Je gaat 50 km over de snelheidsgrens --> je moet geld betalen (een boete)quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de vervuilers moeten meer belasting betalen. Belasting is geen boete.
Dan is er ook een boete op inkomen, de inkomstenbelasting. Nogal een aparte manier om er naar te kijken.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:29 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je gaat 50 km over de snelheidsgrens --> je moet geld betalen (een boete)
Je kunt het ook een belasting noemen, eerder dit jaar nog een nieuwtje over hoe dat in zijn werk gaat.
Het doel van belasting schijnt het financieren van de overheid te zijn. Omdat er te weinig boetes waren, ging de prijs omhoog.
Als je over een bepaalde CO2-grens heen gaat moet je ook geld betalen, dat is dan officieel belasting. Die belasting is bedoeld om bepaald gedrag te ontmoedigen én om de overheid te financieren. Dat is letterlijk het doel van belastingen
Weinig verschil in de praktijk, behalve dat een snelheidstraject wat makkelijker te meten is dan de slechtheid voor het milieu van een bepaalde handeling.
We hebben helemaal niet meer mensen nodig.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat is niet wat daar staat. Ik had het specifiek over CO2.
Ik ben niet van mening dat je een boef bent als je CO2 uitstoot in nederland
we hebben juist meer mensen nodig, maar dat druist dus een beetje in tegen waar je voor de rest voor lijkt te zijn (effectieve CO2 reductie)
dat is makkelijk praten, wij zijn er alquote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We hebben helemaal niet meer mensen nodig.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We hebben helemaal niet meer mensen nodig.
Klopt, maar we hebben geen tweede babyboom nodig om de problemen van de eerste op te lossen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is makkelijk praten, wij zijn er al
Past heel goed? We hebben een degressief stelsel hè.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:07 schreef Hanca het volgende:
Nee, er is gewoon een belasting op energieverbruik. En dat grotere verbruikers daarbij meer belasting betalen, een progressief stelsel, past heel goed bij Nederland.
oei, je noemt mensen nu een probleemquote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, maar we hebben geen tweede babyboom nodig om de problemen van de eerste op te lossen.
behalve TATA staal die krijgt subside op het gas verbruikquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de vervuilers moeten meer belasting betalen. Belasting is geen boete.
https://www.nationalehulp(...)ige-bejaardentehuis/quote:Op maandag 1 mei 2023 18:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Dus zou je die weer kunnen openen.
quote:De ouderen zien zich vooral zitten in een verzorgingstehuis door de 24-uursalarmknop, en door de gezelligheid. "
Deze ouderen willen veiligheid, dat er hulp komt als ze vallen.
En ze houden van de reuring van zo'n complex.
De financiering van de verzorgingshuizen is afgeschaft, maar dat wil niet zeggen dat ook de behoefte van de ouderen eraan verdwenen is", zegt adviseur Penny Senior van het Aedes-Actiz-kenniscentrum Wonen-Zorg tegen Volkskrant. "
De zorgorganisaties proberen nu met minder geld toch deze ouderen hun beschutte woonplek te bieden".
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.nationalehulp(...)ige-bejaardentehuis/
Ouderen willen helemaal niet alleen thuis wonen, dat is iets van de overheid , van Stef Blok
Die was bang voor leegstand van huizen
Stef Blok heeft ook de ruimtelijk ordening bij de provincies neergelegd
[..]
https://www.loketgezondle(...)n-en-cijfers-ouderenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Letterlijk de eerste zin van je bron.Een vijfde van de ouderen
Oftewel 80% van de ouderen woont liever alleen.
20% van 3.500.000 personen en ticking ,quote:Op 1 januari 2022 telt Nederland 3 525 453 inwoners van 65 jaar of ouder. Dat is 20,0 procent van de bevolking. De vergrijzing van Nederland is opgelopen: in 1990 was nog 12,8 procent van de inwoners 65-plus. Er zijn 2 672 346 mensen van 65 tot 80 jaar, en 853 107 80-plussers.1 Jan 2022
quote:Demografie
In de afgelopen eeuw is het aantal 65-plussers in Nederland meer dan vertienvoudigd: van 0,3 miljoen in 1900 tot 3,4 miljoen in 2020. Daarnaast is sprake van 'dubbele vergrijzing'. Dit houdt in dat binnen de groep 65-plussers het deel 80-plussers toeneemt. Op 1 januari 2021 zijn er volgens het CBS(Centraal Bureau voor de Statistiek) 2 618 874 mensen van 65 tot 80 jaar, waarvan 838 661 80-plussers..
Het aantal 65-plussers bedraagt nu 19,8 % van de totale bevolking.
Naar verwachting zijn er 4,8 miljoen 65-plussers in 2040 (CBS, kernprognose 2019-2060)(opent in een nieuw venster). Lees meer op VZinfo(opent in een nieuw venster).
Ouderdomsziekten
Door de vergrijzing zal het aantal mensen met ouderdomsziekten zoals artrose, gezichts- en gehoorstoornissen, de ziekte van Parkinson en dementie fors toenemen.
Vooral dementie veroorzaakt veel ziektelast en heeft een grote impact, zowel op het leven van de patiënt als op zijn omgeving. .
Het aantal mensen met dementie verdubbelt in het Trendscenario van de VTV(In de Volksgezondheid Toekomst Verkenning (VTV) rapporteert het RIVM elke vier jaar over de ontwikkeling van de volksgezondheid in Nederland.)-2018 van 154.000 in 2015 naar 330.000 in 2040. Lees meer in de Volksgezondheid Toekomst Verkenning(opent in een nieuw venster).
Het punt is, ouderen hebben geen enkele keuze meer, net als jongerenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Letterlijk de eerste zin van je bron.Een vijfde van de ouderen
Oftewel 80% van de ouderen woont liever alleen.
quote:Greetsche zei:
Ik kom veel in een gezellig verzorgingshuis,met een leuke verzorgde uitstraling met een mogelijkheid om samen te eten, met een binnenterras en cafe/koffie hoek.In een groot dorp.Met de bewoners van de gesloten afdeling ga ik naar de markt of bij slecht weer wandelen door het gebouw en dan beneden koffie drinken.Als we over de markt gaan zijn er veel bewoners die verzuchten je ziet hier geen bekenden.en als we dan in het verzorgingshuis koffie drinken dan worden ze aangesproken,of herkennen ze oud buurtgenoten.Hier ken ik ze,zeggen ze dan.Want hoe ouder we worden hoe meer bekenden overlijden.Dit verzorgingshuis heeft dan ook veel oude fotoos ophangen en wisseltentoonstellingen van de heemkunde.Conversatiestukken zou je kunnen zeggen.Natuurlijk is het niet altijd pais en vree maar.....Om dit nu af te schaffen Om al die bejaarden thuis op te verzorgen?????? ze moeten de mogelijk hebben om te kiezen.blijf ik thuis,ga ik naar een verzorgingshuis? Woonunit? Appartement met verzorging.
quote:Minste vertrouwen in Tweede Kamer in 10 jaar tijd
In het laatste kwartaal van 2022 had 25 procent van de 15-plussers vertrouwen in de Tweede Kamer. Dit is het laagste niveau sinds 2012, toen dit onderzoek voor het eerst werd uitgevoerd.
Ook het vertrouwen in politici is met 21 procent aanzienlijk lager dan in voorafgaande jaren.
Het vertrouwen in rechters, politie en de gezondheidszorg is met bijna 80 procent aanzienlijk groter.
Dit blijkt uit het onderzoek Sociale samenhang en welzijn van het CBS.
Ik zeg toch niet niemand, jij claimde dat ouderen niet graag alleen in een huis wonen terwijl maar 20% een verzorgingshuis ziet zitten. Oftewel 80% wil wat anders. Dus de framing ouderen zien verzorgingshuis niet zitten is dan al veel accurater als je wil generaliseren. Uiteindelijk overdrijf je ook schromelijk dat ouderen vast zitten, ja net als andere generaties hebben ze het moeilijk geschikte woonruimte te vinden. Waar dat met het bankpasje op slaat geen idee. Als je het mij vraagt wonen de meeste ouderen liever thuis al dan niet alleen en zullen ze de ZZP zorgkosten waar je het over hebt dat makkelijk waard vinden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het punt is, ouderen hebben geen enkele keuze meer, net als jongeren
iedereen zit vast
Te wachten tot er iemand hun bankpasje komt halen
Ouderen zouden ook elkaar meer kunnen helpen he, hoeft niet allemaal te wachten op de staats zorg ZZP er
https://www.nationalehulp(...)ige-bejaardentehuis/
[..]
20% van 4.000.000 ouderen is 800.000 ouderen die naar een ouderenhuis zouden willenquote:Op woensdag 10 mei 2023 00:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet niemand, jij claimde dat ouderen niet graag alleen in een huis wonen terwijl maar 20% een verzorgingshuis ziet zitten.
Oftewel 80% wil wat anders.
Dus de framing ouderen zien verzorgingshuis niet zitten is dan al veel accurater als je wil generaliseren.
Uiteindelijk overdrijf je ook schromelijk dat ouderen vast zitten, ja net als andere generaties hebben ze het moeilijk geschikte woonruimte te vinden.
Waar dat met het bankpasje op slaat geen idee.
Als je het mij vraagt wonen de meeste ouderen liever thuis al dan niet alleen en zullen ze de ZZP zorgkosten waar je het over hebt dat makkelijk waard vinden.
maar de opvangplekken dat blijft het probleem, geld heeft de overheid zat om mee te smijtenquote:Op woensdag 10 mei 2023 06:57 schreef Janneke141 het volgende:
Van der Burg teruggefloten door coalitiepartners D66 en CU: de financiering van de bed-bad-broodregeling wordt toch doorgezet.
Heel mooi!quote:Op woensdag 10 mei 2023 06:57 schreef Janneke141 het volgende:
Van der Burg teruggefloten door coalitiepartners D66 en CU: de financiering van de bed-bad-broodregeling wordt toch doorgezet.
Maar in werkelijkheid zijn het alleen de 80plussers die zoiets willen, dus 20% van 800.000. En ga je met ze in gesprek, dan hoor je ook nog eisen ala "het moet wel in mijn eigen wijk". Dan kun je dus geen bejaardentehuizen vullen, dan kun je beter mikken op kleinschalige ouderenwoningen verspreid over het land.quote:Op woensdag 10 mei 2023 06:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
20% van 4.000.000 ouderen is 800.000 ouderen die naar een ouderenhuis zouden willen
Naar verwachting zijn er 4,8 miljoen 65-plussers in 2040
Dat is toch een heleboel ?
Onvermijdelijk, lijkt me. Een probleem verdwijnt nu eenmaal niet als je stopt met het financieren van de oplossing. Valt me vooral mee dat het zo snel ging.quote:
Een probleem verdwijnt er niet mee, maar dat stopt de politiek niet van het maken van domme beslissingen. Op termijn was het onvermijdelijk dat dit terug zou komen, maar ik zag eerst een afbraak van de huidige faciliteiten en een hoop problemen met op straat wonende mensen voor me voordat VVD hierop terug zou komen. Goed dat het gewoon snel is gebeurd. Zeker omdat het maar om een relatief klein bedrag gaat.quote:Op woensdag 10 mei 2023 08:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onvermijdelijk, lijkt me. Een probleem verdwijnt nu eenmaal niet als je stopt met het financieren van de oplossing. Valt me vooral mee dat het zo snel ging.
Al zal het wel geholpen hebben dat de 5 grootste steden allemaal in de Randstad liggen.
Tja, de gemeenten hebben er blijkbaar geen behoefte aan. Mogen ze uit gaan leggen hoe zij denken het woningtekort beter op te lossen dan met flexwoningen (die juist ideaal zijn om ons over de bevolkingspiek heen te helpen).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |