SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Die bestaat niet meer in de kleurstelling als ik me goed herinnerquote:
Dat gaat ie ook niet doen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eens. Dat er ruzie is kan ik me voorstellen maar denk niet dat ze zich terug trekken. Dit is een bluf om alsnog wapens/ammo te krijgen.
Eerst maar eens zien wat er over 5 dagen gebeurd.
Niet op deze manier en zeker niet aan de vooravond van wat ze te wachten staat.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat gaat ie ook niet doen.
Heeft ie al talloze keren mee gedreigd.
Heee, dan is het toevallig 9 mei.quote:
De mensen die normaliter uit ramen donderen hebben doorgaans geen privé leger.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:56 schreef Simmertje het volgende:
Ik geloof het vooral niet omdat de Russen erg goed zijn in mensen "opruimen" die in de weg zitten. Deze man mag al maanden van alles roepen en heeft nog steeds niet per ongeluk een kogel door zijn kop gehad.
Hij zegt niets over Putin, en Putin vindt het alleen maar fijn dat de hoogste mensen na hem worden aangevallen want dat maakt zijn positie sterker.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:56 schreef Simmertje het volgende:
Ik geloof het vooral niet omdat de Russen erg goed zijn in mensen "opruimen" die in de weg zitten. Deze man mag al maanden van alles roepen en heeft nog steeds niet per ongeluk een kogel door zijn kop gehad.
quote:
Hé, dat wilde ik ook net zeggen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heee, dan is het toevallig 9 mei.
Natuurlijk zijn ze dat. D-day als in Normandië was qua omvang bijzonder, maar voor alle militaire operaties leeft men toe naar D-day met daarop H-hour. D-day staat simpel voor de dag dat het gebeuren gaat.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:40 schreef Tengano het volgende:
Op mij komt het een beetje over dat we een soort kleine D-day 2.0 aan het voorbereiden zijn en dat het meeste dus vooral achter de schermen gebeurt. En wat wel zichtbaar is, is voor de psychologische oorlogsvoering; de verwarring, uitputting en intimidatie; subdue the enemy without fighting.
[ twitter ]
Want Oekraïne gaat samenwerken met een partij die oorlogsmisdaden heeft gepleegd op henquote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:09 schreef StateOfMind het volgende:
Zou wel een mooie plottwist zijn als Wagner straks met Oekraïne samen gaat werken tegen de Russen
Juist daarom zou het een mooie (niet mooie, maar extreme) plottwist zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:16 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Want Oekraïne gaat samenwerken met een partij die oorlogsmisdaden heeft gepleegd op hen
Als dat gebeurt, dan zeg ik mijn steun aan Oekraïne op.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:09 schreef StateOfMind het volgende:
Zou wel een mooie plottwist zijn als Wagner straks met Oekraïne samen gaat werken tegen de Russen
Zou goed kunnen ja. Dat filmpje zag er niet uit als acteerwerk.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:48 schreef skysherrif het volgende:
Fwiw ik denk dat het dit keer wel menens is van Prigo.
Allereerst hebben ze al maanden geen nieuwe gevangenen mogen rekruteren en is het rekruteren voor Wagner gewoon lastig gemaakt. Terwijl ze nu bijna dagelijks 100 man verliezen, dood of gewond. Bovendien lopen dan ook nog eens veel contracten af deze en komende 2 maanden. Ik denk dat ze gewoon echt niet veel troepen meer over hebben en Prigo gaat zijn 'echte' Wagner troepen echt niet inzetten in Bakhmut zonder enorm overwicht aan artillerie.
Dus ik denk echt dat het een laatste bluf is richting het russiche MOD om of meer hulp te geven of hij trekt zich terug.
Betaald van navo geld, uhuh slim.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:09 schreef StateOfMind het volgende:
interessant artikel over die 82nd Air Assault Brigadequote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:50 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Plus 2 nieuw gevormde brigades gisteren
https://militaryland.net/
35. Dat is ruim over 100.000 troepen die zich kunnen focussen op het counter offensief.
9 mei gaat zeker doorquote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Hé, dat wilde ik ook net zeggen.
Ik hoop dat het doorgaat!
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
interessant artikel over die 82nd Air Assault Brigade
https://www.forbes.com/si(...)ng-counteroffensive/
Volgens het artikel zou die Brigade beschikken over 14 Challenger-2 tanks, 40 Marders en meerdere M-119 Houwitzers...
Daarmee zouden ze als een heet mes door de boter kunnen snijden
quote:A Stryker wouldn’t last long in a direct assault on Russian fortifications. But the Stryker’s wheels lend it high speed and good fuel-efficiency. A Stryker is easier to maintain than a tracked IFV is. It might be just the thing for a swift, deep exploitation of an armored breakthrough.
Lijkt idd dat die brigade heel erg op snelheid en mobiliteit gericht is met dat materieel...quote:
Nope.quote:
D staat in dit geval voor Danger, Destruction or Dooms Dayquote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:
Nope.
Zoek maar op. D van D-Day betekend niks meer dan 'Day'.
https://www.army.mil/e2/d(...)ing-of-dday-fact.pdf
quote:
Zelenski strijdvaardig op NLse legerbasis: 'Russisch kwaad vernietigen!'
Ollongren: "Your Fight is our Fight"![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ch-kwaad-vernietigen
Je hebt gelijk. Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope.
Zoek maar op. D van D-Day betekend niks meer dan 'Day'.
https://www.army.mil/e2/d(...)ing-of-dday-fact.pdf
Des te dommer echter dat hij net maandenlang zoveel manschappen geofferd heeft om terrein te veroveren dat nu opgegeven moet worden om manschappen te sparen...quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:33 schreef Tengano het volgende:
Als Prighozjin echt te weinig munitie heeft en krijgt om een Oekrains offensief te overleven, dan is het niet onverstandig om je terug te trekken in plaats van je manschappen verliezen omdat je zo graag dapper wilt blijven zitten.
Dan heb je geen munitie, maar ook geen manschappen meer.
Gezien het trackrecord van de Russen zal die linie niets voorstellen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:45 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe kansrijk dit offensief zal zijn. Die Russen hebben natuurlijk wel maandenlang de tijd gehad om defensieve lijnen te organiseren.
De tegenstander onderschatten is wel het domste...quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gezien het trackrecord van de Russen zal die linie niets voorstellen.
Het is moeilijk te geloven dat dat de werkelijke reden is van deze aangekondigde terugtrekking. Hij zet hiermee de Russische Defensie totaal voor paal en riskeert dat Ukraine Bachmut weer her-veroverd. In het spiegelpaleis wat Rusland is vertrouw ik dit soort statements helemaal niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:38 schreef Gehrman het volgende:
Zo blijkt de Oekraïense strategie om aanvoerlijnen en munitie voorraden aan te vallen erg effectief te zijn.
Dat statement is vooral van toepassing op een tegenstander die voor jou onbekend is; waar je geen ervaring mee hebt en die je dus onderschat of overschat omdat je er geen enkele voorkennis van hebt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:50 schreef PzKpfw het volgende:
De tegenstander onderschatten is wel het domste...
De russische legerleiding heeft natuurlijk het mandaat over die munitie. En als die munitie schaars is, dan gaat of Shoigu of Prigozjin de teil in.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:50 schreef oheng het volgende:
Óf de russen zitten zonder munitie, óf Shoigu/Gerasimov willen niet dat Wagner een overwinning krijgt in Bakhmut.
Tot nu toe wekken de russen niet echt de indruk dat zaken waarop ze zich maanden hebben kunnen voorbereiden, ook beter uitgevoerd worden...quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:45 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe kansrijk dit offensief zal zijn. Die Russen hebben natuurlijk wel maandenlang de tijd gehad om defensieve lijnen te organiseren.
Dat is indrukwekkend. Zelfs zoveel dat het zinniger wordt om over divisies ipv brigades te praten. Ruim 10 Divisies, of ruim 15 afhankelijk van hoeveel brigades je er in hangt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:50 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Plus 2 nieuw gevormde brigades gisteren
https://militaryland.net/
35. Dat is ruim over 100.000 troepen die zich kunnen focussen op het counter offensief.
Ik was even "bang" dat de steun in Nederland aan het afnemen was.. Maar gezien de enorme backfire (zelfs op de social media) die onze Boerin gisteren kreeg; is de steun groter dan ik dacht.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:00 schreef RM-rf het volgende:
Rusland zal alles erop zetten dat de bereidheid tot steunen vanuit Amerika en west-europa terugloopt (al dan niet door politieke processen of opinie-ontwikkeling).
Dat is echter ook de enige hoop die rusland heeft
Het slagen van dit offensief zal niet bepaald worden door een reactie op een nederlands internetforumquote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De tegenstander onderschatten is wel het domste...
Ollongren zei net "Your fight is our fight". Die overweldigende stemming die onlangs is gehouden of dit wel of geen russiche daad van agressie is, geeft gewoon aan met het merendeel spuugt op de russische agressie en dat we dat ook willen handelen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:00 schreef RM-rf het volgende:
De oekrainers hebben één kans het Momentum geheel om te slaan. De bondgenoten blijven enkel zoveel steun geven, zolang oekraine dat ook terug-betaald.
Als ik Shoigu was, dan zou ik Wagner zéker geen overwinning laten behalen in Bakhmut. Immers, het russische leger zelf heeft helemaal niets bereikt deze winter.quote:
De maginot linie is ook een mooie verwijzing ivm zijn zwakte. Als je eromheen bent, of doorheen, heb je er daarna helemaal geen last meer van. Je kunt hem vervolgens oprollen. Dat geldt ook voor die Russische fortificaties; een paar doorbraken zijn voldoende de complete verdediging te passeren.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het slagen van dit offensief zal niet bepaald worden door een reactie op een nederlands internetforum![]()
De oekrainers zullen zich vermoedelijk voor hun strategische beslissingen waar en hoe aan te vallen, baseren op intelligence...
Waarbij ik vermoed dat zelfs de 'sterkte' van linies een minder grote rol speelt dan welke en hoeveel troepen deze bevolken en hoe deze verzorgd kunnen worden.
De russen kunnen zich maandenlang metersdiep in een Maginot-linie ingegraven hebben, als het opperbevel besluit alle artillerie-munitie naar Prigozhin Bakhmut te sturen, dan valt in Zaropriza oblast de ene na de andere linie in een kwetstie van dagen, als ze door hun munitie raken.
Dat is nogal wat.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:17 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Het lijkt erop dat Patriots in staat zijn de hypersonische raketten neer te halen.
Dat te zeggen aan de vooravond van een offensief noem ik vooral opportunisme...quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ollongren zei net "Your fight is our fight". Die overweldigende stemming...
Het "we moeten onderhandelen" kamp is ook oorverdovend stilquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:24 schreef Tengano het volgende:
Ik heb trouwens al een tijdje niks meer gehoord over vredesbesprekingen....
Ik vraag het me echt af. Volgens mij is het zo dat het bij 'ons' hier in Nederland echt diep zit. En dat heeft ook vooral met die MH17 te maken en wat we daarna dus in Oekraine hebben zien gebeuren. Rutte zie ik op de achtergrond best wel als een voorvechter om het onrecht in deze stevig aan te willen pakken. En dat heeft dan ook vooral te maken door zijn lange getergde historie met rusland aangaande die neergeschoten MH17.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:27 schreef RM-rf het volgende:
Dat te zeggen aan de vooravond van een offensief noem ik vooral opportunisme...
Die steun kan men vooral bewijzen op momenten dat het de oekrainers ook eventjes tegenzit... Als ze mogelijk tegenslagen te verwerken krijgen, meer verliezen dan voorzien te verwerken krijgen of het niet zo snel gaat als gehoopt...
Maar juist zal je zien dat de meer opportunistische politici stilvallen.
Xi is onlangs nog publiekelijk voor verrader uitgemaakt. Dat helpt natuurlijk ook niet meequote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Het "we moeten onderhandelen" kamp is ook oorverdovend stil
Dit verwoord je goed. En ik deel dat sentiment.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vraag het me echt af. Volgens mij is het zo dat het bij 'ons' hier in Nederland echt diep zit. En dat heeft ook vooral met die MH17 te maken en wat we daarna dus in Oekraine hebben zien gebeuren. Rutte zie ik op de achtergrond best wel als een voorvechter om het onrecht in deze stevig aan te willen pakken. En dat heeft dan ook vooral te maken door zijn lange getergde historie met rusland aangaande die neergeschoten MH17.
Wij en Rutte zijn dus niet echt blanco en vergelijkbaar met andere landen in deze strijd. Wij voelden ons al genaaid. En ik denk dat dat stevig meetelt en dat onze houding minder is gebaseert op opportunisme. Dit komt echt ergens vandaan.
Dank jequote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit verwoord je goed. En ik deel dat sentiment.
Voor 17 juli 2014 was het voor veel mensen vooral een pruttelend conflict ergens in Oost Europa. Na die dag zat dat echt anders.
De Oekrainers benoemen het ook zo. Prigozhin heeft helemaal geen munitietekort, maar moet aan het Russische publiek verkopen waarom hij na een jaar lang van bevoorrechte positie en tienduizenden troepen (die dood zijn gegaan) een klein stadje niet kon veroveren.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Als ik Shoigu was, dan zou ik Wagner zéker geen overwinning laten behalen in Bakhmut. Immers, het russische leger zelf heeft helemaal niets bereikt deze winter.
Ik zou het laten aankomen op 10 mei, en als Wagner zich dan terugtrekt, dan zou ik dat bestempelen als desertie. En dat zou absoluut correct zijn, want je kunt niet je posities verlaten alleen maar omdat je niet genoeg munitie krijgt om blind aan te vallen.
Wagner hoeft niet aan te vallen he. Ze kunnen gewoon een verdedigende positie innemen. Prigozhin is dan ook een toneelstukje aan het opvoeren. Als hij echt om zijn manschappen zou geven, zou hij ze niet de dood insturen tijdens een munitie tekort.
Inderdaadquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het "we moeten onderhandelen" kamp is ook oorverdovend stil
Voor veel Nederlanders was het inderdaad een voorproefje hoe Rusland opereert. Het was een mig, het was terreur, weet ik veel wat voor rookgordijnen er opgetrokken zijn. Maar verantwoordelijkheid nemen deden ze niet. Ondertussen lagen de lichaamsdelen van oa kinderen verspreidt over de vlaktes daar.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wij hebben de russen al 'leren kennen' dus.
Ja, ik krijg oprecht de rillingen bij het idee dat die mongool weer potus wordt. Niet alleen vanwege Oekraïne overigens..quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad
Gelukkig nog wel Trumpie van de week. Die heeft beloofd dat hij het, als hij weer president wordt, het binnen 24 uur oplost. Net zoals met Noord Korea
Maar waarom zou je je dan ook maar helemaal terugtrekken? Na zo lang gevochten te hebben en met de haven in zicht. Het is een raar verhaal.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:36 schreef speknek het volgende:
De Oekrainers benoemen het ook zo. Prigozhin heeft helemaal geen munitietekort, maar moet aan het Russische publiek verkopen waarom hij na een jaar lang van bevoorrechte positie en tienduizenden troepen (die dood zijn gegaan) een klein stadje niet kon veroveren.
Het zou me echt gigantisch verbazen als dat zooitje ongeregeld überhaupt in de nabije toekomst nog wat gaat winnen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, ik krijg oprecht de rillingen bij het idee dat die mongool weer potus wordt. Niet alleen vanwege Oekraïne overigens..
Ja, dat zat ik me ook to bedenken. We kennen die fratsen van de Russen net wat beter dan de rest van West-Europa.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit verwoord je goed. En ik deel dat sentiment.
Voor 17 juli 2014 was het voor veel mensen vooral een pruttelend conflict ergens in Oost Europa. Na die dag zat dat echt anders.
Ik denk dat Prigozjin dat huurlegertje spelen onderhand ook wel een beetje zat is. Ik heb de indruk dat hij de laatste paar maanden vooral bezig is met een politieke carriere. Alleen heb ik geen idee in wat voor functie hij zichzelf dus ziet. Maar deze man gaat ongetwijfeld voor macht, erkenning en veel aanzien, dat is wat voor zo iemand telt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:36 schreef speknek het volgende:
Een filmpje aan de frontlinie tussen de doden is veel krachtiger richting de Russische bevolking dan Shoigu en Gerasimov in hun paleisjes, als Prigozhin nou zijn falen in hun schoenen kan schuiven, heeft hij nog een politieke toekomst.
Moi aussiquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, ik krijg oprecht de rillingen bij het idee dat die mongool weer potus wordt. Niet alleen vanwege Oekraïne overigens..
Zo dom kunnen ze zelfs in de VS niet zijn, toch?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat je dan niet verliest. Het is dan een overwogen keuze door de schuld van iemand anders. Prigozjin kan dan de blame bij de russische paleisgeneraals neerleggen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:41 schreef zoost het volgende:
Maar waarom zou je je dan ook maar helemaal terugtrekken? Na zo lang gevochten te hebben en met de haven in zicht. Het is een raar verhaal.
Dat dacht ik de eerste keer ook..quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo dom kunnen ze zelfs in de VS niet zijn, toch?
Dat is idd raar. Je kunt een hoop zeggen over het russische leger, maar het is niet zo dat complete brigades gewoon weglopen omdat ze te weinig munitie krijgen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar waarom zou je je dan ook maar helemaal terugtrekken? Na zo lang gevochten te hebben en met de haven in zicht. Het is een raar verhaal.
Ga je er al vanuit dat er überhaupt een munitie probleem is.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat je dan niet verliest. Het is dan een overwogen keuze door de schuld van iemand anders. Prigozjin kan dan de blame bij de russische paleisgeneraals neerleggen.
Of het is een pressiemiddel om wel die munitie te krijgen, maar ik acht de kans aanwezig dat hij weet dat hij het toch niet kan krijgen en er misschien ook niet zo veel mee kan omdat zijn clubje daar qua omvang inmiddels te weinig voorstelt.
Nee joh, dat filmpje met al die lijken is alleen maar bedoeld om er nog meer theater van te maken en dat dat de schuld is van de russische legerleiding; en niet door onkunde van zijn eigen clubje.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is idd raar. Je kunt een hoop zeggen over het russische leger, maar het is niet zo dat complete brigades gewoon weglopen omdat ze te weinig munitie krijgen.
Prigozhin wil heel, heel, héél graag zijn overwinning in Bakhmut. Daarom ook een video met dooie Wagnerites: voor maximum schokeffect.
En ik zeg het nogmaals: Wagner hoeft niet aan te vallen. Prigozhin gaat na 10 mei echt niet weglopen van Bakhmut.
De 'Maginot line' is anders ook niet zo succesvol geblekenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:21 schreef over_hedge het volgende:
We gaan toch niet de maginotline vergelijken met wat loopgraven he
Ach welnee, hij heeft gewoon een excuus als hij straks Bachmut wordt uitgerookt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:04 schreef Breekfast het volgende:
Dat hij aangeeft pas over 5 dagen te vertrekken geeft wel aan dat hij nog een laatste ronde blufpoker wil spelen om alsnog de munitie te krijgen.
Hij had ook al eerder (ook publiekelijk!!) aangegeven (geveinsd) dat de doelen van de Speziaal Operazie al bereikt waren. Dat het russische leger zijn taak nu kon overnemen en hij weer verder kon met belangrijke dingen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:05 schreef AgLarrr het volgende:
Ach welnee, hij heeft gewoon een excuus als hij straks Bachmut wordt uitgerookt.
Wel hoor. Deed prima waar het gemaakt voor was. De grens met Duitsland bewaken en genoeg tijd geven om het leger te mobaliseren.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De 'Maginot line' is anders ook niet zo succesvol gebleken
"Death to the Russians"quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
D staat in dit geval voor Danger, Destruction or Dooms Day
[..]
Hier zijn beste pose.quote:
Is dat niet die darter?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier zijn beste pose.
Let op het vingertje: "Het is de schuld van."
[ afbeelding ]
Staat op rechts ook een NL YPR in de berm volgens mij...quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:08 schreef speknek het volgende:
[ tiktok ]
Zal wel echt uitstekend voor het moreel van de frisse mobiks zijn, als ze alle vrijwilligers van Wagner weg zien rennen vlak voor het aangekondigde tegenoffensief.
Let op dit vingertjequote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier zijn beste pose.
[ afbeelding ]
Staat ergens in het vorige topic nog. Daar begon deze discussie.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier zijn beste pose.
[ afbeelding ]
Hee, er staat nog wat dus. Die kunnen binnenkort dus nog wat verwachten. Zonde.quote:
CNNquote:Russia’s former deputy defense minister Mikhail Mizintsev has joined mercenary group Wagner as deputy commander, according to a pro-war Russian blogger.
Alexander Simonov posted two videos to Telegram showing Mizintsev wearing a Wagner-branded uniform and apparently touring the eastern Ukrainian city of Bakhmut.
The Russian Ministry of Defense announced on Sunday that it had made a leadership change and replaced Mizintsev, who was serving as Russia's deputy defense minister for logistics.
He had been in the role since September 2022 and developed a reputation for brutality for his role in the siege of Mariupol — the site of some of the invasion's most notorious strikes and alleged atrocities.
Weer een maand wachten dus.quote:
Oh wacht dit was een ander gevalquote:Turkey summit: Russian and Ukrainian delegates came to blows at a summit in Turkey on Thursday. Video posted by state-run news agency Anadolu showed delegates shoving each other after Ukrainian representatives unfurled their national flag and shouted anti-Russia slogans behind a member of the Russian delegation, Olga Timofeeva. The speaker of Turkey's national assembly, Mustafa Şentop, condemned the disruptions, calling the actions "unfortunate" and "unacceptable" on Twitter.
Prigozjen zou ook wel eens pissed kunnen zijn omdat hij langzaam begint te beseffen dat hij aan de kant van de verliezende partij staat. En dat geeft je dan natuurlijk geen heldenstatus, maar dan ben je gewoon medeverliezer.quote:
Wagner mannetje is viesquote:
Peter Gillis als iemand zijn fles mayo afpaktquote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier zijn beste pose.
[ afbeelding ]
Это вина Rabobankquote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier zijn beste pose.
[ afbeelding ]
Oekraïne heeft weer 2 nieuwe mechanische brigades opgericht. Zou me niets verbazen als dat samenvalt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Weer een maand wachten dus.
Maar ervan uitgaande dat Oekraine uiteindelijk toch in de NATO gaat komen, zijn we de militaire afgrenzingen alvast maar een beetje aan het vormgeven.
Wat zal Darth Putin hierover zeggen?quote:
Geruchten mag ik aannemen. Als Tokmak wordt veroverd dan zal de landbrug snel doorbroken worden.quote:
Op zich wel. De Duitsers kwamen er niet doorheen. Vooral omdat Belgie zich in 1935 ineens uit de alliantie met Frankrijk terugtrok ontstond er een enorme opening aan de noordzijde. De bedoeling was namelijk dat België samen met de Fransen stellingen aan de Maas en het Albertkanaal zouden gebruiken bij een mobilisatie. Vandaar ook de zwakkere verdediging aan de Frans-Belgische grens. Dat was ook een politiek dingetje: enorme verdedigingswerken daar zouden België het idee geven dat dat land het slagveld zou moeten dienen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De 'Maginot line' is anders ook niet zo succesvol gebleken
Euhm.. Wacht even.quote:
Is die Maginotlinie in 1944 überhaupt nog gebruikt door de Duitsers? Was toen de Siegriedlinie toch? Ook geen denderend succes voor de Duitsers.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op zich wel. De Duitsers kwamen er niet doorheen. Vooral omdat Belgie zich in 1935 ineens uit de alliantie met Frankrijk terugtrok ontstond er een enorme opening aan de noordzijde. De bedoeling was namelijk dat België samen met de Fransen stellingen aan de Maas en het Albertkanaal zouden gebruiken bij een mobilisatie. Vandaar ook de zwakkere verdediging aan de Frans-Belgische grens. Dat was ook een politiek dingetje: enorme verdedigingswerken daar zouden België het idee geven dat dat land het slagveld zou moeten dienen.
Geruchten ja. Maar steeds meer.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Geruchten mag ik aannemen. Als Tokmak wordt veroverd dan zal de landbrug snel doorbroken worden.
Siegfriedlinie was iets anders dan de Maginotlinie, het liep van Kleef bij de Nederlandse grens tot aan de grens met Zwitserland.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is die Maginotlinie in 1944 überhaupt nog gebruikt door de Duitsers? Was toen de Siegriedlinie toch? Ook geen denderend succes voor de Duitsers.
Linies waren 80 jaar geleden al vrij outdated en nu al helemaal lijkt mij. De meeste linies waren geen overtuigend succes, zie ook de Atlantikwall en de Panther-Wotanlinie aan het Oostfront.
https://en.wikipedia.org/wiki/Panther%E2%80%93Wotan_line
Weet ik, maar om maar aan te geven dat lange verdedigingslinies zelden goed werken. Ze worden onvermijdelijk altijd een keer doorbroken.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Siegfriedlinie was iets anders dan de Maginotlinie, het liep van Kleef bij de Nederlandse grens tot aan de grens met Zwitserland.
Vraag me af of het opblazen van die landbrug voor Oekraine zelf, op lange termijn gunstig is (met oog op heroveren van 't Krim), heeft Oekraine Maritieme strijdkrachten?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Geruchten ja. Maar steeds meer.
[ twitter ]
Niet veel, maar je kunt ook gewoon via de landengte van Perekop en als je eenmaal door die linie heen bent kan het hard gaan. Ter inspiratie: Zie hoe de Duitsers dat in 1941 deden:quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Vraag me af of het opblazen van die landbrug voor Oekraine zelf, op lange termijn gunstig is (met oog op heroveren van 't Krim), heeft Oekraine Maritieme strijdkrachten?
Nou ja, de US Army had behoorlijk wat moeite om er doorheen te komen. De slag in Hürtgenwald duurde drie of vier maanden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is die Maginotlinie in 1944 überhaupt nog gebruikt door de Duitsers? Was toen de Siegriedlinie toch? Ook geen denderend succes voor de Duitsers.
Linies waren 80 jaar geleden al vrij outdated en nu al helemaal lijkt mij. De meeste linies waren geen overtuigend succes, zie ook de Atlantikwall en de Panther-Wotanlinie aan het Oostfront.
https://en.wikipedia.org/wiki/Panther%E2%80%93Wotan_line
Heel beperktquote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Vraag me af of het opblazen van die landbrug voor Oekraine zelf, op lange termijn gunstig is (met oog op heroveren van 't Krim), heeft Oekraine Maritieme strijdkrachten?
Tis wel slappe hap als het even tegenzit. De Japanners zetten het gewone volk in voor de strijd.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:01 schreef Slayage het volgende:
Steeds meer evacuatie signalen van het front door de Russen [ twitter ]
Als ze werkelijk een beetje door de munitie heen beginnen te raken is dit misschien wel het beste wat je kunt doen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:13 schreef Confetti het volgende:
Tis wel slappe hap als het even tegenzit. De Japanners zetten het gewone volk in voor de strijd.
En de Duitsers, met hun onvolprezen Volkssturmquote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Tis wel slappe hap als het even tegenzit. De Japanners zetten het gewone volk in voor de strijd.
Opmaat om een paar tactical nukes te gooien onder het mom van: " altijd al gezegd dat als Russisch gebied bedreigd wordt dan.... "quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:17 schreef Tengano het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Heb je daar nou 440 dagen zo je best voor gedaan? Wat is dit joh
Wel het type dat je zou verwachten bij een pmc leiderquote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:46 schreef Discombobulate het volgende:
Bijzonder figuur wel die Prighozin. Zo helemaal apeshit gaan op Shoigu en Gerasimov, wetende dat ze hem vast en zeker uit het raam willen flikkeren lijkt me.
Hij heeft wel ballen iig.
Zat ik ook een beetje aan te denken.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:46 schreef Frutsel het volgende:
Opmaat om een paar tactical nukes te gooien onder het mom van: " altijd al gezegd dat als Russisch gebied bedreigd wordt dan.... "
quote:The statement about Wagner's withdrawal from Bakhmut may be a military trick because the Russians should not be believed.
businessman close to Putin, Prygozhin, said on Friday that his private military company, Wagner, would withdraw from Bakhmut on May 10 due to the Russian Defense Ministry's refusal to provide them with sufficient ammunition. However, Chernik believes that this statement is "very likely" an imitation of the enemy's weakness - a common phenomenon in warfare for centuries.
According to the analyst, often one of the parties to the confrontation tries to show itself weaker, which lures the enemy, who is not ready to fight. "There may be a subtle satanic detail here, that they seem to be withdrawing, we are tempted to take some counteroffensive actions, but in fact no one has gone anywhere," Chernyk said.
https://www.ukrinform.net(...)-military-trick.html
Hij is in beweging waardoor het lastig is om met artillerie vol te raken. Waarschijnlijk een mijn. Hoe dan ook gek verhaal, vissersbootje of niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Op 0:46 zie je hem gebaren maken naar de drone als in 'niet schieten!'.
Maar wat heeft het voor nut om 2 rpg's te smokkelen? Lijkt me erg veel moeite.
https://funker530.com/vid(...)-hit-from-artillery/
(NSFW) Russian Infiltrator Raft Takes Direct Hit From Artillery
Drone footage shows a Russian infiltrator attempting to smuggle rocket launchers in a raft across a river into contested territory when he is repeatedly engaged by Ukrainian artillery.
Russian media outlets attempted to claim the man was a civilian fisherman, but at least two RPO-A Shmel-M thermobaric rocket launchers can be seen in the boat with him. Some reports are indicating the man died when the boat hit a mine, while others are claiming n artillery strike made a direct hit on his vessel.
waarom maken ze dit zo publiekelijk bekend?quote:
Het was al bekend, en Russische soldaten krijgen dit ook te horen, met een beetje geluk via roddels en indianenverhalen. En laten die nou net de discipline aantasten.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
waarom maken ze dit zo publiekelijk bekend?
je wilt ome Poetin toch niet helpen met dit soort informatie.
Je moet voor zulke manoeuvres wel een goed getraind en gedisciplineerd leger hebben. Anders heb je grote kans op paniek.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zat ik ook een beetje aan te denken.
[..]
Iedereen die ook maar een beetje interesse heeft in de (Oost-)Europese geschiedenis is wel op de hoogte van het onderontwikkelde en barbaarse karakter van de Russische volkscultuur.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:41 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, dat zat ik me ook to bedenken. We kennen die fratsen van de Russen net wat beter dan de rest van West-Europa.
Blijf het ook gek vinden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
waarom maken ze dit zo publiekelijk bekend?
je wilt ome Poetin toch niet helpen met dit soort informatie.
Nee, in die tijd was het internet nog veel te gammel.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:05 schreef Joppiez het volgende:
Blijf het ook gek vinden.
Deden ze dit nou in 1940 ook? Alle wapenleveranties de media inslingeren?
In de tachtigjarige oorlog maakte men het wel bekend als er weer een regiment huurlingen bij het leger van de prins kwam.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:05 schreef Joppiez het volgende:
[..]
of de levering is drie dagen eerder dan de genoemde datum.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:05 schreef Joppiez het volgende:
[..]
eDuiven, en later de e-meeuw, de directe voorganger van de e-mailquote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, in die tijd was het internet nog veel te gammel.
Pure intimidatie wellicht om je tegenstander te ontregelen. Weken, maandelang laten weten wat je allemaal naar het front toe aan het slepen bent zodat je tegenstander zich uit de benen maakt cq bij voorbaat al opgeeft.quote:“Appear weak when you are strong, and strong when you are weak.”
Sun Tzu, The Art of War
Mss heeft ie meer macht dan dat wij weten, en blijft Putin voorlopig zelf beter uit de buurt van ramen..quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:46 schreef Discombobulate het volgende:
Bijzonder figuur wel die Prighozin. Zo helemaal apeshit gaan op Shoigu en Gerasimov, wetende dat ze hem vast en zeker uit het raam willen flikkeren lijkt me.
Hij heeft wel ballen iig.
quote:Russische bezetter roept op tot evacuatie Zaporizja
Inwoners van Zaporizja in het oosten van Oekraïne worden opgeroepen te evacueren. Dat meldt Jevgeni Balitski, die door Rusland tot gouverneur van Zaporizja werd benoemd, vrijdag op Telegram.
Volgens Balitski wordt de door Rusland bezette regio de afgelopen dagen harder getroffen door Oekraïens artillerievuur. Verwacht wordt dat Oekraïne binnenkort een tegenoffensief begint in Zaporizja, dat inmiddels voor 80 procent in handen van de Russen is.
Hoofd van huurlingenleger Wagner Groep Jevgeni Prigozjin dreigt ondertussen met terugtrekking op woensdag uit het zwaarbevochten Bachmoet. Prigozjin publiceerde vrijdag een video waarin hij de lichamen van gedode huurlingen laat zien en zegt dat de groepering te weinig munitie krijgt. Prigozjin laat zich daarin kritisch uit over onder anderen de Russische defensieminister Sergej Sjojgoe. Oekraïne verwacht dat voor de terugtrekking juist meer Wagner-huurlingen naar Bachmoet zullen komen met als doel de stad dinsdag te hebben veroverd.
Aan de Oekraïense zijde verlaten inwoners Cherson in aanloop naar een 58-uur durende avondklok die vrijdag ingaat. De avondklok is bedoeld om Oekraïense troepen de ruimte te geven te opereren. Cherson wordt de laatste tijd zwaarder getroffen door bombardementen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-evacuatie-zaporizja
En aangezien mensen als @error liefst een eerdere post gewoon nogmaals op het net pleuren (quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was al bekend, en Russische soldaten krijgen dit ook te horen, met een beetje geluk via roddels en indianenverhalen. En laten die nou net de discipline aantasten.
Het is natuurlijk ook niet zo dat het reguliere leger van alles presteert. Zo’n knakker legt wel druk op zaken.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mss heeft ie meer macht dan dat wij weten, en blijft Putin voorlopig zelf beter uit de buurt van ramen..
Kan kloppen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mss heeft ie meer macht dan dat wij weten, en blijft Putin voorlopig zelf beter uit de buurt van ramen..
Ook een leuke om bij je tegenstander rond te laten gaan: laten doorschemeren dat er westerse tanks in die sector komen maar geen onderscheid maken tussen leopard 1 en 2. Helemaal als je ook nog een keer de commandanten opblaast met een himars aanval zodat er nog meer onzekerheid bij komt. Dat gaat de gemiddelde mobik helemaal niet leuk vinden. In WO2 noemden Amerikaanse tankers elke Duitse tank al snel "Tiger". Terwijl er daar maar 1300 van gebouwd waren en ze dus extreem zeldzaam waren.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En aangezien mensen als @:error liefst een eerdere post gewoon nogmaals op het net pleuren (!),zijn de Russen misschien wel bang voor 160 leo1’s !
Overigens is het ook een beetje een marketing ding natuurlijk. Landen melden maar wat graag wat ze geven.
Lijkt mij foute kop. Er staat toch dat ze "maar" 2,7 miljard in beslag hebben genomen. Verder hebben ze 196 miljard aan transacties geblokkeerd, betekend niet dat ze dat geld in beslag hebben genomen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:21 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_russian_assets_and/
Belgium seized 180 billion in Russian assets and is figuring out how to use them for the Ukranian war effort.
======================
It blocked 196 billions of TRANSACTIONS which wanted to pass through Belgium, not assets. Only 2.7 billion in ASSETS were seized.
Belgium has blocked financial transactions amounting to ¤196.4 billion
Currently, assets of ¤2.7 billion are frozen in Belgium
In addition to seizing goods, Belgium has blocked important financial transactions involving Russians, which amount to ¤196.4 billion
The goods blocked by Belgian customs are shipments from outside the European Union intended for Russian customers and sent for delivery prior to the imposition of sanctions.
https://www.thebulletin.b(...)almost-eu200-billion
+ 550 Tiger 2.0 tanks.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook een leuke om bij je tegenstander rond te laten gaan: laten doorschemeren dat er westerse tanks in die sector komen maar geen onderscheid maken tussen leopard 1 en 2. Helemaal als je ook nog een keer de commandanten opblaast met een himars aanval zodat er nog meer onzekerheid bij komt. Dat gaat de gemiddelde mobik helemaal niet leuk vinden. In WO2 noemden Amerikaanse tankers elke Duitse tank al snel "Tiger". Terwijl er daar maar 1300 van gebouwd waren en ze dus extreem zeldzaam waren.
Of andersom. Ik denk dat de Russen regelmatig juichberichten gaan sturen over een brandende leo2 waar het een 1 betreft.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ook een leuke om bij je tegenstander rond te laten gaan: laten doorschemeren dat er westerse tanks in die sector komen maar geen onderscheid maken tussen leopard 1 en 2. Helemaal als je ook nog een keer de commandanten opblaast met een himars aanval zodat er nog meer onzekerheid bij komt. Dat gaat de gemiddelde mobik helemaal niet leuk vinden. In WO2 noemden Amerikaanse tankers elke Duitse tank al snel "Tiger". Terwijl er daar maar 1300 van gebouwd waren en ze dus extreem zeldzaam waren.
Zoals ze meer vernietigde HIMARS-systemen rapporteerden dan er volgens de VS geleverd warenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of andersom. Ik denk dat de Russen regelmatig juichberichten gaan sturen over een brandende leo2 waar het een 1 betreft.
Ze hebben een hotline. Dan spreek je een plek af waar je jezelf kan overgevenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:27 schreef Tengano het volgende:
Ik zit mezelf af te vragen dat als je een russische soldaat bent, kun je dan op de een of andere manier ook naar de overkant bewegen en je overgeven aan het Oekrainse leger. Ik geloof dat ik dat zou willen proberen. Ten eerste zou ik geen zin hebben om voor rusland te vechten en al helemaal niet te sterven en het zou een mooie kans zijn om uit dat rusland weg te komen.
Alleen moet je dan wel een beetje oppassen dat je niet in je rug wordt geschoten door je eigen russische officieren en voor de kant van Oekraine moet het wel duidelijk zijn dat jij jezelf dus overgeeft.
Maar ja, beter een kans dan zeker weten dat je aan flarden geschoten wordt.
Echt precies wat er in de eerste tweet staat van nota bene je eigen post hierbovenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:27 schreef Tengano het volgende:
Ik zit mezelf af te vragen dat als je een russische soldaat bent, kun je dan op de een of andere manier ook naar de overkant bewegen en je overgeven aan het Oekrainse leger. Ik geloof dat ik dat zou willen proberen. Ten eerste zou ik geen zin hebben om voor rusland te vechten en al helemaal niet te sterven en het zou een mooie kans zijn om uit dat rusland weg te komen.
Alleen moet je dan wel een beetje oppassen dat je niet in je rug wordt geschoten door je eigen russische officieren en voor de kant van Oekraine moet het wel duidelijk zijn dat jij jezelf dus overgeeft.
Dat risico op in de rug geschoten worden door eigen officieren valt wel mee, die zitten kilometers verder naart achteren.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:27 schreef Tengano het volgende:
Inspired by Budapest?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:35 schreef TLC het volgende:
Ik snap die onvrede van Wagner wel hoor, je zult er maar werken ; vreselijke arbeidsomstandigheden, bijna geen pauzes om lekker je bammetje met kaas op te eten -laat staan dat je vakantiedagen hebt- koffie uit de automaat die bijna niet te hachelen is, smerige wc's, en 9 van de 10 keer ga je er dood zodat je naar een pensioen kan fluiten.
Nee pizza's maken is echt niet zo leuk als t lijkt![]()
[ afbeelding ]
Een feitelijke observatie is kennelijk haatzaaien volgens Karolientjequote:
Flink wat wappie-support heeft ze lol.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een feitelijke observatie is kennelijk haatzaaien volgens Karolientje
Nou, had ze nog twijfels over of ze wel goed zat met die opmerking dan hebben de Russen die inmiddels weggenomen dunkt mequote:
Ik heb voor je lopen scrollen op twitter, want ik zag vandaag een bericht over 15000 Russische lieden die zich al hebben overgegeven via de overgeef hotline.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:37 schreef Tengano het volgende:
Ik zat eigenlijk meer te denken als je in een schuttersputje zit of zo. Maar als je in een voertuig zit kan het inderdaad ook zo inderdaad. En ik dacht dat die tekst in die tweet vooral sarcastisch bedoeld was eigenlijk.
Wel mooi dat dit iig ook helpt en kan. Misschien is dat wel wat er achter zit dat er zoveel PR wordt gemaakt met welke wapensystemen het offensief straks van start gaat. Daar wordt je wel nerveus van als je in zo'n mobiel voertuig (als potientieel target) zit met 0,0 motivatie.
Maar ik denk niet dat die soldaten die zich dan hebben overgegeven staan te popelen om geruild te worden![]()
Kan me niet herinneren filmpjes gezien te hebben waar soldaten met een witte vlag zich overgeven. Heb ik me wel over verbaasd.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:37 schreef Tengano het volgende:
Ik zat eigenlijk meer te denken als je in een schuttersputje zit of zo. Maar als je in een voertuig zit kan het inderdaad ook zo inderdaad. En ik dacht dat die tekst in die tweet vooral sarcastisch bedoeld was eigenlijk.
Wel mooi dat dit iig ook helpt en kan. Misschien is dat wel wat er achter zit dat er zoveel PR wordt gemaakt met welke wapensystemen het offensief straks van start gaat. Daar wordt je wel nerveus van als je in zo'n mobiel voertuig (als potientieel target) zit met 0,0 motivatie.
Maar ik denk niet dat die soldaten die zich dan hebben overgegeven staan te popelen om geruild te worden![]()
Het is niet altijd kommer en kwel bij de Ruskis. Zo nu en dan doen iets goeds.quote:
Het schijnt blijkbaar zeer frequent voor te komen; ik had geen idee eigenlijkquote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Kan me niet herinneren filmpjes gezien te hebben waar soldaten met een witte vlag zich overgeven. Heb ik me wel over verbaasd.
Ik weet niet of het nou voordelig is om hem uit te schakelen. Hij zorgt voor verdeeldheid in het Russische kamp en het is niet zo gezegd dat je van de Wagner troepen af bent als hij gedood wordt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het ook wel bijzonder dat Prighozin zich zo goed kan bewegen door Oost-Oekraine, veelal Bachmoet. Het lijkt me dat die gast nummer één is voor Oekraïne. VS zal ook wel intel hebben, waarom geven ze het niet aan Oekraïne? Prighozin is nou ook weer niet zo'n grote hoogwaardigheidsbekleder is zoals Patrushev of Gerasimov. Het is gewoon de baas van een PMC, dus niet heel gevaarlijk voor Oekraine als ze die omleggen.
Levensgevaarlijk, dus wel bijzonder dat z'n beveiliging echt wel capabel is.
Waar haalt het leger die troepen dan weg?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
Oekraïne hoeft het niet per se makkelijker te krijgen als het Russische leger de posities van Wagner overneemt.
Hij heeft wel lef maar zal niet midden in Bakhmut gaan rondlopen. Zal vast 100 km achter het front zitten ofzo.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het ook wel bijzonder dat Prighozin zich zo goed kan bewegen door Oost-Oekraine, veelal Bachmoet. Het lijkt me dat die gast nummer één is voor Oekraïne. VS zal ook wel intel hebben, waarom geven ze het niet aan Oekraïne? Prighozin is nou ook weer niet zo'n grote hoogwaardigheidsbekleder is zoals Patrushev of Gerasimov. Het is gewoon de baas van een PMC, dus niet heel gevaarlijk voor Oekraine als ze die omleggen.
Levensgevaarlijk, dus wel bijzonder dat z'n beveiliging echt wel capabel is.
Komen we voorbij op twitter hoor.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren filmpjes gezien te hebben waar soldaten met een witte vlag zich overgeven. Heb ik me wel over verbaasd.
Ja, maar dit is waarschijnlijk echt bijna, ja nee maar echt !quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:38 schreef heywoodu het volgende:
Wagner gaat toch al weken/maanden echt bijna weg?
hij zit in de locatie waar de soldaten lopend weg gaan en een maand later liggend terug komenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hij heeft wel lef maar zal niet midden in Bakhmut gaan rondlopen. Zal vast 100 km achter het front zitten ofzo.
En die enkele keer dat je hem aan het front ziet, dan heb je gewoon met zijn dubbelganger te makenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
hij zit in de locatie waar de soldaten lopend weg gaan en een maand later liggend terug komen
Gebruiken nogal artilleriegranaten. Klagen al tijden dat ze niet genoeg geleverd krijgen waardoor het vechten moeizaam wordt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat is er nu aan de hand met die Wagner? Waarom krijgen ze geen munitie?
Maar RU heeft toch majeure voorraden en reeds de productie opgeschaald?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gebruiken nogal artilleriegranaten. Klagen al tijden dat ze niet genoeg geleverd krijgen waardoor het vechten moeizaam wordt.
Ik kan me zo voorstellen dat het spul ook elders nodig is.
Die is sneller dood door een hersenbloeding dan door een 9mm in zijn brein.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
En die enkele keer dat je hem aan het front ziet, dan heb je gewoon met zijn dubbelganger te maken![]()
[ afbeelding ]
Als ze geen munitie krijgen dan wordt het daar vrede. Vraag maar aan de Poetinisten. Die beweren dat al tijden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat is er nu aan de hand met die Wagner? Waarom krijgen ze geen munitie?
er schijnen ook hele voorraden door HIMARS geraakt te worden en treinen met nieuwe produktie die van de rails af lopenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar RU heeft toch majeure voorraden en reeds de productie opgeschaald?
Een half jaar vol op 1 stadje klappen maak je niet zo snel goed.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar RU heeft toch majeure voorraden en reeds de productie opgeschaald?
Tis wel verdeel en heers, hè.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:32 schreef oheng het volgende:
Nieuws van RIA:
Shoigu instructed to keep under special control the supply of forces in the special operation zone
Geen idee wat dit inhoudt, in de comments sectie zijn ze niet echt blij.
Kadyrov announced the readiness of Chechen fighters to replace the Wagner in Artemovsk
En daar istie weer!
Toch een hoop commentaar voor Wagnerbaasje, laten we hopen dat het echt over tekorten gaat ipv de gunfactor. Lijkt me fantastisch als men gedwongen wordt geforceerd nog meer van het spul richting front te sturen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:32 schreef oheng het volgende:
Nieuws van RIA:
Shoigu instructed to keep under special control the supply of forces in the special operation zone
Geen idee wat dit inhoudt, in de comments sectie zijn ze niet echt blij.
Kadyrov announced the readiness of Chechen fighters to replace the Wagner in Artemovsk
En daar istie weer!
Dus als Wagner ook vertrekt neemt Oekraïne de restanten weer in. Dat lijkt me niet echt heel goed voor het moreel van de willekeurige Russische soldaat.quote:
Mss dat die daarom ook weg wil. Anders mag wagner het alleen doen, en de stroom criminele kanonnenvoer is een tijd terug al opgedroogd.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als Wagner ook vertrekt neemt Oekraïne de restanten weer in. Dat lijkt me niet echt heel goed voor het moreel van de willekeurige Russische soldaat.
Oowquote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:27 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja dat is de naam van het Telegram Channel. Beelden zijn van vanavond
Prigozjin overkomt wss een soort 'bin laden' actie. Die haalt het gerechtshof niet denk ik.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:33 schreef havanagila het volgende:
Die prizowhateverdefuck godskolere wat een kwaadaardige kop.... is zich natuurlijk gewoon in aan het dekken met die filmpjes zodat ie zelf niet als zondebok voor het gerecht staat.
Dat haar is hier vandaag al langsgekomen ja.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:37 schreef oheng het volgende:
Misschien kennen jullie hem niet, maar beroemd/beruchte russische apologist Gonzalez Lira, aka Red Pill Coach is gearresteerd.
In fucking Kharkiv.
Kharkiv. Wat
Elders las ik weer dat Oekraine er rekening mee houdt dat er op dit moment een hoop Wagnerites vanuit andere plaatsen uit de frontlinie op weg zijn naar Bakhmut voor een ultiem offensief voor 9 mei.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:38 schreef heywoodu het volgende:
Wagner gaat toch al weken/maanden echt bijna weg?
Ah, net als de enorme dreigementen voor allerlei extra dingen richting en op 9 mei vorig jaarquote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Elders las ik weer dat Oekraine er rekening mee houdt dat er op dit moment een hoop Wagnerites vanuit andere plaatsen uit de frontlinie op weg zijn naar Bakhmut voor een ultiem offensief voor 9 mei.
Ik heb niet het idee dat er nu überhaupt nog iets te redden is daar eigenlijkquote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:08 schreef Momo het volgende:
Er blijft niks over van Bakhmut he zo op deze manier....
Het is dat of leven onder de door Soros gefinancierde fascistische WEF-kliek van Zelenskyy voor de bewoners.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:08 schreef Momo het volgende:
op nieuw opbouwen net als Groningenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:08 schreef Momo het volgende:
ga s weg uit een serieus topicquote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is dat of leven onder de door Soros gefinancierde fascistische WEF-kliek van Zelenskyy voor de bewoners.
Trekken de Amerikanen ten strijde dan is het een strak georkestreerd geheel waarbij men minutieus te werk gaat om de luchtafweer uit te schakelen, een luchtoverwicht te creëeren en daarna door dat luchtoverwicht het de grondtroepen zo eenvoudig mogelijk te maken.quote:
Schijnen beelden te zijn van Mariupol vorig jaar.quote:
Dan besluit die gier alsnog om terug te komen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:31 schreef TLC het volgende:
Wagner mannetje moet zich eens ontspannen, dat ie eens een dagje naar Blijdorp gaat.
Oh dat vind ik eigenlijk nog heviger. Want Mariupol had de hele tijd veel meer burgers dan Bakhmut nu.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 00:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Schijnen beelden te zijn van Mariupol vorig jaar.
Toen hebben ze dat spul ook in Mariupol gebruikt en op wel meer plaatsen waar nog gewoon bewoners waren, ook aan het begin van de oorlog rond Kharkiv.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh dat vind ik eigenlijk nog heviger. Want Mariupol had de hele tijd veel meer burgers dan Bakhmut nu.
Ik had het al gepost en inderdaad een zwarte dag voor de red pill brigade. Ik ken hem eigenlijk alleen door dit filmpje.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:37 schreef oheng het volgende:
Misschien kennen jullie hem niet, maar beroemd/beruchte russische apologist Gonzalez Lira, aka Red Pill Coach is gearresteerd.
In fucking Kharkiv.
Kharkiv. Wat
Volgens die Macgregor zou Oekraine op dit moment niet eens een leger meer hebben, dat soort uitspraken komt inderdaad al maanden uit die hoek. Misschien eens tijd om te checken waar die man tegenwoordig zijn inkomsten vandaan haalt.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 05:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja ja, Rusland doet het geweldig in Oekraine. Dat soort idioten roept al maanden hetzelfde.
Is dat diezelfde knakker die om de zoveel tijd roept dat de VS zelf over 3 weken geen munitie meer heeft om te geven?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 06:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens die Macgregor zou Oekraine op dit moment niet eens een leger meer hebben, dat soort uitspraken komt inderdaad al maanden uit die hoek. Misschien eens tijd om te checken waar die man tegenwoordig zijn inkomsten vandaan haalt.
Hij roept heel veel, oa dat de Krim en de Donbass altijd al Russisch zijn geweest, omdat er alleen maar Russen wonen, dat Oekraine zo goed als geen middelen meer heeft om zichzelf te verdedigen, en dat Rusland deze oorlog in enkele maanden gewonnen zal hebben waarna ze sowieso het complete oostelijke deel van Oekraine zullen hebben, maar waarschijnlijk ook de rest van het land.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 06:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat diezelfde knakker die om de zoveel tijd roept dat de VS zelf over 3 weken geen munitie meer heeft om te geven?
Nee.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:09 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
Hebben de Russen nu Wagner van de kaart geveegd of wat?
Zo vechten de Russen toch al 100 jaar? In de Tweede Wereldoorlog waren de verliezen zo belachelijk hoog dat zelfs bij de grootste 'overwinningen' (Stalingrad, Koersk, Berlijn) de verliezen vaak nog 2 keer hoger dan de Duitse lagen, dat ging helemaal nergens over.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Trekken de Amerikanen ten strijde dan is het een strak georkestreerd geheel waarbij men minutieus te werk gaat om de luchtafweer uit te schakelen, een luchtoverwicht te creëeren en daarna door dat luchtoverwicht het de grondtroepen zo eenvoudig mogelijk te maken.
Trekken de Russen ten strijde dan wordt de burgerbevolking van de tegenstander verkracht en uitgeroeid, offert men in eerste wereldoorlogstijl tonnen Russisch vlees op en vechten corrupte generaals en maffiabazen op het slagveld hun eigen onderlinge strijd uit. Het is echt een volstrekt ondrontwikkeld en totaal malafide volk.
Veel gewonden veroorzaken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:38 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Waarom dan fosfor tapijtje of Bakhmut? Ik bedoel, veel stond er al niet overeind meer
weet je hoevel erussisch sprekende mensne er in Bulgarije wonen , zelfs in voormaalig joegoslaviequote:Op zaterdag 6 mei 2023 07:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij roept heel veel, oa dat de Krim en de Donbass altijd al Russisch zijn geweest, omdat er alleen maar Russen wonen, dat Oekraine zo goed als geen middelen meer heeft om zichzelf te verdedigen, en dat Rusland deze oorlog in enkele maanden gewonnen zal hebben waarna ze sowieso het complete oostelijke deel van Oekraine zullen hebben, maar waarschijnlijk ook de rest van het land.
Een echte alfaman zwemt dat stukkie gewoon.quote:
Yep, met z’n auto op zijn rug.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een echte alfaman zwemt dat stukkie gewoon.
Russische landen?quote:
Allemaal van die landen als Rusland. Nou ja, Rusland dus.quote:
De gemiddelde Russische alfaman is gewoon aan het vechten natuurlijk !quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een echte alfaman zwemt dat stukkie gewoon.
ja landen die bij de sovjet unie hoorden en nu nog steeds bij de invloedsfeeer als Kirgiezie en kazachstan en Wit Rusland, en rusland zelfquote:
Tokayev leeft nog hoor.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja landen die bij de sovjet unie hoorden en nu nog steeds bij de invloedsfeeer als Kirgiezie en kazachstan en Wit Rusland, en rusland zelf
Landen die heel erg lief tgen Poetin moeten doen , anders gaat de president het raam uit
Die zeggen al een tijdje fuckyou tegen Moskou.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja landen die bij de sovjet unie hoorden en nu nog steeds bij de invloedsfeeer als Kirgiezie en kazachstan en Wit Rusland, en rusland zelf
Landen die heel erg lief tgen Poetin moeten doen , anders gaat de president het raam uit
Op die manier.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Behalve Wit-Rusland dan.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zeggen al een tijdje fuckyou tegen Moskou.
Kazakhstan is sinds de invasie van Oekraine door Rusland zeer sterk op afstand naar moskou gegaanquote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zeggen al een tijdje fuckyou tegen Moskou.
quote:The war in Ukraine has had significant repercussions for Kazakhstan’s society, changing the country’s geopolitical standing and catalysing a shift in the way many Kazakhstani people see their own identity and Russia.
Van Lukashenko hoor je anders ook niet zo heel veel meer de laatste tijd. In 't begin na de inval had hij nog een behoorlijk grote mond.quote:
Militair en economisch gezien ookquote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:45 schreef Ulx het volgende:
Geopolitiek gezien is de inval een behoorlijke miskleun geweest.
Ja, en putin, of een van z'n dubbels, ging om de week langs hé, om te smeken of die aub mee wilde doen aan z'n domme oorlog. Dat lijkt die nu idd niet meer te doen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:52 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Van Lukashenko hoor je anders ook niet zo heel veel meer de laatste tijd. In 't begin na de inval had hij nog een behoorlijk grote mond.
Misschien kunnen ze Delhi street food invliegen voor de troepen...quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze verkopen voor miljarden aan olie aan India en worden betaald in rupees. Maar ze kunnen dat niet gebruiken voor aankopen buiten India. En ze kunnen het niet omwisselen naar dollars. En India heeft verder weinig te bieden waar Rusland interesse in heeft.
https://www.reddit.com/r/(...)_indian_rupees_that/
Russia says it has billions of Indian rupees that it can’t use
Dat is iets anders dan "fuck you" tegen Putin zeggen. Maar inderdaad gezien deze invasie voor Rusland zo "fantastisch" loopt hoor je hem nauwelijks meer.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:52 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Van Lukashenko hoor je anders ook niet zo heel veel meer de laatste tijd. In 't begin na de inval had hij nog een behoorlijk grote mond.
Dat is op dit moment nog wel één van de positieve zaken.. Vrees was er natuurlijk wel een beetje dat oud Sovjet Unie landen achter Rusland gingen staan.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:45 schreef Ulx het volgende:
Geopolitiek gezien is de inval een behoorlijke miskleun geweest.
Rusland brengt niets goeds, alleen maar ellendequote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat is op dit moment nog wel één van de positieve zaken.. Vrees was er natuurlijk wel een beetje dat oud Sovjet Unie landen achter Rusland gingen staan.
Maar heb samen gewerkt met Roemenen, Bulgaren en kort met een Oekraïner en die waren over het algemeen zeer negatief over Rusland en zochten echt de aansluiting met West Europa.
klopt , de laatste keer dat ik in India was moest ik 3000 roepie belasting(smeergeld) betalen en ik had het bij me maar ik moest persee met euro betalenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze verkopen voor miljarden aan olie aan India en worden betaald in rupees. Maar ze kunnen dat niet gebruiken voor aankopen buiten India. En ze kunnen het niet omwisselen naar dollars. En India heeft verder weinig te bieden waar Rusland interesse in heeft.
Interessante reddit comments: waarschijnlijk gaat Rusland het probleem afwentelen op hun eigen mensen. Door bijvoorbeeld de soldaten uit te betalen in rupees die zij op hun beurt alleen uit kunnen geven door op vakantie te gaan in India.
Het kan best zijn dat India uiteindelijk de olie soort van gratis heeft gekregen als Rusland niet van die rupees af komt.
=================
https://www.reddit.com/r/(...)_indian_rupees_that/
Russia says it has billions of Indian rupees that it can’t use
reddit comments:
============================
lmao I bet the solution will be another screw you to their own people. Maybe they will pay the troops with rupees and recommend a relaxing vacation in India to spend them after the war.
you joke but resort towns like Goa were already filled with Russians for many years. There's entire hotels and beaches seemingly dedicated to them. Many even stay for 3-6 months at a time, and seem to own property (maybe timeshares?). at least they're well behaved though (often drunk but polite)
Based on India's import/export statistics it is clear that India doesn't have many things to sell to Russia. They buy raw materials from abroad and add value with labor intensive/low productivity activities thanks to their cheap labor pool. For example, they import gold, make jewelry and export the products (e.g. Western countries, Arab states, ...). Or, outsourced IT services to the western countries.
Ruzzia oil deal is highly profitable for India. They sell the refined products in USD and pay in rupees... I guess that Ruzzia will be sitting on their Rupee pile for a long time ... and at some point India will devaluate the rupee. Wouldn't be surprised that some ruzzian oligarchs & others are getting their cut from the deal.
quote:Interessante reddit comments: waarschijnlijk gaat Rusland het probleem afwentelen op hun eigen mensen. Door bijvoorbeeld de soldaten uit te betalen in rupees die zij op hun beurt alleen uit kunnen geven door op vakantie te gaan in India.
Het kan best zijn dat India uiteindelijk de olie soort van gratis heeft gekregen als Rusland niet van die rupees af komt.
Mooie payback voor de Indiase T90 tanks die in Rusland waren voor onderhoud (of upgrade) en die Rusland naar Oekraïne gestuurd heeftquote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:
En dat laatste geloof ik gewoon niet. Waarom zou je soldaten in rupees betalen, als je ze ook gewoon niet kan betalen?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt , de laatste keer dat ik in India was moest ik 3000 roepie belasting(smeergeld) betalen en ik had het bij me maar ik moest persee met euro betalen
Met 50 euro graag en dan kreeg ik het wisselgeld in roepie (officiele koers) terug![]()
![]()
later heb ik die roepies gelukkig aan een vriend van me kunnen verkopen die naar India moest , maar je kunt er echt niets mee , helemaal niets , ze willen daar alleen maar euro of dollars hebben
[..]![]()
![]()
Dat was voor de geallieerden overigens niet anders. Martin van Creveld heeft daar een mooi onderzoek naar gedaan: fighting power. De Duitsers waren dermate effectief dat ze onder vrijwel alle omstandigheden altijd een gunstige winst / verlies ratio hadden - tegen zowel de westelijke geallieerden, maar inderdaad zeker tegen de Russen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zo vechten de Russen toch al 100 jaar? In de Tweede Wereldoorlog waren de verliezen zo belachelijk hoog dat zelfs bij de grootste 'overwinningen' (Stalingrad, Koersk, Berlijn) de verliezen vaak nog 2 keer hoger dan de Duitse lagen, dat ging helemaal nergens over.
Laat staan tijdens Barbarossa, toen in 1 jaar tijd 3,5 miljoen krijgsgevangenen werden gemaakt.
de meeste Russische soldaten die in oekraine onder het puin liggen worden ook niet betaald denk ik, die zijn gedeserteerdquote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat laatste geloof ik gewoon niet. Waarom zou je soldaten in rupees betalen, als je ze ook gewoon niet kan betalen?
Blijkbaar vechten ze niet voor het geld.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de meeste Russische soldaten die in oekraine onder het puin liggen worden ook niet betaald denk ik, die zijn gedeserteerd
er zo een enorme corruptie dat dit geld nooit de soldaten zelf gaat bereiken , ook niet als ze nog leven , ik snap ook die billbords niet, iedere rus weet dat ie geen ene roebel gaat krijgen , ja wat tekengeld misschien
Interessant. Neem hij ook mee in z'n verhaal dat duitse soldaten stijf stonden van de amfetamine? Want het is waar, je reactie vermogen gaat daarvan door het dak. Alsook de bereidheid tot het nemen van risicos.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat was voor de geallieerden overigens niet anders. Martin van Creveld heeft daar een mooi onderzoek naar gedaan: fighting power. De Duitsers waren dermate effectief dat ze onder vrijwel alle omstandigheden altijd een gunstige winst / verlies ratio hadden - tegen zowel de westelijke geallieerden, maar inderdaad zeker tegen de Russen.
Vandaar dat alle moderne westerse handboeken over oorlog- en commandovoering voor wat betreft landstrijdkrachten anno nu een evolutie zijn van de Duitse uit WOII.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |