genoeg denk ik xD
Jahoor op normal in D2 en D3 vielen er wel uniques en set items in D2. In D2 bijvoorbeeld Sigon's set items en D3 lagere level uniques (gewoon een zwakkere versie van de finale versie)quote:Op maandag 12 juni 2023 06:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat de dungeons een one trick pony zijn: eens. Ik ben nu alle aspects aan het halen door dungeons te doen, maar het voelt als een moetje ipv leuk. Ik vind ze ook saai: haal 2 of 3 dingen, grote deur of nevel verdwijnt en sla baas in elkaar. Rinse repeat.
Maar uniques vielen er op normal d2 (classic) en d3 ook niet, het is pakken wat op dat moment het beste is en de campaign uitspelen. In tier 3 vallen er uniques, en ondertussen heb ik van veel legendaries ook wel duplicates.
Ja maar met Sigon ga je endgame niet halen. D3 was veel te makkelijk. D4 lijkt in dat opzicht gelukkig meer op D2.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:19 schreef Managarm het volgende:
[..]
Jahoor op normal in D2 en D3 vielen er wel uniques en set items in D2. In D2 bijvoorbeeld Sigon's set items en D3 lagere level uniques (gewoon een zwakkere versie van de finale versie)
Halverwege Juliquote:Op maandag 12 juni 2023 10:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wanneer begint de seasons dan?
Heb niet gespeeld afgelopen weekend maar ik sta daar op 30/35. Ik zie in towns geen nieuwe quests wellicht zijn die verborgen in battlefields.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:17 schreef streamjohan het volgende:
Ik zoek me rot
[ link | afbeelding ]
Iemand dit wel gecomplete? Ben nu level 48 en denk dan bijna klaar met act 1.
Eentje was een elite in een dungeon die een blauw item dropte. Verder nergens wat tegengekomen.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb niet gespeeld afgelopen weekend maar ik sta daar op 30/35. Ik zie in towns geen nieuwe quests wellicht zijn die verborgen in battlefields.
Ik zit op 29/35 en areas 72/76 maar ik weet niet welke areas ik mis. Map ziet er compleet uit.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb niet gespeeld afgelopen weekend maar ik sta daar op 30/35. Ik zie in towns geen nieuwe quests wellicht zijn die verborgen in battlefields.
Goed met je muis over alle gebieden heen gaan; bovenin zie je dan Undiscovered staan als je die nog niet hebt gezien. Vaak aan randen van de gebieden.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:26 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik zit op 29/35 en areas 72/76 maar ik weet niet welke areas ik mis. Map ziet er compleet uit.
Gevonden, inclusief een quest. Nu nog ooit een keer 5 quests zien te vinden. Twee aan de rand, ook nog wat in het midden.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Goed met je muis over alle gebieden heen gaan; bovenin zie je dan Undiscovered staan als je die nog niet hebt gezien. Vaak aan randen van de gebieden.
hier vooral legendaries, maar dat is prima voor tier 1 en 2.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:19 schreef Managarm het volgende:
[..]
Jahoor op normal in D2 en D3 vielen er wel uniques en set items in D2. In D2 bijvoorbeeld Sigon's set items en D3 lagere level uniques (gewoon een zwakkere versie van de finale versie)
Zou gewoon lekker doorspelen, die unlocks komen vanzelf wel. Met wat je nu heb gedaan hoort ie al helemaal complete te zijnquote:Op maandag 12 juni 2023 14:17 schreef streamjohan het volgende:
Ik zoek me rot
[ link | afbeelding ]
Iemand dit wel gecomplete? Ben nu level 48 en denk dan bijna klaar met act 1.
De eerste playthrough is bij dit soort games nooit moeilijk. Het wordt pas moeilijker op hogere moeilijkheidsgraden die je unlockt als je eenmaal door het verhaal heen bent. Ik ben b.v. net op World Tier 4 aanbeland als lvl 63 sorc en dat is toch opeens weer uitkijken aangezien je heel makkelijk doodgaat en alles lang niet zo hard smelt (of in mijn geval verbrandquote:Op maandag 12 juni 2023 23:55 schreef Managarm het volgende:
Klaar met de campaign en daarna Nightmare unlocked. Het ziet er allemaal mooi uit maar ik betrapte mezelf erop dat ik zat te fokken terwijl die filmpjes bezig waren. Ik zou die campaign niet nog een keer willen doen, toch wel jammer dat het slecht herspeelbaar is.
Ik vond de boss fights te simpel eigenlijk, beetje rondrennen. Skeletons soms resummonen en zorgen dat de corpse explosion miasma op de boss blijft. Maar ik denk dat ik iets te lang rondgerend hebt, ben level 53.
Beste wat je kan doen is er 175 fixen, dan een mystery chest openen, daarin zitten de meeste items waarvan 3-6 legs.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:21 schreef Pheno het volgende:
Ah, helltide, ik had geen idee wat ik moest doen. Kreeg wat orbs, die moest je offeren en kreeg kut-items. Dus het kan wel nuttiger zijn?
Zo heb ik ook nog een quest open staan over nightmare dungeon. Ik weet niet wat ik daar moet doen, een key gebruiken, maar waar en hoe heb ik denk ik even geskipped.
Je kan een nieuw character maken of verder gaan in een nieuwe moeilijkheidsgraad. Alleen geen campain danquote:
Ja en hopen dat ie niet generft is tegen de tijd datje alles hebtquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Helltide begreep ik ook niet, begon voordat ik het wist.
Grim punten gerund met tweetjes, gaat lekker dan!
Er dropt wel alleen maar stuff voor mn Barb, jammer dat er niet iets dropt voor een ander char zodat je evt daar zin in krijgt zeg maar.
Twisted Blade Rogue lijkt me echt vet snel en sterk maar ja moet ik wel alle spullen zoeken eerst
Mja, ik weet niet of ik zin heb om die hele campaign weer doorheen te gaan en alle quests te doenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ja en hopen dat ie niet generft is tegen de tijd datje alles hebt
Ik kwam die insect tegen die level 83 was en one shotte mij en bam driekwart van mijn verzamelde dingetjes wegquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Helltide begreep ik ook niet, begon voordat ik het wist.
Grim punten gerund met tweetjes, gaat lekker dan!
Er dropt wel alleen maar stuff voor mn Barb, jammer dat er niet iets dropt voor een ander char zodat je evt daar zin in krijgt zeg maar.
Twisted Blade Rogue lijkt me echt vet snel en sterk maar ja moet ik wel alle spullen zoeken eerst
Ik heb 75 shards nodig voor een mystery chest, of 125 in het geval van een weapon. Zijn er andere dan? En er dropt werkelijk geen oranje reet uit die dingen. Maar ik ben tier 3, dus was moet ik nog 'even' doorlevelen naar 70.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:12 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Beste wat je kan doen is er 175 fixen, dan een mystery chest openen, daarin zitten de meeste items waarvan 3-6 legs.
funfact, je kan op WT3 er 175 / 300 fixen (er zijn meestal 2 mystery chest. op https://helltides.com/ kan je kijken welke een groen plaatje heeft. Dat is dan de kist met de beste zooi). Vervolgens kan je de shards uitgeven op WT4. Tel uit je winst
Ik doe ze zelf 175 per keer ipv 300 in 1x, want als je dood gaat dan ben je de helft kwijt.
Nee dat zijn protection of weapon chest. De mystery chest is 175.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb 75 shards nodig voor een mystery chest, of 125 in het geval van een weapon. Zijn er andere dan? En er dropt werkelijk geen oranje reet uit die dingen. Maar ik ben tier 3, dus was moet ik nog 'even' doorlevelen naar 70.
Ik heb zojuist eindelijk die nightmare dungeon mechanic begrepen. Op zich funny, maar ik denk dat ik ergens een level guide moet zoeken om te zien hoe je sneller kunt levelen, zodat ik tier 4 shizzle kan doen want doodgaan is niet aan de orde. Ja, als ik stil ga staan in een mob, maar dan vraag je er ook om
Nog geen aspect gebruikt, en nog geen upgrade gedaan. Paragon board moet ik ook nog induiken. Dus het kan alleen nog maar sneller en beter gaan
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:20 schreef cherrycoke het volgende:
moet je die nightmare sigils upgraden ofzo? ik blijf in tier 1 hangen wat ik nu met twee ogen dicht doe
Je kan bij die enchant gast ook sigils van een hoger level kopen. In de tiered dungeons droppen vaak ook hogere levels. Die NM dungeons kan je dan activeren en die droppen dan vaak ook weer het zelfde level/hoger.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:20 schreef cherrycoke het volgende:
moet je die nightmare sigils upgraden ofzo? ik blijf in tier 1 hangen wat ik nu met twee ogen dicht doe
topperrrrquote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:24 schreef Jimbo het volgende:
[..]
[..]
Je kan bij die enchant gast ook sigils van een hoger level kopen. In de tiered dungeons droppen vaak ook hogere levels. Die NM dungeons kan je dan activeren en die droppen dan vaak ook weer het zelfde level/hoger.
zou toch fijn zin als iemand je een link gegeven had met uitleg en een interactieve map waar mensen aangeven waar ie staat he?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:55 schreef Pheno het volgende:
175 shards tijdens helltide, geen mystery box te zien
Staat zeker ook niet op de kaart.
Edit: yup, google helps
quote:HOTFIX 9 - JUNE 12, 2023 - 1.0.2
Dungeons
Further adjustments to elite monster density in dungeons.
Developer Note: We are standardizing the density of elite monsters that spawn in dungeons to ensure that no particular dungeon is clearly more efficient to run through than others.
Bug Fixes
Legendary Aspect Changes
Fixed an issue where the damage bonus from the “Edgemaster’s Aspect” Legendary Affix was incorrectly reapplied to Whirlwind when a Shout was used.
Resolved issues relating to “Aspect of Berserk Ripping” and Barbarian’s Two-Handed Sword Expertise that were allowing players to deal unintended amounts of damage.
Miscellaneous
Fixed an issue where the World Tier 3 quest was given to players who have not yet met the requirements needed to advance to that World Tier.
Fixed an issue where an event in the Dilapidated Aqueducts subzone had improper level scaling.
Further stability improvements.
Wel saai dat elke dungeon nu gemiddeld gezien evenveel elites bevatquote:
Mja, ik word altijd moe van het generf. Ik ben al blij dat respecten makkelijk gaat als ze weer eens een build vermoeren, je zult maar d2 classic hebben: mag je weer opnieuw beginnenquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel saai dat elke dungeon nu gemiddeld gezien evenveel elites bevat
Snap ook niet waarom ze het niet omgekeerd doen, alles conservatief launchen en dan de zwakste delen boosten. Lijkt me psychologisch veel leuker voor je klanten, stimuleren ipv straffen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mja, ik word altijd moe van het generf. Ik ben al blij dat respecten makkelijk gaat als ze weer eens een build vermoeren, je zult maar d2 classic hebben: mag je weer opnieuw beginnen
Sorry, Xbox Series X hier, spel draait als een zonnetje, ook voor de nerfs in drukke dungeons. Misschien zijn het voorbereidingen voor 15fps genot op een Switchquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:50 schreef Jimbo het volgende:
Ja het is belachelijk dat ze alles aan het nerfen zijn.
Blijf denken dat het komt omdat ze de console spelers willen pleasen (en al helemaal de old gen players). De grote hoeveelheid mobs kunnen die consoles het ook niet aan.
Je merkt sowieso met veel keuzes die gemaakt zijn voor de game dat ze consoles in het achterhoofd gehouden hebben.
Jammer wel, maar het zal bliz vast verdomd veel geld opleveren om die keuzes te maken.
Baasquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:55 schreef Pheno het volgende:
@:Jimbo Opzetje voor de openingspost, zodat we van D3 af zijn
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja voor current gen is het ook geen probleem. Zelfs net met een corpse necro.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Sorry, Xbox Series X hier, spel draait als een zonnetje, ook voor de nerfs in drukke dungeons. Misschien zijn het voorbereidingen voor 15fps genot op een Switch
Volgens mij is het meer dat ze niet willen dat voor ze nieuwe content launchen iedereen al lv 100 is en afhaakt. Dus beetje afremmen en de grootste shortcuts blokkeren.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:50 schreef Jimbo het volgende:
Blijf denken dat het komt omdat ze de console spelers willen pleasen (en al helemaal de old gen players). De grote hoeveelheid mobs kunnen die consoles het ook niet aan.
Je merkt sowieso met veel keuzes die gemaakt zijn voor de game dat ze consoles in het achterhoofd gehouden hebben.
Jammer wel, maar het zal bliz vast verdomd veel geld opleveren om die keuzes te maken.
De haast om lvl 100 te worden heb ik niet. Liever meer variatie zodat ik blijf spelen dan dat ze alles generaliseren en elke dungeon hetzelfde aanvoelt omdat er evenveel mobs zijn. Maak lower density dungeons dan interessant door de droprate daar te verbeteren bv. De high density levert bv meer xp. of dat een dungeon met eens sorc aspect meer kans geeft op sorc drops, een barbarian dungeon meer voor die klasse. Weet ik het, maar niet "one size fits all"quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer dat ze niet willen dat voor ze nieuwe content launchen iedereen al lv 100 is en afhaakt. Dus beetje afremmen en de grootste shortcuts blokkeren.
Ja idd, dat er wat kennis nodig is om de juiste farmplekjes te vinden voor je char is wel aantrekkelijk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
De haast om lvl 100 te worden heb ik niet. Liever meer variatie zodat ik blijf spelen dan dat ze alles generaliseren en elke dungeon hetzelfde aanvoelt omdat er evenveel mobs zijn. Maak lower density dungeons dan interessant door de droprate daar te verbeteren bv. De high density levert bv meer xp. of dat een dungeon met eens sorc aspect meer kans geeft op sorc drops, een barbarian dungeon meer voor die klasse. Weet ik het, maar niet "one size fits all"
Zwakste delen boosten is wat ze hebben gedaan bij D3 en dat liep gierend uit de handquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom ze het niet omgekeerd doen, alles conservatief launchen en dan de zwakste delen boosten. Lijkt me psychologisch veel leuker voor je klanten, stimuleren ipv straffen.
Probleem zou niet zozeer het levelen moeten zijn. In d2 duurde het ook taffus lang om lvl 100 te halen. Daar had je vanaf lvl 80/90 eigenlijk ook geen reden meer om door te gaan behalve je gear verbeteren en leuke dingen te vinden. Toch was het een heerlijk spel omdat je veel shit kon dood maken en toch altijd wel uit keek naar de (goede) drops.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer dat ze niet willen dat voor ze nieuwe content launchen iedereen al lv 100 is en afhaakt. Dus beetje afremmen en de grootste shortcuts blokkeren.
Maar achteraf gezien was D3 wel een verbetering erna dan hoe de game was (d3 launch was ook niet super, pas na de grote twee patches en de expansion werd de game pas echt beter imho)quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zwakste delen boosten is wat ze hebben gedaan bij D3 en dat liep gierend uit de hand
Al die dingen kwamen ook pas in LOD (runewords enzo)quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:48 schreef Pheno het volgende:
Ach, alle classes op tier 4 is nog big een doel voor me, maar dat zal even duren. De seizoenen zie ik wel weer, er schijnen dan nieuwe unique drops te komen en zo, maar geen idee of die later dan weer te krijgen zijn.
Ik mis voor runewords, sets, meer customization dus. Ondanks de aspects.
I know, maar dan kun je het wel meteen implementeren in een volgend deelquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:52 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Al die dingen kwamen ook pas in LOD (runewords enzo)
Wel grappig dat degene die gisteren het hardst zeurde over lag en stutters van mijn firewalls degene was met een game laptop.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:50 schreef Jimbo het volgende:
Jij speelt dus ook op een console, wellicht mijn eerdere vraag hier nog eens stellenquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:32 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wel grappig dat degene die gisteren het hardst zeurde over lag en stutters van mijn firewalls degene was met een game laptop.
Xbox series goden.
Voor zover ik zie kan het niet. Net als D3: je aoe (hydra wordt volgens mij ook zo gezien) wordt of op de enemy die je target gezet of een beetje in het midden van een mob. Maar een optie om het tactischer te plaatsen heb ik nog niet gezien. Wat je kunt proberen, kijken of er in de settings een autolock uit te zetten is of zoquote:Op woensdag 14 juni 2023 12:12 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Jij speelt dus ook op een console, wellicht mijn eerdere vraag hier nog eens stellen![]()
Is er een manier om met je controller te bepalen waar je je firewall \ hydra \ blizzard plaatst? Nu gooit hij een hydra vaak achter een pack terwijl ik hem er juist ervoor wil hebben of bij een bossfight gewoon in het midden van de ruimte.
Zover ik kon zien dacht ik ook niet, had alleen gehoopt dat ze daar wel iets voor verzonnen hadden. Voor sommige classes of builds eigenlijk wel een noodzaak.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
Voor zover ik zie kan het niet. Net als D3: je aoe (hydra wordt volgens mij ook zo gezien) wordt of op de enemy die je target gezet of een beetje in het midden van een mob. Maar een optie om het tactischer te plaatsen heb ik nog niet gezien. Wat je kunt proberen, kijken of er in de settings een autolock uit te zetten is of zo![]()
Gamen moet je dan ook niet op een laptop doen :huequote:Op woensdag 14 juni 2023 11:32 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wel grappig dat degene die gisteren het hardst zeurde over lag en stutters van mijn firewalls degene was met een game laptop.
Xbox series goden.
Ja absoluut mee eens, maarja... Blizzard en met diablo in 1x iets goeds doen is tot nu toe 3x misluktquote:Op woensdag 14 juni 2023 10:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
I know, maar dan kun je het wel meteen implementeren in een volgend deel![]()
Maar het wordt afwachten, voor nu is het vooral uitproberen, game mechs eens zien (helltide en zo) en een beetje de ingame achievements whoren.
Neuh, dan kan ik net zo goed weer achter het laptopje kruipenquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:29 schreef Pheno het volgende:
Je kunt altijd nog een muis en keyboard aansluiten
Git gud brothaquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:18 schreef streamjohan het volgende:
Tot driemaal toe Astanoth tot 5%dafuq
Ik draai bewust m’n char naar waar ik die hydra wil krijgen. Echt heel precies is het niet.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:12 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Jij speelt dus ook op een console, wellicht mijn eerdere vraag hier nog eens stellen![]()
Is er een manier om met je controller te bepalen waar je je firewall \ hydra \ blizzard plaatst? Nu gooit hij een hydra vaak achter een pack terwijl ik hem er juist ervoor wil hebben of bij een bossfight gewoon in het midden van de ruimte.
Had ff naar tier 1 gezetquote:
Sowieso goed idee, als je er niet doorheen komt, lekker naar t1quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:20 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Had ff naar tier 1 gezet![]()
Ik kom met mijn necromancer level 49 niet eens lekker door normale dungeons tijdens het levelen in tier 2 nu
ook zo iets leuks, je hebt van die dingen van 'x meer dmg voor als je x sec stilstaat met een max van x seconden'quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:54 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik draai bewust m’n char naar waar ik die hydra wil krijgen. Echt heel precies is het niet.
NERFFFFSSSSSquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:04 schreef Jimbo het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zou dit dé grote patch worden die eraan zat te komen?
https://helltides.com/quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:55 schreef Pheno het volgende:
175 shards tijdens helltide, geen mystery box te zien
Staat zeker ook niet op de kaart.
Edit: yup, google helps
tier 14 nuquote:
Ja dat zijn goede kistjes. Ook voor de Forgotten Souls als het goed is, en die Fiend Roses ook nuttig.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
helltide mysterie holy moly
[ afbeelding ]
alles is level 67, ik ben 54, gaat best okay, aub geen random butcherquote:
cleaaaarquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:01 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
alles is level 67, ik ben 54, gaat best okay, aub geen random butcher
Tsja, al meerdere keren tegen de pheen gezegd, maar niet of ie m gaat gebruiken ofzoquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:11 schreef Lyssa het volgende:
[..]
https://helltides.com/
Hele handige website met timers, door speler geverifieerde plekken van de mystery chest en cirkels voor events in de buurt.
Told yaquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:48 schreef cherrycoke het volgende:
helltide mysterie holy moly
[ afbeelding ]
Teruglezenquote:Op woensdag 14 juni 2023 22:33 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Tsja, al meerdere keren tegen de pheen gezegd, maar niet of ie m gaat gebruiken ofzo![]()
![]()
Zoals ik al zei, zeg tm aar als ie klaar is (gezien het een draft was) dan gooi ik de op erin MET LINKJESquote:Op woensdag 14 juni 2023 23:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Teruglezen
Was er maar een D4 OP waar handige linkjes in stonden
zolang ze ook maar buffen.. zeker jouw sorcquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:04 schreef Jimbo het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zou dit dé grote patch worden die eraan zat te komen?
Je leest ook niet terugquote:Op woensdag 14 juni 2023 23:17 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zeg tm aar als ie klaar is (gezien het een draft was) dan gooi ik de op erin MET LINKJES
Welke world tier? Op lagere levels kunnen er maar een paar droppen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 06:59 schreef KoningWouter het volgende:
Gisteren weer een sacred unique gevonden. Weer dezelfde corpse explosion gloves. Heb nu 4 uit 4 sacred uniques die zelfde gloves. Is dit puur rng of is dit een bug? Of is er maar 1 unique voor necromancer?
WT3 en level 60quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welke world tier? Op lagere levels kunnen er maar een paar droppen.
Account locked heb ik alleen kort na disconnect.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:23 schreef RoW_0 het volgende:
Gisteren dikke uur gedaan om zo’n mad bitch te verslaan en dan is opeens mijn account locked of zo? Ik vermoed dat ik opnieuw moet beginnen. Daarvoor ook al artifacts. Deze game moet nog volwassen worden though.
Dat zou hoog genoeg moeten zijn.. Eerste drie misschien van kleinere WT2 loot table of zo.quote:
quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch maar Twisted Blade Rogue gemaakt, met +skill points die je krijgt uit Renown gaat het lekker hard. Sowieso een sterke build. Gelukkig kon ik campaign overslaan, nu lekker bezig met side quests.
Dan heb ik gewoon pech denk ik. xD Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zou hoog genoeg moeten zijn.. Eerste drie misschien van kleinere WT2 loot table of zo.
Geupdatequote:Op donderdag 15 juni 2023 05:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je leest ook niet terugZet er maar in hoor, verbeteringen zijn er natuurlijk zo toegevoegd
Ik speel op dit moment flurry rogue, is twisted blade zo veel sterker? Ik vond het lastig omdat je de initiele AOE een beetje lijkt te missen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch maar Twisted Blade Rogue gemaakt, met +skill points die je krijgt uit Renown gaat het lekker hard. Sowieso een sterke build. Gelukkig kon ik campaign overslaan, nu lekker bezig met side quests.
Welke build gebruik je?quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Als Druid nu in WT3 met campaign afgemaakt, maar eik bevalt het niet zo. Er schijnt ook iets met de drop tables te zijn?
Eens denken wat ik ga rerollen ...
Als je de campaign skipt op een nieuw char, dan moet je van lvl 0 tot 50 dus dungeons ed. gaan runnen?
Dat weet ik niet, het staat iets hoger op tier list maar dat zegt niet alles. Ik lees ook dat het niet zo heel hoog kan pushen. Elk build zal zn voor en nadelen hebben.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:45 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Ik speel op dit moment flurry rogue, is twisted blade zo veel sterker? Ik vond het lastig omdat je de initiele AOE een beetje lijkt te missen.
Mijn char is ook niet perfect maar ik houd em gewoon nog even :-) in juli straks begint Season 1 toch? dan moet ik toch al weer restartenquote:Op donderdag 15 juni 2023 10:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Als Druid nu in WT3 met campaign afgemaakt, maar eik bevalt het niet zo. Er schijnt ook iets met de drop tables te zijn?
Eens denken wat ik ga rerollen ...
Als je de campaign skipt op een nieuw char, dan moet je van lvl 0 tot 50 dus dungeons ed. gaan runnen?
Een eigen tornado build, het melee beviel niet zoquote:
neequote:Op donderdag 15 juni 2023 12:58 schreef KoningWouter het volgende:
Hebben jullie ook al het peperdure 6 miljoen gold kostende schrale zadel gekocht bij de stablemaster?
Schijnt dat je op gegeven moment zo veel ancestral en sacred gear krijgt, dat jet met 1 keer verkopen ongeveer 500K krijgt....zelfs dan klinkt 6M als nog best veel hahaquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
nee
sowieso 6mln is wel ff doorwerken in deze game. Net als de enchantments die na de 1e keer opeens 600k kosten enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 17:19 schreef Leatherneck het volgende:
Nog 10 levels te gaan:Lekkere stats. Wat voor skills gebruik je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik run nu een chain lightning build. Zeker niet top tier, maar zeer vermakelijk om mee te spelen. Ook hogere endgame content is prima te doen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:51 schreef Document1 het volgende:
[..]
Lekkere stats. Wat voor skills gebruik je?
Dit kloptquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:38 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Schijnt dat je op gegeven moment zo veel ancestral en sacred gear krijgt, dat jet met 1 keer verkopen ongeveer 500K krijgt....zelfs dan klinkt 6M als nog best veel haha
Je krijgt toch alle waypoints van de hoofdsteden? Wellicht niet alles maar dat zou ook wel te simpel zijn denk ik.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:14 schreef Fe2O3 het volgende:
Barb bevalt beter ...
Jammer dat ik die hele map weer opnieuw moet doen. Echt jammer en gemiste kans. geef dan op z'n minst de waypoints.
Naja met d4planner vanavond maar te paard ff de map doen dan.
Net begonnen met een rogue alt en ik kreeg die niet iig. Wel de tree of whispers. Ach, beetje lekker rondhobbelen en de class leren is wel leuk. Lvl 14 inmiddels.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je krijgt toch alle waypoints van de hoofdsteden? Wellicht niet alles maar dat zou ook wel te simpel zijn denk ik.
Oh apart, misschien komt dat nog maar ik zie bij mijn Rogue waarmee ik campaign heb overgeslagen alle grote waypoints. Ked Bardu, Cerrigan, enz.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Net begonnen met een rogue alt en ik kreeg die niet iig. Wel de tree of whispers. Ach, beetje lekker rondhobbelen en de class leren is wel leuk. Lvl 14 inmiddels.
Merk toch dat ik op m'n main de solo grind wat suf begon te vinden. De progressie is wel erg langzaam en het is toch vrij repetitief dezelfde dungeon grinden als je een beetje tempo wilt maken. Dat zonder dat er nou echt hele fantastische loot dropt.
Vind het jammer dat er niet iets voor een andere char dropt. Dat je met een Rogue een goeie Sorc-staff vindt. Dat triggert toch om andere builds te proberen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:56 schreef Perrin het volgende:
Ja het gevoel dat er elk moment iets fantastisch kan droppen is wel afwezig nog. Wachten op seasons of een patch wat dat betreft.
Dure drops die je niet kunt gebruiken ruilen met anderen of je alts gearen is ook lastig.
Ja, in D2 is het gros natuurlijk ook steeds weer troep, maar je weet sneller wanneer iets goed is. Nu kan het ook zo maar zijn dat je dingen salvaget die juist voor andere builds weer cruciaal waren geweest.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 11:14 schreef Perrin het volgende:
Veel uniques vind ik nu ook nogal underwhelming, de legendary affixes wel weer nice.
Maar dat incrementele maakt het idd dat je tijdens de endgame nooit iets vindt waar je echt een forse boost van krijgt.
Vast fijner om te balancen voor de makers maar je kunt zo niet echt de jackpot raken met farmen.
Ik heb meerdere builds geprobeerd zo rond de 50-6o ergens, maar ik vond ice shards zonder dat je echt de minimale hoeveelheden CDR / resource reduction, etc haalt gewoon te mana intensief. Zelf loop ik op sorc nog steeds rond met firewall. Dat heeft er in iets mindere mate last van.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:06 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
zo...in mijn pauze even omgebouwd naar een ice shard build....zag dat ik sowieso gear heb met 8 van de 10 legendary stats die ik nodig heb. Dus vond het het wel waard. is niet het best gear...maar hopelijk werkt het prima.
Nu vanavond alleen even leren spelen en goed kijken hoe ik het verder moet uitbouwen om mijn mana gevuld te houden....heb er wel zin in...voelde in dat kleine stukje spelen al wel een stuk sneller en steviger aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oe nice, buffs ipv nerfs.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:25 schreef Monolith het volgende:
Zit naar de livestream te luisteren. Ze gaan NM dungeons een XP boost geven en daarnaast zorgen sigils ervoor dat je rechtstreeks naar de dungeon kan teleporten.
Yes en in season neem je altars en fog of war renown bonussen mee.quote:
Met char naar char bedoel je? Lijkt me wel fijn. Beetje raar om met nieuwe char alle liliths opnieuw te vinden als je er toch niets voor krijgt (qua rewards, wel renown tsja)quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Yes en in season neem je altars en fog of war renown bonussen mee.
Lange termijn is dat gems gaan verhuizen van je inventory naar materials, maar dat komt naar verwachting pas bij seizoen 2.
Wanneer je dus een seasonal character start voor zover ik het begrijp.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Met char naar char bedoel je? Lijkt me wel fijn. Beetje raar om met nieuwe char alle liliths opnieuw te vinden als je er toch niets voor krijgt (qua rewards, wel renown tsja)
Als lv 80 meestal 30-35, vind Nightmare dungeons het een leuke (maar niet meest efficiente manier) van farmen. Zo doe ik glyphs, xp en drops in 1. En dan af en toe Helltide en world bosses tussendoor.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
zijn er al mensen die in 60+ nightmare zitten?
lol, en ik maar levelen, dacht dat je 70 moest zijn voordat je er in konquote:Op zaterdag 17 juni 2023 22:18 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Torment unlocked op level 58, leuke boss die elias, nadat ik erachter kwam dat ik all zijn attacks kon dodgen downde ik hem al vrij snel.
Ik had twee Uniques en een paar goeie ancestral legendary. Daar heb ik vanmiddag wel wat aspects op gezet met idee dat ik er nog wel ff mee doe. Unique zit je wel vast aan aspect helaas. Ik ben lvl 52.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vraagje aan mensen die al 50+ zijn. Doen jullie gelijk aspects op al je spullen zoals build hoort of wachten jullie tot het dropt?
Want ik heb meeste aspects al wel maar je zal elke paar lvl wel een betere item vinden denk ik? Alhoewel ik nu wel genoeg legendaries heb om materials te krijgen.
Ik heb nu een wapen met juiste Aspect, maar er is een geel item die +223 damage doet. Dan twijfel ik toch of ik die neem maar dan ben ik mn aspect wel kwijt.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:17 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik had twee Uniques en een paar goeie ancestral legendary. Daar heb ik vanmiddag wel wat aspects op gezet met idee dat ik er nog wel ff mee doe. Unique zit je wel vast aan aspect helaas. Ik ben lvl 52.
Aspect op wapen is een keuze, het hoeft niet. Je wapen vervang je regelmatig, ik doe er alleen gems in en een paar upgrades.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb nu een wapen met juiste Aspect, maar er is een geel item die +223 damage doet. Dan twijfel ik toch of ik die neem maar dan ben ik mn aspect wel kwijt.
Wellicht moet ik die aspect extracten en op ring/amulet doen want die vervang je minder vaak.
Zou voor die gele gaan. Maar wel met aspect erop. Gewoon extracten als dat nog kan.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 23:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb nu een wapen met juiste Aspect, maar er is een geel item die +223 damage doet. Dan twijfel ik toch of ik die neem maar dan ben ik mn aspect wel kwijt.
Wellicht moet ik die aspect extracten en op ring/amulet doen want die vervang je minder vaak.
Tot zover 60+ alleen met samenspel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:45 schreef cherrycoke het volgende:
zijn er al mensen die in 60+ nightmare zitten?
dat had ik ook. Ik ben gaan uitzoeken welke een goede roll aan aspect hebben en die gehouden. De rest verkocht of aan de blacksmith gegeven indien ik de transmog nog niet hadquote:Op zondag 18 juni 2023 08:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zou voor die gele gaan. Maar wel met aspect erop. Gewoon extracten als dat nog kan.
Ik heb inmiddels de hele stash vol legendaries. Op een paar na allemaal dubbele. Dus ik zet er gewoon een nieuw aspect op.
is frost sorc niet hetzelfde als een minigun?quote:Op zondag 18 juni 2023 11:38 schreef Leatherneck het volgende:
Als ik klaar ben met sorc ga ik zo hard rogue:
of resource depletion of weet ik hoe dat heet, die kut steen die je achterna zit is ook kut.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ram zo door Tier 3 met mn TB Rogue heen maar alleen Nightmare Dungeons met sommige dingen zijn wel echt kut. Lightning Storm zoiets
Ja zoiets wel. Heb die populaire build wel geprobeerd, maar vind er persoonlijk niet veel aan om mee te spelen. Zelfde geldt voor Arc Lash-builds. Geeft mij geen voldoening.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:45 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
is frost sorc niet hetzelfde als een minigun?
die wil ik doen na de rogue
https://d4planner.io/map?(...)on=92.53550914176844quote:Op zondag 18 juni 2023 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
18 min tot volgende Helltide, hoop die 175 te pakken. Maar moet dan ook nog locatie zoeken blijkbaar
Wel leuk om te doen. Alleen vond ik Chest of Jewelry niet ondanks locaties op mapquote:Op zondag 18 juni 2023 13:09 schreef Document1 het volgende:
Ik vind die helltides prima om te doen als ik niet zoveel tijd heb om te spelen.
Was wel echt veel leuker samen...2x een 175 kunnen openen...heerlijk uurtje raggen en daarna nog even een NM dungeon samen. Volgende keer weer samen en misschien kijken voor een 3e of 4e persoon?quote:Op zondag 18 juni 2023 12:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
18 min tot volgende Helltide, hoop die 175 te pakken. Maar moet dan ook nog locatie zoeken blijkbaar
Zeker leuker om in groepje te doen! Meer man altijd goedquote:Op zondag 18 juni 2023 14:51 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Was wel echt veel leuker samen...2x een 175 kunnen openen...heerlijk uurtje raggen en daarna nog even een NM dungeon samen. Volgende keer weer samen en misschien kijken voor een 3e of 4e persoon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
quote:Op zondag 18 juni 2023 16:38 schreef Leatherneck het volgende:
Glyphs blijven levelen. Wereld van verschil.Wat maakt daar het verschil tussen level 15 en 21 glyph? Meer crit per dex?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Grotere radius denk ikquote:Op zondag 18 juni 2023 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat maakt daar het verschil tussen level 15 en 21 glyph? Meer crit per dex?
Volgens mij is die al max bij lv 15?quote:
Vanaf level 15 wordt de radius groter om de glyph te voeden met wat het vraagt. Bij bepaalde glyphs is het zeker zo: hoe meer van de gevraagde stat binnen de radius, hoe hoger de werking/output scaled van de glyph.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat maakt daar het verschil tussen level 15 en 21 glyph? Meer crit per dex?
Met goede sacred gear uit WT3 en level 67 redde ik de tweede capstone wel. En dan is het ff doorgrinden op WT4 om je setje ancestral te krijgen zodat ook WT4 weer easy content wordt.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:01 schreef Pheno het volgende:
Ik word ge-oneshot in die capstone 70. Never mind dan maar, toch maar levelen
ik ben lvl 63. Maar Elias ragt me in 1x dood als ik geen barrier op kan doen. Maar levelen gaat traag solo (lastig als je geen party finder hebt), dus ik zie het gebeuren dat ik verder met mijn barb ga. Die is net 40 geworden.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met goede sacred gear uit WT3 en level 67 redde ik de tweede capstone wel. En dan is het ff doorgrinden op WT4 om je setje ancestral te krijgen zodat ook WT4 weer easy content wordt.
Die stat rerollen via Occultist?quote:Op maandag 19 juni 2023 09:10 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Gister nog even voor de F1 gespeeld. Vond een prima rare Sacred Focus voor mijn sorc, met Reduce cooldown en reduce mana consumption er op. Tevens ongeveer 500 meer power. Miste ten opzichte vna mijn Legendary alleen de juiste stat van legendary power. Zat in dubio, want de legendary stat die ik heb is 4 (op 3-4) en 21% power reduce op 25-20%, dus op 1 punt na perfect. Die wilde ik eigenlijk bewaren voor een goed Ancestral focus, later in de game.
Vind ik op het laatste moment nog een 4 en 22%. Heerlijk! Die kan dus mooi op mijn nieuwe focus. Gaat echt een stuk schelen
Hoorde net wel van een trucje als je T4 hebt unlocked maar eigenlijk nog een beetje te zwak bent er voor. Hoe je dan toch aan ancestral legendaries en rares kan komen.
Is een legendary stat dus dat kan niet..quote:Op maandag 19 juni 2023 09:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die stat rerollen via Occultist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |