Dit wou ik ook net schrijven. Nu ze merken dat ze niet meer als de superieure soort gezien worden is het jankenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:10 schreef Aberkullie het volgende:
Waren diezelfde mannen maar zo verontwaardigd bij elk onderzoek dat werd gedaan naar ongelijkheid waarbij witte mannen goed wegkwamen maar dat was allemaal wel prima.
Interessant dat je in Zuid-Korea woont.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier in Zuid-Korea zie je de toekomst van NL op dat vlak een beetje. Extreem veel polarisatie. Omdat mannen ook 2 jaar het leger in moeten vinden veel dat ze ook meer verdienen (letterlijk en figuurlijk). Extreem kapitalistische samenleving met heftige feministische uitingen als reactie op het conservatieve gedachtegoed. Politiek lijkt de kloof alleen maar groter te maken met rare uitspraken en dergelijke. Resultaat is een geboortecijfer van 0,7 met een halvering van de populatie in 50 jaar. (en 60% zijn dan 65 plusser zijn)
Zo worden ze nog steeds gezien hoor.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:14 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Dit wou ik ook net schrijven. Nu ze merken dat ze niet meer als de superieure soort gezien worden is het jankenOoit opgekomen voor minderheden en onrecht tegen andere mensen? Nahh dat waren betere tijden!
Blijkbaar voelt het wel als een bedreiging dat dat toch een stuk minder aan het worden is zie gejank in Op.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zo worden ze nog steeds gezien hoor.
Alsof gekleurde mannen (of vrouwen) iets om minderheden geven waar ze zelf geen onderdeel van uitmakenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:10 schreef Aberkullie het volgende:
Waren diezelfde mannen maar zo verontwaardigd bij elk onderzoek dat werd gedaan naar ongelijkheid waarbij witte mannen goed wegkwamen maar dat was allemaal wel prima.
Nee dat valt wel mee juffie. Maar als jonge blanke man met een kutsalaris is het momenteel gewoon wel lastig denk ik. Hoogste percentage zelfdoding, daar kan je lachwekkend over doen, maar dan hoeft er voor vele andere kwesties ook wat minder begrip te zijn denk ik.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:20 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Blijkbaar voelt het wel als een bedreiging dat dat toch een stuk minder aan het worden is zie gejank in Op.
1. Noem mij geen juffiequote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee dat valt wel mee juffie. Maar als jonge blanke man met een kutsalaris is het momenteel gewoon wel lastig denk ik. Hoogste percentage zelfdoding, daar kan je lachwekkend over doen, maar dan hoeft er voor vele andere kwesties ook wat minder begrip te zijn denk ik.
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:28 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
1. Noem mij geen juffie
2. Het is voor iedereenmet een kutsalaris kut en lastig dus niet specifiek voor de jonge blanke man, alleen zij schrikken hier extra van want met lede ogen aankijken dat Achmet en Fleur het wel goed heeft is moeilijk te bekroppen.
Hier weer zo iemand die denkt dat elke blanke man een racist is en een ander niks gunt.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:28 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
1. Noem mij geen juffie
2. Het is voor iedereenmet een kutsalaris kut en lastig dus niet specifiek voor de jonge blanke man, alleen zij schrikken hier extra van want met lede ogen aankijken dat Achmet en Fleur het wel goed heeft is moeilijk te bekroppen.
Daarbij nog even de feiten: ja, er is een gender pay gap in Nederland. Nee, dat is niet door discriminatie (althans, zulks is nimmer aangetoond, ondanks dat velen het blijven proberen). In de praktijk blijkt het verklaarbaar door verschillende keuzes. Zoals b.v. meer deeltijd werken. En ja, dat zou wel raar zijn als vrouwen hetzelfde zouden verdienen in minder uren voor hetzelfde werk...quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
"De uitkomsten van het onderzoek zijn opmerkelijk te noemen, aangezien de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen nog altijd groot is. Dat geldt vooral als het gaat om inkomen voor hetzelfde werk."
Objectieve media hebben we toch in Nederland. Eigenlijk zegt men dus: leuk dat jij dit als man zo ervaart maar het is bullshit. (En de ervaringen van allerlei slachtoffergroepen in Nederland moeten we uiteraard wel heel serieus nemen)
nog meer? wat voor aandacht wil je dan?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:45 schreef Raw85 het volgende:
‘Slechte tijd om een witte man te zijn’ vind ik wat aanstellerig maar wat meer oog voor de kwetsbare man zou zeker welkom zijn denk ik. Jongens doen het minder goed op school dan meisjes, haken vaker af bij hun studie, vaker verslaafd, trekken bij een scheiding sneller aan het korte eind wat betreft kinderen, zijn fors oververtegenwoordigd in zelfmoordcijfers, gaan gemiddeld een stuk eerder dood dan vrouwen..
Daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
Klopt, gek genoeg zijn dat zaken die dan met niet worden aangestipt door de ondervraagden in dat artikel.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:45 schreef Raw85 het volgende:
‘Slechte tijd om een witte man te zijn’ vind ik wat aanstellerig maar wat meer oog voor de kwetsbare man zou zeker welkom zijn denk ik. Jongens doen het minder goed op school dan meisjes, haken vaker af bij hun studie, vaker verslaafd, trekken bij een scheiding sneller aan het korte eind wat betreft kinderen, zijn fors oververtegenwoordigd in zelfmoordcijfers, gaan gemiddeld een stuk eerder dood dan vrouwen..
Daar mag best wat meer aandacht voor zijn.
Dit is een obsessie binnen sommige kringen, het hilarische is dat er nooit wordt gekeken naar de variabelen die dit kunnen verklaren. Maar men zal niet rusten tot vrouwen meer verdienen dan mannen, pas dan is het goed.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
"De uitkomsten van het onderzoek zijn opmerkelijk te noemen, aangezien de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen nog altijd groot is. Dat geldt vooral als het gaat om inkomen voor hetzelfde werk."
Objectieve media hebben we toch in Nederland. Eigenlijk zegt men dus: leuk dat jij dit als man zo ervaart maar het is bullshit. (En de ervaringen van allerlei slachtoffergroepen in Nederland moeten we uiteraard wel heel serieus nemen)
Ik twijfel erg aan de externe validiteit van deze claims. Daarnaast beïnvloed ook jouw eigen mediadieet het wereldbeeld dat je hebt. En het mag duidelijk zijn dat dit een eenzijdig mediadieet betreft. Daar zul je dit soort perspectieven niet snel horen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is allemaal zo huilie-huilie. Ach gut, witte mannen hebben het zwaar
Als je maar genoeg media tot je neemt en dan vooral de huilie artikelen, dan ga je op er een gegeven moment ook daadwerkelijk in geloven. Maar goed, dat is ook het doel van die artikelen natuurlijk.
Ik ben een witte man, verdien meer dan mijn vrouwelijke collega's in dezelfde functie (heb er naar gevraagd), wordt nooit aangehouden voor 'random' controle, oude dametjes houden nooit hun tas steviger vast (zag dat een keer letterlijk gebeuren toen een donkere jongen langsliep). Life is good
Als je je als witte man slachtoffer voelt, of 'overal schuld aan denkt te hebben', dan zit het een klein beetje scheef in je hoofd en moet je misschien een ander nieuwsdieet gaan volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |