Ben je er geweest dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar die werelden zijn in tegenstelling tot ons ongevallen. Ze leven in harmonie met God, in tegenstelling tot deze planeet, waarbij de mens voornamelijk in rebellie tegen God leeft.
Je bent goed op de hoogte van god's policy. App je met god?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God laat de rest van zijn creatie niet met ons in contact komen zolang wij gevallen zijn, behalve andere gevallen wezens (gevallen engelen, Satan), en de engelen die Hij inzet om ons te helpen.
Even aangenomen dat je met "chaos", de thermodynamische eenheid Entropie (S in kJ/kg.K) bedoelt: die neemt inderdaad toe, zolang je er geen energie instopt. Bovendien is de meest waarschijnlijke evenwichtstoestand, de toestand met de meeste realisatiemogelijkheden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:15 schreef Dusthor92 het volgende:
Om leven in stand te houden, moet je als levensvorm er dus zorg voor dragen dat het principe van de chaostheorie blijft gelden en er een dominante richtlijn moet zijn die de parameters waarbinnen de realiteit mag bestaan dwingt te respecteren.
Ik zie die vliegende voertuigen niet, ik zie alleen fictieve vormen. Zou een kleuterschoolkindertekening kunnen zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:35 schreef Monomeism het volgende:
Nog wat religieuze "Ancient Alien Artifacts" uit Mexico waarin duidelijk herkenbare afbeeldingen staan van vliegende voertuigen en ... grey aliens. (?)
Daarmee ga je uit van onze Newtoniaans en Relativistische heelalbeeld. Kan zijn dat aliens via een andere dimensie reizen, waarin afstanden geen afstanden zijn zoals wij die kennen. Pure gok overigens.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:09 schreef Libertarisch het volgende:
Als er buitenaards leven is, dan is het zo ver van ons sterrenstelsel verwijderd dat we er nooit mee in contact kunnen komen. Ik denk dat dit de verklaring is dat we nooit aliens hebben geobserveerd.
3: god wil dat we het zelf uitzoeken en ervaren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God wil dat we contact hebben met buitenaards leven (en dus bestaat het, of zal het bestaan).
God wil niet dat we contact hebben met buitenaards leven (en dus bestaat het niet. of hebben we er geen contact mee).
Als ik een muntje op gooi, dan is het toeval dat het kop of munt wordt, maar het is een wetmatigheid dat het kop of munt wordt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is geen proces als er alleen toeval is. Alleen toevallige gebeurtenissen die los staan van elkaar.
Maar blijkbaar is er niet alleen toeval, want er zijn wetmatigheden.
Dus hoe brengt een toevallig proces wetmatigheden voort, dat is de vraag.
Ah, de uitkomst van ons onderzoek naar (de oorsprong van) ons universum staat al bij voorbaat vast?quote:Op woensdag 7 juni 2023 12:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als God het universum heeft gemaakt, dan zouden we dat moeten kunnen ontdekken door het universum te onderzoeken. En dan blijkt er dat er inderdaad allerlei aanwijzingen voor zijn dat een intelligente geest het universum heeft gemaakt, en geen puur toeval. Een voorbeeld hiervan is het feit dat de materiële wereld aan allerlei natuurwetten en mathematische wetmatigheden voldoet. Waar komen die vandaan? Waar komen de wetten van wiskunde vandaan? Die kunnen niet zijn geëvolueerd. Maar het universum volgt wel allerlei wiskundige wetmatigheden, het is eraan onderworpen. .
Man, ons sterrenstel bevat al 50 miljard sterren. Grote kans dat in ons sterrenstelsel al heel veel leven is.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:09 schreef Libertarisch het volgende:
Als er buitenaards leven is, dan is het zo ver van ons sterrenstelsel verwijderd dat we er nooit mee in contact kunnen komen. Ik denk dat dit de verklaring is dat we nooit aliens hebben geobserveerd.
Ik denk dat hij zonnestelsel bedoeld.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:33 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Man, ons sterrenstel bevat al 50 miljard sterren. Grote kans dat in ons sterrenstelsel al heel veel leven is.
Wiskunde is geen exacte wetenschap en doet geen waarneming zoals in de natuur/scheikunde of astronomie. Wiskunde is de "taal" waarin de natuurkundige verschijnzelen worden beschreven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Dat valt onder wiskundige en natuurkundige waarnemingen. Meer niet.
Klopt inderdaad zo had ik het nog niet bekekenquote:Op woensdag 7 juni 2023 20:58 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Juist het feit dat we alleen zijn in dit grote universum zou je als een argument voor het bestaan van God kunnen zien, God heeft bewust leven mogelijk gemaakt op dit kleine deel en nergens anders.
Zo bedoel ik dat inderdaadquote:Op woensdag 7 juni 2023 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Even aangenomen dat je met "chaos", de thermodynamische eenheid Entropie (S in kJ/kg.K) bedoelt: die neemt inderdaad toe, zolang je er geen energie instopt. Bovendien is de meest waarschijnlijke evenwichtstoestand, de toestand met de meeste realisatiemogelijkheden.
Op schaal van een glas water niet waarschijnlijk maar op schaal van het universum hoogstwaarschijnlijk simultaan.quote:Druppel je een druppel inkt in ene glas water...etc.
Of dat dan ook tot intelligent leven leidt....??
De Planck eenheden zijn geen theorieën. Dat zijn constanten. De theorie die ik eraan verbind zijn enkel wiskundig te testen, maar zoals jij het zegt “ Hoe komt het dan de mens die zogenaamd zo geniaal is met zijn Planck-theorie dan nog niet reist naar andere planeten?” is heeel zacht gezegd wel van een andere orde en niet te vergelijken met benzine en dieselmotoren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:15 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het is zoals je het beschrijft. Als ze eenmaal die Planck-theorie hebben gevonden, wat let je dan om zo te reizen? Hoe komt het dan de mens die zogenaamd zo geniaal is met zijn Planck-theorie dan nog niet reist naar andere planeten?
Kijk eens naar de uitvinding van de diesel- en de benzinemotor. Dat was helemaal niet zo lang geleden, en ondertussen worden we platgereden door al die auto's. Dus wat is er dan gebeurd met die zogenaamde Planck-theorie? Waar zijn ze???
Hoe bedoel je dit laatste precies?quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Wiskunde is geen exacte wetenschap en doet geen waarneming zoals in de natuur/scheikunde of astronomie. Wiskunde is de "taal" waarin de natuurkundige verschijnzelen worden beschreven.
De Schrödingervergelijking bijv. is echt niet iets uit de natuur/materie, maar puur een door mensen bedachte wiskundige formaliteit om de quantumfysica te beschrijven, althans wat we daarvan zien.
1 we weten niet of we alleen zijn in dit universum.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:58 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Juist het feit dat we alleen zijn in dit grote universum zou je als een argument voor het bestaan van God kunnen zien, God heeft bewust leven mogelijk gemaakt op dit kleine deel en nergens anders.
Nee, dat is belachelijk, het universum is een schepping, ik aanbid geen schepping.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:17 schreef dop het volgende:
waar jij god invult zou je ook universum kunnen invullen
God is ook een schepping.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:18 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Nee, dat is belachelijk, het universum is een schepping, ik aanbid geen schepping.
Dan mag jij vinden, maar je hebt hier geen enkel geldig argument voorquote:Op woensdag 7 juni 2023 22:20 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
De Schepper is per definitie geen schepping.
Misschien las ik je post iets te snel, maar om in te gaan op deze vraag:quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:15 schreef -Sigaartje het volgende:
. Als ze eenmaal die Planck-theorie hebben gevonden, wat let je dan om zo te reizen?
Nee, je bent niet in staat om te geloven dat je iPhone uit het niets is ontstaan, maar het universum is uit het niets ontstaan terwijl dat laatste belachelijker klinkt.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:25 schreef dop het volgende:
Dan mag jij vinden, maar je hebt hier geen enkel geldig argument voor
Net als je geen argument hebt dat het universum is geschapen.
We weten het (nog) niet .
Verder ik kan prima iets scheppen, ondanks dat ik geschapen ben.
En mijn scheppingen zijn niet geschept door mijn scheppers.
Dat is geen zuiver toeval, dat hangt af van het gewicht van het muntje, de kracht waarmee je het opgooit, de richting waarin je het laat draaien, de afstand die het moet vallen, enzovoorts. Dat kun je berekenen en voorspellen, rekening houdend met de zwaartekracht en andere krachten, die allemaal wetmatig zijn.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:31 schreef dop het volgende:
[..]
Als ik een muntje op gooi, dan is het toeval dat het kop of munt wordt, maar het is een wetmatigheid dat het kop of munt wordt.
Dus nee dat iets toeval is, wil niet zeggen dat het dan niet in een wetmatigheid is te vangen.
Ik val misschien in de herhaling maar hier wil ik even op in proberen te haken.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:52 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Nee, je bent niet in staat om te geloven dat je iPhone uit het niets is ontstaan, maar het universum is uit het niets ontstaan terwijl dat laatste belachelijker klinkt.
Die vraag kan ik wel beantwoorden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De vraag is dus: wat is wel zuiver toeval, en bestaat het uberhaupt, of is alles slechts een kwestie van wetmatigheid. In het voorbeeld dat je noemt is er geen sprake van toeval, maar veranderen de parameters waardoor je een andere uitkomst krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |