21 was ook wel een topjaar, maar we hebben toch ook jaren gehad dat je bij de wintertests al wist dat het weer een WK voor Lewis zou worden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik F1 minder interessant vind dan een paar jaar terug.
Liever richting de 30 GP's per jaar?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 13:39 schreef Nattekat het volgende:
Liberty Media wilt 10 sprint weekends in F1 2024
Haha
Nope
Nope
Nope
Nope
Ga weg
Het sprint race weekend in Baku was ronduit verschrikkelijk, dat tien keer per jaar is een walgelijk idee.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Het is vooral niet passend bij de halve enduranceklasse die F1 is, het is geen sprintklasse maar een 300km klasse met bijbehorende belasting van mens en materiaal.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik vind het veel te veel, voor de F1 medewerkers én voor ons. 20 is wat mij betreft het maximum, dan blijft het leuk en speciaal. En gewoon geen sprintraces meer, iemand hier zei het al, dat is niet passend in de koningsklasse.
Daarom kijk ik alleen naar relatieve records, geen absolute.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Dat valt wel mee, aangezien Senna in zijn hele carrière maar 6 races minder heeft gereden dan Max tot nu toe. Dat ligt dus behoorlijk in lijn met elkaar, absoluut en relatief.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:23 schreef tja77 het volgende:
Eens, te veel is te veel.
Het wordt er allemaal niet specialer en bijzonderder op, op deze manier. Ik vind Verstappen een geweldig coureur maar met een shitload aan races per jaar worden z’n records er niet specialer op. Nu al meer podia gescoord dan Ayrton Senna in z’n hele carriere is dan ook lichtelijk uit verhouding getrokken.
Senna was 34? En Verstappen is nu 25 en heeft al bijna net zoveel races gereden. Was hem (Verstappen) dat ook gelukt met 16 races per seizoen denk je? Natuurlijk is Verstappen extreem jong begonnen met F1 racen. Maar record als laps lead, podia, overwinningen krijgen veel minder betekenis en waarde wanneer je er 1,5 keer zoveel kunt pakken als -tig jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, aangezien Senna in zijn hele carrière maar 6 races minder heeft gereden dan Max tot nu toe. Dat ligt dus behoorlijk in lijn met elkaar, absoluut en relatief.
Zowel relatief als absoluut liggen die twee enorm dicht bij elkaar en dan mag je misschien nog wel aanvoeren dat Verstappen langer in een wagen heeft gereden waarmee winnen vrijwel onmogelijk was.
Dat is allemaal waar, maar als je absoluut op dit moment kijkt zijn de prestaties gelijkwaardig. Als Verstappen er na dit seizoen de brui aan geeft of zichzelf net als Senna dood rijdt, dan hebben ze ongeveer even veel races gereden met vergelijkbare resultaten.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Senna was 34? En Verstappen is nu 25 en heeft al bijna net zoveel races gereden. Was hem (Verstappen) dat ook gelukt met 16 races per seizoen denk je? Natuurlijk is Verstappen extreem jong begonnen met F1 racen. Maar record als laps lead, podia, overwinningen krijgen veel minder betekenis en waarde wanneer je er 1,5 keer zoveel kunt pakken als -tig jaar geleden.
Een kampioenschap wordt daarentegen wel veel lastiger en mentaal zwaarder. Maar het F1 seizoen wordt te lang en er komen teveel piekmomenten, wat gewoon veel vraagt van teams en coureurs.
Maar das mijn mening….
Staat in de race director's event notes (pdf)quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:36 schreef Sally het volgende:
Geen idee of het al langs is gekomen, en ik probeer ook een goede bron op internet te vonden, maar:
er zouden (weer) aangepaste regels zijn voor de Standing Start na een rode vlag.
Namelijk dat er nu 60 seconden mogen zitten tussen de 1e rijder vanuit de pitstraat-opstelling, zodat de banden beter opgewarmd kunnen worden.
(eerder "30 Seconds after the Safety Car has left the pit lane, all drivers leave the pit lane and proceed to the grid without overtaking." - zoals eerder al wat aanpassingen voor de race van Baku 2023 gedaan waren).
Bron: Ziggo Racecafé van 5 mei 2023.
Thnx, was idd al op FIA.com aan het bladeren, maar moest zo ongeveer elke pdf downloaden. Niet al te veel zin in.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Staat in de race director's event notes (pdf)
Voor een aanpassing in de Sporting Regulations moet er een WMSC stemming geweest zijn. Die is er de afgelopen week niet geweest, dus zou het in de documenten van deze race moeten staan. De event notes leek me de meest waarschijnlijke plek, dus die heb ik als eerste bekeken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Thnx, was idd al op FIA.com aan het bladeren, maar moest zo ongeveer elke pdf downloaden. Niet al te veel zin in.
Ik had wel de Sporting Directions laastste editie op de gok gepakt. SPORTING REGULATIONS
FIA 2023 Formula 1 Sporting Regulations - Issue 5 - 2023-04-25
De RB19 zit onder het minimum gewicht, waardoor je met de balans van de auto kunt spelen en Perez de auto meer naar zijn hand kan zetten.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:19 schreef Eagles89 het volgende:
Is dit hier al geplaatst? Die Perez is het alweer compleet naar zn hoofd gestegen, quotes als “ik ben veel sneller als vorig seizoen” en “ik kan beter met de banden omgaan” etc etc etc
Hopelijk dat Max hem even keihard op zn plek zet dit weekend.
https://www.nu.nl/formule(...)k-max-ingehaald.html
Is dit niet het zoveelste voorbeeld van De Media die duiken op dit en het vooral lekker in wrijven?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:19 schreef Eagles89 het volgende:
Is dit hier al geplaatst? Die Perez is het alweer compleet naar zn hoofd gestegen, quotes als “ik ben veel sneller als vorig seizoen” en “ik kan beter met de banden omgaan” etc etc etc
Hopelijk dat Max hem even keihard op zn plek zet dit weekend.
https://www.nu.nl/formule(...)k-max-ingehaald.html
En is dat dan het haakje-en-oogje wat er aan de RB wagens van 2023 zit?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
De RB19 zit onder het minimum gewicht
"Dit account bestaat niet."quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:21 schreef Starflyer het volgende:
De RBR is sowieso een van de meest uitgebalanceerde auto's, imho.
Veel downforce, weinig drag en een goede mechanische grip.
De Ferrari daarentegen heeft minder downforce maar is beter in de langzamere bochten. Ze verliezen echter tijd in de snelle bochten en op de rechte stukken als de DRS gebruikt wordt.
Bron
Nu welquote:
Hedendaagse F1 mediaquote:Op donderdag 11 mei 2023 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[Motorsport Italy] AlphaTauri: Ricciardo makes the seat fitting, he can replace De Vries (Italiaans)
Danny Ric is in Faenza om een stoeltje te passen voor de AT04, dus de brengt de geruchtenmolen op gang:
• Helmut Marko is ontevreden over De Vries tot dusver.
• De Vries zou al een ultimatum hebben gekregen; verbetering voor het einde van het Spaanse GP weekend, anders eruit.
Óf Danny Ric past alleen een stoeltje voor aanstaande Pirelli bandentests.
Zegt u het maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |