Het is gewoon een dilemma waar je nooit goed uit gaat komen. Volledige free speech klinkt leuk, totdat je het in de praktijk probeert te brengen. Voor Amerika zal Elon er zelf nog wel gevoel bij hebben, maar wat doe je als bevolkingsgroep A haatberichten gaat verspreiden over bevolkingsgroep B, in een land waar je nooit eerder van hebt gehoord?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dus dan maar in het voordeel van Erdogan? Ik vind dit nogal een trieste ontwikkeling van de zogenaamde "free speech absolutist" en "BoTh SidEs!!" pro musk fanboys.
Was dit niet een belangrijke reden waarom Musk Twitter overnam? Teveel bias? Nu doen zij censoren maar dan in het voordeel van een gast als Erdogan.
Wat? Hij is toch de eigenaar van Twitter en bepaalt het beleid van Twitter hieromtrent?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Turkije blokkeert al jaren allerhande social media op de manier. Net doen alsof dat met Musk te maken heeft is een absurde conspiracy theorie.
Ja, en hij voert het beleid uit dat ook voor hem al werd uitgevoerd en wat hij ook al gezegd had te zou doen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat? Hij is toch de eigenaar van Twitter en bepaalt het beleid van Twitter hieromtrent?
Dat geeft aan dat de man nogal een belangenverstrengeling heeft. Ik heb de indruk dat je het echt veel moeilijker maakt dan het is.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en hij voert het beleid uit dat ook voor hem al werd uitgevoerd en wat hij ook al gezegd had te zou doen.
Dus wat heeft in vredesnaam die SpaceX deal er mee maken?
Welke belangenverstrengeling is dat dan?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat de man nogal een belangenverstrengeling heeft. Ik heb de indruk dat je het echt veel moeilijker maakt dan het is.
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat? Hij is toch de eigenaar van Twitter en bepaalt het beleid van Twitter hieromtrent?
Ja, goed, hoe @Kijkertje het bedoelt moet ze zelf maar toelichten als ze dat wilt doen. Ik interpreteer het als dat er een belangenverstrengeling zit voor Musk waar hij met zijn ene bedrijf een leuk contract heeft met de Turkse overheid onder Erdogan en met zijn andere bedrijf gehoor geeft om het anti-Erdogan geluid te verminderen. Daarmee is het belang van het ene bedrijf mogelijk in het geding met het belang van het andere bedrijf, ofwel belangenverstrengeling.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welke belangenverstrengeling is dat dan?
Medhi Hassan zegt het niet, Kijkertje zegt het niet en jij claimt ook zomaar wat. Wat een ruis weer.
Wat een onzin, het ene bedrijf voert gewoon zijn gebruikelijke beleid uit. Om in jouw ogen belangenverstrengeling (die je gewoon verzint) tegen te gaan moet Twitter zichzelf laten blokkeren in dat land? Is dat op zichzelf dan al geen belangenverstrengeling? Dit gaat echt nergens over.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, goed, hoe @:kijkertje het bedoelt moet ze zelf maar toelichten als ze dat wilt doen. Ik interpreteer het als dat er een belangenverstrengeling zit voor Musk waar hij met zijn ene bedrijf een leuk contract heeft met de Turkse regering onder Erdogan en met zijn andere bedrijf gehoor geeft om het anti-Erdogan geluid te verminderen. Daarmee is het belang van het ene bedrijf mogelijk in het geding met het belang van het andere bedrijf, ofwel belangenverstrengeling.
Dat heb ik destijds ook aangehaald. Het was namelijk lachwekkend om te zien hoe hij steeds verder opschoof in zijn denken en hij zich steeds meer ging realiseren wat voor shitzooi hij zich op de hals had gehaald.quote:
Ja, het "gebruikelijke" beleid van de oude eigenaren waar Musk zelf kritiek op had, omdat het bedrijf daardoor "biased" was in zijn optiek. Nu doet hij wat hij "old" Twitter van beschuldigt: een kant censureren. En dat terwijl zijn ander bedrijf wordt betaald door de overheid die door deze censuur is geholpen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin, het ene bedrijf voert gewoon zijn gebruikelijke beleid uit.
Zucht, waarom lees je niet gewoon het topic? 3 posts boven je staat zijn tweet uit april 2022.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:20 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Ja, het "gebruikelijke" beleid van de oude eigenaren waar Musk zelf kritiek op had, omdat het bedrijf daardoor "biased" was in zijn optiek. Nu doet hij wat hij "old" Twitter van beschuldigt: een kant censureren. En dat terwijl zijn ander bedrijf wordt betaald door de overheid die door deze censuur is geholpen.
Dictaturen moeten in de wereld van Musk nog uitgevonden worden? Wat is dit nou voor een naef gezwam?quote:
En dat is een excuus voor wat, precies? "Wij censureren voor de regerende partij". Hoezo is dat beter dan oude Twitter"? Bias wordt hierdoor alleen erger. Musk knielt vaker dan oude Twitter voor censuur.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zucht, waarom lees je niet gewoon het topic? 3 posts boven je staat zijn tweet uit april 2022.
Het is geen excuus, het is gewoon beleid. Nogmaals, er is een verschil tussen censurerende wetgeving en vrijwillige medewerking. Waarom is dat zo moeilijk te snappen?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:31 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En dat is een excuus voor wat, precies? "Wij censureren voor de regerende partij". Hoezo is dat beter dan oude Twitter"? Bias wordt hierdoor alleen erger. Musk knielt vaker dan oude Twitter voor censuur.
Oh dus er is een wet in Turkije die Erdogan het recht geeft omTwitter helemaal af te sluiten? Die is er helemaal niet en Erdogans ban werd weer ogeheven door de rechter onder de vorige leiding. Die hadden nl precies hetzelfde probleem en zij pakten dat een stuk beter aan. Gewoon voor laten komen maar daar gaat Elon natuurlijk geen moeite voor doen. Die is veel meer gebaat bij een goede relatie met die autocraat ivm zijn andere bedrijven.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zucht, waarom lees je niet gewoon het topic? 3 posts boven je staat zijn tweet uit april 2022.
jij bent wel goed in de marketing getraptquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat heb ik destijds ook aangehaald. Het was namelijk lachwekkend om te zien hoe hij steeds verder opschoof in zijn denken en hij zich steeds meer ging realiseren wat voor shitzooi hij zich op de hals had gehaald.
Zoals ik het me herinner begon het ermee dat hij eerst zei dat er meer vrijheid van meningsuiting moest zijn, waarop mensen zoals ik aangaven dat daar grenzen aan zijn. In de VS is dat ruim, maar daar is racisme bv. wel legaal ... hoe wil Twitter daar mee om gaan en hoe wil Twitter daar mee om gaan als het gaat om andere democratien? De EU heeft bv. ook zo zijn regels.
Daarop was zijn reactie van "ja, nee, natuurlijk hou ik me aan de regels!" - zie bv. de door jou aangehaalde tweet. Maar de vraag die er is, is natuurlijk wanneer je als bedrijf kiest om vrijheid van meningsuiting te laten prevaleren boven wetgeving. Een (quasi-)dictator laten besluiten wat jij als bedrijf niet mag weergeven om oppositie te onderdrukken, staat een stuk verder af van zijn uitgesproken ideaal van vrijheid van meningsuiting, dan zich houden aan de wet in de VS en de EU bv.
je begrijpt het onderwerp nog steeds niet?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:31 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En dat is een excuus voor wat, precies? "Wij censureren voor de regerende partij". Hoezo is dat beter dan oude Twitter"? Bias wordt hierdoor alleen erger. Musk knielt vaker dan oude Twitter voor censuur.
Onzin, Turkije heeft een nieuwe wet aangenomen in 2022 die hen wel het recht geeft om websites te blokkeren.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh dus er is een wet in Turkije die Erdogan het recht geeft omTwitter helemaal af te sluiten? Die is er helemaal niet en Erdogans ban werd weer ogeheven door de rechter onder de vorige leiding. Die hadden nl precies hetzelfde probleem en zij pakten dat een stuk beter aan.
Ja, en? Ze kunnen ook weigeren en in beroep gaan, nogal slap gedrag om zich maar te schikken als vrijheid van meningsuiting zogenaamd zo belangrijk is.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin, Turkije heeft een nieuwe wet aangenomen in 2022 die hen wel het recht geeft om websites te blokkeren.
stukje hoog in de emotie?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh dus er is een wet in Turkije die Erdogan het recht geeft omTwitter helemaal af te sluiten? Die is er helemaal niet en Erdogans ban werd weer ogeheven door de rechter onder de vorige leiding. Die hadden nl precies hetzelfde probleem en zij pakten dat een stuk beter aan. Gewoon voor laten komen maar daar gaat Elon natuurlijk geen moeite voor doen. Die is veel meer gebaat bij een goede relatie met die autocraat ivm zijn andere bedrijven.
[ twitter ]
ook jij bent dus in de free speech marketing getraptquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:46 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ja, en? Ze kunnen ook weigeren en in beroep gaan, nogal slap gedrag om zich maar te schikken als vrijheid van meningsuiting zogenaamd zo belangrijk is.
Weinig succesvol dan, want ik kom niet meer op Twitterquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:47 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ook jij bent dus in de free speech marketing getrapt
Hij heeft er 44 miljard voor neergelegd.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:47 schreef aTypisch het volgende:
Toch bijzonder hoe Musk altijd zoveel aandacht op zich weet te vestigen. Erg knap
Mijn onderwerp is nog steeds "Musk/Twitter is op het gebied van censuur/bias erger dan oude Twitter".quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:41 schreef aTypisch het volgende:
je begrijpt het onderwerp nog steeds niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |