SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema tweede rehearsalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blog 30 april
https://eurovision.tv/live-blog-sunday-30-april
Blog 1 mei
https://eurovision.tv/live-blog-monday-1-may
Filmpjes met beelden repetities op TikTok
https://www.tiktok.com/@eurovision
Kijk in de landen topics voor de eerste rehearsal filmpjes en foto's.
Eerste rehearsal:tiktok
Fotogallerij:
https://eurovision.tv/gal(...)ight-first-rehearsal
Eerste tekst over de eerste rehearsal:quote:01 May 2023 at 13:40 CEST
🇳🇱 Netherlands takes to the stage…
Well, this is sad and dreamy and uplifting all at the same time. Mia and Dion are on a small revolving stage, and it creates a beautiful effect as they move around each other against the backdrop of spotlights in the arena. It's a complex camera set-up that makes the whole performance feel really intimate - if you're watching live in the arena next week, you should definitely watch the video version too, because it presents a completely different perspective. They are both vocal powerhouses, and the harmonies are really quite special - you can see their costumes on the backstage picture below.Bron: https://eurovision.tv/live-blog-monday-1-mayquote:01 May 2023 at 13:57 CEST
It's getting smoky in here...
Just for even added atmosphere, The Netherlands have added low-level smoke to their final runthrough. Or maybe it's just burning spotlights?
[ Bericht 50% gewijzigd door Momo op 01-05-2023 16:22:31 ]C’est Davie :o)
Ik vertrouw de Britten wel meer dan de Italianen vorig jaar.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:06 schreef Dave het volgende:
Ronddraaiend platform klinkt wel als iets wat stuk kan. Of zit er zo'n mannetje verscholen dat ding rond te draaien?
Aran Badequote:Op maandag 1 mei 2023 14:06 schreef Dave het volgende:
Ronddraaiend platform klinkt wel als iets wat stuk kan. Of zit er zo'n mannetje verscholen dat ding rond te draaien?
quote:01 May 2023 at 13:40 CEST
🇳🇱 Netherlands takes to the stage…
Well, this is sad and dreamy and uplifting all at the same time. Mia and Dion are on a small revolving stage, and it creates a beautiful effect as they move around each other against the backdrop of spotlights in the arena. It's a complex camera set-up that makes the whole performance feel really intimate - if you're watching live in the arena next week, you should definitely watch the video version too, because it presents a completely different perspective. They are both vocal powerhouses, and the harmonies are really quite special - you can see their costumes on the backstage picture below.
quote:Op maandag 1 mei 2023 14:25 schreef Cee het volgende:
Käärijä’s dansers hebben zwarte plastic pruiken net als Ken van Barbie, lijkt het op (zie UMK’s insta story).
11 jaar geleden was het een bijna catastrofale sneeuwvlok. Loreen en repetities..quote:
De Zweden moeten eens stoppen met jammeren, over een jaar mogen ze heel Eurovisie overnemen tot het einde der tijden. Laat ze nu nog even de volledige controle loslaten.quote:
Lekker volgend jaar met autotune zingen iedereenquote:Op maandag 1 mei 2023 14:31 schreef Cee het volgende:
[..]
De Zweden moeten eens stoppen met jammeren, over een jaar mogen ze heel Eurovisie overnemen tot het einde der tijden. Laat ze nu nog even de volledige controle loslaten.
Ik heb best wat van die filmpjes gekeken waar non-euro fans reageren op de nummers en die zijn best vaak positief over Azerbeidzjan, terwijl ze nu laatste staan deze semi bij de bookies.quote:
Die vallen mij ook ineens veel meer op. Draai het nummer ook steeds meer en meer. Stijgt flink in mijn lijstje.quote:
Ja, er zijn meer dan 10 nummers finalewaardig.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:50 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik vind het wel steeds moeilijker om te zeggen wat de NQs worden in deze semi.
Gewoon alle 15 door en gooi daar Oostenrijk, Australie, Belgie, Slovenie en.... nog iets bij en ik heb een goede finale.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, er zijn meer dan 10 nummers finalewaardig.
Ik hou eerlijk gezegd nog steeds mijn hart vast voor Tsjechië.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:50 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Gouda kaasquote:Are you ready for 🇫🇮 FINLAND?
However ready we think we are, we’re never truly ready for Finland. This year’s Finnish entry is Käärijä, singing Cha Cha Cha. It’s a unique fusion of rap, EDM, metal and schlager that defies normal Eurovision categorisation, so let’s just call it Finland, doing their incredible Finland thing.
FUN FACT: Käärijä’s favourite cheese is Gouda. He should have asked Mia and Dion to bring some, he and Loreen could put together a lovely cheese board.
quote:Op maandag 1 mei 2023 15:07 schreef Momo het volgende:
Ok, deel maar onze foto's nu, de pizza is duidelijk achter de huig nu.
https://eurovoix.com/2023(...)ing-first-rehearsal/quote:Following yesterday’s first rehearsal, only minor changes are now planned to Luke Black’s performance of Samo mi se spava.
The representative of Serbia at Eurovision 2023 and the Serbian delegation praised the BBC following their first run through in Liverpool. The performance Director Miodrag Kolarić has confirmed that the delegation will only need to make minor changes to lighting and cameras before the first semi final next Tuesday.
Our performance was more than good for me. I’ll make a few more minor corrections in terms of framing and lighting, but more or less, it’s the BBC, they do a great job. We’re very happy with today.
In addition, according to Luke himself, the first rehearsal went “phenomenally” and there was a chance to correct some issues right away with the BBC team. The Serbian Head of Delegation, Uro¨ Marković, was also pleased with the performance:
All of us in the whole team are very satisfied, delighted and we are timing the form for the final, we all hope for great success.
Letland, Azerbeidzjan, Ierland en twee uit het rijtje Malta, Nederland, Kroatië en Portugal.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:50 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
quote:*Inevitable joke alert*
Please note that every English-speaking commentator, radio host, journalist and podcaster is legally obliged at this point on Tuesday to refer to Käärijä's Cha Cha Cha as the BIG FINNISH to the first Semi-Final. We don't make the rules, and there's nothing we can do about it, other than get in first. So here goes:
This will be a VERY BIG FINNISH to the first Semi-Final. We're here all week, folks.
Inderdaad, Armenië, Georgië, Litouwen, Estland en al die rare landen moet je niet hebben in de finale,quote:Op maandag 1 mei 2023 14:57 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Gewoon alle 15 door en gooi daar Oostenrijk, Australie, Belgie, Slovenie en.... nog iets bij en ik heb een goede finale.
Nee joh, dat gaat fluitend door.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik hou eerlijk gezegd nog steeds mijn hart vast voor Tsjechië.
Ik ben nog niet 100% zeker over Zwitserland, maar denk dat je gelijk hebt over de 3 en andere 4.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Letland, Azerbeidzjan, Ierland en twee uit het rijtje Malta, Nederland, Kroatië en Portugal.
Ik had gisteren nog beet op YouTube, iemand vond het een oostblok feestje, waar in enkel Oostbloklanden kunnen winnen.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad, Armenië, Georgië, Litouwen, Estland en al die rare landen moet je niet hebben in de finale,
Groetjes,
Gerda
Ik wil dat Letland doorgaatquote:Op maandag 1 mei 2023 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Letland, Azerbeidzjan, Ierland en twee uit het rijtje Malta, Nederland, Kroatië en Portugal.
Nou, Kroatie!quote:Op maandag 1 mei 2023 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Loreen gisteren ook, maar ook de Tiktok van Tsjechie lijkt lang te durenquote:Op maandag 1 mei 2023 15:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Onze foto's duren het langst van iedereen
Zwitserland wordt overal wel goed ontvangen heb ik het idee. Dat moet wel lukken en Top 10 in de finale zou ook best kunnen.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:13 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik ben nog niet 100% zeker over Zwitserland, maar denk dat je gelijk hebt over de 3 en andere 4.
Herkenbaar. Ik kan er niet zo goed mee omgaanquote:Op maandag 1 mei 2023 14:14 schreef GeorgeM het volgende:
Jeetje, nu heb ik toch weer de stress![]()
Ik verwachtte er gewoon NIKS van en nou dit weer
Feiten zijn ook maar een meningquote:Op maandag 1 mei 2023 15:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren nog beet op YouTube, iemand vond het een oostblok feestje, waar in enkel Oostbloklanden kunnen winnen.
Ja wordt wel goed ontvangen maar ik weet nog steeds niet wie er voor gaat stemmen. Vorig jaar hadden ze 0 televote en ik vond persoonlijk dat nummer beterquote:Op maandag 1 mei 2023 15:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland wordt overal wel goed ontvangen heb ik het idee. Dat moet wel lukken en Top 10 in de finale zou ook best kunnen.
En nog eentje dusquote:
We draaien lekker rondjes.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:18 schreef molloot200 het volgende:
Wacht wat dus de Nederlandse staging is waarschijnlijk goed lees ik tussen de regels door? Hoe dan
(Ik zei eerst Malta omdat ik dacht dat het om qualifiers gingquote:Op maandag 1 mei 2023 15:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En nog eentje dus![]()
(Ik vermoed hier om de één of andere reden Malta te gaan lezen)
quote:
quote:Op maandag 1 mei 2023 15:22 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Waar komen deze foto's vandaan?Ik zie nog niets op de website
Het heeft wel iets weg van dat ongemakkelijke duo uit Slovenië een paar jaar terug. Als ze drie minuten alleen maar zo staan en op elkaar gericht.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:22 schreef Momo het volgende:
Ik hoop dat het geen Sister camera werk wordt, maar iets tofs, atmosfeer ziet er goed uit!
Van die laatste word ik al wat enthousiasterquote:
Die onderste foto vind ik eigenlijk als enige er wel goed uitzien ja. Voor de rest moet het het denk ik vooral van het camerawerk gaan hebben dan.quote:
Dit zijn alleen maar foto’s van. Het laatste deel van het lied zo te zien. En er was sprake van bijzonder camerawerk eerder, dus deze beelden moet je wel in een groter geheel plaatsen.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het heeft wel iets weg van dat ongemakkelijke duo uit Slovenië een paar jaar terug. Als ze drie minuten alleen maar zo staan en op elkaar gericht.
Ik ben ook zeker niet negatief hoor. Het maakt zo een prima indruk. Al vraag ik me af of er genoeg gebeurt om de kijker drie minuten te boeien.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:26 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar foto’s van. Het laatste deel van het lied zo te zien. En er was sprake van bijzonder camerawerk eerder, dus deze beelden moet je wel in een groter geheel plaatsen.
Die onderstequote:
Ik vind in ieder geval dat ze er met zelfvertrouwen staan, maar goed, dit zijn nog maar de repetities.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:29 schreef Momo het volgende:
Meer hadden we toch niet kunnen wensen nu? Ziet er heel sfeervol uit.![]()
Nu moeten ze het wel nog doen straks qua vocals en uitstraling op het moment.
Oh jaquote:Op maandag 1 mei 2023 15:30 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
En we zien nog niet eens het draaien van dat ding, ik ben heel benieuwd.
Denk dat die heel langzaam draait waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:30 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
En we zien nog niet eens het draaien van dat ding, ik ben heel benieuwd.
Nee volle snelheid!quote:Op maandag 1 mei 2023 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat die heel langzaam draait waarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |