abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209237763

Het nieuwe realityprogramma Million Dollar Island gaat op zondagavond 6 maart van start bij SBS6. Oud-judoka Dennis van der Geest is aangetrokken als presentator van de reeks waarin 100 mensen twee maanden moeten zien te overleven op een onbewoond eiland.

In Million Dollar Island is een miljoen euro te verdienen. De 100 deelnemers beginnen allemaal met een polsbandje dat 10.000 euro waard is. Daarna kunnen zij door het spelen van spellen bandjes winnen en verliezen. Mensen die opgeven moeten hun bandje aan een achterblijver naar keuze geven.

Million Dollar Island is het nieuwe realityprogramma van SBS6 en bedacht door John de Mol's Talpa Concepts. De show is geproduceerd door Monday Media, het bedrijf dat eerder Strix Television heette en ook ook verantwoordelijk is voor Expeditie Robinson. Het programma is eind 2021 opgenomen op de Filipijnen, laat SBS6 weten.

Net als bij Expeditie Robinson krijgt ook Million Dollar Island een zogenaamde napraatshow. Die zal elke zondagavond na de reguliere uitzending te zien zijn bij SBS6 en wordt gepresenteerd door Giel de Winter, bekend van het YouTube-kanaal StukTV. Vanaf één uur na uitzending is Million Dollar Island ook beschikbaar op Prime Video.
https://www.telegraaf.nl/(...)dollar-island-bekend

Blog van Melanie Rijkers (deelneemster)
https://melanierijkers.nl/milliondollarisland/
pi_209237774
quote:
Million Dollar Island valt in kijkcijfer-ravijn: 'Wat een blamage'
https://www.veronicasuper(...)vijn-wat-een-blamage

Wie er gisteravond voor de buis zaten voor Million Dollar Island? Slechts 372.00 kijkers. Dat is bij lange na niet wat het programma zou moeten opleveren. Ter vergelijking: er keken gisteren 916.000 mensen naar Caroline Tensen in 1 tegen 100.

Blamage
"Wat een blamage voor zo'n duur programma", zegt kijkcijferexpert Tina Nijkamp op Instagram Stories. "Zelfs een herhaling (!) ervoor van VT Wonen scoorde hoger." Million Dollar Island zorgt zelfs voor een dip. Kijkers zappen weg van het programma, maar keren weer terug voor Undercover in Nederland. Een duidelijker signaal van het publiek is er niet.

Financieel drama
De lage kijkcijfers zijn voor John de Mol nog in een ander opzicht een drama. De mediamagnaat verliest niet alleen veel geld door de hoge kosten van het programma, maar hij kan ook fluiten naar het geld voor het format. John had gehoopt dat hij de uitzendrechten van Million Dollar Island kon verkopen aan de Verenigde Staten, maar volgens Tina is die kans inmiddels nihil.

Volgend seizoen Albertoooooooooo gewoon prime time zetten 2 uur lang *O*
pi_209242011
Sigaretten was er blijkbaar onderweg gestolen van de inwoners. Maar of het waar is. Schijnt veel buiten de camera's te hebben afgespeeld.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 22 mei 2023 @ 22:25:39 #4
335263 freaky40
pi_209245625
Een Jaar van je Leven scoort dagelijks rond dezelfde marktaandelen en hoger zelfs, maar dat dagelijks en heel stabiel. Dit is het laatste seizoen van Million Dollar Island ga ik vanuit. Ik vind dit seizoen wel beter in elkaar zitten, betere en logischere verhaallijnen dan in het eerste seizoen.
Jammer dat smaakmaker Bjorn is opgestapt, dat was nog een lichtpuntje.
Allemaal cabaretteketet!
pi_209302785
Nou, ik ben er vanochtend aan begonnen. Net aflevering erop zitten waarin een aantal barbaren het groepje van de eieren aanvalt. Wtf was dat voor kansloos gedrag? :')

Ik zat maar te wachten tot er werd ingegrepen. Gelukkig gebeurde dat niet meteen zodat Orlando nog tijd had om zich ermee te bemoeien en ook naar huis gestuurd kon worden. Hij was vanaf dag 1 al agressief dus ik hoopte dat die snel zou vertrekken. Die andere 3 waren ook al vrij snel agressief dus challas. :W Wat een voldoening toen zij wegmoesten.

Mark is een pannenkoek. Hij probeert eerst zijn team mee te krijgen in een coup, want alleen kan ie het niet. Dan vlucht ie naar een ander team. Dan jut ie anderen op om voor hem te gaan rellen (en verraadt daarbij zijn eigen oude team, huichelaar). En tot slot vlucht ie van het eiland om hoe het allemaal afliep. Haha. Alsof wij geloven dat er wat mankeert aan zijn gezondheid. Leuke geprobeerd Mark, maar je rent alleen maar weg. :W
Hotapnyc
pi_209305199
En ik ben weer helemaal bij. Gaat rap met die uitzendingen. Lijkt tot nu allemaal beter te gaan dan vorig jaar. En die Yerún die als geniepige dader nog ff het slachtoffer speelt. :')
Hotapnyc
pi_209320447
Kick
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209320629
Ari in zijn gele zwembroek. :')
#superniger2020
pi_209320671
Hup Indy.
#superniger2020
pi_209321009
Yerun is een vervelend mannetje
  zondag 28 mei 2023 @ 21:05:55 #11
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209321078
Mastermind Yerun. :')
#superniger2020
  zondag 28 mei 2023 @ 21:25:00 #12
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209321498
Leuke opdracht.
#superniger2020
pi_209321542
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:25 schreef superniger het volgende:
Leuke opdracht.
Enig :+
  zondag 28 mei 2023 @ 21:28:50 #14
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209321550
Maud wint.
#superniger2020
pi_209321560
Zelf spelen en winnen ^O^
  zondag 28 mei 2023 @ 21:30:25 #16
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209321578
Beide Mohammeds verliezen vandaag.
#superniger2020
pi_209321579
hoop tranen :'(
pi_209321598
Zo 27 bandjes :D _O_
pi_209321609
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:31 schreef StephanL het volgende:
Zo 27 bandjes :D _O_
John de Mol gaat er wel voor zorgen dat die niet mee naar huis gaan o|O
pi_209321625
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:32 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ja weet ik. Nooit ^O^
pi_209322205
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:05 schreef superniger het volgende:
Echt he, wat een kansloos figuur :')
  zondag 28 mei 2023 @ 23:07:53 #22
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209323036
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:05 schreef superniger het volgende:
Ik heb hier echt keihard om gelachen _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_209333744
Oprecht jammer van de kijkcijfers want ik vind het wel verfrissend, geen BN’ers.
pi_209333751
Die Yerun deed vast havo omdat z’n ouders vonden dat hij dat wel aankon.
pi_209355141
Een groep 'intellectuelen' op een eiland. Ik mag hopen dat de crew gewoon weggelopen is en die 100 kanslozen daar alleen achtergebleven zijn?
Cindy De Vuyst
pi_209374485
Hier in België zitten we aan afl.4, dit was wel goed. Weet niet of het nog beter wordt :P
pi_209383250
De spelen stellen werkelijk niets voor.

De magische mannen Bjorn en Mohammed zijn naar huis.

Het roulette spel is een vervelende herhaling van zetten, en dan na weken verblijf naar huis omdat je een balletje niet op een stokje krijgt, zon spel kun je ook in de studio in Aalsmeer doen, wat een deceptie. Hier was zoveel meer uit te halen.

Mooi dat Bjorn O+ uit zichzelf vertrok en zich niet liet diskwalificeren dmv een prut spelletje, hij is een diehard man die er desnoods 4 maanden zou zitten met een beetje rijst en hysterische mensen die recht in zijn geschikt schreeuwen moeiteloos kan negeren.
  zondag 4 juni 2023 @ 20:30:41 #28
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209402534
Kick
#superniger2020
pi_209402661
Lekker mieren. Vult ook zo lekker.
pi_209408077
Het was een top aflevering gisteren, het roulettespel was erg leuk. Nu er eindelijk wat minder deelnemers zijn krijgen we de kans om wat meer te zien van de spelletjes die er gespeeld worden en wat nu echt belangrijk is op het eiland.

Erg blij dat die laffe Yerún ( :') ) eruit stapte. Lafaard die eten stal, bah.
  maandag 5 juni 2023 @ 13:17:34 #31
403253 Meke
pi_209408496
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 12:38 schreef GereDathan het volgende:
Het was een top aflevering gisteren, het roulettespel was erg leuk. Nu er eindelijk wat minder deelnemers zijn krijgen we de kans om wat meer te zien van de spelletjes die er gespeeld worden en wat nu echt belangrijk is op het eiland.

Nou ik vond het ook nog wel bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die ik nog nooit eerder heb gezien _O- Die roodharige jongen met gezondheidsproblemen, Thijs?, had ik echt nog nooit gezien geloof ik.
pi_209408543
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:17 schreef Meke het volgende:

[..]
Nou ik vond het ook nog wel bijzonder dat er nog steeds mensen zijn die ik nog nooit eerder heb gezien _O- Die roodharige jongen met gezondheidsproblemen, Thijs?, had ik echt nog nooit gezien geloof ik.
Haha ik dacht ook al, waar zat die al die tijd verstopt.
pi_209408575
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 00:51 schreef Za het volgende:
De spelen stellen werkelijk niets voor.

De magische mannen Bjorn en Mohammed zijn naar huis.

Het roulette spel is een vervelende herhaling van zetten, en dan na weken verblijf naar huis omdat je een balletje niet op een stokje krijgt, zon spel kun je ook in de studio in Aalsmeer doen, wat een deceptie. Hier was zoveel meer uit te halen.

Mooi dat Bjorn O+ uit zichzelf vertrok en zich niet liet diskwalificeren dmv een prut spelletje, hij is een diehard man die er desnoods 4 maanden zou zitten met een beetje rijst en hysterische mensen die recht in zijn geschikt schreeuwen moeiteloos kan negeren.
Wat had je dan verwacht van de spellen? Ik vind het vooral een verademing. Normaal heb je bij dit soort programma's te maken met een stemming waar je niets tegen kunt doen. Nu is het een combinatie van psychologie (ben je mentaal bestand tegen alles), sociaal zijn (leg je de juiste contacten) en stukje kennis of kunde in een relatief simpel spel (je hebt -deels- zelf in de hand of je weg moet).

Als er geen spellen zouden zijn dan zou er niemand naar huis gaan na verloop van tijd. En dat is uitdrukkelijk niet de bedoeling van de opzet. Bij zo ongeveer alle programma's op TV heb je te maken met afvallers, soms heel vastomlijnd zoals in WIDM of ER en soms wat onvoorspelbaarder zoals bij MDI.

Het zou wel een leuk idee kunnen zijn voor een volgend seizoen om ook gaandeweg de dagen bandjes te kunnen verdienen, misschien met iets minder waarde. Waardoor je wat meer invloed kan uitoefenen op je eigen situatie. Als je nu in het begin een spel verliest en gelijk zonder bandje zit dan ben je fucked. Ook zou het misschien leuk zijn om altijd 1 (of ander vast getal) aan bandjes te moeten inzetten. Dat je dus met bijvoorbeeld 3 bandjes pas na 3 spellen naar huis hoeft. Je zou dat zelfs in een soort vrijwillige spel kunnen gieten, dat je mee kan doen met een spel voor 1-2-3-etc. bandjes.

Of bijvoorbeeld dat je een spel kan "afkopen" door X bandjes in te leveren.

Nu is het soms wel saai dat mensen met 10-20 bandjes nu eigenlijk ook immuun zijn dankzij Maud met haar 27 bandjes. Je weet dat je met 10-20 bandjes niet zomaar voor de leeuwen gegooid zal worden door Maud. Dat zag je vorig jaar ook heel erg, ben even de naam van die jongen kwijt, als je teveel waard was dan bleef je buiten schot. Het zou echt mooi zijn als je je bandjes kan aanvullen op een of andere manier, met het risico dat je dan jezelf naar huis stuurt.
pi_209408615
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:17 schreef Meke het volgende:

[..]
Die gekozen werd door de roulette had ik volgens mij ook nog nooit gezien?

Maar dat is vooral te wijten aan de grootte van de groep. Je kan in een klein uur geen 100 man uitlichten. Er zal door de productie altijd gekozen worden voor vaste momenten (roulette en roulettespel) en daarnaast bepaalde momenten eruit pikken. Als iemand niet opvalt dan kan dit zomaar gebeuren. Maar alleen daarom is het leuk dat de groep nu uit 25 mensen bestaat, nu krijg je veel beter de kans om ze wat beter te leren kennen.

Heb dit overigens ook heel erg met ER. De eerste 5 afleveringen heb ik amper een idee naar wie ik aan het kijken ben. Er is te weinig tijd om diep op iedereen in te zoomen :)
pi_209416875
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:23 schreef GereDathan het volgende:

Wat had je dan verwacht van de spellen?
Spellen die uit meerdere onderdelen bestaan.
Niet alleen een stapeltje stenen of een evenwichtbalk proef.
Er vallen er genoeg af per keer om dat spel wat minder lullig te maken.
Dan zit je daar 3 weken, maar omdat je een balletje niet in een uitkepinkje krijgt lig je eruit.

Bv een spel waarbij er 5 deelnemers zijn er via een trekking of van mijn part weer die roulette wordt beslist welke 3 gaan spelen, een spel met meerdere onderdelen, behendigheid, kennis, kracht en een beetje geluk hebben, op een spectaculair speelveld, of desnoods spelen alle 5 maar blijven er 2 over die de volgende dag gaan duelleren of middels stemming er alsnog slechts 1 overblijft. Dan bouw je ook het vervelende bondjes gedoe in, maar daardoor leer je teminste meer dan 15 van de 100 deelnemers kennen, en is het meer oprecht jammer wanneer er iemand vertrekt.

Wat heb je aan al die mensen, die saaie roulette gevolgd door een treurig spelletje dat maakt, ongeacht hoe je je inzet voor de groep, sociaal gezien, jezelf traint, voorbereid, gewoon door een nonsens iets naar huis kan.

quote:
Als er geen spellen zouden zijn dan zou er niemand naar huis gaan na verloop van tijd. En dat is uitdrukkelijk niet de bedoeling van de opzet. Bij zo ongeveer alle programma's op TV heb je te maken met afvallers
In dit geval zou iedereen kunnen blijven, en er een rijke versus een arme groep ontstaan, maar ook met de optie dat dat kan veranderen.

quote:
Het zou wel een leuk idee kunnen zijn voor een volgend seizoen om ook gaandeweg de dagen bandjes te kunnen verdienen, misschien met iets minder waarde.

Of bijvoorbeeld dat je een spel kan "afkopen" door X bandjes in te leveren.
Ja, eens.

quote:
Het zou echt mooi zijn als je je bandjes kan aanvullen op een of andere manier, met het risico dat je dan jezelf naar huis stuurt.
Ook eens.

Ik vind ook nog dat ze laten liggen wie de mensen zijn, dat kan niet bij alle 100, maar het programma kan best 90 minuten duren, waardoor er meer tijd is om betrokken te raken bij kandidaten.
Nu zijn het alleen degenen die zichzelf in de kaart spelen wegens heel sympathiek of niet doorsnee (Mohammed en Bjorn) die zichzelf in beeld spelen, plus dat schreeuwwijf.

Juist bepaalde onderlinge banden, de onverwachte vind ik mooi, zoals Rob Geus en John de Bever ooit.

Het is te licht op de een of andere manier, het interesseert me niets wie er wint, en wanneer ze dat roulette spel weer gaan doen vind ik het genant gewoon.
pi_209417677
Ik denk dat je iets teveel ER verwacht @Za :)
pi_209423878
Vette roulette spel.
#superniger2020
pi_209425602
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:32 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Zou het eindspel nog steeds zo riskant zijn? Ik hoop toch dat zo'n bom niet meer betekent dat je alles kwijt bent, maar enkel dat je niet meer doormag. Of je geld halveert als men er meerdere bommen in doet.
Hotapnyc
pi_209427921
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 22:19 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Zou het eindspel nog steeds zo riskant zijn? Ik hoop toch dat zo'n bom niet meer betekent dat je alles kwijt bent, maar enkel dat je niet meer doormag. Of je geld halveert als men er meerdere bommen in doet.
Als ik het voorstukje mag geloven is het eindspel hetzelfde, dus dat lijkt mij wel.

Hoe hebberiger hoe meer risico.
pi_209472133
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik denk dat je iets teveel ER verwacht @:Za :)
Ik vind het een soort gemiste kans, en het roulette spel ben ik beu.

Ik ken eigenlijk niemand van wie er nog in zit.
pi_209481829
Ach die Lieke, wat een schatje :D

Wel goed gedaan, had ik niet verwacht.
pi_209483004
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:30 schreef StephanL het volgende:

Leuke meid idd, en goed gedaan. Had ik ook niet verwacht.
  zondag 11 juni 2023 @ 23:41:34 #43
403253 Meke
pi_209483197
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:30 schreef StephanL het volgende:

Ben wel benieuwd wat haar tactiek was :D
pi_209484887
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:41 schreef Meke het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd wat haar tactiek was :D
Ik vermoed om niet als een blind paard maar wat te gaan omhangen maar eerst even te voelen wat de diverse stukken wegen. Als je dat een beetje goed kan inschatten dan is dat veel makkelijker en sneller, vooral omdat ze dit op 1 plek deed (op tafel).

Geweldig gewonnen. Lekker ook om te zien hoe Maud de Yuki eruit werkte zonder zelf onder vuur te komen liggen. Die andere jongen die gedraaid werd (sorry, namen zijn niet mijn sterkste kant) deed het ook heel slim door net te doen of andere spelers hem hadden gevraagd of hij Yuki of die andere (sorry, weer die namen) moet inzetten.
pi_209484955
Maud :r
#superniger2020
pi_209530151
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik vermoed om niet als een blind paard maar wat te gaan omhangen maar eerst even te voelen wat de diverse stukken wegen. Als je dat een beetje goed kan inschatten dan is dat veel makkelijker en sneller, vooral omdat ze dit op 1 plek deed (op tafel).
Dat was ook mijn tactiek. Eerst alles afwegen en dan op volgorde van zwaarte leggen en dat uit hoofd leren. Daarna paren vormen van vergelijkbare gewichten zodat je direct een grove evenwicht hebt. Dan is het proberen en bijschaven.
quote:
Geweldig gewonnen. Lekker ook om te zien hoe Maud de Yuki eruit werkte zonder zelf onder vuur te komen liggen. Die andere jongen die gedraaid werd (sorry, namen zijn niet mijn sterkste kant) deed het ook heel slim door net te doen of andere spelers hem hadden gevraagd of hij Yuki of die andere (sorry, weer die namen) moet inzetten.
Ik vroeg mij af of hij dat nou verzon of dat 't eruit is geknipt. Het kan best dat het echt zo gegaan is ook. :p
Hotapnyc
pi_209568515
Doei mamma moestuin.
#superniger2020
pi_209574347
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 15:39 schreef superniger het volgende:
Doei mamma moestuin.
Zo jammer. Vond dat oprecht een leuke sympathieke meid.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 09:44:38 #49
462731 TheVoice4ever
Who Are You? Who Who
pi_209576416
Maud wint natuurlijk, zal wel een vriendinnetje van JDM zijn of zo
Fortuna Sittard fan
pi_209577727
Jammer van Lieke en Lisa, beiden mensen die het eiland opfleurden met hun persoonlijkheid.

Volgende week de finale begreep ik, dubbele aflevering. Denk dat de kijkcijfers tegenvallen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')