Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Die gestoorde met de handle libs of tiktok? Dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meest waarschijnlijke kandidaat die ik genoemd zie worden is Chaya Raichik en als dat correct is denk ik niet dat ik daar medelijden mee kan hebben.
Die ja.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die gestoorde met de handle libs of tiktok?
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, ja. Zou het wel waard zijn voor de totale meltdowns die dan volgen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die gestoorde met de handle libs of tiktok? Dat lijkt me sterk.
Wat is er gestoord aan haar?quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Als de kritiek terecht is, wat het dan waarschijnlijk zou zijn gezien de gestoordheid en radicale politieke hoek van deze dame en de toch behoorlijk grote invloed van Twitter (althans, ik weet niet echt of dat zo is, maar dat is wel mijn beeld), zie ik de lol er niet zo in om wat te lachen om mensen die wat heftig reageren en zich kennelijk zorgen maken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:45 schreef L_auteur het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, ja. Zou het wel waard zijn voor de totale meltdowns die dan volgen.
wtfquote:Op donderdag 11 mei 2023 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Als de kritiek terecht is, wat het dan waarschijnlijk zou zijn gezien de gestoordheid en radicale politieke hoek van deze dame en de toch behoorlijk grote invloed van Twitter (althans, ik weet niet echt of dat zo is, maar dat is wel mijn beeld), zie ik de lol er niet zo in om wat te lachen om mensen die wat heftig reageren en zich kennelijk zorgen maken.
Stel dat - weet ik veel ... zeg .. - Andre van Duijn wordt aangesteld waarop totale meltdowns volgen, dan kan ik er wel om lachen, hoewel dat ook wel om de gehele clownsshow is dan.
Die maakte er een dagtaak van om te doen alsof regenbogen op basisscholen ene groot issue was. Continue anti-lgbtq hatespeech. Met veel succes wel, want dat is deels overgenomen door de republikeinse partij.quote:
Het enige wat libs doet is het herplaatsen van video's die de mensen zelf gepost hebben?quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die maakte er een dagtaak van om te doen alsof regenbogen op basisscholen ene groot issue was. Continue anti-lgbtq hatespeech. Met veel succes wel, want dat is deels overgenomen door de republikeinse partij.
Ze heeft een vrij uitgebreid wikipedia artikel https://en.wikipedia.org/wiki/Libs_of_TikTok
Het is ook maar een website, he.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, ik snap dat niet zo. Als de kritiek terecht is, wat het dan waarschijnlijk zou zijn gezien de gestoordheid en radicale politieke hoek van deze dame en de toch behoorlijk grote invloed van Twitter (althans, ik weet niet echt of dat zo is, maar dat is wel mijn beeld), zie ik de lol er niet zo in om wat te lachen om mensen die wat heftig reageren en zich kennelijk zorgen maken.
Dat wel. Wel eentje met veel invloed, denk ik. Dat denkt Musk ook.quote:
Hoe denk jij over deze groepering die Breitbart aanbracht?quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:59 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het enige wat libs doet is het herplaatsen van video's die de mensen zelf gepost hebben?
ben jij amerikaans?quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe denk jij over deze groepering die Breitbart aanbracht?
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik dat gestoord. Maar ja, ze posten alleen maar criminaliteit.
Mja, steeds minderquote:Op donderdag 11 mei 2023 23:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat wel. Wel eentje met veel invloed, denk ik. Dat denkt Musk ook.
Hopelijk (ongeacht wie CEO is). Weet niet of dat echt zo is. Maar goed, dat vind ik ook van Facebook of TikTok enzo.quote:
Facebook is al nauwelijks meer relevant, behalve voor opa's & oma's.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hopelijk (ongeacht wie CEO is). Weet niet of dat echt zo is. Maar goed, dat vind ik ook van Facebook of TikTok ofzo.
Die stemmen doorgaans wel meer. Zeker in een land als de VS.quote:Op donderdag 11 mei 2023 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Facebook is al nauwelijks meer relevant, behalve voor opa's & oma's.
Die filmpjes waren wel erg grappigquote:Op donderdag 11 mei 2023 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die maakte er een dagtaak van om te doen alsof regenbogen op basisscholen ene groot issue was. Continue anti-lgbtq hatespeech. Met veel succes wel, want dat is deels overgenomen door de republikeinse partij.
Ze heeft een vrij uitgebreid wikipedia artikel https://en.wikipedia.org/wiki/Libs_of_TikTok
Zou wel passend zijn, je topvrouw niet aanstellen op basis van kwalificaties maar op basis van hoe goed ze de libs wel niet gepwned heeft.quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
kunnen we het daar nog mooi over hebbenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 08:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zou wel passend zijn, je topvrouw niet aanstellen op basis van kwalificaties maar op basis van hoe goed ze de libs wel niet gepwned heeft.
Ik weet niet of het zo slim is om iemand van het WEF aan te stellen als CEO.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:00 schreef aTypisch het volgende:
https://www.linkedin.com/in/lindayaccarino/
het wordt waarschijnlijk deze
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:00 schreef aTypisch het volgende:
https://www.linkedin.com/in/lindayaccarino/
het wordt waarschijnlijk deze
Het is allemaal een complot van de WEFquote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:16 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo slim is om iemand van het WEF aan te stellen als CEO.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |