Ja we hebben ons lekker in de hoek geschilderd.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 06:04 schreef Hanca het volgende:
Europese Rekenkamer zeer kritisch over het Europese landbouwbeleid, waarbij nadrukkelijk Nederland als slechtste jongetje van de klas naar voren komt.
https://www.trouw.nl/buit(...)-vervuilen~b9fd69cb/
[..]
De Rekenkamer stelt voor om betere, hardere afspraken te maken en om het meten van de bodemkwaliteit te verplichten. De Europese Commissie neemt alle aanbevelingen van de Rekenkamer over. Dit zou kunnen betekenen dat zelfs de huidige stikstofregels niet voldoende zijn en dat er ook extra regels voor nitraat moeten komen.
Te gek voor woorden de hele situatie. Geen regie, niemand neemt verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Boze boeren naar Brussel en Straatsburg omdat ze gekort worden op hun subsidies en ook nog eens minder mogen vervuilen dat gaat nog wat worden.
Jawel de typische boeren doorschuif verantwoordelijkheid van de lto door maanden zogenaamd serieus te onderhandelen en dan op het laatst de stekker eruit te trekken..quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Te gek voor woorden de hele situatie. Geen regie, niemand neemt verantwoordelijkheid.
Kunnen we mooi de grens dichtdoen als ze eenmaal de grens over zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Boze boeren naar Brussel en Straatsburg omdat ze gekort worden op hun subsidies en ook nog eens minder mogen vervuilen dat gaat nog wat worden.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden. En er loopt flink wat pus uit heel wat wonden inmiddels. Ruimschoots sprake van wanbestuur.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja we hebben ons lekker in de hoek geschilderd.
Maar serieus ik hoop dat de EC eens doorpakt want dit gekloot met die boeren kan niet meer. We schuiven dit dossier nu al zeker 25 jaar voor ons uit.
Ze gaan maar in Brussel protesteren en dan met de matrak er overeen.
Ja, eind jaren 90 lag er een voorstel in de ministerraad om gedurende een langere termijn (ik dacht 20 jaar) de veestapel fors te verkleinen. Dat had toen pijnloos gekund. Alleen de reactie: LTO boos, de boeren met tractors de snelweg op, een minister die af treedt en de Rabobank die eens contact op neemt met al hun ingangen in Den Haag. Het pijnloze plan verdwijnt van tafel, de veestapel groeit gigantisch en nu moet het pijnlijk. Maar wie zijn schuld is dat?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja we hebben ons lekker in de hoek geschilderd.
Maar serieus ik hoop dat de EC eens doorpakt want dit gekloot met die boeren kan niet meer. We schuiven dit dossier nu al zeker 25 jaar voor ons uit.
Ze gaan maar in Brussel protesteren en dan met de matrak er overeen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, eind jaren 90 lag er een voorstel in de ministerraad om gedurende een lamgere termijn (ik dacht 20 jaar) de veestapel fors te verkleinen. Dat had toen pijnloos gekund. Alleen de reactie: LTO boos, de boeren met tractors de snelweg op, een minister die af treedt en de Rabobank die eens contact op neemt met al hun ingangen in Den Haag. Het pijnloze plan verdwijnt van tafel, de veestapel groeit gigantisch en nu moet het pijnlijk. Maar wie zijn schuld is dat?
sterker nogquote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, eind jaren 90 lag er een voorstel in de ministerraad om gedurende een langere termijn (ik dacht 20 jaar) de veestapel fors te verkleinen. Dat had toen pijnloos gekund. Alleen de reactie: LTO boos, de boeren met tractors de snelweg op, een minister die af treedt en de Rabobank die eens contact op neemt met al hun ingangen in Den Haag. Het pijnloze plan verdwijnt van tafel, de veestapel groeit gigantisch en nu moet het pijnlijk. Maar wie zijn schuld is dat?
Klopt wel, maar die rennen snel weg als ze een deel van de oplossing zijn.quote:
Dan rijden die stront uit op het Malieveldquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sterker nog
vanaf 1976 tot 2015 hadden we het melkquotum , dat melkquotum werd bij iedere koop en verkoop kleiner
waarom is dat melkquotum geschrapt , geen mens die het weet
in 2017 bleek dat iedere boer en 30% koeien bij had gekocht en de melkprijs stortte ineen soms tot 25 cent per liter aan toe,
Ik zei tegen een boer, nu gaat de melkprijs onderuit, nee hoor zei ie China heeft enorm veel melkpoeder nodig , nou niks dus
Toen moest de overheid weer ingrijpen en kwam met de fosfaatrechten
Die fosfaatrechten worden ook met koop en verkoop een 10% kleiner, men had het nu stikstofrechten genoemd waarschijnlijk , maar toen was fosfaat kennelijk de grote boosdoener
ALs men de stront in of bij de natura 2000 gebieden wil verminderen, dan kan de overheid gewoon die boeren verbieden de stront uit te rijden , heel eeenvoudig
beter de stront laten indrogen en kunstmest van maken, kunstmest is duurquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Klopt wel, maar die rennen snel weg als ze een deel van de oplossing zijn.
[..]
Dan rijden die stront uit op het Malieveld
quote:About 50 percent of the world's food production depends on mineral fertilizer application.
Due to the increasing world population and changing diets to more meat, there is a constant growth in fertilizer consumption.
One of the key players: Ammonia.
Ammonia binds air borne nitrogen and makes the most important crop nutrient, nitrogen, available for nitrogen fertilizer production.
As an important base material for fertilizers, ammonia literally helps to put our food on the table.
probeer eens een kip te vangenquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:02 schreef Hanca het volgende:
De pluimveesector heeft een extra probleem, de rechter heeft (wat mij betreft terecht) besloten dat ze kippen niet meer ondersteboven mogen vangen: https://www.volkskrant.nl(...)ersteboven~ba5d2ae9/
En dat is wel de methode die bijna iedereen gebruikt. Een methode die schadelijk is voor de kip.
Minister Adema is het met de rechter eens, trouwens. En vindt de termijn waarin het moet worden aangepast zelfs te lang.
Ik niet. Wat mij betreft vangen we nooit meer een kip. Maar als het gebeurt, dan wel zo diervriendelijk mogelijk.quote:
hoe wil jij dan de kip vangen die naar de slacht gaat?/quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik niet. Wat mij betreft vangen we nooit meer een kip. Maar als het gebeurt, dan wel zo diervriendelijk mogelijk.
Rechtop dus, zoals de rechter heeft bepaald. Zo doen al meer bedrijven het, dus het kan wel. Duurt wel iets langer.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe wil jij dan de kip vangen die naar de slacht gaat?/
poele poele zeggen?/
Maar de sector heeft geen probleem hoor , ik vraag me af of andere methodes zoveel fraaier zullen zijnquote:Op woensdag 12 juli 2023 12:02 schreef Hanca het volgende:
De pluimveesector heeft een extra probleem,
De sector heeft wel een probleem, aangezien het meer tijd kost en duurder is.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de sector heeft geen probleem hoor , ik vraag me af of andere methodes zoveel fraaier zullen zijn
Dat krijg als ambtenaren zich overal mee gaan bemoeien , die lopen altijd achter de feiten aan ach en wee te roepen
nou dan kom jij niet vaak in een kippeschuurquote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
De sector heeft wel een probleem, aangezien het meer tijd kost en duurder is.
Lees het artikel nou anders gewoon even. Ze vangen ze nu ondersteboven, dat gaat snel. Dat mag niet meer, moet nu rechtop, en dat kost meer tijd. Dat zeggen de vangers zelf.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan kom jij niet vaak in een kippeschuur
zak er voor en hoppa
dat weet ik , mijn vriendje was vroeger zoon van een kippeboerquote:Op woensdag 12 juli 2023 14:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lees het artikel nou anders gewoon even. Ze vangen ze nu ondersteboven, dat gaat snel. Dat mag niet meer, moet nu rechtop, en dat kost meer tijd. Dat zeggen de vangers zelf.
Zo zijn er allang kippen vangmachines maar ook dat vinden de krenterig boeren te duur.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:02 schreef Hanca het volgende:
De pluimveesector heeft een extra probleem, de rechter heeft (wat mij betreft terecht) besloten dat ze kippen niet meer ondersteboven mogen vangen: https://www.volkskrant.nl(...)ersteboven~ba5d2ae9/
En dat is wel de methode die bijna iedereen gebruikt. Een methode die schadelijk is voor de kip.
Minister Adema is het met de rechter eens, trouwens. En vindt de termijn waarin het moet worden aangepast zelfs te lang.
Als men die mensen gewoon verbied om stront uit te rijden dan ben je er ookquote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:17 schreef Hanca het volgende:
De uitkoopregeling blijkt gelukkig redelijk in trek: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20230714
Al 200 aanmeldingen en 'nog veel meer in de pijplijn', grootste deel aanvragen is door piekbelasters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |