abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209406849
quote:
DEN HAAG - Minister Robbert Dijkgraaf (Emancipatie) vindt het „een interessante gedachte” om van Keti Koti, de dag waarop de afschaffing van de slavernij wordt gevierd en herdacht, een vrije dag te maken. Dat zei hij in het programma WNL op Zondag. Coalitiepartij VVD fluit de bewindsman gelijk terug.

Dijkgraaf wil niet direct zeggen dat de vrije dag er volgens het kabinet ook moet komen, maar vindt wel dat „dit deel van de geschiedenis voor een belangrijk deel een plek in ons erfgoed moet hebben.” Ook benadrukt hij dat een dergelijke keuze samen met de gemeenschap gemaakt moet worden. VVD-Kamerlid Van Strien noemt Keti Koti als vrije dag „een slecht plan.” Hij vindt 5 mei wel geschikt. „Die dag vieren we de vrijheid en democratie van álle Nederlanders.”

Op 1 juli houdt de koning een toespraak in het Amsterdamse Oosterpark. Ingewijden verwachten dat hij dan de excuses die premier Rutte maakte voor het slavernijverleden zal herhalen. Ook gaat dan het ’herdenkingsjaar’ in om stil te staan bij 150 jaar afschaffing van slavernij.
Bron.

Een extra vrije dag. Maak van 1 mei ook gelijk maar een vrije dag.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 5 juni 2023 @ 10:11:51 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209406901
VVD: Veel Vrije Dagen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209406924
Eerst van 5 mei maar eens een jaarlijkse vrije dag maken.
pi_209406957
Ik vind het vooral heel vreemd dat we 7 Christelijke feestdagen hebben in een land waar maar 34% van de bevolking Christen is, maar geen enkele atheïstische feestdag terwijl 55% niet-gelovig is. Kom maar door met die Darwin Day.
pi_209406959
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:14 schreef Dutchguy het volgende:
Eerst van 5 mei maar eens een jaarlijkse vrije dag maken.
Helemaal mee eens. Gestoord dat dit al zo lang nooit is gedaan. Denk dat er weinig landen zijn die Nederland dit zo nadoen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 juni 2023 @ 10:17:40 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209406961
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:11 schreef sturmpie het volgende:
VVD: Veel Vrije Dagen
Juist niet. Rutte zei toch laatst dat de werkgevers dat zelf maar moeten regelen? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209406962
Die Dijkgraaf is voor een intelligente man een volstrekte wereldvreemde dwaas.

Zat ook al te toeslagenaffaire te verklaren door het te linken aan de slavernij.

Waarom zijn extreem-linkse mensen altijd zo infantiel en zelfhatend?
pi_209407000
Men draait de boel hier om. Normaal ontstaat er een traditie en die groeit en evolueert gestaag over een langere periode, en als die dan heel breed gedragen wordt onder de bevolking zou je daar iets mee kunnen doen zoals er een vrije dag van maken. Hier lijkt het er eerder op dat je iets dat onder het grootste gedeelte van de bevolking totaal niet leeft (en dan doel ik niet enkel op het autochtone deel, maar bijvoorbeeld de oost-europese en islamitische gemeenschappen hebben hier natuurlijk ook niets mee) snel en geforceerd groter probeert te maken. Dat werkt niet, althans niet als je een oprechte interesse hoopt te genereren.
pi_209407027
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik vind het vooral heel vreemd dat we 7 Christelijke feestdagen hebben in een land waar maar 34% van de bevolking Christen is, maar geen enkele atheïstische feestdag terwijl 55% niet-gelovig is. Kom maar door met die Darwin Day.
Lijkt mij vrij logisch eigenlijk. Atheïsme heeft natuurlijk geen 'belangrijke' datums van gebeurtenissen. Darwin heeft verder niet direct een connectie met atheïsme.
Conscience do cost.
pi_209407057
Ja, laat de VVD zich hier maar mee bezig houden :')

Er is wrevel, maar verder deed men niets. Op naar Prinsjesdag. ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_209407071
Of men moet werken op een nationale feestdag gaat de politiek niet over. Zij hebben daar helemaal niks over te zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 5 juni 2023 @ 10:32:18 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209407074
Nederland heeft al de minste vrije dagen in de EU.
Nu maar kijken hoe de vvd het slavenvolk gaat ophitsen dit zo te houden!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_209407101
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik vind het vooral heel vreemd dat we 7 Christelijke feestdagen hebben in een land waar maar 34% van de bevolking Christen is, maar geen enkele atheïstische feestdag terwijl 55% niet-gelovig is. Kom maar door met die Darwin Day.
Macht der gewoonte.

Meerderheid is dan misschien niet langer christelijk, maar niemand heeft zin om Hemelvaartsdag, Pasen of Pinksteren op te geven. Ik eerlijk gezegd ook niet, die vrije dagen zitten in m'n systeem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 juni 2023 @ 10:38:34 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209407143
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Men draait de boel hier om. Normaal ontstaat er een traditie en die groeit en evolueert gestaag over een langere periode, en als die dan heel breed gedragen wordt onder de bevolking zou je daar iets mee kunnen doen zoals er een vrije dag van maken. Hier lijkt het er eerder op dat je iets dat onder het grootste gedeelte van de bevolking totaal niet leeft (en dan doel ik niet enkel op het autochtone deel, maar bijvoorbeeld de oost-europese en islamitische gemeenschappen hebben hier natuurlijk ook niets mee) snel en geforceerd groter probeert te maken. Dat werkt niet, althans niet als je een oprechte interesse hoopt te genereren.
Keti Koti boeit echt niemand wat behalve een heel select clubje in waarschijnlijk Amsterdam en Rotterdam.
  maandag 5 juni 2023 @ 10:41:09 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209407168
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Macht der gewoonte.

Meerderheid is dan misschien niet langer christelijk, maar niemand heeft zin om Hemelvaartsdag, Pasen of Pinksteren op te geven. Ik eerlijk gezegd ook niet, die vrije dagen zitten in m'n systeem.
Ik vind de lente eigenlijk ook wel een prettige tijd van het jaar voor vrije dagen, beter dan collectief vrij ergens op een verregende dag achterin oktober.
We have always been at war with Eastasia.
pi_209407199
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vind de lente eigenlijk ook wel een prettige tijd van het jaar voor vrije dagen, beter dan collectief vrij ergens op een verregende dag achterin oktober.
Ook dat inderdaad, goed punt.

Had daar nog niet eens bij stilgestaan, maar zo'n vrije dag ergens op een grauwe herfstdag heb je inderdaad. geen ene reet aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 5 juni 2023 @ 10:45:51 #17
8781 crew  Frutsel
pi_209407213
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:06 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Een extra vrije dag. Maak van 1 mei ook gelijk maar een vrije dag.
Extra moet ik zien... we zullen d'r wel eentje voor in moeten leveren :)
pi_209407220
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Keti Koti boeit echt niemand wat behalve een heel select clubje in waarschijnlijk Amsterdam en Rotterdam.
Dat denk ik ook.
En wie betaalt dat? Wat kost het bedrijfsleven een extra vrije dag wel niet?
Of moeten we zeker 1 van de bestaande dagen inleveren?

En straks komt de lhbqthjucxdm-gemeenschap ook nog vragen om een vrije dag...

Ja joh, iedereen vrij!
  maandag 5 juni 2023 @ 10:47:15 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209407223
Wat mij betreft stoppen we met alle afgedwongen feestdagen en krijg je die als werknemer terug als vrij inzetbare vrije dag. Kun je zelf kiezen welke dagen voor jou belangrijk is en of dat dan Pasen, Pesach, het offerfeest, Keti Koti of je eigen verjaardag is. Voor mijn part met een voorrangsregeling voor je 'eigen' religieuze feestdagen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 5 juni 2023 @ 10:48:51 #20
8781 crew  Frutsel
pi_209407238
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vind de lente eigenlijk ook wel een prettige tijd van het jaar voor vrije dagen, beter dan collectief vrij ergens op een verregende dag achterin oktober.
Aan de andere kant weet je dat je na Pinksteren tot Kerst niets meer vrij bent... behalve dan je eigen zomer of herfstvakantie.
Dus als er dan toch nog iets extra's moet komen dan is september/oktober ook een prima optie vind ik :)
En dan nemen we Allerheiligen er op 1-11 gewoon bij.
Of LaborDay in september :)
pi_209407254
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:47 schreef Janneke141 het volgende:
Wat mij betreft stoppen we met alle afgedwongen feestdagen en krijg je die als werknemer terug als vrij inzetbare vrije dag. Kun je zelf kiezen welke dagen voor jou belangrijk is en of dat dan Pasen, Pesach, het offerfeest, Keti Koti of je eigen verjaardag is. Voor mijn part met een voorrangsregeling voor je 'eigen' religieuze feestdagen.
Gaat niet gebeuren, daar zullen de horeca-, retail- recreatiesector zich met hand en tand tegen verzetten (en dus ook de VNO-NCW.

Juist door het collectieve vrij zijn zijn Pasen, Pinksteren en Hemelvaart een feestje voor ondernemers. Er worden die weekenden goed geld verdiend. Als je die dagen naar eigen inzicht in mag zetten ben je dat in een klap kwijt. Want het is maar de vraag of een familie dan een weekendje Veluwe doet, met een bezoek aan Burgers' Zoo in Arnhem (ik noem maar wat).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 juni 2023 @ 10:57:14 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209407291
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren, daar zullen de horeca-, retail- recreatiesector zich met hand en tand tegen verzetten (en dus ook de VNO-NCW.

Juist door het collectieve vrij zijn zijn Pasen, Pinksteren en Hemelvaart een feestje voor ondernemers. Er worden die weekenden goed geld verdiend. Als je die dagen naar eigen inzicht in mag zetten ben je dat in een klap kwijt. Want het is maar de vraag of een familie dan een weekendje Veluwe doet, met een bezoek aan Burgers' Zoo in Arnhem (ik noem maar wat).
Maar dan kun je zelf je weekend kiezen en ben je juist niet meer afhankelijk van pinksteren of hemelvaart. In feite kom je nu in die feestdagenweekenden capaciteit te kort in vakantieparken, in restaurants, pretparken en op terrassen. Door spreiding zal er waarschijnlijk meer te verdienen zijn.

Bovendien zijn er veel meer werkgevers dan alleen die in de horeca- en recreatieve sector.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 5 juni 2023 @ 10:58:49 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209407297
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:32 schreef LXIV het volgende:
Nederland heeft al de minste vrije dagen in de EU.
Nu maar kijken hoe de vvd het slavenvolk gaat ophitsen dit zo te houden!
En niet-wettelijk zo ongeveer de meeste vakantiedagen en minste werkuren. Ga je nu ook schuimbekken of?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209407317
Gelukkig zijn er geen echte problemen.
  maandag 5 juni 2023 @ 11:01:55 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209407323
Feestdagen houden zoals ze zijn, geef werknemers nog een extra dag of twee die ze vrij mogen invullen en klaar.

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die overal opduikt 2022 maandag 5 juni 2023 @ 11:03:55 #26
186611 Haags
pi_209407339
Wat mij betreft leveren we al die geweldige vrije feestdagen in en krijg je die als werknemer terug om zelf te bepalen wanneer je vrij neemt.
Zonder wrijving geen glans
pi_209407340
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Keti Koti boeit echt niemand wat behalve een heel select clubje in waarschijnlijk Amsterdam en Rotterdam.
In Rotterdam doen we niks met die dag hoor.
In Amsterdam vieren ze zelfs Keti Koti maand :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 5 juni 2023 @ 11:04:58 #28
5428 crew  miss_sly
pi_209407347
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:58 schreef Dven het volgende:

[..]
En niet-wettelijk zo ongeveer de meeste vakantiedagen en minste werkuren. Ga je nu ook schuimbekken of?
Volgens dit overzicht klopt dat niet:

https://www.demorgen.be/v(...)-het-meest~b9b38420/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209407353
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dan kun je zelf je weekend kiezen en ben je juist niet meer afhankelijk van pinksteren of hemelvaart. In feite kom je nu in die feestdagenweekenden capaciteit te kort in vakantieparken, in restaurants, pretparken en op terrassen. Door spreiding zal er waarschijnlijk meer te verdienen zijn.

Bovendien zijn er veel meer werkgevers dan alleen die in de horeca- en recreatieve sector.
Als je zelf je weekend kunt kiezen, worden die vrije dagen door veel mensen niet langer ingezet voor een dagje uit.

Mensen zijn kuddedieren. Met Pasen, Hemelvaart en Pinksteren trekt men er massaal op uit omdat iedereen dat doet. Ondernemers profiteren daarvan.

En wat mij betreft houden we vast aan het huidige systeem. Why fix what isnt broken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 juni 2023 @ 11:09:29 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209407375
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als je zelf je weekend kunt kiezen, worden die vrije dagen door veel mensen niet langer ingezet voor een dagje uit.

Mensen zijn kuddedieren. Met Pasen, Hemelvaart en Pinksteren trekt men er massaal op uit omdat iedereen dat doet. Ondernemers profiteren daarvan.

En wat mij betreft houden we vast aan het huidige systeem. Why fix what isnt broken?
Omdat al die christelijke feestdagen in een land waar nauwelijks nog een kwart van de bevolking praktizerend christelijk is, bijzonder achterhaald is. Daarnaast zijn er al zo veel sectoren die gewoon doordraaien tijdens de feestdagen dat er van 'collectief' al lang geen sprake meer is. Als je met een wat grotere groep wat wil gaan doen dan kun je beter buiten de feestdagen plannen, dan erop. Die dag krijg je tenminste vrij (als je niet zo'n stom beroep hebt als ik, tenminste).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209407401
Voordeel van nog een feestdag is dat het voor mij 200% extra is als ik moet werken.

Werk sowieso liever met de feestdagen.
Heel NL vrij met Pasen, Pinksteren ed. Nou fijn, in de rij staan overal...
:')
Heb er niks mee, behalve oud&nieuw mss, en voor de extra uren die ik krijg, pak ik liever 2 weken extra vakantie in het jaar.
pi_209407408
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik vind het vooral heel vreemd dat we 7 Christelijke feestdagen hebben in een land waar maar 34% van de bevolking Christen is, maar geen enkele atheïstische feestdag terwijl 55% niet-gelovig is. Kom maar door met die Darwin Day.
Bij mij op het werk zijn ze aan het experimneteren. Een moslim mag met het suikerfeest een dag vrij nemen maar moet daarvoor hemelvaartdag opofferen. Prima regeling.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 5 juni 2023 @ 11:23:49 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209407442
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:58 schreef Dven het volgende:

[..]
En niet-wettelijk zo ongeveer de meeste vakantiedagen en minste werkuren. Ga je nu ook schuimbekken of?
Stop toch een met dat jennen kutje. Wat wil je bereiken?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_209407528
Van mij mogen ze alle feestdagen afschaffen en dan geef je die dagen terug waarbij elke inwoner de vrije keuze heeft om ze op te pakken. Dat kan zijn met kerst, hemelvaart, keti koti, suikerfeest etc. Win win voor iedereen, iedereen blij en gelijke behandeling.
pi_209407566
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat al die christelijke feestdagen in een land waar nauwelijks nog een kwart van de bevolking praktizerend christelijk is, bijzonder achterhaald is. Daarnaast zijn er al zo veel sectoren die gewoon doordraaien tijdens de feestdagen dat er van 'collectief' al lang geen sprake meer is. Als je met een wat grotere groep wat wil gaan doen dan kun je beter buiten de feestdagen plannen, dan erop. Die dag krijg je tenminste vrij (als je niet zo'n stom beroep hebt als ik, tenminste).
Naar mijn idee is het een oplossing voor een niet-bestaand probleem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 5 juni 2023 @ 11:52:49 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209407619
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat al die christelijke feestdagen in een land waar nauwelijks nog een kwart van de bevolking praktizerend christelijk is, bijzonder achterhaald is. Daarnaast zijn er al zo veel sectoren die gewoon doordraaien tijdens de feestdagen dat er van 'collectief' al lang geen sprake meer is. Als je met een wat grotere groep wat wil gaan doen dan kun je beter buiten de feestdagen plannen, dan erop. Die dag krijg je tenminste vrij (als je niet zo'n stom beroep hebt als ik, tenminste).
Als je traditionele feestdagen gaat inruilen voor nieuwe dagen gaat sowieso de helft van het land steigeren. Je hebt bij het zwartepietgeklooi en bij gesteggel over "Fijne feestdagen" ipv "Fijne Kerstdagen" van de afgelopen jaren toch kunnen zien hoe verschrikkelijk mensen het vinden wanneer je tradities kapotmaakt?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 5 juni 2023 @ 11:57:19 #37
117098 Hathor
Effe niet
pi_209407645
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Keti Koti boeit echt niemand wat behalve een heel select clubje in waarschijnlijk Amsterdam en Rotterdam.
Het enige wat ik ervan weet is dat je dan in de Bijlmer overal kraampjes hebt met lekker Surinaams eten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 5 juni 2023 @ 11:58:43 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_209407649
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In Rotterdam doen we niks met die dag hoor.
In Amsterdam vieren ze zelfs Keti Koti maand :')
Dat is dan toch alleen maar in de weekenden?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_209407651
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:36 schreef Tekaschi het volgende:
Van mij mogen ze alle feestdagen afschaffen en dan geef je die dagen terug waarbij elke inwoner de vrije keuze heeft om ze op te pakken. Dat kan zijn met kerst, hemelvaart, keti koti, suikerfeest etc. Win win voor iedereen, iedereen blij en gelijke behandeling.
Dan moeten werkgevers zich wel inschikkelijk tonen en ik ben bang dat daar de schoen gaat wringen. Een van de voordelen bijvoorbeeld van bijna allemaal vrij zijn op dezelfde dag is dat de hele familie / vriendengroep bij elkaar kan komen.
  maandag 5 juni 2023 @ 12:06:54 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209407741
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het enige wat ik ervan weet is dat je dan in de Bijlmer overal kraampjes hebt met lekker Surinaams eten.
Dat moeten ze ook gewoon blijven doen, maak er een soort (food)festival of weet ik wat van, maar ga niet heel Nederland dat weer lopen opdringen.
pi_209407804
Het creëert ook wel een vorm van verbintenis/gezaamhorigheid.

Op Koningsdag zijn we ineens allemaal Nederlanders ipv Moslim/Zwart/Homo/Christen/whatever.

Het inruilen van een nationale feestdag voor een dag welke voor de bulk van de inwoners niks betekend lijkt me geen goed plan.
pi_209407829
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:17 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik vind het vooral heel vreemd dat we 7 Christelijke feestdagen hebben in een land waar maar 34% van de bevolking Christen is, maar geen enkele atheïstische feestdag terwijl 55% niet-gelovig is. Kom maar door met die Darwin Day.
Ga alsjeblieft geen slapende honden wakker maken.
pi_209407873
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:58 schreef Dven het volgende:

[..]
En niet-wettelijk zo ongeveer de meeste vakantiedagen en minste werkuren. Ga je nu ook schuimbekken of?
Er zijn zelf 0 wettelijke vrije feest dagen in NL.
Alles wordt afgesproken in caos waarin de politiek niks te zeggen heeft
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 5 juni 2023 @ 12:21:58 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209407897
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:58 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dan moeten werkgevers zich wel inschikkelijk tonen en ik ben bang dat daar de schoen gaat wringen. Een van de voordelen bijvoorbeeld van bijna allemaal vrij zijn op dezelfde dag is dat de hele familie / vriendengroep bij elkaar kan komen.
Ja, behalve als je familie hebt die in een ziekenhuis werkt, of in een supermarkt, of in de Efteling, of op een bus, of in een distributiecentrum, of bij een tankstation, of in de storingsdienst. De gedachte dat iedereen vrij is op zo'n feestdag is achterhaald. En van de mensen die vrij zijn zit een deel er ook helemaal niet op te wachten. Als je naar een meubelboulevard wil dan ben je op iedere willekeurige dag beter af dan op Tweede Pinksterdag. En als je graag het Suikerfeest wil vieren in plaats van Hemelvaart dan heb je ook niks aan al die christelijke feestdagen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209407902
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:36 schreef Tekaschi het volgende:
Van mij mogen ze alle feestdagen afschaffen en dan geef je die dagen terug waarbij elke inwoner de vrije keuze heeft om ze op te pakken. Dat kan zijn met kerst, hemelvaart, keti koti, suikerfeest etc. Win win voor iedereen, iedereen blij en gelijke behandeling.
Dat willen werkgevers nooit of ze zijn niet goed snik. Maar probeer het, want het mag al. Wordt lid vande vakbond en leg het in bijde cao onderhandelingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 5 juni 2023 @ 12:22:26 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209407904
quote:
Ik weet dat voor jullie van de links-kosmopolitische elite de beschaving ophoudt bij de A10, maar er bestaat ook nog een wereld buiten jullie grachtengordelbubbel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_209407911
quote:
Yep, omdat ze er geld aan verdienen. Slavenverleden doet het altijd lekker in op ons schuld gevoel om subsidiepotjes leeg te trekken.

When in doubt...follow the money. Dan snap je waarom ze het zo promoten en pushen.

Gewoon simpel houden en niet voor elke minderheid feestdagen gaan introduceren. Dan neem je maar een dag vrij als je naar keti koti, suikerfeest,carnaval etc wil.
  maandag 5 juni 2023 @ 12:23:21 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209407914
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er zijn zelf 0 wettelijke vrije dagen in NL.
Alles wordt afgesproken in caos waarin de politiek niks te zeggen heeft
Het wettelijk aantal vakantiedagen (20 of naar rato van je parttime dienstverband) is gewoon in de wet vastgelegd hoor. Daarom heten ze ook wettelijke vakantiedagen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209407925
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het wettelijk aantal vakantiedagen (20 of naar rato van je parttime dienstverband) is gewoon in de wet vastgelegd hoor. Daarom heten ze ook wettelijke vakantiedagen.
Sorry ik corrigeer het. In de context van dut topic gaat het over feestdagen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')