abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209045662
Aan de orde van de dag.

twitter
  zondag 7 mei 2023 @ 16:06:53 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209045842
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:49 schreef descon het volgende:

[..]
Het vervelende is ook dat de statistieken hierover ook niet beschikbaar zijn. Als je duidelijke/eerlijke statistieken hebt kan je die onderbuik gevoelens bevestigen of wegnemen.

Overigens zijn statistieken ook niet heilig als je creatief bent met de cijfers. Helemaal als je wil sturen op de uitkomst met je rapporten.
Dat klopt, er is in Nederland al gebleken dat er alles aan wordt gedaan om de enorme oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit naar beneden te schroeven. Dat heeft een staatssecretaris een paar jaar geleden nog zijn baan gekost.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209045854
quote:
4s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Wat moet ik onderbouwen?
Laten we dan maar beginnen met "dat er niet gewezen mag worden op die essentiële aspecten" en ik ben benieuwd naar die"je geen kritiek mag hebben" en waar je "voor uitgemaakt wordt", daarna "dat feiten worden weggezet als onzin" en dan afsluiten met waar die "constructieve praat niet kan". Allemaal beweringen van jou, in 1 post.

Gaan we daarna proberen wel een constructief gesprek te voeren?
pi_209046311
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:47 schreef HowardRoark het volgende:

Het argument met betrekking tot welvaart is ook onzinnig. Er is in Nederland in de tweede helft van de 20e eeuw een enorme toename geweest in welvaart (en nog altijd trouwens) en tevens een enorme toename in criminaliteit (die neemt nu weer iets af). Als jouw claim zou kloppen, dan zou de criminaliteit vroeger enorm hoog moeten zijn geweest en sindsdien gestaag afnemen. Het tegenovergestelde is zichtbaar.

De cijfers en feiten liegen niet. Criminaliteit is al jaren enorm aan het aflopen. Dus wat zeur je nou?
Bij jou vraag ik me vaak af of je weleens positieve bijdragen kan leveren of dat het enkel negativisme is wat je hebt?

Ontopic:

heel erg slecht om met zoveel man tegen 1 man te vechten. Ik vraag me ook af wat die mensen bezielt. Iemand trappen die al op de grond ligt bijvoorbeeld. Dan ben je een laag en laf mens. En die laffe mensen zijn in hun eentje vaak heel ingetogen en verlegen. Maar als ze in een groep zitten dan worden het mosters.

Degene die het filmpje heeft gemaakt heeft geluk dat ze hem/haar niet in elkaar getrapt hebben.
pi_209046751
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is zeker sprake van een flinke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen allochtonen wat betreft het plegen van geweldsdelicten. De nieuwsberichten hierover zijn echter verworden tot een echokamer van vulgair geschreeuw waardoor ten eerste de magnitude (hoeveelheid incidenten) wordt overschat en ten tweede men zich in steeds grovere termen is gaan uitdrukken en er steeds meer dubieuze theorieen bij is gaan slepen. Iedereen gaat elkaar napapegaaien en in grofheid proberen te overtreffen om te laten zien hoe schandalig ze het allemaal vinden en dat cumuleert dan tot een stormfrontachtige bende.
In die zin hoort dat bij deze tijd. Sociale media hebben als (on)bedoelde bijwerking dat extreme uitingen sneller en meer gedeeld worden. Net zoals de individuele beleving als de maatstaf der dingen te nemen.

De allochtoon die zich ongewenst en racistisch bejegend voelt, de autochtoon die zich een vreemdeling in eigen land voelt en een dreiging ervaart van migratie. Het zijn subjectieve gevoelens. Je eigen standpunt bepaalt in grote mate hoeveel waarde je aan die gevoelens van die anderen toekent.

Wat ik me afvraag of die echokamers de polarisatie in de maatschappij verbreden, of juist bestaande irritaties naar de oppervlakte brengen? In het verleden werd dat veel meer onderdrukt in het maatschappelijk verkeer. Je zult wel herinneren hoe Janmaat (al dan niet terecht) vakkundig 'gecancelled' door het establishment en de media. Aan de andere kant werden geluiden van institutionele benadeling altijd ontkent onder het motto "dat gebeurt in Nederland niet".

Persoonlijk vind ik het een kracht van Fok dat iedereen aan discussies kan deelnemen, omdat dit denk ik een betrouwbaarder beeld geeft van wat in de maatschappij leeft. Het is aan de lezer om de meningen in de discussies op waarde te schatten. Als de moderatie een feitelijke onderbouwing zou eisen bij berichten over polariserende onderwerpen, dan krijg je wel een hoogwaardiger discussie, maar sluit je in de praktijk een aanzienlijk deel van de gebruikers uit.
  zondag 7 mei 2023 @ 17:17:09 #223
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209046782
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 12:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
War is dan de oplossing, een kopje thee drinken met de mannen helpt ook niet
Er is geen oplossing.

Tenminste als hard straffen niet helpt, een taakstraf niet, en een zachte sturende hand ook niet ( in de vorm van begeleiding ) ook niet, dan zie ik niet echt een oplossing.

Je bent nu eigenlijk aan het wachten op het moment dat het helemaal uit de hand gaat lopen, denk ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door tesssssssss op 07-05-2023 17:22:44 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209046801
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 16:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Laten we dan maar beginnen met "dat er niet gewezen mag worden op die essentiële aspecten" en ik ben benieuwd naar die"je geen kritiek mag hebben" en waar je "voor uitgemaakt wordt", daarna "dat feiten worden weggezet als onzin" en dan afsluiten met waar die "constructieve praat niet kan". Allemaal beweringen van jou, in 1 post.

Gaan we daarna proberen wel een constructief gesprek te voeren?
Laat me niet lachen man. Doorlopend worden mensen hier (en elders) gelabeld als ''buitenlanderhaters'', ''racisten'' e.d. als ze de vinger op de zere integratie plek proberen te leggen.

Ga je dit nu ontkennen?

Zie als voorbeeld #237 :')
pi_209046923
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2023 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
Ik geef aan dat het wijzen naar externe factoren geen oplossing is. Want inderdaad, als je bij een situatie zoals in de OP gaat wijzen naar mogelijke obstakels in het leven van de daders (een moeilijke jeugd, armoede of een gebroken gezin etc.) dan probeer je het vertoonde criminele gedrag te verklaren en te rechtvaardigen aan de hand van externe factoren.
Nee, je probeert het te verklaren. Dat je het daarmee dan ook automatisch zou willen rechtvaardigen is een merkwaardige hersenkronkel van jou. Dat je zoekt naar de oorzaken van criminaliteit, wil helemaal niet zeggen dat je daarmee crimineel gedrag rechtvaardigt. Je begrijpt alleen beter waar het vandaan komt en kunt dus ook beter gaan zorgen dat het minder gebeurt.

quote:
De realiteit is dat iedereen dit gedrag in een normale samenleving onwenselijk zou moeten vinden en de betrokkene daarom een fikse gevangenisstraf behoren te krijgen. Externe factoren doen er hier dan ook niet toe. Of zulke jongeren nu arm of rijk zijn, hoog of laagopgeleid, gescheiden ouders hebben of niet, dit gedrag is gewoon ontoelaatbaar.
Je doet nu net of er een tegenstelling bestaat tussen bestraffen van crimineel gedrag en onderzoek doen naar crimineel gedrag. Die tegenstelling is er helemaal niet. Iedereen vindt dit ontoelaatbaar, iedereen vindt dat zulke mensen gestraft moeten worden.

quote:
Het argument met betrekking tot welvaart is ook onzinnig. Er is in Nederland in de tweede helft van de 20e eeuw een enorme toename geweest in welvaart (en nog altijd trouwens) en tevens een enorme toename in criminaliteit (die neemt nu weer iets af). Als jouw claim zou kloppen, dan zou de criminaliteit vroeger enorm hoog moeten zijn geweest en sindsdien gestaag afnemen. Het tegenovergestelde is zichtbaar.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. :)
pi_209047258
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 17:25 schreef Sodemieters het volgende:
Iedereen vindt dit ontoelaatbaar, iedereen vindt dat zulke mensen gestraft moeten worden.

Over tegenstellingen gesproken...

E zijn ''zulke mensen'', dus kan je nooit spreken over ''iedereen''.
pi_209047497
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:33 schreef descon het volgende:

[..]
Zie het vaak als een cultuur/mentaliteits kwestie. Kan me wel voorstellen dat arm zijn het makkelijker maakt om de criminaliteit in te gaan om dat je weinig te verliezen hebt.
Ja, maar dit gaat maar deels over carrierecriminelen in de sfeer van de vermogensdelicten. Het punt is dat onze regering geheel ongevraagd een nieuwe onderklasse heeft geimporteerd, die dan vervolgens alle kenmerken van de onderklasse vertoont. Lage schoolprestaties, lage inkomsten, grote uitkeringsafhankelijkheid, hoge zorgvraag, verpauperde en vervuilde wijken, hoge laagbegaafdheid, seksuele ongemanierdheid, slechte taalbeheersing, slechte betalingsmoraal, asociaal buiten een eigen kleine krigen, en ook veel agressie en criminaliteit.

En dan komen de criminologen de economische situatie eruit pikken als oorzaak van de criminaliteit vanwege de correlatie. Want dat zien we bij andere groepen ook, de kampers van vroeger, de Rotterdamse vooroorlogse wijken die letterlijk heropgevoed zijn, andere migrantengroepen, migrantengroepen in het buitenland die hetzelfde hebben. Mij lijkt het vormen van een cultureel beperkte onderklasse de oorzaak van zowel de criminaliteit en agressie als de andere negatieve scores en is het ontstaan daarvan niet een onontkoombaarheid met de resulterende criminaliteit als een soort natuurwet. Maar ja, criminologen willen altijd lagere straffen en oorzaken bij gebrek aan algemeen links beleid en gebrek aan begeleiding en buurtcentra zien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209047600
quote:
4s.gif Op zondag 7 mei 2023 17:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Laat me niet lachen man. Doorlopend worden mensen hier (en elders) gelabeld als ''buitenlanderhaters'', ''racisten'' e.d. als ze de vinger op de zere integratie plek proberen te leggen.

Ga je dit nu ontkennen?

dan negeer je toch die ene verschrikkelijk posting en ga je zeggen wat niet gezegd mag worden? Van mij mag je het zeggen dus ik weet niet zo goed waarom ik om te oren geslagen wordt dat iets niet gezegd mag worden

Voor de lezers. Hieronder is die posting waar SO het over heeft waar HR door iemand anders voor buitenlanderhater en racist wordt uitgemaakt
Ga het wel lekker met je HR? Je bent al jaren bezig met dit soort opmerkingen te maken.. Ik zou, als ik jou was, lekker naar het Buitenland gaan. Rusland lijkt me goed voor jou. Daar doen ze precies wat jij wil.
  zondag 7 mei 2023 @ 18:23:46 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209047791
quote:

[..]
Nee, je probeert het te verklaren. Dat je het daarmee dan ook automatisch zou willen rechtvaardigen is een merkwaardige hersenkronkel van jou. Dat je zoekt naar de oorzaken van criminaliteit, wil helemaal niet zeggen dat je daarmee crimineel gedrag rechtvaardigt. Je begrijpt alleen beter waar het vandaan komt en kunt dus ook beter gaan zorgen dat het minder gebeurt.
En hoe men vervolgens moeten zorgen dat het minder zal gebeuren? Door die vermeende externe factoren aan te pakken. Dat is toch de redenatie die je probeert te maken? Dat wil dus zeggen dat je het zoekt het bij de externe factoren en niet bij het individu. Dat is precies wat ik aangeef.

In plaats van te zeggen dat (een) dader(s) gewoon een walgelijke daad heeft begaan en daarvoor moet boeten, wordt er geprobeerd aan de hand van externe factoren de daden te rechtvaardigen of tenminste te verklaren. Wat zou er mis zijn met daders gewoon keihard straffen zonder naar externe factoren te kijken? Zo ging dat vroeger ook en dat werkte uitstekend.
quote:

[..]
Je doet nu net of er een tegenstelling bestaat tussen bestraffen van crimineel gedrag en onderzoek doen naar crimineel gedrag. Die tegenstelling is er helemaal niet. Iedereen vindt dit ontoelaatbaar, iedereen vindt dat zulke mensen gestraft moeten worden.
Als we het daar dus toch over eens kunnen zijn, waarom dan telkens die vermeende externe factoren erbij halen?
quote:

[..]
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. :)
Hier een interview met de hoofdeconoom van het CBS die heeft aangetoond dat Nederlanders tussen in het genoemde tijdsperk een sterke groei in de welvaart hebben gekend. In deze cijfers kun je vervolgens zien dat de criminaliteit in die periode alleen maar is toegenomen. Dit is pas de laatste twee decennia weer gestaag aan het afnemen. En dat is opmerkelijk want het vrij besteedbaar inkomen steeg toen voor een flink aantal jaar juist niet.

In de huidige maatschappij is het aannemelijk dat al die jongeren vanuit de video in de OP een dak boven hun hoofd hebben, goed te eten krijgen, een mobiel bezitten, internettoegang hebben en onderwijs krijgen. Het is echt geen armoede die hun drijft tot dit gedrag, het is een afbraakcultuur en een systeem van rechtspraak waar jongeren gewoon totaal niet bang voor zijn. Sterker nog, in zulke kringen hoor je er waarschijnlijk pas echt bij met een taakstraf en een paar maanden voorwaardelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 7 mei 2023 @ 18:25:37 #230
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209047823
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En hoe men vervolgens moeten zorgen dat het minder zal gebeuren? Door die vermeende externe factoren aan te pakken. Dat is toch de redenatie die je probeert te maken? Dat wil dus zeggen dat je het zoekt het bij de externe factoren en niet bij het individu. Dat is precies wat ik aangeef.

In plaats van te zeggen dat (een) dader(s) gewoon een walgelijke daad heeft begaan en daarvoor moet boeten, wordt er geprobeerd aan de hand van externe factoren de daden te rechtvaardigen of tenminste te verklaren. Wat zou er mis zijn met daders gewoon keihard straffen zonder naar externe factoren te kijken? Zo ging dat vroeger ook en dat werkte uitstekend.
[..]
Als we het daar dus toch over eens kunnen zijn, waarom dan telkens die vermeende externe factoren erbij halen?
[..]
Hier een interview met de hoofdeconoom van het CBS die heeft aangetoond dat Nederlanders tussen in het genoemde tijdsperk een sterke groei in de welvaart hebben gekend. In deze cijfers kun je vervolgens zien dat de criminaliteit in die periode alleen maar is toegenomen. Dit is pas de laatste twee decennia weer gestaag aan het afnemen. En dat is opmerkelijk want het vrij besteedbaar inkomen steeg toen voor een flink aantal jaar juist niet.

In de huidige maatschappij is het aannemelijk dat al die jongeren vanuit de video in de OP een dak boven hun hoofd hebben, goed te eten krijgen, een mobiel bezitten, internettoegang hebben en onderwijs krijgen. Het is echt geen armoede die hun drijft tot dit gedrag, het is een afbraakcultuur en een systeem van rechtspraak waar jongeren gewoon totaal niet bang voor zijn. Sterker nog, in zulke kringen hoor je er waarschijnlijk pas echt bij met een taakstraf en een paar maanden voorwaardelijk.
Ik ben het hier roerend mee eens.
Gewoon verrotte karakters.
pi_209047880
Verdrietig vh filmpje en verdrietig vd reacties hier.
pi_209048989
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:23 schreef HowardRoark het volgende:

Kennelijk snap je het punt nog steeds niet. Alles wat jij te berde brengt is gericht op actie achteraf, als de misdaad al begaan is, als er al een slachtoffer te betreuren valt. Het doel van preventie is om te voorkomen dat iemand überhaupt een dader wordt. En dus om te voorkomen dat er slachtoffers zijn.

Volgens jouw aanpak moet het eerst mis gaan, voor er wordt ingegrepen. Volgens mijn aanpak grijpen we in, zodat het niet mis gaat.

Jij wilt vooral daders straffen, ik wil criminaliteit bestrijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2023 19:51:48 ]
pi_209049223
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik ben het hier roerend mee eens.
Gewoon verrotte karakters.
Ja? Denk jij dat mensen geboren worden als crimineel? Dat het in de genen zit en dat het onvermijdelijk is dat bepaalde mensen crimineel zullen worden?
pi_209049230
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
dan negeer je toch die ene verschrikkelijk posting en ga je zeggen wat niet gezegd mag worden? Van mij mag je het zeggen dus ik weet niet zo goed waarom ik om te oren geslagen wordt dat iets niet gezegd mag worden

Voor de lezers. Hieronder is die posting waar SO het over heeft waar HR door iemand anders voor buitenlanderhater en racist wordt uitgemaakt
Ga het wel lekker met je HR? Je bent al jaren bezig met dit soort opmerkingen te maken.. Ik zou, als ik jou was, lekker naar het Buitenland gaan. Rusland lijkt me goed voor jou. Daar doen ze precies wat jij wil.
Dit is van mij, en hier lees ik niks over buitenlandhater of racist. HR is enkel continu negatief. Dat baart mij zorgen..
Als hij ook nog positieve berichten plaatste zou ik dit niet schrijven.
pi_209049555
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 19:51 schreef BjG956 het volgende:

[..]
Dit is van mij, en hier lees ik niks over buitenlandhater of racist. HR is enkel continu negatief. Dat baart mij zorgen..
Als hij ook nog positieve berichten plaatste zou ik dit niet schrijven.
Ik zag in jouw post ook niks wat hij claimde, helemaal niks. Het is stuitend en volstrekt onbegrijpelijk dat iemand zich zo in bochten wringt om maar het vermeende slachtoffer te zijn.
  zondag 7 mei 2023 @ 20:40:58 #236
375783 Cockwhale
Ik bijt.
pi_209049946
quote:

[..]

Ga je dit nu ontkennen?

Ik betwijfel dat dit migranten zijn. Zijn gewoon 2e/3e generatie tintiërs of "Nederlanders" uit de Antillen.

Afkomst is op zich het probleem niet. Wel kansloze ouders zonder normen en waarden die niet kunnen opvoeden, een flink aantal lage IQ's en het welbekende stoere straatcultuurtje.
  zondag 7 mei 2023 @ 21:03:04 #237
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209050274
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 19:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kennelijk snap je het punt nog steeds niet. Alles wat jij te berde brengt is gericht op actie achteraf, als de misdaad al begaan is, als er al een slachtoffer te betreuren valt. Het doel van preventie is om te voorkomen dat iemand überhaupt een dader wordt. En dus om te voorkomen dat er slachtoffers zijn.

Volgens jouw aanpak moet het eerst mis gaan, voor er wordt ingegrepen. Volgens mijn aanpak grijpen we in, zodat het niet mis gaat.

Jij wilt vooral daders straffen, ik wil criminaliteit bestrijden.
Hoe wil je die criminaliteit bestrijden, dan?

Hoe wil jij het milieu veranderen waar criminaliteit wordt gekweekt?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209050357
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 21:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Drugs legaliseren, weg milieu.
pi_209050483
quote:

[..]

Ga je dit nu ontkennen?

Je bent niet goed bij je hoofd door die post als buitenlandhater of racist te zien. Waar heb ik het over dat soort dingen? Helemaal nergens.
HR is al jaren enorm negatief, ik heb zelfs nog geen positieve post van hem gelezen. En daar had ik het over. Alles in Nederland is verkeerd, verrot, er deugd niks..
Nou, dan kan je beter verhuizen naar landen waar het zogenaamd beter is.

Bijvoorbeeld Rusland, waar ze raad weten met mensen die doen wat in het filmpje gedaan is.

Ik vind dat de politie het nu goed aanpakt. Eerst die gasten de kans geven anoniem zich aan te geven. En als ze weigeren dan komen ze met hun gezicht op tv en internet en kunnen andere mensen hen aangeven. En dan hard straffen, want met 20-1 is waar dan ook verkeerd. In welke cultuur ook. Het beste vecht je niet.
pi_209050697
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 18:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ga dat niet negeren. En ook al die andere domme kolder niet, zoals het geblaat dat fok stormfront 2.0 is.

Tegenwoordig lijkt de mainstream media er alles aan te doen om belangrijke aspecten zoals segregatie en falende integratie zoveel mogelijk te negeren en onder het tapijt te vegen. Wat heet, zelfs op politiek niveau worden dergelijke pijnlijke rapporten letterlijk in de onderste la geschoven, terwijl -in dit specifieke geval- partij genoot Halsema dood leuk op main stream media de andere kant op wijst.

Er zijn zo inmiddels een hele zooi aan neven aspecten stelselmatig uitvergroot met als doelstelling de pijnpunten "die men niet wil of mag horen" onder te laten sneeuwen. Het zijn altijd "jongeren". "Jongeren" die "kwetsbaar" zijn. "Armoedige milieu's". En, hier gelezen;"vaak toch (opgekropte) emotie gecombineerd met gedragsproblemen en dat soort werk".

Ja, "dat soort werk". Je weet wel. (Ik heb geen idee hoor).

Maar met "dat soort werk" zal ie nooit bedoelen: segregatie & falende integratie. En dat is typisch, want dat zou ie zo'n beetje als eerste moeten benoemen, en dan pas al het andere.

Het zal voor een aantal hier als een complete verrassing komen, maar dat alles zorgt ervoor dat er steeds meer mensen bij komen die er steeds harder in gaan. Terwijl deze mensen op geen enkele manier racisten zijn. We zijn hier immers niet op stormfront.

Maar dat verwijt krijgen ze wel. Tegenwoordig is de ander uitmaken voor racist/nazi "en dat soort werk" appeltje eitje. Dus nee, ik ga dat niet negeren. Want sterker nog, deze manier van reageren is zo onderhand onderdeel van het probleem.
pi_209050802
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 21:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik zou gewoon even terugscrollen, ik heb dat al een paar keer verteld.
pi_209050972
quote:
4s.gif Op zondag 7 mei 2023 21:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik ga dat niet negeren. En ook al die andere domme kolder niet, zoals het geblaat dat fok stormfront 2.0 is.

Tegenwoordig lijkt de mainstream media er alles aan te doen om belangrijke aspecten zoals segregatie en falende integratie zoveel mogelijk te negeren en onder het tapijt te vegen. Wat heet, zelfs op politiek niveau worden dergelijke pijnlijke rapporten letterlijk in de onderste la geschoven, terwijl -in dit specifieke geval- partij genoot Halsema dood leuk op main stream media de andere kant op wijst.

Er zijn zo inmiddels een hele zooi aan neven aspecten stelselmatig uitvergroot met als doelstelling de pijnpunten "die men niet wil of mag horen" onder te laten sneeuwen. Het zijn altijd "jongeren". "Jongeren" die "kwetsbaar" zijn. "Armoedige milieu's". En, hier gelezen;"vaak toch (opgekropte) emotie gecombineerd met gedragsproblemen en dat soort werk".

Maar met "dat soort werk" zal ie nooit bedoelen: segregatie & falende integratie. En dat is typisch, want dat zou ie zo'n beetje als eerste moeten benoemen, en dan pas al het andere.

Het zal voor een aantal hier als een complete verrassing komen, maar dat alles zorgt ervoor dat er steeds meer mensen bij komen die er steeds harder in gaan. Terwijl deze mensen op geen enkele manier racisten zijn. We zijn hier immers niet op stormfront.

Maar dat verwijt krijgen ze wel. Tegenwoordig is de ander uitmaken voor racist/nazi "en dat soort werk" appeltje eitje. Dus nee, ik ga dat niet negeren. Want sterker nog, deze manier van reageren is zo onderhand onderdeel van het probleem.
De enige reden waarom jij begint over 'segregatie' en 'falende integratie', is dat de daders een kleurtje hebben. Als dat (mensen beoordelen op basis van niets anders dan hun huidskleur) niet racistisch is, dan vraag ik me af wat nog wel racistisch is.
pi_209051508
quote:

[..]

Kunnen we elkaar de hand schudden want ik word hier op voor racist en witte man hater uitgemaakt. Dat weet jij ook wel want je we zien elkaar in dezelfde topics en er was een geval met het vuurwerkhooiende-marokkanen topic maanden geleden. Zullen we vanaf nu voor een tijd stoppen met dit benoemen want nu weet ik wel dat er onbekende mensen jou of anderen voor nazi uitmaken. Dit meerdere keren per etmaal herhalen voegt niks toe. Excessen zijn totaal oninteressant.

Ik ben in de veronderstelling dat elk mens zuiver geboren wordt en dat wat jij noemt "dat soort werk" invloed heeft hoe een kind opgroeit. Ik probeer te begrijpen waarom mensen daar absoluut niet over kunnen praten en dan zelf doen wat ze de ander verwijten (=wegkijken). Segregatie en integratie zijn prima te bespreken onderwerpen icm "dat soort werk".
pi_209051672
quote:
Hoezo is dit niet waar dan?

In ieder topic over steekpartijen of vechtpartijen wordt door bepaalde lieden geroepen "zullen wel weer buitenlanders zijn" maar dan op een andere manier. Maar ze bedoelen buitenlanders.
Als het dan Nederlanders blijken te zijn dan hoor je ze niet meer. Maar als het wel buitenlanders zijn dan is een topic meteen gekaapt door iedereen die tegen buitenlanders is..
En gooien ze alle buitenlanders op 1 hoop. Men beweert zelfs dat de Afrikaanse "cultuur" niet zou passen bij de Westerse "cultuur". Want die Afrikanen zijn allemaal testosteron bommen.

Toch wel grappig dat mensen die andere mensen betichten van van alles en nog wat gaan huilen als ze zelf beticht worden. Doet me ook denken aan die mensen die zeggen "je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig" en dat alleen omdat ze iets zeggen waar anderen dan commentaar op leveren. Men wil geen commentaar op eigen commentaar, dat is een eerlijker verhaal.
  zondag 7 mei 2023 @ 22:12:38 #245
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209052158
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 19:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja? Denk jij dat mensen geboren worden als crimineel? Dat het in de genen zit en dat het onvermijdelijk is dat bepaalde mensen crimineel zullen worden?
Verander het woord crimineel overal in je post in rottig karakter en het antwoord is ja.
Dat er rottige mensen geboren worden is onvermijdelijk ja.
pi_209052183
1 ding weet je zeker: als de daders wit zouden zijn, en het slachtoffer zwart, had je veel meer over gehoord in de media.
  zondag 7 mei 2023 @ 22:18:52 #247
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209052273
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 21:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De enige reden waarom jij begint over 'segregatie' en 'falende integratie', is dat de daders een kleurtje hebben. Als dat (mensen beoordelen op basis van niets anders dan hun huidskleur) niet racistisch is, dan vraag ik me af wat nog wel racistisch is.
Mensen anders behandelen op basis van huidskleur is racisme.

Maar is het vaststellen van het zelfstandige feit dat iemand zwart is nu ook al racisme?

Hoe ingewikkeld is het nu eigenlijk. We weten toch allemaal hoe de bijlmer in elkaar steekt. Daar hoeven we toch niet spastisch over te doen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209052451
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 22:13 schreef Homey het volgende:
1 ding weet je zeker: als de daders wit zouden zijn, en het slachtoffer zwart, had je veel meer over gehoord in de media.
Zoals wanneer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')