Als men een eerlijke prijs betaald voor de dagelijkse boodschappen, dan is 10% inkomensstijging bijna genoeg. Geld over om te sparen is er dan niet.quote:
Als ze moeten bezuinigen dan raken ze hun status van gulle gever kwijt, dan kan men het wel vergeten in deze maatschappij.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:37 schreef Elan het volgende:
Leer mensen eerst maar eens fatsoenlijk met geld om gaan. Durf bijna te wedden dat als ze bepaalde zaken in hun leven en financiën net anders invullen ze prima rond kunnen komen.
Goedkoper en vlees en vis gaat niet samenquote:Op woensdag 31 mei 2023 17:04 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Wij eten elke avond hetzelfde, want dat is het goedkoopst'.![]()
Nou ben ik wel eens benieuwd wat zij dan eten en waarom een zak aardappelen niet afgewisseld kan worden met een goedkopere optie zoals een pak rijst of zak pasta.
Brood, vlees, vis, groente, kan allemaal prima afgewisseld worden in dezelfde prijsklasse.
Het gaat mij ook niet per se om goedkoper maar om de afwisseling dat prima mogelijk is als je maar een beetje je best doet. Je hoeft echt niet elke dag hetzelfde te eten, dat is gewoon bullshit.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Goedkoper en vlees en vis gaat niet samen
13% meer in 6 maanden en nog klagen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:49 schreef superniger het volgende:
Uitkeringen moet gewoon omhoog.
@:monkyyy
1 huisdierenquote:Op woensdag 31 mei 2023 17:37 schreef Elan het volgende:
Leer mensen eerst maar eens fatsoenlijk met geld om gaan. Durf bijna te wedden dat als ze bepaalde zaken in hun leven en financiën net anders invullen ze prima rond kunnen komen.
5 drankquote:Op woensdag 31 mei 2023 18:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
1 huisdieren
2 shag
3 telefoon/abbo
4 traumastempels
Gaan vissen, snoekbaars bv is heerlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Energie, vlees, vis, als je een laag inkomen hebt moet je iig niet groen links gaan stemmenquote:Op woensdag 31 mei 2023 18:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
En we gaan alles nog veel duurder maken, ja
De stereotypen zijn vaak wel waar ja. Heb er schoon genoeg van dat mensen met huisdieren om enige medelijden of steun vragen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
1 huisdieren
2 shag
3 telefoon/abbo
4 traumastempels
Die huisdieren dan maar gewoon met een hamer op hun kop doodslaan?quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
De stereotypen zijn vaak wel waar ja. Heb er schoon genoeg van dat mensen met huisdieren om enige medelijden of steun vragen.
Of gaan jagen of een pony uit de wei slepen en op een forum roepen dat er geen plaats is voor de wolf in Nl.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gaan vissen, snoekbaars bv is heerlijk.
Die kinderen zijn geen probleem?quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
De stereotypen zijn vaak wel waar ja. Heb er schoon genoeg van dat mensen met huisdieren om enige medelijden of steun vragen.
Dat heeft dus blijkbaar niet geholpen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:49 schreef superniger het volgende:
Uitkeringen moet gewoon omhoog.
@:monkyyy
9 dikke Duitse bak voor de deurquote:Op woensdag 31 mei 2023 18:29 schreef Elan het volgende:
[..]
5 drank
6 thuisbezorgd
7 Toto
8 merkkleding
Voor een land in Europa met tientallen miljoenen inwoners dat op brute wijze wordt binnengevallen en waar mensen moeten vrezen voor raketaanvallen op hun huis, deportaties, verkrachtingen en ander geweld. Niet voor Zelensky persoonlijk natuurlijk, maar dat snapte jij ook wel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:23 schreef 3Abbas het volgende:
Niet zeuren we doen het allemaal voor de ouderen/zorg Zelensky, dus blijf op Rutte/D66/etc. stemmen dan komt het goed.
Hadden we die instelling maar ook toen we meehielpen tig andere landen binnen te vallen en compleet te vernietigen. En ja dat geld verdwijnt deels in de zakken van Zelensky, het land behoort niet voor niets tot de corruptste landen in de wereld en komt Zelensky voor in de pandora-papers.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Voor een land in Europa met tientallen miljoenen inwoners dat op brute wijze wordt binnengevallen en waar mensen moeten vrezen voor raketaanvallen op hun huis, deportaties, verkrachtingen en ander geweld. Niet voor Zelensky persoonlijk natuurlijk, maar dat snapte jij ook wel.
Oh ja dus laten we er dan inderdaad maar voor kiezen om niets te doenquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:15 schreef 3Abbas het volgende:
[..]
Hadden we die instelling maar ook toen we meehielpen tig andere landen binnen te vallen en compleet te vernietigen. En ja dat geld verdwijnt deels in de zakken van Zelensky, het land behoort niet voor niets tot de corruptste landen in de wereld en komt Zelensky voor in de pandora-papers.
Leer de regering eens fatsoenlijk met het geld van burgers omgaan.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:37 schreef Elan het volgende:
Nee dit hadden ze kunnen voorkomen of diplomatiek kunnen oplossen, maar hebben er net als in die andere gruwelijke oorlogen allerlei belangen bij dat het gebeurde en in stand wordt gehouden. Maar goed, dit is hier off-topic alhoewel het natuurlijk wel een van de oorzaken is van wat er in de OP staat.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oh ja dus laten we er dan inderdaad maar voor kiezen om niets te doen
Dit dus.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leer de regering eens fatsoenlijk met het geld van burgers omgaan.
'Gewoon geld geven'quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:14 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
13% meer in 6 maanden en nog klagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Lol, er zijn toch maar weinig landen in de wereld waar de financiële bestaanszekerheid zo gegarandeerd is als hier.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leer de regering eens fatsoenlijk met het geld van burgers omgaan.
Want die maken het huidige beleid jaquote:Op woensdag 31 mei 2023 18:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Energie, vlees, vis, als je een laag inkomen hebt moet je iig niet groen links gaan stemmen
Eens.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:58 schreef Elan het volgende:
Huurtoeslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, energietoeslag, voedselbank, je kan het zo gek niet bedenken of er is een tegemoetkoming voor.
En dan nog het presteren om geen vreten op tafel te kunnen krijgen , dan moet je toch wel van hele goede huize komen
Dat is die dus niet meer en het criterium wat neerkomt op "het land is nog niet helemaal stukgemaakt door Rutte" slaat sowieso nergens op. Omdat het in Somalie minder is mag je geen eisen stellen of zo? Nederland is al een eeuw of 6 een zeer welvarend land, sindsdien hebben we enorme vooruitgang geboekt dus waarom zou dat uberhaupt minder worden?quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Lol, er zijn toch maar weinig landen in de wereld waar de financiële bestaanszekerheid zo gegarandeerd is als hier.
Dit gaat niet om mensen aan het staatsinfuus. Dit zijn mensen die ondanks werk in de financiele problemen zijn gekomen door het spekken van buitenlandse energiemafia, en door de valsemunters van de ECB burgers jarenlang te laten bestelen door vele tienduizenden euro's per Nederlander te laten bijdrukken.quote:De gasten aan het staatsinfuus die janken dat ze hier amper rond kunnen komen zouden in de verreweg de meeste landen op straat wonen of in een trailer zonder stromend water.
Mwah, bij ons is het vlees/vis gereduceerd tot kilo knaller gemengd gehakt/vissticks en dat is het eigenlijk wel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:04 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Wij eten elke avond hetzelfde, want dat is het goedkoopst'.![]()
Nou ben ik wel eens benieuwd wat zij dan eten en waarom een zak aardappelen niet afgewisseld kan worden met een goedkopere optie zoals een pak rijst of zak pasta.
Brood, vlees, vis, groente, kan allemaal prima afgewisseld worden in dezelfde prijsklasse.
Ieder jaar de nieuwste iphone aanschaffen, van hun tenen tot hun kruin voor (tien)duizenden euro's vol getatoeëerd en vervolgens maar klagen dat de belastingbetaler niet genoeg van zijn of haar inkomen aan hen afstaat.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
1 huisdieren
2 shag
3 telefoon/abbo
4 traumastempels
Lekker generaliserend weerquote:Op woensdag 31 mei 2023 20:36 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ieder jaar de nieuwste iphone aanschaffen, van hun tenen tot hun kruin voor (tien)duizenden euro's vol getatoeëerd en vervolgens maar klagen dat de belastingbetaler niet genoeg van zijn of haar inkomen aan hen afstaat.
Ja, en als je man ook brood wil maar feitelijk weinig doet…quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die kinderen dan maar gewoon met een hamer op hun kop doodslaan?
De hele bingokaart aan usual suspects komt weer voorbij hoorquote:Op woensdag 31 mei 2023 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is die dus niet meer en het criterium wat neerkomt op "het land is nog niet helemaal stukgemaakt door Rutte" slaat sowieso nergens op. Omdat het in Somalie minder is mag je geen eisen stellen of zo? Nederland is al een eeuw of 6 een zeer welvarend land, sindsdien hebben we enorme vooruitgang geboekt dus waarom zou dat uberhaupt minder worden?
[..]
Dit gaat niet om mensen aan het staatsinfuus. Dit zijn mensen die ondanks werk in de financiele problemen zijn gekomen door het spekken van buitenlandse energiemafia, en door de valsemunters van de ECB burgers jarenlang te laten bestelen door vele tienduizenden euro's per Nederlander te laten bijdrukken.
We gingen er allemaal op vooruit zei het vorige kabinet na 9 maanden formeren, terwijl ze niet eens de moeite namen het regeerakkoord te laten doorrekenen omdat ze toch al wisten dat ze andere plannetjes hadden.
Vissticks kosten niks.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Moet wel nieuwe iPhone 14 hebben, jeweettoch.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:58 schreef Elan het volgende:
Huurtoeslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, energietoeslag, voedselbank, je kan het zo gek niet bedenken of er is een tegemoetkoming voor.
En dan nog het presteren om geen vreten op tafel te kunnen krijgen , dan moet je toch wel van hele goede huize komen
En een nieuwe inktvlekquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moet wel nieuwe iPhone 14 hebben, jeweettoch.
Vergeet ook niet die 30% voedsel die wordt weggegooid en die ze uit een vuilnisbak hadden kunnen snaaien.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:54 schreef Elan het volgende:
[..]
De hele bingokaart aan usual suspects komt weer voorbij hoor.
In heel veel sectoren zijn (mede door enorme personele tekorten) prima cao's afgesloten, mensen in de uitkering hebben er 10% bij gekregen en het minimumloon is behoorlijk gestegen. Wie in de knel komt met zijn energierekening kan compensatie aanvragen, plus er is een prijsplafond afgesproken en zijn de criteria om gebruik te mogen maken van de voedselbank ook nog eens versoepeld En maar klagen dat we het zo slecht hebben.
Als je werkt en je hebt niet genoeg geld voor eten doe je iets structureel niet goed in je overige uitgaven. Je leeft boven je stand, niemand hoeft hier honger te lijden is echt onzin.
En dan opeten?quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die huisdieren dan maar gewoon met een hamer op hun kop doodslaan?
Pakketjes bestellen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die huisdieren dan maar gewoon met een hamer op hun kop doodslaan?
Vastgoedcowboyalert.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik check de bankrekening en moet het met je eens zijn. Alhoewel, mijn huurders hebben opgezegd dus nu moet ik nieuwe zoeken. Das wel een dingetje. Aan de andere kant kan ik nu wel de huur verhogen.
Dilemma’s dilemma’s.
Laatst haalde ik die omdat mijn neefje er zin in had, kan me toch niet herinneren dat die 5,50 warenquote:Op donderdag 1 juni 2023 07:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Dan heb jij zeker al een tijdje geen vissticks meer gekocht.
We geven onze kinderen systematisch te veel van alles helaas.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Laatst haalde ik die omdat mijn neefje er zin in had, kan me toch niet herinneren dat die 5,50 waren
Inflatie op voedsel en drank is trouwens weer behoorlijk gestegen in mei. Tegelijkertijd is de helft van onze kinderen te dik, dus honger lijden doen we niet.
Ja als het geld er net zo hard uit gaat als het binnen komt dan krijg je dat. Als je extreem weinig inkomen hebt dan valt er geen euro te sparen natuurlijk, maar voor de rest gaat het niet om de hoeveelheid geld maar om hoe je er mee om gaat. Als je 2000 euro binnen krijgt kun je er geen 2001 uitgeven. Als je 20.000 euro binnen krijgt kun je er geen 20.001 uitgeven.quote:Op donderdag 1 juni 2023 06:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vind dit veel meer een maatschappelijk probleem. Dit is echt niet beperkt tot de mensen met uitkeringen, ik zie in mijn omgeving ook gewoon stellen met 90k bruto per jaar die er toch in slagen jaren niets te sparen en vervolgens gaan klagen dat alles zo duur is geworden. Maar wel 2 auto's, elke week uit eten, nieuwste telefoon elk jaar en ga zo maar door.
Deze samenleving heeft echt een economische crisis nodig om het decadente er weer een beetje af te slijpen.
Precies, als je ergens op een kinderverjaardag komt en ziet wat er allemaal aan cadeautjes de revue passeert is het ergens geen wonder dat ze als volwassenen niet fatsoenlijk met geld en materialisme om kunnen gaanquote:Op donderdag 1 juni 2023 08:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We geven onze kinderen systematisch te veel van alles helaas.
30% voedsel weggegooid? Door wie precies?quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vergeet ook niet die 30% voedsel die wordt weggegooid en die ze uit een vuilnisbak hadden kunnen snaaien.
Roken, stappen, 2 auto's? Anders snap ik dat echt niet. Of een hoge hypotheek, soms?quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwah, bij ons is het vlees/vis gereduceerd tot kilo knaller gemengd gehakt/vissticks en dat is het eigenlijk wel.
Voorheen kwamen er ook andere soorten vlees/vis (zalm, karbonade, kip) op tafel maar dat is niet meer te betalen.
Wij hebben een maandelijks budget voor huishoudelijke uitgaven en voorheen hielden we daar geld van over. Een week aan boodschappen was tussen de 60/75 euro.
Nu betalen we tussen de 95 en 100.
We hangen ook niet aan het staatsinfuus of iets, 1 fulltime baan en 1 parttime. Geen recht op welke toeslag dan ook.
En de kinderen hebben die ook, inclusief abonnement. Vanaf 3 jaar of zo al.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moet wel nieuwe iPhone 14 hebben, jeweettoch.
Toch knap hoe je met al die regelingen alsnog te arm bent om eten te kopen? Ik denk dat Nederland het makkelijkste land is om in te leven, je hoeft hier eigenlijk niks te doen om een fatsoenlijk inkomen te ontvangen. Als je dit in de VS ofzo doet zit je zo te bedelen op Skid Row.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:58 schreef Elan het volgende:
En dan opeten. Win-winquote:Op woensdag 31 mei 2023 18:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die kinderen dan maar gewoon met een hamer op hun kop doodslaan?
Dit is wel een stukje wereldvreemdheid. Net alsof niet zo veel geld over per maand alleen maar kan als je dat soort dingen doet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Roken, stappen, 2 auto's? Anders snap ik dat echt niet. Of een hoge hypotheek, soms?
Als je een auto hebt, sociale huur en anderhalf salaris, dan moet je toch wel rond kunnen komen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is wel een stukje wereldvreemdheid. Net alsof niet zo veel geld over per maand alleen maar kan als je dat soort dingen doet.
Hij zegt dat hij niet aan het staatsinfuus zit, dus denk dat hij dan ook geen sociale huurwoning heeft. (Ook een stukje staatsinfuus eigenlijk)quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je een auto hebt, sociale huur en anderhalf salaris, dan moet je toch wel rond kunnen komen.
Dan een hypotheek genomen die zo hoog mogelijk is met hun salaris.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij niet aan het staatsinfuus zit, dus denk dat hij dan ook geen sociale huurwoning heeft. (Ook een stukje staatsinfuus eigenlijk)
Vissticks zijn het nieuwe goud inmiddelsquote:Op donderdag 1 juni 2023 07:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Dan heb jij zeker al een tijdje geen vissticks meer gekocht.
Ja want iedereen die niet in sociale huur woont heeft een koopwoning.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan een hypotheek genomen die zo hoog mogelijk is met hun salaris.
Ik kende vroeger mensen die beide inkomens, vakantiegeld en de kinderbijslag meenamen om een zo hoog mogelijke hypotheek te krijgen, want ze wilden wel vrijstaand wonen. Tja, dan kom je inderdaad in de problemen bij een recessie.
Er stond een vraagteken achter. Misschien kan hij daar nog antwoord op geven?quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want iedereen die niet in sociale huur woont heeft een koopwoning.
Omg, ik wil je nu trouwenquote:Op donderdag 1 juni 2023 08:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]das pas van toepassing bij mijn derde en vierde huis vind ik zelf
Ik snap niet hoe je met anderhalf salaris niet rond kunt komen. Hier komt niet meer binnen, wonen vrijstaand, 1 auto en ik hoef niet op de centen te letten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja want iedereen die niet in sociale huur woont heeft een koopwoning.
Ik kan je wel vertellen dat nu superveel jonge mensen tussen schip en wal vallen, verdienen te veel voor sociale huur/lange wachttijd. Hypotheek verdienen ze te weinig voor, ook een grote groep daarvan die niet kan voldoen aan de eisen van de vrije huur sector.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Er stond een vraagteken achter. Misschien kan hij daar nog antwoord op geven?
En laat mij raden je hebt je koopwoning afbetaald of bijna afbetaald en betaald daardoor niet meer dan 1000 euro per maand voor je woning?quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je met anderhalf salaris niet rond kunt komen. Hier komt niet meer binnen, wonen vrijstaand, 1 auto en ik hoef niet op de centen te letten.
Wat fijn voor jou. Maar niet iedereen leeft in dezelfde situatie als jou.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je met anderhalf salaris niet rond kunt komen. Hier komt niet meer binnen, wonen vrijstaand, 1 auto en ik hoef niet op de centen te letten.
Nee hoor. Hebben we gekocht in 2015, hebben een hypotheek van 250 K. (210, maar hebben we recentelijk verhoogd voor verduurzaming, zonnepanelen, warmtepompboiler, nieuwe keukenapparatuur enz...)quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:01 schreef Momo het volgende:
[..]
En laat mij raden je hebt je koopwoning afbetaald of bijna afbetaald en betaald daardoor niet meer dan 1000 euro per maand voor je woning?
Klopt, wij hebben er hier ook nog een van bijna 29 in huis, die niet aan een woning kan komen. Oorzaak, te weinig huizen en te hoge asielinstroom.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat nu superveel jonge mensen tussen schip en wal vallen, verdienen te veel voor sociale huur/lange wachttijd. Hypotheek verdienen ze te weinig voor, ook een grote groep daarvan die niet kan voldoen aan de eisen van de vrije huur sector.
Klopt, maar ik denk dat ze dan te duur moeten wonen voor hun salaris. Want van anderhalf modaal inkomen, moet je toch prima kunnen rondkomen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat fijn voor jou. Maar niet iedereen leeft in dezelfde situatie als jou.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben er hier ook nog een van bijna 29 in huis, die niet aan een woning kan komen. Oorzaak, te weinig huizen en te hoge asielinstroom.
Je spreekt jezelf nogal tegen, je vind het raar dat mensen met een gewoon inkomen niet kunnen rondkomen in hun woning. Maar aan de andere kant heb je een kind van 29 jaar thuis die neem ik aan ook gewoon werkt en een normaal inkomen heeft en dus niet aan een woning kan komen met zijn inkomen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat ze dan te duur moeten wonen voor hun salaris. Want van anderhalf modaal inkomen, moet je toch prima kunnen rondkomen.
Tja we zijn al wel 10 jaar niet meer op vakantie geweest, dus dat geld hebben we ook te besteden. Andere mensen gaan gewoon standaard 2x en klagen dan dat ze de rest van het jaar moeten sappelen. Keuzes!!
Betaal je meer dan 1000 euro per maand aan aflossing /rente op je hypotheek van 250k?quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor. Hebben we gekocht in 2015, hebben een hypotheek van 250 K. (210, maar hebben we recentelijk verhoogd voor verduurzaming, zonnepanelen, warmtepompboiler, nieuwe keukenapparatuur enz...)
Maar wel in Noord-Brabant, niet in de randstad.
Je mag best mijn ballen komen ophangen zonder hoge hakken te dragen hoorquote:Op donderdag 1 juni 2023 08:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Omg, ik wil je nu trouwenAlleen ben ik geen Sylvie
Als ik met hoge hakken de kerstboom ga optuigen val ik gewoon met boom en al om
quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag best mijn ballen komen ophangen zonder hoge hakken te dragen hoor
Die mensen zijn er zonder meer. Maar iedereen die profiteert op welke manier dan ook doet dat omdat het kan. In dit topic roepen hoe kut het is en dan weer verder gaan met profiteren is gewoon huichelen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ja laten we vooral doen alsof het volledig de eigen schuld is van mensen die het zwaar hebben. Natuurlijk zijn er mensen die er financieel een potje van hebben gemaakt, maar het is wel heel makkelijk afgeven op mensen die tegen wil en dank meedraaien in de uitbuiteconomie waar je zelf dankbaar van profiteert.
Ik merk ook dat veel van deze mensen blijven hangen in hun eigen situatie en er niks aan (willen) doen? Liever geven ze af op mensen die het beter hebben. Dat zie je ook terug in dit topic, stel je voor dat je niet in de financiële malaise zit, dan moet je wel een hufter of egoïstische klootzak zijn, want kritiek op armen is NOT DUN.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die mensen zijn er zonder meer. Maar iedereen die profiteert op welke manier dan ook doet dat omdat het kan. In dit topic roepen hoe kut het is en dan weer verder gaan met profiteren is gewoon huichelen.
En dan heb je ook nog mensen die het #gaaflandje allemaal wel dikke prima vinden en vinden dat ze even moeten melden hoe goed ze het hebben.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die mensen zijn er zonder meer. Maar iedereen die profiteert op welke manier dan ook doet dat omdat het kan. In dit topic roepen hoe kut het is en dan weer verder gaan met profiteren is gewoon huichelen.
Dat is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd. Er zijn genoeg mensen die zichzelf helemaal het leplazarus werken tegen een hongerloontje terwijl er recordwinsten geboekt worden. Race to the bottom, en dit is het resultaat. Het daadwerkelijke probleem is de uitbuiteconomie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk ook dat veel van deze mensen blijven hangen in hun eigen situatie en er niks aan (willen) doen?
Waar zie je dat precies terug in dit topic?quote:Liever geven ze af op mensen die het beter hebben. Dat zie je ook terug in dit topic, stel je voor dat je niet in de financiële malaise zit, dan moet je wel een hufter of egoïstische klootzak zijn, want kritiek op armen is NOT DUN.
Jan modaal mag dan ook een groot deel van zijn salaris afstaan om volgetatoeerde bijstandsmoedertjes en gamende wajongers te onderhouden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:32 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat ook juist veel klappen vallen bij de mensen die net te veel verdienen voor alle toeslagen en compensatie.
Wel een beetje flauw dat het hier weer gaat over uitbundige levensstijl. Zijn vast ook genoeg mensen die niet met geld om kunnen gaan. Maar Jan Modaal die niet in een sociale huurwoning woont of nog lekker kan rusten op een oude hypotheek van onder de 1000 euro per maand, heeft het echt niet bijzonder breed.
Vroeger was ik super blij met het inimini piraten setje van lego.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, als je ergens op een kinderverjaardag komt en ziet wat er allemaal aan cadeautjes de revue passeert is het ergens geen wonder dat ze als volwassenen niet fatsoenlijk met geld en materialisme om kunnen gaan.
Verschil tussen lage en middeninkomens wordt ook een stuk kleiner door een bepaalde groep wel te compenseren voor de inflatie en andere groep bijna niet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jan modaal mag dan ook een groot deel van zijn salaris afstaan om volgetatoeerde bijstandsmoedertjes en gamende wajongers te onderhouden.
Wow!quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jan modaal mag dan ook een groot deel van zijn salaris afstaan om volgetatoeerde bijstandsmoedertjes en gamende wajongers te onderhouden.
Hoe groot is dat deel ongeveer?quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is in mijn optiek inherent aan het kapitalistische systeem dat we met elkaar hebben opgetuigd waarin geld een magneet is voor meer geld. Als je de trucjes hiervoor beter doorhebt dan anderen dan profiteer je ten opzichte van het gemiddelde. Betekent ook dat er aan de andere kant mensen aan het kortste eind trekken. Het één lijkt niet te kunnen bestaan zonder het andere.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:22 schreef Isdatzo het volgende:
Ja laten we vooral doen alsof het volledig de eigen schuld is van mensen die het zwaar hebben. Natuurlijk zijn er mensen die er financieel een potje van hebben gemaakt, maar het is wel heel makkelijk afgeven op mensen die tegen wil en dank meedraaien in de uitbuiteconomie waar je zelf dankbaar van profiteert.
2x nadenken voordat je iets zegt. Kinderen krijgen is niet iets wat alleen nog maar voor de hogere inkomens mogelijk moet zijn (laat staan in een van de rijkste landen ter wereld!). Het geboortecijfer in Nederland is al te laag. Het klimaat is geen onbeheersbaar probleem. Extinction Rebellion liegt de hele boel bij elkaar en de volgelingen zijn volledig verkeerd geïnformeerd.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:03 schreef sturmpie het volgende:
2x nadenken voordat je aan kinderen begint, als je 't niet kan betalen moet je 't niet doen, er zijn al genoeg mensen op de wereld, denk aan 't klimaat, extinction rebellion
Kinderen krijgen is mogelijk voor iedereen (medische uitzonderingen daargelaten). Of het in elke situatie een goed idee is om kinderen te krijgen is een tweede.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
2x nadenken voordat je iets zegt. Kinderen krijgen is niet iets wat alleen nog maar voor de hogere inkomens mogelijk moet zijn (laat staan in een van de rijkste landen ter wereld!). Het geboortecijfer in Nederland is al te laag. Het klimaat is geen onbeheersbaar probleem. Extinction Rebellion liegt de hele boel bij elkaar en de volgelingen zijn volledig verkeerd geïnformeerd.
Misschien hebben ze het gekregen van nichten en neven die er zelf niet meer mee spelen en is het al vierderhands. Ik heb hier bakken vol Duplo en toettoetauto’s, zelf nog nooit wat gekocht en allemaal gekregen omdat anderen kinderen te groot waren.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vroeger was ik super blij met het inimini piraten setje van lego.
1 piraat schatkist een papagaai en een plankje.. i shit you not! meer was het niet.
Maar ik was dolgelukkig.
Nu zag ik bij bekenden, een volledige toren aan bakken met lego.
Totale straatwaarde van dat spul is meer dan van cocaïne.
Hij zegt niet dat hij niet rond komt. Hij zegt dat hun huishoudbudget tegenwoordig helemaal op gaat en ze voorheen veel meer geld over hadden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je een auto hebt, sociale huur en anderhalf salaris, dan moet je toch wel rond kunnen komen.
Ik ben zo oud maar zelfs in de jaren 70/80 had ik bergen met Legoquote:Op donderdag 1 juni 2023 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien hebben ze het gekregen van nichten en neven die er zelf niet meer mee spelen en is het al vierderhands. Ik heb hier bakken vol Duplo en toettoetauto’s, zelf nog nooit wat gekocht en allemaal gekregen omdat anderen kinderen te groot waren.
Of ze kopen het op Vinted of anders tweedehands.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vroeger was ik super blij met het inimini piraten setje van lego.
1 piraat schatkist een papagaai en een plankje.. i shit you not! meer was het niet.
Maar ik was dolgelukkig.
Nu zag ik bij bekenden, een volledige toren aan bakken met lego.
Totale straatwaarde van dat spul is meer dan van cocaïne.
Lolquote:Op donderdag 1 juni 2023 10:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Of ze kopen het op Vinted of anders tweedehands.
Mijn dochters zijn helemaal gek van die LOL poppetjes. Tering duur die zooi.
Heb alles van de Koningsmarkt en Vinted. 2 bakken vol voor nog geen ¤60. Waarde is ruim over de ¤500.
Ga je schamen johquote:Op donderdag 1 juni 2023 09:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Fixedquote:Op donderdag 1 juni 2023 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
2x nadenken voordat je iets zegt. Kinderen krijgen is niet iets wat alleen nog maar voor de hogere inkomens mogelijk moet zijn (laat staan in een van de rijkste landen ter wereld!). Het geboortecijfer in Nederland is al te laag. Het klimaat is geen onbeheersbaar probleem. Extinction Rebellion liegt de hele boel bij elkaar en de volgelingen zijn volledig verkeerd geïnformeerd.
Dus jij vindt dat mensen die geen hoog inkomen maar kinderloos moeten blijven? Of wat bedoel je nou te zeggen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is mogelijk voor iedereen (medische uitzonderingen daargelaten). Of het in elke situatie een goed idee is om kinderen te krijgen is een tweede.
En coke komt met zoveel containers gelijktijdig, dat er sprake is van inflatie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben zo oud maar zelfs in de jaren 70/80 had ik bergen met LegoHet is allemaal weggeven naar nichten/neven en hun (klein)kinderen spelen er nu mee
Nee. Maar als jij de zoveelste wil zijn die op zijn bek gaat door eens te praten over wat er in het wetenschappelijke deel van het IPCC rapport staat (en dat is al een gefilterde groep...), dan staat het je vrij om daar inhoudelijk over te worden.quote:
Is ook alleen maar goed, hoef geen rijen tentjes vol daklozen in het centrum. De tegenstellingen tussen rijk en arm zijn groot genoeg.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:25 schreef nils_22 het volgende:
[..]
Toch knap hoe je met al die regelingen alsnog te arm bent om eten te kopen? Ik denk dat Nederland het makkelijkste land is om in te leven, je hoeft hier eigenlijk niks te doen om een fatsoenlijk inkomen te ontvangen. Als je dit in de VS ofzo doet zit je zo te bedelen op Skid Row.
Sommige mensen zijn per definitie ongeschikt om kinderen groot te brengen, daarbij kan je 100k of 25k per jaar verdienen dat is het issue niet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat mensen die geen hoog inkomen maar kinderloos moeten blijven? Of wat bedoel je nou te zeggen?
De discussie gaat hier over financiën.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn per definitie ongeschikt om kinderen groot te brengen, daarbij kan je 100k of 25k per jaar verdienen dat is het issue niet.
? Ik begrijp deze niet? Leg uit.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En coke komt met zoveel containers gelijktijdig, dat er sprake is van inflatie.
Als men de kritiek op armen geeft zonder te beledigen of te kwetsen is het geen probleem. Maar sommige mensen met een hoger inkomen trappen heel gemeen naar onderen. Zorgen dus voor polarisatie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk ook dat veel van deze mensen blijven hangen in hun eigen situatie en er niks aan (willen) doen? Liever geven ze af op mensen die het beter hebben. Dat zie je ook terug in dit topic, stel je voor dat je niet in de financiële malaise zit, dan moet je wel een hufter of egoïstische klootzak zijn, want kritiek op armen is NOT DUN.
Je vergeet nog heelveel van je stokpaardjes. Sterke mannen die gemotoriseerd zijn oa.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men de kritiek op armen geeft zonder te beledigen of te kwetsen is het geen probleem. Maar sommige mensen met een hoger inkomen trappen heel gemeen naar onderen. Zorgen dus voor polarisatie.
Of je zit niet in de financiële malaise, maar je hebt wel het inlevingsvermogen om te begrijpen dat anderen het minder kunnen hebben (en dat dat echt niet altijd aan hun zelf ligt) en dat je je realiseert dat het niet echt een goede eigenschap is om dan wel over die mensen te oordelen, op een generaliserende manier. Altijd heel makkelijk oordelen als je zelf niet geraakt word en gewoon kan doen wat je wil doen in het leven.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk ook dat veel van deze mensen blijven hangen in hun eigen situatie en er niks aan (willen) doen? Liever geven ze af op mensen die het beter hebben. Dat zie je ook terug in dit topic, stel je voor dat je niet in de financiële malaise zit, dan moet je wel een hufter of egoïstische klootzak zijn, want kritiek op armen is NOT DUN.
De prijs van coke staat onder druk vanwege de grote hoeveelheden die ons land binnenkomen. Het schijnt zelfs dat men grote voorraden laat liggen om de prijs niet teveel te laten zakken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
? Ik begrijp deze niet? Leg uit.
Hij kan niet aan een woning komen omdat die er gewoon niet zijn. Hij heeft een minimum inkomen, dus kopen is niet mogelijk. Uiteraard betaalt hij wel kostgeld. Maar dat dekt niet wat hij voor ons daadwerkelijk kost.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:09 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf nogal tegen, je vind het raar dat mensen met een gewoon inkomen niet kunnen rondkomen in hun woning. Maar aan de andere kant heb je een kind van 29 jaar thuis die neem ik aan ook gewoon werkt en een normaal inkomen heeft en dus niet aan een woning kan komen met zijn inkomen.
Ja. En wordt nog wat meer als het gehele verbouwingsbudget is opgenomen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:10 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Betaal je meer dan 1000 euro per maand aan aflossing /rente op je hypotheek van 250k?
Ik was het voor de helft ten diepste met je eens, de andere helft komt vast nog eens een ander topic over voorbij. Het glas is vandaag half vol, wat mij betreft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Maar als jij de zoveelste wil zijn die op zijn bek gaat door eens te praten over wat er in het wetenschappelijke deel van het IPCC rapport staat (en dat is al een gefilterde groep...), dan staat het je vrij om daar inhoudelijk over te worden.
Gaarne!quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik was het voor de helft ten diepste met je eens, de andere helft komt vast nog eens een ander topic over voorbij. Het glas is vandaag half vol, wat mij betreft.
En dit jaquote:Op donderdag 1 juni 2023 10:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een fucking schrijnend gebrek aan inlevingsvermogen in dit topic zeg. Variabelen veranderen, ook jouw luizenleventje kan over een jaar helemaal in duigen liggen. En dat zonder dat je er ook maar iets aan hebt kunnen doen.
Ik hoop dat niemand dat overkomt trouwens.
Luizenleventjes komen mensen doorgaans niet aanwaaien, daar moet je bepaalde concessies voor doen. Hard werken en sparen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een fucking schrijnend gebrek aan inlevingsvermogen in dit topic zeg. Variabelen veranderen, ook jouw luizenleventje kan over een jaar helemaal in duigen liggen. En dat zonder dat je er ook maar iets aan hebt kunnen doen.
Ik hoop dat niemand dat overkomt trouwens.
Luizenleventjes komen mensen doorgaans juist wél aanwaaien.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Luizenleventjes komen mensen doorgaans niet aanwaaien,
Want al die mensen in de moderne slavernij-baantjes die zich leplazarus lopen tegen een hongerloontje werken niet hard?quote:daar moet je bepaalde concessies voor doen. Hard werken en sparen bijvoorbeeld.
Ik wil niet steeds off-topic gaan.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je vergeet nog heelveel van je stokpaardjes. Sterke mannen die gemotoriseerd zijn oa.
En lekker door blijven generaliserenquote:Op donderdag 1 juni 2023 09:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja en een portie geluk. Het leven is niet zo maakbaar als veel mensen denken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Luizenleventjes komen mensen doorgaans niet aanwaaien, daar moet je bepaalde concessies voor doen. Hard werken en sparen bijvoorbeeld.
Terwijl de economie juist drijft op Jan Modaal of Jan onder Modaal in met soort banen (bouwvakker, bakker, supermarkt medewerker, leraar, vuilnisman etc.). Die mensen moeten ook gewoon een woning kunnen krijgen, rond kunnen komen en aan kinderen kunnen beginnen. Nu blijft er voor een deel van hun gewoon een stuk minder over elke maand.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Luizenleventjes komen mensen doorgaans juist wél aanwaaien.
[..]
Want al die mensen in de moderne slavernij-baantjes die zich leplazarus lopen tegen een hongerloontje werken niet hard?
Ik geef eerlijk toe dat ik er met gestrekt been in ging, maar mijn mening over "sociaal zwakkeren" is in de laatste jaren nogal beïnvloed door hetgeen mensen (waaronder o.a. m'n vriendin), die beroepsmatig met "sociaal zwakkeren" te maken hebben, daar over kunnen vertellen.quote:
Kik, dat is een heel stuk genuanceerderquote:Op donderdag 1 juni 2023 11:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik geef eerlijk toe dat ik er met gestrekt been in ging, maar mijn mening over "sociaal zwakkeren" is in de laatste jaren nogal beïnvloed door hetgeen mensen (waaronder o.a. m'n vriendin), die beroepsmatig met "sociaal zwakkeren" te maken hebben, daar over kunnen vertellen.
Veel sociaal zwakkeren zitten vooral in die situatie door hun eigen gedrag; niet over consequenties van hun eigen beslissingen nadenken, drugsgebruik, niet met geld om kunnen gaan en daar ook geen enkele intentie toe hebben "omdat de staat hen toch wel helpt", geen idee van de waarde van geld hebben, geen prioriteiten kunnen en willen stellen enz. enz. enz. Ik kan daar inmiddels echt geen medelijden meer mee hebben.
Ik heb net geleerd dat welvaart simpelweg een keuze is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Terwijl de economie juist drijft op Jan Modaal of Jan onder Modaal in met soort banen (bouwvakker, bakker, supermarkt medewerker, leraar, vuilnisman etc.). Die mensen moeten ook gewoon een woning kunnen krijgen, rond kunnen komen en aan kinderen kunnen beginnen. Nu blijft er voor een deel van hun gewoon een stuk minder over elke maand.
Had je maar andere keuzes moeten maken zoals niet depressief worden omdat je kind is omgekomen bij een auto-ongeluk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb net geleerd dat welvaart simpelweg een keuze is.
[ afbeelding ]
Ik zeg dat als je een kind niet kunt bekostigen, het niet het beste idee is om dan toch kinderen te krijgen want als ze er zijn kun je ze niet in de kast leggen. Ze hebben dingen nodig, en dingen kosten geld. Geld dat je niet hebt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat mensen die geen hoog inkomen maar kinderloos moeten blijven? Of wat bedoel je nou te zeggen?
Moet er nou echt nog gezegd worden dat omstandigheden kunnen veranderen? Je kan het goed voor elkaar hebben zodra je aan een kind begint, maar het kan jaren later zomaar anders zijn. Of moeten mensen dan maar preventief nooit meer aan kinderen beginnen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zeg dat als je een kind niet kunt bekostigen, het niet het beste idee is om dan toch kinderen te krijgen want als ze er zijn kun je ze niet in de kast leggen. Ze hebben dingen nodig, en dingen kosten geld. Geld dat je niet hebt.
Dat neemt niet weg dat je alsnog het volste recht hebt om kinderen te krijgen, maar als je dus niet genoeg inkomen hebt om een kind de basis te bieden, dan betaald dat kind dus de rekening voor de beslissing van zijn of haar ouders.
Dat is ook een vorm van egoïsme, want dat kind heeft er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden, dat was de beslissing van de ouders. En die beslissing heeft financiële consequenties, daar moet je je wel van bewust zijn als je aan kinderen wil beginnen.
Als iedereen dat doet, dan garandeer ik je dat het armoedeprobleem over 100 jaar is opgelost.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Of moeten mensen dan maar preventief nooit meer aan kinderen beginnen?
Ik denk dat CG eerder doelt op mensen die aan beginnen terwijl ze weten dat ze dat niet kunnen bekostigen. En dat is wel degelijk een probleemquote:Op donderdag 1 juni 2023 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moet er nou echt nog gezegd worden dat omstandigheden kunnen veranderen? Je kan het goed voor elkaar hebben zodra je aan een kind begint, maar het kan jaren later zomaar anders zijn. Of moeten mensen dan maar preventief nooit meer aan kinderen beginnen?
Groot gedeelte?quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Correct. Dat is wat ik bedoel.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat CG eerder doelt op mensen die aan beginnen terwijl ze weten dat ze dat niet kunnen bekostigen. En dat is wel degelijk een probleem
Volgens mij gaat dit topic over mensen die claimen honger te moeten lijden vanwege geldgebrek. Zelfs als je het totaal niet goed voor elkaar hebt hoef je in dit land heen honger te lijden hoor.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moet er nou echt nog gezegd worden dat omstandigheden kunnen veranderen? Je kan het goed voor elkaar hebben zodra je aan een kind begint, maar het kan jaren later zomaar anders zijn. Of moeten mensen dan maar preventief nooit meer aan kinderen beginnen?
Dat is anders ja.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat CG eerder doelt op mensen die aan beginnen terwijl ze weten dat ze dat niet kunnen bekostigen. En dat is wel degelijk een probleem
En waar woonde je toen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic over mensen die claimen honger te moeten lijden vanwege geldgebrek. Zelfs als je het totaal niet goed voor elkaar hebt hoef je in dit land heen honger te lijden hoor.
Twee jaar lang tegen 75% van het minimumloon in een sociaal hok gezeten en nooit een dag geen eten gehad. De mensen waar ik mee omging in in die tijd die dat wel overkwam waren niet bereid om concessies te doen, elk jaar de nieuwste telefoon, drugs, uitgaan etc. Als je meer uitgeeft dan er binnenkomt doet je inkomen eigenlijk niet meer ter zake.
Moderne slavernij nog wel, als we gemiddeld ergens in de wereld weinig werken is het hier in Nederland welquote:Op donderdag 1 juni 2023 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Luizenleventjes komen mensen doorgaans juist wél aanwaaien.
[..]
Want al die mensen in de moderne slavernij-baantjes die zich leplazarus lopen tegen een hongerloontje werken niet hard?
Veel sociaal zwakkeren zitten in die situatie omdat iedereen doet bezuinigen, want zij willen geen eerlijke prijs betalen voor een product of dienst.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik geef eerlijk toe dat ik er met gestrekt been in ging, maar mijn mening over "sociaal zwakkeren" is in de laatste jaren nogal beïnvloed door hetgeen mensen (waaronder o.a. m'n vriendin), die beroepsmatig met "sociaal zwakkeren" te maken hebben, daar over kunnen vertellen.
Veel sociaal zwakkeren zitten vooral in die situatie door hun eigen gedrag; niet over consequenties van hun eigen beslissingen nadenken, drugsgebruik, niet met geld om kunnen gaan en daar ook geen enkele intentie toe hebben "omdat de staat hen toch wel helpt", geen idee van de waarde van geld hebben, geen prioriteiten kunnen en willen stellen enz. enz. enz. Ik kan daar inmiddels echt geen medelijden meer mee hebben.
Ook als je weinig geld hebt hoef je in dit land geen honger te lijden. Maar dan moet je niet op dag 1 al je geld uitgeven aan bijzaken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en een portie geluk. Het leven is niet zo maakbaar als veel mensen denken.
Bovendien zie ik niet ik hoe dat relevant is, dan mag je wel een botte hark zijn ofzo?
Precies dit, wij hebben een X bedrag gereserveerd voor maandelijkse boodschappen waarbij we voorheen overhielden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij niet aan het staatsinfuus zit, dus denk dat hij dan ook geen sociale huurwoning heeft. (Ook een stukje staatsinfuus eigenlijk)
Maar je snapt ook wel dat deze situatie ondertussen ook weer anders zou zijn? Hogere andere kosten, duurdere boodschappen etc. Misschien had je eerst 250 euro per maand over voor eten en leuke dingen, maar dat zou nu misschien 150 euro zijn door de inflatie.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic over mensen die claimen honger te moeten lijden vanwege geldgebrek. Zelfs als je het totaal niet goed voor elkaar hebt hoef je in dit land heen honger te lijden hoor.
Twee jaar lang tegen 75% van het minimumloon in een sociaal hok gezeten en nooit een dag geen eten gehad. De mensen waar ik mee omging in in die tijd die dat wel overkwam waren niet bereid om concessies te doen, elk jaar de nieuwste telefoon, drugs, uitgaan etc. Als je meer uitgeeft dan er binnenkomt doet je inkomen eigenlijk niet meer ter zake.
Er is toch geld bij gegaan? 10% voor de uitkeringsgerechtigde en minimumloon ook zoiets.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je snapt ook wel dat deze situatie ondertussen ook weer anders zou zijn? Hogere andere kosten, duurdere boodschappen etc. Misschien had je eerst 250 euro per maand over voor eten en leuke dingen, maar dat zou nu misschien 150 euro zijn door de inflatie.
Ik kan heel slecht tegen naar beneden trappen van minder bedeelden odhv generalisaties/stereotyperingen. Zoals je hier nu ook weer doet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook als je weinig geld hebt hoef je in dit land geen honger te lijden. Maar dan moet je niet op dag 1 al je geld uitgeven aan bijzaken.
Botte hark hoeft niet naar je mag best kritisch zijn, zelf kom je overigens ook met weinig subtiliteit dit topic binnenwandelen.
Wie trap ik waar precies naar beneden dan? Het is ook maar net wat je wil lezen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan heel slecht tegen naar beneden trappen van minder bedeelden odhv generalisaties/stereotyperingen. Zoals je hier nu ook weer doet.
Armoede en obesitas gaan al even samen. Zie je in de VS heel erbquote:Op donderdag 1 juni 2023 12:37 schreef LXIV het volgende:
Zolang ik op straat steeds dikkere in plaats van steeds slankere mensen zie lopen denk ik dat het nog wel meevalt met die lege magen.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:37 schreef LXIV het volgende:
Zolang ik op straat steeds dikkere in plaats van steeds slankere mensen zie lopen denk ik dat het nog wel meevalt met die lege magen.
Jouw post specifiek niet zozeer al vind ik het behoorlijk denigrerend om iedereen maar op 1 hoop te gooien.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie trap ik waar precies naar beneden dan? Het is ook maar net wat je wil lezen.
Je snapt toch wel dat de kosten in de supermarkt en voor energie harder zijn gestegen toch dan dat die groep erbij heeft gekregen. Nog los van mensen die niet al die compensatie kregen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is toch geld bij gegaan? 10% voor de uitkeringsgerechtigde en minimumloon ook zoiets.
Maar ik geloof er geen zak van dat dit verhaal primair over een gebrek aan geld gaat. Het voorbeeld in de OP waarin mensen dagelijks hetzelfde eten omdat dat zogenaamd geld zou besparen is tenenkrommend en doet vermoeden dat je met niet al te snugger volk te maken hebt.
Je snapt toch wel dat die 10% erbij over de uitkering gaat en niet over de uitgaven die jij niemt?quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat de kosten in de supermarkt en voor energie harder zijn gestegen toch dan dat die groep erbij heeft gekregen. Nog los van mensen die niet al die compensatie kregen.
Uit de categorie 'de terrassen zitten vol, dus zo groot zullen de financiële problemen wel niet zijn'.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:37 schreef LXIV het volgende:
Ja doh dat zeg ik toch die 10% is erbij voor een uitkering, maar kosten energie en boodschappen zijn harder gestegen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat die 10% erbij over de uitkering gaat en niet over de uitgaven die jij niemt?
Dat betwijfel ikquote:Op donderdag 1 juni 2023 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja doh dat zeg ik toch die 10% is erbij voor een uitkering, maar kosten energie en boodschappen zijn harder gestegen.
Ja maar ook weer niet ZO hoog. Als je er 10% bij krijgt is dat meer dan 150 piek per maand, daar moet daarmee wel uit de voeten kunnen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat de kosten in de supermarkt en voor energie harder zijn gestegen toch dan dat die groep erbij heeft gekregen. Nog los van mensen die niet al die compensatie kregen.
quote:
.quote:Voedingsmiddelen, dranken en tabak waren afgelopen maand gemiddeld 14,5 procent duurder dan in januari 2022
82 procent maar voor energie.....quote:Samen met de prijsstijging van 86 procent stijgt de energierekening per saldo met 82 procent ten opzichte van vorig jaar
Ik zou griep 6 bezoeken voor een rekenles percentagesquote:Op donderdag 1 juni 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
.
[..]
82 procent maar voor energie.....
Uitkering van 1000 euro. Komt 10% bij, is 100 euro.quote:
Is zo.quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)gie-86-procent-hogerquote:Op donderdag 1 juni 2023 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou griep 6 bezoeken voor een rekenles percentages
Benzine was vorig jaar echt een stuk duurder, volgens mij tikte die in deze periode vorig jaar bijna de 2.50 aan.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Uitkering van 1000 euro. Komt 10% bij, is 100 euro.
Boodschappen normaliter 250 per maand voor een stel? Is met minstens 40% gestegen. Is 100 euro.
Energiekosten gemiddeld met 75 euro gestegen. Los daarvan is de huur gestegen, is de verzekering gestegen, is de benzine gestegen, is het ov gestegen.
Raar dat men problemen krijgt. Komt vast omdat ze achterlijk zijn.
Mijn moeder had jaren terug al moeite om rond te komen met een bijstandsuitkering in sociale huur terwijl ze ook twee kinderen in huis had. Vader die totaal niks inbracht. Toen moest ze al keuzes maken bij maaltijden. Terwijl ze financieel gewoon verstandig was. Geen gekke dingen. Nooit vakanties, tweedehandse spullen, etc. Laat staan als die situatie zich in de tegenwoordige tijd afspeelt. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat er nu best wat gezinnen zijn die in de problemen komen. Redelijk bekend inderdaad dat stijging van inkomens niet opwegen tegen de stijging van boodschappen en energie, etc.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
De armsten in de samenleving hebben meestal geen auto.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Benzine was vorig jaar echt een stuk duurder, volgens mij tikte die in deze periode vorig jaar bijna de 2.50 aan.
Januari ja, inmiddels is de energie alweer een stuk goedkoper. Daarbij is er een prijsplafond afgesproken dus merk je daar sowieso vrij weinig van normaal gesproken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
.
[..]
Hoogste wat ik hier heb gezien (Leiden) is 2,12. Maar ik hou dat niet bij want ga zelden met de auto.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Benzine was vorig jaar echt een stuk duurder, volgens mij tikte die in deze periode vorig jaar bijna de 2.50 aan.
Nope allemaal hagel nieuw.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien hebben ze het gekregen van nichten en neven die er zelf niet meer mee spelen en is het al vierderhands. Ik heb hier bakken vol Duplo en toettoetauto’s, zelf nog nooit wat gekocht en allemaal gekregen omdat anderen kinderen te groot waren.
Dat kun je makkelijk uitrekenen voor jezelf toch? Bereken hoeveel je in het afgelopen jaar méér kwijt was aan energie, dus wat je daadwerkelijk betaald hebt en zet dat af tegen het laatste volledige 'normale' jaar en je hebt je percentage.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
.
[..]
Okquote:Op donderdag 1 juni 2023 12:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nope allemaal hagel nieuw.
En ja dat ken ik zo kreeg ik ook mijn lego, maar dit was echt hagel nieuw.
Anders haalde ik dat niet aan.
Dan heb je juni vorig jaar wellicht een periode geen auto gereden, want de prijs lag aanzienlijk hoger.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoogste wat ik hier heb gezien (Leiden) is 2,12. Maar ik hou dat niet bij want ga zelden met de auto.
Toch een stuk duurder dan laten we zeggen 2 jaar terug.
Moest je maar niet twee maal per jaar op vakantie, en elk jaar de nieuwste iPhone halen, allemaal je eigen schuld.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:54 schreef theguyver het volgende:
Heb ooit zelf in 2009 in de bijstand gezeten, was Uber kudt vooral in mijn regio plus de stad zelf was al vaak in nieuws geweest omdat ze er een potje van hadden gemaakt.
Je kan het dan net (echt kantje boord) redden met wat je krijgt.
Maar kom je dan 1 onverwachte uitgave tegen dan ben je het bokje.
Brandstofprijzen hebben hun weerslag in heel veel andere prijzen. Hoge dieselprijzen dure boodschappen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:49 schreef Momo het volgende:
[..]
De armsten in de samenleving hebben meestal geen auto.
Klopt, volgens mijn spritmonitor-archief heb ik op 9 juni voor 2,33 de liter getankt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan heb je juni vorig jaar wellicht een periode geen auto gereden, want de prijs lag aanzienlijk hoger.
https://topgear.nl/autoni(...)nederland-juni-2022/
Want dat prijsplafond ligt al niet fiks hoger dan de tarieven die mensen voor al deze shit hadden? Misschien moet je even wat langer nadenken voordat je zulke dingen typt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Januari ja, inmiddels is de energie alweer een stuk goedkoper. Daarbij is er een prijsplafond afgesproken dus merk je daar sowieso vrij weinig van normaal gesproken.
Bijstand is een noodverband moet dan ook geen feestje zijn. 2009 was de werkeloosheid door de crisis bijna 10%, Tegenwoordig is er met de enorme personele tekorten toch maar heel weinig reden om niet gewoon aan de slag te zijn en in de bijstand te blijven hangen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:54 schreef theguyver het volgende:
Heb ooit zelf in 2009 in de bijstand gezeten, was Uber kudt vooral in mijn regio plus de stad zelf was al vaak in nieuws geweest omdat ze er een potje van hadden gemaakt.
Je kan het dan net (echt kantje boord) redden met wat je krijgt.
Maar kom je dan 1 onverwachte uitgave tegen dan ben je het bokje.
Iedereen merkt het in zijn portemonnee, de kwestie waar het hier over ging zijn mensen die zogenaamd geen eten meer konden kopen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Want dat prijsplafond ligt al niet fiks hoger dan de tarieven die mensen voor al deze shit hadden? Misschien moet je even wat langer nadenken voordat je zulke dingen typt.
Als je met je gezin net rond kon komen en je energie termijnbedrag gaat ineens van ¤140 naar ¤500 (ja die hadden we er bij in de gemeente waar ik help bij budgetbeheer) dan helpt die 10% salarisverhoging echt niet.
Dan kan er nu wel een prijsplafond zijn gekomen, maar als je altijd 70 cent betaalde voor een kuub gas en nu ¤1,45 is dat alsnog een verdubbeling.
Dat is volgens jou iets waar je weinig van merkt?
quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijn moeder had jaren terug al moeite om rond te komen met een bijstandsuitkering in sociale huur terwijl ze ook twee kinderen in huis had. Vader die totaal niks inbracht. Toen moest ze al keuzes maken bij maaltijden. Terwijl ze financieel gewoon verstandig was. Geen gekke dingen. Nooit vakanties, tweedehandse spullen, etc. Laat staan als die situatie zich in de tegenwoordige tijd afspeelt. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat er nu best wat gezinnen zijn die in de problemen komen. Redelijk bekend inderdaad dat stijging van inkomens niet opwegen tegen de stijging van boodschappen en energie, etc.
Ja, 82% procent op energiekosten van 150-250 euro is toch wel meer dan die bonus op een uitkering met alle andere extra kosten erbij.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat kun je makkelijk uitrekenen voor jezelf toch? Bereken hoeveel je in het afgelopen jaar méér kwijt was aan energie, dus wat je daadwerkelijk betaald hebt en zet dat af tegen het laatste volledige 'normale' jaar en je hebt je percentage.
Ohja die toeslag waarvoor de regels ook per gemeente verschilden en wat op zo'n moment de verhoging 3-4 maanden dekt. En de rest van de tijd dan?quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Iedereen merkt het in zijn portemonnee, de kwestie waar het hier over ging zijn mensen die zogenaamd geen eten meer konden kopen.
Als je echt zo krap bij kas zit als jij schetst is er nog de energietoeslag.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:31 schreef Scorpie het volgende:
Overigens verwacht ik iedereen in dit topic die armoede onder andere mensen ernstig vind dit jaar in het kerstpakketten topic om een ieder die het wat zwaarder heeft een leuke kerst te bezorgen.
Ik heb alle namen en rugnummers al genoteerd
Vraag me af op wie je nu eigenlijk boos bent. Dat het leven over het algemeen een stuk duurder is geworden zal iedereen hier beamen, maar je kan toch moeilijk zeggen dat er niets is gedaan om mensen te compenseren. Veel mensen moeten na al die jaren van financiële voorspoed en gratis geld misschien ook weer leren een stapje terug doen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Ohja die toeslag waarvoor de regels ook per gemeente verschilden en wat op zo'n moment de verhoging 3-4 maanden dekt. En de rest van de tijd dan?
De artikelen hierover vind ik altijd een beetje 'zo zo' maar ik zie in de praktijk dus genoeg huishoudens die van normaal leven en een beetje sparen naar bijna niet meer rond kunnen komen zijn gegaan.
En dat zijn echt niet allemaal mensen die na het salaris meteen gaan shoppen.
Waarom werkte je moeder niet dan?quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mijn moeder had jaren terug al moeite om rond te komen met een bijstandsuitkering in sociale huur terwijl ze ook twee kinderen in huis had. Vader die totaal niks inbracht. Toen moest ze al keuzes maken bij maaltijden. Terwijl ze financieel gewoon verstandig was. Geen gekke dingen. Nooit vakanties, tweedehandse spullen, etc. Laat staan als die situatie zich in de tegenwoordige tijd afspeelt. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat er nu best wat gezinnen zijn die in de problemen komen. Redelijk bekend inderdaad dat stijging van inkomens niet opwegen tegen de stijging van boodschappen en energie, etc.
Ik ben niet boos. Ik vind je reacties (behalve deze hierboven) erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af op wie je nu eigenlijk boos bent. Dat het leven over het algemeen een stuk duurder is geworden zal iedereen hier beamen, maar je kan toch moeilijk zeggen dat er niets is gedaan om mensen te compenseren. Veel mensen moeten na al die jaren van financiële voorspoed en gratis geld misschien ook weer leren een stapje terug doen.
Waarbij ik er helemaal voor ben om mensen die (ook al is het hun eigen schuld) die ECHT niet rond kunnen komen te compenseren.
Door de mensen die in de door de regering gecreeerde toestand van inkomen en financiele verplichtingen nog wel normaal kunnen leven alsof het een welvarend land is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:20 schreef Elan het volgende:
[..]
30% voedsel weggegooid? Door wie precies?
Egoïsme vier hoogtij nu snap ik ook waarom de VVD zo groot is steedsquote:Op donderdag 1 juni 2023 13:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben niet boos. Ik vind je reacties (behalve deze hierboven) erg kort door de bocht.
De werkgevers bieden werknemers voornamelijk onderbetaalde banen met erbarmelijke omstandigheden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Bijstand is een noodverband moet dan ook geen feestje zijn. 2009 was de werkeloosheid door de crisis bijna 10%, Tegenwoordig is er met de enorme personele tekorten toch maar heel weinig reden om niet gewoon aan de slag te zijn en in de bijstand te blijven hangen.
Onzin, werknemers in Europa hebben over het algemeen heel erg goed. Maar je moet als werknemer wel wat te bieden hebben, dus meer dan een grote bek en beschimmelde idealen. Vakmensen daar wordt om gevochten. Maar goed, als jij niets aan meerwaarde kan bieden, waarom zou je dan meer krijgen voor wat je levert?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:03 schreef klopkoek het volgende:
[..]
De werkgevers bieden werknemers voornamelijk onderbetaalde banen met erbarmelijke omstandigheden.
Ligt vooral aan hoe je armoede definiëren wilquote:Op donderdag 1 juni 2023 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Armoede en obesitas gaan al even samen. Zie je in de VS heel erb
Dat zijn mensen die nooit in dergelijke omstandigheden geleefd hebben. Gewoon welgestelde ouders met een mooi koophuis, goede wijk voor gezinnen en toen ze zelf aan het werk mochten lagen de koophuizen voor het oprapen. Ik zal nooi het verhaal van mijn vader vergeten die nog net niet een sleutel in z'n handen gedrukt kreeg toen ie nog amper 20 was. Die lui denken dat dat dus automatisch voor iedereen zo makkelijk is en geven dus de mensen de schuld. Oogkleppen van hier tot Tokio wat dat betreft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:14 schreef Icegiant het volgende:
Ik vind het gemak hoe hier zo veroordelend over mensen in financiële nood wordt gesproken een beetje vreemd.
Dan een andere vraag: vind jij het niet bizar dat in een van de rijkste landen van de wereld een significant deel van de bevolking onvoldoende geld heeft om financieel verantwoord aan kinderen te kunnen beginnen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zeg dat als je een kind niet kunt bekostigen, het niet het beste idee is om dan toch kinderen te krijgen want als ze er zijn kun je ze niet in de kast leggen. Ze hebben dingen nodig, en dingen kosten geld. Geld dat je niet hebt.
Dat neemt niet weg dat je alsnog het volste recht hebt om kinderen te krijgen, maar als je dus niet genoeg inkomen hebt om een kind de basis te bieden, dan betaald dat kind dus de rekening voor de beslissing van zijn of haar ouders.
Dat is ook een vorm van egoïsme, want dat kind heeft er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden, dat was de beslissing van de ouders. En die beslissing heeft financiële consequenties, daar moet je je wel van bewust zijn als je aan kinderen wil beginnen.
Vind ik van jou ook, gelijk slachtofferrol aanmeten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben niet boos. Ik vind je reacties (behalve deze hierboven) erg kort door de bocht.
Hou toch op man.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:03 schreef torentje het volgende:
[..]
De werkgevers bieden werknemers voornamelijk onderbetaalde banen met erbarmelijke omstandigheden.
Waarom hoeven de werkgevers hun meerwaarde niet te bewijzen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Onzin, werknemers in Europa hebben over het algemeen heel erg goed. Maar je moet als werknemer wel wat te bieden hebben, dus meer dan een grote bek en beschimmelde idealen. Vakmensen daar wordt om gevochten. Maar goed, als jij niets aan meerwaarde kan bieden, waarom zou je dan meer krijgen voor wat je levert?
Ondernemers moeten dat wel degelijk, anders gaan ze failliet, vinden ze geen personeel, etcquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom hoeven de werkgevers hun meerwaarde niet te bewijzen?
En maar winst maken over de rug van het volkquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ondernemers moeten dat wel degelijk, anders gaan ze failliet, vinden ze geen personeel, etc
Geen inhoudelijke argumenten verder?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En maar winst maken over de rug van het volk
Zelf te beroerd om te werken zeker? Met je moderne slavernij.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan schrijf ook niet zo'n onzin over bijstandsgerechtigden.
Comfortabel waanbeeld is comfortabel: ik heb mijn welvaart verdiend, rampspoed zal mij niet treffen want dat is altijd het gevolg van slechte beslissingen, die ik natuurlijk niet maak, en mensen die het zwaar hebben zijn daar dus volledig zelf debet aan.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die nooit in dergelijke omstandigheden geleefd hebben. Gewoon welgestelde ouders met een mooi koophuis, goede wijk voor gezinnen en toen ze zelf aan het werk mochten lagen de koophuizen voor het oprapen. Ik zal nooi het verhaal van mijn vader vergeten die nog net niet een sleutel in z'n handen gedrukt kreeg toen ie nog amper 20 was. Die lui denken dat dat dus automatisch voor iedereen zo makkelijk is en geven dus de mensen de schuld. Oogkleppen van hier tot Tokio wat dat betreft.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En maar winst maken over de rug van het volk
quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind ik van jou ook, gelijk slachtofferrol aanmeten.
Ik weet waar je heen wil, maar ik heb te weinig informatie over de uitgaven/vaste lasten om daar een uitspraak over te kunnen doen. Want vergeet kinderen, mensen hier hebben te weinig geld om te eten, dat is tenminste waar dit over gaat, dus als je daar te weinig geld voor hebt, dan heb je ook geen geld voor een wasmachine die ineens kapot gaat, laat staan kinderen die veel meer kosten dan een wasmachine.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan een andere vraag: vind jij het niet bizar dat in een van de rijkste landen van de wereld een significant deel van de bevolking onvoldoende geld heeft om financieel verantwoord aan kinderen te kunnen beginnen?
Wat dat betreft echt eeuwig respect voor m'n vader dat ie dat gewoon door heeft, mede doordat hij uit een minder gesteld gezin komt. Ik sta er zelf door eigen schuld momenteel ook niet al te best voor financieel, maar heb gelukkig nog een goed vooruitzicht. Dat kweekt echt karakter, veel meer dan ik verwacht had. En dan heb ik altijd al geleerd goed te sparen doordat m'n ouders geen geldboom in de tuin hadden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Comfortabel waanbeeld is comfortabel: ik heb mijn welvaart verdiend, rampspoed zal mij niet treffen want dat is altijd het gevolg van slechte beslissingen, die ik natuurlijk niet maak, en mensen die het zwaar hebben zijn daar dus volledig zelf debet aan.
O verschrikkelijk, ik heb ook zo’n zus.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Comfortabel waanbeeld is comfortabel: ik heb mijn welvaart verdiend, rampspoed zal mij niet treffen want dat is altijd het gevolg van slechte beslissingen, die ik natuurlijk niet maak, en mensen die het zwaar hebben zijn daar dus volledig zelf debet aan.
En dan lijstjes met namen van users bij (willen?) gaan houden om zo andermans vermeende hypocrisie te kunnen benoemen. Koekoek.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
En er zijn dus meerdere mensen in dit topic die vinden dat als je geen kerstpakket doneert op FOK! je niet om armoede geeft, wat een absurdistisch verknipt wereldbeeld heb je dan.![]()
Ik hoef niet meer te werken, maar ik heb wel al bij veel bedrijven langere tijd gewerkt waardoor ik weet dat de werkgevers èn niet voldoende betalen èn voornamelijk mensen onder erbarmelijke omstandigheden langdurig laten werken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelf te beroerd om te werken zeker? Met je moderne slavernij.
Nu ben ik nieuwsgierigquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O verschrikkelijk, ik heb ook zo’n zus.
Ja precies...quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:42 schreef CoolGuy het volgende:
maar ik heb te weinig informatie
Want, dat, dus, als, dan.
En ik vraag me dan af
Ik geloof niet
Ik denk dat
In die lijstjes zouden Scorpie zelf en Coolguy bovenaan moeten staan trouwens met hun grote waffel altijd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan lijstjes met namen van users bij (willen?) gaan houden om zo andermans vermeende hypocrisie te kunnen benoemen. Koekoek.
Haha ja dan ben je echt flink de weg kwijt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan lijstjes met namen van users bij (willen?) gaan houden om zo andermans vermeende hypocrisie te kunnen benoemen. Koekoek.
Die vinden vooral dat het heel makkelijk kankeren is als je zelf welgeteld 0 concreets doet voor de medemens op Fokquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
En er zijn dus meerdere mensen in dit topic die vinden dat als je geen kerstpakket doneert op FOK! je niet om armoede geeft, wat een absurdistisch verknipt wereldbeeld heb je dan.![]()
Ze zouden die mensen echt eens moeten onderzoeken in eoa psychiatrisch centrum, er moet wel iets in de jeugd voorgevallen zijn dan.
Je mag het woordje vermeend weglatenquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het kan ook komen door een negatieve spiraal. Als je een ongeval krijgt of je baan verliest (denk aan 2010) dan kan het heel lang duren voordat er daadwerkelijk een cent op de rekening gestort wordt door de instanties. In mijn geval werd mijn dossier behandeld door een man welke een dag na mijn aanvraag een burn out kreeg. Mijn dossier was niet opgepakt door een ander en moest dus nog eens zes weken wachten. Toen het vervolgens goedgekeurd was kon het nog vier weken duren voordat het geld gestort zou worden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet waar je heen wil, maar ik heb te weinig informatie over de uitgaven/vaste lasten om daar een uitspraak over te kunnen doen. Want vergeet kinderen, mensen hier hebben te weinig geld om te eten, dat is tenminste waar dit over gaat, dus als je daar te weinig geld voor hebt, dan heb je ook geen geld voor een wasmachine die ineens kapot gaat.
En ik vraag me dan af waar dat aan ligt. Ligt dat in alle gevallen aan een te laag inkomen, of ligt het ook aan hoe het uitgavenpatroon is? Nu snap ik best dat dat een weinig populaire mening is want het moet en zal aan allerlei externe factoren liggen en er mag en zal 0,0 eigen verantwoordelijkheid bij zitten. Ik geloof niet dat álle mensen die 'te weinig geld hebben om te eten' puur door externe factoren. Ik denk dat daar heus wel een (flinke?) groep bij zit die, als je hun uitgaven kritisch onder de loep zou nemen, daar toch zelf echt debet aan is.
Je hebt geen idee waar je het dus over hebt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
In die lijstjes zouden Scorpie zelf en Coolguy bovenaan moeten staan trouwens met hun grote waffel altijd.
Klopt in mijn gevalquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Armoede is een keuze, is een van haar one liners.
Wie zegt dan ze in de eerste plaats in de positie zijn om die mensen te helpen, en op de tweede plaats niet deze mensen al helpen, en op de derde plaats niet op een andere wijze helpen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die vinden vooral dat het heel makkelijk kankeren is als je zelf welgeteld 0 concreets doet voor de medemens op Fok![]()
Maar goed, er zijn ook mensen die niet begrijpend kunnen lezen en beginnen over hun pik doneren, en denken dat ze dan opeens heel grappig zijn ofzo
De toeslagenaffaire is een prachtig voorbeeld van mensen die buiten hun schuld om in de totale misere zijn beland.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het kan ook komen door een negatieve spiraal. Als je een ongeval krijgt of je baan verliest (denk aan 2010) dan kan het heel lang duren voordat er daadwerkelijk een cent op de rekening gestort wordt door de instanties. In mijn geval werd mijn dossier behandeld door een man welke een dag na mijn aanvraag een burn out kreeg. Mijn dossier was niet opgepakt door een ander en moest dus nog eens zes weken wachten. Toen het vervolgens goedgekeurd was kon het nog vier weken duren voordat het geld gestort zou worden.
Ik heb toen vier maanden zelf moeten overbruggen, en op elke niet betaalde rekeningen zit rente en “administratiekosten”.
Het kan soms vreemd lopen. En meer dan een sorry heb ik nooit gehad.
Als je langere tijd bij bv een metaalbedrijf werkt, 40 uur per week, en je kan wat meer dan krullen vegen dan zit al snel boven de 3200 Bruto per maand, nog afgezien van toeslagen en vakantiegeld.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik hoef niet meer te werken, maar ik heb wel al bij veel bedrijven langere tijd gewerkt waardoor ik weet dat de werkgevers èn niet voldoende betalen èn voornamelijk mensen onder erbarmelijke omstandigheden langdurig laten werken.
Ga dus zelf maar eens voor langere tijd bij een productiebedrijf werken, dan zou je wel anders praten.
Het blijft toch echt vermeend totdat het tegendeel bewezen is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag het woordje vermeend weglaten![]()
Maar ik zie het al, beestjes bij naam noemen maakt mensen zenuwachtig. Mooi dit.
Helemaal gelijk, dus stop maar gewoon met posten in dit topic, je bent toch al door de mand gevallen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het blijft toch echt vermeend totdat het tegendeel bewezen is.
In tegenstelling tot sommigen hier voel ik me niet zo geroepen om te vertellen hoe goed ik het heb, en ook niet om te vertellen wat ik voor anderen doe. Maar dat moet blijkbaar wel voordat ik een mening mag hebben over armoede, want 1) als ik niet vertel hoe goed ik het heb ben ik aan het afgeven op mensen die het beter hebben, en 2) als ik niet vertel wat ik voor mijn medemens doe word ik voor hypocriet versleten.
Juist ja.
Er is één ding waar ik een grotere hekel aan heb dan mensen die zo'n kortzichtig wereldbeeld hebben over armoede, en dat zijn mensen die zitten te pronken met al hun huizen die ze voor woekerprijzen verhuren, het in het buitenland wonen op een prachtige locatie en meerdere keren per jaar ergens heen vliegen. Echt, ik kan me met heel veel moeite bedwingen om niet de volle wind van voren te geven bij die figuren.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het blijft toch echt vermeend totdat het tegendeel bewezen is.
In tegenstelling tot sommigen hier voel ik me niet zo geroepen om te vertellen hoe goed ik het heb, en ook niet om te vertellen wat ik voor anderen doe. Maar dat moet blijkbaar wel voordat ik een mening mag hebben over armoede, want 1) als ik niet vertel hoe goed ik het heb ben ik aan het afgeven op mensen die het beter hebben, en 2) als ik niet vertel wat ik voor mijn medemens doe word ik voor hypocriet versleten.
Juist ja.
Neuh. Door welke mand, trouwens?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:02 schreef Scorpie het volgende:
stop maar gewoon met posten in dit topic
Ben je een beetje geschrokken van wat tegengas?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou als er iemand toe is aan een time-out ben jij het wel, neem even een pilletje of zo man.
De volle wind van wat precies geven? Het feit dat ze meer geld hebben dan jij?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is één ding waar ik een grotere hekel aan heb dan mensen die zo'n kortzichtig wereldbeeld hebben over armoede, en dat zijn mensen die zitten te pronken met al hun huizen die ze voor woekerprijzen verhuren, het in het buitenland wonen op een prachtige locatie en meerdere keren per jaar ergens heen vliegen. Echt, ik kan me met heel veel moeite bedwingen om niet de volle wind van voren te geven bij die figuren.
Ja vreselijk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben je een beetje geschrokken van wat tegengas?
Om hier nog eens op terug te komen, wat is de definitie van armoede die we hier willen hanteren, zodat we over hetzelfde praten?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ligt vooral aan hoe je armoede definiëren wil
Ik zou dat geen mensen willen noemen eigenlijk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is één ding waar ik een grotere hekel aan heb dan mensen die zo'n kortzichtig wereldbeeld hebben over armoede, en dat zijn mensen die zitten te pronken met al hun huizen die ze voor woekerprijzen verhuren, het in het buitenland wonen op een prachtige locatie en meerdere keren per jaar ergens heen vliegen. Echt, ik kan me met heel veel moeite bedwingen om niet de volle wind van voren te geven bij die figuren.
Geen eten hebben was de oorspronkelijke definitie hier gebruikt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Om hier nog eens op terug te komen, wat is de definitie van armoede die we hier willen hanteren, zodat we over hetzelfde praten?
Nee. Laten we het nu even mild houden met ze verschrikkelijk arrogant noemen. Ik heb echt niets tegen mensen die het goed getroffen hebben in hun leven, maar ik kan er bijzonder slecht tegen als ze het er zo dik in wrijven bij hen die dat niet hebben. Laatst was er nog iemand die even stoer zat te doen met z'n 5 huizen die hij verhuurt terwijl ie niet eens in Nederland woont. In een topic over de huizencrisis. Dan ben je echt een gigantische teringlijer.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De volle wind van wat precies geven? Het feit dat ze meer geld hebben dan jij?
Ja ik reageer zeer heftig.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt een pilletje nodig, doe eens rustig man.
Dus hij mag niks zeggen tegen mensen die geen 5 huizen hebben dan, of hoe moet ik dat precies zien? Want als ik 5 huizen heb en ze verhuur, jij hebt er 1, en jij vraagt mij hoe het met mij gaat, dan ga ik geheid het hebben over iets wat zich afspeelt in 1 van die 5 huizen denk ik zo? Of is het de toon waarop ?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. Laten we het nu even mild houden met ze verschrikkelijk arrogant noemen. Ik heb echt niets tegen mensen die het goed getroffen hebben in hun leven, maar ik kan er bijzonder slecht tegen als ze het er zo dik in wrijven bij hen die dat niet hebben. Laatst was er nog iemand die even stoer zat te doen met z'n 5 huizen die hij verhuurt terwijl ie niet eens in Nederland woont. In een topic over de huizencrisis. Dan ben je echt een gigantische teringlijer.
Je moeilijk kunnen voorzien in de primaire levensbehoeftequote:Op donderdag 1 juni 2023 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Om hier nog eens op terug te komen, wat is de definitie van armoede die we hier willen hanteren, zodat we over hetzelfde praten?
Dat zijn symptomen, je zou je ook kunnen opwinden over de oorzaak, namelijk dat de overheid, die een monopoly heeft op bouwrijp maken, en daarmee op de woningbouw, al sinds de oorlog minder woningen laat bouwen dan de vraag rechtvaardigt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees nou even goed wat ik zeg. Ik heb deze vraag gewoon al beantwoord.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus hij mag niks zeggen tegen mensen die geen 5 huizen hebben dan, of hoe moet ik dat precies zien? Want als ik 5 huizen heb en ze verhuur, jij hebt er 1, en jij vraagt mij hoe het met mij gaat, dan ga ik geheid het hebben over iets wat zich afspeelt in 1 van die 5 huizen denk ik zo? Of is het de toon waarop ?
Je bedoelt zoals wanneer je moet stoppen met posten in een topic over armoede wanneer je niet meedoet aan de kerstpakketten-actie op FOK!?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus hij mag niks zeggen tegen mensen die geen 5 huizen hebben dan, of hoe moet ik dat precies zien?
Je hebt niet goed gelezen blijkbaar, waar zeg ik dat je moet stoppen met posten als je niet meedoet aan de kerstpakketten actie op Fok?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals wanneer je moet stoppen met posten in een topic over armoede wanneer je niet meedoet aan de kerstpakketten-actie op FOK!?
Het is toch handig om eerst te onderzoeken WAAROM mensen geen geld hebben voor eten, in plaats van gelijk de inflatie, Poetin en de moeder van Rutte de schuld te geven? Of vind je dat niet relevant?quote:
Dus met een huis van 8 ton en een hypotheek van 6, leasebak voor de deur en door de hogere rente moeite hebben mijn boodschappen te betalen ben ik arm?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je moeilijk kunnen voorzien in de primaire levensbehoefte
Nee vooral de plek waarop dat gebeurd.quote:
Dit ook weer, kom op zeg.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is toch handig om eerst te onderzoeken WAAROM mensen geen geld hebben voor eten, in plaats van gelijk de inflatie, Poetin en de moeder van Rutte de schuld te geven? Of vind je dat niet relevant?
Nou nee, dat was geen antwoord. Dat was meer een IK HEB EEN HEKEL AAN MENSEN DIE HET BETER HEBBEN EN HET LATEN ZIEN.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees nou even goed wat ik zeg. Ik heb deze vraag gewoon al beantwoord.
Primair, een auto hoort daar niet bij, wonen in een huurhuis, moeite hebben met de rekeningen en boodschappen te betalen zonder dingen te doen die buitensporig zijnquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus met een huis van 8 ton en een hypotheek van 6, leasebak voor de deur en door de hogere rente moeite hebben mijn boodschappen te betalen ben ik arm?
Je geeft een paar posts geleden aan aan dat je financieel niet lekker zit.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit ook weer, kom op zeg.
Boodschappen zijn echt enorm duur geworden afgelopen jaar. Ik ben ook aan het bezuinigen geslagen op de boodschappen terwijl ik me daar nooit druk om heb hoeven te maken, en ik heb echt niet minder te besteden dan eerst.
Je legt nu woorden in mijn mond die nergens in mijn reactie staan. Zo slecht zijn in begrijpend lezen en dan toch beter af zijn dan sommigen die keihard moeten werken, het levende bewijs dat armoede soms gewoon een kwestie van pech/geluk is.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou nee, dat was geen antwoord. Dat was meer een IK HEB EEN HEKEL AAN MENSEN DIE HET BETER HEBBEN EN HET LATEN ZIEN.
Laten zien is nogal een breed begrip. Haat je bijvoorbeeld Ferrari rijders? Gucci-tassen-dragers? Amsterdamse Grachtengordelbewoners? Wat is je rode draad, je grens, is het oprechte haat of ingehouden woede? Wil je ze aanvliegen, ze slaan, ze verbaal verrot schelden, wil je ze onder de trein duwen of hou je je in?
Zoveel vragen bij je reactie.
Dus je vindt het vooral vervelend te lezen op Fok dat mensen zich niet herkennen in het beeld dat geschetst wordt in de OP?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee vooral de plek waarop dat gebeurd.
Net alsof je bij de schuldhulpverlening binnenloopt en diegene die daar zit even een printje laat zien van je bitcoin-wallet, je goed gevulde beleggingsportfolio en de online bestelstatus van je nieuwe elektrische bentley.
Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? maar dit is een herhaling van de verwijderde posts van vanmorgen van (nota bene) jezelf en coolguy. (bewust?) ( Geen inlevingsvermogen (willen?) tonen en in een topic over armoede gaan etaleren hoe goed je het zelf hebt.
Daarom VROEG IK JE OOK WAT JE BEDOELDE.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je legt nu woorden in mijn mond die nergens in mijn reactie staan. Zo slecht zijn in begrijpend lezen en dan toch beter af zijn dan sommigen die keihard moeten werken, het levende bewijs dat armoede soms gewoon een kwestie van pech/geluk is.
Dus armoede is moeite moeten doen in een huurhuis te zitten, en alle rekeningen te betalen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Primair, een auto hoort daar niet bij, wonen in een huurhuis, moeite hebben met de rekeningen en boodschappen te betalen zonder dingen te doen die buitensporig zijn
volgens mij gaat het uit de hand lopenquote:
Ik koop het absolute minimale om genoeg calorieën en vitaminen op een dag binnen te kunnen krijgen, donder op met dat soort insunaties. Jij bent precies het soort figuur waar ik het eerder over had. Alles is je in de schoot geworpen gedurende je leven en je hebt geen flauw benul van hoe het is voor mensen die niet uit een gouden wieg komen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Je geeft een paar posts geleden aan aan dat je financieel niet lekker zit.
En dan nog, wat is er mis met bezuinigen? Alsof overconsumptie een basisrecht is.
Als we te ver gaan dan moet je maar verwijderen en mijn ballen hoog in de boom hangen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik denk dat ik zo ontslagen word door @:Frutsel
quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga op mijn handen zitten
Gooi het er maar uit schatjes
Ja en de boodschappen natuurlijk, als je dan moeilijk kunt rondkomen noem ik dat inderdaad armoedequote:Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus armoede is moeite moeten doen in een huurhuis te zitten, en alle rekeningen te betalen?
Nee, zo lang je niet op water en droog brood hoeft te leven en dagelijks met je krakkemikkige fiets naar je werk gaat, leef je niet in armoede. Dat staat er.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus armoede is moeite moeten doen in een huurhuis te zitten, en alle rekeningen te betalen?
Sociale huur of vrije huur?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja en de boodschappen natuurlijk, als je dan moeilijk kunt rondkomen noem ik dat inderdaad armoede
Ik hou ervanquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
volgens mij gaat het uit de hand lopen
Welk doel dient dat lijstje van je dan precies?quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt niet goed gelezen blijkbaar, waar zeg ik dat je moet stoppen met posten als je niet meedoet aan de kerstpakketten actie op Fok?
quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik koop het absolute minimale om genoeg calorieën en vitaminen op een dag binnen te kunnen krijgen, donder op met dat soort insunaties. Jij bent precies het soort figuur waar ik het eerder over had. Alles is je in de schoot geworpen gedurende je leven en je hebt geen flauw benul van hoe het is voor mensen die niet uit een gouden wieg komen.
Niemand hier die zegt dat iedereen die geen eten kan betalen dat aan anderen te danken heeft. Mensen vallen over de generalisaties van sommigen die roepen dat iedereen die financiële problemen heeft dat aan zichzelf te danken heeft.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De toeslagenaffaire is een prachtig voorbeeld van mensen die buiten hun schuld om in de totale misere zijn beland.
Mijn overburen zijn een prachtig voorbeeld van mensen die door hun eigen financiele roekeloosheid in totale misere zijn beland.
Het zou zomaar eens kunnen dat beiden tegelijk waar kunnen zijn; en een groep die buiten hun schuld om in de shit komen en een groep die het 100% aan zichzelf te danken hebben.
Maar o wee als je #2 benoemden o wee als je dan anderen die het verschrikkelijk druk hebben met het roepen hoe kut nederland wel niet is en hoe kut alles wel niet is, oproept iets liefs te doen voor hun medemens. Nee nee, dat mag echt niet hoor, want dan ben je echt raaarrrrrrr.
Zoals altijd, op veilige afstand op internet roeptoeteren maar zodra er concreet een bijdrage wordt gevraagd geven ze stuk voor stuk niet thuis. Typisch.
Niet helemaal de enige dusquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben ook de enige in dit topic die weet wie dit is en uit welke scene
En dit hoopje ellende klaagt dat ik hem niet kenquote:Op donderdag 1 juni 2023 15:26 schreef Elan het volgende:
Al je geld in crypto douwen en dan vervolgens janken dat je amper kunt vreten. Exact het probleem met dat soort mensen .
En dan de inflatie de schuld gevenNattekatGOD
Ja, daarom doe ik dat ook letterlijk in mijn werk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is toch handig om eerst te onderzoeken WAAROM mensen geen geld hebben voor eten, in plaats van gelijk de inflatie, Poetin en de moeder van Rutte de schuld te geven? Of vind je dat niet relevant?
Het is vooral leuk om mensen te helpen herinneren dat hun mond groter is dan hun dadendrang.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welk doel dient dat lijstje van je dan precies?
Ik herken me er ook niet in maar ik voel niet de behoefte dat te pas in elk topic denken te moeten etaleren om mezelf een goed gevoel te geven.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je vindt het vooral vervelend te lezen op Fok dat mensen zich niet herkennen in het beeld dat geschetst wordt in de OP?
Maar ik heb het idee dat je ons in de maling aan het nemen bent want zo moeilijk is het toch niet te begrijpen?
En dat vind je maar wat mooi, en is ook gewoon je doel om dat soort reacties uit te lokken. Geef nou maar gewoon toe.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:21 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is die sneer erna wel puur goud, en laat het precies zien wat ik al vermoedde; pure afgunst.
Nope. Me 2quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben ook de enige in dit topic die weet wie dit is en uit welke scene
Is goed meid. Ga jij lekker Cardano kopen @2.30quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dit hoopje ellende klaagt dat ik hem niet ken
Misschien wat minder naar je vriendje Typisch luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |