abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209128666
Mannen vinden dat ze het zwaarder hebben dan vrouwen in Nederland: 'Slechtst mogelijke tijd om witte man te zijn'

Mannen vinden vaker dat hun positie in de samenleving onder druk staat dan de positie van vrouwen. Vooral jonge mannen zijn pessimistisch over hun plek in de maatschappij, blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder leden van het Opiniepanel.

Van de mannen uit het Opiniepanel die bevraagd zijn, zeggen er 4 op de 10 dat de positie van de man momenteel onder druk staat. Opvallend is dat minder mannen vinden dat de vrouw het op dit moment moeilijk heeft. De positie van hun vrouwelijke landgenoten staat volgens een derde (33 procent) onder druk.

Ongelijkheid is groot
De uitkomsten van het onderzoek zijn opmerkelijk te noemen, aangezien de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen nog altijd groot is. Dat geldt vooral als het gaat om inkomen voor hetzelfde werk.

Mede daarom stond Nederland vorig jaar nog op de 28ste plaats in de Global Gender Gap Index, ver onder andere westerse landen. De mannen die deelnamen aan het onderzoek voelen zich dan ook niet economisch achtergesteld, maar ze voelen de druk op hun plek in de samenleving vooral in immateriële zaken.

'De schuld van alles'
Zo hebben ze sterk de indruk dat politici, media en actiegroepen de 'witte man' wegzetten als veroorzaker van de ongelijkheid. "Als heteroseksuele witte man van middelbare leeftijd zit ik in het hokje van 'de schuld van alles'", reageert iemand.

"Seksisme, racisme, liefhebber van slavernij en Zwarte Piet, homofoob, tegen milieumaatregelen en natuur", somt hij op. "Ik ben geen van dit alles, maar kom er volgens geldende media niet meer onderuit."

Verharde discussies
Andere mannen zijn specifieker in hun uitleg. Zo voelt een deel van hen dat de betekenis van het man- of vrouw-zijn verandert en de discussie daarover verhardt. "Wat man of vrouw zijn nu precies nog betekent, wordt met de maand onduidelijker. Daarin een standpunt innemen kan je ongeacht je gender of seksuele geaardheid duur komen te staan", zegt een ondervraagde.

Ook de #MeToo-beweging heeft invloed gehad op de positie van mannen, stelt een deel. De verhouding tussen mannen en vrouwen is daardoor op scherp gezet. Te scherp, vinden sommigen: "#MeToo heeft mannen verkrampt gemaakt. Even was het goed voor de balans, maar het slaat al een tijd door."

Jongere generatie
Wat verder opvalt is dat vaker jonge dan oudere mannen vinden dat hun geslacht het zwaar heeft. Bijna de helft (46 procent) van de jonge mannen (18 tot 35 jaar) denkt er zo over, tegenover 37 procent van de ondervraagde mannen tussen de 35 en 65 jaar. Onder 65-plussers is dat aantal nog lager: 30 procent.

Een mogelijke verklaring voor deze verschillen is dat jongere mannen de genderdiscussie vaker van dichtbij meemaken, geven ze aan: "In gesprekken met mensen, vooral met vrouwen, van mijn leeftijd gaat het er soms hard aan toe." En een ander heeft het idee dat het hem moeilijker wordt gemaakt om verbinding te maken met kennissen die tot een minderheid behoren. "Want 'ik snap het niet', want 'ik ben een witte man en hetero'."

'Een streepje achter'
Sommige jonge mannen, vaak nog starters op de arbeidsmarkt en op zoek naar een (vaste) baan, merken dat andere groepen worden voorgetrokken. "Het is de slechtst mogelijke tijd om witte man te zijn", zegt iemand. "Alle andere groepen worden voorgetrokken uit een soort overcompensatie. Ik wil bij de overheid werken, maar daar heb ik nu helemaal een streepje achter."

De druk op mannen wordt niet alleen maar negatief uitgelegd door ondervraagden. Een deel van de jonge mannen heeft begrip voor de veranderende tijden. Een van hen zegt dat hij toejuicht dat 'er iets wordt gedaan aan jarenlange ongelijkheid': "Mannen hebben het moeilijker dan ooit, maar dat is niet per se slecht. Het is alleen even schakelen, merk ik ook aan vrienden en mannen in mijn familie."

Weinig begrip van vrouwen
Vrouwen in het onderzoek zijn ervan overtuigd dat hun positie nog altijd meer onder druk staat dan die van mannen. De helft (49 procent) zegt dat vrouwen het zwaar hebben in Nederland, tegenover een kwart (23 procent) die stelt dat mannen in de verdrukking zitten. In hun toelichting blijken weinig vrouwen begrip te hebben voor het beklag van mannen over hun plek in de samenleving.

"Voor mannen is het wennen dat ze de harde waarheid horen, maar wees dan ook mans genoeg om dat toe te geven en er wat mee te doen", reageert iemand. Een ander vult aan: "Hun vrouwen en dochters worden nog steeds lastig gevallen op straat en krijgen nog steeds minder betaald. Door niemand minder dan mannen."

Bron:
https://eenvandaag.avrotr(...)m-witte-man-te-zijn/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2023 09:14:28 ]
pi_209128679
@HowardRoark Best gelezen artikel op Eenvandaag.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:18:29 #3
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209128703
De maatschappij polariseert steeds meer. In plaats van de verbinding te zoeken, kijken we naar de verschillen. Hierdoor komen grote groepen mensen tegenover elkaar te staan in plaats van naast elkaar.

Het zou mooi zijn als we ooit eens gezamenlijk zouden kunnen optrekken, maar door het het gepolariseer van iedere kant, heb ik daar een hard hoofd in.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209128716
Dit soort artikelen en onderzoeken doen ook niets anders dan iedereen maar nog meer tegenover elkaar te zetten. Dat toontje alleen al, brrrrr.
pi_209128723
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:18 schreef Grishenko_ het volgende:
De maatschappij polariseert steeds meer. In plaats van de verbinding te zoeken, kijken we naar de verschillen. Hierdoor komen grote groepen mensen tegenover elkaar te staan in plaats van naast elkaar.

Het zou mooi zijn als we ooit eens gezamenlijk zouden kunnen optrekken, maar door het het gepolariseer van iedere kant, heb ik daar een hard hoofd in.
Als iedereen de polariserende (sociale) media uit zou zetten zou dat een hoop schelen.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:22:18 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209128729
quote:

Media zouden daar precies de tegenovergestelde rol in kunnen spelen als ze nu doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209128740
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dit soort artikelen en onderzoeken doen ook niets anders dan iedereen maar nog meer tegenover elkaar te zetten. Dat toontje alleen al, brrrrr.
"De uitkomsten van het onderzoek zijn opmerkelijk te noemen, aangezien de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen nog altijd groot is. Dat geldt vooral als het gaat om inkomen voor hetzelfde werk."

Objectieve media hebben we toch in Nederland. Eigenlijk zegt men dus: leuk dat jij dit als man zo ervaart maar het is bullshit. (En de ervaringen van allerlei slachtoffergroepen in Nederland moeten we uiteraard wel heel serieus nemen)
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:26:54 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209128755
quote:

Hier in Zuid-Korea zie je de toekomst van NL op dat vlak een beetje. Extreem veel polarisatie. Omdat mannen ook 2 jaar het leger in moeten vinden veel dat ze ook meer verdienen (letterlijk en figuurlijk). Extreem kapitalistische samenleving met heftige feministische uitingen als reactie op het conservatieve gedachtegoed. Politiek lijkt de kloof alleen maar groter te maken met rare uitspraken en dergelijke. Resultaat is een geboortecijfer van 0,7 met een halvering van de populatie in 50 jaar. (en 60% zijn dan 65 plusser zijn)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:28:23 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209128759
Blanke mannen zijn de grootste moter voor dit land, maar krijgen wel ovral de schuld van, ze mogen zelfs openlijk gediscrimineerd worden. Dus ja denk wel dat dit klopt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209128770
Je moet als middelbare witte man in een goede buurt wonen, daar staan we nog steeds bovenaan de voedselketen.

Vrouwen van 40 die geen partner kunnen vinden, dat zijn de luidste stemmen in het polariserende debat over geslacht en gelijkheid. Zure sloten hebben nog nooit zo'n harde deining gehad.
-nee-
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:30:00 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209128773
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Blanke mannen zijn de grootste moter voor dit land, maar krijgen wel ovral de schuld van, ze mogen zelfs openlijk gediscrimineerd worden. Dus ja denk wel dat dit klopt.
Ik ben heel erg benieuwd wat daadwerkelijk voorbeelden zijn van dat soort discriminatie. Iets zeg me dat het vooral sneeuwvlok achtige types zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:31:49 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209128783
quote:
Precies. Wat hadden de opstellers van dit onderzoek verwacht?

Gewoon lekker door gaan zo…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209128793
Zal mss feitelijk niet kloppen, maar gevoelsmatig wel.

In NL moet je tegenwoordig gay of vrouw zijn. Een bedrijf mag je anders niet meer aannemen, want dan zijn ze niet meer woke.

De blanke hetero man wordt gezien als het probleem. Wat nergens op slaat.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:33:43 #14
459912 FlippingCoin
pi_209128796
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik ben heel erg benieuwd wat daadwerkelijk voorbeelden zijn van dat soort discriminatie. Iets zeg me dat het vooral sneeuwvlok achtige types zijn.
quote:
TU Eindhoven neemt alleen vrouwen aan: 'Goed idee, je moet even doorschieten'
Hier sneeuwvlokje.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:40:24 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209128837
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
[..]
Hier sneeuwvlokje.
Zo zijn er meer. Positieve discriminatie is de sleutel op het moment voor organisaties met een 'diversiteits medewerker'.

Wat ze vergeten is dat het eigenlijk gewoon discriminatie is.
1947-2016
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:42:06 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209128850
Zijn mannen en beetje zeikerdjes geworden?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209128855
Zeg wacht even, minder dan de helft van de mannen vindt "dat de positie van de man onder druk staat", maar de kop is dan "Mannen vinden dat ze het zwaarder hebben dan vrouwen in Nederland".

quote:
Van de mannen uit het Opiniepanel die bevraagd zijn, zeggen er 4 op de 10 dat de positie van de man momenteel onder druk staat.
A. "onder druk staan" of "het zwaarder hebben" is niet hetzelfde en B. de kop en het hele artikel zijn dus gebaseerd op de mening van een minderheid! Wat een rommel.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:49:06 #18
459912 FlippingCoin
pi_209128899
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:42 schreef -XOR- het volgende:
Zijn mannen en beetje zeikerdjes geworden?
Als je dat roept in een topic over discriminatie richting zwarte mensen zijn de rapen gaar.

Heftig.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:52:41 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209128916
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Als je dat roept in een topic over discriminatie richting zwarte mensen zijn de rapen gaar.

Heftig.
Vind het wel een mooie :D
Bruikbaar ook voor ieder ander wokehuiliehuilie topic.
1947-2016
pi_209128946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zeg wacht even, minder dan de helft van de mannen vindt "dat de positie van de man onder druk staat", maar de kop is dan "Mannen vinden dat ze het zwaarder hebben dan vrouwen in Nederland".
[..]
A. "onder druk staan" of "het zwaarder hebben" is niet hetzelfde en B. de kop en het hele artikel zijn dus gebaseerd op de mening van een minderheid! Wat een rommel.
Dit. |:(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:00:34 #21
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_209128958
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
'De schuld van alles'
Zo hebben ze sterk de indruk dat politici, media en actiegroepen de 'witte man' wegzetten als veroorzaker van de ongelijkheid. "Als heteroseksuele witte man van middelbare leeftijd zit ik in het hokje van 'de schuld van alles'", reageert iemand.

"Seksisme, racisme, liefhebber van slavernij en Zwarte Piet, homofoob, tegen milieumaatregelen en natuur", somt hij op. "Ik ben geen van dit alles, maar kom er volgens geldende media niet meer onderuit."
Hebben ze dit onderzoek gehouden onder KLB posters op FOK!? :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_209128962
quote:
Het is allemaal zo huilie-huilie. Ach gut, witte mannen hebben het zwaar :')
Als je maar genoeg media tot je neemt en dan vooral de huilie artikelen, dan ga je op er een gegeven moment ook daadwerkelijk in geloven. Maar goed, dat is ook het doel van die artikelen natuurlijk.

Ik ben een witte man, verdien meer dan mijn vrouwelijke collega's in dezelfde functie (heb er naar gevraagd), wordt nooit aangehouden voor 'random' controle, oude dametjes houden nooit hun tas steviger vast (zag dat een keer letterlijk gebeuren toen een donkere jongen langsliep). Life is good

Als je je als witte man slachtoffer voelt, of 'overal schuld aan denkt te hebben', dan zit het een klein beetje scheef in je hoofd en moet je misschien een ander nieuwsdieet gaan volgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:05:53 #23
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209129002
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Als iedereen de polariserende (sociale) media uit zou zetten zou dat een hoop schelen.
Social media spelen een grote rol. Ja, dat zeker. Maar de traditionele media doen daar ook vrolijk aan mee. Het lijkt wel een verdeel -en heersspel geworden.

De media kunnen hun verantwoordelijkheid nemen en zich richten op meer verbinding in plaats van polarisatie. In plaats daarvan maken ze van polarisatie hun verdienmodel.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:07:39 #24
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209129019
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Media zouden daar precies de tegenovergestelde rol in kunnen spelen als ze nu doen.
Volledig mee eens! De media spelen momenteel een kwalijke rol, omdat ze polarisatie zien als verdienmodel. Hoe meer de maatschappij met haarzelf in de clinch ligt, hoe meer de opjuttende artikels zullen verkopen.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:10:14 #25
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_209129032
Waren diezelfde mannen maar zo verontwaardigd bij elk onderzoek dat werd gedaan naar ongelijkheid waarbij witte mannen goed wegkwamen maar dat was allemaal wel prima.
pi_209129066
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:10 schreef Aberkullie het volgende:
Waren diezelfde mannen maar zo verontwaardigd bij elk onderzoek dat werd gedaan naar ongelijkheid waarbij witte mannen goed wegkwamen maar dat was allemaal wel prima.
Dit wou ik ook net schrijven. Nu ze merken dat ze niet meer als de superieure soort gezien worden is het janken :') Ooit opgekomen voor minderheden en onrecht tegen andere mensen? Nahh dat waren betere tijden!
pi_209129077
Hans Teeuwen die kop al :') met zijn spuugbek :r
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:16:30 #29
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209129083
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hier in Zuid-Korea zie je de toekomst van NL op dat vlak een beetje. Extreem veel polarisatie. Omdat mannen ook 2 jaar het leger in moeten vinden veel dat ze ook meer verdienen (letterlijk en figuurlijk). Extreem kapitalistische samenleving met heftige feministische uitingen als reactie op het conservatieve gedachtegoed. Politiek lijkt de kloof alleen maar groter te maken met rare uitspraken en dergelijke. Resultaat is een geboortecijfer van 0,7 met een halvering van de populatie in 50 jaar. (en 60% zijn dan 65 plusser zijn)
Interessant dat je in Zuid-Korea woont.

De man-vrouw verhoudingen zijn momenteel niet al te best: individuen vinden steeds later een partner en de frequenties van überhaupt relaties in diens algemeenheid nemen af. Er is geen vastigheid meer te vinden in traditionele relaties. Het gezin is allang geen hoeksteen meer van de samenleving, maar het individu is daarvoor in de plaats gekomen. Op zich is dat niet zo erg, ik heb altijd individualisme gepredikt in plaats van collectivisme, maar we nemen hierdoor een bepaalde vastigheid weg bij mensen. Die weggenomen vastigheid zorgt voor opgekropte frustratie die latent aanwezig is in de psyche van het individu. Wat dan weer doorwerkt in mogelijke toekomstige relaties die dan ook weer niet al te lang zullen duren.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:16:46 #30
459912 FlippingCoin
pi_209129086
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:14 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Dit wou ik ook net schrijven. Nu ze merken dat ze niet meer als de superieure soort gezien worden is het janken :') Ooit opgekomen voor minderheden en onrecht tegen andere mensen? Nahh dat waren betere tijden!
Zo worden ze nog steeds gezien hoor.
pi_209129105
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Zo worden ze nog steeds gezien hoor.
Blijkbaar voelt het wel als een bedreiging dat dat toch een stuk minder aan het worden is zie gejank in Op.
pi_209129111
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:10 schreef Aberkullie het volgende:
Alsof gekleurde mannen (of vrouwen) iets om minderheden geven waar ze zelf geen onderdeel van uitmaken
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:25:22 #33
459912 FlippingCoin
pi_209129138
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:20 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Blijkbaar voelt het wel als een bedreiging dat dat toch een stuk minder aan het worden is zie gejank in Op.
Nee dat valt wel mee juffie. Maar als jonge blanke man met een kutsalaris is het momenteel gewoon wel lastig denk ik. Hoogste percentage zelfdoding, daar kan je lachwekkend over doen, maar dan hoeft er voor vele andere kwesties ook wat minder begrip te zijn denk ik.
pi_209129149
dit laat toch meer zien dat die mensen de media veelst te serieus nemen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209129161
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee dat valt wel mee juffie. Maar als jonge blanke man met een kutsalaris is het momenteel gewoon wel lastig denk ik. Hoogste percentage zelfdoding, daar kan je lachwekkend over doen, maar dan hoeft er voor vele andere kwesties ook wat minder begrip te zijn denk ik.
1. Noem mij geen juffie
2. Het is voor iedereenmet een kutsalaris kut en lastig dus niet specifiek voor de jonge blanke man, alleen zij schrikken hier extra van want met lede ogen aankijken dat Achmet en Fleur het wel goed heeft is moeilijk te bekroppen.
pi_209129165
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:28 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
1. Noem mij geen juffie
2. Het is voor iedereenmet een kutsalaris kut en lastig dus niet specifiek voor de jonge blanke man, alleen zij schrikken hier extra van want met lede ogen aankijken dat Achmet en Fleur het wel goed heeft is moeilijk te bekroppen.
:') haha

Wat heb jij voor rare obsessie met het ras en geslacht van iemand? Oh, en de leeftijd ook nog blijkbaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2023 10:31:29 ]
pi_209129166
Vind het allemaal wat zeikerig overkomen.
pi_209129205
Knap hoe die types dan het eventuele succes van denkbeeldige personen aangrijpen om er iets negatiefs van te maken. Omdat andere fictieve personen daar dan boos over zouden zijn.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:36:09 #39
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209129207
Mijn excuses, toen ik verkondigde dat de polarisatie in zowel social media als traditionele media aanwezig zijn, zie ik dat er ook op FOK! hard aan de weg getimmerd wordt.
pi_209129213
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:28 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
1. Noem mij geen juffie
Hier weer zo iemand die denkt dat elke blanke man een racist is en een ander niks gunt.
-nee-
pi_209129314
‘Slechte tijd om een witte man te zijn’ vind ik wat aanstellerig maar wat meer oog voor de kwetsbare man zou zeker welkom zijn denk ik. Jongens doen het minder goed op school dan meisjes, haken vaker af bij hun studie, vaker verslaafd, trekken bij een scheiding sneller aan het korte eind wat betreft kinderen, zijn fors oververtegenwoordigd in zelfmoordcijfers, gaan gemiddeld een stuk eerder dood dan vrouwen..

Daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
pi_209129318
Ik voel me geen slachtoffer of dader.

Heb namelijk niet zo veel met 'mannen'-uitspraken. Veel te generaliserend, herken me er veel vaker niet dan wel in.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209129327
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
"De uitkomsten van het onderzoek zijn opmerkelijk te noemen, aangezien de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen nog altijd groot is. Dat geldt vooral als het gaat om inkomen voor hetzelfde werk."

Objectieve media hebben we toch in Nederland. Eigenlijk zegt men dus: leuk dat jij dit als man zo ervaart maar het is bullshit. (En de ervaringen van allerlei slachtoffergroepen in Nederland moeten we uiteraard wel heel serieus nemen)
Daarbij nog even de feiten: ja, er is een gender pay gap in Nederland. Nee, dat is niet door discriminatie (althans, zulks is nimmer aangetoond, ondanks dat velen het blijven proberen). In de praktijk blijkt het verklaarbaar door verschillende keuzes. Zoals b.v. meer deeltijd werken. En ja, dat zou wel raar zijn als vrouwen hetzelfde zouden verdienen in minder uren voor hetzelfde werk...

Dus dit is wederom de publieke omroep die een leugen brengt als feit. Dat mag gewoon. Tenzij het ON is. Dan moet je uit het bestel worden geflikkerd.
pi_209129360
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:45 schreef Raw85 het volgende:
‘Slechte tijd om een witte man te zijn’ vind ik wat aanstellerig maar wat meer oog voor de kwetsbare man zou zeker welkom zijn denk ik. Jongens doen het minder goed op school dan meisjes, haken vaker af bij hun studie, vaker verslaafd, trekken bij een scheiding sneller aan het korte eind wat betreft kinderen, zijn fors oververtegenwoordigd in zelfmoordcijfers, gaan gemiddeld een stuk eerder dood dan vrouwen..

nog meer? wat voor aandacht wil je dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209129364
Overigens: man of vrouw... je positie staat inderdaad onder druk. De maatschappij is in een constante concurrentie met elkaar. Niets is vanzelfsprekend.

Het is op bepaalde vlakken makkelijker als vrouw. En op bepaalde vlakken makkelijker als man. Maar het is zeer uitzonderlijk om het altijd makkelijk te hebben. Om niet te zeggen: bestaat niet.

Kortom: niet lullen (of kutten, voordat ik van seksisme beschuldigd ga worden), maar poetsen.
pi_209129477
Ach, we leven immers al een tijdje in een wereld waarin gevoel belangrijker is dan feit, dus gun die oude witte man ook zijn 15 minuten van faam. Wel zo eerlijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:00:16 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209129488
quote:

Klopt, gek genoeg zijn dat zaken die dan met niet worden aangestipt door de ondervraagden in dat artikel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:28:11 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209129747
Ik kan mij deze zorgen goed voorstellen. Er is natuurlijk ook vanuit bepaalde kringen een behoorlijke haatcampagne bezig jegens blanke, heteroseksuele mannen. Ik ben maar wat blij dat ik homo ben, daar kun je op sommige plekken ook echt je voordeel mee doen tegenwoordig.

Helaas is discriminatie tegen bepaalde groepen is volgens sommigen heel normaal en ook noodzakelijk om een gelijk speelveld te creëren. Vaak zijn dit opvallend genoeg de mensen die meest fanatiek zijn met betrekking tot onderwerpen zoals discriminatie en racisme. De types die zich 'anti-racistisch' of 'feminist' of 'een ally' noemen van LHBT'ers vinden het heel normaal om vrouwen voor te trekken of mensen meer kansen te bieden op basis van huidskleur of seksuele oriëntatie.

Het is dan ook belangrijk dat deze idioten een halt wordt toegeroepen, een lastige taak want men heeft menig instituut, organisatie en bedrijf in handen in het Westen.
quote:

[..]

Dit is een obsessie binnen sommige kringen, het hilarische is dat er nooit wordt gekeken naar de variabelen die dit kunnen verklaren. Maar men zal niet rusten tot vrouwen meer verdienen dan mannen, pas dan is het goed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het is allemaal zo huilie-huilie. Ach gut, witte mannen hebben het zwaar :')
Als je maar genoeg media tot je neemt en dan vooral de huilie artikelen, dan ga je op er een gegeven moment ook daadwerkelijk in geloven. Maar goed, dat is ook het doel van die artikelen natuurlijk.

Ik ben een witte man, verdien meer dan mijn vrouwelijke collega's in dezelfde functie (heb er naar gevraagd), wordt nooit aangehouden voor 'random' controle, oude dametjes houden nooit hun tas steviger vast (zag dat een keer letterlijk gebeuren toen een donkere jongen langsliep). Life is good

Als je je als witte man slachtoffer voelt, of 'overal schuld aan denkt te hebben', dan zit het een klein beetje scheef in je hoofd en moet je misschien een ander nieuwsdieet gaan volgen.
Ik twijfel erg aan de externe validiteit van deze claims. Daarnaast beïnvloed ook jouw eigen mediadieet het wereldbeeld dat je hebt. En het mag duidelijk zijn dat dit een eenzijdig mediadieet betreft. Daar zul je dit soort perspectieven niet snel horen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209129901
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Als je thuis wijvengezeik hebt is dat je eigen keuze, maar dan ook nog eens constant in de media en op je werk. Je doet dit verkeerd en dat verkeerd, en dat was jouw schuld en je moet veranderen, je bent een veranderingsproject. Dan wordt je nog achtergesteld ook tov luie vrouwen met hun pretstudies en allerlei sectioneel of intersectioneel slachtofferschapvolk. Je ploetert om de rekeningen en de reparations te kunnen betalen en dan krijg je altdoor te horen hoe geprivilegeerd je bent en hoe makkelijk je het hebt, terwijl je aldoor op eieren moet lopen om niet voor racist, seksist of verbale aanrander uitgemaakt te worden.

Zelf heb ik er sowieso al niet zoveel mee te maken en ik ben van generatie die nog weet dat het allemaal voorwaardelijk is, binnen door mannen geschapen voorwaarden, Het is een luxepositie die we als samenleving bereikt hebben, maar het zijn mannelijke poitie-agenten waardoor we vrouwelijjke politie-agenten kunnen hebben. Wij weten dat het werk voor de leuk gedaan kan worden doordat mannen doen wat moet gebeuren en dat als puntje bij paaltje komt de vrouwen beginnen te gillen en de mannen doen wat ze moeten doen. Maar als je nu een jaar of 30 bent dan ben je je hele leven volgestouwd met feminiene prietpraat en propaganda, door de media, door leraressen, zonder enige waardering voor je typisch mannelijke kwaliteiten. Met gevoel van eigenwaarde is al dat gedram aan je kop nog wel te doen, maar als dat structureel vernietigd is dan wordt het een ander verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209129971
Heb net de plee geschrobt, de vloer gedweild, het vuilnis weg gebracht, ik ga zo eieren halen bij m'n ouders én ik ga zo boodschappen doen. Ik heb het zwaaaar :'( :7

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 13:08:16 #51
5428 crew  miss_sly
pi_209130474
quote:

Daar ben ik het absoluut mee eens! Deze zaken die je hier benoemt, mogen zeker wel verbeteren voor mannen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209130583
quote:

[..]

Heel dom inderdaad. Het gaat hier idd niet om materiële of financiële zaken. Het gaat om cultuur en gedachtengoed in de samenleving. En om te zeggen 'maar jouw inkomen is hoger dan de mijne' is een suffe stropop.

Dat gezegd hebbende, ik ervaar het zelf niet tot weinig. Ten opzichte van getinte mannen, heb ik het idee dat ik als blanke man iets sneller vertrouwd wordt. In vergelijking tot vrouwen zijn er wel dingen waar je als manzijnde minder snel vertrouwd wordt en vrouwen sneller geloofd worden of onterecht in bescherming worden genomen. Maar ook daar heb ik weinig last van.
pi_209130739
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:49 schreef VEM2012 het volgende:
Het is op bepaalde vlakken makkelijker als vrouw. En op bepaalde vlakken makkelijker als man. Maar het is zeer uitzonderlijk om het altijd makkelijk te hebben. Om niet te zeggen: bestaat niet.
Als men de opdringerige mannen naar een ander land zou brengen, dan zou de jongere generatie het hier wel altijd gemakkelijk hebben.
pi_209131343
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men de opdringerige mannen naar een ander land zou brengen, dan zou de jongere generatie het hier wel altijd gemakkelijk hebben.
Er is natuurlijk wel wat meer dan alleen opdringerige mannen. Zelfs als iedereen zich netjes gedraagt zijn er best dingen te bedenken die voor een vrouw niet zo prettig zijn. Denk aan biologie. Een kind krijgen is voor een vrouw een stuk minder comfortabel. En als ze niet zwanger zijn, dan worden velen toch wel een of meerdere dagen per maand daarvoor 'gestraft'.

Maar nogmaals: iedereen kan wel fiepen over wat hem of haar allemaal tegenzit. Beter ben je bezig met je mogelijkheden optimaal benutten.
pi_209131377
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:22 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Heel dom inderdaad. Het gaat hier idd niet om materiële of financiële zaken. Het gaat om cultuur en gedachtengoed in de samenleving. En om te zeggen 'maar jouw inkomen is hoger dan de mijne' is een suffe stropop.

Dat gezegd hebbende, ik ervaar het zelf niet tot weinig. Ten opzichte van getinte mannen, heb ik het idee dat ik als blanke man iets sneller vertrouwd wordt. In vergelijking tot vrouwen zijn er wel dingen waar je als manzijnde minder snel vertrouwd wordt en vrouwen sneller geloofd worden of onterecht in bescherming worden genomen. Maar ook daar heb ik weinig last van.
Sluit ik me in mijn persoonlijke situatie wel bij aan hoor. Maar aangezien Nederlandse vrouwen hun slachtofferschap tegenwoordig vrij massaal claimen (terwijl alle dingen die jij noemt ook voor blanke vrouwen gelden en ik serieus denk dat je als blanke vrouw momenteel een voorsprongetje hebt) gun ik de mannen ook zeker een tegenstem.

Dat voorsprongetje is overigens niet groot en voor mij persoonlijk ook zeker niet iets om over te mekkeren. Maar op mijn werk nemen ze liever vrouwen aan terwijl het aanbod mannen veel groter is, heb je gezeur over gelijke betalingen en wordt dat gelijkgetrokken ongeacht wat voor werk je doet, krijg je deugcursussen en meer van dat soort onzin.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2023 14:43:42 ]
pi_209131391
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:29 schreef Marsenal het volgende:
Je moet als middelbare witte man in een goede buurt wonen, daar staan we nog steeds bovenaan de voedselketen.

Vrouwen van 40 die geen partner kunnen vinden, dat zijn de luidste stemmen in het polariserende debat over geslacht en gelijkheid. Zure sloten hebben nog nooit zo'n harde deining gehad.
Het soort zeikwijven waar het hier over gaat:

-
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 14:45:37 #57
5428 crew  miss_sly
pi_209131406
Ik denk dat het vooral nog dom is om het maar consequent over mannen vSs vrouwen te hebben. Haal die hakken uit het zand en probeer nou eens werkelijk naar elkaar te luisteren. Dit gepolariseer, waar het artikel een goed voorbeeld van is en wat TS met graagte deelt om het vuurtje van diezelfde polarisatie nog even een beetje op te stoken, komen de verhoudingen niet ten goede.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209131409
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is natuurlijk wel wat meer dan alleen opdringerige mannen. Zelfs als iedereen zich netjes gedraagt zijn er best dingen te bedenken die voor een vrouw niet zo prettig zijn. Denk aan biologie. Een kind krijgen is voor een vrouw een stuk minder comfortabel. En als ze niet zwanger zijn, dan worden velen toch wel een of meerdere dagen per maand daarvoor 'gestraft'.

Maar nogmaals: iedereen kan wel fiepen over wat hem of haar allemaal tegenzit. Beter ben je bezig met je mogelijkheden optimaal benutten.
Achja en als je een vrouw een beurt nodig hebt dan staat er over een uurtje een knappe man voor je deur. Zo zijn er altijd wel voordelen te noemen die het andere geslacht niet heeft.

Inderdaad wel mee eens dat je niet teveel moet miepen maar dit verhaal is wel ergens ontstaan en daar volgen tegenreacties op.
pi_209131429
quote:

Mannen zijn gewoon veel beter in zelfmoord plegen, omdat ze technisch superieur zijn.
pi_209131433
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:49 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens: man of vrouw... je positie staat inderdaad onder druk. De maatschappij is in een constante concurrentie met elkaar. Niets is vanzelfsprekend.

Kortom: niet lullen (of kutten, voordat ik van seksisme beschuldigd ga worden), maar poetsen.
Ben je er toch ingetuind
pi_209131437
Blanke mannen moeten achterin de bus zitten van de progressieven.
pi_209131768
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Daarbij nog even de feiten: ja, er is een gender pay gap in Nederland. Nee, dat is niet door discriminatie (althans, zulks is nimmer aangetoond, ondanks dat velen het blijven proberen). In de praktijk blijkt het verklaarbaar door verschillende keuzes. Zoals b.v. meer deeltijd werken. En ja, dat zou wel raar zijn als vrouwen hetzelfde zouden verdienen in minder uren voor hetzelfde werk...

Dus dit is wederom de publieke omroep die een leugen brengt als feit. Dat mag gewoon. Tenzij het ON is. Dan moet je uit het bestel worden geflikkerd.
Vermoeiend slachtofferverhaal inderdaad.
pi_209131929
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Achja en als je een vrouw een beurt nodig hebt dan staat er over een uurtje een knappe man voor je deur. Zo zijn er altijd wel voordelen te noemen die het andere geslacht niet heeft.

Een knappe man? Nope. Er zal zich vast wel een man aanbieden, maar de vraag is of die vrouw daarop zit te wachten.

Het is wel zo dat mannen minder selectief zijn. Zo schijnt het dat mannen 50% van de vrouwen minder dan gemiddeld aantrekkelijk vinden. Waar vrouwen 80% van de mannen minder dan gemiddeld aantrekkelijk vinden (team vrouw in dezen trouwens ;)).

Maar ja, uiteindelijk komt de balans terug. Zowel mannen als vrouwen willen op zijn minst toch wel een gemiddeld aantrekkelijk iemand voor een ONS. En ga dan maar rekenen... het is even lastig voor mannen als voor vrouwen. Vrouwen krijgen dus meer aanbod, maar het aanbod is voor hen gemiddeld wel een stuk slechter.
pi_209132275
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:22 schreef Cockwhale het volgende:

Dat gezegd hebbende, ik ervaar het zelf niet tot weinig. Ten opzichte van getinte mannen, heb ik het idee dat ik als blanke man iets sneller vertrouwd wordt.
Dat idee heb ik ook wel, en dat vooroordeel kan ook zomaar compleet contextonafhankelijk er zijn, 24 uur per dag. Ik had hier een tijdje geleden een glasvezel monteur die zijn zoontje mee had omdat die geen oppas kon krijgen. Zo to horen kwam hij vers van Aruba, en ik ben zuinig op mijn oude niet geschoonde stripboeken zonder 'verbeterde' tekst. Dus ik geef dat kind wat stripboeken mee omdat ik weiger om me te laten leiden door vooroordelen, mijn buurman dacht dat ik ze niet terug zou krijgen en ik was er zelf ook niet helemaal gerust op. Ik weet niet hoe dat cultureel zit. Maar ik kreeg ze keurig weer terug en hij was er zorgvuldig mee omgesprongen.

[/quote]
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 15:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een knappe man? Nope. Er zal zich vast wel een man aanbieden, maar de vraag is of die vrouw daarop zit te wachten.

Het is wel zo dat mannen minder selectief zijn. Zo schijnt het dat mannen 50% van de vrouwen minder dan gemiddeld aantrekkelijk vinden. Waar vrouwen 80% van de mannen minder dan gemiddeld aantrekkelijk vinden (team vrouw in dezen trouwens ;)).

Maar ja, uiteindelijk komt de balans terug. Zowel mannen als vrouwen willen op zijn minst toch wel een gemiddeld aantrekkelijk iemand voor een ONS. En ga dan maar rekenen... het is even lastig voor mannen als voor vrouwen. Vrouwen krijgen dus meer aanbod, maar het aanbod is voor hen gemiddeld wel een stuk slechter.
Ik heb daar ook iets van meegekregen maar dat is volgens mij wel binnen het kader van dat Amerikaans gelul over aantrekkelijkheid, waarbij ze helemaal los zijn van 'op elk potje past een dekseltje'. Je kunt wel in aantrekkelijkheidsklasses gaan denken, maar volgens mij is truc nou juist om iemand te vinden die jij aantrekkelijker vind dan dat anderen die persoon vinden.

Je ontkomt er niet aan dat er een mate van overeenstemming is wie er aantrekkelijker of minder aantrekkelijk is, maar als men dat groter gaat maken en het aandeel persoonlijk voorkeur kleiner gaan maken datn werkt dat natuurlijk minder goed. Wat wil je nou, een partner die echt aantrekkelijk vind of schouderklopjes van je vrienden dat ze zo'n lekker ding hebt geregeld? Dat loopt echt lang niet altijd gelijk op.
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat het vooral nog dom is om het maar consequent over mannen vSs vrouwen te hebben. Haal die hakken uit het zand en probeer nou eens werkelijk naar elkaar te luisteren. Dit gepolariseer, waar het artikel een goed voorbeeld van is en wat TS met graagte deelt om het vuurtje van diezelfde polarisatie nog even een beetje op te stoken, komen de verhoudingen niet ten goede.
Mee eens, maar volgens mij je zelf ook wel even in de spiegel kijken dan, en zeker niet als enige hier. Als het over het zware lot van vrouwen ging hier dan was het de mannen dit en vrouwen dat, en nu het over achtergestelde mannen gaat moeten we het ineens wel samen doen. Daar zit al een ongelijkheid in.

[ Bericht 8% gewijzigd door Weltschmerz op 13-05-2023 16:19:15 ]
  zaterdag 13 mei 2023 @ 16:17:21 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209132331
Tja veel mannen vinden het maar moeilijk dat je vrouwen niet meer een soort onderdanige wezentjes zijn. Maar dat je tegenwoordig ook met hun wensen rekening moet houden. Dus als je dat niet leert heb je het inderdaad zwaar.
pi_209132410
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
Door de opdringerige mannen zijn er toch minder mogelijkheden? Dat maakt het leven voor mannen met een andere aard toch veel te zwaar?
pi_209132426
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb daar ook iets van meegekregen maar dat is volgens mij wel binnen het kader van dat Amerikaans gelul over aantrekkelijkheid, waarbij ze helemaal los zijn van 'op elk potje past een dekseltje'. Je kunt wel in aantrekkelijkheidsklasses gaan denken, maar volgens mij is truc nou juist om iemand te vinden die jij aantrekkelijker vind dan dat anderen die persoon vinden.

Je ontkomt er niet aan dat er een mate van overeenstemming is wie er aantrekkelijker of minder aantrekkelijk is, maar als men dat groter gaat maken en het aandeel persoonlijk voorkeur kleiner gaan maken datn werkt dat natuurlijk minder goed. Wat wil je nou, een partner die echt aantrekkelijk vind of schouderklopjes van je vrienden dat ze zo'n lekker ding hebt geregeld? Dat loopt echt lang niet altijd gelijk op.
Mijn punt ging niet zo zeer over aantrekkelijkheid zelf, maar meer over dat de hogere selectiviteit van vrouwen gelijkmatig in het 'nadeel' werkt van vrouwen als mannen. En vrouwen daar dus naar mijn nimmer bescheiden mening helemaal niet in het voordeel zijn.

Als je als vrouw geld wil verdienen met seks, dan wel. Maar dan ruil je je eigen selectiviteit is voor cold hard cash (wel zo prettig om geen navorderingsaanslag IB te krijgen).

Als je valt op vrouwen waar bovengemiddeld veel andere mannen (en/of vrouwen) ook wel in geïnteresseerd zijn, dan is dat maar zo. Wat je op het eind zegt neigt een beetje naar de gedachte 'een mooie vrouw heb je nooit alleen'. Een gedachte die overigens onzin is. De verpakking zegt nu eenmaal niets over hoe het binnenwerk is. Ten goede en ten kwade.

Dat je je verder niet moet laten leiden door de schouderklopjes is vers twee. Al denk ik dat het niet vreemd is als het ego die schouderklopjes maar wat leuk vindt.
pi_209132435
Mietjes hebben het zwaarder.
Vakman pur sang
pi_209132495
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 16:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Door de opdringerige mannen zijn er toch minder mogelijkheden? Dat maakt het leven voor mannen met een andere aard toch veel te zwaar?
Bedoel je het vanuit de concurrentiepositie als man? Tsja, dat neigt een beetje naar een incelargument. Leuke vrouwen zul je toch je best voor moeten doen. Ik denk zelfs voor vrouwen die op zichzelf helemaal niet zo goed in de datingmarkt liggen. Maar zeker tegenwoordig is er heel veel concurrentie zichtbaar. Dat is toegenomen. Daar staat tegenover dat de vijver in gelijke mate groter is geworden.

Je kan moeilijk verwachten dat andere mannen de leuke vrouwen maar links laten liggen zodat jij moeiteloos ze om je vinger kan winden. A. werkt het niet zo. B. waarom zou je?

Maar ook hier weer: je kan klagen over wat je om je heen ziet. Je kan ook aan jezelf gaan werken. Klagen is doorgaans de beste weg naar teleurstelling.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 16:34:04 #70
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_209132499
Karakter-gebonden sores.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_209132554
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 14:45 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat is toch mooi? Man vs. Vrouw haten elkaar: Gevolg: Minder mensen ^O^

Grapje natuurlijk. Ik snap het allemaal niet meer. Het is toch de bedoeling dat man/vrouw bij elkaar zijn?

Ik heb mijn portie al aan Fikkie gegeven. 't zuur er mee. :W
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_209132610
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 16:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn punt ging niet zo zeer over aantrekkelijkheid zelf, maar meer over dat de hogere selectiviteit van vrouwen gelijkmatig in het 'nadeel' werkt van vrouwen als mannen. En vrouwen daar dus naar mijn nimmer bescheiden mening helemaal niet in het voordeel zijn.
Die selectiviteit is nogal vertekend omdat dit vooral om puur uiterlijke aantrekkingskracht voor de ONS of anderzins niet al te serieuze seksuele omgang. Vrouwen zijn veel minder goed in opgewonden raken van een uiterlijk dan mannnen dus leggen die de lat hoger, logisch. Ook denken ze vaak zo selectief te kunnen zijn doordat ze het vermogen van mannen om totaal onverschillig vrouwen te neuken die ze niet zo aantrekkelijk vinden onderschatten. Heel veel mannen die ze afwijzen voor een avontuurtje omdat ze die te min voor hen vinden, kunnen ze niet krijgen voor een vaste relatie omdat de man ze daar dan weer te min voor vindt.

quote:
Als je valt op vrouwen waar bovengemiddeld veel andere mannen (en/of vrouwen) ook wel in geïnteresseerd zijn, dan is dat maar zo. Wat je op het eind zegt neigt een beetje naar de gedachte 'een mooie vrouw heb je nooit alleen'. Een gedachte die overigens onzin is. De verpakking zegt nu eenmaal niets over hoe het binnenwerk is. Ten goede en ten kwade.

Dat je je verder niet moet laten leiden door de schouderklopjes is vers twee. Al denk ik dat het niet vreemd is als het ego die schouderklopjes maar wat leuk vindt.
Daarom. Ik vind het dan ook geen volwassen benadering. Ik denk dus dat je juist als je daarin wat meer ontwikkelt je die egokick van een vrouw waar alle mannen naar kijken wat minder hoog waardeert, en juist bij vrouwen waarvan je je afvraagt of je nou de enige bent die ziet hoe woest aantrekkelijk ze is je een serieus plan moet gaan trekken.

Dat maakt niet iedereen even aantrekkelijk en je zal daar altijd categorien in houden, maar in die percentagegewijze benadering is de factor 'op elk potje past een dekseltje', de sterk persoonlijke voorkeur, helemaal verdwenen. Als iedereen achter dezelfde 20 of zelfs 50% aanzit werkt het niet.
pi_209133020
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 16:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..] Je kan ook aan jezelf gaan werken. Klagen is doorgaans de beste weg naar teleurstelling.
Je zaagt hier aan het fundament van Fok he? :D
Vakman pur sang
pi_209133088
Hangt er van af hoe je bent als persoon. Als je als man het lastig vind om mannelijk te zijn dan is dat misschien zwaarder dan een vrouw die vanuit zichzelf heel vrouwelijk is. En andersom ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 17:36:08 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209133250
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 16:17 schreef Hexagon het volgende:
Tja veel mannen vinden het maar moeilijk dat je vrouwen niet meer een soort onderdanige wezentjes zijn. Maar dat je tegenwoordig ook met hun wensen rekening moet houden. Dus als je dat niet leert heb je het inderdaad zwaar.
Veel mannen? Je hebt hier de cijfers van begrijp ik?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209133371
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 17:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Veel mannen? Je hebt hier de cijfers van begrijp ik?
Joh, die is gestopt met lezen van de titel. Uiteindelijk blijkt gewoon dat vrouwen nog vaker dan mannen vinden dat ze het heel zwaar hebben vanwege hun geslacht. Kortom: er zijn meer vrouwen die de slachtofferrol met verve vervullen, echter volgens Hexagon ligt dat dan vooral aan de mannen die niet om kunnen gaan met sterke vrouwen.

Schiet mij maar lek.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 17:59:29 #77
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_209133503
Leuk beamer-topic wel :D
  zaterdag 13 mei 2023 @ 18:32:50 #78
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_209133940
Allah, De Meest Genadevolle, belast geen ziel boven haar vermogen. Dus misschien kunnen wij mannen niet aan wat vrouwen doormaken, en vrouwen niet wat mannen doormaken. Dus laten we elkaar steunen, ipv bestrijden.
En Allah weet het het beste
pi_209134067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 18:32 schreef GewoonUitNL het volgende:
Allah, De Meest Genadevolle, belast geen ziel boven haar vermogen. Dus misschien kunnen wij mannen niet aan wat vrouwen doormaken, en vrouwen niet wat mannen doormaken. Dus laten we elkaar steunen, ipv bestrijden.
Verrassende wending, dat moet ik je nageven.
pi_209134264
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:20 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Lijkt me eerder dat ze de regels van het spel der jankers en slachtofferschap hebben geleerd en zijn gaan meespelen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')