Volgens mij doe jij nu ook een aanname.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat als het slachtoffer zwart was geweest, de aanname meteen gemaakt zou worden dat het een conflict tussen bendeleden was en hij het geweld over zichzelf af had geroepen.
Er zit een verschil in problemen benoemen en droeftoeteren dat alle grenzen dicht moeten, dit allemaal apen zijn, omvolking doemsscenarios erin slingeren en alle allochtonen zijn kut. Dat was meer het punt denk ik.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:06 schreef ISVV het volgende:
[..]
Inderdaad, de mensen die hier een groot maatschappelijk probleem benoemen en daar terecht tegen ageren zullen wel psychische en sociale problemen hebben. Die hordes kutjeugd die mensen mishandelen en vernederen moeten eens professionele hulp zoeken. Of dat uitschot van ouders van ze. Daar zit het probleem.
het is een lijstje met standaard excuses die je tijdens de rechtszitting zult horen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je bent kennelijk een beetje in het wilde weg aan het neuzelen. Wat hebben een lage suikerspiegel en de ramadan te maken met deze mishandeling? Het is niet eens ramadan.
Je denkt toch niet dat deze jeugd (en ouders) zelf hulp gaat zoeken?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:06 schreef ISVV het volgende:
[..]
Inderdaad, de mensen die hier een groot maatschappelijk probleem benoemen en daar terecht tegen ageren zullen wel psychische en sociale problemen hebben. Die hordes kutjeugd die mensen mishandelen en vernederen moeten eens professionele hulp zoeken. Of dat uitschot van ouders van ze. Daar zit het probleem.
Haha, die kleine uk schopt gewoon mee he.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:08 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Stelletje lafbekken. Geef ze maar een nekschot.
Oh wow.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 20:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Fok is min of meer verworden tot een soort Stormfront waar het topics over kleurlingen aangaat. Reacties die je 15 jaar geleden alleen op stormfront las lees je nu hier. Er is een soort neonazificering van de samenleving gaande.
Was het slachtoffer een van de daders geweest had iedereen hem overigens gekenschetst als lichtgetint.
Meneer is nu ook al psycholoog?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Gelukkig niet, maar het wordt wel steeds erger. Misschien omdat mensen radicaler worden, misschien omdat Fok tegenwoordig een ander publiek trekt dan voorheen, misschien een combinatie daarvan. Er zitten nu behoorlijk wat mensen op dit forum met psychische en sociale problemen, ik weet niet of dat vroeger ook al in die mate het geval was.
Weet het verschil tussen een gevecht of een mishandeling.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:30 schreef Momo het volgende:
Wtf er vecht een mormel mee die waarschijnlijk net zijn eigen kont kan afvegen.
Nee die houdt zich nog bezig met lintje geven aan een racistquote:Op zondag 7 mei 2023 08:29 schreef superniger het volgende:
Heeft Femke Halalsema al een reactie gegeven?
als het gewoon "feiten" zijn en iemand reageert daarop, dan is het toch niet nodig om daar primair op te reageren?quote:Op zondag 7 mei 2023 01:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Meneer is nu ook al psycholoog?
Kan het ook gewoon zijn dat er mensen zijn die feiten gewoon benoemen en bij gebeurtenissen niet hun kop in hun reet steken zoals jij?
Ja, maar als dat niet altijd zo geweest is, waarom denk je dat het nu wel zo is volgens jou?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 21:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
uiteraard is dat overdreven en het is een radicalisering die vooral online plaatsvindt en zich daartoe vooralsnog beperkt, maar dat stormfrontuitingen genormaliseerd zijn en voor legitieme meningen en grieven worden gehouden lijkt me vrij duidelijk zichtbaar voor iedereen die langer meegaat dan een paar jaar.
Er is zeker sprake van een flinke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen allochtonen wat betreft het plegen van geweldsdelicten. De nieuwsberichten hierover zijn echter verworden tot een echokamer van vulgair geschreeuw waardoor ten eerste de magnitude (hoeveelheid incidenten) wordt overschat en ten tweede men zich in steeds grovere termen is gaan uitdrukken en er steeds meer dubieuze theorieen bij is gaan slepen. Iedereen gaat elkaar napapegaaien en in grofheid proberen te overtreffen om te laten zien hoe schandalig ze het allemaal vinden en dat cumuleert dan tot een stormfrontachtige bende.quote:Op zondag 7 mei 2023 09:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als dat niet altijd zo geweest is, waarom denk je dat het nu wel zo is volgens jou?
Dat lijkt me juist interessant om te weten. Van jou.
'Ik heb zojuist vernomen van de conservatieve jongeren die met elkaar aan het vechten waren bij station Amsterdam Bijlmer.'quote:Op zondag 7 mei 2023 08:29 schreef superniger het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de grootste frustratie komt van de lafheid waarmee die daden worden gepleegd. Als je wilt ook de grootste haat. Ik denk dat die echt daar vandaan komt.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:31 schreef -XOR- het volgende:
Er is zeker sprake van een flinke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen allochtonen wat betreft het plegen van geweldsdelicten.
Een Afgrijzen, walging en diepe minachting voelen voor de daders is zeker begrijpelijk en dat doe ik ook. Je kunt best analiseren waarom zulke daden bij bepaalde groepen vaker voorkomen, maar moet die minachting niet op de totale groep projecteren.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de grootste frustratie komt van de lafheid waarmee die daden worden gepleegd. Als je wilt ook de grootste haat. Ik denk dat die echt daar vandaan komt.
..en ik durf ook wel te typen dat het ook gewoon haat is wat men voelt. Want ik voel dat zelf ook als ik zo een filmpje zie. Is dat eerlijk genoeg?
Als je me daarmee onder een Stormfront-aanhanger wil scharen heb ik daar vrede mee.![]()
...en ik ben er eigenlijk ook niet boos over.
Ja, ik denk dat het gevoel van haat ook alleen maar groter wordt zolang het probleem niet erkent wordt. ( waarom zulke daden bij bepaalde groepen vaker voorkomen) Ik denk dat dat juist het gevaarlijkst is. Dat borrelen en broeien en die frustratie en boosheid die er nooit uit mag. Dan bedoel ik van mensen die dit zien, keer op keer en die zich wel gewoon gedragen.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een Afgrijzen, walging en diepe minachting voelen voor de daders is zeker begrijpelijk en dat doe ik ook. Je kunt best analiseren waarom zulke daden bij bepaalde groepen vaker voorkomen, maar moet die minachting niet op de totale groep projecteren.
Dit is dus precies waar het fout gaat. Juist uit die 'analyses' komen namelijk de dubbele standaarden in de media en de veronderstelling dat dit soort jongeren naast dader, eigenlijk ook slachtoffer zijn. Dat er externe factoren meespelen die het criminele gedrag in bepaalde mate te rechtvaardigen of in ieder geval kunnen verklaren. Daar moeten we mee stoppen.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een Afgrijzen, walging en diepe minachting voelen voor de daders is zeker begrijpelijk en dat doe ik ook. Je kunt best analiseren waarom zulke daden bij bepaalde groepen vaker voorkomen, maar moet die minachting niet op de totale groep projecteren.
Stel we willen minder criminaliteit. Waarom dan niet kijken naar onderliggende oorzaken of externe factoren? Straffen is geen oplossing, dat kan je al zien aan het leven als kind of als ouder in huis.quote:Op zondag 7 mei 2023 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is dus precies waar het fout gaat. Juist uit die 'analyses' komen namelijk de dubbele standaarden in de media en de veronderstelling dat dit soort jongeren naast dader, eigenlijk ook slachtoffer zijn. Dat er externe factoren meespelen die het criminele gedrag in bepaalde mate te rechtvaardigen of in ieder geval kunnen verklaren. Daar moeten we mee stoppen.
Want dit is nu juist wat veel mensen zo boos maakt over dit soort kwesties. Het gevoel dat bepaalde instanties problematiek eigenlijk niet willen aanpakken, maar vooral de hand boven het hoofd willen houden. Wat trouwens ook gewoon zo is, men heeft al vaak genoeg toegegeven dat het zo belangrijk is om vooral 'stigmatisering' tegen te gaan. Nee, dat is het niet.
Nou nee. Je moet de totale groep niet op het individu projecteren. Ik ga echt mijn buurvrouw niet vragen "wat jullie nou weer gedaan hebben in de Bijlmer", maar we hebben het hier juist wel over een groepsprobleem. We zitten met groepen met een achterlijke cultuur opgescheept. Dat is deels buitenlandse cultuur, deels plattelandscultuur, deels rapcultuur, maar die is gewelddadig, anti-intellectueel, maatschappijvijandig, racistisch, hatelijk en verstrengeld met een sussende en ontkennende bestuurlijke cultuur van 'kwetsbare jongeren' retoriek waarbij ze in de criminaliteit belanden vanwege een te laag schooladvies dan wel omdat hun laagbegaafdheid niet wordt herkend.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, de perrons moeten weg.quote:Op zondag 7 mei 2023 08:29 schreef superniger het volgende:
Er heerst juist een enorme anti- blank sentiment op fok (en andere media). Waar het vroeger normaal was om massa migratie discutabel te vinden, heerst er nu een enorme 'cancel- culture' op dat gebied, tenzij het over blanken gaat, dan mag je alles er van vinden maar het liefst wel in een negatieve context.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 20:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Fok is min of meer verworden tot een soort Stormfront waar het topics over kleurlingen aangaat. Reacties die je 15 jaar geleden alleen op stormfront las lees je nu hier. Er is een soort neonazificering van de samenleving gaande.
Was het slachtoffer een van de daders geweest had iedereen hem overigens gekenschetst als lichtgetint.
Het is niet mijn diagnose, het is iets wat de betreffende users zelf aangeven.quote:Op zondag 7 mei 2023 01:01 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Meneer is nu ook al psycholoog?
Kan het ook gewoon zijn dat er mensen zijn die feiten gewoon benoemen en bij gebeurtenissen niet hun kop in hun reet steken zoals jij?
Straffen is juist wel een oplossing, dat is het ook altijd geweest. Hoe kom je er eigenlijk bij dat dit niet zo is?quote:Op zondag 7 mei 2023 11:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel we willen minder criminaliteit. Waarom dan niet kijken naar onderliggende oorzaken of externe factoren? Straffen is geen oplossing, dat kan je al zien aan het leven als kind of als ouder in huis.
Heb je voorbeelden van die instanties die alleen gekleurde mensen de hand boven het hoofd houden?
Wat apart dat verschillende mensen het zo andersom beleven. Je zou bijna gaan denken dat er sprake is van polarisering in de samenleving.quote:Op zondag 7 mei 2023 11:44 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Er heerst juist een enorme anti- blank sentiment op fok (en andere media). Waar het vroeger normaal was om massa migratie discutabel te vinden, heerst er nu een enorme 'cancel- culture' op dat gebied, tenzij het over blanken gaat, dan mag je alles er van vinden maar het liefst wel in een negatieve context.
Huh?quote:Op zondag 7 mei 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Straffen is juist wel een oplossing, dat is het ook altijd geweest. Hoe kom je er eigenlijk bij dat dit niet zo is?
Lees dit topic nou nog eens manquote:Op zondag 7 mei 2023 11:44 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Er heerst juist een enorme anti- blank sentiment op fok
redenen voor straffen:quote:Op zondag 7 mei 2023 11:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Huh?
Kijk eens naar de gevangenispopulatie van de US. 80% zit vast vanwege drugsdelicten en er wordt nog steeds drugs gebruikt? Hoe werkt het straffen dan precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |