Dat kan wel zijn, maar ik kan je garanderen dat we meer voortgang boeken in het stikstofdossier als D66 zich wat soepel opstelt, dan wanneer we de boel laten vallen.quote:Op zondag 14 mei 2023 14:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Lijkt me raar als ze gaan meebewegen omdat het partijcongres morrelen aan het stiksofbeleid democratisch heeft verworpen.
Sja. Even wachten op die gebiedsgerichte aanpak van de provincies. Als ze alternatieven hebben die te weinig zoden aan de dijk zetten komt er weer een rechter aan te pas en Bruxelles heeft ook nog wel wat instrumentarium achter de hand. Die kunnen wellicht sanctioneren via landbouwsubsidies. Ik las dat provincies die gaan blokkeren dat zullen merken omdat er dan geen bouwvergunningen kunnen worden afgegeven voor oa infrastructuur. Ze gooien hun eigen glazen in zegmaar.quote:Op zondag 14 mei 2023 15:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar ik kan je garanderen dat we meer voortgang boeken in het stikstofdossier als D66 zich wat soepel opstelt, dan wanneer we de boel laten vallen.
Nou heeft hooguit CU interesse in een kabinetsval en verder niemand, dus wat mij betreft zetten ze die onderhandelingen stevig in. Maar praten kan natuurlijk altijd.
nou als het kabinet valt wel , anders niet neequote:Op zondag 14 mei 2023 14:31 schreef Grishenko_ het volgende:
De Nederlandse politiek is hopeloos verloren.
Ik verwacht geen verbetering binnen nu en tien jaar.
Dat is geen uitgangspunt, dat is opgave. Er is WEL een haalbaar alternatief maar daarvoor zullen er (soms) harde keuzes gemaakt moeten worden en kun je niet de kool en de geit sparen wat men nu WEER wil gaan doen.quote:Op zondag 14 mei 2023 14:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de hoofdreden is. De hoofdreden dat ze er nog zitten is dezelfde reden als dit kabinet ooit begon en wat eigenlijk de titel van het regeerakkoord had moeten zijn: "er is helaas geen haalbaar alternatief".
Ik had het niet over een besluit, maar om de reden waarom dit kabinet er zit. Er was geen haalbaar alternatief voor een kabinet, daarom zijn deze maar verder gegaan. En nog steeds wijzen peilingen niet op een beter alternatief wat betreft deze partijen, dus blijven ze zitten. Niet omdat ze zo graag samenwerken, maar omdat het alternatief nog slechter is.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is geen uitgangspunt, dat is opgave. Er is WEL een haalbaar alternatief maar daarvoor zullen er (soms) harde keuzes gemaakt moeten worden en kun je niet de kool en de geit sparen wat men nu WEER wil gaan doen.
Kijk, het is voor mij prima, hoor, ik ben 58 en ik heb geen kinderen dus als "na mij de zondvloed" de weg is dan kan ik daar prima mee leven maar het is wel triest voor de jongere generaties.
Het Groen Links dat niet in de coalitie zit en dat nergens meegenomen wordt in de verkennende gesprekken in de provincies. Het is bijna net zo kolderiek als dat altijd alles de schuld van links is.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou als het kabinet valt wel , anders niet nee
de VVD heeft alles aan de provincies gegeven he, de ruimtelijkeordening en zo
en nu zijn de eerste kamer / provincies / groen links de baas in nederland
De tweede kamer doet niets nuttigs verder dan ruzie maken en proberen Omtzigt te lozen
De kabinetten Rutte worden altijd niets doen en visieloosheid verweten. Nu wordt er, onder druk, eindelijk stappen gezet op thema's die al veel te lang sluimeren en dan is iedereen in rep en roer!quote:Op zondag 14 mei 2023 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik vind de keuzes rondom klimaat best sterk. Het doel is op deze manier ook haalbaar volgens zeer kritische volgers.
klopt, misschien is nederland nu van dat domme Groen Links juk verlost, kan er weer gebouwd worden en gewerktquote:Op zondag 14 mei 2023 23:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het Groen Links dat niet in de coalitie zit en dat nergens meegenomen wordt in de verkennende gesprekken in de provincies. Het is bijna net zo kolderiek als dat altijd alles de schuld van links is.
[..]
GL praat mee in Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant, Overijssel en is aan het verkennen in Utrecht.quote:Op zondag 14 mei 2023 23:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het Groen Links dat niet in de coalitie zit en dat nergens meegenomen wordt in de verkennende gesprekken in de provincies. Het is bijna net zo kolderiek als dat altijd alles de schuld van links is.
Grote God, Molly Geertsema is herrezen uit de dood.quote:Op maandag 15 mei 2023 06:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, misschien is nederland nu van dat domme Groen Links juk verlost, kan er weer gebouwd worden en gewerkt
Excuses, ik haalde D66 en GL even door elkaar.quote:Op maandag 15 mei 2023 07:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL praat mee in Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant, Overijssel en is aan het verkennen in Utrecht.
Nah, Geertsema was veel intelligenterquote:Op maandag 15 mei 2023 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grote God, Molly Geertsema is herrezen uit de dood.
Op heel veel punten zijn er overeenkomsten. Het is alleen geen muf bejaardentehuis met allemaal kleine kamertjes. Het is een complex met meerdere ruime appartementen, met een ruime, gezellige gezamelijke ruimte waar ze om 12 uur kunnen eten. Met indicatie 'gratis', zonder indicatie betaal je een klein bedrag per maaltijd. Of je kookt zelf in je appartement, als je een electrische kookplaat hebt.quote:Op zondag 14 mei 2023 11:12 schreef michaelmoore het volgende:
een zorgwoning of verpleeghuis heeft echt helemaal niets te maken met een bejaardenhuis, een bejaardenhuis was vroeger toegankelijk voior ouderen vanaf 50 a 60 jaar
Mijn oma woonde ook redelijk vergelijkbaar zoals je moeder doet (al weet ik niet of je gezamelijk kon eten, mijn oma had daar sowieso geen behoefte aan, er was wel een gemeenschappelijke ruimte), maar dat was wel echt fors betalen. Kostte haar zo'n 2500 euro per maand. Dat kan echt niet iedereen betalen.quote:Op maandag 15 mei 2023 09:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Op heel veel punten zijn er overeenkomsten. Het is alleen geen muf bejaardentehuis met allemaal kleine kamertjes. Het is een complex met meerdere ruime appartementen, met een ruime, gezellige gezamelijke ruimte waar ze om 12 uur kunnen eten. Met indicatie 'gratis', zonder indicatie betaal je een klein bedrag per maaltijd. Of je kookt zelf in je appartement, als je een electrische kookplaat hebt.
Ik zie op zich niet veel verschil met hoe mijn oma vroeger woonde in het bejaardentehuis, behalve de grootte van de woning. Mijn oma had een kamer, waar ook haar bed stond, een keukentje en een badkamertje. Mijn moeder heeft 2 aparte slaapkamers. Qua zorg scheelt het ook niet veel, want hoewel mijn oma 96 is geworden, had ze vrij weinig zorg nodig.
Ik wil dus graag meer voorzieningen voor ouderen op dezelfde zin, zoals mijn moeder woont. En van de week was er ook zo'n huis, elders in het land, op tv. Zelfstandig wonen, met zorg, indien nodig, en gezamelijke maaltijden. Maar dan liever wel 24 uur zorg aanwezig, en niet een zorgteam op 3 woongroepen die 20 minuten rijden uit elkaar liggen. Desnoods een wakkere en een slaapzorg.
Dat is jouw persoonlijke mening.quote:Op zondag 14 mei 2023 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het niet over een besluit, maar om de reden waarom dit kabinet er zit. Er was geen haalbaar alternatief voor een kabinet, daarom zijn deze maar verder gegaan. En nog steeds wijzen peilingen niet op een beter alternatief wat betreft deze partijen, dus blijven ze zitten. Niet omdat ze zo graag samenwerken, maar omdat het alternatief nog slechter is.
Nee, dat is wat ik denk dat de mening is van de kabinetsleden en de kamerleden van de coalitiepartijen. Dat geef ik toch aan in die post?quote:
Mijn moeder betaalt gewoon huur, g/w/l en 170 euro bijdrage voor de wlz-zorg aan het CAK. Ze krijgt, met alleen AOW uiteraard huurtoeslag en zorgtoeslag.quote:Op maandag 15 mei 2023 09:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn oma woonde ook redelijk vergelijkbaar zoals je moeder doet (al weet ik niet of je gezamelijk kon eten, mijn oma had daar sowieso geen behoefte aan, er was wel een gemeenschappelijke ruimte), maar dat was wel echt fors betalen. Kostte haar zo'n 2500 euro per maand. Dat kan echt niet iedereen betalen.
Caroline hoeft het van mij ook niet te worden, maar liever ook geen Rutte meer. Ik zie liever een meer rechts kabinet, zonder D66, in elk geval. En uiteraard ook zonder PvdA/GL, SP en PvdD en wat er nog meer op links rondhangt.quote:Op maandag 15 mei 2023 09:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is wat ik denk dat de mening is van de kabinetsleden en de kamerleden van de coalitiepartijen. Dat geef ik toch aan in die post?
(Al ben ik het hier wel met ze eens, liever Rutte IV dan Caroline I)
VVD-CDA-JA21-SGP?quote:Op maandag 15 mei 2023 10:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Caroline hoeft het van mij ook niet te worden, maar liever ook geen Rutte meer. Ik zie liever een meer rechts kabinet, zonder D66, in elk geval. En uiteraard ook zonder PvdA/GL, SP en PvdD en wat er nog meer op links rondhangt.
Afschuwelijk.quote:
VVD-CDA-BBB-(PVV en/of Omtzigt) Liever alleen Omtzigt als daarmee een meerderheid bereikt kan worden.quote:
Ik vind dat heel moeilijk inschatten. Ben er wel van overtuigd dat de dagen dat het CDA in de dubbele cijfers scoort achter ons liggen. Dat blijft nog een paar verkiezingen lang een margepartij met een handvol zetels maar zo tegen 2030 is het wel klaar met het CDA denk ik zo.quote:Op maandag 15 mei 2023 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afschuwelijk.
Ik vind bovendien dat CDA eigenlijk helemaal niet mee zou moeten regeren in een volgend kabinet. Ze hebben met de afgelopen verkiezingen toch voldoende de boodschap gekregen dat ze er niet meer toe doen zoals voorheen.
Je hebt het over de partij die bij de verkiezingen van 1 jaar geleden nog bijna de grootste van het land werd, he? De partij die na de VVD de meeste gemeenteraadszetels heeft. De partij die zoals het nu lijkt in elke provincie mee gaat besturen. Ik schat de kans dat het CDA in 2030 de premier levert groter in dan de kans dat ze dan 0 zetels meer halen. Voor enorm veel mensen is het CDA gewoon 1 van de opties die ze overwegen als ze gaan stemmen.quote:Op maandag 15 mei 2023 10:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind dat heel moeilijk inschatten. Ben er wel van overtuigd dat de dagen dat het CDA in de dubbele cijfers scoort achter ons liggen. Dat blijft nog een paar verkiezingen lang een margepartij met een handvol zetels maar zo tegen 2030 is het wel klaar met het CDA denk ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |