Ik weet niet of er betaald wordt. SKY, Canal+ en DAZN hebben allemaal exclusieve rechten, het zal hun worst wezen dat hun commentaar gebruikt wordt.quote:Op zondag 14 januari 2024 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zal best voor betaald worden, hoe is de vraag, misschien is het daarom wel inclusief voor Viaplay klanten vanaf dit jaar, dus een soort betaling in natura, geen idee.
Ze kunnen natuurlijk ook het commentaar van de Vlamingen (play sports) uitzenden.quote:Op maandag 15 januari 2024 00:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Ongeveer een half seizoen in 2022. En vóór 2019 was er ook geen NLs commentaar.
Maar nogmaals, in Scandinavië is F1TVPro ook gewoon beschikbaar en heeft Viaplay dus ook de exclusieve rechten niet. Net als in NL. Echter, daar is het Zweedse/Noorse/Deense commentaar niet voor beschikbaar op F1TV. Mijn conclusie is derhalve dat Viaplay in de regel hun audio niet beschikbaar stelt, maar daar om een of andere reden in Nederland na een half seizoen van afgeweken is. Over het waarom daarvan kun je alleen maar speculeren, maar ik denk zelf dus dat het er wellicht mee te maken had dat F1TV het commentaar van GP Radio onder hun streams wilde zetten en dat Viaplay dat wilde voorkomen.
Het is natuurlijk een vrij unieke situatie dat in NL de (inmiddels oud-)commentator al jaren de radiorechten had en op zijn eigen radiostation uitzond. Ook een officiële partner dus waarmee onderhandeld kon worden. F1TV had wat dat betreft keuze qua NL audiokanaal. In die andere landen zal zo'n alternatief wrs niet voor handen zijn en kon Viaplay er makkelijker voor kiezen om de enige zender met commentaar in de landstaal te blijven door F1TV geen toestemming te geven het over te nemen.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 14:42 schreef Nattekat[/url] het volgende:
F1TV gaat fors duurder worden voor nieuwe abonees
Als die daar toestemming voor geven wel, ja. Kennelijk hebben ze dat niet gedaan.quote:Op maandag 15 januari 2024 00:29 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk ook het commentaar van de Vlamingen (play sports) uitzenden.
Klopt. Maar daarnaast... het commentaar komt natuurlijk ook in het archief terecht en dus is F1TV er zelf zeker bij gebaat om daar diverse talen beschikbaar te hebben, voor hun Access abonnementen, zeker in landen waar de bevolking het Engels doorgaans minder machtig is. Er zal dus wel wat tegenover staan, maar ik denk niet dat het echt een significante korting op de rechten betreft.quote:Op maandag 15 januari 2024 00:26 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ik weet niet of er betaald wordt. SKY, Canal+ en DAZN hebben allemaal exclusieve rechten, het zal hun worst wezen dat hun commentaar gebruikt wordt.
Ja, maar, staat dat in je account vermeld? Of heb je dat ook daadwerkelijk betaald inmiddels en heb jij nu al een verlengd abo?quote:Op maandag 15 januari 2024 03:30 schreef Eagles89 het volgende:
Bij mij kost het m me nog steeds hetzelfde: 64,99 euro om te verlengen. Ik had vorig jaar die introductieprijs van 51 nog wat euro. Enfin ze hebben de prijzen dus hetzelfde gehouden voor mensen die al lid waren.
Bij mij staat ook nog steeds 64,99.quote:Op maandag 15 januari 2024 10:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja, maar, staat dat in je account vermeld? Of heb je dat ook daadwerkelijk betaald inmiddels en heb jij nu al een verlengd abo?
Want de mijne verloopt pas op 4 maart. Dus ik weet nog niet of ik 64,99 moet afrekenen, of dus die 94,99.
Ditoquote:Op maandag 15 januari 2024 10:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bij mij staat ook nog steeds 64,99.
quote:
Dat is dan ook best wel fors omhoog gegaan, zeg!quote:Op maandag 15 januari 2024 06:58 schreef hole1988 het volgende:
Ik betaal ook nog steeds de oude Turkse tarief á ₺39,99 p/m, maar als je nu abonneert betaal je ₺284,99 p/m
Ja, de Turkse inflatie is dan wel absurd, maar zo absurd nou ook weer niet.quote:Op maandag 15 januari 2024 11:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is dan ook best wel fors omhoog gegaan, zeg!
Je krijgt er een toeter bijquote:Op maandag 15 januari 2024 11:24 schreef Jane het volgende:
[..]
24 februari vorig jaar ging het al omhoog naar ₺ 159,99 p/m toen een waarde van ¤ 7,99. En op 12 december naar ₺ 284,99 wat toen een waarde had van ¤ 8,99. De eerste jaren hebben ze niet geïndexeerd want het bedrag van 39,99 p/m was al sinds 2018.quote:Op maandag 15 januari 2024 11:24 schreef Jane het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 januari 2024 00:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zag vandaag een bericht in Google Play, en ik betaal straks nog steeds 64,99
De krenterige Nederlander wordt bij f1tv hard afgestraft.quote:Op zondag 21 januari 2024 01:18 schreef DX11 het volgende:
Als bestaande klanten inderdaad 64,99 houden (daar lijkt het op), dan is dat alsnog een verhoging voor velen die net als ik elk jaar de nieuwe-user korting pakte. De korting vanaf 94,99 zal vast niet onder de 64,99 komen.
Nog harder als ze Viaplay nemen.quote:Op zondag 21 januari 2024 07:50 schreef blessed19 het volgende:
[..]
De krenterige Nederlander wordt bij f1tv hard afgestraft.
Dat zal ze leren, de "wannabe fans"quote:Op zondag 21 januari 2024 08:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nog harder als ze Viaplay nemen.
Als ze voor 4 februari de nieuwe prijs niet aan jou aankondigen dan betaal je nog steeds de 65 euro.quote:Op maandag 15 januari 2024 10:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja, maar, staat dat in je account vermeld? Of heb je dat ook daadwerkelijk betaald inmiddels en heb jij nu al een verlengd abo?
Want de mijne verloopt pas op 4 maart. Dus ik weet nog niet of ik 64,99 moet afrekenen, of dus die 94,99.
Ik vind 65 euro per jaar voor F1, F2 en F3 een koopjequote:Op zondag 21 januari 2024 07:50 schreef blessed19 het volgende:
[..]
De krenterige Nederlander wordt bij f1tv hard afgestraft.
Was het maar 65quote:Op zondag 21 januari 2024 09:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind 65 euro per jaar voor F1, F2 en F3 een koopje
Voor mij welquote:
Plus het terugkijken van de f1 per wedstrijd in bijv. De jaren 80. Dat zet ik soms op als ik met een hobby bezig ben.quote:Op zondag 21 januari 2024 09:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vind 65 euro per jaar voor F1, F2 en F3 een koopje
Hmm ik krijg gewoon een verhoging voor mijn kiezen naar 95 eur.quote:Op maandag 15 januari 2024 03:30 schreef Eagles89 het volgende:
Bij mij kost het m me nog steeds hetzelfde: 64,99 euro om te verlengen. Ik had vorig jaar die introductieprijs van 51 nog wat euro. Enfin ze hebben de prijzen dus hetzelfde gehouden voor mensen die al lid waren.
Bij jou staat op de site vanaf verlengdatum 95? En wanneer is je verlengdatum?quote:Op maandag 22 januari 2024 16:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hmm ik krijg gewoon een verhoging voor mijn kiezen naar 95 eur.
als ze met een aanbieding koen is dat zeker een optie idd.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:52 schreef Middelpunt het volgende:
Misschien beter om op te zeggen en dat mn vriendin dan een nieuw abbo neemt zodat we weer de introductie prijs krijgen? Of werkt dat niet zo?
Ow jee... ik vrees mijn eigen abo...quote:Op maandag 22 januari 2024 16:52 schreef Middelpunt het volgende:
Ik krijg net dit mailtje:
"Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 27 februari 2024. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs op 27 februari 2024 met ¤30.00 verhoogd naar ¤94.99."
Flinke verhoging zeg.
Misschien beter om op te zeggen en dat mn vriendin dan een nieuw abbo neemt zodat we weer de introductie prijs krijgen? Of werkt dat niet zo?
ik vermoed dat als er al een nieuwe klanten abo prijs komt die korting niet groot zal zijnquote:Op maandag 22 januari 2024 17:00 schreef Sally het volgende:
[..]
Ow jee... ik vrees mijn eigen abo...
Maar of er dit seizoen ook weer een 'introductie' of gereduceerde prijs zal zijn voor nieuwe abonnees...?
Nee, dat zal niet de 30% zoals andere jaren zijn. (want dan zou het nog wel aardig in de buurt komen van die 65 euro)quote:Op maandag 22 januari 2024 17:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik vermoed dat als er al een nieuwe klanten abo prijs komt die korting niet groot zal zijn
10, hooguit 15 euro. maar ik acht de kans niet heel grootquote:Op maandag 22 januari 2024 17:19 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, dat zal niet de 30% zoals andere jaren zijn. (want dan zou het nog wel aardig in de buurt komen van die 65 euro)
Ik vind voor mijzelf vooral het wachten op wat ik moet betalen erg vervelend.quote:Op maandag 22 januari 2024 17:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
10, hooguit 15 euro. maar ik acht de kans niet heel groot
Ik had per ongeluk mijn oude CC nummer erin staanquote:Op maandag 22 januari 2024 17:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik vind voor mijzelf vooral het wachten op wat ik moet betalen erg vervelend.
Want het lullige is A) het gaat niet via PayPal, en B) kan het ook niet meer via de Google Playstore doen want dan heb ik de verhoging wrs, en C) ik moet een top-up op de CC doen, wat me nog een paar euro extra kost.
Maar het zijn vooral nu de onzekerheid en ook voor mij het in de gaten houden en extra handelingen.
Vorig jaar kon (ik) die aanbieding alleen via CC doen - allerlaatste dag.
Ik heb echter een prepaid CC, dus er moet al geld op staan, en storten is niet gratis. Het ding zelf verder wel.
Ik heb geen mail gehad over prijsverhoging. Er staat bij mij nog steeds 64,99.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:52 schreef Middelpunt het volgende:
Ik krijg net dit mailtje:
"Je F1 TV-abonnement loopt in principe tot 27 februari 2024. Wil je je jaarabonnement op F1 TV aanhouden, dan wordt de prijs op 27 februari 2024 met ¤30.00 verhoogd naar ¤94.99."
Flinke verhoging zeg.
Ik ook nog niet, maar kan nog komen want pas per 4 maart moet ik verlengen.quote:Op maandag 22 januari 2024 17:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb geen mail gehad over prijsverhoging.
En ook dat is bij mij het geval, maar blijkt geen garantie?quote:Er staat bij mij nog steeds 64,99.
Ik ook, al hoop ik weer op een introductieprijs....quote:Op maandag 22 januari 2024 17:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Anders met die verhoging dan neem ik het alsnog af
Hoezo 2 wekenquote:Op maandag 22 januari 2024 17:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij staat er dit. Ik weet over 2 weken meer of ik de 65 euro betaal of niet
Een prijsverhoging bij een verlenging moeten ze een maand van tevoren aangeven, zodat je op tijd kan opzeggen. (Wetgeving)quote:
Ik had wat op Streamwijzer vanuit mn nieuwsbrief:quote:Op maandag 22 januari 2024 18:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zou het komen dat Viaplay geklaagd heeft, dat de prijs van F1tv te laag?. Dat is waar ze bij Tweakers erover hebben.
quote:Slecht nieuws voor alle Formule 1-kijkers, want F1 TV heeft vlak voor de start van het nieuwe F1-seizoen bekendgemaakt per direct de prijzen te verhogen. Nieuwe abonnees moeten daardoor flink meer gaan betalen. Zo gaat het maandelijkse abonnement met 4 euro omhoog en kan het jaarabonnement op een prijsstijging van bijna 50% rekenen.
F1 TV voert prijsverhoging door
In Nederland zijn er twee manieren om naar Formule 1 te kijken. Voor velen is het bekend wat de prijs van een abonnement op Viaplay is. Vanwege de hoge kosten besluiten veel mensen over te stappen naar F1 TV. Vlak voor de start van het nieuwe Formule 1-seizoen heeft de streamingdienst echter de prijzen voor beide abonnementsvormen verhoogd. Let op: deze prijsstijging geldt echter alleen voor het afsluiten van een nieuw abonnement. Huidige abonnees blijven voorlopig dezelfde prijs betalen.
Voor het maandabonnement op F1 TV Pro betaalde je voorheen ¤7,99 per maand. Vanaf nu is de maandelijkse prijs gestegen met bijna ¤4, waardoor je iedere maand ¤12,90 kwijt bent. Ook het jaarabonnement kan rekenen op een fikse prijsverhoging. Eerder betaalde je hiervoor ¤64,99 op jaarbasis, maar dit bedrag is veranderd naar ¤94,99 per jaar. Dit is een stijging van bijna 50%.
Dan is er ook nog de goedkopere abonnementsvorm F1 TV Access. Hiermee kun je niet live naar de races kijken en zijn er enkele andere beperkingen (geen livestream van de F2, F3 en Porsche supercup en geen toegang tot alle onboard-camera’s en boardradio). Het is dus enkel een manier om races terug te kijken. Hiervoor betaalde je voorheen ¤2,99 per maand of ¤26,99 per jaar. Helaas moet ook dit abonnement aan de prijsstijging geloven. De nieuwe prijs is nu ¤3,99 voor een maandabonnement en ¤34,99 op jaarbasis.
Prijsverhoging mogelijk te maken met Viaplay
Het viel te verwachten dat ook F1 TV de prijzen zou gaan verhogen. Het gaat namelijk niet goed met Viaplay, waardoor zij eerder al lieten weten geen jaarabonnementen meer aan te bieden. Ook daalt het abonnees van de streamingdienst flink. Helaas hebben alle eerder doorgevoerde bezuinigingen niet het gewenste effect. Viaplay zou namelijk op dit moment zelfs evenveel waard zijn als het bedrag dat zij betalen voor de uitzendrechten van de Formule 1. Door de kritiek op de prijs van een lidmaatschap, besluiten daarom veel mensen over te stappen van Viaplay naar F1 TV Pro.
F1 TV blijft goedkoper alternatief
Hoewel de prijzen bij F1 TV nu ook stijgen, blijft de streamingdienst een goedkoper alternatief dan Viaplay. Een normaal abonnement kost hier namelijk ¤15,99 per maand. Dit is nog steeds ¤3 meer dan dat je kwijt bent voor het duurste maandabonnement F1 TV Pro. Ook op jaarbasis is het abonnement van F1 TV Pro goedkoper dan bij Viaplay. Voor het jaarabonnement bij F1 TV Pro betaal je als nieuwe abonnee nu omgerekend namelijk ¤7,91 per maand (12x ¤7,91 =) ¤94,99. Bij Viaplay ben je op jaarbasis ruim ¤190 kwijt.
Voor jou makkelijkquote:Op maandag 22 januari 2024 18:27 schreef Starflyer het volgende:
Ik wacht wel tot Viaplay met het gratis F1TV abonnement komt.
Wel apart dat het artikel rept over dat Viaplay geen jaarabbo's beschikbaar stelt, maar nu wel doen.quote:Op maandag 22 januari 2024 18:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik had wat op Streamwijzer vanuit mn nieuwsbrief:
F1 TV verhoogt prijzen vlak voor start nieuw Formule 1-seizoen
Door Manuela Al -11 januari 2024
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |