Dat klopt, er is in Nederland al gebleken dat er alles aan wordt gedaan om de enorme oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit naar beneden te schroeven. Dat heeft een staatssecretaris een paar jaar geleden nog zijn baan gekost.quote:Op zondag 7 mei 2023 15:49 schreef descon het volgende:
[..]
Het vervelende is ook dat de statistieken hierover ook niet beschikbaar zijn. Als je duidelijke/eerlijke statistieken hebt kan je die onderbuik gevoelens bevestigen of wegnemen.
Overigens zijn statistieken ook niet heilig als je creatief bent met de cijfers. Helemaal als je wil sturen op de uitkomst met je rapporten.
Laten we dan maar beginnen met "dat er niet gewezen mag worden op die essentiële aspecten" en ik ben benieuwd naar die"je geen kritiek mag hebben" en waar je "voor uitgemaakt wordt", daarna "dat feiten worden weggezet als onzin" en dan afsluiten met waar die "constructieve praat niet kan". Allemaal beweringen van jou, in 1 post.quote:
De cijfers en feiten liegen niet. Criminaliteit is al jaren enorm aan het aflopen. Dus wat zeur je nou?quote:Op zondag 7 mei 2023 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
Het argument met betrekking tot welvaart is ook onzinnig. Er is in Nederland in de tweede helft van de 20e eeuw een enorme toename geweest in welvaart (en nog altijd trouwens) en tevens een enorme toename in criminaliteit (die neemt nu weer iets af). Als jouw claim zou kloppen, dan zou de criminaliteit vroeger enorm hoog moeten zijn geweest en sindsdien gestaag afnemen. Het tegenovergestelde is zichtbaar.
In die zin hoort dat bij deze tijd. Sociale media hebben als (on)bedoelde bijwerking dat extreme uitingen sneller en meer gedeeld worden. Net zoals de individuele beleving als de maatstaf der dingen te nemen.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is zeker sprake van een flinke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen allochtonen wat betreft het plegen van geweldsdelicten. De nieuwsberichten hierover zijn echter verworden tot een echokamer van vulgair geschreeuw waardoor ten eerste de magnitude (hoeveelheid incidenten) wordt overschat en ten tweede men zich in steeds grovere termen is gaan uitdrukken en er steeds meer dubieuze theorieen bij is gaan slepen. Iedereen gaat elkaar napapegaaien en in grofheid proberen te overtreffen om te laten zien hoe schandalig ze het allemaal vinden en dat cumuleert dan tot een stormfrontachtige bende.
Er is geen oplossing.quote:Op zondag 7 mei 2023 12:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
War is dan de oplossing, een kopje thee drinken met de mannen helpt ook niet
Laat me niet lachen man. Doorlopend worden mensen hier (en elders) gelabeld als ''buitenlanderhaters'', ''racisten'' e.d. als ze de vinger op de zere integratie plek proberen te leggen.quote:Op zondag 7 mei 2023 16:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Laten we dan maar beginnen met "dat er niet gewezen mag worden op die essentiële aspecten" en ik ben benieuwd naar die"je geen kritiek mag hebben" en waar je "voor uitgemaakt wordt", daarna "dat feiten worden weggezet als onzin" en dan afsluiten met waar die "constructieve praat niet kan". Allemaal beweringen van jou, in 1 post.
Gaan we daarna proberen wel een constructief gesprek te voeren?
Nee, je probeert het te verklaren. Dat je het daarmee dan ook automatisch zou willen rechtvaardigen is een merkwaardige hersenkronkel van jou. Dat je zoekt naar de oorzaken van criminaliteit, wil helemaal niet zeggen dat je daarmee crimineel gedrag rechtvaardigt. Je begrijpt alleen beter waar het vandaan komt en kunt dus ook beter gaan zorgen dat het minder gebeurt.quote:Op zondag 7 mei 2023 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
Ik geef aan dat het wijzen naar externe factoren geen oplossing is. Want inderdaad, als je bij een situatie zoals in de OP gaat wijzen naar mogelijke obstakels in het leven van de daders (een moeilijke jeugd, armoede of een gebroken gezin etc.) dan probeer je het vertoonde criminele gedrag te verklaren en te rechtvaardigen aan de hand van externe factoren.
Je doet nu net of er een tegenstelling bestaat tussen bestraffen van crimineel gedrag en onderzoek doen naar crimineel gedrag. Die tegenstelling is er helemaal niet. Iedereen vindt dit ontoelaatbaar, iedereen vindt dat zulke mensen gestraft moeten worden.quote:De realiteit is dat iedereen dit gedrag in een normale samenleving onwenselijk zou moeten vinden en de betrokkene daarom een fikse gevangenisstraf behoren te krijgen. Externe factoren doen er hier dan ook niet toe. Of zulke jongeren nu arm of rijk zijn, hoog of laagopgeleid, gescheiden ouders hebben of niet, dit gedrag is gewoon ontoelaatbaar.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing.quote:Het argument met betrekking tot welvaart is ook onzinnig. Er is in Nederland in de tweede helft van de 20e eeuw een enorme toename geweest in welvaart (en nog altijd trouwens) en tevens een enorme toename in criminaliteit (die neemt nu weer iets af). Als jouw claim zou kloppen, dan zou de criminaliteit vroeger enorm hoog moeten zijn geweest en sindsdien gestaag afnemen. Het tegenovergestelde is zichtbaar.
Over tegenstellingen gesproken...quote:Op zondag 7 mei 2023 17:25 schreef Sodemieters het volgende:
Iedereen vindt dit ontoelaatbaar, iedereen vindt dat zulke mensen gestraft moeten worden.
Ja, maar dit gaat maar deels over carrierecriminelen in de sfeer van de vermogensdelicten. Het punt is dat onze regering geheel ongevraagd een nieuwe onderklasse heeft geimporteerd, die dan vervolgens alle kenmerken van de onderklasse vertoont. Lage schoolprestaties, lage inkomsten, grote uitkeringsafhankelijkheid, hoge zorgvraag, verpauperde en vervuilde wijken, hoge laagbegaafdheid, seksuele ongemanierdheid, slechte taalbeheersing, slechte betalingsmoraal, asociaal buiten een eigen kleine krigen, en ook veel agressie en criminaliteit.quote:Op zondag 7 mei 2023 14:33 schreef descon het volgende:
[..]
Zie het vaak als een cultuur/mentaliteits kwestie. Kan me wel voorstellen dat arm zijn het makkelijker maakt om de criminaliteit in te gaan om dat je weinig te verliezen hebt.
dan negeer je toch die ene verschrikkelijk posting en ga je zeggen wat niet gezegd mag worden? Van mij mag je het zeggen dus ik weet niet zo goed waarom ik om te oren geslagen wordt dat iets niet gezegd mag wordenquote:Op zondag 7 mei 2023 17:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Laat me niet lachen man. Doorlopend worden mensen hier (en elders) gelabeld als ''buitenlanderhaters'', ''racisten'' e.d. als ze de vinger op de zere integratie plek proberen te leggen.
Ga je dit nu ontkennen?
Zie als voorbeeld #237![]()
En hoe men vervolgens moeten zorgen dat het minder zal gebeuren? Door die vermeende externe factoren aan te pakken. Dat is toch de redenatie die je probeert te maken? Dat wil dus zeggen dat je het zoekt het bij de externe factoren en niet bij het individu. Dat is precies wat ik aangeef.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, je probeert het te verklaren. Dat je het daarmee dan ook automatisch zou willen rechtvaardigen is een merkwaardige hersenkronkel van jou. Dat je zoekt naar de oorzaken van criminaliteit, wil helemaal niet zeggen dat je daarmee crimineel gedrag rechtvaardigt. Je begrijpt alleen beter waar het vandaan komt en kunt dus ook beter gaan zorgen dat het minder gebeurt.
Als we het daar dus toch over eens kunnen zijn, waarom dan telkens die vermeende externe factoren erbij halen?quote:Op zondag 7 mei 2023 17:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je doet nu net of er een tegenstelling bestaat tussen bestraffen van crimineel gedrag en onderzoek doen naar crimineel gedrag. Die tegenstelling is er helemaal niet. Iedereen vindt dit ontoelaatbaar, iedereen vindt dat zulke mensen gestraft moeten worden.
Hier een interview met de hoofdeconoom van het CBS die heeft aangetoond dat Nederlanders tussen in het genoemde tijdsperk een sterke groei in de welvaart hebben gekend. In deze cijfers kun je vervolgens zien dat de criminaliteit in die periode alleen maar is toegenomen. Dit is pas de laatste twee decennia weer gestaag aan het afnemen. En dat is opmerkelijk want het vrij besteedbaar inkomen steeg toen voor een flink aantal jaar juist niet.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing.
Ik ben het hier roerend mee eens.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe men vervolgens moeten zorgen dat het minder zal gebeuren? Door die vermeende externe factoren aan te pakken. Dat is toch de redenatie die je probeert te maken? Dat wil dus zeggen dat je het zoekt het bij de externe factoren en niet bij het individu. Dat is precies wat ik aangeef.
In plaats van te zeggen dat (een) dader(s) gewoon een walgelijke daad heeft begaan en daarvoor moet boeten, wordt er geprobeerd aan de hand van externe factoren de daden te rechtvaardigen of tenminste te verklaren. Wat zou er mis zijn met daders gewoon keihard straffen zonder naar externe factoren te kijken? Zo ging dat vroeger ook en dat werkte uitstekend.
[..]
Als we het daar dus toch over eens kunnen zijn, waarom dan telkens die vermeende externe factoren erbij halen?
[..]
Hier een interview met de hoofdeconoom van het CBS die heeft aangetoond dat Nederlanders tussen in het genoemde tijdsperk een sterke groei in de welvaart hebben gekend. In deze cijfers kun je vervolgens zien dat de criminaliteit in die periode alleen maar is toegenomen. Dit is pas de laatste twee decennia weer gestaag aan het afnemen. En dat is opmerkelijk want het vrij besteedbaar inkomen steeg toen voor een flink aantal jaar juist niet.
In de huidige maatschappij is het aannemelijk dat al die jongeren vanuit de video in de OP een dak boven hun hoofd hebben, goed te eten krijgen, een mobiel bezitten, internettoegang hebben en onderwijs krijgen. Het is echt geen armoede die hun drijft tot dit gedrag, het is een afbraakcultuur en een systeem van rechtspraak waar jongeren gewoon totaal niet bang voor zijn. Sterker nog, in zulke kringen hoor je er waarschijnlijk pas echt bij met een taakstraf en een paar maanden voorwaardelijk.
Kennelijk snap je het punt nog steeds niet. Alles wat jij te berde brengt is gericht op actie achteraf, als de misdaad al begaan is, als er al een slachtoffer te betreuren valt. Het doel van preventie is om te voorkomen dat iemand überhaupt een dader wordt. En dus om te voorkomen dat er slachtoffers zijn.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
En hoe men vervolgens moeten zorgen dat het minder zal gebeuren? Door die vermeende externe factoren aan te pakken. Dat is toch de redenatie die je probeert te maken? Dat wil dus zeggen dat je het zoekt het bij de externe factoren en niet bij het individu. Dat is precies wat ik aangeef.
In plaats van te zeggen dat (een) dader(s) gewoon een walgelijke daad heeft begaan en daarvoor moet boeten, wordt er geprobeerd aan de hand van externe factoren de daden te rechtvaardigen of tenminste te verklaren. Wat zou er mis zijn met daders gewoon keihard straffen zonder naar externe factoren te kijken? Zo ging dat vroeger ook en dat werkte uitstekend.
Ja? Denk jij dat mensen geboren worden als crimineel? Dat het in de genen zit en dat het onvermijdelijk is dat bepaalde mensen crimineel zullen worden?quote:Op zondag 7 mei 2023 18:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik ben het hier roerend mee eens.
Gewoon verrotte karakters.
Dit is van mij, en hier lees ik niks over buitenlandhater of racist. HR is enkel continu negatief. Dat baart mij zorgen..quote:Op zondag 7 mei 2023 18:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan negeer je toch die ene verschrikkelijk posting en ga je zeggen wat niet gezegd mag worden? Van mij mag je het zeggen dus ik weet niet zo goed waarom ik om te oren geslagen wordt dat iets niet gezegd mag worden
Voor de lezers. Hieronder is die posting waar SO het over heeft waar HR door iemand anders voor buitenlanderhater en racist wordt uitgemaakt
Ga het wel lekker met je HR? Je bent al jaren bezig met dit soort opmerkingen te maken.. Ik zou, als ik jou was, lekker naar het Buitenland gaan. Rusland lijkt me goed voor jou. Daar doen ze precies wat jij wil.
Ik zag in jouw post ook niks wat hij claimde, helemaal niks. Het is stuitend en volstrekt onbegrijpelijk dat iemand zich zo in bochten wringt om maar het vermeende slachtoffer te zijn.quote:Op zondag 7 mei 2023 19:51 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Dit is van mij, en hier lees ik niks over buitenlandhater of racist. HR is enkel continu negatief. Dat baart mij zorgen..
Als hij ook nog positieve berichten plaatste zou ik dit niet schrijven.
Ik betwijfel dat dit migranten zijn. Zijn gewoon 2e/3e generatie tintiërs of "Nederlanders" uit de Antillen.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Laat me niet lachen man. Doorlopend worden mensen hier (en elders) gelabeld als ''buitenlanderhaters'', ''racisten'' e.d. als ze de vinger op de zere integratie plek proberen te leggen.
Ga je dit nu ontkennen?
Hoe wil je die criminaliteit bestrijden, dan?quote:Op zondag 7 mei 2023 19:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kennelijk snap je het punt nog steeds niet. Alles wat jij te berde brengt is gericht op actie achteraf, als de misdaad al begaan is, als er al een slachtoffer te betreuren valt. Het doel van preventie is om te voorkomen dat iemand überhaupt een dader wordt. En dus om te voorkomen dat er slachtoffers zijn.
Volgens jouw aanpak moet het eerst mis gaan, voor er wordt ingegrepen. Volgens mijn aanpak grijpen we in, zodat het niet mis gaat.
Jij wilt vooral daders straffen, ik wil criminaliteit bestrijden.
Drugs legaliseren, weg milieu.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe wil je die criminaliteit bestrijden, dan?
Hoe wil jij het milieu veranderen waar criminaliteit wordt gekweekt?
Je bent niet goed bij je hoofd door die post als buitenlandhater of racist te zien. Waar heb ik het over dat soort dingen? Helemaal nergens.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ga je dit nu ontkennen?
Ik ga dat niet negeren. En ook al die andere domme kolder niet, zoals het geblaat dat fok stormfront 2.0 is.quote:Op zondag 7 mei 2023 18:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dan negeer je toch die ene verschrikkelijk posting en ga je zeggen wat niet gezegd mag worden? Van mij mag je het zeggen dus ik weet niet zo goed waarom ik om te oren geslagen wordt dat iets niet gezegd mag worden
Voor de lezers. Hieronder is die posting waar SO het over heeft waar HR door iemand anders voor buitenlanderhater en racist wordt uitgemaakt
Ga het wel lekker met je HR? Je bent al jaren bezig met dit soort opmerkingen te maken.. Ik zou, als ik jou was, lekker naar het Buitenland gaan. Rusland lijkt me goed voor jou. Daar doen ze precies wat jij wil.
Ik zou gewoon even terugscrollen, ik heb dat al een paar keer verteld.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe wil je die criminaliteit bestrijden, dan?
Hoe wil jij het milieu veranderen waar criminaliteit wordt gekweekt?
De enige reden waarom jij begint over 'segregatie' en 'falende integratie', is dat de daders een kleurtje hebben. Als dat (mensen beoordelen op basis van niets anders dan hun huidskleur) niet racistisch is, dan vraag ik me af wat nog wel racistisch is.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik ga dat niet negeren. En ook al die andere domme kolder niet, zoals het geblaat dat fok stormfront 2.0 is.
Tegenwoordig lijkt de mainstream media er alles aan te doen om belangrijke aspecten zoals segregatie en falende integratie zoveel mogelijk te negeren en onder het tapijt te vegen. Wat heet, zelfs op politiek niveau worden dergelijke pijnlijke rapporten letterlijk in de onderste la geschoven, terwijl -in dit specifieke geval- partij genoot Halsema dood leuk op main stream media de andere kant op wijst.
Er zijn zo inmiddels een hele zooi aan neven aspecten stelselmatig uitvergroot met als doelstelling de pijnpunten "die men niet wil of mag horen" onder te laten sneeuwen. Het zijn altijd "jongeren". "Jongeren" die "kwetsbaar" zijn. "Armoedige milieu's". En, hier gelezen;"vaak toch (opgekropte) emotie gecombineerd met gedragsproblemen en dat soort werk".
Ja, "dat soort werk". Je weet wel. (Ik heb geen idee hoor).
Maar met "dat soort werk" zal ie nooit bedoelen: segregatie & falende integratie. En dat is typisch, want dat zou ie zo'n beetje als eerste moeten benoemen, en dan pas al het andere.
Het zal voor een aantal hier als een complete verrassing komen, maar dat alles zorgt ervoor dat er steeds meer mensen bij komen die er steeds harder in gaan. Terwijl deze mensen op geen enkele manier racisten zijn. We zijn hier immers niet op stormfront.
Maar dat verwijt krijgen ze wel. Tegenwoordig is de ander uitmaken voor racist/nazi "en dat soort werk" appeltje eitje. Dus nee, ik ga dat niet negeren. Want sterker nog, deze manier van reageren is zo onderhand onderdeel van het probleem.
Kunnen we elkaar de hand schudden want ik word hier op voor racist en witte man hater uitgemaakt. Dat weet jij ook wel want je we zien elkaar in dezelfde topics en er was een geval met het vuurwerkhooiende-marokkanen topic maanden geleden. Zullen we vanaf nu voor een tijd stoppen met dit benoemen want nu weet ik wel dat er onbekende mensen jou of anderen voor nazi uitmaken. Dit meerdere keren per etmaal herhalen voegt niks toe. Excessen zijn totaal oninteressant.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik ga dat niet negeren. En ook al die andere domme kolder niet, zoals het geblaat dat fok stormfront 2.0 is.
Tegenwoordig lijkt de mainstream media er alles aan te doen om belangrijke aspecten zoals segregatie en falende integratie zoveel mogelijk te negeren en onder het tapijt te vegen. Wat heet, zelfs op politiek niveau worden dergelijke pijnlijke rapporten letterlijk in de onderste la geschoven, terwijl -in dit specifieke geval- partij genoot Halsema dood leuk op main stream media de andere kant op wijst.
Er zijn zo inmiddels een hele zooi aan neven aspecten stelselmatig uitvergroot met als doelstelling de pijnpunten "die men niet wil of mag horen" onder te laten sneeuwen. Het zijn altijd "jongeren". "Jongeren" die "kwetsbaar" zijn. "Armoedige milieu's". En, hier gelezen;"vaak toch (opgekropte) emotie gecombineerd met gedragsproblemen en dat soort werk".
Ja, "dat soort werk". Je weet wel. (Ik heb geen idee hoor).
Maar met "dat soort werk" zal ie nooit bedoelen: segregatie & falende integratie. En dat is typisch, want dat zou ie zo'n beetje als eerste moeten benoemen, en dan pas al het andere.
Het zal voor een aantal hier als een complete verrassing komen, maar dat alles zorgt ervoor dat er steeds meer mensen bij komen die er steeds harder in gaan. Terwijl deze mensen op geen enkele manier racisten zijn. We zijn hier immers niet op stormfront.
Maar dat verwijt krijgen ze wel. Tegenwoordig is de ander uitmaken voor racist/nazi "en dat soort werk" appeltje eitje. Dus nee, ik ga dat niet negeren. Want sterker nog, deze manier van reageren is zo onderhand onderdeel van het probleem.
Hoezo is dit niet waar dan?quote:Op zondag 7 mei 2023 21:19 schreef SpaceOddity het volgende:
Verander het woord crimineel overal in je post in rottig karakter en het antwoord is ja.quote:Op zondag 7 mei 2023 19:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja? Denk jij dat mensen geboren worden als crimineel? Dat het in de genen zit en dat het onvermijdelijk is dat bepaalde mensen crimineel zullen worden?
Mensen anders behandelen op basis van huidskleur is racisme.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De enige reden waarom jij begint over 'segregatie' en 'falende integratie', is dat de daders een kleurtje hebben. Als dat (mensen beoordelen op basis van niets anders dan hun huidskleur) niet racistisch is, dan vraag ik me af wat nog wel racistisch is.
Zoals wanneer?quote:Op zondag 7 mei 2023 22:13 schreef Homey het volgende:
1 ding weet je zeker: als de daders wit zouden zijn, en het slachtoffer zwart, had je veel meer over gehoord in de media.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |