abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209253458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:23 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
Eigenlijk heb ik daar wel degelijk moeite mee. In onze taal worden diverse ziektes gebruikt als een krachttermen, als uitingen van woede, een manier om een emotie over te brengen. Je wenst daarmee een ander die ziekte niet toe, en afhankelijk van de situatie kan het gebruik ervaren worden als wel of niet gepast, of zelfs kwetsend. Echter de keuze, en de gevolgen, zijn voor jou zelf. Het is deel van de directheid, soms zelfs botheid, maar ook van de oprechtheid van de Nederlandse taal.
Mwah, ik vind het geen leuk aspect van de Nederlandse taal. Schelden met ziektes is een typisch Nederlandstalig trekje die je binnen andere talen veel minder ziet. Ik doe het soms ook en het voelt al een stuk minder erg als het (voor ons) verslagen ziektes zijn maar toch probeer ik het niet te doen in het bijzijn van anderen. Ik stoor me er ook aan als anderen het overmatig doen (als het er een keertje uitflapt kan ik het begrijpen) en waardeer het als mensen proberen hun taalgebruik aan te passen aan de ander (binnen alle redelijkheid uiteraard).

quote:
Als je bepaalde woorden niet wilt gebruiken, doe het dan ook gewoon niet. Ik zie het echter als lafheid, om zaken niet te benoemen, door woorden indirect te gebruiken: je zegt het eigenlijk wel, want iedereen weet wat je bedoelt, maar je bent bang voor de sociale consequenties van het gebruik. Alsof iemand die een naaste heeft verloren aan kanker er dan niet aan herinnerd wordt.
Die persoon wordt er misschien alsnog aan herinnerd maar op een stuk minder heftige manier. Tussen "je bent een naaste verloren aan die welbekende vreselijke ziekte" en "je naaste is dood gegaan aan kanker" zit een wereld van verschil qua hoe zoiets binnenkomt. Bij de meeste mensen tenminste.

quote:
Erger nog, soms wordt het misbruikt om de eigen fijngevoeligheid te etaleren, en zichzelf daarmee boven andere te verheffen, want 'Zo heurt het'. Dit soort klasse denken is voor mij een van de mindere kanten van de Anglo-Amerikaanse cultuur die we aan het overnemen zijn.
Ik zie het als normaal fatsoen en welwillendheid om rekening te houden met de ander binnen alle redelijkheid. Ik ga niet je voeten kussen maar ik ga er ook niet op schijten. Of dat verheven of klasse denken is weet ik niet, misschien wel. Maar ik denk juist dat dat goed is tot op zekere hoogte. Wie wil er nou in een aso of ondergrens samenleving leven?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_209253531
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 08:51 schreef Gehrman het volgende:
Doorgeslagen progressieve gekte geïmporteerd uit de VS.
Ja, of gewoon het schorsen van iemand die zijn leidinggevende in een bericht aan haar, een ziekelijke psychopaat noemt.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:36:22 #93
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209253936
Dat richting je leidinggevende sturen is inderdaad ontoelaatbaar. Maar ondanks dat kan ik mij goed voorstellen wat voor een wespennest de UVA is geworden. Men is daar de afgelopen tien jaar totaal geradicaliseerd en daardoor nu driftig bezig met idioterie als genderneutrale toiletten, 'diversity officiers', het 'dekoloniseren' van de universiteit, het onderzoeken van de eigen rol in de slavernij vijf eeuwen geleden en het maken van bespottelijke claims dat bijvoorbeeld zowel muziek als 'rationaliteit' 'Westerse constructies' zouden zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:51:46 #94
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209254121
Ik blijf genderneutrale toiletten als voorbeeld voor doorgeslagen extreme ideologie grappig vinden. Juist die geforceerde bewaking van het toilet als het laatste bastion van de seksescheiding deed mij altijd zo Amerikaans aan en dacht ik dat wij echt te nuchter voor zouden zijn.
pi_209254217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Inderdaad, als je social media niet volgt gaat dit allemaal aan je voorbij.
Sowieso, als echte fokker zijnde dien je gewoon op je zolder te verblijven.

Dan gaat alles aan je voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpaceOddity op 23-05-2023 18:10:43 ]
  dinsdag 23 mei 2023 @ 18:29:49 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209254591
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 15:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik vind je daarin te star en mijn inziens ga je daarmee voorbij aan het feit dat Nederland (of eigenlijk de hele wereld) wel degelijk een racistisch verleden heeft. Nee, je bent niet automatisch een Ku Klux Klan lid of Stormfront bezoeker als je een keer "negro" zegt maar het idee dat racisme alleen iets is wat in dat soort extreme groeperingen te vinden is is echt te kortzichtig en achterhaald. Mensen van kleur willen echte gelijkheid t.o.v. blanken, niet een ongelijkheid zonder de allerscherpste randjes van racisme (slavernij, lynchpartijen etc.). Gelijkheid in aanzien, gelijkheid in behandeling, gelijkheid in respect etc. en daar hoort dus ook bij gewoon het benoemen van de huidskleur en niet "negro" of een variant daarvan want daarmee maak je hen toch weer anders/ongelijk.
Moeten we inheemse Amerikanen nu weer roodhuiden gaan noemen? Heb ik een memo gemist?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:00:08 #97
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209255033
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik blijf genderneutrale toiletten als voorbeeld voor doorgeslagen extreme ideologie grappig vinden. Juist die geforceerde bewaking van het toilet als het laatste bastion van de seksescheiding deed mij altijd zo Amerikaans aan en dacht ik dat wij echt te nuchter voor zouden zijn.
Mannen en vrouwentoiletten zijn er al honderden jaren en betreft niet meer dan een afspiegeling van de menselijke realiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209255547
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mannen en vrouwentoiletten zijn er al honderden jaren en betreft niet meer dan een afspiegeling van de menselijke realiteit.
Behalve dan alle plekken waar dat onderscheid er niet is.

Jij en je partner pissen niet in hetzelfde toilet?
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:34:37 #99
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209255554
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Genderneutrale toiletten zijn er al zolang toiletten bestaan. Huizen hebben ze, etablissementen die niet de ruimte hebben voor 2 wc's hebben ze. Seksescheiding in de wc is nooit een juridische zaak geweest, maar opeens moet en zal de gescheiden wc bewaakt worden, want wat zijn die wokies toch doorgeslagen.
pi_209255574
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:34 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Genderneutrale toiletten zijn er al zolang toiletten bestaan. Huizen hebben ze, etablissementen die niet de ruimte hebben voor 2 wc's hebben ze. Seksescheiding in de wc is nooit een juridische zaak geweest, maar opeens moet en zal de gescheiden wc bewaakt worden, want wat zijn die wokies toch doorgeslagen.
Publiek transport. Openbare toiletten in de buitenruimte.
pi_209255628
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Behalve dan alle plekken waar dat onderscheid er niet is.

Jij en je partner pissen niet in hetzelfde toilet?
partner inderdaad, niet een wildvreemde
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:39:53 #102
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209255641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:39 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Jij deelt je wc liever met een wildvreemde man dan een wildvreemde vrouw? :?
pi_209255800
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Jij deelt je wc liever met een wildvreemde man dan een wildvreemde vrouw? :?
Ja?
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:50:52 #104
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209255884
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:47 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Ja?
Bietje gay
pi_209256119
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:39 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Bekenden van het andere geslacht; prima om een wc te delen.
Onbekenden van hetzelfde geslacht; prima om een wc te delen.
Onbekenden van het andere geslacht; niet prima om een wc te delen. (Behalve als er geen gescheiden wc's zijn op die locatie.)

Rare 'logica'.
pi_209256958
Hoezo is dat raar??
  woensdag 31 mei 2023 @ 16:08:06 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209350389
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209351180
twitter
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:39:09 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210815170
quote:
Wrakingsverzoek van Laurens Buijs afgewezen: geen nieuwe rechter in ontslagzaak

De zaak over het ontbinden van het contract van Laurens Buijs door de UvA krijgt geen nieuwe rechter. Tijdens de zaak besloot de sociaal wetenschapper om de rechtbank te wraken, nadat hij had het gevoel kreeg dat alleen hij door de rechter kritisch werd bevraagd. De zogenoemde wrakingskamer ziet echter niets in die bewering en heeft het verzoek afgewezen.

Eind augustus stonden Buijs en de UvA tegenover elkaar in de rechtbank. De universiteit wilde op de kortst mogelijke termijn het contract van Buijs ontbinden en stapte daarvoor naar de rechtbank. Volgens de UvA, die Buijs in april op non-actief stelde, is er al langere tijd sprake van grensoverschrijdend gedrag van de wetenschapper en moet zijn contract daarom worden ontbonden.

Buijs gaf zelf eerder al aan dat hij ook niet meer voor de UvA wil werken, maar de vraag is in welke staat hij vertrekt. De sociaal wetenschapper is namelijk van mening dat de universiteit juist veel te verwijten is en dat hij een schadevergoeding van 55.000 euro verdient. Volgens zijn advocaat werd hij niet behandeld als werknemer, maar als iemand die lastig is.

Wel of geen hoor en wederhoor?
In de ontbindingsprocedure moest worden besloten op welke manier Buijs de UvA zou verlaten, maar zo ver kwam het nooit. Tijdens de zitting gaf Buijs aan dat hij de rechter vooringenomen vond. Hij had het gevoel dat er geen hoor en wederhoor plaatsvond. Buijs besloot om rechtbank te wraken, een procedure die bedoeld is om de objectiviteit van een rechter te beoordelen.

Maar volgens de wrakingskamer klopt het helemaal niet dat er geen hoor en wederhoor plaatsvond tijdens de zitting. "De gemachtigden van beide partijen hebben in het eerste termijn evenveel spreektijd gekregen, de verzoeker heeft zijn persoonlijke toelichting voorgedragen en de partijen hebben op elkaars standpunten kunnen reageren."

Ook de kritische vragen die Buijs van de rechter kreeg zijn volgens de kamer geen bewijs van partijdigheid van de rechter. "Een rechter is vrij in de wijze waarop een zaak wordt behandeld. Daarbij kan het stellen van vragen, ook als deze als kritisch worden ervaren, geëigend zijn om een inzicht gevende reactie te verkrijgen." Volgens de wrakingskamer zijn de vragen van de rechter juist het beginsel van hoor en wederhoor, omdat Buijs de gelegenheid kreeg om te reageren.

Het verzoek van Buijs is daarom afgewezen door de kamer en de ontbindingsprocedure krijgt dan ook geen nieuwe rechter. Het is nog niet bekend wanneer de zaak weer verdergaat.

Bijna een jaar
De soap tussen Buijs en de UvA speelt al bijna een jaar. Eind vorig jaar deed Buijs een klokkenluider-melding over de 'ernstige institutionele misstanden' binnen de Universiteit. Buijs schreef dat "het onderwijs en onderzoek bij sociale wetenschappen op de UvA dusdanig bedreigd wordt door radicale 'woke cultuur', dat men kan spreken van overtreding van het recht op academische vrijheid".

Na de melding werd er een onderzoek gestart door de UvA, maar de externe onderzoekscommissie zag geen serieuze institutionele misstanden die de academische vrijheid in gevaar zouden brengen.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)chter-in-ontslagzaak
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 2 oktober 2023 @ 17:45:30 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210815234
Buijs is thans nogal ontspoord, maar zijn melding was 100% terecht.

En nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210829043
Laurens Buijs, wat een pure clown :D

Met zulke vrienden heeft de anti-woke sekte geen vijanden meer nodig, die maakt zichzelf wel kapot
J’ai faim.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 07:10:36 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210829596
quote:
2s.gif Op maandag 22 mei 2023 18:25 schreef DJKoster het volgende:
Er is dus een rechtszaak vanwege grensoverschrijdend gedrag, maar het is voor de schrijver van het stuk gewoon een haakje om weer dezelfde shit over 'wokeness' neer te gooien.

:z
Tja probleem tegenwoordig is dat je gewoon niet meer weet hoe je mensen normaal mag aanspreken.

Als je een gender neutraal persoon voor eerst tegen komt.

En je spreekt ze verkeerd aan word men al pissed.

Is mij al eens overkomen.
Sorry maar als je zelf in de war bent en ik kan dat niet van je gezicht aflezen is dat niet mijn probleem..
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_210829613
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Buijs is thans nogal ontspoord, maar zijn melding was 100% terecht.

En nog.
De meeste universiteiten zijn allang verloren door de radicale woke (cancel) terreur.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 07:36:19 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210829703
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:50 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Ook op faculteiten als natuurkunde wordt je bijvoorbeeld een positie ontzegt
Nee, dat is omdat ook die faculteiten mensen willen die voldoende intelligentie hebben om werkwoorden te vervoegen. Het blijft tenslotte een universiteit, waar een bepaalde basis verwacht wordt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210829873
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 07:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De meeste universiteiten zijn allang verloren door de radicale woke (cancel) terreur.
Er wordt eens een docent met fascistische aspiraties ontslagen en meteen heerst dE rAdIcAlE wOkE tErReUr volgens degenen die van NL een Arisch Wonderland willen maken
J’ai faim.
pi_210829875
Ik heb mezelf gecanceld.
pi_210830039
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:13 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ik heb mezelf gecanceld.
Je bent gestopt met te luisteren naar jezelf? :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210830108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 07:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Tja probleem tegenwoordig is dat je gewoon niet meer weet hoe je mensen normaal mag aanspreken.

Als je een gender neutraal persoon voor eerst tegen komt.

En je spreekt ze verkeerd aan word men al pissed.

Is mij al eens overkomen.
Sorry maar als je zelf in de war bent en ik kan dat niet van je gezicht aflezen is dat niet mijn probleem..
Maar hoe spreek je ze verkeerd aan dan :?
Je kunt toch alleen een fout maken als je over ze spreekt in hun bijzijn? Anders is het altijd jij, jou en jouw?
Heb me altijd afgevraagd hoe ik zelf zou reageren als ik een dergelijk persoon zou aanspreken, want tegenkomen doe ik ze niet en ik woon in een studentenstad (word soms moe van al die ophef over 0.01% van de samenleving). Ik snap dat je non-binair bent, maar hen/hun is nu eenmaal meervoud en kan niet. En daar moeilijk over doen maakt je een wappie wat mij betreft.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:08:14 #119
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210830115
Het is allemaal wat, luxe problemen :')
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:25:48 #120
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_210830257
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 22:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De geschiedenis wordt vervalst, de taal verandert, dat is juist het probleem. Sluipenderwijs worden de bakens verzet.
[..]
Een docent die het woord 'nikker' gebruikt kan ook echt niet.
Klopt. Statistiekdocenten moeten het bij de RuG nu ook al hebben over een non-binaire binomiale distributie, en het experiment met 10 knikkersdonkergepigmenteerden in een vaas
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')