abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209278578
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:43 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je hoort waarschijnlijk alleen 1 biased kant van het verhaal? heb je de boeken zelf gelezen?
Ze heeft het gedicht voorgedragen bij de inauguratie van Biden? Heb jij zeker 'gemist'.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_209278692
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ze heeft het gedicht voorgedragen bij de inauguratie van Biden? Heb jij zeker 'gemist'.
Die theater show heb ik niet gekeken nee, waar alleen flaggetjes waren ipv mensen (want corona _O-)

Als een "Freedom to Read Florida" een ultradeluxe regenboog flag heeft zegt al weer genoeg, die boeken hebben een agenda waar ze voor strijden.
Iets zegt mij dat deze groepering niet alle boeken wil toelaten, maar alleen met een specifieke agenda. Strijden ze ook voor Mein Kampf, alles mag gelezen worden toch? of zijn er toch nog boeken die niet gelezen mogen worden?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_209278790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:57 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Die theater show heb ik niet gekeken nee, waar alleen flaggetjes waren ipv mensen (want corona _O-)

Als een "Freedom to Read Florida" een ultradeluxe regenboog flag heeft zegt al weer genoeg, die boeken hebben een agenda waar ze voor strijden.
Iets zegt mij dat deze groepering niet alle boeken wil toelaten, maar alleen met een specifieke agenda. Strijden ze ook voor Mein Kampf, alles mag gelezen worden toch? of zijn er toch nog boeken die niet gelezen mogen worden?
Nou erg hoor een regenboogvlag! Mensen die rekening houden met minderheden!

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 25-05-2023 18:15:51 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_209278852
quote:

[..]

zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209278974

quote:
At national tournaments, judges are making their stances clear: students who argue ‘capitalism can reduce poverty’ or ‘Israel has a right to defend itself’ will lose—no questions asked.
Judge: Lila Lavender

So much for the great debate.. kijk dan wat voor mens dat is.

quote:
Before anything else, including being a debate judge, I am a Marxist-Leninist-Maoist. I have realized as a result of this, I cannot check the revolutionary proletarian science at the door when i'm judging - as thats both impossible and opportunism. If you have had me as a judge before, this explicit decision of mine does not change how you understand I evaluate rounds, with one specific exception: I will no longer evaluate and thus ever vote for rightest capitalist-imperialist positions/arguments. Meaning, arguments/positions which defend the bourgeoisie's class dictatorship (monopoly capitalism and thus imperialism), from a right-wing political form. I.e., the politics, ideology, and practice of the right-wing of the bourgeoisie.

Examples of arguments of this nature are as follows: fascism good, capitalism good, imperialist war good, neoliberalism good, defenses of US or otherwise bourgeois nationalism, Zionism or normalizing Israel, colonialism good, US white fascist policing good, etc. In the context of a debate round, by default this will function through 'drop the argument.' I.e., if you read an advantage or DA that represents the right-wing of the bourgeoisie, I won't evaluate that advantage or DA. If your whole 1AC or 1NC strategy is rightest capitalist-imperialist in nature, I won't evaluate your whole 1AC or 1NC. This only becomes 'drop the debater' if you violently and egregiously defend counterrevolution.
Dit soort mensen willen ook allemaal van die vage agenda boeken voor kinderen.
Volledig artikel
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_209279179
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Probeer je me nu al weer te reporten? omdat ik Mein Kampf zeg? mag dat ook al niet meer? of ik mis je reactie
pi_209279208
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Probeer je me nu al weer te reporten? omdat ik Mein Kampf zeg? mag dat ook al niet meer? of ik mis je reactie
Hoezo is een quote een report?
pi_209279266
quote:
die boeken hebben een agenda waar ze voor strijden.
Boeken met een agenda; ik heb groot nieuws voor je over alle andere boeken ter wereld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 25 mei 2023 @ 18:43:55 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209279421
quote:
11s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:16 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Judge: Lila Lavender

So much for the great debate.. kijk dan wat voor mens dat is.
[..]
Dit soort mensen willen ook allemaal van die vage agenda boeken voor kinderen.
Volledig artikel
Binnen progressieve kringen, helemaal in het onderwijs, bedoelt met met vrijheid van meningsuiting dan ook alleen de vrijheid van meningsuiting voor de meningen die hun welgevallig zijn. Al de rest moet worden gecensureerd.
quote:
81s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nou erg hoor een regenboogvlag! Mensen die rekening houden met minderheden!

[ twitter ]
Rekening houden met minderheden? Wat heeft dit te maken met lezen? Want net zoals @epicbeardman viel het mij ook al op dat dit account de indruk wekt dat er meer speelt dan alleen het eufemisme waaronder men zich presenteert. Anders heb je niet een stel boeken in de vorm en kleuren van de zogenaamde 'Progress Pride Flag'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209279750
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:43 schreef HowardRoark het volgende:

Rekening houden met minderheden? Wat heeft dit te maken met lezen? Want net zoals @:epicbeardman viel het mij ook al op dat dit account de indruk wekt dat er meer speelt dan alleen het eufemisme waaronder men zich presenteert. Anders heb je niet een stel boeken in de vorm en kleuren van de zogenaamde 'Progress Pride Flag'.
So what? Wat doet dat af aan het argument dat die boeken voor jongere kinderen gewoon geband zijn?
pi_209280229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als 'linkse msm' niet waren te vertrouwen, dan was dat stuk nooit aangepast. Je geliefde 'rechtse en alternatieve media' grossieren in leugens en het verspreiden van misinformatie. Zie het voorbeeld van FOX en de stemmachines. De rechtse zender moet een gigantisch bedrag betalen omdat zij willens en wetens leugens heeft verspreid over Dominion. Maar heb jij een rectificatie, aanpassing of excuus gezien? Nope. Om nog maar te zwijgen over de alternatieve media wier stukken hier vaker voorbij komen. Die heb ik werkelijk waar nog nooit iets zien aanpassen of rectificeren, terwijl die regelmatig worden betrapt op het verspreiden van leugens, misinformatie en verdraaiingen.

Maar daar heeft onze vriend HowardRoark het natuurlijk niet over. Meneer is puur en alleen gefocust op de zogenaamde 'linkse media' en is er kippen bij als die fouten maken.

Verder is het prettig, maar geenszins geruststellend dat de zaken net iets anders blijken te liggen in deze kwestie. Er wordt nog steeds gehandeld naar aanleiding van een ouderlijke klacht. Bovendien is dit onderdeel van een veel grotere issue. Het is in Florida namelijk gemeengoed aan het worden om boeken te verwijderen omdat die niet geschikt zouden zijn voor bepaalde doelgroepen.

Zelfs als jouw lijstje geheel zou berusten op waarheid - wat het niet doet - zou dat nog geen reden mogen zijn om boeken en andere schrijfsels te verbannen. Persoonlijk hecht ik veel waarde aan vrijheid van expressie en wat in Florida gebeurt is dan ook zorgwekkend. Dit is nou precies zoiets wat klein begint, maar al snel een vlucht neemt, waardoor steeds meer boeken van de planken verdwijnen.

Godzijdank woon ik niet in de VS.
Treffend verwoord, dus allicht krijg je geen inhoudelijke reactie.
pi_209280601
quote:

[..]

Is Mein Kampf dan verboden in Florida?

Ik las overigens dat het Dagboek van Anne Frank in diverse staten wèl verboden is.
  donderdag 25 mei 2023 @ 20:09:55 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209280651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:43 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Treffend verwoord, dus allicht krijg je geen inhoudelijke reactie.
Bijzondere manier om een whataboutism te omschrijven.
quote:
82s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
So what? Wat doet dat af aan het argument dat die boeken voor jongere kinderen gewoon geband zijn?
So what? Je draait het om. Wat is nu het doel, lezen of toch het pushen van een ideologie? En welke boeken de situatie in Florida ging toch over een gedicht? Dat is nog gewoon beschikbaar in de bibliotheek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209280766
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere manier om een whataboutism te omschrijven.
[..]

Niet weten wat dat betekent :')
pi_209280809
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet weten wat dat betekent :')
Maat hij vindt het vast heel slim klinken 8)7
  donderdag 25 mei 2023 @ 20:21:37 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209280842
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is Mein Kampf dan verboden in Florida?

Ik las overigens dat het Dagboek van Anne Frank in diverse staten wèl verboden is.
Dat heb ik nog nergens gelezen en zou een kwalijke zaak zijn. Wel was er deze situatie:
quote:
ORLANDO, Fla. — A high school along Florida’s Atlantic Coast has removed a graphic novel based on the diary of Anne Frank after a leader of a conservative advocacy group challenged it, claiming it minimized the Holocaust.

“Anne Frank’s Diary: The Graphic Adaptation” was removed from a library at Vero Beach High School after a leader of Moms for Liberty in Indian River County raised an objection. The school’s principal agreed with the objection, and the book was removed last month.

The book at one point shows the protagonist walking in a park, enchanted by female nude statues, and later proposing to a friend that they show each other their breasts.

Bron
Dat zo'n historisch belangrijk en waardevol werk überhaupt op zo'n manier min of meer fictief wordt gemaakt is belachelijk. Dit soort waardevolle bronnen moet je nooit uit de daadwerkelijke context halen.
pi_209281007
Jammer dat het een beetje fout ging op Twitter met het lanceren van de campagne van DeSantis maar wel goed dat hij het op deze manier heeft gedaan.
En waar is Trump mee bezig? Als Trump verstandig is keert hij terug naar Twitter en gaat hij daar weer campagne voeren, op truth social blijven gaat hem waarschijnlijk de kop kosten.
pi_209281041
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik nog nergens gelezen en zou een kwalijke zaak zijn. Wel was er deze situatie:
[..]
Dat zo'n historisch belangrijk en waardevol werk überhaupt op zo'n manier min of meer fictief wordt gemaakt is belachelijk. Dit soort waardevolle bronnen moet je nooit uit de daadwerkelijke context halen.
Dus die situatie keur je wel goed, ondanks dat het stripboek is verschenen met goedkeuring van de Anne Frank Stichting...
  donderdag 25 mei 2023 @ 20:40:06 #94
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209281090
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus die situatie keur je wel goed, ondanks dat het stripboek is verschenen met goedkeuring van de Anne Frank Stichting...
Ik geef slechts mijn mening over hoe ik vind dat er moet worden omgegaan met werken van grote historische waarde. Dit boek is niet om de inhoud verwijderd (die trouwens op sommige vlakken ook niet overeenkomt met de daadwerkelijke versie), maar om de illustraties, die zijn fictief en voortkomende uit de interpretatie van anderen.
pi_209281140
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik geef slechts mijn mening over hoe ik vind dat er moet worden omgegaan met werken van grote historische waarde. Dit boek is niet om de inhoud verwijderd (die trouwens op sommige vlakken ook niet overeenkomt met de daadwerkelijke versie), maar om de illustraties, die zijn fictief en voortkomende uit de interpretatie van anderen.
Het boek is dus verwijderd, terwijl het gewoon overal te koop is en goedgekeurd is door de Anne Frank Stichting.
Niet alleen in Florida overigens.
Ook in Texas.
pi_209281296
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Fictief? Het komt juist wel overeen met de daadwerkelijke (ongecensureerde) versie.

Dat door de aloude bekrompenheid over seksualiteit dat soort passages weggelaten werden wil niet zeggen
dat ze 'fictief' zijn :')

Anne Frank voelde zich seksueel aangetrokken tot een vriendin van haar: Jacqueline van Maarsen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 25-05-2023 21:38:43 ]
pi_209281945
quote:
81s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Fictief? Het komt juist wel overeen met de daadwerkelijke (ongecensureerde) versie.

Dat door de aloude bekrompenheid over seksualiteit dat soort passages weggelaten werden wil niet zeggen
dat ze 'fictief' zijn :')

Anne Frank voelde zich seksueel aangetrokken tot een vriendin van haar: Jacqueline van Maarsen.
Vandaar dat dat boek samen met een hele reeks andere LGBTwhatever getinte boeken is verwijderd.
pi_209281995
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vandaar dat dat boek samen met een hele reeks andere LGBTwhatever getinte boeken is verwijderd.
Stel je voor! Anne Frank blijkt biseksueel te zijn geweest. Blijkt de waarde van dit grote historische werk ineens erg 'woke' te zijn! :D
pi_209282022
Uiteraard speelde seksualiteit de hoofdrol in het leven van Anne Frank.
pi_209282044
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:52 schreef QuidProJoe het volgende:
Uiteraard speelde seksualiteit de hoofdrol in het leven van Anne Frank.
Natuurlijk speelde dat een grote rol in het leven van dit pubermeisje (net zoals bij alle andere pubermeisjes). Schandalig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')