abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209129066
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:10 schreef Aberkullie het volgende:
Waren diezelfde mannen maar zo verontwaardigd bij elk onderzoek dat werd gedaan naar ongelijkheid waarbij witte mannen goed wegkwamen maar dat was allemaal wel prima.
Dit wou ik ook net schrijven. Nu ze merken dat ze niet meer als de superieure soort gezien worden is het janken :') Ooit opgekomen voor minderheden en onrecht tegen andere mensen? Nahh dat waren betere tijden!
pi_209129077
Hans Teeuwen die kop al :') met zijn spuugbek :r
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:16:30 #29
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209129083
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hier in Zuid-Korea zie je de toekomst van NL op dat vlak een beetje. Extreem veel polarisatie. Omdat mannen ook 2 jaar het leger in moeten vinden veel dat ze ook meer verdienen (letterlijk en figuurlijk). Extreem kapitalistische samenleving met heftige feministische uitingen als reactie op het conservatieve gedachtegoed. Politiek lijkt de kloof alleen maar groter te maken met rare uitspraken en dergelijke. Resultaat is een geboortecijfer van 0,7 met een halvering van de populatie in 50 jaar. (en 60% zijn dan 65 plusser zijn)
Interessant dat je in Zuid-Korea woont.

De man-vrouw verhoudingen zijn momenteel niet al te best: individuen vinden steeds later een partner en de frequenties van überhaupt relaties in diens algemeenheid nemen af. Er is geen vastigheid meer te vinden in traditionele relaties. Het gezin is allang geen hoeksteen meer van de samenleving, maar het individu is daarvoor in de plaats gekomen. Op zich is dat niet zo erg, ik heb altijd individualisme gepredikt in plaats van collectivisme, maar we nemen hierdoor een bepaalde vastigheid weg bij mensen. Die weggenomen vastigheid zorgt voor opgekropte frustratie die latent aanwezig is in de psyche van het individu. Wat dan weer doorwerkt in mogelijke toekomstige relaties die dan ook weer niet al te lang zullen duren.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:16:46 #30
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209129086
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:14 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Dit wou ik ook net schrijven. Nu ze merken dat ze niet meer als de superieure soort gezien worden is het janken :') Ooit opgekomen voor minderheden en onrecht tegen andere mensen? Nahh dat waren betere tijden!
Zo worden ze nog steeds gezien hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209129105
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Zo worden ze nog steeds gezien hoor.
Blijkbaar voelt het wel als een bedreiging dat dat toch een stuk minder aan het worden is zie gejank in Op.
pi_209129111
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:10 schreef Aberkullie het volgende:
Waren diezelfde mannen maar zo verontwaardigd bij elk onderzoek dat werd gedaan naar ongelijkheid waarbij witte mannen goed wegkwamen maar dat was allemaal wel prima.
Alsof gekleurde mannen (of vrouwen) iets om minderheden geven waar ze zelf geen onderdeel van uitmaken
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:25:22 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209129138
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:20 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Blijkbaar voelt het wel als een bedreiging dat dat toch een stuk minder aan het worden is zie gejank in Op.
Nee dat valt wel mee juffie. Maar als jonge blanke man met een kutsalaris is het momenteel gewoon wel lastig denk ik. Hoogste percentage zelfdoding, daar kan je lachwekkend over doen, maar dan hoeft er voor vele andere kwesties ook wat minder begrip te zijn denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209129149
dit laat toch meer zien dat die mensen de media veelst te serieus nemen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209129161
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee dat valt wel mee juffie. Maar als jonge blanke man met een kutsalaris is het momenteel gewoon wel lastig denk ik. Hoogste percentage zelfdoding, daar kan je lachwekkend over doen, maar dan hoeft er voor vele andere kwesties ook wat minder begrip te zijn denk ik.
1. Noem mij geen juffie
2. Het is voor iedereenmet een kutsalaris kut en lastig dus niet specifiek voor de jonge blanke man, alleen zij schrikken hier extra van want met lede ogen aankijken dat Achmet en Fleur het wel goed heeft is moeilijk te bekroppen.
pi_209129165
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:28 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
1. Noem mij geen juffie
2. Het is voor iedereenmet een kutsalaris kut en lastig dus niet specifiek voor de jonge blanke man, alleen zij schrikken hier extra van want met lede ogen aankijken dat Achmet en Fleur het wel goed heeft is moeilijk te bekroppen.
:') haha

Wat heb jij voor rare obsessie met het ras en geslacht van iemand? Oh, en de leeftijd ook nog blijkbaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2023 10:31:29 ]
pi_209129166
Vind het allemaal wat zeikerig overkomen.
pi_209129205
Knap hoe die types dan het eventuele succes van denkbeeldige personen aangrijpen om er iets negatiefs van te maken. Omdat andere fictieve personen daar dan boos over zouden zijn.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:36:09 #39
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209129207
Mijn excuses, toen ik verkondigde dat de polarisatie in zowel social media als traditionele media aanwezig zijn, zie ik dat er ook op FOK! hard aan de weg getimmerd wordt.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209129213
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:28 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
1. Noem mij geen juffie
Hier weer zo iemand die denkt dat elke blanke man een racist is en een ander niks gunt.
-nee-
pi_209129314
‘Slechte tijd om een witte man te zijn’ vind ik wat aanstellerig maar wat meer oog voor de kwetsbare man zou zeker welkom zijn denk ik. Jongens doen het minder goed op school dan meisjes, haken vaker af bij hun studie, vaker verslaafd, trekken bij een scheiding sneller aan het korte eind wat betreft kinderen, zijn fors oververtegenwoordigd in zelfmoordcijfers, gaan gemiddeld een stuk eerder dood dan vrouwen..

Daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
pi_209129318
Ik voel me geen slachtoffer of dader.

Heb namelijk niet zo veel met 'mannen'-uitspraken. Veel te generaliserend, herken me er veel vaker niet dan wel in.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209129327
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
"De uitkomsten van het onderzoek zijn opmerkelijk te noemen, aangezien de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen nog altijd groot is. Dat geldt vooral als het gaat om inkomen voor hetzelfde werk."

Objectieve media hebben we toch in Nederland. Eigenlijk zegt men dus: leuk dat jij dit als man zo ervaart maar het is bullshit. (En de ervaringen van allerlei slachtoffergroepen in Nederland moeten we uiteraard wel heel serieus nemen)
Daarbij nog even de feiten: ja, er is een gender pay gap in Nederland. Nee, dat is niet door discriminatie (althans, zulks is nimmer aangetoond, ondanks dat velen het blijven proberen). In de praktijk blijkt het verklaarbaar door verschillende keuzes. Zoals b.v. meer deeltijd werken. En ja, dat zou wel raar zijn als vrouwen hetzelfde zouden verdienen in minder uren voor hetzelfde werk...

Dus dit is wederom de publieke omroep die een leugen brengt als feit. Dat mag gewoon. Tenzij het ON is. Dan moet je uit het bestel worden geflikkerd.
pi_209129360
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:45 schreef Raw85 het volgende:
‘Slechte tijd om een witte man te zijn’ vind ik wat aanstellerig maar wat meer oog voor de kwetsbare man zou zeker welkom zijn denk ik. Jongens doen het minder goed op school dan meisjes, haken vaker af bij hun studie, vaker verslaafd, trekken bij een scheiding sneller aan het korte eind wat betreft kinderen, zijn fors oververtegenwoordigd in zelfmoordcijfers, gaan gemiddeld een stuk eerder dood dan vrouwen..

nog meer? wat voor aandacht wil je dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209129364
Overigens: man of vrouw... je positie staat inderdaad onder druk. De maatschappij is in een constante concurrentie met elkaar. Niets is vanzelfsprekend.

Het is op bepaalde vlakken makkelijker als vrouw. En op bepaalde vlakken makkelijker als man. Maar het is zeer uitzonderlijk om het altijd makkelijk te hebben. Om niet te zeggen: bestaat niet.

Kortom: niet lullen (of kutten, voordat ik van seksisme beschuldigd ga worden), maar poetsen.
pi_209129477
Ach, we leven immers al een tijdje in een wereld waarin gevoel belangrijker is dan feit, dus gun die oude witte man ook zijn 15 minuten van faam. Wel zo eerlijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:00:16 #47
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209129488
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:45 schreef Raw85 het volgende:

Klopt, gek genoeg zijn dat zaken die dan met niet worden aangestipt door de ondervraagden in dat artikel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:28:11 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209129747
Ik kan mij deze zorgen goed voorstellen. Er is natuurlijk ook vanuit bepaalde kringen een behoorlijke haatcampagne bezig jegens blanke, heteroseksuele mannen. Ik ben maar wat blij dat ik homo ben, daar kun je op sommige plekken ook echt je voordeel mee doen tegenwoordig.

Helaas is discriminatie tegen bepaalde groepen is volgens sommigen heel normaal en ook noodzakelijk om een gelijk speelveld te creëren. Vaak zijn dit opvallend genoeg de mensen die meest fanatiek zijn met betrekking tot onderwerpen zoals discriminatie en racisme. De types die zich 'anti-racistisch' of 'feminist' of 'een ally' noemen van LHBT'ers vinden het heel normaal om vrouwen voor te trekken of mensen meer kansen te bieden op basis van huidskleur of seksuele oriëntatie.

Het is dan ook belangrijk dat deze idioten een halt wordt toegeroepen, een lastige taak want men heeft menig instituut, organisatie en bedrijf in handen in het Westen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
"De uitkomsten van het onderzoek zijn opmerkelijk te noemen, aangezien de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen nog altijd groot is. Dat geldt vooral als het gaat om inkomen voor hetzelfde werk."

Objectieve media hebben we toch in Nederland. Eigenlijk zegt men dus: leuk dat jij dit als man zo ervaart maar het is bullshit. (En de ervaringen van allerlei slachtoffergroepen in Nederland moeten we uiteraard wel heel serieus nemen)
Dit is een obsessie binnen sommige kringen, het hilarische is dat er nooit wordt gekeken naar de variabelen die dit kunnen verklaren. Maar men zal niet rusten tot vrouwen meer verdienen dan mannen, pas dan is het goed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het is allemaal zo huilie-huilie. Ach gut, witte mannen hebben het zwaar :')
Als je maar genoeg media tot je neemt en dan vooral de huilie artikelen, dan ga je op er een gegeven moment ook daadwerkelijk in geloven. Maar goed, dat is ook het doel van die artikelen natuurlijk.

Ik ben een witte man, verdien meer dan mijn vrouwelijke collega's in dezelfde functie (heb er naar gevraagd), wordt nooit aangehouden voor 'random' controle, oude dametjes houden nooit hun tas steviger vast (zag dat een keer letterlijk gebeuren toen een donkere jongen langsliep). Life is good

Als je je als witte man slachtoffer voelt, of 'overal schuld aan denkt te hebben', dan zit het een klein beetje scheef in je hoofd en moet je misschien een ander nieuwsdieet gaan volgen.
Ik twijfel erg aan de externe validiteit van deze claims. Daarnaast beïnvloed ook jouw eigen mediadieet het wereldbeeld dat je hebt. En het mag duidelijk zijn dat dit een eenzijdig mediadieet betreft. Daar zul je dit soort perspectieven niet snel horen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209129901
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Als je thuis wijvengezeik hebt is dat je eigen keuze, maar dan ook nog eens constant in de media en op je werk. Je doet dit verkeerd en dat verkeerd, en dat was jouw schuld en je moet veranderen, je bent een veranderingsproject. Dan wordt je nog achtergesteld ook tov luie vrouwen met hun pretstudies en allerlei sectioneel of intersectioneel slachtofferschapvolk. Je ploetert om de rekeningen en de reparations te kunnen betalen en dan krijg je altdoor te horen hoe geprivilegeerd je bent en hoe makkelijk je het hebt, terwijl je aldoor op eieren moet lopen om niet voor racist, seksist of verbale aanrander uitgemaakt te worden.

Zelf heb ik er sowieso al niet zoveel mee te maken en ik ben van generatie die nog weet dat het allemaal voorwaardelijk is, binnen door mannen geschapen voorwaarden, Het is een luxepositie die we als samenleving bereikt hebben, maar het zijn mannelijke poitie-agenten waardoor we vrouwelijjke politie-agenten kunnen hebben. Wij weten dat het werk voor de leuk gedaan kan worden doordat mannen doen wat moet gebeuren en dat als puntje bij paaltje komt de vrouwen beginnen te gillen en de mannen doen wat ze moeten doen. Maar als je nu een jaar of 30 bent dan ben je je hele leven volgestouwd met feminiene prietpraat en propaganda, door de media, door leraressen, zonder enige waardering voor je typisch mannelijke kwaliteiten. Met gevoel van eigenwaarde is al dat gedram aan je kop nog wel te doen, maar als dat structureel vernietigd is dan wordt het een ander verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209129971
Heb net de plee geschrobt, de vloer gedweild, het vuilnis weg gebracht, ik ga zo eieren halen bij m'n ouders én ik ga zo boodschappen doen. Ik heb het zwaaaar :'( :7

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')