abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209796530
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:11 schreef SQ het volgende:
Wat heerlijk cygne! Heeft hij er zin in?

Noud gaat ook naar groep 3 maar hij vindt het vooralsnog erg stom dat hij dan moet leren lezen... :')
Ja, ontzettend veel. Hij vindt het wel heel spannend.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 21:44:54 #102
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209802996
oh shit, we "moeten" door naar het volgende topic :o waar moeten we nu naartoe :D ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 7 juli 2023 @ 21:54:39 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_209803131
Nee hoor, ik denk dat mijn zoon ondanks groep 3 nog wel enige tijd kleuter blijft van binnen.
disclaimer
  vrijdag 7 juli 2023 @ 21:59:27 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209803195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 21:44 schreef littledrummergirl het volgende:
oh shit, we "moeten" door naar het volgende topic :o waar moeten we nu naartoe :D ?
Is hij er klaar voor?

Jacob vindt dat hij nu in groep 3 zit maar ik zie dat pas zo als hij daar voor het eerst door de deur is, denk ik. Nog niks geleerd daar dus nog gewoon een kleuter.
Verder verheugen wij ons vooral op de vakantie, voorlopig. Ik vroeg vanmorgen hoe lang hij de zomervakantie zou laten duren als hij mocht kiezen, tussen de 2 en de 10 weken. Hij: triljoen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 7 juli 2023 @ 22:23:34 #105
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209803579
hij heeft er zin in :D hij had laatst doordraaidag, dan gaan ze twee uurtjes naar hun nieuwe klas met nieuwe leerkrachten ect. toen kwam hij dolgelukkig thuis met een boekje met opdrachtjes, "mam kijk! ik heb echt groep drie huiswerk!" O+

ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen, het is geen type dat lang kan stilzitten en luisteren :'). Hoop dat hij zijn drukte een beeeetje leert te beheersen, anders wordt t uiteindelijk wel pittig denk ik. Hij is gelukkig wel knap pienter :P hopelijk gaat dat een beetje compenseren
pi_209805106
Dat stil zitten en luisteren gaan ze ook leren. Volgens mij is het 80% stuiterballen waar ze in groep 3 mee starten :)

Vakantie is hier ook begonnen! Iedereen was er aan toe. De meiden hebben er veel zin in dat ze volgend schooljaar echt groep 3 dingen mogen doen (groep 3 werkjes en lezen doen ze nu al, maar het rekenen wat ze op een tablet moeten doen nog niet, want zo’n account en apparaat krijgen ze pas in groep 3.)

Wel heel mooi, ze mogen als ze naar groep 3 gaan hier met een glijbaan het raam uit. 2 jaar geleden ging mijn zoon als enige head first, vorig jaar niemand, en dit jaar Em :D Lala wilde daarna ook, maar toen werd gezegd dat dit niet de bedoeling was, dus die ging netjes zittend, net als alle andere kinderen.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 10:11:35 #107
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209806992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 00:24 schreef FlyingFish het volgende:
Dat stil zitten en luisteren gaan ze ook leren. Volgens mij is het 80% stuiterballen waar ze in groep 3 mee starten :)

Wel heel mooi, ze mogen als ze naar groep 3 gaan hier met een glijbaan het raam uit. 2 jaar geleden ging mijn zoon als enige head first, vorig jaar niemand, en dit jaar Em :D Lala wilde daarna ook, maar toen werd gezegd dat dit niet de bedoeling was, dus die ging netjes zittend, net als alle andere kinderen.
heerlijk van die buitendelijntjeskleurende kinderen O+ lekker je eigen ding doen.
pi_209845970
Heerlijk FF!

Hier ook bijna kleuter af alweer! Eerste week groep 3 wordt ze 6.
Ze zegt dat ze het niet leuk vindt dat ze in groep 3 niet meer zo veel mag spelen, maar stiekem zie ik haar wel opbloeien van het leren schrijven wat ze de afgelopen weken hebben gedaan.

Ze was vandaag opeens verdrietig met naar bed gaan. Haar beste vriendinnetje (sinds ze naar de opvang ging als baby) gaat naar een ander dorp verhuizen. Samen naar de opvang, later school / 2 dagen bso en dansles is er straks allemaal niet meer na 6 jaar en dat kwam even binnen nu in de laatste schoolweek. En ik zacht ei had daardoor ook de tranen in mijn ogen.
Zelf heb ik vroeger hetzelfde meegemaakt op dezelfde leeftijd en die vriendschap is er nog steeds. Dat gun ik haar ook. O+
  dinsdag 11 juli 2023 @ 01:39:21 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209847247
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 22:12 schreef Nolita het volgende:
Heerlijk FF!

Hier ook bijna kleuter af alweer! Eerste week groep 3 wordt ze 6.
Ze zegt dat ze het niet leuk vindt dat ze in groep 3 niet meer zo veel mag spelen, maar stiekem zie ik haar wel opbloeien van het leren schrijven wat ze de afgelopen weken hebben gedaan.

Ze was vandaag opeens verdrietig met naar bed gaan. Haar beste vriendinnetje (sinds ze naar de opvang ging als baby) gaat naar een ander dorp verhuizen. Samen naar de opvang, later school / 2 dagen bso en dansles is er straks allemaal niet meer na 6 jaar en dat kwam even binnen nu in de laatste schoolweek. En ik zacht ei had daardoor ook de tranen in mijn ogen.
Zelf heb ik vroeger hetzelfde meegemaakt op dezelfde leeftijd en die vriendschap is er nog steeds. Dat gun ik haar ook. O+
Ah, wat sneu! Welk vriendinnetje, vraag ik me nu wel even af 😇😇
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209847444
Leuk, al die bijna groep 3-ers. Kevin is heel trots en er echt aan toe. En ook aan de vakantie :wtf:
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 juli 2023 @ 07:34:54 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209989785
7.02u "mama, heb ik lang genoeg geslapen?"

Ja hoor lieverd gefeliciteerd met je verjaardag.

7.30u Papa en kleine grote vent zijn een rondje op zijn nieuwe fiets door de wijk.

Wij schuiven een topic op. Hallo allemaal.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210000031
Welkom en gefeliciteerd Ynske!
pi_210271474
Alle kleuters alweer zin in school?
  zondag 13 augustus 2023 @ 22:11:00 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210276448
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Nee joh, 28 augustus pas. Ze is wel vriendjes met zo'n beetje iedereen op de camping, kan ineens fantastisch fietsen en zwemmen (of ja, ineens...we oefenen hier dagelijks) en lijkt totaal niet meer op mijn wat verlegen niks durvende dochter van voor de vakantie. Bizar om te zien hoe zo'n sprong dan ineens gaat. Maar ook heel gaaf, ze wordt ineens echt heel erg rap groot.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210277978
quote:
Al zeker 2 weken :') Gelukkig mag hij bijna weer :P
pi_210280863
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Nee joh, 28 augustus pas. Ze is wel vriendjes met zo'n beetje iedereen op de camping, kan ineens fantastisch fietsen en zwemmen (of ja, ineens...we oefenen hier dagelijks) en lijkt totaal niet meer op mijn wat verlegen niks durvende dochter van voor de vakantie. Bizar om te zien hoe zo'n sprong dan ineens gaat. Maar ook heel gaaf, ze wordt ineens echt heel erg rap groot.
Super leuk zo'n sociaal kind! Nu dan. :9 Hopen dat ze hier fijn geopend is en dit een beetje kan vasthouden.
Zo de tijd in de vakantie om rustig aan te doen en te ontwikkelen lijken ze soms inderdaad zo enorm sprongen te maken..

quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 06:58 schreef Aure het volgende:

[..]
Al zeker 2 weken :') Gelukkig mag hij bijna weer :P
Haha, die heeft er dus ook wel zin in. :9

--

Hier ook eentje die binnen de eerste week school alweer miste en terug wilde. Deze week zit bijna helemaal volgepland met uitjes, bijzonderheden en verjaardagen en dan mag ze maandag weer naar school. Telt hier de dagen af. O+
pi_210285596
Hier is het aftellen ook begonnen. Deze week nog vrij en a.s. maandag beginnen in groep 3 :)

Edit: Oja, ik hoor met Simon hier eigenlijk ook niet meer :P
  woensdag 16 augustus 2023 @ 17:27:29 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210306921
Hoera! Na 3,5 week heel heel heel heel oefenen op vakantie was de eerste les na vakantie ineens alles uit 'blub 1' naar 100% en dus door naar blub 2. Wat is het kind trots! En de juf zegt dat ze heel veel uit blub 2 ook al kan en dat ze wrs als een speer gaat nu ze het niet meer eng vindt.

Wat een opluchting na bijna een half jaar in blub 1 terwijl ze er zes moeten voor het a-diploma...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 augustus 2023 @ 18:12:40 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210307381
Nog 1,5 week. Wat me aan t denken zet...
Gymmen, die kleintjes in eigen kleren? Of kleren meegeven? En welke schoenen? Of op blote voeten?
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 16 augustus 2023 @ 18:15:51 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_210307416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:12 schreef Ynske het volgende:
Gymmen, die kleintjes in eigen kleren? Of kleren meegeven? En welke schoenen? Of op blote voeten?
Meestal krijg je dat aan het begin van het schooljaar wel te horen. Hebben ze een informatie-avond bij jullie?
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 augustus 2023 @ 18:27:10 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210307540
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:15 schreef SQ het volgende:

[..]
Meestal krijg je dat aan het begin van het schooljaar wel te horen. Hebben ze een informatie-avond bij jullie?
Nog niet gehoord. We hebben de week voor de zomervakantie een kaart gekregen dat hij de 28e mag beginnen.
Had al eens gekeken naar info op de website of isy maar op de ene staat een oude schoolgids van vorig jaar en op de ander kan ik niets vinden.
Misschien hoor ik komende week wat
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210307653
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:12 schreef Ynske het volgende:
Verschilt per school
  woensdag 16 augustus 2023 @ 18:36:59 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_210307660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:27 schreef Ynske het volgende:

[..]
Nog niet gehoord. We hebben de week voor de zomervakantie een kaart gekregen dat hij de 28e mag beginnen.
Had al eens gekeken naar info op de website of isy maar op de ene staat een oude schoolgids van vorig jaar en op de ander kan ik niets vinden.
Zou er niet op rekenen, dat start allemaal pas met het schooljaar ;) maar maak je er ook niet te druk om, niemand verwacht dat ze op dag 1 in gymtenue klaar staan. Komt goed.
disclaimer
pi_210308939
quote:
Deze moeder van een kleuter in ieder geval wel....dinsdag mag ze weer met voor het eerst een continuerooster.
pi_210308988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:27 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hier kregen we maandag alle info binnen via Parro, al was het voor ons 'oud' nieuws.
De meeste leerkrachten starten al op in de laatste week van de vakantie en dat communiceren staat bij de school van Juul duidelijk altijd eerste op de to do list.

Bij Juul is het gymen in gymkleding en op gymschoenen iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')