Ik ook nietquote:
Rum toch wel?quote:Op maandag 5 juni 2023 18:27 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik ook niet
Drink het te weinig dus heb zelden in huis
Ruim! Nee ruim, zou een uitspraak van mij kunnen zijnquote:Op maandag 5 juni 2023 18:13 schreef maily het volgende:
[..]
Je hoeft je voor mij niet in te houden hoor.
Neem er gerust nog een.
@:Deisyy zegt altijd "neem ruim".
Of is het "neem rum" ?
Ja dusquote:Op maandag 5 juni 2023 18:27 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ruim! Nee ruim, zou een uitspraak van mij kunnen zijn
Maar ik geloof niet dat ik het op FOK! ooit gezegd hebquote:
Ruim rumquote:Op maandag 5 juni 2023 18:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat ik het op FOK! ooit gezegd heb
Maar met feestjes en verjaardagen haal ik standaard teveel in huis en dan zeg ik dus regelmatig: Neem ruim.
Als jij hier trakteert met je verjaardag zeg je het ookquote:Op maandag 5 juni 2023 18:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat ik het op FOK! ooit gezegd heb
Maar met feestjes en verjaardagen haal ik standaard teveel in huis en dan zeg ik dus regelmatig: Neem ruim.
Ik zal er de volgende keer rekening mee houdenquote:
quote:Op maandag 5 juni 2023 18:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik zal er de volgende keer rekening mee houden
Krijg je ook alleen maar een pens van.quote:
IT mensen met verstand nemen ze niet aanquote:
Klopt, bier en wijn was veiliger om te drinken dan water.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:32 schreef Soury het volgende:
Bier was ook ooit drink water. Water was dermate vervuild dat men bier dronk, weliswaar met een laag alcohol percentage
Volgens mij is dat een hoax...quote:Op maandag 5 juni 2023 18:34 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Krijg je ook alleen maar een pens van.
Verrek!quote:Op maandag 5 juni 2023 18:30 schreef maily het volgende:
[..]
Als jij hier trakteert met je verjaardag zeg je het ook
quote:
quote:
quote:Op zondag 26 april 2020 09:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Neem ruim!
Als ze op zijn bak ik wel weer nieuwe, simpelste koekjes ooit om te bakken.
[ afbeelding ]
Ja ik verdiep me wel eens in die middeleeuwen. Wat een enorme stink boel zou dat zijn. Schijten uit een toren en de koe werd geslacht net buiten de keuken. Het is best grappigquote:Op maandag 5 juni 2023 18:34 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Klopt, bier en wijn was veiliger om te drinken dan water.
Echt hè.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:34 schreef Soury het volgende:
[..]
IT mensen met verstand nemen ze niet aan
Dan lopen er heel wat uitgezakte hoaxen rond.quote:
De gemiddelde sterfleeftijd was er dan ook naar.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja ik verdiep me wel eens in die middeleeuwen. Wat een enorme stink boel zou dat zijn. Schijten uit een toren en de koe werd geslacht net buiten de keuken. Het is best grappig
Ik zou dan gigantisch zwaar moeten zijnquote:Op maandag 5 juni 2023 18:39 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Dan lopen er heel wat uitgezakte hoaxen rond.
Uitzonderingen daargelaten, maar normaal moet je je juist pas echt zorgen gaan maken als je zuipt als een tempelier en er niet van aankomt.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zou dan gigantisch zwaar moeten zijn![]()
Meestal komt het door het foute eten erbij
Ja dat is niet zo raar toch? Een verkoudheidje en je was pleite.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:40 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
De gemiddelde sterfleeftijd was er dan ook naar.
Ook toen werden mensen oud, het gemiddelde leeftijd ging omlaag door de hoge kindersterfte.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:40 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
De gemiddelde sterfleeftijd was er dan ook naar.
Ik kan ook eten wat ik wil, dus dat zou idd ook kunnenquote:Op maandag 5 juni 2023 18:42 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten, maar normaal moet je je juist pas echt zorgen gaan maken als je zuipt als een tempelier en er niet van aankomt.
Soms is dat bier genoeg en hoeft eten niet meerquote:Op maandag 5 juni 2023 18:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zou dan gigantisch zwaar moeten zijn![]()
Meestal komt het door het foute eten erbij
Nee hoor mensen waren 40 plus echt wel oud. Heeft niks met kindersterfte te makenquote:Op maandag 5 juni 2023 18:43 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ook toen werden mensen oud, het gemiddelde leeftijd ging omlaag door de hoge kindersterfte.
Mensen worden steeds ouder idd.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee hoor mensen waren 40 plus echt wel oud. Heeft niks met kindersterfte te maken
Wel.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee hoor mensen waren 40 plus echt wel oud. Heeft niks met kindersterfte te maken
quote:LAG DE LEVENSVERWACHTING ECHT ZO LAAG IN DE MIDDELEEUWEN?
Zuigelingensterfte
Dit gemiddelde is zo misleidend door één belangrijke factor: zuigelingensterfte. Hier wordt bij het gebruik van de gemiddelde leeftijd van 35 jaar eigenlijk geen rekening gehouden. Bijna de helft van de mensen in de middeleeuwen overleed voordat ze twee jaar oud waren, in veel gevallen al meteen bij de bevalling.
Bevallen was in de middeleeuwen erg gevaarlijk, zowel voor de baby als voor de moeder. Logischerwijs hadden ze toen nog geen echo’s, ruggenprikken en foetale bewaking. De stuitligging van de baby tijdens de bevalling bleek vaak fataal voor zowel de moeder als het kind. De bevalling kon enkele dagen duren en veel vrouwen stierven in zulke gevallen uiteindelijk door uitputting.
Wanneer het kind de bevalling had overleefd, was het nog steeds erg kwetsbaar voor allerlei ziektes. Vandaar dat veel kinderen daarna op erg jonge leeftijd overleden. Het grote aantal kinderen dat op jonge leeftijd stierf, brengt de gemiddelde leeftijd waarop mensen in de middeleeuwen stierven behoorlijk omlaag.
Dat klopt wel enigszins, maar er waren toch maar weinig mensen die de nu geldende pensioengerechtigde leeftijd haalden. Met name in hogere kringen werd men over het algemeen wat ouder, maar dat is logisch.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:43 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ook toen werden mensen oud, het gemiddelde leeftijd ging omlaag door de hoge kindersterfte.
Dan ben jij die uitzonderlijke geluksvogel.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik kan ook eten wat ik wil, dus dat zou idd ook kunnen
Dat heeft niets te maken met hoe oud mensen werden.quote:
Ja met stinkende wonden werden ze wat ouderquote:Op maandag 5 juni 2023 18:54 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Dat klopt wel enigszins, maar er waren toch maar weinig mensen die de nu geldende pensioengerechtigde leeftijd haalden. Met name in hogere kringen werd men over het algemeen wat ouder, maar dat is logisch.
Ik blijf wonderbaarlijk altijd wel rond de 85 kilo schommelen.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:55 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Dan ben jij die uitzonderlijke geluksvogel.
Ik moet iedere dag een uur hardlopen om mijn door moeder verfoeide levensstijl te kunnen permitteren.
Mensen worden steeds ouder idd.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja met stinkende wonden werden ze wat ouderDe gemiddelde leeftijd was niet echt hoog
O, maar daar doe ik het niet voor hoor.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik blijf wonderbaarlijk altijd wel rond de 85 kilo schommelen.
Ik hoef niet persé oud te worden. Het boezemt me angst in.quote:
Ik wel. Lengte en gewicht is wel oke voor mij...quote:Op maandag 5 juni 2023 18:59 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
O, maar daar doe ik het niet voor hoor.
Ik wil zo oud mogelijk worden.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik hoef niet persé oud te worden. Het boezemt me angst in.
Wat ga jij eten vanavond?quote:Op maandag 5 juni 2023 18:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Soms is dat bier genoeg en hoeft eten niet meer
Waarom? met alle gebreken van dien.quote:
Groente en nassie en een eitjequote:
Maar met een bepaalde levensstijl ga je dat niet redden.quote:
Dat zeker niet, door ziektes en oorlogen in de middeleeuwen was het idd best wel laag.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja met stinkende wonden werden ze wat ouderDe gemiddelde leeftijd was niet echt hoog
quote:Hoge leeftijd mogelijk
Wanneer gold men in de middeleeuwen als ‘oud’? Porck: ‘Dat was vanaf een jaar of vijftig. Het is overigens een misverstand dat mensen in die tijd niet oud konden worden. Velen stierven wel vroegtijdig door ziekte of geweld, maar men kon tot in de tachtig of zelfs in de negentig jaar worden.’
Welke bron is die laatstequote:Op maandag 5 juni 2023 19:05 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat zeker niet, door ziektes en oorlogen in de middeleeuwen was het idd best wel laag.
[..]
Met een goede levensstijl ook hoor...quote:Op maandag 5 juni 2023 19:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar met een bepaalde levensstijl ga je dat niet redden.
Ik zie niks qua leeftijdenquote:Op maandag 5 juni 2023 19:07 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
https://www.universiteitl(...)-bepaald-geen-pretje
Als hij happy is is er geen probleemquote:Op maandag 5 juni 2023 19:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Met een goede levensstijl ook hoor...
Mijn Pa zit nu in het verzorgingshuis, maar had verder geen verkeerde levensstijl.
Ik bedoel meer dat je wel gezond en alles kan doen, maar dan kan je alsnog Alzheimer of wat dan ook krijgen.quote:
De middeleeuwen duurde ook zo'n 1000 jaar. De kerk had ook grote invloed. Medische en wetenschappelijke ontwikkeling werd veelal tegen gehouden.quote:
Als ik m'n moeder zie zekerquote:Op maandag 5 juni 2023 19:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik hoef niet persé oud te worden. Het boezemt me angst in.
Sommigen sterven te jong, anderen te oud.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat heb ik met mijn vader![]()
Je hebt het niet voor het zeggen...
Nee joh medische wetenschappen waren opsluitingen van mensen met een beperking. Of lobotomie, dat overleefde meeste niet. Mensen met een beperking werden als uitschot gezien en daar werden dan wat experimenten op gedaan. De man kon bepalen als er een complicatie was met een geboorte (vrouw of kind) Heerlijk die tijd.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:18 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De middeleeuwen duurde ook zo'n 1000 jaar. De kerk had ook grote invloed. Medische en wetenschappelijke ontwikkeling werd veelal tegen gehouden.
Zo werkt het idd. Oud worden is niet altijd even leuk.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Sommigen sterven te jong, anderen te oud.
Daarvoor hebben we dan ............quote:Op maandag 5 juni 2023 19:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo werkt het idd. Oud worden is niet altijd even leuk.
quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |