Ja, vanmiddag voetbalt Twente tegen Ajax. Laatste wedstrijd van het seizoen.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Goed geslapen, maar vlak voor het wakker worden een hele vervelende droom. Moest er nog even van bijkomen.
Leuk van Bruce @:lonaa Ik dacht even “vanavond naar Twente” maar waarschijnlijk voetbal.
In Arnhem? Ben je gek. Akoestiek van een plastic zak in dat hok.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar dan wel liever in het Stadion in Arnhem
Vooral niet in de Arena. Eigenlijk.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar dan wel liever in het Stadion in Arnhem
Beter dan de fucking galmbak van de Arena.quote:Op zondag 28 mei 2023 09:51 schreef z80 het volgende:
[..]
In Arnhem? Ben je gek. Akoestiek van een plastic zak in dat hok.
Nee maar ONGEMAK voor mensen die het minst hard geraakt worden door wat er aan de hand isquote:Op zondag 28 mei 2023 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Demonstreren is een recht en ik ben 100% voorstander. Met allemaal je bek houden komen we nooit ergens.
Ja, onvoorstelbaar treurig voor die mensenquote:Op zondag 28 mei 2023 09:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee maar ONGEMAK voor mensen die het minst hard geraakt worden door wat er aan de hand isgod verhoede
Rip aan de nabestaamdequote:Op zondag 28 mei 2023 09:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, onvoorstelbaar treurig voor die mensen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op zondag 28 mei 2023 09:58 schreef Lonaa het volgende:
Nog steeds content met deze foto van Lonaa met megafoon voor het gemeentehuis.Kon dat niet ff ergens op een achterafveldje ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Dan had de wethouder ons niet gehoord.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kon dat niet ff ergens op een achterafveldje ofzo![]()
![]()
Nu ook nietquote:
Onze keuken komt ook uit Duitsland en ook zo'n ervaring. Ten eerste denken ze ook echt mee, en ze kunnen allerlei niet standaard oplossingen gewoon maken.quote:Op zondag 28 mei 2023 07:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat laatste vooral. En nu zeker dat we niet voor de Quooker met bruisend water gaan, dat is echt nog eens een flinke extra unit in je kast. Vind ik echt zonde van de ruimte. En we gaan wel voor een andere koelkast. Minder vriesruimte in de keuken (we zetten wel een extra losse vriezer in de trapkast) maar wel meer ruimte in de koelkast. Wat extra stopcontacten en de hogere vaatwasser. En de nieuwe versie van de ovens is ook echt veel mooier, dus ook erg blij mee.
En een leuk ideetje van m'n man. We hebben straks een open kast met een vak voor de koffiemachine, en daaronder bouwen ze nog een laatje in zodat we daar de koffiecups enzo uit het zicht kunnen opruimen.
Ik vind het echt fijn hoeveel er gewoon kan in Duitsland. In de zaken waar we in Nederland waren geweest was het allemaal veel lastiger als je iets wilde dat niet helemaal standaard was. Zoals bijvoorbeeld een greeplijst in een andere kleur dan zwart of wit. Maar hier kan het gewoon allemaal.
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je echt wat wilt veranderen in een Democratie, dan stel je je verkiesbaar met een degelijk verkiezingsprogramma, voer je jarenlang campagne en bouw je een lokaal en nationaal partijapparaat op.
Waar is het beter?quote:Op zondag 28 mei 2023 09:51 schreef z80 het volgende:
[..]
In Arnhem? Ben je gek. Akoestiek van een plastic zak in dat hok.
Ok boomer muchquote:
Ik zeg maar zo: als er nooit iemand ‘vervelend’ was, dan hadden wij als vrouwen nog enkel het aanrecht als recht, was de VOC nog altijd druk in bedrijf met transport van slaven en zaten zwarte mensen in de bus nog apart. Ik vergeet vast nog wat historische gebeurtenissenquote:Op zondag 28 mei 2023 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Demonstreren is een recht en ik ben 100% voorstander. Met allemaal je bek houden komen we nooit ergens.
Hear Hearquote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
Ik zeg maar zo: als er nooit iemand ‘vervelend’ was, dan hadden wij als vrouwen nog enkel het aanrecht als recht, was de VOC nog altijd druk in bedrijf met transport van slaven en zaten zwarte mensen in de bus nog apart. Ik vergeet vast nog wat historische gebeurtenissen![]()
En als nu niemand z’n mond opentrekt, dan heeft men weliswaar geen last van een door demonstranten geblokkeerde weg, maar gewoon geen weg, én wel natte voeten.![]()
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zeg maar zo: als er nooit iemand ‘vervelend’ was, dan hadden wij als vrouwen nog enkel het aanrecht als recht, was de VOC nog altijd druk in bedrijf met transport van slaven en zaten zwarte mensen in de bus nog apart. Ik vergeet vast nog wat historische gebeurtenissen![]()
quote:Op zondag 28 mei 2023 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je echt wat wilt veranderen in een Democratie, dan stel je je verkiesbaar met een degelijk verkiezingsprogramma, voer je jarenlang campagne en bouw je een lokaal en nationaal partijapparaat op.
Kabinet-Thorbecke II schafte de Slavernij af, welke demonstraties waren er tegen de slavernij? En Segregatie was er nooit in Nederland.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En als nu niemand z’n mond opentrekt, dan heeft men weliswaar geen last van een door demonstranten geblokkeerde weg, maar gewoon geen weg, én wel natte voeten.![]()
Jij veel plezier trouwens! En slaap lekker
Serieuze vraag:quote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, als je democratie wil, wat veranderen dan moet je moeite doen, niet alleen ff met zijn allen een paar uur boe en bah roepen en dan wat gaan drinken.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
In Wageningen hadden van de week ook wat van die lui gedemonstreerd tegen de ondemocratische universiteit.
Twee week geleden las ik dat die verkiezingen van de studentenraad niet door gingen omdat er 15 kandidaten waren voor 16 zetels
Ik heb het niet enkel over Nederland, dit zijn mondiale problemen/gebeurtenissen. Net zoals klimaatverandering dat is.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kabinet-Thorbecke II schafte de Slavernij af, welke demonstraties waren er tegen de slavernij? En Segregatie was er nooit in Nederland.
En je denkt dat als je op de A12 gaat staan je globaal wat gaat veranderen?quote:Op zondag 28 mei 2023 10:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb het niet enkel over Nederland, dit zijn mondiale problemen/gebeurtenissen. Net zoals klimaatverandering dat is.
Ik denk dat de politiek zich uiteindelijk wél laat beïnvloeden. Deze acties verdubbelen dus in aantal, het aantal sympathisanten neemt toe. Heck, zo’n 1/6 van de demonstranten (1000+) heeft zich laten oppakken, dat is bizar veel! (Probeer alleen al eens 1000 demonstranten naar een legale actie te krijgen, dat is al een opgave.) Dat betekent dat steeds meer mensen er steeds meer voor over hebben om dit standpunt te steunen. De noodzaak van verandering in zien.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
Wat denk je op te schieten met het blokkeren van een stuk weg, een stadhuis of een druk kruispunt in een stad? De gewenste publiciteit haal je wel, maar de acties leiden bij een groot deel van de bevolking tot ergernis waardoor je de sympathie niet krijgt.
De politiek laat zich sowieso niet beïnvloeden.
Bereik je dan op die manier je doel?
Dat dusquote:Op zondag 28 mei 2023 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij veel plezier trouwens! En slaap lekker
Nee, je gaat de straat op met de nieuwste iPhone met bijbehorende horloge. En kleding behandeld met pfas.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, als je democratie wil, wat veranderen dan moet je moeite doen, niet alleen ff met zijn allen een paar uur boe en bah roepen en dan wat gaan drinken.
Kom eens onder je steen vandaag zeg. Diverse actievoerders zijn druk bezig in de politiek, in het bedrijfsleven, in de wetenschap.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En als je partijen en politici wilt beïnvloeden, dan kan je ook nog gaan lobbyen, lokaal in je woonplaats, in Den Haag, In Brussel. Hoe harder je schreeuwt, hoe minder je bewerkstelligd waarschijnlijk. Ga met wethouders, raadsleden, kamerleden, parlementariërs in gesprek. Spreek met top ambtenaren, bouw een netwerk op.
Kijk eens naar zwarte piet. Steeds minder gemeenten waar die nog zwart is. Niet vanuit de politiek maar omdat mensen zijn gaan nadenken toen steeds meer duidelijk werd hoeveel pijn/last mensen ervan hadden.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En als je partijen en politici wilt beïnvloeden, dan kan je ook nog gaan lobbyen, lokaal in je woonplaats, in Den Haag, In Brussel. Hoe harder je schreeuwt, hoe minder je bewerkstelligd waarschijnlijk. Ga met wethouders, raadsleden, kamerleden, parlementariërs in gesprek. Spreek met top ambtenaren, bouw een netwerk op.
Dat de politiek zich op termijn wel laat beïnvloeden (en zelf al acties onderneemt) dat ben ik op zich wel met je eens, dat is het gevolg van wijzigende inzichten e.d.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat de politiek zich uiteindelijk wél laat beïnvloeden. Deze acties verdubbelen dus in aantal, het aantal sympathisanten neemt toe. Heck, zo’n 1/6 van de demonstranten (1000+) heeft zich laten oppakken, dat is bizar veel! (Probeer alleen al eens 1000 demonstranten naar een legale actie te krijgen, dat is al een opgave.) Dat betekent dat steeds meer mensen er steeds meer voor over hebben om dit standpunt te steunen. De noodzaak van verandering in zien.
Ook steeds meer bedrijven steunen de actie openlijk. Het zal echt niet binnen een dag opgelost zijn hoor, dit is langetermijnvisie.
En kijk eens naar de FDF; zie daar wat er ook op politiek niveau is gebeurd. (Als je het over onsympathiek hebt; daar speelde echt veel echt intimidatie en geweld. )
Het is ook en/en. Stemmen, lobby-en, je stem laten horen en nog eens en nog eens.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Kijk eens naar zwarte piet. Steeds minder gemeenten waar die nog zwart is. Niet vanuit de politiek maar omdat mensen zijn gaan nadenken toen steeds meer duidelijk werd hoeveel pijn/last mensen ervan hadden.
Dat laatste hebben de boeren wel bereikt jaquote:Op zondag 28 mei 2023 10:42 schreef MadMaster het volgende:
Of laat ik het anders vragen, kan je je voorstellen dat mensen op zich voor je ideeën zijn, maar zich tegen je keren door de wijze waarop je demonstreert, waardoor je je doel voorbij schiet?
Ik bestrijd die pijn/last nog steeds.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kijk eens naar zwarte piet. Steeds minder gemeenten waar die nog zwart is. Niet vanuit de politiek maar omdat mensen zijn gaan nadenken toen steeds meer duidelijk werd hoeveel pijn/last mensen ervan hadden.
Ik had je iets anders ingeschat z80 . Deze actie is niet gericht tegen de burger, waarbij de rekening al onevenredig wordt gelegd. Deze actie is gericht tegen de subsidies en de belastingvoordeeltjes van de grootste vervuilers.quote:Op zondag 28 mei 2023 10:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee, je gaat de straat op met de nieuwste iPhone met bijbehorende horloge. En kleding behandeld met pfas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |