Ja, vanmiddag voetbalt Twente tegen Ajax. Laatste wedstrijd van het seizoen.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Goed geslapen, maar vlak voor het wakker worden een hele vervelende droom. Moest er nog even van bijkomen.
Leuk van Bruce @:lonaa Ik dacht even “vanavond naar Twente” maar waarschijnlijk voetbal.
In Arnhem? Ben je gek. Akoestiek van een plastic zak in dat hok.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar dan wel liever in het Stadion in Arnhem
Vooral niet in de Arena. Eigenlijk.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar dan wel liever in het Stadion in Arnhem
Beter dan de fucking galmbak van de Arena.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:51 schreef z80 het volgende:
[..]
In Arnhem? Ben je gek. Akoestiek van een plastic zak in dat hok.
Nee maar ONGEMAK voor mensen die het minst hard geraakt worden door wat er aan de hand isquote:Op zondag 28 mei 2023 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Demonstreren is een recht en ik ben 100% voorstander. Met allemaal je bek houden komen we nooit ergens.
Ja, onvoorstelbaar treurig voor die mensenquote:Op zondag 28 mei 2023 09:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee maar ONGEMAK voor mensen die het minst hard geraakt worden door wat er aan de hand isgod verhoede
Rip aan de nabestaamdequote:Op zondag 28 mei 2023 09:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, onvoorstelbaar treurig voor die mensen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op zondag 28 mei 2023 09:58 schreef Lonaa het volgende:
Nog steeds content met deze foto van Lonaa met megafoon voor het gemeentehuis.Kon dat niet ff ergens op een achterafveldje ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Dan had de wethouder ons niet gehoord.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kon dat niet ff ergens op een achterafveldje ofzo![]()
![]()
Nu ook nietquote:
Onze keuken komt ook uit Duitsland en ook zo'n ervaring. Ten eerste denken ze ook echt mee, en ze kunnen allerlei niet standaard oplossingen gewoon maken.quote:Op zondag 28 mei 2023 07:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat laatste vooral. En nu zeker dat we niet voor de Quooker met bruisend water gaan, dat is echt nog eens een flinke extra unit in je kast. Vind ik echt zonde van de ruimte. En we gaan wel voor een andere koelkast. Minder vriesruimte in de keuken (we zetten wel een extra losse vriezer in de trapkast) maar wel meer ruimte in de koelkast. Wat extra stopcontacten en de hogere vaatwasser. En de nieuwe versie van de ovens is ook echt veel mooier, dus ook erg blij mee.
En een leuk ideetje van m'n man. We hebben straks een open kast met een vak voor de koffiemachine, en daaronder bouwen ze nog een laatje in zodat we daar de koffiecups enzo uit het zicht kunnen opruimen.
Ik vind het echt fijn hoeveel er gewoon kan in Duitsland. In de zaken waar we in Nederland waren geweest was het allemaal veel lastiger als je iets wilde dat niet helemaal standaard was. Zoals bijvoorbeeld een greeplijst in een andere kleur dan zwart of wit. Maar hier kan het gewoon allemaal.
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je echt wat wilt veranderen in een Democratie, dan stel je je verkiesbaar met een degelijk verkiezingsprogramma, voer je jarenlang campagne en bouw je een lokaal en nationaal partijapparaat op.
Waar is het beter?quote:Op zondag 28 mei 2023 09:51 schreef z80 het volgende:
[..]
In Arnhem? Ben je gek. Akoestiek van een plastic zak in dat hok.
Ok boomer muchquote:
Ik zeg maar zo: als er nooit iemand ‘vervelend’ was, dan hadden wij als vrouwen nog enkel het aanrecht als recht, was de VOC nog altijd druk in bedrijf met transport van slaven en zaten zwarte mensen in de bus nog apart. Ik vergeet vast nog wat historische gebeurtenissenquote:Op zondag 28 mei 2023 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Demonstreren is een recht en ik ben 100% voorstander. Met allemaal je bek houden komen we nooit ergens.
Hear Hearquote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
Ik zeg maar zo: als er nooit iemand ‘vervelend’ was, dan hadden wij als vrouwen nog enkel het aanrecht als recht, was de VOC nog altijd druk in bedrijf met transport van slaven en zaten zwarte mensen in de bus nog apart. Ik vergeet vast nog wat historische gebeurtenissen![]()
En als nu niemand z’n mond opentrekt, dan heeft men weliswaar geen last van een door demonstranten geblokkeerde weg, maar gewoon geen weg, én wel natte voeten.![]()
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zeg maar zo: als er nooit iemand ‘vervelend’ was, dan hadden wij als vrouwen nog enkel het aanrecht als recht, was de VOC nog altijd druk in bedrijf met transport van slaven en zaten zwarte mensen in de bus nog apart. Ik vergeet vast nog wat historische gebeurtenissen![]()
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je echt wat wilt veranderen in een Democratie, dan stel je je verkiesbaar met een degelijk verkiezingsprogramma, voer je jarenlang campagne en bouw je een lokaal en nationaal partijapparaat op.
Kabinet-Thorbecke II schafte de Slavernij af, welke demonstraties waren er tegen de slavernij? En Segregatie was er nooit in Nederland.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En als nu niemand z’n mond opentrekt, dan heeft men weliswaar geen last van een door demonstranten geblokkeerde weg, maar gewoon geen weg, én wel natte voeten.![]()
Jij veel plezier trouwens! En slaap lekker
Serieuze vraag:quote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, als je democratie wil, wat veranderen dan moet je moeite doen, niet alleen ff met zijn allen een paar uur boe en bah roepen en dan wat gaan drinken.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
In Wageningen hadden van de week ook wat van die lui gedemonstreerd tegen de ondemocratische universiteit.
Twee week geleden las ik dat die verkiezingen van de studentenraad niet door gingen omdat er 15 kandidaten waren voor 16 zetels
Ik heb het niet enkel over Nederland, dit zijn mondiale problemen/gebeurtenissen. Net zoals klimaatverandering dat is.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kabinet-Thorbecke II schafte de Slavernij af, welke demonstraties waren er tegen de slavernij? En Segregatie was er nooit in Nederland.
En je denkt dat als je op de A12 gaat staan je globaal wat gaat veranderen?quote:Op zondag 28 mei 2023 10:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb het niet enkel over Nederland, dit zijn mondiale problemen/gebeurtenissen. Net zoals klimaatverandering dat is.
Ik denk dat de politiek zich uiteindelijk wél laat beīnvloeden. Deze acties verdubbelen dus in aantal, het aantal sympathisanten neemt toe. Heck, zo’n 1/6 van de demonstranten (1000+) heeft zich laten oppakken, dat is bizar veel! (Probeer alleen al eens 1000 demonstranten naar een legale actie te krijgen, dat is al een opgave.) Dat betekent dat steeds meer mensen er steeds meer voor over hebben om dit standpunt te steunen. De noodzaak van verandering in zien.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
Wat denk je op te schieten met het blokkeren van een stuk weg, een stadhuis of een druk kruispunt in een stad? De gewenste publiciteit haal je wel, maar de acties leiden bij een groot deel van de bevolking tot ergernis waardoor je de sympathie niet krijgt.
De politiek laat zich sowieso niet beīnvloeden.
Bereik je dan op die manier je doel?
Dat dusquote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij veel plezier trouwens! En slaap lekker
Nee, je gaat de straat op met de nieuwste iPhone met bijbehorende horloge. En kleding behandeld met pfas.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, als je democratie wil, wat veranderen dan moet je moeite doen, niet alleen ff met zijn allen een paar uur boe en bah roepen en dan wat gaan drinken.
Kom eens onder je steen vandaag zeg. Diverse actievoerders zijn druk bezig in de politiek, in het bedrijfsleven, in de wetenschap.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En als je partijen en politici wilt beīnvloeden, dan kan je ook nog gaan lobbyen, lokaal in je woonplaats, in Den Haag, In Brussel. Hoe harder je schreeuwt, hoe minder je bewerkstelligd waarschijnlijk. Ga met wethouders, raadsleden, kamerleden, parlementariërs in gesprek. Spreek met top ambtenaren, bouw een netwerk op.
Kijk eens naar zwarte piet. Steeds minder gemeenten waar die nog zwart is. Niet vanuit de politiek maar omdat mensen zijn gaan nadenken toen steeds meer duidelijk werd hoeveel pijn/last mensen ervan hadden.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En als je partijen en politici wilt beīnvloeden, dan kan je ook nog gaan lobbyen, lokaal in je woonplaats, in Den Haag, In Brussel. Hoe harder je schreeuwt, hoe minder je bewerkstelligd waarschijnlijk. Ga met wethouders, raadsleden, kamerleden, parlementariërs in gesprek. Spreek met top ambtenaren, bouw een netwerk op.
Dat de politiek zich op termijn wel laat beīnvloeden (en zelf al acties onderneemt) dat ben ik op zich wel met je eens, dat is het gevolg van wijzigende inzichten e.d.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat de politiek zich uiteindelijk wél laat beīnvloeden. Deze acties verdubbelen dus in aantal, het aantal sympathisanten neemt toe. Heck, zo’n 1/6 van de demonstranten (1000+) heeft zich laten oppakken, dat is bizar veel! (Probeer alleen al eens 1000 demonstranten naar een legale actie te krijgen, dat is al een opgave.) Dat betekent dat steeds meer mensen er steeds meer voor over hebben om dit standpunt te steunen. De noodzaak van verandering in zien.
Ook steeds meer bedrijven steunen de actie openlijk. Het zal echt niet binnen een dag opgelost zijn hoor, dit is langetermijnvisie.
En kijk eens naar de FDF; zie daar wat er ook op politiek niveau is gebeurd. (Als je het over onsympathiek hebt; daar speelde echt veel echt intimidatie en geweld. )
Het is ook en/en. Stemmen, lobby-en, je stem laten horen en nog eens en nog eens.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Kijk eens naar zwarte piet. Steeds minder gemeenten waar die nog zwart is. Niet vanuit de politiek maar omdat mensen zijn gaan nadenken toen steeds meer duidelijk werd hoeveel pijn/last mensen ervan hadden.
Dat laatste hebben de boeren wel bereikt jaquote:Op zondag 28 mei 2023 10:42 schreef MadMaster het volgende:
Of laat ik het anders vragen, kan je je voorstellen dat mensen op zich voor je ideeën zijn, maar zich tegen je keren door de wijze waarop je demonstreert, waardoor je je doel voorbij schiet?
Ik bestrijd die pijn/last nog steeds.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kijk eens naar zwarte piet. Steeds minder gemeenten waar die nog zwart is. Niet vanuit de politiek maar omdat mensen zijn gaan nadenken toen steeds meer duidelijk werd hoeveel pijn/last mensen ervan hadden.
Ik had je iets anders ingeschat z80 . Deze actie is niet gericht tegen de burger, waarbij de rekening al onevenredig wordt gelegd. Deze actie is gericht tegen de subsidies en de belastingvoordeeltjes van de grootste vervuilers.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee, je gaat de straat op met de nieuwste iPhone met bijbehorende horloge. En kleding behandeld met pfas.
Daar ben ik het op zich ook niet mee oneens.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is ook en/en. Stemmen, lobby-en, je stem laten horen en nog eens en nog eens.
Eens.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat laatste hebben de boeren wel bereikt ja
Dit. Of ga het zelf doen.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oh ik kan het me best voorstellen. Ik ben al heel wat jaren meer en minder actief activist, dus ik weet heel goed dat je je er echt niet altijd even populair mee maakt.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat de politiek zich op termijn wel laat beīnvloeden (en zelf al acties onderneemt) dat ben ik op zich wel met je eens, dat is het gevolg van wijzigende inzichten e.d.
Maar moet je dan herhaaldelijk die publieksonvriendelijke, intimiderende acties voeren, waar een veelvoud personen t.o.v. het aantal aanwezige demonstranten het niet mee eens zijn?
Of laat ik het anders vragen, kan je je voorstellen dat mensen op zich voor je ideeën zijn, maar zich tegen je keren door de wijze waarop je demonstreert, waardoor je je doel voorbij schiet?
Demonstreren is prima. Maar dan wel gewoon volgens de regels. Dat is mijn punt. Dat het overlast veroorzaakt maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk. Maar het aan je laarzen lappen van de regels om iets te bewerkstelligen deugt imho niet.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:56 schreef yinu het volgende:
Volgens mij is democratie altijd een rommelig geheel geweest van diverse meningen en verschillende domeinen en manieren om die meningen te uiten. Er is het bureaucratische domein van een partij oprichten, het domein van de georganiseerde lobby, en er is ook altijd het domein geweest van openbaar debat. Middels demonstraties, openbare redevoeringen en bijeenkomsten, petities, boeken, en wat voor media er op dat moment maar beschikbaar zijn (zoals bijvoorbeeld internetfora) worden er in het publieke domein meningen gevormd. Die meningen beīnvloeden weer het domein van de politieke partijen en van de lobby. Je ziet toch ook duidelijk dat partijen van mening kunnen veranderen? Dat gebeurt toch niet zomaar? Die wet om de slavernij af te schaffen kwam ook niet uit de lucht vallen, daar ging heel wat openbaar debat aan vooraf.
Daarom is ook de vrijheid van meningsuiting een essentieel onderdeel van een democratie. En protesten vormen daar een integraal onderdeel van. Of je het nou eens bent met de doelstelling of niet. De grens ligt wat mij betreft bij bedreiging, vernieling en geweld. Vreedzaam protest, ook als dat overlast geeft, moet kunnen. Ook als het stakingen zijn voor salarisverhoging ja. Ook als het trekkers op de snelweg zijn. Hoe irritant ook (en hoezeer ik het er zelf ook mee eens of oneens ben). Het is een deel van hoe we als maatschappij veranderende omstandigheden verwerken, bespreken en al dan niet opnemen in beleid.
Mijn keuken komt uit Nederland en daar kon dat ookquote:Op zondag 28 mei 2023 10:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Onze keuken komt ook uit Duitsland en ook zo'n ervaring. Ten eerste denken ze ook echt mee, en ze kunnen allerlei niet standaard oplossingen gewoon maken.
Zo benieuwd hoe hij in het echt is geworden
Het gaat dus niet om verbieden. Het gaat om miljarden subsidies en belastingvoordeel voor bedrijven zoals Shell. Terwijl de gewone burger druk zonnepanelen legt en te horen krijgt dat ie een warmtepomp in zo’n flatje moet proppen en minder lang moet douchen, ( alle kleine beetjes helpen) mogen deze miljarden bedrijven gewoon de boel blijven verwoesten, miljarden omzet maken, en krijgen ze ook nog eens miljarden toegestopt …quote:Op zondag 28 mei 2023 11:04 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij hebben ER vaker de A12 bezet dan dat er trekkers richting het Malieveld gingen, maar goed.
Ik vind de manier waarop verandering plaats vind en hoe dit wordt gedwongen en in hoeverre overigens erger dan het veranderen an sich.
De dieselmotor kan in principe nog veel efficiënter worden gemaakt, maar ja, als ze zegt "Verboten" gaat niemand er nog veel geld in stoppen om het ontwerp over de kop te gooien. Er zijn inmiddels al manieren om een dieselbrandstof te produceren met zonne-energie die minder milieubelastend zijn dan de productie van batterijen. Kennen jullie die grap van die grote batterijfabriek die naar Emmen of Eemshaven zou komen? Die komt niet, want we zijn hier teveel afhankelijk van zon- en windenergie, de firma richt nu z'n ogen op Frankrijk.
Veel mensen krijg je ook niet uit de auto door het duurder te maken, als er geen alternatief is. En of de spoorwegen al die extra reizigers aan kan (als er al personeel is om ze te laten rijden) is ook maar de vraag. Extra spoor zal ook wel lastig worden door de stikstof idioterie.
En als je wil gaan verbieden, begin eens met korte vluchten te verbieden, tussen Brussel en Straatsburg bijvoorbeeld.
Begrijp me niet verkeerd. Er moet het nodige veranderen. Maar dan ook aan alle kanten.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had je iets anders ingeschat z80 . Deze actie is niet gericht tegen de burger, waarbij de rekening al onevenredig wordt gelegd. Deze actie is gericht tegen de subsidies en de belastingvoordeeltjes van de grootste vervuilers.
Je hoeft niet perfect te leven om verandering te willen zien en daar om te roepen. Je maakt deel uit van het systeem en veel mensen proberen al hun voetafdruk op punten te verkleinen. Maar dat kan op veel verschillende manieren, en dat gaat in stappen. En je weet heel niet hoever iemand daarin is. Dus voorlichten is prima, maar de complete crisis bij iemand leggen die misschien niet een Spartaans leven leidt (zover je dat al kunt inschatten op basis van een kledingstuk) is afleiden van het echt probleem.
Je weet dat Shell heel veel geld investeerder in onderzoek naar biobrandstof, productie/verwerking en opslag van waterstof, investeerder in wind energie. Zowel de molen zelf als de techniek er achter.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het gaat dus niet om verbieden. Het gaat om miljarden subsidies en belastingvoordeel voor bedrijven zoals Shell. Terwijl de gewone burger druk zonnepanelen legt en te horen krijgt dat ie een warmtepomp in zo’n flatje moet proppen en minder lang moet douchen, ( alle kleine beetjes helpen) mogen deze miljarden bedrijven gewoon de boel blijven verwoesten, miljarden omzet maken, en krijgen ze ook nog eens miljarden toegestopt …
Dat gebeurt bij meerdere bedrijven, maar in dit geval staat er heel wat op het spel. Onze toekomst.
Het gaat er dus absoluut niet om de gewone burger dingen te verbieden: hooguit om het uiteindelijk ook voor hen bereikbaar(der) te maken om duurzamer te kunnen leven.
Inb4 "we exporteren veel eten"quote:Op zondag 28 mei 2023 11:28 schreef z80 het volgende:
Maar er moet ook voldoende voedsel beschikbaar blijven.
Op weg naar m'n werk kom ik langs zonnepark, windpark en waterstoftankstation van Shell.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Je weet dat Shell heel veel geld investeerder in onderzoek naar biobrandstof, productie/verwerking en opslag van waterstof, investeerder in wind energie. Zowel de molen zelf als de techniek er achter.
Valt je ook op hoeveel mensen er zijn (hier bijvoorbeeld) die niet meedoen aan die acties maar welquote:Op zondag 28 mei 2023 10:42 schreef MadMaster het volgende:
Maar moet je dan herhaaldelijk die publieksonvriendelijke, intimiderende acties voeren, waar een veelvoud personen t.o.v. het aantal aanwezige demonstranten het niet mee eens zijn?
Nou ja, deze SC is niet geheel representatiefquote:Op zondag 28 mei 2023 11:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Valt je ook op hoeveel mensen er zijn (hier bijvoorbeeld) die niet meedoen aan die acties maar wel![]()
doen voor Candaasje en mededemonstranten?
Wie zegt dat er meer tegenstanders zijn dan voorstanders?
Dat was hier het plan ook. Even de grens over denk ikquote:Op zondag 28 mei 2023 11:49 schreef z80 het volgende:
Eens een rondje buitenspelen. De fiets even uitlaten.
Klopt, je hebt in Nederland ook een aantal goede zaken. Als je maar niet naar de ketens gaat.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn keuken komt uit Nederland en daar kon dat ook
Buurjongen speelt drums.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:40 schreef Blues het volgende:
Ik moest grinniken
[ afbeelding ]
Deed me denken aan ooit een buurman boven me, die speelde basgitaar.
Die gitaar was nog niet zo erg, maar zijn voet op de maat op de houten vloer boven me
Herinner ik me verkeerd dat jij de boerenprotesten best sympathiek vond?quote:
Dat weet ik, maar je hoeft als overheid toch geen miljarden subsidies te verstrekken die nog altijd grotendeels in fossiele brandstoffen wordt gepompt? Aan een bedrijf dat miljarden winst maakt, en enorm veel voordeel in belasting geniet?quote:Op zondag 28 mei 2023 11:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Je weet dat Shell heel veel geld investeerder in onderzoek naar biobrandstof, productie/verwerking en opslag van waterstof, investeerder in wind energie. Zowel de molen zelf als de techniek er achter.
NWS compenseert dat weer, dus het middelt mooi uitquote:Op zondag 28 mei 2023 11:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, deze SC is niet geheel representatief
Buiten deze sc ken ik eigenlijk alleen boomers die zo over klimaat praten. Ook vast niet representatief ¯\_(ツ)_/¯quote:Op zondag 28 mei 2023 11:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, deze SC is niet geheel representatief
Hoezo, buiten deze CSquote:Op zondag 28 mei 2023 13:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Buiten deze sc ken ik eigenlijk alleen boomers die zo over klimaat praten. Ook vast niet representatief ¯\_(ツ)_/¯
quote:
Ja nee ja nee, meer, dat is ín deze SC ook toch?quote:Op zondag 28 mei 2023 13:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Sorry, is niet heus hoor, ik heb verder natuurlijk helemaal niks of niemand
quote:Op zondag 28 mei 2023 13:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja nee ja nee, meer, dat is ín deze SC ook toch?
izza mindset jwzquote:Op zondag 28 mei 2023 13:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sommige boomers zijn wel wat jonger dan andere
Morgen weer zo'n dagquote:Op zondag 28 mei 2023 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, moeke heeft gedouchtwat gaat de tijd idioot snel vandaag
Wanneer is de proeverij?quote:Op zondag 28 mei 2023 13:35 schreef Blues het volgende:
@:madmaster en andere whisky liefhebbers...we waren net in een MEGA-supermarkt![]()
waar @:golfer zich als een kind in een snoepwinkel waande.
Zoveel whisky![]()
![]()
[ afbeelding ]
Jij bent CS-ception, CS binnen en CS buiten de CS (voor V dan)quote:
SC dan tochquote:Op zondag 28 mei 2023 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij bent CS-ception, CS binnen en CS buiten de CS (voor V dan)
O ja! Faalquote:
De range wordt berekend op basis van het verbruik en dan geschat. Het is dus een theoretische waarde. Als je 'zuiniger' fietst dan verwacht, dan stelt ie het dus naar boven bij (vandaar van 51 naar 57) en als je daarna weer wat minder zuinig fietst dan past ie het dus weer naar beneden aan.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Mensen, kan iemand mij dit in Jip en Janneke taal uitleggen. Ik ging fietsen, op het ding waarmee ik de fiets aanzet stond dat ik nog een range van 51 km had. Onderweg zag ik dat ik een range van 57 km had. Na ruim 11 km fietsen kom ik thuis en heb ik een range van 49 km.
Fietsen ging ook best goed, weinig last van de knieën, alleen op het laatst een beetje. Dit was het korte rondje. Ben benieuwd hoeveel km het lange rondje door Velp is, de km teller van de vorige fiets gaf dan ook 11 km aan
Én hoe je de rest van de capaciteit hebt gebruikt. Heb je die 20% gebruikt om bij 23°C op standje 1 15km met de wind mee te fietsen of met wind tegen, 3km vals plat omhoog bij 5°Cquote:Op zondag 28 mei 2023 14:32 schreef Kaatje1 het volgende:
deze gaat dus uit van de overgebleven “inhoud “ van de accu.
Bij kou en extreme hitte gaat je accu ook minder lang mee.quote:Op zondag 28 mei 2023 14:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank, da’s duidelijk. Ik zat nog teveel in mijn hoofd met een ouderwetse km teller denk ik, deze gaat dus uit van de overgebleven “inhoud “ van de accu.
Ik ben niet tegen Caroline van der Plas. En er is een groot verschil tussen een boerenzakdoek of vlag en het blokkeren van snelwegen. Dus ja, ik denk dat je je dat verkeerd herinnert.quote:Op zondag 28 mei 2023 12:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Herinner ik me verkeerd dat jij de boerenprotesten best sympathiek vond?
Ja, dat zie ik en wat ik al gezegd heb, tot een zekere hoogte ben ik het haar standpunten eens.quote:Op zondag 28 mei 2023 11:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Valt je ook op hoeveel mensen er zijn (hier bijvoorbeeld) die niet meedoen aan die acties maar wel![]()
doen voor Candaasje en mededemonstranten?
Wie zegt dat er meer tegenstanders zijn dan voorstanders?
AD/Telegraaflezersquote:Op zondag 28 mei 2023 15:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik en wat ik al gezegd heb, tot een zekere hoogte ben ik het maar standpunten eens.
Ik denk echter dat deze poll wat representatier is:
[ afbeelding ]
Bron: AD
Die opmerking verwachtte ik al...quote:
Waarom zouden AD-lezers die een poll invullen wel representatief zijn?quote:Op zondag 28 mei 2023 15:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik en wat ik al gezegd heb, tot een zekere hoogte ben ik het haar standpunten eens.
Ik denk echter dat deze poll wat representatier is:
[ afbeelding ]
Bron: AD
Zie hierboven...quote:Op zondag 28 mei 2023 15:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom zouden AD-lezers die een poll invullen wel representatief zijn?
"Begrijp me niet verkeerd. Maar het is natuurlijk zo omdat ik dit vindquote:Op zondag 28 mei 2023 15:44 schreef Clubsoda het volgende:
'Ik denk dat het zo is ' is geen argument natuurlijk.
In absolute vorm niet, maar dat is de mening van CUL SC ook niet.quote:
Vertel, wat zegt dat over mij?quote:Op zondag 28 mei 2023 15:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
AD is behoorlijk rechts, simplistisch en narcistisch toch? Dus geen heel verrassende of veelzeggende uitspraak gezien het medium...
Zegt wat wanneer iemand hiermee op de proppen komt hoor
Telegraaf is wel echt anders dan het AD. AD is gewoon hele DPG, Telegraaf staat daar los van.quote:
Omdat die mensen harder schreeuwen op social media/internet?quote:Op zondag 28 mei 2023 15:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die opmerking verwachtte ik al...
Maar dan nog denk ik dat die poll representatiever is dan de opinie van de bezoekers van CUL SC...
Dat is allemaal geen antwoord op de vraag waarom je vindt dat die poll representatief is.quote:Op zondag 28 mei 2023 15:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In absolute vorm niet, maar dat is de mening van CUL SC ook niet.
Maar als je ook een soortgelijke poll hebt met 42000 respondenten én een compleet andere reactie, dan ben ik henieuwd...
Nouja, dat weet ik niet.quote:Op zondag 28 mei 2023 15:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die opmerking verwachtte ik al...
Maar dan nog denk ik dat die poll representatiever is dan de opinie van de bezoekers van CUL SC...
Agree to disagreequote:Op zondag 28 mei 2023 15:50 schreef MadMaster het volgende:
We gaan hier sowieso niet uitkomen, mijn mening verandert niet en die van 'jullie' ook niet.
So be it...
Die poll is een feit, wat je er ook van vindt. Ik zie graag een feit dat mijn mening onjuist is.quote:Op zondag 28 mei 2023 15:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is allemaal geen antwoord op de vraag waarom je vindt dat die poll representatief is.
Je grammatica is drie komma acht onjuist in ieder gevalquote:Op zondag 28 mei 2023 15:55 schreef MadMaster het volgende:
Ik zie zie graag een feit dat ik mijn mening onjuist is.
Sneller posten Flash, die typo is al lang hersteld...quote:Op zondag 28 mei 2023 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je grammatica is drie komma acht onjuist in ieder geval
Dat je matig begrip hebt van relevante bronnen aandragen in een discussie en dat ik vind dat jij matig begrip hebt van relevante bronnen aandragen in een discussie.quote:Op zondag 28 mei 2023 15:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vertel, wat zegt dat over mij?
En wat zegt het over jou?
Volgens mij vroeg ik je om aan te geven waarom je van mening bent dat die poll representatief is. Daarop antwoordde je 'omdat ik dat denk'. En nu moet ik met een argument komen waarom het niet klopt wat je denkt? Dat is een beetje een omgekeerde wereld natuurlijk. Maar goed, ik ben de beroerdste niet:quote:Op zondag 28 mei 2023 15:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die poll is een feit, wat je er ook van vindt. Ik zie zie graag een feit dat mijn mening onjuist is.
Maar wat ik al zei, hier gaan we niet met welles/nietes uitkomen en dat interesseert me op zich ook niet...
quote:Op zondag 28 mei 2023 15:48 schreef Clubsoda het volgende:
Los van het lezerspubliek zijn het ook nog eens mensen die geneigd zijn om anoniem op het internet een polletje in te vullen, met een niet-neutrale vraagstelling waarop maar twee antwoorden mogelijk zijn en die ook nog eens niet gaat over waar het gesprek hierover ging.
Hij staat er nog steeds hoor. En het is wel wat meer dan een typo. Heel die zin is één grote treinrampquote:Op zondag 28 mei 2023 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sneller posten Flash, die typo is al lang hersteld...
Jij mag alles vinden...quote:Op zondag 28 mei 2023 15:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat je matig begrip hebt van relevante bronnen aandragen in een discussie en dat ik vind dat jij matig begrip hebt van relevante bronnen aandragen in een discussie.
Agenten zijn geen bonnen machine. Zij zijn er voor de openbare veiligheid. En als dit bereikt kan worden met een waarschuwing verdient dat de voorkeur. Zij hebben ook liever een leuke en gezellige dag.quote:Op zondag 28 mei 2023 15:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, dat weet ik niet.
Want wat ik van de actie vind staat toch weer los van deze vraagstelling.
Want ik snap heel goed waarom er niet vervolgd wordt, maar ik snap de frustratie van de agenten ook wel. Het zou mooi zijn als er gewoon een boete uitgedeeld zou kunnen worden, want niet vervolgen geeft natuurlijk een vrijbrief.
Thanks, jij ook!quote:
quote:
Ja toch!quote:
Yep.quote:
Ja tuurlijk!quote:Op zondag 28 mei 2023 16:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Yep.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en ik denk dat ik me netjes, zonder krachttermen te gebruiken of zo, 'verdedigd' heb. Net als jij en de anderen die het met mij oneens zijn.
Ieder zijn/haar mening…
Gevonden!quote:Op zondag 28 mei 2023 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij staat er nog steeds hoor. En het is wel wat meer dan een typo. Heel die zin is één grote treinramp
Leuk was het wel, dit soort drankenfestivals kan je wel aan de Duitsers over laten.quote:
Dat is niet de bedoeling.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:10 schreef fietsie het volgende:
Nou zal Thomas nog 15 seconden kunnen pakken op Roglic in het criterium van Rome ?
Het is een wedstrijd uiteindelijk.quote:
Laatste dag van een grote ronde is toch puur een rondje van de zaak en aanvallen op de nr 1 word je absoluut niet in dank afgenomen. Of is dat alleen in de TdFquote:
Nee alleen er liggen bonificatieseconden op de meet, volgens mij ieder rondje. Dus het is wel even opletten geblazen.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laatste dag van een grote ronde is toch puur een rondje van de zaak en aanvallen op de nr 1 word je absoluut niet in dank afgenomen. Of is dat alleen in de TdF
Vroegah eindigde de giro altijd met de tijdrit. Dan was het meteen klaar. Dus ja dit rondje is puur voor de show ja. Elke meet boni's weet ik niet, maar het lijkt me niet dat ze er dan nu nog voor gaan. Hoewel, het gat is klein genoeg. We gaan het gauw zien.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laatste dag van een grote ronde is toch puur een rondje van de zaak en aanvallen op de nr 1 word je absoluut niet in dank afgenomen. Of is dat alleen in de TdF
De dijk was hier vandaag al niet begaanbaar. Wat een drukte.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:57 schreef fietsie het volgende:
Ik ben zelf lekker nog even een rondje wezen fietsen, al was de opgegeven windkracht drie toch echt een 4 neigend naar 5.
Morgen zijn de fietspaden hier onbegaanbaar, dan is de Fietselfstedentocht.
Volgend jaar een tijdrit als slotetappe. Maar dat is vooral omdat Parijs ´dicht´ is ivm de OS.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Fietselfstedentocht. Check.quote:Op zondag 28 mei 2023 17:57 schreef fietsie het volgende:
Ik ben zelf lekker nog even een rondje wezen fietsen, al was de opgegeven windkracht drie toch echt een 4 neigend naar 5.
Zuslief deed altijd mee aan de elfsteden roeitocht. Was volgens mij altijd in het Hemelvaart weekend.quote:Op zondag 28 mei 2023 18:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Fietselfstedentocht. Check.
Als bezemwagen en proviandering. Twaalf uur op de fiets. De mannen dan.![]()
Vandaag werd ie op de step afgelegdquote:Op zondag 28 mei 2023 17:57 schreef fietsie het volgende:
Ik heb een deel over de route gereden en geen step gezienquote:
Oh, iemand bij uit het dorp heeft hem vandaag op de step gedaan. Gaat wel langzaam, vannacht om 0:00 was de startquote:Op zondag 28 mei 2023 19:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb een deel over de route gereden en geen step gezien
Misschien maar even een peloton bakfietsmoeders door de Friese steden laten gaan. #jaagzevandesokkenquote:Op zondag 28 mei 2023 19:55 schreef fietsie het volgende:
Op sommige plekken mogen ze nog wel wat terrasjes wat van de weg halen en wat duidelijke dranghekken enzo neerzitten want bv door Sloten liepen de buitenlandse toeristen nog met hun blikken op de dakranden gericht dwars over de doorgaande weg
@Blues aan de barrequote:Op zondag 28 mei 2023 20:25 schreef Blues het volgende:
Stel je wilt een ongelofelijke lenige Blues zien, of een paar koeien![]()
![]()
![]()
Ga dan naar dag 6.
Die onder dag 5 staat.
Leuk dat er zķ veel te zien en te doen is in Groot Hertogdom Luxemburg.quote:Op zondag 28 mei 2023 20:25 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
Ga dan naar dag 6.
Die onder dag 5 staat.
Leuk!quote:Op zondag 28 mei 2023 20:25 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
Ga dan naar dag 6.
Die onder dag 5 staat.
g wilde niet, want hij had al een flesje gekocht elders...quote:Op zondag 28 mei 2023 20:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk!
Maar niks geen whisky gekocht bij Massen…
Arme G…
Niet eens even een Molendraai om de slagboom?quote:Op zondag 28 mei 2023 20:25 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
Ga dan naar dag 6.
Die onder dag 5 staat.
Een wattequote:Op zondag 28 mei 2023 20:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Niet eens even een Molendraai om de slagboom?
quote:
Is een basis oefening die we bij KDO (Kracht Door Oefening) al jong leerden....quote:Op zondag 28 mei 2023 21:22 schreef Morgane89 het volgende:
Grappig, ik heb een aantal jaar geturnd maar heb nog nooit van de molendraai gehoord.
Even aan het genieten van de stilte nu. Man en peuter liggen al in bed en ik hoor met het raam open alleen maar vogeltjes
Goede naamquote:Op zondag 28 mei 2023 21:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is een basis oefening die we bij KDO (Kracht Door Oefening) al jong leerden....
Oh bijzonder, ik welquote:Op zondag 28 mei 2023 21:22 schreef Morgane89 het volgende:
Grappig, ik heb een aantal jaar geturnd maar heb nog nooit van de molendraai gehoord.
Daar ergens was ik ookquote:Op zondag 28 mei 2023 18:03 schreef z80 het volgende:
[..]
De dijk was hier vandaag al niet begaanbaar. Wat een drukte.
Dan maar het fietspad langs de weg richting Millingen, daar water over met pontje, langs spijk naar Hoog-Elten.
Vanuit daar bovenlangs Emmerich, door Emmerich (tussenstop bij een Turkse markt met eten) brug over en weer richting huis. 50Km totaal. Gemiddeld 25 Kmh.
Het zou zoveel fijner zijn als er meer mensen gewoon zo met elkaar konden communiceren, ook al zijn we het dan misschien niet (volledig) eens.quote:Op zondag 28 mei 2023 16:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Yep.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn en ik denk dat ik me netjes, zonder krachttermen te gebruiken of zo, 'verdedigd' heb. Net als jij en de anderen die het met mij oneens zijn.
Ieder zijn/haar mening…
+55quote:Op zondag 28 mei 2023 22:11 schreef Candaasje het volgende:
Even verder teruglezen. Voordat ik Tele door elkaar rammel, 55km… idioot!
Wat sielug. Ze doen er maar eentjequote:
Kracht door Oefeningquote:Op zondag 28 mei 2023 21:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat ken ik ook iddquote:Op zondag 28 mei 2023 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Zo'n molendraai deden wij aan van die stangen op het speelplein op de basisschool. En dan zo veel mogelijk achter elkaar. Er waren kinderen die er wel vijf achter elkaar door konden.
Dit is volgens mij wel een terugkerend themaquote:Op zondag 28 mei 2023 22:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja nou ja, het idee was dus ook 10 km korter. Maar ja. Richtingen en zo
Ik doneer een kaartquote:Op zondag 28 mei 2023 22:29 schreef fietsie het volgende:
Ik denk dat we maar een inzameling moeten houden voor een navigatiehorloge voor @:Tele6
Maar goed dat de vierdaagse een vastgestelde route heeft (en dat jij ‘m niet hoeft uit te zettenquote:Op zondag 28 mei 2023 22:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja nou ja, het idee was dus ook 10 km korter. Maar ja. Richtingen en zo
En er een hoop mensen vast vragen "waar ga je heen" als je na 10km ineens een bocht een andere kant op neemt.quote:Op zondag 28 mei 2023 22:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar goed dat de vierdaagse een vastgestelde route heeft (en dat jij ‘m niet hoeft uit te zetten)
Misschien toch maar eens emigreren. Maria Hemelvaart, dag vd Duitse eenheidquote:Op maandag 29 mei 2023 08:32 schreef AnneX het volgende:
En nog een extra ‘zondag’…hierna doen we weer normaal qua extra vrije dagen tot kerstmis.
Vergeet Fronleichnam nietquote:Op maandag 29 mei 2023 08:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens emigreren. Maria Hemelvaart, dag vd Duitse eenheid
Hoewel, niets waard als je in NL blijft werken
Er waren in het dorp waar ik opgroeide twee turnverenigingen. Heerlijk verzuild natuurlijk een christelijke en een niet christelijke. Je had:quote:Op zondag 28 mei 2023 21:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel verenigingen hier waren maar ik ging uiteraard naar de ACGV, de Arnhemse Christelijke Gymnastiek Verenigingquote:Op maandag 29 mei 2023 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er waren in het dorp waar ik opgroeide twee turnverenigingen. Heerlijk verzuild natuurlijk een christelijke en een niet christelijke. Je had:
DKS door kracht sterk
DOS door oefening sterk
Ik vermoed in dezelfde periode als jouw turnvereniging opgericht.
Door Kracht Sterk is wel een beetje dubbelopquote:Op maandag 29 mei 2023 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er waren in het dorp waar ik opgroeide twee turnverenigingen. Heerlijk verzuild natuurlijk een christelijke en een niet christelijke. Je had:
DKS door kracht sterk
DOS door oefening sterk
In NRW wel. Ik heb me daar het eerste jaar dat in Duitsland woonde nog wel eens in vergist. Een "feestdag" en alles dicht. Even boodschappen doen op weg naar huis. Niet dus.quote:Op maandag 29 mei 2023 09:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hebben ze in NDS niet(moest hem zelf even opzoeken)
quote:Op maandag 29 mei 2023 09:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hebben ze in NDS niet(moest hem zelf even opzoeken)
Waar ben je het water over gegaan? Millingen en? Ik zit te kijken voor een rondje Doornenburg. Maar dan zit ik al snel boven de 60Km, eerder 70Km als ik via Emmerich terug fiets.quote:Op zondag 28 mei 2023 22:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar ergens was ik ook
Bij het pontje van Millingen zit nu een vestiging van Clevers
55 km gewandeld vandaag. Broertje heeft 50 (ik moest eerst naar hem toe wandelen). Hij heeft helaas wel weer blarenik heb zowaar nergens last van behalve stramme benen en beurse voetzolen. Valt me mee
Broertje had mij de route laten regelen. Het hád 10 km korter gekund. Als ik me had gerealiseerd dat we niet via Elten hoefden.
Deze heb ik nog steeds opgeslagen. https://www.nigella.com/recipes/ginger-and-walnut-carrot-cake Nigellaquote:Op maandag 29 mei 2023 10:49 schreef Lonaa het volgende:
Heeft iemand van jullie eigenlijk het allerbeste recept voor worteltaart?
Mja, dat gaat al mis in de eerste zin van het intro.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Deze heb ik nog steeds opgeslagen. https://www.nigella.com/recipes/ginger-and-walnut-carrot-cake Nigella![]()
Alleen thuis, alle deuren nog op het slot.
Zojuist van de trap geflikkerd. Schrik, brullen, kreunen.
Alles heel: botten, ipad.
Heel veel geturnd, gehandball’d, gehockey’d, getennisd. Vroegûh.
Blijkbaar sterke botten aan overgehouden.
Straks beurs en blauw.
Dikke knuffel voor de schrikquote:Op maandag 29 mei 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Deze heb ik nog steeds opgeslagen. https://www.nigella.com/recipes/ginger-and-walnut-carrot-cake Nigella![]()
Straks beurs en blauw.
Neequote:Op maandag 29 mei 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Straks beurs en blauw.
Oh bah, wat een schrik @AnneX Blauw en pijn is ellendig, maar gelukkig niets gebrokenquote:Op maandag 29 mei 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Straks beurs en blauw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 29-05-2023 11:24:31 ]
Bevestig.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:23 schreef Lonaa het volgende:
Vandaag even de boel in huis weer op de rit maken. Boodschappen doen staat met stip op 1. @:Lucky_Strike kan dit bevestigen.
Wat meer huishoudelijke klusjes, misschien wat tuinpruts en lekker met Dora wandelen.
Oh nee, wat een schrik! Proberen een beetje rustig te blijven bewegen om met goede doorbloeding het herstel zo kort en soepel mogelijk te houden? En een taartje voor de schrik?quote:Op maandag 29 mei 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Straks beurs en blauw.
Ja gek hč. Dat dierlijke.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:32 schreef AnneX het volgende:
Zit nog te shaken. Dank voor jullie medeleven.
Dat gekerm daarna. In verschillende toonhoogten. Is niet te stoppen. Wonderlijk.
Op plaatje 1 dacht ik whoa, maar het scheelt maar 2 dagenquote:Op maandag 29 mei 2023 09:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En wat serieuzer:
[ afbeelding ]
Ik vergat nog Allerheiligen trouwens (nota bene mijn verjaardag)
Tip uit eigen ervaring: ga nu geen boodschappen doen. Er staan er nu zeker 25 voor me in de rijquote:Op maandag 29 mei 2023 11:51 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh nee, wat een schrik! Proberen een beetje rustig te blijven bewegen om met goede doorbloeding het herstel zo kort en soepel mogelijk te houden? En een taartje voor de schrik?
Oh kut fuck. Ik sta dus echt net op het punt om weg te gaan.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:46 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Tip uit eigen ervaring: ga nu geen boodschappen doen. Er staan er nu zeker 25 voor me in de rij
Meh. Ik wil ook naar de pauperwinkel, dat is normaal al een nachtmerrie. Was er laatst ook een keer op een zondag geloof ik, toen had ik het laatste winkelwagentje.quote:
Pauperwinkel als in Aldi of Lidl? Ik sta nu in die laatste.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Meh. Ik wil ook naar de pauperwinkel, dat is normaal al een nachtmerrie. Was er laatst ook een keer op een zondag geloof ik, toen had ik het laatste winkelwagentje.
Nettorama.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:51 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Pauperwinkel als in Aldi of Lidl? Ik sta nu in die laatste.
Normaal ga ik altijd op vrijdag boodschappen doen maar ik had geen zin
quote:Op maandag 29 mei 2023 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik zou nog kunnen uitstellen tot morgen, maar ik weet niet of @:Lucky_Strike dan boos wordt.
Met de Dirk op goede tweede plek.quote:Op maandag 29 mei 2023 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
NettoramaGoede aanbiedingen daar. Wel de allerpauperste pauperwinkel inderdaad.
Alleen Millingen, we liepen geen rondjequote:Op maandag 29 mei 2023 09:47 schreef z80 het volgende:
[..]
Waar ben je het water over gegaan? Millingen en? Ik zit te kijken voor een rondje Doornenburg. Maar dan zit ik al snel boven de 60Km, eerder 70Km als ik via Emmerich terug fiets.
Ja, dat is inderdaad de juiste omschrijving.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:10 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja gek hč. Dat dierlijke.
Ik heb al lange tijd een cyste in mijn pols, die de laatste tijd heel groot en pijnlijk was. Die is vanochtend gebarsten. Nu dus dikke en pijnlijke pols en de hele tijd een zeurderig gevoel in arm en hand. Dan moet ik me ook inhouden om niet te kermen als ik iets wil pakken of een draaibeweging maak, en soms lukt dat niet. Kun je nagaan als je helemaal van de trap afvalt.
Ik denk dat ik de vierdaagse ook te druk ga vinden eigenlijk, maar wilde het een keer gedaan hebbenquote:Op maandag 29 mei 2023 13:38 schreef borisz het volgende:
@:Annex de vierdaagse is mij te druk 😋. En 4 dagen is wel wat anders dan 1 of 2.
Eerst dan eens een georganiseerde wandeling in de buurt ofzo. Dat heb ik ook nog nooit gedaan.
17 km gehad. Nog 5,5 te gaan door Avelingen naar Gorinchem. En goed dat ik zonnebrandcrčme bij me heb. 😎
Nee joh…was even nieuwsgierig.quote:Op maandag 29 mei 2023 13:38 schreef borisz het volgende:
@:Annex de vierdaagse is mij te druk 😋. En 4 dagen is wel wat anders dan 1 of 2.
Eerst dan eens een georganiseerde wandeling in de buurt ofzo. Dat heb ik ook nog nooit gedaan.
17 km gehad. Nog 5,5 te gaan door Avelingen naar Gorinchem. En goed dat ik zonnebrandcrčme bij me heb. 😎
POLLquote:Op maandag 29 mei 2023 13:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee joh…was even nieuwsgierig.
je bent lekker bezig. En massa en druk vermijd ik ook graag.
Van Gorinchem zag ik gister leuke plaatjes van mensen, die in de buurt logeerden.
https://fortvuren.nl/
Zou goed kunnen; de zwartekousen gingen een dorp verderop turnen waar hun soort dominant was.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DKS door kracht sterk
DOS door oefening sterk
Lijkt me heel pijnlijk. Morgen ff h.a. bellen?quote:Op maandag 29 mei 2023 12:10 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja gek hč. Dat dierlijke.
Ik heb al lange tijd een cyste in mijn pols, die de laatste tijd heel groot en pijnlijk was. Die is vanochtend gebarsten. Nu dus dikke en pijnlijke pols en de hele tijd een zeurderig gevoel in arm en hand. Dan moet ik me ook inhouden om niet te kermen als ik iets wil pakken of een draaibeweging maak, en soms lukt dat niet. Kun je nagaan als je helemaal van de trap afvalt.
Check. Dit las ik toen ik terug was.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:46 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Tip uit eigen ervaring: ga nu geen boodschappen doen. Er staan er nu zeker 25 voor me in de rij
Doetkum.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom is het Gorkum, maar is het Doetinchem?
Omdat het altijd Gorkum was, maar een of andere Middeleeuwse groot-grondbezitter wilde dat het klonk alsof die lading dunne blubber meer waard zou zijn? En Doetinchem gewoon altijd zo heette, ofzo?quote:Op maandag 29 mei 2023 14:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vroeger was het wel Deutekom en met carnaval nog steedsquote:Op maandag 29 mei 2023 14:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
SPOILER: VleesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Gorcum. Ik heb er op de middelbare school gezeten en diverse baantjes gehad.quote:
Een Finse Kotaquote:Op maandag 29 mei 2023 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gorcum. Ik heb er op de middelbare school gezeten en diverse baantjes gehad.
Onze to do lijst ging ineens zo hard dat we tijd hebben om bij een winkel met tuinhuizen te gaan kijken.
Daar ben ik met Waterliniepad langsgelopen ja.quote:Op maandag 29 mei 2023 13:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee joh…was even nieuwsgierig.
je bent lekker bezig. En massa en druk vermijd ik ook graag.
Van Gorinchem zag ik gister leuke plaatjes van mensen, die in de buurt logeerden.
https://fortvuren.nl/
quote:Op maandag 29 mei 2023 13:44 schreef AnneX het volgende:
Die polscystes lieten ze heel vroeger klappen met de Statenbijbel.![]()
Jawel. Dordrecht - Geldermalsen. Echter voor mij vanuit Haarlem is Amsterdam Centraal/Zuid - Utrecht - Bus naar Gorkum sneller. En Dordrecht was dit weekend geen optie ivm werkzaamheden. Normaal gesproken is Dordrecht een optie, maar wel trager.quote:
Duidelijk.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Jawel. Dordrecht - Geldermalsen. Echter voor mij vanuit Haarlem is Amsterdam Centraal/Zuid - Utrecht - Bus naar Gorkum sneller. En Dordrecht was dit weekend geen optie ivm werkzaamheden. Normaal gesproken is Dordrecht een optie, maar wel trager.
De route van vandaag.PS Bloes is gevonden.
Geen beperking, wel beetje pijn. Ik heb die cyste al heel lang, en soms is hij groter, soms kleiner. De laatste tijd was hij enorm.quote:Op maandag 29 mei 2023 13:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad de juiste omschrijving.
Toch de heg fors gesnoeid. Met de heggenschaar.
Aan de elektrische waag ik mij vandaag niet.
Die polscystes lieten ze heel vroeger klappen met de Statenbijbel.![]()
Gaf het geen druk en beperking toen die nog heel was?
Ik kijk het wel even aan. Het is nu minder pijnlijk dan de afgelopen dagen. En ze kunnen er toch verder niks aan doen. Tenzij het gaat ontsteken ofzo maar het is verder gewoon dicht en dik dus het moet wel goed komen denk ik.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Lijkt me heel pijnlijk. Morgen ff h.a. bellen?
Ja.quote:Op maandag 29 mei 2023 18:02 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]@:Lonaa de baas viel ook!
Zag je dat gebeuren tijdens je concert?
Morgen komt er nieuw zaaigoed binnen.quote:Op maandag 29 mei 2023 19:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn dat het geen pijn doet Yinu!
Ben je al bont en blauw AnneX?
Ons vierdaagse tuinfestijn zit er op. We hebben echt zo veel werk verzet. Het was heerlijk. Gewoon leuk werk in uitstekend weer, geen haast, geen stress. Zo hoort het leven te zijn.
Ik hou wel van jullie fotospam. Maar inderdaad wanneer je niets meer op je to-do lijstje hebt staan kan je ook thuis op de bank een boek lezenquote:Op maandag 29 mei 2023 20:07 schreef Blues het volgende:
ihk van relaxed vertrekken ipv woensdag voor 10 uur weg moeten, het meeste van Lux al gezien te hebben, vertrekken we lekker morgen al op ons gemakkie.
Zin in huis![]()
Het was fijn deze week.
Laatste dag met gekke dinges staat online![]()
Laatste keer fotorepspam, zijn jullie daar ook weer vanaf![]()
https://paulentrudie.nl/luxemburg-mei-2023.php
quote:Op maandag 29 mei 2023 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Morgen komt er nieuw zaaigoed binnen.kan je weer door
Hoe rijden jullie terug? Via Ettelbruck/Diekirch E421 omhoog en dan in België de N62 via Sank Vith, Malmedy en dan richting Verviers, luik? Dit is een mooie route om te rijden. Bij Sank Vith de E42 op kan ook. Is iets sneller maar is gewoon een snelweg.quote:Op maandag 29 mei 2023 20:07 schreef Blues het volgende:
ihk van relaxed vertrekken ipv woensdag voor 10 uur weg moeten, het meeste van Lux al gezien te hebben, vertrekken we lekker morgen al op ons gemakkie.
Zin in huis![]()
Het was fijn deze week.
Ik kreeg van de week geen zakjes zaad meer mee, dus nu kon het verstuurd wordenquote:Op maandag 29 mei 2023 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
En ik was vandaag nog wel trots dat ik nog maar 60 potjes zaaisels binnen heb staan en zo'n 40 plantgoed buiten
Ja die eerste routequote:Op maandag 29 mei 2023 20:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Hoe rijden jullie terug? Via Ettelbruck/Diekirch E421 omhoog en dan in België de N62 via Sank Vith, Malmedy en dan richting Verviers, luik? Dit is een mooie route om te rijden. Bij Sank Vith de E42 op kan ook. Is iets sneller maar is gewoon een snelweg.
Wat heb je nog allemaal staan?quote:Op maandag 29 mei 2023 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
En ik was vandaag nog wel trots dat ik nog maar 60 potjes zaaisels binnen heb staan en zo'n 40 plantgoed buiten
Ik had meer bremfoto's verwachtquote:Op maandag 29 mei 2023 20:07 schreef Blues het volgende:
Zin in huis![]()
Het was fijn deze week.
Euh. Ik weet het niet heel goed eigenlijk. Vooral planten voor de achtertuin geloof ik. Ook sla, diverse kolen, veel bonen.quote:Op maandag 29 mei 2023 20:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wat heb je nog allemaal staan?![]()
Wij hebben echt te weinig tijd dit jaar dus volgens mij loop ik echt achter.
Ja vorig jaar ging eigenlijk alles wel goed. Nu het weer droger is gaat het ook weer wat beter gelukkig. En we hebben nu de kas dus dat biedt weer andere opties. Zo eten we nu al een paar weken dagelijks aardbeienquote:Op maandag 29 mei 2023 21:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euh. Ik weet het niet heel goed eigenlijk. Vooral planten voor de achtertuin geloof ik. Ook sla, diverse kolen, veel bonen.
Ik moet nog wat kruiden uitplanten, cherrytomaten in hanging baskets doen, pepers in grotere potten en vollegrond, bonen in speciekuipen.
Vandaag zijn tussen de bedrijven door wel even snel 4 pompoenen, 3 komkommers en 4 augurken de grond in gegaan. Gisteren diverse sla, andijvie, paksoi, spinazie. Het is een beetje ongeorganiseerde chaos hier dit jaar. Maar op een of andere manier gaat het toch wel soort van goed.
Jullie hadden vorig jaar wel echt een topjaar he?
Het land is helemaal geeeeeellll vd Bremsquote:Op maandag 29 mei 2023 21:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had meer bremfoto's verwachtverder prima vakantie gweest zo te zien
(foto's van dag 3 doen het niet bij mij en alleen dag 3
)
Oehquote:Op maandag 29 mei 2023 22:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja vorig jaar ging eigenlijk alles wel goed. Nu het weer droger is gaat het ook weer wat beter gelukkig. En we hebben nu de kas dus dat biedt weer andere opties. Zo eten we nu al een paar weken dagelijks aardbeien
En water?quote:Op maandag 29 mei 2023 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
OehDat is echt wel luxe hoor.
Ik heb ook ergens een paar potten aardbei staan zag ik vorige week. Misschien moet ik ze wat liefde geven. Of zon om te beginnen
Ik heb ook ooit zo'n ganglioncyste gehad, maar bij mij heeft de huisarts 'm wel weggemaaktquote:Op maandag 29 mei 2023 18:22 schreef yinu het volgende:
[..]
Geen beperking, wel beetje pijn. Ik heb die cyste al heel lang, en soms is hij groter, soms kleiner. De laatste tijd was hij enorm.
[..]
Ik kijk het wel even aan. Het is nu minder pijnlijk dan de afgelopen dagen. En ze kunnen er toch verder niks aan doen. Tenzij het gaat ontsteken ofzo maar het is verder gewoon dicht en dik dus het moet wel goed komen denk ik.
Ik had ook lekker gewandeld met hondje. 14 km slechts, maar ik vond het wel prima. Hier was het lekker zonnig maar niet te warm. Perfect weertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 mei 2023 22:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit zo'n ganglioncyste gehad, maar bij mij heeft de huisarts 'm wel weggemaaktDie laatste ging laatst ook in mijn arm. Twee keer. Met een paar dagen er tussen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tweede keer was dikke pret, toen wist ik wat er ging gebeuren...Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op maandag 29 mei 2023 22:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit zo'n ganglioncyste gehad, maar bij mij heeft de huisarts 'm wel weggemaaktBrrrrr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook brrrrrquote:Op maandag 29 mei 2023 22:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die laatste ging laatst ook in mijn arm. Twee keer. Met een paar dagen er tussen.
De tweede keer was dikke pret, toen wist ik wat er ging gebeuren...![]()
Mijn huisarts vindt dat leegzuigen van zo’n cyste niet echt helpt (want vaak komen ze dan heel snel weer terug) maar wel weer een infectierisico oplevert. Tot nu toe deed het niet genoeg pijn om dat te overwegen in elk geval. De laatste week was ik wel aan t overwegen om het toch een keer te proberen maar nu hoeft dat niet meer![]()
Mquote:Op maandag 29 mei 2023 22:50 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 had date
We gingen samen sporten. Dat werd m'n vierde keer sporten in 3 dagen. Morgen ga ik niet sporten.
Ik kon mezelf vier keer optrekken aan een stang!! Dat is drie keer meer dan ooit. Hij vond de vierde niet tellen omdat ik niet helemaal met m'n kin boven de stang uit kwam. Maar ook drie en een half is heel wat.
Laten we 'm inmiddels maar een letter geven![]()
Het is een M.
Botdichtheid een 10!quote:Op maandag 29 mei 2023 23:22 schreef AnneX het volgende:
Al een uurtje of wat geslapen en beurs. En blauw. Op idiote plekken: ķnder de wreef van de rechtervoet. T.h.v. Onderste ribben links achter. Op linkerbil, dus zitten en liggen op rechts. Linkerhand t.h.v. Middenhandsbeentjes pink en ringvinger. Linkerarm vanaf halverwege onderarm tot halverwege bovenarm.
Plus al een haeamtoom hangt aan de elleboog.
Dat duurt minimaal 2 weken voordat het is weggewerkt.
Dat er niks is gebroken!
Beddengymnastiek hadden ze al vaker gedaan toen. In die context weet ik ook niet wat ik moet denken van optrekken aan de stang en ik kom niet verder dan m'n kin.quote:
Jeetje, wat een slagveldquote:Op maandag 29 mei 2023 23:22 schreef AnneX het volgende:
Als de cyste terugkomt en dat gebeurt, omdat het wordt ‘gevoed’ via een kanaaltje vanuit dieper in een gewricht.
Dan kun je vragen om een verwijzing naar de plastisch handchirurg. Plastisch!
Die peuteren m.b.v. microscoop het worteltje ertussen uit.
Gewoon onder lokaal.
Al een uurtje of wat geslapen en beurs. En blauw. Op idiote plekken: ķnder de wreef van de rechtervoet. T.h.v. Onderste ribben links achter. Op linkerbil, dus zitten en liggen op rechts. Linkerhand t.h.v. Middenhandsbeentjes pink en ringvinger. Linkerarm vanaf halverwege onderarm tot halverwege bovenarm.
Plus al een haeamtoom hangt aan de elleboog.
Dat duurt minimaal 2 weken voordat het is weggewerkt.
Dat er niks is gebroken!
@:Tele6 M![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |