Ze hebben een nogal breed oeuvre, ze begonnen als een soort Queens of the Stone Age gemengd met metal maar nu zitten ze meer in een soort elektropop-periode. Dat ze in het straatje van Kaarija zitten kun je in elk geval niet zeggen, dan zit alles wat een beetje harder is dan mainstream in dat straatje.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Van alle genoemde opties ben ik eigenlijk het meest overtuigd van De Staat. Die moeten met iets memorabels kunnen komen, al is het misschien iets teveel in het straatje van Kaarija qua vibe.
Zou ik heel mooi vinden.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Een echte stunt zou zijn als ze bijvoorbeeld André van Duin zouden sturen die een heel klein liedje zingt zoals hij dat deed voor Matthijs van Nieuwkerk (La Boheme) of toen zijn partner net overleden was (Voor Altijd). Man, man dat is me toch een partij goed.
Op papier klinken zulke dingen leuk, ook omdat wij hem al 100 jaar kennen en daar allerlei gevoelens bij hebben, maar voor Europa wordt dat denk ik een gevalletje 'wie is deze belegen vent'. Of hoogstens een beetje oke voor de jury.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Een echte stunt zou zijn als ze bijvoorbeeld André van Duin zouden sturen die een heel klein liedje zingt zoals hij dat deed voor Matthijs van Nieuwkerk (La Boheme) of toen zijn partner net overleden was (Voor Altijd). Man, man dat is me toch een partij goed.
Jij zit wel vaker goed. Hoe mooi ook maar meer dan een Engelbert Humperdinck resulaat zit er niet in.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Op papier klinken zulke dingen leuk, ook omdat wij hem al 100 jaar kennen en daar allerlei gevoelens bij hebben, maar voor Europa wordt dat denk ik een gevalletje 'wie is deze belegen vent'.
Maar goed, ik kan er naast zitten.
Denk ook niet dat wij daar massaal voor zouden vallen als het een oude man is uit Estland, Tsjechië of Zwitserland ofzo. Dat is dan weer iets wat een land compleet geweldig vind en dan boos worden dat de buitenland het niks vind.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Op papier klinken zulke dingen leuk, ook omdat wij hem al 100 jaar kennen en daar allerlei gevoelens bij hebben, maar voor Europa wordt dat denk ik een gevalletje 'wie is deze belegen vent'. Of hoogstens een beetje oke voor de jury.
Ja, oudere mensen op het ESF is meestal toch niet zo’n succes.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk ook niet dat wij daar massaal voor zouden vallen als het een oude man is uit Estland, Tsjechië of Zwitserland ofzo. Dat is dan weer iets wat een land compleet geweldig vind en dan boos worden dat de buitenland het niks vind.
Het is ook meer een persoonlijke wens van me. Hoe gaaf zou het zijn om André op zo’n toneel te zien.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Op papier klinken zulke dingen leuk, ook omdat wij hem al 100 jaar kennen en daar allerlei gevoelens bij hebben, maar voor Europa wordt dat denk ik een gevalletje 'wie is deze belegen vent'. Of hoogstens een beetje oke voor de jury.
Ja en in ESF-jaren is 35+ eigenlijk al oud.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, oudere mensen op het ESF is meestal toch niet zo’n succes.
Mediaan zal rond een jaar of 25 liggen, al geloof ik niet echt dat je af bent als je 40+ bent maar je moet dan wel iets unieks kunnen laten zien zoals een Konstrakta.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja en in ESF-jaren is 35+ eigenlijk al oud.
Doet me ook denken aan Anders Bagge, denk niet dat Europa dat heel boeiend had gevonden, als Zweden hem vorig jaar had gekozen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk ook niet dat wij daar massaal voor zouden vallen als het een oude man is uit Estland, Tsjechië of Zwitserland ofzo. Dat is dan weer iets wat een land compleet geweldig vind en dan boos worden dat de buitenland het niks vind.
Willeke Alberti heeft er ooit namens Nederland gestaan met een prachtige Nederlandse chanson. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zweden of Denemarken woon toch ooit met 2 oudere mannenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Onder de 16 mag niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:22 schreef wolffie het volgende:
Klopt Denemarken. Oud en jong kan allemaal, stuur een kindsterretje ala sandra kim😉
Eens hoor, maar als ik dan naar Oostenrijk kijk dit jaar bleef daar in de televote ook niks van over in de finale, je moet dan wel ook een beetje mazzel hebben qua startplek.quote:Op zondag 14 mei 2023 08:39 schreef Em31 het volgende:
Nederland in de televote:
2023: 7 punten
2022: 42 punten
2021: 0 punten
2019: 261 punten
2018: 32 punten
2017: 15 punten
2016: 39 punten
Op Duncan na gewoon waardeloos, als ze nou nog een jaar niets veranderen dan weet ik het ook niet meer.
Ja dat is ook zoquote:Op zondag 14 mei 2023 09:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens hoor, maar als ik dan naar Oostenrijk kijk dit jaar bleef daar in de televote ook niks van over in de finale, je moet dan wel ook een beetje mazzel hebben qua startplek.
Douwe en Og3ne zaten ook aan het begin weggestopt en S10 werd vrij ongelukkig gesandwicht.
Nee, maar in 23 jaar maar 2x Top 10 televoting is geen toeval natuurlijk. Onze liedjes leenden zich bijna nooit voor een breed publiek.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:56 schreef TheVulture het volgende:
Die televote moeten we misschien ook niet gaan overanalyseren. Gisteren hebben er maar 7 landen meer dan 100 punten gescoord. De rest kon het met de kruimels doen. Het is ook wel een beetje afhankelijk van het speelveld, de startvolgorde en daarbij de kwaliteit van je eigen inzending.
Douwe, Og3ne hadden een kut startplek, S10 werd vermorzeld tussen twee televotemagneten, net als Estland gisteren.
Daarbij wel aangetekend dat als je in een veld van 15 met startplek 14 maar 7 punten hebt verzameld we wel kunnen concluderen dat dat geen succesverhaal is natuurlijk
Eensquote:Op zondag 14 mei 2023 11:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar in 23 jaar maar 2x Top 10 televoting is geen toeval natuurlijk. Onze liedjes leenden zich bijna nooit voor een breed publiek.
Nederland is dan misschien klein in oppervlakte, qua inwoneraantal en/of qua economie laten we flink wat landen die gisteren hebben meegestreden achter ons.quote:Op zondag 14 mei 2023 16:50 schreef wizarddragon het volgende:
Gelukkig dat er zoiets is als juryvotes, want zonder wordt het voor een klein landje als Nederland doorgaans ook lastig.
Persoonlijk vond ik Finland behoorlijk overschat, maar geinspireerd op dat soort hoempapa-nummers zou Nederland een happy hardcore-nummer kunnen sturen. Nederland neemt totnutoe zichzelf veels te serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |