abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209411691
Britse supermarkten wantrouwen verarmde klanten: kaas, spek, paracetamol en oploskoffie beveiligd

De inflatie en de verarming in het Verenigd Koninkrijk slaan zodanig toe dat supermarkten op onder meer waspoeder en vlees beveiligingsstickers plakken om winkeldiefstal het hoofd te bieden. Supermarkten in het Verenigd Koninkrijk halen alles uit de kast om de toename in diefstal te stoppen. Door de aanhoudende inflatie kiezen Britten er steeds vaker voor om levensmiddelen te stelen.



Concerns als Aldi en M&S spreken van lokale maatregelen, niet van een nationale trend. De praktijk wijst wel degelijk op een verscherping van de controles op landelijk niveau. Waar voor de pandemie bewakers verveeld rondhingen bij het verzamelpunt van de manden, lopen ze nu gericht door gangpaden achter klanten aan. Beveiligingsstickers zitten nu zelfs op blikken met oploskoffie.

Veel meer betalen
De voedselprijzen in het Verenigd Koninkrijk stegen in het afgelopen jaar met 19,1 procent. Ex-premier Liz Truss maakte met haar minister van Financiën de situatie nog erger. Door haar economisch wanbeleid explodeerde de hypotheekrente. Huurders moesten mede door een wijziging in de wet veel meer gaan betalen. En de oorlog in Oekraďne deed de energiekosten de pan uit rijzen.

De armoede nam na de bankencrisis in 2008 al flink toe. De regering kleedde bij loodzware bezuinigingsrondes de sociale voorzieningen uit. De wachtlijsten voor psychiatrische zorg en afkickklinieken groeiden exponentieel, waardoor het aantal verslaafde dak- en thuislozen op de Britse straten toenam. Voedselbanken en stichtingen als Shelter probeerden met kunst en vliegwerk om bij de massa het hoofd boven water te houden.



Stelen en geweld
In geen ander Noord-Europees land grijpt diefstal zo om zich heen; een verdubbeling in zes jaar. ,,Nergens zie ik stelen en geweld tegen personeel zo prominent als hier’’, zei Tracey Clements, hoofd van de supermarkttak van oliegigant BP tijdens een congres. Incidenten bij vestigingen in Nederland, Zweden en Duitsland bleven ver achter bij die in het in het Verenigd Koninkrijk.

Clements weerspreekt daarmee de conclusies van het British Retail Consortium (BRM), een overkoepelend orgaan van kleinere en grotere supermarkten. Volgens hen zou de toename van tot wel 75 procent in twaalf maanden tijd op rekening komen van junkies en alcoholisten. Off the record vertellen winkeliers een ander verhaal, zoals in The Guardian. De krant schetste tijdens een recente rondtocht in een hipsterwijk in Manchester de verschuiving.

De verslaafden en drinkebroers, van wie er foto’s aan de muur hangen ter waarschuwing, hebben gezelschap gekregen van ‘vaste klanten’. Met het schaamrood op de kaken stoppen die kaas en vlees onder hun jas, omdat ze niet langer hun boodschappen kunnen betalen. Ook bij drogist Boots komt dit naar voren. Lippenstift, oogpotlood en make-up worden vaker uit de schappen gehaald. Alleen op verzoek haalt personeel die uit het magazijn.



Verpaupering
In 2022 rapporteerden winkels 8 miljoen diefstallen. Experts ramen de kosten hiervan op ruim 1 miljard euro. Het werkelijke aantal ligt vrijwel zeker vele malen hoger. Schattingen gaan ervan uit dat slechts 4 procent wordt gemeld. De politie grijpt volgens vakorganisaties niet in. Zolang de gestolen waar onder de 200 pond blijft, zou justitie niet optreden. De gigantische reductie van de vervolgingen - van 80.000 tot 20.000 in een decennium - versterkt dit beeld.

Supermarkten en buurtwinkels nemen daarom het heft zelf in handen. Koepelorganisatie BRM mag, waarschijnlijk om hun clientčle niet af te schrikken, inflatie niet als boosdoener betitelen, de harde realiteit ligt anders. Het Verenigd Koninkrijk vertoont kenmerken van de beschrijvingen van auteur Charles Dickens over de verpaupering van Engeland in de 19de eeuw. Brood, melk en boter gappen uit noodzaak, duikt overal op.

Voedsel kost de gemiddelde Brit jaarlijks 1000 euro meer dan voorheen. Deze ontwikkeling trekt steeds meer mensen over de streep om zonder te betalen producten mee te nemen. De haveloze zwervers kunnen de beveiligers met hun ogen dicht tegenhouden. De camera’s, het meekijken bij het afrekenen en de gele stickers zijn voor de onopvallende dieven, burgers die het niet langer kunnen bolwerken.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-beveiligd~ac9c4e9d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 5 juni 2023 @ 17:48:35 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209411704
Brexit was een prima idee! ^O^
  maandag 5 juni 2023 @ 17:49:27 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_209411712
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 5 juni 2023 @ 17:50:09 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209411719
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
En dat is ook nog in pond. Dat is hier een tientje :')
pi_209411722
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Ik lazerde ook van mijn stoel toen ik het zag.
pi_209411736
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Geďmporteerde 'luxe' producten zijn daar echt gigantisch overpriced. Britse boter is wat meer betaalbaar, maar nog steeds duur.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 5 juni 2023 @ 17:51:58 #7
117098 Hathor
Effe niet
pi_209411740
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat is ook nog in pond. Dat is hier een tientje :')
Dan zou ik ook gaan stelen, dat is niet meer normaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209411744
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat is ook nog in pond. Dat is hier een tientje :')
Lurpak is sowieso duurder

Pak van 500 gram is hier ook 6 euro.

9 euro voor 750gr dus
pi_209411746
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat is ook nog in pond. Dat is hier een tientje :')
Ook al niet meer, slechts ¤ 8.41. Gunstig voor toeristen maar wat minder als je salaris in ponden is.
pi_209411764
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ook al niet meer, slechts ¤ 8.41. Gunstig voor toeristen maar wat minder als je salaris in ponden is.
Dan is het daar dus goedkoper dan hier :P
pi_209411781
Brexit🤡
Purr.
pi_209411792
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Hier nog duurder.



[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2023 17:56:29 ]
pi_209411796
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:53 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dan is het daar dus goedkoper dan hier :P
Geen idee, ik eet het sowieso al niet maar voor die prijs zou ik er ook niet toe verleid worden vrees ik.
pi_209411800
Maar op zich wel lekkere boter op een vers gebakken croissantje. Alleen niet heel gezond, helaas. :P
  maandag 5 juni 2023 @ 17:57:15 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209411803
Zelf schuld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209411810
Dit is een Lurpak topic aan het worden ;(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209411830
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is een Lurpak topic aan het worden ;(
LURPAK HOOLIGANS

JAAAAAA
pi_209411849
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Geen idee, ik eet het sowieso al niet maar voor die prijs zou ik er ook niet toe verleid worden vrees ik.
Zo bijzonder is het naar mijn idee niet, smeren met Flower Farm of Becel is ook prima.
pi_209411851
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:48 schreef Starhopper het volgende:
Brexit was een prima idee! ^O^
Ja haha, hier merken we niks van prijsstijgingen.
Go hard or go home
pi_209411869
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:48 schreef Starhopper het volgende:
Brexit was een prima idee! ^O^
Hier is er niet eens een Brexit nodig om mensen te laten stelen bij de supermarkt omdat alles te duur word.
  maandag 5 juni 2023 @ 18:03:57 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209411874
quote:
9s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:01 schreef Noek het volgende:

[..]
Ja haha, hier merken we niks van prijsstijgingen.
De prijsstijgingen hier zijn niets vergeleken met de armoede die je in Engeland ziet. We zitten hier wel te klagen maar daar hebben de mensen het echt 100x kutter.
  maandag 5 juni 2023 @ 18:04:21 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_209411880
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:55 schreef Nober het volgende:

[..]
Hier nog duurder.

[ afbeelding ]
Nooit geweten, ik koop het dan ook nooit. Ik vond het alleen nogal wat aan de hoge kant voor boter.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209411895
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:03 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Hier is er niet eens een Brexit nodig om mensen te laten stelen bij de supermarkt omdat alles te duur word.
Bij mijn supermarkt hangen er geen foto's van winkeldieven bij de ingang, is de winkel niet overspoeld met alcoholisten en dakloos tuig en bij mij zijn ook niet de helft van alle producten achter glas verborgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209411933
Dit kan straks ook in Nederland hetzelfde overkomen. Zolang kabinet doorgaan met alles aan de mark overlaten..
Zelfs onze pensioen wordt straks aan de markt overlaten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_209411945
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nooit geweten, ik koop het dan ook nooit. Ik vond het alleen nogal wat aan de hoge kant voor boter.
Is waarschijnlijk zo'n pakje boter waar je een gratis rijbewijs bij krijgt. En ja, dat moet toch ergens van betaald worden he.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_209411974
En toch merk ik niet minder dat er opeens geen Britse paupers meer naar Amsterdam komen om te zuipen, blowen en hoeren te neuken.
Je zou denken dat dat een mindere prioriteit is.

quote:
Net migration to the United Kingdom has already reached a record high, with the Office for National Statistics (ONS) expected to announce a further increase on Thursday.
https://www.politicshome.(...)igration-record-high

Je zou ook denken dat migranten daar niet willen wonen? Het zal het aangename klimaat wel zijn..
  maandag 5 juni 2023 @ 18:13:01 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209411982
Geweldig idee die Brexit ja.
pi_209412021
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Een diepvrieszak frambozen kost hier ook 6,49 .

https://www.ah.nl/product(...)-zakje-met-frambozen
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 5 juni 2023 @ 18:16:53 #29
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209412049
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Een diepvrieszak frambozen kost hier ook 6,49 .

https://www.ah.nl/product(...)-zakje-met-frambozen
Bij AH ja. Bij Lidl nog niet de helft.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_209412066
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Daar stond ik al van te kijken. Hier betaal er iets van 2 euro voor. Lang leve Brexit.
pi_209412102
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bij AH ja. Bij Lidl nog niet de helft.
Voor 750 gram?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209412140
edit: spuit 11 :')
  maandag 5 juni 2023 @ 18:26:43 #33
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209412170
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Voor 750 gram?
Yep.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_209412348
Een pakje boter voor 7,25 pond gaan neerzetten.. :')

Hier is ie met 2,25 pond goedkoper.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 5 juni 2023 @ 18:40:54 #35
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_209412372
Ik ga half juli naar UK
Ff een crowdfunding opstarten
pi_209412375
Lurpak is het nieuwe safraan op fok!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 5 juni 2023 @ 18:41:08 #37
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_209412376
Het gaat dus niet zo fout in het Verenigd Koninkrijk.
pi_209412378
quote:
15s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:39 schreef Metalfrost het volgende:
Een pakje boter voor 7,25 pond gaan neerzetten.. :')

Hier is ie met 2,25 pond goedkoper.
Dat is een pak van 500 gram en geen 750 gram en de prijs van 3.25 is na aftrek van spaarpunten. Da's geen goede vergelijking dus
pi_209412385
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:41 schreef PluggieOD het volgende:
Het gaat dus niet zo fout in het Verenigd Koninkrijk.
Oh, jawel, maar dat ligt meer aan de inkomensontwikkeling daar dan aan de prijzen per se.
  maandag 5 juni 2023 @ 18:47:56 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209412469
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:12 schreef WammesWaggel het volgende:
En toch merk ik niet minder dat er opeens geen Britse paupers meer naar Amsterdam komen om te zuipen, blowen en hoeren te neuken.
Je zou denken dat dat een mindere prioriteit is.

Er zijn in het eerste kwartaal van dit jaar ook bijna 300.000 nieuwe elektrische auto's verkocht, met Tesla bovenaan de ranglijst. Dus zo slecht zal het allemaal wel niet gaan toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209412487
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:13 schreef Hexagon het volgende:
Geweldig idee die Brexit ja.
Ligt nu aan de uitvoering, gedaan door Remainers.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_209412498
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ligt nu aan de uitvoering, gedaan door Remainers.
Ja, want de Brexiteers deden het veel beter?
pi_209412507
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is een pak van 500 gram en geen 750 gram en de prijs van 3.25 is na aftrek van spaarpunten. Da's geen goede vergelijking dus
Dit dan
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 5 juni 2023 @ 18:52:29 #44
33189 RM-rf
1/998001
pi_209412523
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:57 schreef Harvest89 het volgende:
Zelf schuld.
Idd.... Als ze nog in de EU hadden gezeten, hadden ze kunnen roepen dat 'Brussel' aan alles schuld is, maar die vlieger gaat niet langer op
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209412588
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:40 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik ga half juli naar UK
Ff een crowdfunding opstarten
Neem wat boter mee, heb je je reis zo weer terugverdiend
pi_209412629
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ligt nu aan de uitvoering, gedaan door Remainers.
Je weet wie momenteel de Britse regering vormen? En dat ook al sinds 2010 doen?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209412644
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ligt nu aan de uitvoering, gedaan door Remainers.
Onzin. Die zijn er allemaal uitgetrapt door BoJo en zijn hard Brexit kliek na de verkiezingswinst in 2019. Je weet wel die van de Oven Ready Deal and Get Brexit Done.
pi_209412646
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nooit geweten, ik koop het dan ook nooit. Ik vond het alleen nogal wat aan de hoge kant voor boter.
Het is niet eens boter. Het is boter aangelengd met goedkope plantaardige olie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 5 juni 2023 @ 19:10:42 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209412779
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ligt nu aan de uitvoering, gedaan door Remainers.
Hoe hadden de Brexiteers al die gouden bergen gemaakt?
pi_209412950
Hmmm, ik ben benieuwd hoelang het duurt dit soort beveiliging ook in Nederland komt, niet omdat het nodig is, maar omdat een goede vertegenwoordiger, het belang weet te verkopen aan een manager.
  maandag 5 juni 2023 @ 19:22:48 #51
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209412969
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ligt nu aan de uitvoering, gedaan door Remainers.
Ja, op dezelfde manier als de puinhoop in Nederland de schuld is van onze linkse regering.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_209413084
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Als het boter zou zijn, dit is gemengde olie
pi_209413490
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Neem wat boter mee, heb je je reis zo weer terugverdiend
Even proletarisch langs de zelfscan van de Appie.
  maandag 5 juni 2023 @ 20:03:04 #54
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209413597
onder de 200 pond is er niks aan de hand
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209413638
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:03 schreef sturmpie het volgende:
onder de 200 pond is er niks aan de hand
Als je het tenminste niet erg vind om iedere keer jouw foto bij de ingang te zien als je weer eens 25 kuipjes Lurpak komt 'kopen'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209413802
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Dit is dik 8 Euro. Ik sloeg ook achterover
pi_209414222
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:48 schreef Starhopper het volgende:
Brexit was een prima idee! ^O^
An sich zijn het onze Europa broeders, ze mogen altijd weer bij ons aankloppen toch? Soort van verloren zonen? :)
  maandag 5 juni 2023 @ 21:00:55 #58
117098 Hathor
Effe niet
pi_209414417
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:44 schreef realnice11 het volgende:

[..]
An sich zijn het onze Europa broeders, ze mogen altijd weer bij ons aankloppen toch? Soort van verloren zonen? :)
Als ze dan weer van die zeverzakken als Farage meebrengen, dan blijf maar weg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209414422
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:44 schreef realnice11 het volgende:

[..]
An sich zijn het onze Europa broeders, ze mogen altijd weer bij ons aankloppen toch? Soort van verloren zonen? :)
In 2016 is heel duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om een draaideur te creëren. In de UK zelf is duidelijk aangegeven dat er in principe geen weg meer terug is. Komt bovenop dat de scheiding nogal moeizaam ging. Ik denk niet dat de EU zit te springen om weer een dergelijk moeizaam proces door te maken, vooral niet als ze wederom weer eisen voor allerlei uitzonderingen gaan stellen.

Aan de andere kant vind ik het wel een gemis dat ze eruit zijn. Dus wat mij betreft zou het een optie zijn maar dan wel volledig en zonder aparte positie. Dus op termijn ook aan de Euro en in Schengen.
pi_209414485
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:01 schreef qajariaq het volgende:
In 2016 is heel duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om een draaideur te creëren
Duidelijke taal
pi_209414563
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:44 schreef realnice11 het volgende:

[..]
An sich zijn het onze Europa broeders, ze mogen altijd weer bij ons aankloppen toch? Soort van verloren zonen? :)
Nee, weg is weg. Ze zijn wel vriendelijk enzo hoor. Maar met hun smakeloze voer en hun achterlijke eenheden zijn het altijd al nep-europeanen geweest. En graag of niet. Ze hebben hun keuze gemaakt.
pi_209414699
Waar maakt men uit op dat het aan Brexit ligt? In het artikel noemen ze verschillende redenen voor de verarming, maar Brexit zie ik er niet tussen staan. Wij hebben hier ook te maken met inflatie, boodschappen die duur is en duurder wordt, waar massaal gestolen wordt met de zelfscan en een Rutte en Kaag die aankondigden dat we met "z'n allen" armer worden.
pi_209414951
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:23 schreef Psilon het volgende:
Waar maakt men uit op dat het aan Brexit ligt? In het artikel noemen ze verschillende redenen voor de verarming, maar Brexit zie ik er niet tussen staan. Wij hebben hier ook te maken met inflatie, boodschappen die duur is en duurder wordt, waar massaal gestolen wordt met de zelfscan en een Rutte en Kaag die aankondigden dat we met "z'n allen" armer worden.
Vooral de vorige minister van financiën is daar de reden.
Vakman pur sang
pi_209415558
Ik denk dat ze de bobby's eens moeten gaan uitrusten met pistolen.
pi_209416301
dit is toch niet te geloven, dit is echt erg
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_209416572
Dat het maar weer eens te meer duidelijk is wat voor een afgrijselijk monster de huidige E.U. is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_209416617
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 00:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat het maar weer eens te meer duidelijk is wat voor een afgrijselijk monster de huidige E.U. is.
*proest*

Als iemand hier niets mee te maken heeft is het wel de EU.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2023 01:07:22 ]
pi_209416628
Ik volg de youtube van een Engelse boer en als ik mag geloven wat de overheid daar allemaal doet vwb landbouw dan zijn ze ook wel een beetje de weg kwijt. Oogst 2024 gaat nog wat worden :X
pi_209416639
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 00:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat het maar weer eens te meer duidelijk is wat voor een afgrijselijk monster de huidige E.U. is.
Deze quote ik even voor het nageslacht.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 05:21:50 #70
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_209416912
quote:
84s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De prijsstijgingen hier zijn niets vergeleken met de armoede die je in Engeland ziet. We zitten hier wel te klagen maar daar hebben de mensen het echt 100x kutter.
Engeland had ook tijdens de EU een enorm verschil tussen arm en rijk. Wijken vol mensen die geen bloemetje voor het raam hadden omdat alle centen naar de pub en de voetbalclub gingen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 6 juni 2023 @ 06:10:00 #71
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_209416940
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 00:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat het maar weer eens te meer duidelijk is wat voor een afgrijselijk monster de huidige E.U. is.
Ik heb serieus medelijden met je.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_209417062
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:15 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Dit is dik 8 Euro. Ik sloeg ook achterover
Heb je de afgelopen, pak 'm beet, 8 maanden weleens zelf boodschappen gedaan?
In Nederland kost het nog meer hoor :X


En dan heb ik de app van de Dirk er even bijgepakt, meestal de goedkoopste supermarkt :)
pi_209417088
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:49 schreef Hathor het volgende:
Kost een pak boter daar 7,25??? :{
Dat is ook geen pak boter, het is een badkuip vol. Maar goed dat er iets als plastic uitgevonden is anders hadden ze die bak moeten klinknagelen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 07:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Lees nu eens op zijn minst de post boven je :')
Gedaan

[ Bericht 21% gewijzigd door KaheemSaid op 06-06-2023 07:38:14 ]
pi_209417106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 07:28 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Daar keek ik ook van op!
Lees nu eens op zijn minst de post boven je :')
  dinsdag 6 juni 2023 @ 07:36:20 #75
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_209417120
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]
In 2016 is heel duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om een draaideur te creëren. In de UK zelf is duidelijk aangegeven dat er in principe geen weg meer terug is. Komt bovenop dat de scheiding nogal moeizaam ging. Ik denk niet dat de EU zit te springen om weer een dergelijk moeizaam proces door te maken, vooral niet als ze wederom weer eisen voor allerlei uitzonderingen gaan stellen.

Aan de andere kant vind ik het wel een gemis dat ze eruit zijn. Dus wat mij betreft zou het een optie zijn maar dan wel volledig en zonder aparte positie. Dus op termijn ook aan de Euro en in Schengen.
Euro hoeft opzich niet. Er zijn meer EU-landen die geen enkel uitzicht hebben op de euro, zoals Zweden, Denemarken, Polen, Hongarije en Roemenië, maar de UK bij de EU en bij Schengen zou een hoop schelen. Je hebt geen douane- en bagagecontroles nodig waardoor er bijvoorbeeld meer treinverkeer mogelijk is tussen London en Brussel/Amsterdam/Köln en het is gewoon goed voor de handel en het toerisme als de UK bij de EU en de Schengenzone komt.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')