Ik ga echt mad worden als het Zweden gaat worden.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat mij betreft de winnaar. Hopelijk houdt ie zich even een paar dagen koest zodat hij zaterdag kan gaan vlammen!
Volgend jaar Helsinki!
Ja, viesmadquote:Op donderdag 11 mei 2023 16:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ga echt mad worden als het Zweden gaat worden.
Ik ben ook gewoon Zweden moe op het songfestival.quote:Op donderdag 11 mei 2023 16:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, viesmad
Even serieus, Loreen werkt hier natuurlijk ook keihard voor. Maar ik vind het liedje en de uitvoering daarvan van Finland gewoon toffer.
Zat net hier te kijken voor Kroatië https://eurovisionworld.com/odds/eurovision maar zag dat Finland weer naar beneden is gezakt en Loreen juist weer omhoog.quote:
Tampere 2024!quote:Door de oorlog gaat Songfestival bij Finse winst waarschijnlijk niet naar Helsinki
Zeventien jaar na de hardrockers van Lordi maakt Finland dankzij Käärijä weer een grote kans om het Eurovisie Songfestival te winnen. Maar of het liedjesfestijn volgend jaar ook naar hoofdstad Helsinki gaat, valt nog maar te bezien. Concerten van Kiss, The Cure, Eric Clapton en Queen + Adam Lambert werden al verplaatst door problemen met de Russische eigenaren van de grootste concertzaal van de stad.
We tekenen 10 mei 2007, een jaar nadat Lordi voor Finland het songfestival heeft gewonnen. Edsilia Rombley zingt op het podium On top of the world. Nadat ze eerder al een keer vierde is geworden, waren de verwachtingen hoog. Maar het loopt uit op een sof. Ze haalt de finale niet. Twee dagen later wint de Servische Marija ¦erifović in de Hartwall Arena het Eurovisie Songfestival.
Diezelfde Hartwall Arena verkeert sinds maart 2022 in grote problemen. Zolang al kunnen muziekfans de concertzaal die plek biedt voor ruim 15.000 mensen niet meer bezoeken. Grote optredens werden verplaatst naar bijvoorbeeld het bijna tweehonderd kilometer verder gelegen Tampere. Ook de naam Hartwall Arena bestaat niet meer, de drankgigant trok zich na 25 jaar sponsorschap terug en tegenwoordig heet de concertzaal Helsinki Halli.
Dat heeft alles te maken met de Russische eigenaren Gennady Timchenko en Boris Rotenberg. De twee oligarchen werden op de sanctielijst van het Verenigd Koninkrijk gezet, vlak nadat de oorlog in Oekraïne begon. Er wordt al tijden een nieuwe eigenaar gezocht, maar dat gaat niet gemakkelijk. Door de sanctielijst kunnen er geen zaken worden gedaan met de twee Russen die dicht bij Vladimir Poetin staan.
Sanna Forsström, die gaat over de promotie van de stad Helsinki en de evenementen die het organiseert, maakt zich zorgen. ,,Deze situatie heeft invloed op het concurrentievermogen van Helsinki en Finland. We bevinden ons nu in een situatie waarin bepaalde evenementen Finland mijden en zelfs niet meer naar Tampere komen.”
Dat zal voor het Eurovisie Songfestival niet gelden, mocht Finland winnen dan lijkt Tampere met een in 2021 gloednieuw opgeleverde arena een uitstekend alternatief. Maar de bewoners in Helsinki zien dan weer een groot evenement aan hun neus voorbij gaan. Het wereldkampioenschap ijshockey vond bijvoorbeeld ook in het noordelijker gelegen Tampere plaats.
Maar of Finland überhaupt mag nadenken over een organisatie van het Eurovisie Songfestival ligt in handen van Käärijä. Hij zette dinsdagavond al met het opzwepende Cha Cha Cha de zaal in vuur en vlam en lijkt favoriet bij het publiek. Er is overigens ook nog een Nederlands tintje aan de act, want danser Jesse Wijnans is een Nederlander. Of Käärjä en Wijnans ook bij de vakjury genoeg stemmen krijgen om het Zweedse songfestivalicoon Loreen te verslaan, weten we pas zaterdagavond ver na middernacht als de uitslag bekend wordt.
quote:
CHA CHA CHAAAAAAquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:17 schreef Moira het volgende:
Vandaag de dag dat we hopen dat Finland beter scoort dan Zweden
Ditttttttt.quote:
Heb gister met m’n broek naar beneden staan cha cha cha’en want dat hoort zoquote:
20 keer hupsakee!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:33 schreef koffieleuk het volgende:
Al m'n stemmen gaan hierheen, geen compromissen bij mij
Dit is toch fantastischquote:
Ik denk toch dat ik ook nog op Oostenrijk en Kroatië ga stemmen want die moeten ook punten uit NL krijgen!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:33 schreef koffieleuk het volgende:
Al m'n stemmen gaan hierheen, geen compromissen bij mij
Weet niet of dat de voetganger veiligheid ten goede komt.quote:
A la Shin Cha Cha Chan?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:23 schreef Moira het volgende:
[..]
Heb gister met m’n broek naar beneden staan cha cha cha’en want dat hoort zo
Zonde van de 18 die Käärijä mislooptquote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:40 schreef molloot200 het volgende:
Vanavond een stemmetje op Finland gooien en eentje op Slovenië
Cutequote:Op zaterdag 13 mei 2023 19:12 schreef MMF93 het volgende:
Ik heb een groene en een roze sok aan, go Kaarija !!
Lang geleden dat ik zo'n fan ben geweest van een inzending. Zelfs de baby gaat giechelen en dansen als we Cha Cha Cha opzetten, zij is ook fan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |