Aan het begin van de oorlog heeft Nederland helmen en scherfvesten gestuurd naar Oekraïne. (geen idee of het deze zijn).quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
defensie.nl
Vooral het middendeel voor je NVG's etc. is redelijk uniek.
Nee.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Bachmoet lijkt te zijn gevallen"
Daar had ik het over he.
I know, maar toen was defensie zelf amper voozien...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:41 schreef ipa84 het volgende:
Aan het begin van de oorlog heeft Nederland helmen en scherfvesten gestuurd naar Oekraïne. (geen idee of het deze zijn).
https://www.parool.nl/ned(...)rs-leveren~bf01a60e/
Ik heb de nieuwe helm pas ergens in augustus 2022 ofzo gekregen. En van wat ik er van weet zijn de M95's naar Oekraine gestuurd:quote:Na wat aanloopproblemen door coronamaatregelen, kwam vanaf februari 2022 de uitgifte aan alle militairen 100% op stoom
Nou ja, dat is een beetje mijn punt... De enige figuren die ik kan verzinnen die er een sport van gemaakt hebben om met het nieuwste van het nieuwste rond te lopen, het liefst nog eerder dan de militairen zelf, zijn de airsofters...quote:Maar kan je die dingen niet ook ergens als particulier kopen? Want dat zie je wel bij meer mensen die naar Oekraïne gaan om te vechten dat ze hun eigen spullen meenemen. Want zou wel apart zijn als die helmen nu pas een keer in Oekraïne zijn en hij toevallig net een Nederlandse helm krijgt.
Ben jij niet in staat om de eerste vijf woorden van zijn Tweet te lezen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:42 schreef kibo het volgende:
Nee.
Je had het over het bericht van Wierd:
Bachmoet lijkt te zijn gevallen: een privé-leger (Wagner) verslaat de reguliere strijdkrachten van Oekraïne. Wat een schrikbarende conclusie. Wagner wordt op allerlei plekken ter wereld ingezet.
Ben jij niet in staat om een bericht integraal te beoordelen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ben jij niet in staat om de eerste vijf woorden van zijn Tweet te lezen?
Ik snap je punt hoor. Het enige wat ik kon vinden over helmen was van het begin van de oorlog. Geen idee of Nederland nieuwe/meerdere helmen heeft gestuurd. Als we het nu over F16 hebben zijn helmen ook niet meer echt spannend. Daarom is het enige wat ik me kan bedenken dat hij het zelf gekocht heeft. Maar ik heb geen Telegraaf abonnement dus kan het artikel niet lezen voor de rest maar die foto die je plaatste zag er inderdaad wel heel verdacht uit. Batches en dat soort dingen zou ik ook trouwens niet al te serieus nemen. Die kan je gewoon van bijna elke unit gewoon kopen in Oekraïne.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
I know, maar toen was defensie zelf amper voozien...
[..]
Ik heb de nieuwe helm pas ergens in augustus 2022 ofzo gekregen. En van wat ik er van weet zijn de M95's naar Oekraine gestuurd:
[ afbeelding ]
[..]
Nou ja, dat is een beetje mijn punt... De enige figuren die ik kan verzinnen die er een sport van gemaakt hebben om met het nieuwste van het nieuwste rond te lopen, het liefst nog eerder dan de militairen zelf, zijn de airsofters...
https://therangewi.com/cz-bren-2-ms-review/#quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
defensie.nl
Vooral het middendeel voor je NVG's etc. is redelijk uniek.
Maar goed, verder niet zo'n hele interessante discussie natuurlijk. Ik hou een slag om de arm, that's it.
Ik neem gewoon niet meteen aan dat "Hendrik" daadwerkelijk in Oekraiene zit. Zeker gezien zijn app opmerking:quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:00 schreef ipa84 het volgende:
Ik snap je punt hoor. Het enige wat ik kon vinden over helmen was van het begin van de oorlog. Geen idee of Nederland nieuwe/meerdere helmen heeft gestuurd. Als we het nu over F16 hebben zijn helmen ook niet meer echt spannend. Daarom is het enige wat ik me kan bedenken dat hij het zelf gekocht heeft. Maar ik heb geen Telegraaf abonnement dus kan het artikel niet lezen voor de rest maar die foto die je plaatste zag er inderdaad wel heel verdacht uit. Batches en dat soort dingen zou ik ook trouwens niet al te serieus nemen. Die kan je gewoon van bijna elke unit gewoon kopen in Oekraïne.
Wagner zegt dat de slag voorbij is, Oekraïne niet. En je hoort nog schieten in het filmpje. Dus zeg het maar: Is een slag voorbij als je ergens met een vlag gaat wapperen?quote:
Hoezo kan deze persoon niet appen vanuit de streek rond Bachmoet?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem gewoon niet meteen aan dat "Hendrik" daadwerkelijk in Oekraiene zit. Zeker gezien zijn app opmerking:
[ afbeelding ]
Alsof dat allemaal een beetje via de whatsapp gaat...![]()
Ja, die lijkt er redelijk op zo te zien. Maar dat is dan weer geen foto zo te zien.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://therangewi.com/cz-bren-2-ms-review/#
Had nog op airsoft gezocht. Komt wel in de buurt.
Het is iid ook niet zo interessant verder maar ik krijg nogal wat van die Vasquez vibes nu.quote:Misschien dat je nog het meest uit het artikel wijs wordt.
Voor hier is de discussie niet boeiend. Mocht het een lulverhaal blijken is dat wel op verschillende kwalijk natuurlijk.
Ik snap je wel. Telegraaf is natuurlijk ook goed in sappige teksten, maar de diverse opmerkingen lijken me net zo opgepoetst als zijn kleding.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, die lijkt er redelijk op zo te zien. Maar dat is dan weer geen foto zo te zien.
[..]
Het is iid ook niet zo interessant verder maar ik krijg nogal wat van die Vasquez vibes nu.
Even los van de discussie of het nou wel of niet mogelijk is, dit geldt ook voor Oekraiene he:quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:21 schreef luxerobots het volgende:
Hoezo kan deze persoon niet appen vanuit de streek rond Bachmoet?
Natuurlijk mag je dat wel. Ik heb ook gewoon liever dat je dat doet.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
Afijn, ik mag heul niet oordelen gezien het burger zijn enzo.
Mortierschutters zitten ook niet het dichtst op het vuur. Daarbij heeft deze persoon het over 'vandaag', dat kan ook betekenen dat hij inmiddels na de aanval alweer terug uit de vuurlinie is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even los van de discussie of het nou wel of niet mogelijk is, dit geldt ook voor Oekraiene he:
Russia blames its soldiers’ cellphone use for missile strike that killed dozens
Want het ging er natuurlijk helemaal niet om of Bakhmut nou wel of niet was gevallen he...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:58 schreef kibo het volgende:
Ben jij niet in staat om een bericht integraal te beoordelen?
Je haalt er 1 dingetje uit en dan zeg je dat ie gelijk heeft.
Je doet mij steeds meer denken aan die (overigens niet al te snuggere) SM uit mn diensttijd
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
Die heeft de val van Bakhmut sinds de tweede helft van de Koude oorlog dagelijks voorspeld.
Ik denk daarom dat Bakhmut nog niet helemaal is ingenomen.
Ik moet zeggen, ik walg van Rutte en ik zie hem liever gisteren dan vandaag vertrekken, maar wat betreft de hulp en steun aan Oekraïne doet ie het goedquote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We hebben er kennelijk wat teruggekocht?
Mortieren staan hooguit een km of 5 achter het front en dan heb je het over 120mm's (+/- 8km dracht), globaal kun je een derde van de max range aanhouden bij de aanval en tweederde van de range bij de verdediging. Dus ja, ze zitten er redelijk dicht op. De 82MM bv heeft een range van een kilometer of 3 dus zit je in de aanval al ongeveer een kilometer van het front.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:35 schreef luxerobots het volgende:
Mortierschutters zitten ook niet het dichtst op het vuur.
Ja, in het verzamelgebied moet je natuurlijk vooral met je mobiele telefoon gaan spelen...quote:Daarbij heeft deze persoon het over 'vandaag', dat kan ook betekenen dat hij inmiddels na de aanval alweer terug uit de vuurlinie is.
Dan zit je dus al 5/6 kilometer van je doel af. En aangezien de persoon het over 'vandaag' heeft, kan er genoeg tijd geweest zijn om weg te komen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mortieren staan hooguit een km of 5 achter het front en dan heb je het over 120mm's (+/- 8km dracht), globaal kun je een derde van de max range aanhouden bij de aanval en tweederde van de range bij de verdediging. Dus ja, ze zitten er redelijk dicht op. De 82MM bv heeft een range van een kilometer of 3 dus zit je in de aanval al ongeveer een kilometer van het front.
Verzamelgebied... Het is gebied waar zelfs Franky en Coen frieten kunnen bakken.quote:Ja, in het verzamelgebied moet je natuurlijk vooral met je mobiele telefoon gaan spelen...
Op de terugweg volgens het artikel...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:50 schreef luxerobots het volgende:
Dan zit je dus al 5/6 kilometer van je doel af. En aangezien de persoon het over 'vandaag' heeft, kan er genoeg tijd geweest zijn om weg te komen.
Ja dat doe ik.quote:Verzamelgebied... Het is gebied waar zelfs Franky en Coen frieten kunnen bakken.
Maar goed, jij wil er vraagtekens bij zetten.
Het verbaasde mij vanmiddag al dat het zó snel op telegraaf stond. Als Oekraïne succes heeft duurt het altijd even voor het op de telegraaf staat. Maar geen wonder als die debiel verslaggever bij de telegraaf is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:48 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Deze gozer zit waarschijnlijk weer met een halfje achter z’n laptopje
quote:Verslaggever @Telegraaf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |