abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:20:57 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209291899
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, de verhoren van de Parlementaire Corona-enquête zijn al in het voorjaar van 2025!
Mooi vlot.
pi_209291998
Beklag over links beleid qua asielzoekers terwijl we al ruim 15 jaar geen linkse regering meer hebben, het is toch ook de VVD die het hier heeft laten liggen en dat is geen linkse partij en ik vind D66 op veel standpunten ook niet linkse, de enige enigszins linkse partij is de CU
pi_209292292
quote:
Rutte verwacht half juni migratiedeal: ’Maar kabinet heeft geen mening over omlaag brengen instroom’
https://www.telegraaf.nl/(...)aag-brengen-instroom
Rutte gaat niet leveren. D66 en CU zien geen probleem qua migratie, en als de VVD iets anders wil valt het kabinet.
pi_209293776
Mooi verzamelartikel met wat er al gelekt is uit het landbouwakkoord, ook de al uitonderhandelde delen: https://www.nieuweoogst.n(...)ieus-landbouwakkoord
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:02:31 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209294258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rutte gaat niet leveren. D66 en CU zien geen probleem qua migratie, en als de VVD iets anders wil valt het kabinet.
En de maatschappij zit met de gebakken peren.

Deze onzin moet stoppen. Rot op, er is geen plek.
In wiens belang is dit?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209294314
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In wiens belang is dit?
Ik vrees dat het afspraken zijn met Brussel waar we niet onderuit komen
pi_209294376
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In wiens belang is dit?
In het belang van medemensen die vluchten voor honger, oorlog en geweld. Die mensen vang je op, zo simpel is het.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209294410
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
In het belang van medemensen die vluchten voor honger, oorlog en geweld. Die mensen vang je op, zo simpel is het.
Dat snap ik en dat vind ik ook juist maar hoe filter je de groepering eruit die er niet tussen hoort en wat doe je met mensen die voor enorm veel overlast zorgen?
pi_209294422
En ondertussen dit dinsdag:

https://www.trouw.nl/poli(...)rrassingen~bbfdc5fc/

Hoofdvraag: gunt D66 een extra restzetel aan CDA en CU?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:11:49 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209294448
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Whahahahaahhahahaha

Dat er nog steeds mensen geloven in die onzin.
:')
1947-2016
pi_209294463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat snap ik en dat vind ik ook juist maar hoe filter je de groepering eruit die er niet tussen hoort en wat doe je met mensen die voor enorm veel overlast zorgen?
Mensen die voor overlast zorgen is de politie voor. Maar een groot deel van de overlast komt door een gebrek aan slaapplaatsen, los dat eerst eens op.

En dat filteren: daarvoor hebben we een behoorlijk secure en enorm strenge asielprocedure.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:13:19 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209294474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit. Keihard dit.
Het merendeel is veilige landiër die 10 landen of meer hebbem doorkruist om hier de parasiet te komen uithangen. De echte vluchteling, die is welkom, maar de rest mag opboeren.
1947-2016
pi_209294571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit. Keihard dit.
Het merendeel is veilige landiër die 10 landen of meer hebbem doorkruist om hier de parasiet te komen uithangen. De echte vluchteling, die is welkom, maar de rest mag opboeren.
En dat gebeurt dus ook. Maar daarvoor moet je eerst filteren wie er 'echte vluchteling' is. En dus moeten ze eerst de asielprocedure door. Zo doe je dat als beschaafd land, mensen die dat niet willen willen de beschaving overboord gooien.
pi_209294597
[quote]

Zeer, zeer ernstig dit. Je hoeft het niet met Kaag eens te zijn om deze bedreigingen volstrekt af te keuren. Die bedreigers zeggen voor Nederland en de democratie te zijn. Maar dit zijn onnederlandse praktijken d
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:20 schreef Raw85 het volgende:

Welk normaal mens heeft straks nog zin om zulke functies te bekleden of überhaupt zijn/haar nek uit te steken?

We spreken er allemaal schande van of zijn "geschokt", maar dit speelt natuurlijk al jaren en op alle lagen van de bevolking.

Van simpele burenruzies, lokale politiek, Wilders, het Feijenoord stadion, Amalia etc.

Alsof het ook maar iets uitmaakt.
pi_209294679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mensen die voor overlast zorgen is de politie voor. Maar een groot deel van de overlast komt door een gebrek aan slaapplaatsen, los dat eerst eens op.

En dat filteren: daarvoor hebben we een behoorlijk secure en enorm strenge asielprocedure.
Vernielingen in een bus en de buschauffeur een trauma bezorgen heeft weinig met slaapplaatsen te maken lijkt me, om een voorbeeld te noemen
pi_209294749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat gebeurt dus ook. Maar daarvoor moet je eerst filteren wie er 'echte vluchteling' is. En dus moeten ze eerst de asielprocedure door. Zo doe je dat als beschaafd land, mensen die dat niet willen willen de beschaving overboord gooien.
Nee hoor, gewoon die procedure veranderen. Alleen vluchtelingen uit de regio zoals Oekraïne. Simpel.

Dat jij constant net moet doen alsof onze asielprocedure een soort natuurwet is word ik inmiddels schijtziek van.
pi_209295000
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee hoor, gewoon die procedure veranderen. Alleen vluchtelingen uit de regio zoals Oekraïne. Simpel.

Dat jij constant net moet doen alsof onze asielprocedure een soort natuurwet is word ik inmiddels schijtziek van.
Dat jij, net als veel anderen, constant doet alsof alle asielzoekers een soort gelukszoekers zijn, daar wordt ik nou echt ziek van. Waar is de Nederlandse gastvrijheid voor mensen in de problemen, waar we eeuwenlang om bekend stonden, gebleven? Waarom hebben figuren als Fortuyn, Verdonk, Wilders en Baudet de Nederlandse cultuur gesloopt?

En om zo veel asielzoekers gaat het ook allemaal niet, als elke gemeente eerlijk zijn deel zou opvangen.

En ja, mensen die vluchten voor vervolging, oorlog, geweld hebben wat mij betreft altijd minstens net zo veel recht om hier te zijn als iemand die hier geboren is. Dat recht valt wat mij betreft inderdaad niet aan te tornen. Nooit. En volgens het Verdrag van de Rechten van de Mens ook niet.
pi_209295271
twitter

Ik zit niet zo in het pensioendossier, maar wat moet je hier nu weer van vinden dan? Is al de tweede hoogleraar staatsrecht die dit zegt. (Al neem ik Wim Voermans nooit echt serieus, die verpakt naar mijn idee net iets te vaak politieke standpunten als exacte wetenschap.)
zie email 27 oktober
pi_209295341
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik zit niet zo in het pensioendossier, maar wat moet je hier nu weer van vinden dan? Is al de tweede hoogleraar staatsrecht die dit zegt. (Al neem ik Wim Voermans nooit echt serieus, die verpakt naar mijn idee net iets te vaak politieke standpunten als exacte wetenschap.)
Hier gaan ze dinsdag nog over debateren in de Eerste Kamer, maar het intrekken van de wet is sowieso niet nodig. Het deel waar deze hoogleraar op doelt is juist bedoeld om de kamerleden en ministers uit deze wet te houden. Mocht dit deel aangepast moeten worden, is aanpassen, stemmen in de Eerste Kamer en daarna nog eens voorleggen in de Tweede Kamer (dat is toch al nodig omdat het jaartal uit de wet gaat) in principe voldoende.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:02:45 #170
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209295343
Kox kwam daar ook al mee, ja. Als het waar is, dan heeft het wel hele nare gevolgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209295364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
Kox kwam daar ook al mee, ja. Als het waar is, dan heeft het wel hele nare gevolgen.
Op zich valt het mee omdat de wet toch al terug moet naar de Tweede Kamer, dus 1 juli lijkt toch al niet haalbaar en 1 januari is ook als dit opnieuw moet prima haalbaar.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:05:55 #172
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209295374
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich valt het mee omdat de wet toch al terug moet naar de Tweede Kamer, dus 1 juli lijkt toch al niet haalbaar en 1 januari is ook als dit opnieuw moet prima haalbaar.
Maar de twee-derde meerderheid is er niet, en zelfs dan moeten er eerst verkiezingen komen wil je de grondwet wijzigen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209295383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier gaan ze maandag nog over debateren in de Eerste Kamer (ja, op Tweede Pinksterdag), maar het intrekken van de wet is sowieso niet nodig. Het deel waar deze hoogleraar op doelt is juist bedoeld om de kamerleden en ministers uit deze wet te houden. Mocht dit deel aangepast moeten worden, is aanpassen, stemmen in de Eerste Kamer en daarna nog eens voorleggen in de Tweede Kamer (dat is toch al nodig omdat het jaartal uit de wet gaat) in principe voldoende.
Je kunt niet een wetsvoorstel die al door de TK is aanpassen. Dan moet je hem intrekken en moet hij opnieuw door de TK.
Normaal zou je dan nog met een novelle kunnen werken (apart wetje, dat ook weer door de TK moet). Maar in dit specifieke geval lost dat het probleem niet op omdat je er apart over stemt…

Zou anders ook een hele rare figuur worden omdat je de TK dan passeert
zie email 27 oktober
pi_209295389
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar de twee-derde meerderheid is er niet, en zelfs dan moeten er eerst verkiezingen komen wil je de grondwet wijzigen.
Maar dat is dus niet het idee, de kamerleden en ministers blijven uit het nieuwe stelsel. Dan heb je geen tweederde meerderheid nodig en al helemaal geen grondwetswijziging (die grondwetswijziging wil ook geen enkele partij).

Die grondwetswijziging is ook nooit nodig, je kunt de beloning van de politici aanpassen met 1x een tweederde meerderheid.
pi_209295397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt niet een wetsvoorstel die al door de TK is aanpassen. Dan moet je hem intrekken en moet hij opnieuw door de TK.
Normaal zou je dan nog met een novelle kunnen werken (apart wetje, dat ook weer door de TK moet). Maar in dit specifieke geval lost dat het probleem niet op omdat je er apart over stemt…

Zou anders ook een hele rare figuur worden omdat je de TK dan passeert
De wet is al aangepast (het jaartal is er uit), dus hij moet al terug naar de Tweede Kamer. Dat zeg ik juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')