Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Die gestoorde met de handle libs of tiktok? Dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meest waarschijnlijke kandidaat die ik genoemd zie worden is Chaya Raichik en als dat correct is denk ik niet dat ik daar medelijden mee kan hebben.
Die ja.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die gestoorde met de handle libs of tiktok?
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, ja. Zou het wel waard zijn voor de totale meltdowns die dan volgen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die gestoorde met de handle libs of tiktok? Dat lijkt me sterk.
Wat is er gestoord aan haar?quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Als de kritiek terecht is, wat het dan waarschijnlijk zou zijn gezien de gestoordheid en radicale politieke hoek van deze dame en de toch behoorlijk grote invloed van Twitter (althans, ik weet niet echt of dat zo is, maar dat is wel mijn beeld), zie ik de lol er niet zo in om wat te lachen om mensen die wat heftig reageren en zich kennelijk zorgen maken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:45 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, ja. Zou het wel waard zijn voor de totale meltdowns die dan volgen.
wtfquote:Op donderdag 11 mei 2023 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Als de kritiek terecht is, wat het dan waarschijnlijk zou zijn gezien de gestoordheid en radicale politieke hoek van deze dame en de toch behoorlijk grote invloed van Twitter (althans, ik weet niet echt of dat zo is, maar dat is wel mijn beeld), zie ik de lol er niet zo in om wat te lachen om mensen die wat heftig reageren en zich kennelijk zorgen maken.
Stel dat - weet ik veel ... zeg .. - Andre van Duijn wordt aangesteld waarop totale meltdowns volgen, dan kan ik er wel om lachen, hoewel dat ook wel om de gehele clownsshow is dan.
Die maakte er een dagtaak van om te doen alsof regenbogen op basisscholen ene groot issue was. Continue anti-lgbtq hatespeech. Met veel succes wel, want dat is deels overgenomen door de republikeinse partij.quote:
Het enige wat libs doet is het herplaatsen van video's die de mensen zelf gepost hebben?quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die maakte er een dagtaak van om te doen alsof regenbogen op basisscholen ene groot issue was. Continue anti-lgbtq hatespeech. Met veel succes wel, want dat is deels overgenomen door de republikeinse partij.
Ze heeft een vrij uitgebreid wikipedia artikel https://en.wikipedia.org/wiki/Libs_of_TikTok
Het is ook maar een website, he.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Als de kritiek terecht is, wat het dan waarschijnlijk zou zijn gezien de gestoordheid en radicale politieke hoek van deze dame en de toch behoorlijk grote invloed van Twitter (althans, ik weet niet echt of dat zo is, maar dat is wel mijn beeld), zie ik de lol er niet zo in om wat te lachen om mensen die wat heftig reageren en zich kennelijk zorgen maken.
Dat wel. Wel eentje met veel invloed, denk ik. Dat denkt Musk ook.quote:
Hoe denk jij over deze groepering die Breitbart aanbracht?quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het enige wat libs doet is het herplaatsen van video's die de mensen zelf gepost hebben?
ben jij amerikaans?quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe denk jij over deze groepering die Breitbart aanbracht?
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik dat gestoord. Maar ja, ze posten alleen maar criminaliteit.
Mja, steeds minderquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat wel. Wel eentje met veel invloed, denk ik. Dat denkt Musk ook.
Hopelijk (ongeacht wie CEO is). Weet niet of dat echt zo is. Maar goed, dat vind ik ook van Facebook of TikTok enzo.quote:
Facebook is al nauwelijks meer relevant, behalve voor opa's & oma's.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hopelijk (ongeacht wie CEO is). Weet niet of dat echt zo is. Maar goed, dat vind ik ook van Facebook of TikTok ofzo.
Die stemmen doorgaans wel meer. Zeker in een land als de VS.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Facebook is al nauwelijks meer relevant, behalve voor opa's & oma's.
Die filmpjes waren wel erg grappigquote:Op donderdag 11 mei 2023 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die maakte er een dagtaak van om te doen alsof regenbogen op basisscholen ene groot issue was. Continue anti-lgbtq hatespeech. Met veel succes wel, want dat is deels overgenomen door de republikeinse partij.
Ze heeft een vrij uitgebreid wikipedia artikel https://en.wikipedia.org/wiki/Libs_of_TikTok
Zou wel passend zijn, je topvrouw niet aanstellen op basis van kwalificaties maar op basis van hoe goed ze de libs wel niet gepwned heeft.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
kunnen we het daar nog mooi over hebbenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 08:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zou wel passend zijn, je topvrouw niet aanstellen op basis van kwalificaties maar op basis van hoe goed ze de libs wel niet gepwned heeft.
Ik weet niet of het zo slim is om iemand van het WEF aan te stellen als CEO.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:00 schreef aTypisch het volgende:
https://www.linkedin.com/in/lindayaccarino/
het wordt waarschijnlijk deze
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:00 schreef aTypisch het volgende:
https://www.linkedin.com/in/lindayaccarino/
het wordt waarschijnlijk deze
Het is allemaal een complot van de WEFquote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:16 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo slim is om iemand van het WEF aan te stellen als CEO.
Het is allemaal een complot van de WEFquote:Op vrijdag 12 mei 2023 08:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zou wel passend zijn, je topvrouw niet aanstellen op basis van kwalificaties maar op basis van hoe goed ze de libs wel niet gepwned heeft.
Zou je haar weffen?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is allemaal een complot van de WEF
Eh, oke.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het is allemaal een complot van de WEF
Tag anders even de mensen die je nu aan het uitschelden bent, misschien kunnen ze dan reagerenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
Maar betekent dit dat Musk eigenlijk controlled opposition is volgens de rechtse wappie cultisten, daar ben ik wel benieuwd naar.
Zo te zien past ze goed bij hoe Musk zijn visie tot op heden uitgedragen heeft.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Tag anders even de mensen die je nu aan het uitschelden bent, misschien kunnen ze dan reageren
hier nog een wat oudere foto van de nieuwe CEO van X, de nieuwe all-in one app
[ afbeelding ]
Ik ga het even opzoeken op NOS.nlquote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
Maar betekent dit dat Musk eigenlijk controlled opposition is volgens de rechtse wappie cultisten, daar ben ik wel benieuwd naar.
Hoe werkt dat eigenlijk als je van mening bent dat de NOS het staatsjournaal maakt?quote:
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo te zien past ze goed bij hoe Musk zijn visie tot op heden uitgedragen heeft.
Maakt dat veel verschil dan? Het is toch altijd pro immigratie, klimaatbangmakerij en meer EU?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zijn ze dan de afgelopen paar jaar biased voor de VVD, CU, D66 en CDA en tegen GL, PvdA en JA21 ofzo? En dan bij een volgende coalitie switcht dat?
Stel dat waar is wat je zegt, dat het altijd pro-immigratie, klimaatbangmakerij en meer EU berichten zijn die ze plaatsen. Dan ben je van mening dat dit is, omdat ze geld van de overheid krijgen, omdat de overheid ook daarvoor zou zijn?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Maakt dat veel verschil dan? Het is toch altijd pro immigratie, klimaatbangmakerij en meer EU?
Zou kunnen ik weet het niet joh.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Stel dat waar is wat je zegt, dat het altijd pro-immigratie, klimaatbangmakerij en meer EU berichten zijn die ze plaatsen. Dan ben je van mening dat dit is, omdat ze geld van de overheid krijgen, omdat de overheid ook daarvoor zou zijn?
Ze berichten gewoon over wat er gebeurt. Dat jij het zo interpreteert zegt meer over jou dan de NOS.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Maakt dat veel verschil dan? Het is toch altijd pro immigratie, klimaatbangmakerij en meer EU?
Ja natuurlijk maar om een hele andere reden: berichten wat er op rechts gebeurt. Staat nb in zijn bio slimpiequote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
https://twitter.com/RonFilipkowski/following
hij volgt haar zelf ook
wat een totaaldebiel
Oh, dus een follow staat niet automatisch gelijk aan het totaal eens zijn met alles wat die persoon post?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar om een hele andere reden: berichten wat er op rechts gebeurt. Staat nb in zijn bio slimpie
Nee natuurlijk kan dat andere redenen hebben.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, dus een follow staat niet automatisch gelijk aan het totaal eens zijn met alles wat die persoon post?
Ok, wat is dan het punt van Ron?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk kan dat andere redenen hebben.
Oh, ja, free speech absolutist of zo?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Erdogan heeft Musk blijkbaar even op de vingers getikt. Dan ga je natuurlijk censureren. Dat is logisch.
Het zijn precies dezelfde figuren die in koor riepen 'dat kan helemaal niet want je hebt wetten en daar dient Twitter zich aan te houden' als Musk riep dat hij 'free speech' wilde op Twitter.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:16 schreef MoreDakka het volgende:
Niet om Musk te verdedigen maar hij heeft toch al sinds het begin gezegd dat hij zich zou houden aan de wet? Erdogan censureert alle platforms, niet alleen Twitter. Net doen alsof dit een Musk probleem is slaat weer nergens op.
Als Twitter niet meedoet wordt het gewoon weer geband in Turkije dus net doen alsof Musk een keus heeft is zo kinderachtig. Het probleem ligt bij Erdogan.
dat is marketingpraatquote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ja, free speech absolutist of zo?![]()
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Erdogan heeft Musk blijkbaar even op de vingers getikt. Dan ga je natuurlijk censureren. Dat is logisch.
De dubbele moraal is ook gewoon weer zo typisch. Als het gaat om bemoeienis vanuit Amerikaanse instanties dan is het huis te klein en komen er "Twitter Files". Maar wanneer Turkije wil censureren dan moet het maar gewoon kunnen en is het logisch.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:59 schreef Montov het volgende:
Twitter throttlen is duidelijk de beste optie, en dat zeg ik niet eens als een anti-Twitterer.
Maar ja, Musk dreigt inkomsten en invloed te verliezen, dus dan weet je welke keuze gemaakt wordt.
Je snapt echt niet het verschil tussen een censuurwet en vrijwillige samenwerking?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 19:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
De dubbele moraal is ook gewoon weer zo typisch. Als het gaat om bemoeienis vanuit Amerikaanse instanties dan is het huis te klein en komen er "Twitter Files". Maar wanneer Turkije wil censureren dan moet het maar gewoon kunnen en is het logisch.
Waarom is dat de beste optie? Dan hebben Turken dus helemaal geen twitter meer. Niet dat dat mij persoonlijk iets boeit, maar toch.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:59 schreef Montov het volgende:
Twitter throttlen is duidelijk de beste optie, en dat zeg ik niet eens als een anti-Twitterer.
Maar ja, Musk dreigt inkomsten en invloed te verliezen, dus dan weet je welke keuze gemaakt wordt.
hij werkt ook nog steeds samen/met de amerikaanse autoriteitenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 19:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
De dubbele moraal is ook gewoon weer zo typisch. Als het gaat om bemoeienis vanuit Amerikaanse instanties dan is het huis te klein en komen er "Twitter Files". Maar wanneer Turkije wil censureren dan moet het maar gewoon kunnen en is het logisch.
Better uninformed than misinformed.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 19:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is dat de beste optie? Dan hebben Turken dus helemaal geen twitter meer. Niet dat dat mij persoonlijk iets boeit, maar toch.
Bovendien hebben Turken dan ten minste ook echt last van het wanbeleid van hun dictator in plaats van dat het allemaal koek en ei lijkt. Wat hopelijk tot het afnemen van zijn populariteit leidt.quote:
over dubbele moraal gesprokenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien hebben Turken dan ten minste ook echt last van het wanbeleid van hun dictator in plaats van dat het allemaal koek en ei lijkt. Wat hopelijk tot het afnemen van zijn populariteit leidt.
Ik denk dat het punt is "beter helemaal niets voor Turken dan voornamelijk pro Erdogan content op Twitter". Wat ik wel redelijk vind klinken.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je lijkt hiermee te claimen dat alle informatie op Twitter misinformatie is.
Waarom? Twitter is er niet alleen voor lokale politiek hé. Er zijn genoeg Turken die Twitter voor heel andere dingen gebruiken. Bovendien is het zo neerbuigend. Censuur is gewoon slecht in het algemeen, er is geen goed compromis.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:32 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt is "beter helemaal niets voor Turken dan voornamelijk pro Erdogan content op Twitter". Wat ik wel redelijk vind klinken.
Hoezo? Het is toch gewoon relevante context?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:40 schreef Scrummie het volgende:
Yes, deel 311 van de Twitter tijdlijn van Kijkertje
Context voor wat?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo? Het is toch gewoon relevante context?
Context voor de keuze om anti-Erdogan geluid te blokkeren. Nogal een belangenverstrengeling.quote:
Dus dan maar in het voordeel van Erdogan? Ik vind dit nogal een trieste ontwikkeling van de zogenaamde "free speech absolutist" en "BoTh SidEs!!" pro musk fanboys.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom? Twitter is er niet alleen voor politiek hé. Er zijn genoeg Turken die Twitter voor heel andere dingen gebruiken. Bovendien is het zo neerbuigend. Censuur is gewoon slecht in het algemeen, er is geen goed compromis.
En ook nog eens vlak voor de verkiezingenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dus dan maar in het voordeel van Erdogan? Ik vind dit nogal een trieste ontwikkeling van de zogenaamde "free speech absolutist" en "BoTh SidEs!!" pro musk fanboys.
Was dit niet een belangrijke reden waarom Musk Twitter overnam? Teveel bias? Nu doen zij censoren maar dan in het voordeel van een gast als Erdogan.
Wat? Turkije blokkeert al jaren allerhande social media op de manier. Net doen alsof dat met Musk te maken heeft is een absurde conspiracy theorie.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Context voor de keuze om anti-Erdogan geluid te blokkeren. Nogal een belangenverstrengeling.
quote:What's confusing to many Turks is why Twitter is so willing to comply with Turkish demands to block content. Between 2012 and 2015, Twitter withheld 8,428 tweets worldwide, 6,673 of which were from the Turkey. Last year alone, 4,670 of the 5,887 censored tweets came from Turkey.
Het is gewoon een dilemma waar je nooit goed uit gaat komen. Volledige free speech klinkt leuk, totdat je het in de praktijk probeert te brengen. Voor Amerika zal Elon er zelf nog wel gevoel bij hebben, maar wat doe je als bevolkingsgroep A haatberichten gaat verspreiden over bevolkingsgroep B, in een land waar je nooit eerder van hebt gehoord?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dus dan maar in het voordeel van Erdogan? Ik vind dit nogal een trieste ontwikkeling van de zogenaamde "free speech absolutist" en "BoTh SidEs!!" pro musk fanboys.
Was dit niet een belangrijke reden waarom Musk Twitter overnam? Teveel bias? Nu doen zij censoren maar dan in het voordeel van een gast als Erdogan.
Wat? Hij is toch de eigenaar van Twitter en bepaalt het beleid van Twitter hieromtrent?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Turkije blokkeert al jaren allerhande social media op de manier. Net doen alsof dat met Musk te maken heeft is een absurde conspiracy theorie.
Ja, en hij voert het beleid uit dat ook voor hem al werd uitgevoerd en wat hij ook al gezegd had te zou doen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat? Hij is toch de eigenaar van Twitter en bepaalt het beleid van Twitter hieromtrent?
Dat geeft aan dat de man nogal een belangenverstrengeling heeft. Ik heb de indruk dat je het echt veel moeilijker maakt dan het is.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en hij voert het beleid uit dat ook voor hem al werd uitgevoerd en wat hij ook al gezegd had te zou doen.
Dus wat heeft in vredesnaam die SpaceX deal er mee maken?
Welke belangenverstrengeling is dat dan?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat de man nogal een belangenverstrengeling heeft. Ik heb de indruk dat je het echt veel moeilijker maakt dan het is.
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat? Hij is toch de eigenaar van Twitter en bepaalt het beleid van Twitter hieromtrent?
Ja, goed, hoe @Kijkertje het bedoelt moet ze zelf maar toelichten als ze dat wilt doen. Ik interpreteer het als dat er een belangenverstrengeling zit voor Musk waar hij met zijn ene bedrijf een leuk contract heeft met de Turkse overheid onder Erdogan en met zijn andere bedrijf gehoor geeft om het anti-Erdogan geluid te verminderen. Daarmee is het belang van het ene bedrijf mogelijk in het geding met het belang van het andere bedrijf, ofwel belangenverstrengeling.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welke belangenverstrengeling is dat dan?
Medhi Hassan zegt het niet, Kijkertje zegt het niet en jij claimt ook zomaar wat. Wat een ruis weer.
Wat een onzin, het ene bedrijf voert gewoon zijn gebruikelijke beleid uit. Om in jouw ogen belangenverstrengeling (die je gewoon verzint) tegen te gaan moet Twitter zichzelf laten blokkeren in dat land? Is dat op zichzelf dan al geen belangenverstrengeling? Dit gaat echt nergens over.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, goed, hoe @:kijkertje het bedoelt moet ze zelf maar toelichten als ze dat wilt doen. Ik interpreteer het als dat er een belangenverstrengeling zit voor Musk waar hij met zijn ene bedrijf een leuk contract heeft met de Turkse regering onder Erdogan en met zijn andere bedrijf gehoor geeft om het anti-Erdogan geluid te verminderen. Daarmee is het belang van het ene bedrijf mogelijk in het geding met het belang van het andere bedrijf, ofwel belangenverstrengeling.
Dat heb ik destijds ook aangehaald. Het was namelijk lachwekkend om te zien hoe hij steeds verder opschoof in zijn denken en hij zich steeds meer ging realiseren wat voor shitzooi hij zich op de hals had gehaald.quote:
Ja, het "gebruikelijke" beleid van de oude eigenaren waar Musk zelf kritiek op had, omdat het bedrijf daardoor "biased" was in zijn optiek. Nu doet hij wat hij "old" Twitter van beschuldigt: een kant censureren. En dat terwijl zijn ander bedrijf wordt betaald door de overheid die door deze censuur is geholpen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin, het ene bedrijf voert gewoon zijn gebruikelijke beleid uit.
Zucht, waarom lees je niet gewoon het topic? 3 posts boven je staat zijn tweet uit april 2022.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:20 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ja, het "gebruikelijke" beleid van de oude eigenaren waar Musk zelf kritiek op had, omdat het bedrijf daardoor "biased" was in zijn optiek. Nu doet hij wat hij "old" Twitter van beschuldigt: een kant censureren. En dat terwijl zijn ander bedrijf wordt betaald door de overheid die door deze censuur is geholpen.
Dictaturen moeten in de wereld van Musk nog uitgevonden worden? Wat is dit nou voor een naïef gezwam?quote:
En dat is een excuus voor wat, precies? "Wij censureren voor de regerende partij". Hoezo is dat beter dan oude Twitter"? Bias wordt hierdoor alleen erger. Musk knielt vaker dan oude Twitter voor censuur.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zucht, waarom lees je niet gewoon het topic? 3 posts boven je staat zijn tweet uit april 2022.
Het is geen excuus, het is gewoon beleid. Nogmaals, er is een verschil tussen censurerende wetgeving en vrijwillige medewerking. Waarom is dat zo moeilijk te snappen?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:31 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En dat is een excuus voor wat, precies? "Wij censureren voor de regerende partij". Hoezo is dat beter dan oude Twitter"? Bias wordt hierdoor alleen erger. Musk knielt vaker dan oude Twitter voor censuur.
Oh dus er is een wet in Turkije die Erdogan het recht geeft omTwitter helemaal af te sluiten? Die is er helemaal niet en Erdogans ban werd weer ogeheven door de rechter onder de vorige leiding. Die hadden nl precies hetzelfde probleem en zij pakten dat een stuk beter aan. Gewoon voor laten komen maar daar gaat Elon natuurlijk geen moeite voor doen. Die is veel meer gebaat bij een goede relatie met die autocraat ivm zijn andere bedrijven.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zucht, waarom lees je niet gewoon het topic? 3 posts boven je staat zijn tweet uit april 2022.
jij bent wel goed in de marketing getraptquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat heb ik destijds ook aangehaald. Het was namelijk lachwekkend om te zien hoe hij steeds verder opschoof in zijn denken en hij zich steeds meer ging realiseren wat voor shitzooi hij zich op de hals had gehaald.
Zoals ik het me herinner begon het ermee dat hij eerst zei dat er meer vrijheid van meningsuiting moest zijn, waarop mensen zoals ik aangaven dat daar grenzen aan zijn. In de VS is dat ruim, maar daar is racisme bv. wel legaal ... hoe wil Twitter daar mee om gaan en hoe wil Twitter daar mee om gaan als het gaat om andere democratieën? De EU heeft bv. ook zo zijn regels.
Daarop was zijn reactie van "ja, nee, natuurlijk hou ik me aan de regels!" - zie bv. de door jou aangehaalde tweet. Maar de vraag die er is, is natuurlijk wanneer je als bedrijf kiest om vrijheid van meningsuiting te laten prevaleren boven wetgeving. Een (quasi-)dictator laten besluiten wat jij als bedrijf niet mag weergeven om oppositie te onderdrukken, staat een stuk verder af van zijn uitgesproken ideaal van vrijheid van meningsuiting, dan zich houden aan de wet in de VS en de EU bv.
je begrijpt het onderwerp nog steeds niet?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:31 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En dat is een excuus voor wat, precies? "Wij censureren voor de regerende partij". Hoezo is dat beter dan oude Twitter"? Bias wordt hierdoor alleen erger. Musk knielt vaker dan oude Twitter voor censuur.
Onzin, Turkije heeft een nieuwe wet aangenomen in 2022 die hen wel het recht geeft om websites te blokkeren.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh dus er is een wet in Turkije die Erdogan het recht geeft omTwitter helemaal af te sluiten? Die is er helemaal niet en Erdogans ban werd weer ogeheven door de rechter onder de vorige leiding. Die hadden nl precies hetzelfde probleem en zij pakten dat een stuk beter aan.
Ja, en? Ze kunnen ook weigeren en in beroep gaan, nogal slap gedrag om zich maar te schikken als vrijheid van meningsuiting zogenaamd zo belangrijk is.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin, Turkije heeft een nieuwe wet aangenomen in 2022 die hen wel het recht geeft om websites te blokkeren.
stukje hoog in de emotie?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh dus er is een wet in Turkije die Erdogan het recht geeft omTwitter helemaal af te sluiten? Die is er helemaal niet en Erdogans ban werd weer ogeheven door de rechter onder de vorige leiding. Die hadden nl precies hetzelfde probleem en zij pakten dat een stuk beter aan. Gewoon voor laten komen maar daar gaat Elon natuurlijk geen moeite voor doen. Die is veel meer gebaat bij een goede relatie met die autocraat ivm zijn andere bedrijven.
[ twitter ]
ook jij bent dus in de free speech marketing getraptquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:46 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ja, en? Ze kunnen ook weigeren en in beroep gaan, nogal slap gedrag om zich maar te schikken als vrijheid van meningsuiting zogenaamd zo belangrijk is.
Weinig succesvol dan, want ik kom niet meer op Twitterquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ook jij bent dus in de free speech marketing getrapt
Hij heeft er 44 miljard voor neergelegd.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:47 schreef aTypisch het volgende:
Toch bijzonder hoe Musk altijd zoveel aandacht op zich weet te vestigen. Erg knap
Mijn onderwerp is nog steeds "Musk/Twitter is op het gebied van censuur/bias erger dan oude Twitter".quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:41 schreef aTypisch het volgende:
je begrijpt het onderwerp nog steeds niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |