Nee. Jouw enige argumentatie tot nu toe is: "als je tegenstander bent van DeSantis, krijg je wetgeving er niet door." Maar de vraag is simpelweg wat er volgens jou gebeurt als je geen tegenstander bent van DeSantis, maar hem niet actief en expliciet steunt.quote:Op zondag 28 mei 2023 01:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mijn hemel dat ik allemaal al lang beantwoord.
Je gaat geen antwoord krijgen vriend. Het gaat gewoon staks verder over de volgende lading bullshit.quote:Op zondag 28 mei 2023 01:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee. Jouw enige argumentatie tot nu toe is: "als je tegenstander bent van DeSantis, krijg je wetgeving er niet door." Maar de vraag is simpelweg wat er volgens jou gebeurt als je geen tegenstander bent van DeSantis, maar hem niet actief en expliciet steunt.
Wat doet dat er toe? We hebben het over Musk? Die is anti-woke en steunt DeSantis.quote:Op zondag 28 mei 2023 01:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee. Jouw enige argumentatie tot nu toe is: "als je tegenstander bent van DeSantis, krijg je wetgeving er niet door." Maar de vraag is simpelweg wat er volgens jou gebeurt als je geen tegenstander bent van DeSantis, maar hem niet actief en expliciet steunt.
Dit is mijns inziens spijkers op laag water zoeken, de wet was al door zowel het congres als het huis in Florida goedgekeurd maar moest alleen nog door DeSantis getekend worden; normaliter slechts een formaliteit. Dat het twee dagen na de lancering van z'n campagne via Twitter gebeurde lijkt mij puur toeval. Sterker nog, dat geblunder met die stream lijkt mij eerder een reden om die wet niet te tekenenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Voor de laatste keer: die wet was er nooit gekomen als Musk geen DeSantis-fan was en DeSantis had de aankondiging van zijn kandidaatschap nooit op Twitter gedaan. Wederzijds profijt dus zoals ik meermalen aangegeven heb.
En nou ben ik daar wel klaar mee, ik verval in herhaling
Op grond van wat exact is er in jouw ogen "intensief" contact tussen Musk en DeSantis waardoor er een schijn van belangenverstrengeling ontstaat?quote:Op zondag 28 mei 2023 06:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is mijns inziens spijkers op laag water zoeken, de wet was al door zowel het congres als het huis in Florida goedgekeurd maar moest alleen nog door DeSantis getekend worden; normaliter slechts een formaliteit. Dat het twee dagen na de lancering van z'n campagne via Twitter gebeurde lijkt mij puur toeval. Sterker nog, dat geblunder met die stream lijkt mij eerder een reden om die wet niet te tekenen![]()
Je stipt indirect wel een ander problematisch punt aan, namelijk de intensieve contacten tussen DeSantis en Musk. In combinatie met de grote belangen van Musk in Florida, geeft het een grote schijn van belangenverstrengeling, en dat is iets wat beide heren (DeSantis in het bijzonder) zouden moeten vermijden. Dat ze dat niet doen is verwijtbaar en leidt ook tot de gevoerde discussies met betrekking tot die wet.
Je geeft gewoon geen direct antwoord. Niet dat je het met me eens moet zijn of ik met jou, maar het zou wel fijn zijn als je stellingen onderbouwt.quote:Op zondag 28 mei 2023 03:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe? We hebben het over Musk? Die is anti-woke en steunt DeSantis.
Dan is er ook geen reden om zo'n wetgeving in te voeren die natuurlijk sws idioot is. Waarom zou je iemand beschermen tegen schadeclaims die door zijn ontploffende raketten veroorzaakt worden?
quote:Het sociale netwerk van Elon Musk trok zich zaterdag terug uit de Europese code van best practice tegen online desinformatie.
Twitter " zal worden verbannen " uit de Europese Unie in het geval van schending van haar regels, zei de Franse afgevaardigde minister voor Digitalisering Jean-Noël Barrot maandag , die tegelijkertijd zijn bezorgdheid uitsprak over toekomstige " buitensporige " Europese regelgeving op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) . “ Twitter wordt, als het niet aan onze regels voldoet, bij herhaling verbannen uit de Europese Unie ”, hamerde minister Jean-Noël Barrot op Franceinfo.
De verklaring komt nadat Twitter officieel de gedragscode van de Europese Unie tegen online desinformatie heeft vrijgegeven , die zaterdag werd aangekondigd door Europees commissaris voor industrie Thierry Breton. Laatstgenoemde had er in een bericht op Twitter aan herinnerd dat het sociale netwerk, geleid door de Amerikaanse miljardair Elon Musk, wettelijk onderworpen bleef aan de naleving van de Europese regels.
“ Twitter speelt een belangrijke rol in het publieke debat, maar we kunnen niet het risico nemen dat een sociaal netwerk als Twitter wordt gegijzeld door de voorstanders van desinformatie en dat daardoor ons publieke debat, onze democratie wordt aangetast”, benadrukte Jean- Noël Barrot. " Daarom hebben we duidelijke regels en Twitter zal ze moeten volgen ", voegde hij eraan toe.
Ik voorspel een Europese aangepaste variant voor ons *kuch* europeanen die ons zal redirecten naar eu.twitter.com ofzoquote:Op maandag 29 mei 2023 21:24 schreef beantherio het volgende:
Le ministre français du Numérique se déclare prêt à «bannir» Twitter
Vertaling:
[..]
Oud nieuws toch? wel leuk om deze spartelingen van het dictatoriale EU regiem te zien. Ze kunnen er echt niet tegen dat informatie naar buitenkomt die hen schaad.quote:Op maandag 29 mei 2023 21:24 schreef beantherio het volgende:
Vertaling:
[..]
@Rniequote:Op maandag 29 mei 2023 21:24 schreef beantherio het volgende:
Vertaling:
[..]
Yups. Als Elon Musk een free speech 'absolutist' is zoals hij beweert zal hij zich immers nooit gaan conformeren aan de regels van de EU mbt het bestrijden van desinformatie. Dat is overigens niet hetzelfde als meewerken aan censuur van dictators.quote:Op maandag 29 mei 2023 22:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
@:Rnie
Nou, als we de discussie uit het vorige topic er nog eens bijnemen, dan is een aantal mensen dus van mening dat Twitter zich daar nooit aan moet conformeren en dan maar volledig op zwart moet gaan. Want anders werk je mee aan censuur voor dictators. Benieuwd of dat hier ook geldt.
Hoe weet jij dat?quote:Op maandag 29 mei 2023 22:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
de regels van de EU mbt het bestrijden van desinformatie. Dat is overigens niet hetzelfde als meewerken aan censuur van dictators.
En als Twitter dan op zwart gaat, vind je dat dan een goede zaak? En wat vind je dan van EU-censuur?quote:Op maandag 29 mei 2023 22:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Yups. Als Elon Musk een free speech 'absolutist' is zoals hij beweert zal hij zich immers nooit gaan conformeren aan de regels van de EU mbt het bestrijden van desinformatie. Dat is overigens niet hetzelfde als meewerken aan censuur van dictators.
Musk zou zich toch aan de wetten van een land gaan houden dus waarom zou Twitter op zwart gaan? Dat hij geen free speech absolutist is weten we toch al omdat die twee uitspraken met elkaar in tegenspraak zijnquote:Op maandag 29 mei 2023 23:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
En als Twitter dan op zwart gaat, vind je dat dan een goede zaak? En wat vind je dan van EU-censuur?
Ik vraag je of jij het een goede zaak zou vinden dat Twitter volledig op zwart zou gaan als ze weigeren zich te conformeren aan de EU-regels. Of je dat een beter alternatief zou vinden dan de regels naleven. Daar zijn simpelweg twee antwoorden op mogelijk: ja of nee. Het gaat er niet om wat jij verwacht dat Musk doet, maar wat je zelf vindt.quote:Op maandag 29 mei 2023 23:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Musk zou zich toch aan de wetten van een land gaan houden dus waarom zou Twitter op zwart gaan? Dat hij geen free spreech absolutist is weten we toch al omdat die twee uitspraken met elkaar in tegenspraak zijn![]()
En als Turkije zegt dat het 'desinformatie' wil tegengaan, ligt het anders. Dan is het allemaal niet waar, censuur, onderdrukking, tegenstanders monddood maken, etc. Werkelijk waar alles in je eigen voordeel uitleggen, het wordt gewoon kolderiek.quote:Desinformatie zoveel mogelijk bestrijden lijkt me een hele goede zaak.
Wederom verbazingwekkend antwoordquote:Op maandag 29 mei 2023 23:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Musk zou zich toch aan de wetten van een land gaan houden dus waarom zou Twitter op zwart gaan? Dat hij geen free spreech absolutist is weten we toch al omdat die twee uitspraken met elkaar in tegenspraak zijn![]()
Desinformatie zoveel mogelijk bestrijden lijkt me een hele goede zaak.
Wat kolderiek is, is dat jij het verschil niet ziet tussen het bestrijden van desinformatie en een autocraat die uit naam van het bestrijden van 'misinformatie' accounts laat blokkeren in verkiezingstijd waar zelfs Twitter tegen in beroep is gegaan omdat ze de reden niet gegrond vonden.quote:Op maandag 29 mei 2023 23:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vraag je of jij het een goede zaak zou vinden dat Twitter volledig op zwart zou gaan als ze weigeren zich te conformeren aan de EU-regels. Of je dat een beter alternatief zou vinden dan de regels naleven. Daar zijn simpelweg twee antwoorden op mogelijk: ja of nee. Het gaat er niet om wat jij verwacht dat Musk doet, maar wat je zelf vindt.
[..]
En als Turkije zegt dat het 'desinformatie' wil tegengaan, ligt het anders. Dan is het allemaal niet waar, censuur, onderdrukking, tegenstanders monddood maken, etc. Werkelijk waar alles in je eigen voordeel uitleggen, het wordt gewoon kolderiek.
Je beantwoordt de vraag weer niet.quote:Op maandag 29 mei 2023 23:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat kolderiek is, is dat jij het verschil niet ziet tussen het bestrijden van desinformatie en een autocraat die uit naam van het bestrijden van 'misinformatie' accounts laat blokkeren in verkiezingstijd waar zelfs Twitter tegen in beroep is gegaan omdat ze de reden niet gegrond vonden.
Nee desinformatie moet altijd aantoonbaar zijn voor iedereen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 00:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je beantwoordt de vraag weer niet.
Daarnaast: je begrijpt toch hopelijk wel dat 'desinformatie' voor een groot deel subjectief is? Of is het alleen 'desinformatie' als de EU dat zegt en niet wanneer de Turkse overheid dat zegt? Hoe stel je dat dan vast?
Feiten zijn geen meningen, he. Sommige dingen zijn nou eenmaal de waarheid en andere dingen niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 00:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daarnaast: je begrijpt toch hopelijk wel dat 'desinformatie' voor een groot deel subjectief is?
Oké, heb jij vastgesteld dat die vier geblockte accounts in Turkije geen desinformatie bevatten en dus onterecht zijn geblokkeerd? En vind je dat de EU mag bepalen wanneer iets 'desinformatie' is? Wat zijn de criteria daarvoor?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 00:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee desinformatie moet altijd aantoonbaar zijn voor iedereen.
Nee maar dat ze ongegrond zouden zijn kan je in het geval van Erdogan voorspellen. Het feit dat Twitter ertegen in beroep gaat bevestigt dat ook.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 00:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké, heb jij vastgesteld dat die vier geblockte accounts in Turkije geen desinformatie bevatten en dus onterecht zijn geblokkeerd? En vind je dat de EU mag bepalen wanneer iets 'desinformatie' is? Wat zijn de criteria daarvoor?
Ah, dat kun je voorspellen. Ja, ik verwacht dat ook, maar ik weet dat niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 00:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee maar dat ze ongegrond zouden zijn kan je in het geval van Erdogan voorspellen. Het feit dat Twitter ertegen in beroep gaat bevestigt dat ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |