SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema tweede rehearsalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blog 30 april
https://eurovision.tv/live-blog-sunday-30-april
Blog 1 mei
https://eurovision.tv/live-blog-monday-1-may
Filmpjes met beelden repetities op TikTok
https://www.tiktok.com/@eurovision
Kijk in de landen topics voor de eerste rehearsal filmpjes en foto's.
Eerste rehearsal:tiktok
Fotogallerij:
https://eurovision.tv/gal(...)ight-first-rehearsal
Eerste tekst over de eerste rehearsal:quote:01 May 2023 at 13:40 CEST
🇳🇱 Netherlands takes to the stage…
Well, this is sad and dreamy and uplifting all at the same time. Mia and Dion are on a small revolving stage, and it creates a beautiful effect as they move around each other against the backdrop of spotlights in the arena. It's a complex camera set-up that makes the whole performance feel really intimate - if you're watching live in the arena next week, you should definitely watch the video version too, because it presents a completely different perspective. They are both vocal powerhouses, and the harmonies are really quite special - you can see their costumes on the backstage picture below.Bron: https://eurovision.tv/live-blog-monday-1-mayquote:01 May 2023 at 13:57 CEST
It's getting smoky in here...
Just for even added atmosphere, The Netherlands have added low-level smoke to their final runthrough. Or maybe it's just burning spotlights?
[ Bericht 50% gewijzigd door Momo op 01-05-2023 16:22:31 ]C’est Davie :o)
Ik vertrouw de Britten wel meer dan de Italianen vorig jaar.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:06 schreef Dave het volgende:
Ronddraaiend platform klinkt wel als iets wat stuk kan. Of zit er zo'n mannetje verscholen dat ding rond te draaien?
Aran Badequote:Op maandag 1 mei 2023 14:06 schreef Dave het volgende:
Ronddraaiend platform klinkt wel als iets wat stuk kan. Of zit er zo'n mannetje verscholen dat ding rond te draaien?
quote:01 May 2023 at 13:40 CEST
🇳🇱 Netherlands takes to the stage…
Well, this is sad and dreamy and uplifting all at the same time. Mia and Dion are on a small revolving stage, and it creates a beautiful effect as they move around each other against the backdrop of spotlights in the arena. It's a complex camera set-up that makes the whole performance feel really intimate - if you're watching live in the arena next week, you should definitely watch the video version too, because it presents a completely different perspective. They are both vocal powerhouses, and the harmonies are really quite special - you can see their costumes on the backstage picture below.
quote:Op maandag 1 mei 2023 14:25 schreef Cee het volgende:
Käärijä’s dansers hebben zwarte plastic pruiken net als Ken van Barbie, lijkt het op (zie UMK’s insta story).
11 jaar geleden was het een bijna catastrofale sneeuwvlok. Loreen en repetities..quote:
De Zweden moeten eens stoppen met jammeren, over een jaar mogen ze heel Eurovisie overnemen tot het einde der tijden. Laat ze nu nog even de volledige controle loslaten.quote:
Lekker volgend jaar met autotune zingen iedereenquote:Op maandag 1 mei 2023 14:31 schreef Cee het volgende:
[..]
De Zweden moeten eens stoppen met jammeren, over een jaar mogen ze heel Eurovisie overnemen tot het einde der tijden. Laat ze nu nog even de volledige controle loslaten.
Ik heb best wat van die filmpjes gekeken waar non-euro fans reageren op de nummers en die zijn best vaak positief over Azerbeidzjan, terwijl ze nu laatste staan deze semi bij de bookies.quote:
Die vallen mij ook ineens veel meer op. Draai het nummer ook steeds meer en meer. Stijgt flink in mijn lijstje.quote:
Ja, er zijn meer dan 10 nummers finalewaardig.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:50 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik vind het wel steeds moeilijker om te zeggen wat de NQs worden in deze semi.
Gewoon alle 15 door en gooi daar Oostenrijk, Australie, Belgie, Slovenie en.... nog iets bij en ik heb een goede finale.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, er zijn meer dan 10 nummers finalewaardig.
Ik hou eerlijk gezegd nog steeds mijn hart vast voor Tsjechië.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:50 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Gouda kaasquote:Are you ready for 🇫🇮 FINLAND?
However ready we think we are, we’re never truly ready for Finland. This year’s Finnish entry is Käärijä, singing Cha Cha Cha. It’s a unique fusion of rap, EDM, metal and schlager that defies normal Eurovision categorisation, so let’s just call it Finland, doing their incredible Finland thing.
FUN FACT: Käärijä’s favourite cheese is Gouda. He should have asked Mia and Dion to bring some, he and Loreen could put together a lovely cheese board.
quote:Op maandag 1 mei 2023 15:07 schreef Momo het volgende:
Ok, deel maar onze foto's nu, de pizza is duidelijk achter de huig nu.
https://eurovoix.com/2023(...)ing-first-rehearsal/quote:Following yesterday’s first rehearsal, only minor changes are now planned to Luke Black’s performance of Samo mi se spava.
The representative of Serbia at Eurovision 2023 and the Serbian delegation praised the BBC following their first run through in Liverpool. The performance Director Miodrag Kolarić has confirmed that the delegation will only need to make minor changes to lighting and cameras before the first semi final next Tuesday.
Our performance was more than good for me. I’ll make a few more minor corrections in terms of framing and lighting, but more or less, it’s the BBC, they do a great job. We’re very happy with today.
In addition, according to Luke himself, the first rehearsal went “phenomenally” and there was a chance to correct some issues right away with the BBC team. The Serbian Head of Delegation, Uro¨ Marković, was also pleased with the performance:
All of us in the whole team are very satisfied, delighted and we are timing the form for the final, we all hope for great success.
Letland, Azerbeidzjan, Ierland en twee uit het rijtje Malta, Nederland, Kroatië en Portugal.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:50 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
quote:*Inevitable joke alert*
Please note that every English-speaking commentator, radio host, journalist and podcaster is legally obliged at this point on Tuesday to refer to Käärijä's Cha Cha Cha as the BIG FINNISH to the first Semi-Final. We don't make the rules, and there's nothing we can do about it, other than get in first. So here goes:
This will be a VERY BIG FINNISH to the first Semi-Final. We're here all week, folks.
Inderdaad, Armenië, Georgië, Litouwen, Estland en al die rare landen moet je niet hebben in de finale,quote:Op maandag 1 mei 2023 14:57 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Gewoon alle 15 door en gooi daar Oostenrijk, Australie, Belgie, Slovenie en.... nog iets bij en ik heb een goede finale.
Nee joh, dat gaat fluitend door.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik hou eerlijk gezegd nog steeds mijn hart vast voor Tsjechië.
Ik ben nog niet 100% zeker over Zwitserland, maar denk dat je gelijk hebt over de 3 en andere 4.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Letland, Azerbeidzjan, Ierland en twee uit het rijtje Malta, Nederland, Kroatië en Portugal.
Ik had gisteren nog beet op YouTube, iemand vond het een oostblok feestje, waar in enkel Oostbloklanden kunnen winnen.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad, Armenië, Georgië, Litouwen, Estland en al die rare landen moet je niet hebben in de finale,
Groetjes,
Gerda
Ik wil dat Letland doorgaatquote:Op maandag 1 mei 2023 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Letland, Azerbeidzjan, Ierland en twee uit het rijtje Malta, Nederland, Kroatië en Portugal.
Nou, Kroatie!quote:Op maandag 1 mei 2023 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Loreen gisteren ook, maar ook de Tiktok van Tsjechie lijkt lang te durenquote:Op maandag 1 mei 2023 15:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Onze foto's duren het langst van iedereen
Zwitserland wordt overal wel goed ontvangen heb ik het idee. Dat moet wel lukken en Top 10 in de finale zou ook best kunnen.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:13 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik ben nog niet 100% zeker over Zwitserland, maar denk dat je gelijk hebt over de 3 en andere 4.
Herkenbaar. Ik kan er niet zo goed mee omgaanquote:Op maandag 1 mei 2023 14:14 schreef GeorgeM het volgende:
Jeetje, nu heb ik toch weer de stress![]()
Ik verwachtte er gewoon NIKS van en nou dit weer
Feiten zijn ook maar een meningquote:Op maandag 1 mei 2023 15:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren nog beet op YouTube, iemand vond het een oostblok feestje, waar in enkel Oostbloklanden kunnen winnen.
Ja wordt wel goed ontvangen maar ik weet nog steeds niet wie er voor gaat stemmen. Vorig jaar hadden ze 0 televote en ik vond persoonlijk dat nummer beterquote:Op maandag 1 mei 2023 15:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland wordt overal wel goed ontvangen heb ik het idee. Dat moet wel lukken en Top 10 in de finale zou ook best kunnen.
En nog eentje dusquote:
We draaien lekker rondjes.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:18 schreef molloot200 het volgende:
Wacht wat dus de Nederlandse staging is waarschijnlijk goed lees ik tussen de regels door? Hoe dan
(Ik zei eerst Malta omdat ik dacht dat het om qualifiers gingquote:Op maandag 1 mei 2023 15:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En nog eentje dus![]()
(Ik vermoed hier om de één of andere reden Malta te gaan lezen)
quote:
quote:Op maandag 1 mei 2023 15:22 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Waar komen deze foto's vandaan?Ik zie nog niets op de website
Het heeft wel iets weg van dat ongemakkelijke duo uit Slovenië een paar jaar terug. Als ze drie minuten alleen maar zo staan en op elkaar gericht.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:22 schreef Momo het volgende:
Ik hoop dat het geen Sister camera werk wordt, maar iets tofs, atmosfeer ziet er goed uit!
Van die laatste word ik al wat enthousiasterquote:
Die onderste foto vind ik eigenlijk als enige er wel goed uitzien ja. Voor de rest moet het het denk ik vooral van het camerawerk gaan hebben dan.quote:
Dit zijn alleen maar foto’s van. Het laatste deel van het lied zo te zien. En er was sprake van bijzonder camerawerk eerder, dus deze beelden moet je wel in een groter geheel plaatsen.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het heeft wel iets weg van dat ongemakkelijke duo uit Slovenië een paar jaar terug. Als ze drie minuten alleen maar zo staan en op elkaar gericht.
Ik ben ook zeker niet negatief hoor. Het maakt zo een prima indruk. Al vraag ik me af of er genoeg gebeurt om de kijker drie minuten te boeien.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:26 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar foto’s van. Het laatste deel van het lied zo te zien. En er was sprake van bijzonder camerawerk eerder, dus deze beelden moet je wel in een groter geheel plaatsen.
Die onderstequote:
Ik vind in ieder geval dat ze er met zelfvertrouwen staan, maar goed, dit zijn nog maar de repetities.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:29 schreef Momo het volgende:
Meer hadden we toch niet kunnen wensen nu? Ziet er heel sfeervol uit.![]()
Nu moeten ze het wel nog doen straks qua vocals en uitstraling op het moment.
Oh jaquote:Op maandag 1 mei 2023 15:30 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
En we zien nog niet eens het draaien van dat ding, ik ben heel benieuwd.
Denk dat die heel langzaam draait waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:30 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
En we zien nog niet eens het draaien van dat ding, ik ben heel benieuwd.
Nee volle snelheid!quote:Op maandag 1 mei 2023 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat die heel langzaam draait waarschijnlijk.
Wel jammer van die balken, en van die niet aansluitende overgangen, maar misschien is daar op beeld niets van te zien.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:28 schreef Cyan9 het volgende:
We gebruiken verdorie gewoon de LED muur. Wie had dat gedacht.
Dat is bij iedereen die het scherm gebruiktquote:Op maandag 1 mei 2023 15:32 schreef Dave het volgende:
[..]
Wel jammer van die balken, en van die niet aansluitende overgangen, maar misschien is daar op beeld niets van te zien.
Ziet er hierop uit dat ze ook deels open staanquote:Op maandag 1 mei 2023 15:32 schreef Dave het volgende:
[..]
Wel jammer van die balken, en van die niet aansluitende overgangen, maar misschien is daar op beeld niets van te zien.
En toch doorzingen, ultieme uitbeelding van de tekst van dit nummer!quote:Op maandag 1 mei 2023 15:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Precies, dat ding komt halverwege los van de grond.
quote:
Stijgt het optreden naar een nieuwe hoogtequote:Op maandag 1 mei 2023 15:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar daarom vind ik het nog wel jammer, meer in het algemeen, niet zozeer alleen bij Mia en Dion.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is bij iedereen die het scherm gebruikt
Chasing highs!quote:Op maandag 1 mei 2023 15:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
quote:01 May 2023 at 15:32 CEST
🇫🇮 Finland takes to the stage…
We’re delighted to confirm that the acid green bolero jacket has made it to Liverpool, along with four pink-clad dancers. There's also a stack of pallets and a huge wooden box - he starts inside it, then climbs on top and throws a few moves before returning to the floor and leading his dancers in a routine that is uniquely Käärijä.
This song is performed in Finnish, but the lyrics are essentially a bar crawl where Käärijä starts out with a few piña coladas and ends up pouring champagne all over himself, at which point the thumping techno/rap first half transforms into a joyful schlager anthem to the end. It's crazy, it's party, and it's exactly why we love Eurovision.
Outfits vind ik toch echt niet mooi, maar het beeld met zijn allen is wel mooi, ziet er verder goed uitquote:
Pyro'squote:01 May 2023 at 15:44 CEST
🔥 FINNISH PYRO ALERT 🔥
Clearly this performance was too subtle, because for the final rehearsal there is a big firework finish. Also when you're watching on Tuesday, look out for the very clever use of shadow graphics on the LED backdrop during the first section, and also the human caterpillar towards the end. We need a cocktail and a lie down now.
En dingen op de LED, klinkt als iets wat KUUMAA in UMK deedquote:
quote:Op maandag 1 mei 2023 15:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Het klinkt wel als veel, de UMK staging plus pyro plus animaties op het scherm
Get me off this rollercoaster.... aAAAHAAquote:Op maandag 1 mei 2023 15:54 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Het podium kan ook naar voren en achteren bewegen naast draaien zeggen ze nu op ESCUnited? Weet niet of dat klopt?
Die schaduwquote:Op maandag 1 mei 2023 15:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.instagram.com/p/Crs_E0YpVUa/
Kan zo naar Duindorp.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Cha-cha-chaaaaaaaaaaaaaaa op de melodie van No Goodbyes?quote:Op maandag 1 mei 2023 15:58 schreef Momo het volgende:
De danses zitten in de doos waar Kaarija op staat
Ik word gek.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat we dicht genoeg bij het einde zitten dat dat niet al te veel zal uitmaken.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:07 schreef blackswangreen het volgende:
Finland gaat zo ongelooflijk dik de televote winnen. En het blaast vermoedelijk de act ervoor ook wel nogal weg, helaas voor Mia en Dion.
Wij hebben wel echt geluk dat wij niet als vierde ofzo zijn hoorquote:Op maandag 1 mei 2023 16:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik denk dat we dicht genoeg bij het einde zitten dat dat niet al te veel zal uitmaken.
Dat hep zeker op Feesboek gestaan?quote:Op maandag 1 mei 2023 16:07 schreef Momo het volgende:
Dit ziet eruit als een stapje er boven op nog ten opzichte van UMK, Finland weet dat ze een kans maken te winnen.
quote:01 May 2023 at 16:09 CEST
🇩🇰 Denmark takes to the stage…
This is definitely one of the more contemporary tracks in this year’s Eurovision, and we’re having a little bop in the Green Room. Reiley's set is a really clever three-pronged revolving structure - each turn presents a room in a different colour as he moves through the doorways, making good use of the LED floor and projected graphics too. The visuals flow from swirling clouds to hearts and emojis - it's fun and cute and gives the whole performance a dreamlike quality. Very Gen Z, but right now everyone in the arena is smiling.
This is also one of several songs this year about hearts, broken or otherwise. Unleash the appropriate emoji 💔💔💔
Ik mis alleen wel die dansers. Die maakten het wel af voor me. Zie ze daaronder staan. Misschien voor het refrein daarna.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, in principe heeft Zwitserland ook best een aardige startpositie, zo na een aardig rijtje vrij onbenullige dingen. Maar ons liedje zou als we ruilen van positie helemaal worden weggeblazen. Daar blijft toch de hoop dat er mensen zijn die Finland circus vinden en 5 minuten na ons optreden er nog zo inzitten dat ze op ons stemmen.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Wij hebben wel echt geluk dat wij niet als vierde ofzo zijn hoor
Het spel is nog niet gespeeld. The game is on!quote:Op maandag 1 mei 2023 16:07 schreef blackswangreen het volgende:
Finland gaat zo ongelooflijk dik de televote winnen. En het blaast vermoedelijk de act ervoor ook wel nogal weg, helaas voor Mia en Dion.
Ze komen er bij.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik mis alleen wel die dansers. Die maakten het wel af voor me. Zie ze daaronder staan. Misschien voor het refrein daarna.
Hij heeft de dansers verkocht aan Zwitserland. Geld moet rollen.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik mis alleen wel die dansers. Die maakten het wel af voor me. Zie ze daaronder staan. Misschien voor het refrein daarna.
Van Mia en Dion (nog) niet.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:16 schreef meneertje1972 het volgende:
is er ergens bewegend beeld? moet ik om dat te weten door 89 pagina's hier terugkijken of weet iemand waar ik dat kan vinden? Bovenaan begin post zou fijn zijn :-)
Daar wachten we nu vol spanning op!quote:Op maandag 1 mei 2023 16:16 schreef meneertje1972 het volgende:
is er ergens bewegend beeld? moet ik om dat te weten door 89 pagina's hier terugkijken of weet iemand waar ik dat kan vinden? Bovenaan begin post zou fijn zijn :-)
Voor Nederland nog niet.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:16 schreef meneertje1972 het volgende:
quote:01 May 2023 at 16:16 CEST
Eurofans...meet Iggy 🐾🐾
Iggy is a very important part of the Liverpool Arena security team, and we love him. He'll be supporting Pasha Pawfeni in next Tuesday's first Semi-Final.
Volgens mij ook, aan het eind zie je dat het beste. Maar echt wel tof hoorquote:Op maandag 1 mei 2023 16:16 schreef Dave het volgende:
Volgens mij is het geen live schaduw maar een vooropgenomen silhouet, het gaat niet helemaal synchroon namelijk.
Måneskin had iets soortgelijks toch?
Ziet er verder wel vet uit inderdaad.
Ik vrees dat Tsjechië voor ons iets troostrijker en betekenisvoller is deze keerquote:
Je hoort het hem gewoon zeggen hequote:Op maandag 1 mei 2023 16:18 schreef Guanabana het volgende:
Toch knap dat alle uitingen van Cornald datzelfde irritante toontje hebben.
Ik ben heeeeel benieuwd hoe dit er straks op de “echte” beelden uit gaat zien. Ik ben nog niet overtuigd, maar wel hoopvol!quote:
Leuk! Gewoon dat neongroen en neonrozequote:
Dat vind Cornald vast fijn om te horenquote:Op maandag 1 mei 2023 16:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben heeeeel benieuwd hoe dit er straks op de “echte” beelden uit gaat zien. Ik ben nog niet overtuigd, maar wel hoopvol!
We wisten het stiekem al, maar dit wint de halve finalequote:Op maandag 1 mei 2023 16:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het gevoel dat Finland ons nekt ja.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:29 schreef Em31 het volgende:
Finland gaat ons natuurlijk helemaal wegvagen, maar ik ga er maar vanuit dat je eventueel verschillende televoters aanspreekt.
Omg die middelste, zo leuk met die kleuren.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:29 schreef Momo het volgende:
Kiekaboe
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die upgrade van de dansersquote:Op maandag 1 mei 2023 16:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Finland gaat iedereen wegvagenquote:Op maandag 1 mei 2023 16:29 schreef Em31 het volgende:
Finland gaat ons natuurlijk helemaal wegvagen, maar ik ga er maar vanuit dat je eventueel verschillende televoters aanspreekt.
Nou ja, dat zowel Tsjechië en Finland hun optreden naar een nog hoger level hebben getild is wel een dingetje hoor. Ik had nog ergens de hoop dat na het kansloze van Azerbeidzjan en het rommelige van Tsjechië Nederland lekker over zou komen als een kwaliteitsimpuls, zeker voor de West-Europese kijker. Dat doet het op zich wel, maar voor degenen met een brede smaak zitten er tussen die laatste drie natuurlijk twee betere.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:29 schreef Em31 het volgende:
Als het niet Nederland was geweest gok ik dat we nu zouden denken dat dit sowieso kansloos was geweest.😬quote:Op maandag 1 mei 2023 16:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, dat zowel Tsjechië en Finland hun optreden naar een nog hoger level hebben getild is wel een dingetje hoor. Ik had nog ergens de hoop dat na het kansloze van Azerbeidzjan en het rommelige van Tsjechië Nederland lekker over zou komen als een kwaliteitsimpuls, zeker voor de West-Europese kijker. Dat doet het op zich wel, maar voor degenen met een brede smaak zitten er tussen die laatste drie natuurlijk twee betere.
Verdomme wat gaaf.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:29 schreef Momo het volgende:
Kiekaboe
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha oja.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als het niet Nederland was geweest gok ik dat we nu zouden denken dat dit sowieso kansloos was geweest.😬
Maar goed vorig jaar ging een IJsland en Portugal ook door, dus je weet het niet.
Mwa, ik denk wel dat als we nu doorgaan we dat toch ook wel voor een groot deel te danken hebben aan de running order (niet per se onze plek ten opzichte van Finland, maar dat we als een na laatste moeten).quote:Op maandag 1 mei 2023 16:44 schreef molloot200 het volgende:
Áls iets ons nekt dan is het het liedje/de act in de eerste plekNiet de running order.
Maar dit jaar is er geen jury om op te leunen.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als het niet Nederland was geweest gok ik dat we nu zouden denken dat dit sowieso kansloos was geweest.😬
Maar goed vorig jaar ging een IJsland en Portugal ook door, dus je weet het niet.
Zij hadden het zonder de jury ook gehaald. Alleen Zwitserland niet, dan was Albanië door geweest.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:51 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Maar dit jaar is er geen jury om op te leunen.
Ja, dat heeft Twan goed voor ons geregeld. Ons liedje buiten de laatste 4-5 van deze semi was sowieso vrij hopeloos geweest.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mwa, ik denk wel dat als we nu doorgaan we dat toch ook wel voor een groot deel te danken hebben aan de running order (niet per se onze plek ten opzichte van Finland, maar dat we als een na laatste moeten).
Hij heeft op het juiste moment de kaart gespeeld voor onsquote:Op maandag 1 mei 2023 16:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat heeft Twan goed voor ons geregeld. Ons liedje buiten de laatste 4-5 van deze semi was sowieso vrij hopeloos geweest.
Ja, nu durf ik nog wel te zeggen dat ons liedje nog wel meer televoting appeal heeft dan die Zwitserse Jacques Herpquote:Op maandag 1 mei 2023 16:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zij hadden het zonder de jury ook gehaald. Alleen Zwitserland niet, dan was Albanië door geweest.
Denemarken wel door en Malta niet, met allebei zo’n lichtgewicht liedje, zou wel goed het niveauverschil tussen de semi’s aangeven.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:57 schreef Momo het volgende:
Denemarken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vergelijkbaar concept met de videoclip.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:57 schreef Momo het volgende:
Denemarken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vonden jullie ervan? Het is best saai toch? Beetje Waylon en Ilse staging.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:55 schreef meneertje1972 het volgende:
Hier staan de eerste beelden van de rehearsal van Nederland
Al besproken op pagina 2 en zo.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:07 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Wat vonden jullie ervan? Het is best saai toch? Beetje Waylon en Ilse staging.
Dat deed het ook zo slecht in 2014.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:07 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Wat vonden jullie ervan? Het is best saai toch? Beetje Waylon en Ilse staging.
Ziet er goed uitquote:
Wauwquote:Op maandag 1 mei 2023 17:36 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://eurovision.tv/gal(...)over-first-rehearsal
Gaat zich zonder problemen kwalificerenquote:Op maandag 1 mei 2023 17:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wauw![]()
Hoe dit op plek 2 terecht is gekomen snap ik niet helemaal.
quote:01 May 2023 at 17:37 CEST
🇷🇴 Romania takes to the stage…
So this feels VERY different from the Romanian national finals, staging-wise - Theodor is looking sharp in a bright yellow shorts suit - we saw him backstage earlier, and it looked a lot like he was wearing Pikachu socks - we'll try to obtain photo evidence.
This is completely different D.G.T. (Off and On) from the recorded version - the first half is stripped-back acoustic, with just Theodor and his guitar and powerful voice. The second half picks up the rock tempo to a performance that feels much more familiar, with Theodor bringing ALL the sass and energy, as well as a bonus dancer for a dramatic finish. NOT what we were expecting today, but definitely one we won't forget.
quote:01 May 2023 at 17:38 CEST
We have confirmation...
...on the Pikachu socks. Good choice, Theodor Andrei.
Gustaphquote:01 May 2023 at 17:45 CEST
Are you ready for 🇧🇪 BELGIUM?
We are VERY ready for Belgium – Gustaph’s Because of You is a huge 90s-style bop, and he absolutely rocks a big hat. This is Gustaph’s third time at Eurovision, but previously he was very much about the backing vocals, and now he’s centre stage.
While we’re waiting for his rehearsal to start, feel free to click the link below to find out more about Gustaph and his career in music.
FUN FACT: Gustaph’s biggest fashion disaster was “ripping some black velvet pants on stage while wearing white underwear. I’ve been coordinating my underwear with my pants ever since.” We all learn this lesson the hard way, Gustaph.
Ik was niet zo'n fan van het nummer, maar so far zijn dit wat van mijn favoriete foto's, dit ziet er echt stunning uitquote:
quote:01 May 2023 at 17:57 CEST
🇧🇪 Belgium takes to the stage…
This is such a feelgood track, and Gustaph’s pink and white outfit is incredibly stylish. It's a love-filled inspo bop about the people who never let us down, though good times and bad.
Gustaph has his own flight of stairs, three backing singers, and an LED backdrop of vogueing, drag queens and all the people who make Gustaph's world a better place. We’re having a Green Room dance, and can’t wait to see the crowd go mad for this next Thursday.
Ziet er mooi uit. Tijdens EIC vond ik het niet zo heel bijzonder, maar waarschijnlijk met haar staging erbij komt het helemaal goedquote:Op maandag 1 mei 2023 17:36 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://eurovision.tv/gal(...)over-first-rehearsal
Outsider voor de winst in deze semi, als de diaspora zijn werk doet.quote:
Ik denk omdat de EBU zich niets aantrekt van fantheorieën over plekken in de volgorde. Ik denk nog steeds dat de EBU gewoon een mooie show wil, en Denemarken <-> Armenië is dan een prettig contrast. Man/vrouw, uptempo/downtempo, bubbly/wat meer serieus. Enige andere wat na Denemarken had gepast was Estland geweest.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:40 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wauw![]()
Hoe dit op plek 2 terecht is gekomen snap ik niet helemaal.
Ze zijn niet kansloos. Ze hadden een punt bij de Eurojury.quote:
Goed puntquote:Op maandag 1 mei 2023 18:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze zijn niet kansloos. Ze hadden een punt bij de Eurojury.
quote:Op maandag 1 mei 2023 18:40 schreef usagi414 het volgende:
@:AnnethingIsPossible
[ afbeelding ]
Het voelt een beetje alsof je onze reporter ter plaatste bent. En dan ook nog in alle landen topics een update geven.
Morgen Bejbahquote:Op maandag 1 mei 2023 18:50 schreef Zigsky het volgende:
Wanneer is Polen aan de beurt eigenlijk? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.
Wat ziet Gustaph er weer gaaf uit!quote:Op maandag 1 mei 2023 18:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben blij dat hij zijn hoed heeftquote:Op maandag 1 mei 2023 18:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaaaaaa, Baarle-Hertog 2024quote:Op maandag 1 mei 2023 18:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Estland tussen Roemenië en deze in gaat ook een mooi contrast wordenquote:Op maandag 1 mei 2023 18:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:01 May 2023 at 18:57 CEST
🇨🇾 Cyprus takes to the stage…
This is a great way to end what has been a brilliant second day of rehearsals. Break A Broken Heart is a powerful, heartfelt ballad with a marching drumbeat that's vibrating through the Liverpool Arena floor - Andrew's vocal is sublime, and there’s something electrifying about the way this song builds from the first big note to an even bigger finish. The LED backdrop transitions from waterfall to flames, and the whole thing is a massive Monday afternoon MOOD. Surely there's some pyro incoming?
Het gaat wel heel veel over het lied en heel weinig over het optreden inderdaadquote:Op maandag 1 mei 2023 19:00 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Klinkt bijna alsof Cypus staging een beetje underwhelming is?
En de "Surely there's some pyro incoming?"quote:Op maandag 1 mei 2023 19:01 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Het gaat wel heel veel over het lied en heel weinig over het optreden inderdaad
WAT GOOOOEEEEDquote:Op maandag 1 mei 2023 18:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet wel zeggen, ook ben ik ook wat sarcastisch over Roemenië. Schijnt dat de artiest daar alles zelf moet betalen en verder vrijwel geen begeleiding is. Dus die 18-jarige jongen moet dat allemaal zelf regelen met zijn manager eventueel. Volgens mij precies hetzelfde bij Albanië. Bij bv. Israël krijgen ze 900.000 euro ongeveer mee schijnbaarquote:Op maandag 1 mei 2023 19:05 schreef grazz het volgende:
Hoe graag ik Loreen ook zie winnen.... Finland is ook zo tof. Lijkt nog beter dan in hun nf.![]()
Armenië ziet er ook heel gaaf uit. Waarom kunnen wij zoiets nooit bedenken![]()
Israel ook ijzersterk zo te zien, maar had niet anders verwacht van haar.
Azerbeidzjan heeft mooie pakken.![]()
Tsjechië is niet mijn ding,maar ziet er op foto's en video wel overtuigend uit.
Roemenië ziet er vooral amateuristisch uit
Zou Hans P. een mooie betekenis voor die staart hebben?quote:Op maandag 1 mei 2023 19:07 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Gallerij is er nu ook: https://eurovision.tv/gal(...)-you-first-rehearsal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat had ik niet verwacht. Cyprus doet meestal wel veel met staging. Als dit vrij statisch blijft, zou dit nog weleens achter kunnen blijven in de semi. Ik dacht echt dat staging het naar een hoger level moest tillen namelijk.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:01 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Het gaat wel heel veel over het lied en heel weinig over het optreden inderdaad
quote:01 May 2023 at 19:09 CEST
🔥💨 CYPRUS PYRO UPDATE 💨🔥
Can confirm that Cyprus has floor smoke AND four banks of flames - our first real flames of the contest! Anyone got any marshmallows? 🔥🔥🔥🔥
Q zeker: Zweden, Finland, Noorwegen, Israëlquote:Op maandag 1 mei 2023 19:14 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
We hebben nu de snippets gehad van alle SF1 kandidaten, wie denken jullie dat de NQs zijn op basis hiervan? (kan natuurlijk nog van alles veranderen)
Eens, ik zou alleen Moldavië eentje omhoog zetten denk ik.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Q zeker: Zweden, Finland, Noorwegen, Israël
Q vrijwel zeker: Moldavië, Tsjechië, Servië
Weet niet: Nederland, Zwitserland, Portugal, Kroatie, Letland, Malta
NQ vrijwel zeker: Azerbaijan, Ierland
Ik kan mijzelf hier wel in vindenquote:Op maandag 1 mei 2023 19:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Q zeker: Zweden, Finland, Noorwegen, Israël
Q vrijwel zeker: Moldavië, Tsjechië, Servië
Weet niet: Nederland, Zwitserland, Portugal, Kroatie, Letland, Malta
NQ vrijwel zeker: Azerbaijan, Ierland
Wederom mee eens. Ik denk dat Kroatie weleens de whacky vote kan gaan verliezen door Finland, Moldavie en Servie (en een beetje Malta)quote:Op maandag 1 mei 2023 19:27 schreef Momo het volgende:
Door deze repetities ben ik gaan twijfelen aan de kansen van Portugal en Kroatië. Kansen van Zwitserland, Nederland, Moldavië, Malta en Tsjechie zijn denk ik hoger dan ik hier voor had. Dan heb ik het puur over kwalificatie. Ik zou trouwens Ierland en Azerbaijan nog niet helemaal uitsluiten.
Oh wist ik niet joh. Valt helaas wel aan af te zien. Outfit is ook een eh..keuze. Maar vind vooral de visuals niet mooi. Maarja, dit nummer was toch al niet te redden m.i.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet wel zeggen, ook ben ik ook wat sarcastisch over Roemenië. Schijnt dat de artiest daar alles zelf moet betalen en verder vrijwel geen begeleiding is. Dus die 18-jarige jongen moet dat allemaal zelf regelen met zijn manager eventueel. Volgens mij precies hetzelfde bij Albanië. Bij bv. Israël krijgen ze 900.000 euro ongeveer mee schijnbaar
Mooie nagels hehequote:Op maandag 1 mei 2023 18:57 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Backstage album geupload: https://eurovision.tv/gal(...)hearsal-1st-may-2023
Kroatië, Azerbeidzjan, Letland en dan 2 van Portugal, NL, Ierland...quote:Op maandag 1 mei 2023 19:14 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
We hebben nu de snippets gehad van alle SF1 kandidaten, wie denken jullie dat de NQs zijn op basis hiervan? (kan natuurlijk nog van alles veranderen)
Ik ben eigenlijk niet zo fan van landen die hun muziekvideo als achtergrond hebben. Maar we gaan het meemaken.quote:Op maandag 1 mei 2023 18:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Om eerlijk te zijn durf ik echt geen uitspraak te doen. Ik heb pas een betere beeld bij als de footage op youtube komen.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:14 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Nou dan moet iemand hem toch uit de droom helpen.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:38 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Gabe van ESCUnited is vol overtuigd dat Finland gaat winnen
CHA CHA CHA CHACHACHACHAquote:Op maandag 1 mei 2023 19:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou dan moet iemand hem toch uit de droom helpen.
quote:Op maandag 1 mei 2023 19:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nou dan moet iemand hem toch uit de droom helpen.
(Malta)quote:Op maandag 1 mei 2023 19:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Kroatië, Azerbeidzjan, Letland en dan 2 van Portugal, NL, Ierland...
Over NL: Nogmaals voor mij hoeft het saaie lied niet door, maar kan me ook wel voorstellen dat veel kijkers dit een welkome verademing vinden in de reeks Israel - Finland.
Die outfit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |