SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Dat is ook waarom het werd afgeraden door de VS gok ik.quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een flauwekul. Het wordt wel steeds gekker, nu moeten we geloven dat Oekraïne Moskou zou aanvallen.
Kiev was met 10 sec weggevaagd als het gebeurde.
Waarom wordt deze onzin verkondigt? Waarom geloven mensen het ook nog?
Het gaat om de gevoelens op het internet. Iedereen zit in spanning tot ze gaan beginnen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 06:55 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Beetje een vreemd plaatje. Volgens mij wordt juist altijd aangegeven dat Oekraïne bepaalt wat er gebeurt.
Verkeerde timing mijn beste @Ulxquote:Op dinsdag 25 april 2023 07:52 schreef Ulx het volgende:
Maar de VS voert toch een proxy-oirlog? Waarom willen ze het dan niet?
Zouden ze medium range BMS er op gesodemietert hebben? Hebben ze die raketten überhaupt al gebruikt in deze oorlog?quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een flauwekul. Het wordt wel steeds gekker, nu moeten we geloven dat Oekraïne Moskou zou aanvallen.
Wat denk je dat een kalibr is?quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zouden ze medium range BMS er op gesodemietert hebben? Hebben ze die raketten überhaupt al gebruikt in deze oorlog?
Ik zie best het punt wel dat Oekraiene druk voelt om weer successen te boeken om de buitenlandse steun sterk te houden maar andersom geloof ik niet zonder onderbouwing.quote:Op dinsdag 25 april 2023 06:55 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Beetje een vreemd plaatje. Volgens mij wordt juist altijd aangegeven dat Oekraïne bepaalt wat er gebeurt.
Waarom mag jij je onzin nog verkondigen is een betere vraag?quote:Op dinsdag 25 april 2023 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij ging hij daar naartoe om afspraken te maken over een graandeal, maar het loopt weer een beetje uit de handquote:Medvedev: wereld aan vooravond nieuwe wereldoorlog
De wereld staat waarschijnlijk aan de vooravond van een nieuwe wereldoorlog en daarmee stijgt ook de kans op een nucleaire confrontatie. Dat zegt de Russische oud-president Dmitri Medvedev, nu Poetins tweede man in de Russische Veiligheidsraad.
Hij beschrijft de wereld als "ziek" en noemt de dreiging van een nucleaire oorlog groter dan die van de klimaatcrisis. Al is het volgens de politicus nog niet te laat om zo'n groot, internationaal conflict te voorkomen.
Medvedev spreekt de laatste tijd wel vaker dreigende taal met verwijzingen naar een kernoorlog. Ook in februari zei hij dat het Westen een nucleaire catastrofe riskeert als het doorgaat met wapenleveringen aan Oekraïne.
Dit weekend waarschuwde de oud-president nog dat Rusland de graandeal zal opblazen als de G-7, een groep van zeven rijke industrielanden, met nieuwe exportrestricties voor Rusland komt.
https://www.telegraaf.nl/(...)-nieuwe-wereldoorlog
Vodka is one hell of a drug.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:27 schreef Tengano het volgende:
Rusland wil weer een nieuw offensief starten begrijp ik
[..]
Volgens mij ging hij daar naartoe om afspraken te maken over een graandeal, maar het loopt weer een beetje uit de hand![]()
Wat een ontzettende clown is dat mannetje ookquote:
Aandachtshoeren zijn leuk om 10 seconden naar te kijken, bij Medje verveelde het trucje al de eerste keer.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:45 schreef TLC het volgende:
Bij Medjeved moet ik altijd denken aan
[ afbeelding ]
Wat snapt Noël niet aanquote:
Het zijn explosies in bezette gebieden, dat hebben de Russen ook wel door, misschien komt het zelfs wel van Russische bronnen. Het stil zijn rondom het offensief is denk ik meer over de troepen, luchtafweer, heli's, etc.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat snapt Noël niet aan
[ afbeelding ]
Mwa ik denk dat een stapel explosies de Russen zo ook wel is opgevallen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat snapt Noël niet aan
[ afbeelding ]
Ik zou het gewoon doen als ik hen was, de Russen hebben tenslotte ook geprobeerd om Zelensky te elimineren.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:28 schreef TLC het volgende:
Met de berichtgeving van gisteren in het achterhoofd over Oekraine aanvallen in Moskou ;
Stel dat Oekraine putler in het vizier krijgt, moeten ze dan ook eerst toestemming vragen aan de VS om hem te elimineren ?
Met al die Russische oligarchen en ambtenaren die uit ramen vliegen kunnen ze het zelfs makkelijk ontkennen. Zelensky is tenslotte niet de enige die hem dood wil.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon doen als ik hen was, de Russen hebben tenslotte ook geprobeerd om Zelensky te elimineren.
Ik neem aan dat de oorlogsfabrieken nu op volle toeren draaien. Alles moet straks weer aangevuld worden en bovendien neemt iedereen vast wat extra's na deze russische verrassing.quote:
Iedereen komt erachter dat ze totaal niet voorbereid zijn op een echte oorlog. Een vd conclusies was bijvoorbeeld dat de UK na een week door hun ammo zou zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de oorlogsfabrieken nu op volle toeren draaien. Alles moet straks weer aangevuld worden en bovendien neemt iedereen vast wat extra's na deze russische verrassing.
Vraag me af of de meeste wapen/ammo fabrieken dual use gemaakt kunnen worden. Dus in vredestijd vrachtwagens en tractors en in oorlogstijd tanks ofzo. Dan worden de fabrieken en personeel efficienter ingezetquote:Kost wel klauwen met geld allemaal.
Nee, in Europa hadden we het besluit genomen "Dit nooit meer". Maar wat betreft oorlog moet iedereen daarmee instemmen, wat blijkbaar geenszins het geval is dus.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:07 schreef slashdotter3 het volgende:
Iedereen komt erachter dat ze totaal niet voorbereid zijn op een echte oorlog. Een vd conclusies was bijvoorbeeld dat de UK na een week door hun ammo zou zijn.
Vraag me af of de meeste wapen/ammo fabrieken dual use gemaakt kunnen worden. Dus in vredestijd vrachtwagens en tractors en in oorlogstijd tanks ofzo. Dan worden de fabrieken en personeel efficienter ingezet
Daar zit hij niet ver naast.quote:
Helemaal geen last van grootheidswaanzin die lui, waar hebben we dat ook alweer eerder gezien?quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:16 schreef Nielsch het volgende:
Oekraïne kan Bakhmut niet meer verdedigen dus Warschau ligt nu binnen handbereik![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Ah ja die graandeal die Rusland al een keer had opgeblazen waar niemand zich vervolgens iets van aantrok.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:27 schreef Tengano het volgende:
Rusland wil weer een nieuw offensief starten begrijp ik
[..]
Volgens mij ging hij daar naartoe om afspraken te maken over een graandeal, maar het loopt weer een beetje uit de hand![]()
De achterlijke Russische cultuur van liegen, chanteren, intimideren, westerse verkiezingen saboteren en westerse democratieën ondermijnen en buurlanden binnenvallen en de bevolking er van verkrachten en uitroeien dient inderdaad vernietigd te worden. Dat heeft Mr. Ed goed begrepen.quote:
Oekräinse soldaten die mondjesmaat de Dnjerp oversteken, raketten op Tokmak (plaats tussen Zaporizja en Melitopol), raketten op enkele plaatsen aan de "Russische" kant van de Dnjerp... interesting...quote:
+quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oekräinse soldaten die mondjesmaat de Dnjerp oversteken, raketten op Tokmak (plaats tussen Zaporizja en Melitopol), raketten op enkele plaatsen aan de "Russische" kant van de Dnjerp... interesting...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tering wat een ouwe kerel zeg...quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:24 schreef Jemoederniet het volgende:
Zouden er meer moeten doen:
A Russian soldier crawled to surrender
https://www.reddit.com/r/(...)rawled_to_surrender/
Good morning mister Orc, this is your never wake up anymore call. We hope you had a pleasant stay in Ukraine.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:29 schreef Jemoederniet het volgende:
NSFW!
Drone dropt twee granaten wel héél precies.
https://www.reddit.com/r/(...)rone_hitting_a_lone/
Waarom zou je ze wijzer maken dan ze al zijn? Laat ze maar lekker zelf uitzoeken waar en hoeveel explosies er zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zijn explosies in bezette gebieden, dat hebben de Russen ook wel door, misschien komt het zelfs wel van Russische bronnen. Het stil zijn rondom het offensief is denk ik meer over de troepen, luchtafweer, heli's, etc.
De bronnen voor deze twitterberichten zijn meestal Russisch telegramgroepen die rapporteren over Oekraïnse aanvallen op hun posities.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zou je ze wijzer maken dan ze al zijn? Laat ze maar lekker zelf uitzoeken waar en hoeveel explosies er zijn.
Ook binnen Rusland is het een zieke boel, dat land heeft echt een grote reset nodig om al dat kwaad te verwijderen:quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De achterlijke Russische cultuur van liegen, chanteren, intimideren, westerse verkiezingen saboteren en westerse democratieën ondermijnen en buurlanden binnenvallen en de bevolking er van verkrachten en uitroeien dient inderdaad vernietigd te worden. Dat heeft Mr. Ed goed begrepen.
En deze achterljke totalitaire dictatuur moet dan zogenaamd het lichtend voorbeeld zijn voor het Westen aldus Baudet en z'n aanhangers.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ook binnen Rusland is het een zieke boel, dat land heeft echt een grote reset nodig om al dat kwaad te verwijderen:
https://onlytruthaboutrus(...)nything-against-them
A 70-year-old Russian pensioner was resting at a resort and said at a restaurant table that Zelensky is an attractive man and has a good sense of humor. After a couple of hours, the police came to her. It turned out that three people from those present in the restaurant reported on her at once. She was fined $500 for "discrediting the army".
A vigilant pensioner in the suburbs of Moscow was passing by a school and saw a student girl in yellow-blue clothes. The pensioner immediately contacted the police. An investigation is underway.
One woman had a fence painted in yellow-blue colors for many years. Last year, she repainted it in the same colors. Neighbors reported on her and called the police. The police came and had a conversation with her.
One Muscovite was arrested for 14 days after a trip to the subway where the man opened the so-called "extremist materials" on the phone. Vigilant passengers immediately reported on him. If he does such thing again he will face up to 5 years in prison.
Apatische biorobots, behalve als ze mekaar kunnen verraden. En zich dan afvragen waarom ieder centraal of oost-Europees land de Russische invloedssfeer wil verlaten en de achterlijke en misdadige Russische volkscultuur bij het grof vuil wil zetten. Dat is dan "russofobie".quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ook binnen Rusland is het een zieke boel, dat land heeft echt een grote reset nodig om al dat kwaad te verwijderen:
A 70-year-old Russian pensioner was resting at a resort and said at a restaurant table that Zelensky is an attractive man and has a good sense of humor. After a couple of hours, the police came to her. It turned out that three people from those present in the restaurant reported on her at once. She was fined $500 for "discrediting the army".
A vigilant pensioner in the suburbs of Moscow was passing by a school and saw a student girl in yellow-blue clothes. The pensioner immediately contacted the police. An investigation is underway.
One woman had a fence painted in yellow-blue colors for many years. Last year, she repainted it in the same colors. Neighbors reported on her and called the police. The police came and had a conversation with her.
One Muscovite was arrested for 14 days after a trip to the subway where the man opened the so-called "extremist materials" on the phone. Vigilant passengers immediately reported on him. If he does such thing again he will face up to 5 years in prison.
Sinds de 'bekering' van Nazi-Duitsland denken veel mensen in het Westen dat mensen van nature goed zijn. De Russen hebben nu echter wel onderhand bewezen dat ze van nature kwaadaardig zijn. De signalen waren er al decennia maar we weigerden te geloven dat Russen massaal moordenaars en intrinsiek slecht zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Er zullen vast goede Russen zijn maar volgens deze Quora user die in St Petersburg heeft gewerkt en er honderden heeft ontmoet hadden ze allemaal dezelfde verrotte mentaliteit
Finally someone who knows the ordinary Russians, I've worked in Moscow when things were considered good and it flummoxed me the way ordinary people grass on their own family even. They have a weird mentality when it comes to authority like it's your fault if your in trouble with the Police with no recourse and they want to know why are you bringing the problems, it's always someone else's fault.
And as individuals they are selfish to the extreme, it shocked me the conversations over a beer after work when their more loose with the chat. Now I obviously haven't met all Russians and don't claim I have, but the few hundreds I worked with a met were all pretty much the same and St Petersburg was equally as bad.
My apologies my writing isn't as good as the answerer but I am also sick and tired of the “Russian People are Victims" bull! Nobody makes them be the way they are, they do it naturally and the women are the worse for reporting everything and everyone in my experience and the information I was told by Russians.
Lol. Vol op zijn ballen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:29 schreef Jemoederniet het volgende:
NSFW!
Drone dropt twee granaten wel héél precies.
https://www.reddit.com/r/(...)rone_hitting_a_lone/
De russen hebben nu eenmaal wat nare trekjes overgehouden aan eeuwenlange mongoolse overheersing, vervolgens waren ze horigen en lijfeigenen onder de tsaren, met bijkomende terreur. En tenslotte als kers op de taart het totalitaire communisme: Rode Terreur, gulags en dingen zoals de Grote Zuivering. Klikken en verraad is er eeuwenlang ingebakken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sinds de 'bekering' van Nazi-Duitsland denken veel mensen in het Westen dat mensen van nature goed zijn. De Russen hebben nu echter wel onderhand bewezen dat ze van nature kwaadaardig zijn. De signalen waren er al decennia maar we weigerden te geloven dat Russen massaal moordenaars en intrinsiek slecht zijn.
De kernwapens zullen hun fysieke voortbestaan garanderen maar op economisch vlak verdient geen enkele Rus mededogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.quora.com/pro(...)ch-so-that-Sergei-Li
[ afbeelding ]
Mr. President.
What better result could this debate have than a decision on the part of your country to put an end to its military aggression against Ukraine, in accordance with the decision handed down by the international court of justice on the 16th of March 2022?Wat een betoogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ik heb het bekeken. Dus Zelensky wil kost wat het kost de Krim terugpakken en de russen daar ter plekke afsnijden van Rusland. En Putin heeft aangegeven dat als de de Krim pakken dat dan een nucleare vergelding zal volgen. En de rest van de wereld heeft eigenlijk geen zin in die strijd en laat het liever zoals het is.quote:
Pavlik Morozovquote:Op dinsdag 25 april 2023 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pavlik_Morozov
[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 25-04-2023 19:40:05 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Hoe kan je zo schaamteloos zijn. En dan zijn er nog mensen die roepen: onderhandeluh, Rusland wil vreduh, de Oekraine en het westen zein slegt.quote:
quote:.Volodymyr Zelenskiy kan worden gedwongen om een onsmakelijk compromis te accepteren, hoe goed zijn troepen het ook doen op het slagveld
zo 23 apr 2023 08.00 BST
Zo eindigt de oorlog: het langverwachte lente-tegenoffensief van Oekraïne slaagt erin een deel of zelfs een groot deel van bezet gebied te heroveren. Maar de talrijkere troepen van Rusland, ingegraven achter mijnenvelden, tankvallen en drakentanden , blijven de controle uitoefenen over delen van de Donbas en de Krim. Als de herfst begint, is het duidelijk. Er mag geen schone schijn zijn .
Temidden van enorme verwoestingen, grote Russische verliezen, kritieke Oekraïense mankracht, tekorten aan wapens en uitrusting en afnemende honger naar een eindeloze uitputtingsslag, beginnen de westerse geldschieters van Kiev aan te dringen op een onderhandeld staakt-het-vuren of een "duurzame wapenstilstand", in afwachting van een regeling op langere termijn. China bemoeit zich er ook mee.
Rusland handhaaft zijn aanspraak op vier regio's die vorig jaar illegaal zijn geannexeerd , maar stemt uiteindelijk in met een voorwaardelijk staakt-het-vuren. Vladimir Poetin juicht de "strategische neutralisatie" van Oekraïne toe. President Volodymyr Zelenskiy is genoodzaakt zijn actie om de grenzen van vóór 2014 te herstellen tijdelijk uit te stellen.
In ruil daarvoor wordt Oekraïne verdere onhoudbare menselijke, economische en infrastructuurverliezen bespaard, terwijl het ongeveer 85% van zijn grondgebied behoudt. Een internationaal gecontroleerde "gedemilitariseerde zone" in Koreaanse stijl bevriest de frontlinies. De raketten komen niet meer. De wederopbouw kan beginnen. Vluchtelingen komen thuis.
De VS en hun West-Europese NAVO-bondgenoten verklaren dat de soevereine onafhankelijkheid van het democratische Oekraïne en de op regels gebaseerde wereldorde zijn gered. Polen en andere Oost-Europese staten zijn minder zeker. De toetreding van Oekraïne tot de EU staat opnieuw op het spel. Het NAVO-lidmaatschap zal nog lastiger zijn, zoals een ruzie tussen Berlijn en Brussel vorige week aangaf . Een definitieve regeling "vredesproces" kan jaren duren. Een hernieuwd conflict zal een constante angst zijn.
Als dit scenario, of iets dergelijks, zich het komende jaar voordoet, zullen veel Oekraïners zich onvermijdelijk verraden voelen. De belofte van de Amerikaanse president Joe Biden om "alles te doen wat nodig is" om Rusland af te weren, zal onvervuld blijven. Poetin zal ondanks zijn vele gruwelijke misdaden aan de macht blijven.
Maar of je het nu leuk vindt of niet, dit lijkt steeds meer de meest waarschijnlijke uitkomst. De bredere aantrekkingskracht van een duurzame wapenstilstand ligt voor de hand. Het zou de slachting stoppen, de escalatie van de kernwapens tussen Rusland en de NAVO voorkomen, de wereldwijde economische, energie- en voedselcrises verzachten en een soort van vrede brengen. Velen in Europa en het Zuiden van de wereld zouden daar nu voor stemmen.
Is een slordig compromis onvermijdelijk? Nee. In theorie kunnen beide partijen nog een beslissende overwinning behalen. Maar veel waarschijnlijker is dat, zonder een deal, een bloedige, kostbare patstelling van lage intensiteit is, die jaren voortduurt. Dit vooruitzicht past niemand, behalve mogelijk China en wapenfabrikanten. "Tegen deze achtergrond neemt de roep om een diplomatieke beëindiging van het conflict begrijpelijkerwijs toe", merkten Richard Haass, een invloedrijke voormalige senior Amerikaanse diplomaat, en Georgetown-professor Charles Kupchan vorige week op. “Het westen zou nu meer moeten doen om Oekraïne vooruit te helpen op het slagveld, zodat het later dit jaar in de best mogelijke positie aan de onderhandelingstafel komt te liggen.
"Het beëindigen van de oorlog en het uitstellen van de uiteindelijke beschikking over land dat nog steeds onder Russische bezetting staat, is de oplossing", verklaarden ze. Een wapenstilstand op deze basis "zou hernieuwde conflicten kunnen voorkomen en... de weg kunnen banen voor een duurzame vrede".
Amerikaanse functionarissen hopen dat de strijdkrachten van Oekraïne het goed genoeg doen om Poetin te overtuigen om naar een staakt-het-vuren toe te werken
Stephen Walt, waarnemer
"Hoe graag we allemaal ook graag zien dat Oekraïens grondgebied snel wordt bevrijd, het is onwaarschijnlijk dat een lenteoffensief verreikende voordelen zal opleveren ", concludeerde Stephen Walt, een andere goed geïnformeerde waarnemer van Harvard, vorige week.
“Ik vermoed dat de meeste topfunctionarissen in de regering-Biden deze wrede realiteit begrijpen, wat ze ook in het openbaar mogen zeggen”, schreef Walt. "In plaats daarvan hopen ze dat de strijdkrachten van Oekraïne het goed genoeg doen om [Poetin] te overtuigen om naar een staakt-het-vuren te gaan en uiteindelijk te onderhandelen over een volledig vredesakkoord."
Sombere gelekte beoordelingen van het Pentagon over de vooruitzichten van Oekraïne en het Amerikaanse verkiezingstijdschema versterken de verwachtingen van een door de VS gesteunde verschuiving naar gesprekken dit najaar. De Amerikaanse topgeneraal Mark Milley zegt niet te verwachten dat Oekraïne er dit jaar in zal slagen alle Russische troepen te verdrijven.
Bij een bezoek aan Washington vorige week nam de Britse minister van Defensie Ben Wallace plichtsgetrouw zijn keu op . "We moeten realistisch zijn. Er zal geen enkel toverstafmoment zijn wanneer Rusland instort", zei hij.
Wallace beweerde, onoprecht, dat Kiev, en niet zijn bondgenoten, zouden beslissen wanneer ze gesprekken zouden beginnen. Het tegendeel is waarschijnlijker waar. Groot-Brittannië blijft agressiever dan de meeste andere. Maar in andere kringen neemt de druk toe om tot onderhandelingen over te gaan, zelfs nu EU-diplomaten en de NAVO-contactgroep Oekraïne dit weekend extra sancties en militaire hulp bespreken.
Emmanuel Macron, de president van Frankrijk, dringt er naar verluidt bij China op aan om op Poetin te leunen . Zijn geopperde tegenprestatie is instemming met de plannen van Peking voor Taiwan. De onwillige strijder van Duitsland, Olaf Scholz , heeft altijd volgehouden dat alleen dialoog een einde aan de oorlog kan maken. Er hangen zorgwekkende vragen over het vermogen van Biden om het huidige niveau van Amerikaanse steun te behouden .
Het is duidelijk dat de leiders van Oekraïne maar een paar maanden de tijd hebben om de Russen terug te slaan, voordat de tot nu toe grotendeels stilzwijgende maar groeiende internationale druk om onderhandelingen te openen – of ze dat nu willen of niet – openlijk en mogelijk onweerstaanbaar wordt. Vermoedelijk weet Poetin dit. Het geeft hem een extra stimulans om niet toe te geven.
De NAVO staat voor een allesomvattend gevecht met Poetin. Het moet stoppen met het trekken van zijn stoten
Uit geduld drong een groep voormalige hoge diplomaten er vorige week bij chronisch te voorzichtige westerse regeringen op aan om eindelijk "all-in te gaan" en betere tanks, langereafstandsraketten en gevechtsvliegtuigen te leveren "om de weg naar de Oekraïense overwinning te effenen". Zoals Haass aandrong: "het wordt tijd dat het westen ophoudt zichzelf af te schrikken". Maar het kan te laat zijn. Te veel politici hebben te lang getwijfeld.
Dus alles rijdt op het komende offensief. Het werd al "de langste dag van Oekraïne" genoemd en zou de langdurige relatie van het land met zowel het oosten als het westen kunnen bepalen. Voor nu houdt Zelenskiy, gesteund door 64% van de Oekraïners , vast, althans in het openbaar, aan zijn maximalistische standpunt - dat elke laatste centimeter van bezet gebied wordt bevrijd.
Maar zelfs als zijn troepen in positie komen, is Zelenski zich zeker bewust van de twijfels en politieke berekeningen in de achterhoede die tussen bondgenoten achter zijn rug om plaatsvinden. Om een einde te maken aan hun pijn en lijden, wordt de Oekraïners binnenkort misschien gevraagd een zeer bittere pil te slikken.
Onderhandelen zou het uitgangspunt moeten zijn. We kunnen niet jarenlang blijven vechten.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hoe kan je zo schaamteloos zijn. En dan zijn er nog mensen die roepen: onderhandeluh, Rusland wil vreduh, de Oekraine en het westen zein slegt.
quote:Bij een bezoek aan Washington vorige week nam de Britse minister van Defensie Ben Wallace plichtsgetrouw zijn keu op . "We moeten realistisch zijn. Er zal geen enkel toverstafmoment zijn wanneer Rusland instort", zei hij.
Wallace beweerde, onoprecht, dat Kiev, en niet zijn bondgenoten, zouden beslissen wanneer ze gesprekken zouden beginnen. Het tegendeel is waarschijnlijker waar. Groot-Brittannië blijft agressiever dan de meeste andere. Maar in andere kringen neemt de druk toe om tot onderhandelingen over te gaan, zelfs nu EU-diplomaten en de NAVO-contactgroep Oekraïne dit weekend extra sancties en militaire hulp bespreken.
Onderhandelen hoeveel Rusland aan Oekraine moet betalen dan toch zeker na het terugtrekken? Over iets anders valt niet te onderhandelen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Onderhandelen zou het uitgangspunt moeten zijn. We kunnen niet jarenlang blijven vechten.
Misschien ook is gewoon een link naar het artikel plaatsen. Anders heeft het weinig toegevoegde waarden om te lezen namelijk.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik weet dat de meesten hier niet zoveel tekst kunnen lezen dus ik zal wat alinea’s eruit halen straks.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Onderhandelen zou het uitgangspunt moeten zijn. We kunnen niet jarenlang blijven vechten.
bijgezet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Misschien ook is gewoon een link naar het artikel plaatsen. Anders heeft het weinig toegevoegde waarden om te lezen namelijk.
Hoe is dit vertaald?quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Uit de Guardian:
https://www.theguardian.c(...)-volodymyr-zelenskiy
[..]
Het is duidelijk dat de leiders van Oekraïne maar een paar maanden de tijd hebben om de Russen terug te slaan, voordat de tot nu toe grotendeels stilzwijgende maar groeiende internationale druk om onderhandelingen te openen – of ze dat nu willen of niet – openlijk en mogelijk onweerstaanbaar wordt. Vermoedelijk weet Poetin dit. Het geeft hem een extra stimulans om niet toe te geven.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dit tempo kunnen wij decennia volhouden.
droom verder.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dit tempo kunnen wij decennia volhouden.
Slecht.quote:
En dit soort kansloze toevoegingen helpen al helemaal niet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik weet dat de meesten hier niet zoveel tekst kunnen lezen dus ik zal wat alinea’s eruit halen straks.
Het is niet de hoeveelheid, het is degene die het post.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Je mag welke opinist serieus nemen die jij wil.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:36 schreef luxerobots het volgende:
@:Lospedrosa
Waarom moeten we Simon Tisdall eigenlijk serieus nemen?
Toekijken hoe Oekraine afgeslacht wordt en er genocide gepleegd wordt na de nederlaag. Dan ben je in ieder geval anti-oorlog en kan je rustig slapen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
En de focus op Zelensky is bijzonder. Hij is een oorlogspresident, maar niet voor altijd. Oekraïne, haar inwoners, gaan nooit overgeven. Al staat Poetin in Kiev, hij zal nooit meer zonder een oog open kunnen slapen. Nimmer zal de bevolking aldaar tolereren dat ze door hun zogenaamde broedervolk geterroriseerd en uitgemoord worden.
Zelfs zonder ook maar een enkele cent steun vanuit het westen zal er een constante bloederige guerrilla oorlog gevoerd worden..dus get off your high horse en doe niet alsof "we" een keuze hebben, want die hebben "we" helemaal niet. Gaan we toekijken, of kijken we toe en helpen we? Lastige keuze wel.
Het enige wat nog mist is dat "de prijzen dan weer normaliseren"quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Toekijken hoe Oekraine afgeslacht wordt en er genocide gepleegd wordt na de nederlaag. Dan ben je in ieder geval anti-oorlog en kan je rustig slapen.
Hele rare visie hou je er op naquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
In Europa’s Zuidelijke landen is de support ook tanende. Nog niet omgekeerd maar neemt wel af.
Italië is koploper (ouwe nazis)
[ afbeelding ]
https://yougov.co.uk/topi(...)-attitudes-war-ukrai
Hoezo dit staat letterlijk in de berichtgeving van de overheid van UK.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hele rare visie hou je er op na
Dat was een fascist.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo dit staat letterlijk in de berichtgeving van de overheid van UK.
(Behalve de Italië nazis das een oorlogsgrapje om hun Mussolini’)
Zou ik niet doen. Ik heb het hele stuk gelezen en het behoorlijk relevant. Ik zou het zo laten.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Het artikel, van een onbetekenend schrijvertje, laat wel de vraag weg of Rusland überhaupt te vertrouwen is.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zou ik niet doen. Ik heb het hele stuk gelezen en het behoorlijk relevant. Ik zou het zo laten.
Vind de strekking wel teleurstellend overigens....
Ik zie nog een hoop steun in dat grafiekje. Ik geloof er nog in.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
In Europa’s Zuidelijke landen is de support ook tanende. Nog niet omgekeerd maar neemt wel af.
Italië is koploper (ouwe nazis)
[ afbeelding ]
https://yougov.co.uk/topi(...)-attitudes-war-ukrai
Steun gaat vanzelf omhoog als ze leuke dingen voor elkaar krijgen. Everyone loves a winner.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie nog een hoop steun in dat grafiekje. Ik geloof er nog in.
Mensen lopen inderdaad graag achter winnaars aan. En succes smaakt naar meer.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Steun gaat vanzelf omhoog als ze leuke dingen voor elkaar krijgen. Everyone loves a winner.
Dat interresseert de partijen niet die een einde aan dit conflict willen. Die willen van het gezeik en de kosten af en inderdaad zoals @Straatcommando. zegt dat de prijzen in de supermarkt weer een beetje genormaliseerd worden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het artikel, van een onbetekenend schrijvertje, laat wel de vraag weg of Rusland überhaupt te vertrouwen is.
Een vredesakkoord klinkt mooi, maar werkt alleen als beide partijen het willen naleven. Wat dat betreft hebben de Russische machthebbers een slechte reputatie, het Memorandum van Boedapest en de Minsk-akkoorden hebben ze immers al eerder verbroken.
Bijna niet. De meeste politieke bovenlagen hebben veel beter door wat er op het spel staat dan de proleten die het vervelend vinden dat ze hun jacuzzi nu niet kunnen verwarmen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:17 schreef Tengano het volgende:
Maar de vraag is hoe groot is die groep en in hoeverre bepalen zij die beslissing.
Dat is ook een van de kernpunten waarom Bagmoet zo belangrijk is en was.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Steun gaat vanzelf omhoog als ze leuke dingen voor elkaar krijgen. Everyone loves a winner.
quote:"There is nothing impossible to him who will try."
Alexander the Great
Vrijheid is meer waard dan de stand van je thermostaat.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:24 schreef ExTec het volgende:
Bijna niet. De meeste politieke bovenlagen hebben veel beter door wat er op het spel staat dan de proleten die het vervelend vinden dat ze hun jacuzzi nu niet kunnen verwarmen.
En in elk land KK'ed men op de politiek. Ze doen het altijd fout, klopt, ben ik als individu niet eens een uitzondering op.
Maar het is ook de werkomschrijving van dames en heren politici om vervelende beslissingen te nemen, die misschien op de korte termijn nadelen opleveren, maar bv voor het ons land ontstijgende grotere goed de beste keuze is.
Nederland maakt in 2023 2,5 miljard euro beschikbaar voor steun aan Oekraïne. Op een totale begroting van 395 miljard is dat natuurlijk een schijntje.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:17 schreef Tengano het volgende:
Dat interresseert de partijen niet die een einde aan dit conflict willen. Die willen van het gezeik en de kosten af
En jij denkt dat een winnende Poetin ons het plezier van lagere prijzen (vooral gas en olie) gunt? Ik zie het niet snel gebeuren. (Bovendien stegen de prijzen al door corona, daar kun je niet alleen de oorlog in Oekraïne de schuld van geven.)quote:en inderdaad zoals @Straatcommando. zegt dat de prijzen in de supermarkt weer een beetje genormaliseerd worden.
Macron is niet meer herkiesbaar, die zou het eigenlijk aan z'n reet moeten roesten wat z'n populariteit is.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat interresseert de partijen niet die een einde aan dit conflict willen. Die willen van het gezeik en de kosten af en inderdaad zoals @:Straatcommando. zegt dat de prijzen in de supermarkt weer een beetje genormaliseerd worden.
Maar vooralsnog geloof ik dat dat een klein deel is die dat wil. Macron is wss zo iemand en er zullen er nog wel meer zijn die Zelensky en Oekraine gewoon willen offeren om er zelf geen last van te hebben.
Wreed, maar waar. Maar de vraag is hoe groot is die groep en in hoeverre bepalen zij die beslissing.
Een heel kritisch punt in het overwicht is wel Amerika waar de positie van Biden met de naderende verkiezingen natuurlijk onzeker is. En mocht Trump aan de macht komen en deze shit willen uitvergroten in zijn campagne, dan vrees ik dat Oekraine idd pech heeft, want de EU gaat dan ook in de 'laffe' stand staan. We lopen er nu al als een schoothontje achteraan immers.
Net als Poetin wil zo iemand als Macron afzwaaien met een historisch succes. Dat is waar het volgens mij over gaat.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Macron is niet meer herkiesbaar, die zou het eigenlijk aan z'n reet moeten roesten wat z'n populariteit is.
Het is een opinie stuk.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat de leiders van Oekraïne maar een paar maanden de tijd hebben om de Russen terug te slaan, voordat de tot nu toe grotendeels stilzwijgende maar groeiende internationale druk om onderhandelingen te openen – of ze dat nu willen of niet – openlijk en mogelijk onweerstaanbaar wordt. Vermoedelijk weet Poetin dit. Het geeft hem een extra stimulans om niet toe te geven.
De NAVO staat voor een allesomvattend gevecht met Poetin. Het RUS leger moet stoppen met het infiltreren van Oekraïne
Uit geduld drong een groep voormalige hoge diplomaten er vorige week bij chronisch te voorzichtige westerse regeringen op aan om eindelijk "all-in te gaan" en betere tanks, langereafstandsraketten en gevechtsvliegtuigen te leveren "om de weg naar de Oekraïense overwinning te effenen". Zoals Haass aandrong: "het wordt tijd dat het westen ophoudt zichzelf af te schrikken".
Hoezo. Kost ons amper iets en kunnen nog makkelijk vervijfvoudigen voordat we het gaan merken.quote:
Maar je hebt de originele post toch wel gelezen? Want daar staat een link in die zin:quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is een opinie stuk.
En dit deel is echt klinkklare onzin.
Emmanuel Macron, de president van Frankrijk, dringt er naar verluidt bij China op aan om op Poetin te leunen . Zijn geopperde tegenprestatie is instemming met de plannen van Peking voor Taiwan.
China daarbij steunen zou echt zwaar tegen Franse en eu belangen gaan.
quote:De Franse president Emmanuel Macron probeert een reeks teleurstellende diplomatieke uitstapjes ongedaan te maken door China te benaderen met een plan dat volgens hem zou kunnen leiden tot gesprekken tussen Rusland en Oekraïne.
Macron heeft zijn adviseur buitenlands beleid, Emmanuel Bonne, de opdracht gegeven om samen te werken met de topdiplomaat van China, Wang Yi, om een raamwerk op te zetten dat kan worden gebruikt als basis voor toekomstige onderhandelingen, volgens mensen die bekend zijn met de plannen.
"Zoals president Xi Jinping benadrukte, zijn er geen magische pillen om de crisis op te lossen", aldus een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. De woordvoerder voegde eraan toe dat alle partijen "wederzijds vertrouwen moeten opbouwen om voorwaarden te scheppen voor een wapenstilstand en vredesbesprekingen".
De Franse strategie voorziet in gesprekken tussen Rusland en Oekraïne deze zomer als alles goed gaat, zeiden de mensen, die spraken op voorwaarde van anonimiteit.
Tijdens zijn recente reis naar China slaagde de Franse president er niet in Xi te overtuigen om met de Oekraïense president Volodymyr Zelenskiy te praten – de twee hebben elkaar nog steeds niet gesproken sinds het uitbreken van de oorlog meer dan een jaar geleden. Macron maakte de bondgenoten vorig jaar ook woedend nadat hij zei dat bondgenoten Rusland niet mogen "vernederen".
"China steunt Europa om vanuit zijn eigen fundamentele en langetermijnbelangen aan te dringen op het zo snel mogelijk hervatten van de vredesbesprekingen en het creëren van een evenwichtig, effectief en duurzaam Europees veiligheidskader met inachtneming van de redelijke zorgen van verschillende partijen", aldus de Chinese woordvoerder.
Het is niet duidelijk of Macron steun krijgt voor zijn plan van Kiev en zijn bondgenoten, van wie velen voorstellen voor een staakt-het-vuren hebben verworpen die Rusland in staat zouden stellen terreinwinst te behouden. Veel landen zijn ook sceptisch over het feit dat China als neutrale tussenpersoon kan dienen, gezien zijn "onbeperkte vriendschap" met Rusland. De landen hebben herhaaldelijk toegezegd de banden aan te halen, waaronder een oproep op maandag om de samenwerking tussen hun legers te stimuleren.
Een ambtenaar van het kantoor van Macron bevestigde het plan voor Bonne om met Wang te spreken, maar weigerde commentaar te geven op de details, eraan toevoegend dat de bondgenoten van Frankrijk op de hoogte zijn gebracht van elk Frans initiatief.
Lente offensief
Alle toekomstige onderhandelingen zouden afhankelijk zijn van verschillende voorwaarden, waaronder een succesvol Oekraïens lenteoffensief dat Kiev in een sterke positie zou brengen tijdens alle gesprekken, aldus de bevolking.
Ik zat al te denken dat het ook een soort influencer is die op de hand van Rusland is.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is een opinie stuk.
En dit deel is echt klinkklare onzin.
Emmanuel Macron, de president van Frankrijk, dringt er naar verluidt bij China op aan om op Poetin te leunen . Zijn geopperde tegenprestatie is instemming met de plannen van Peking voor Taiwan.
Hoezo. Kost ons amper iets en kunnen nog makkelijk vervijfvoudigen voordat we het gaan merken.quote:
Voor jouw laatste alinea hadden ze ook getraind en daar ging het westen ook vanuit. Een jarenlange guerilla oorlog.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
En de focus op Zelensky is bijzonder. Hij is een oorlogspresident, maar niet voor altijd. Oekraïne, haar inwoners, gaan nooit overgeven. Al staat Poetin in Kiev, hij zal nooit meer zonder een oog open kunnen slapen. Nimmer zal de bevolking aldaar tolereren dat ze door hun zogenaamde broedervolk geterroriseerd en uitgemoord worden.
Zelfs zonder ook maar een enkele cent steun vanuit het westen zal er een constante bloederige guerrilla oorlog gevoerd worden..dus get off your high horse en doe niet alsof "we" een keuze hebben, want die hebben "we" helemaal niet. Gaan we toekijken, of kijken we toe en helpen we? Lastige keuze wel.
quote:. De Franse president Emmanuel Macron probeert een reeks teleurstellende diplomatieke uitstapjes ongedaan te maken door China te benaderen met een plan dat volgens hem zou kunnen leiden tot gesprekken tussen Rusland en Oekraïne.
Macron heeft zijn adviseur buitenlands beleid, Emmanuel Bonne, de opdracht gegeven om samen te werken met de topdiplomaat van China, Wang Yi, om een raamwerk op te zetten dat kan worden gebruikt als basis voor toekomstige onderhandelingen, volgens mensen die bekend zijn met de plannen.
"Zoals president Xi Jinping benadrukte, zijn er geen magische pillen om de crisis op te lossen", aldus een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. De woordvoerder voegde eraan toe dat alle partijen "wederzijds vertrouwen moeten opbouwen om voorwaarden te scheppen voor een wapenstilstand en vredesbesprekingen".
De Franse strategie voorziet in gesprekken tussen Rusland en Oekraïne deze zomer als alles goed gaat, zeiden de mensen, die spraken op voorwaarde van anonimiteit.
Tijdens zijn recente reis naar China slaagde de Franse president er niet in Xi te overtuigen om met de Oekraïense president Volodymyr Zelenskiy te praten – de twee hebben elkaar nog steeds niet gesproken sinds het uitbreken van de oorlog meer dan een jaar geleden. Macron maakte de bondgenoten vorig jaar ook woedend nadat hij zei dat bondgenoten Rusland niet mogen "vernederen".
"China steunt Europa om vanuit zijn eigen fundamentele en langetermijnbelangen aan te dringen op het zo snel mogelijk hervatten van de vredesbesprekingen en het creëren van een evenwichtig, effectief en duurzaam Europees veiligheidskader met inachtneming van de redelijke zorgen van verschillende partijen", aldus de Chinese woordvoerder.
Het is niet duidelijk of Macron steun krijgt voor zijn plan van Kiev en zijn bondgenoten, van wie velen voorstellen voor een staakt-het-vuren hebben verworpen die Rusland in staat zouden stellen terreinwinst te behouden. Veel landen zijn ook sceptisch over het feit dat China als neutrale tussenpersoon kan dienen, gezien zijn "onbeperkte vriendschap" met Rusland. De landen hebben herhaaldelijk toegezegd de banden aan te halen, waaronder een oproep op maandag om de samenwerking tussen hun legers te stimuleren.
Een ambtenaar van het kantoor van Macron bevestigde het plan voor Bonne om met Wang te spreken, maar weigerde commentaar te geven op de details, eraan toevoegend dat de bondgenoten van Frankrijk op de hoogte zijn gebracht van elk Frans initiatief.
Lente offensief
Alle toekomstige onderhandelingen zouden afhankelijk zijn van verschillende voorwaarden, waaronder een succesvol Oekraïens lenteoffensief dat Kiev in een sterke positie zou brengen tijdens alle gesprekken, aldus de bevolking.
Zou je lappen tekst alsjeblieft in een spoiler willen zetten?quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog even het stukje over Macron uit Bloomberg:
[..]
Gewoon AL z'n teksten, niet alleen de lappenquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:43 schreef archito het volgende:
[..]
Zou je lappen tekst alsjeblieft in een spoiler willen zetten?
Dan kunnen mensen daar zorgeloos snel overheen scrollen als ze geen interesse hebben in je stukjes.
Ja ik blijf mij verbazen over het feit hoe hard en met zoveel toewijding hier aan mee doet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:10 schreef capricia het volgende:
Benieuwd naar het Oekraïense offensief.
[ twitter ]
MH17 speelt in Nederland, bij het publiek, niet echt meer toch behalve dat we al bijna 9 jaar om de 6 maanden één of andere update van het onderzoek/rechtzaak horen? En dat zeg ik als iemand die kennissen had zitten in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik blijf mij verbazen over het feit hoe hard en met zoveel toewijding hier aan mee doet.
Over het algemeen doen we alles (buiten de EU) halfslachtig en het eigen leger is 20 jaar verwaarloosd maar nu gaan we praktisch all in.
Volgens een Volkskrant artikel van een paar maanden zou dat aan ons belang voor een goede internationale rechtsorde en mh17 liggen.
Maar het lijkt voor de regering bijna persoonlijk te zijn. Ik heb Rutte nog nooit met zoveel verve beleid en actie zien verdedigen en uitvoeren.
Iemand nog ideeën?
Het is echt niks nieuws onder de zon. FR heeft imperialistische grootheidswaanzin. Yup. Altijd al zo geweest. China koor danst tussen de belangen van rus en het westen. Yup, doen ze nu al gedurende dit hele conflict.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar je hebt de originele post toch wel gelezen? Want daar staat een link in die zin:
https://www.bloomberg.com(...)ource=uverify%20wall
Wel gewoon een slechte vertaling
[..]
Er was zo'n interview met de premier van Estonia (geloof ik) die zei dat de tactiek van Rusland was om belachelijke eisen te stellen en dat er dan in het Westen altijd wel een regeringsleider is die hun halverwege tegemoet komt. Ik vraag me af of ze daar specifiek Frankrijk mee bedoelde maar dat niet hardop zeiquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ja ik blijf mij verbazen over het feit hoe hard en met zoveel toewijding hier aan mee doet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:10 schreef capricia het volgende:
Benieuwd naar het Oekraïense offensief.
[ twitter ]
En liefst in de orginele taal.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:43 schreef archito het volgende:
[..]
Zou je lappen tekst alsjeblieft in een spoiler willen zetten?
Dan kunnen mensen daar zorgeloos snel overheen scrollen als ze geen interesse hebben in je stukjes.
Zo gaat het in de EU tussen noord/zuid Europa ook altijd.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er was zo'n interview met de premier van Estonia (geloof ik) die zei dat de tactiek van Rusland was om belachelijke eisen te stellen en dat er dan in het Westen altijd wel een regeringsleider is die hun halverwege tegemoet komt. Ik vraag me af of ze daar specifiek Frankrijk mee bedoelde maar dat niet hardop zei
Waarom denkt hij dat Rusland over te halen is om te stoppen?
Jij vindt het niet wonderlijk wat de regering nu doet? En dat met overweldigende instemming van het volk.quote:
Ik denk dat het ook wel scheelt dat we nu op zoveel vlakken met miljarden strooien dat er nu niet moeilijk gedaan wordt over deze 2 miljard.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij vindt het niet wonderlijk wat de regering nu doet? En dat met overweldigende instemming van het volk.
Ik had wat scherfvesten en pistolen met een verdwaalde stinger verwacht. Geen 100 tanks.
Heeft Ecuador recent wat gezegd? Ik kan zo snel niet iets terugvinden hiervan, heb je een link?quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:05 schreef Tengano het volgende:
Van Lula, die ook nog even de shine wilde pakken, en Zelensky en Oekraine wilde offeren voor zijn Nobelprijs van de vrede horen we ook niks meer. Die wordt wss ook niet meer serieus genomen.
Wat dat betreft was ik enorm onder de indruk door dat pleidooi van Ecuador. Een land waar je het niet van verwacht laat eigenlijk in zo'n statement zien hoe 'groot' ze eigenlijk zijn. Daar hou ik van![]()
Ecuador douze points
Vertelquote:Op dinsdag 25 april 2023 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
Offensief mag ook wel opschieten.
Absoluut niet.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij vindt het niet wonderlijk wat de regering nu doet? En dat met overweldigende instemming van het volk.
Ik had wat scherfvesten en pistolen met een verdwaalde stinger verwacht. Geen 100 tanks.
2 mil 1malig uitgeven stelt geen bal voor. Bovendien valt dat energie plafond enorm mee natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel scheelt dat we nu op zoveel vlakken met miljarden strooien dat er nu niet moeilijk gedaan wordt over deze 2 miljard.
Zuid Afrika is op dit moment al jaren een veilige haven voor 1 van de ergste veroordeelde oorlogsmisdadigers ter wereld: de Nederlander Guus Kouwenhoven.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:17 schreef TLC het volgende:
Zuid-Afrika stapt uit Strafhof bij bezoek van Poetin
Zuid-Afrika overweegt om uit het Internationaal Strafhof( ICC) te stappen. In augustus staat er een bezoek gepland van de Russische president Poetin en in aanloop naar daarnaartoe wil het land nu uit het ICC stappen.
Het regerende Afrikaans Nationaal Congres besloot dat "het verstandig is dat Zuid-Afrika zich terugtrekt uit het ICC, grotendeels vanwege de manier waarop het ICC dit soort problemen aanpakt", zei president Ramaphosa op een persconferentie.
Het Internationaal Strafhof in Den Haag heeft een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen Poetin vanwege oorlogsmisdaden in Oekraïne. Het ICC noemt de deportatie van kinderen uit Oekraïne naar Rusland als hoofdreden.
Als Zuid-Afrika lid blijft van het ICC is het verplicht om Poetin direct bij aankomst te arresteren.
(liveblog nos)
![]()
Jegens wat?quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Mag als NWS-mod gewoon even eendoen
slashdotter3 in NWS / Oorlog in Oekraïne #733 Zeven drie driequote:Op dinsdag 25 april 2023 23:24 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Heeft Ecuador recent wat gezegd? Ik kan zo snel niet iets terugvinden hiervan, heb je een link?
Wat hebben negers er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik mag het woord niet zeggen
Topic-changequote:Op dinsdag 25 april 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat hebben negers er nou weer mee te maken?
Ja. Eens.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Te groot. Maar kleiner iedere dag.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Maar over iets anders gesproken, hoe groot is Wagner? Ze zitten blijkbaar overal zelfs tot in Afrika. Daarbij doen ze ook nog Syrië.
Er is meer dan alleen PMC Wagner, he. Al die oligarchen hebben zo wat een privéleger.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Maar over iets anders gesproken, hoe groot is Wagner? Ze zitten blijkbaar overal zelfs tot in Afrika. Daarbij doen ze ook nog Syrië.
50000 alleen in Oekraïne. Alleen de harde kern met ervaren vechter is veel kleiner. In Afrikaanse landen zal hun rol meer steunend zijn en gericht op het veroveren van zaken waarin Rusland belangen heeft.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:
En dat is ook prima. Met een misdadig en leugenachtig volk als de Russen aan appeasement blijven doen leidt alleen maar tot nog meer ellende in de toekomst. Dat volk moet in de ellende gestort worden om onszelf ellende in de komende decennia te besparen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens.
Haviken zijn we. Vind dat heel opmerkelijk.
Volgens mij is het niet zo lastig. Macron is gewoon een chauvinist en gaat onder geen beding Frans bloed, of Franse welvaart opofferen voor Oekraine of Taiwan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog even het stukje over Macron uit Bloomberg:
[..]
Wel gevaarlijk zonder dat wij zelf operationele middelen hebben in een groot conflict. Ik moet nog maar zien wie ons helpt als Nederland wordt aangevallen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens.
We zijn traditioneel heel erg transatlantisch gericht net als de Britten waardoor we ons vaak toch in de slipstream van de Amerikanen bevinden. Of het nou Afghanistan, Irak of oekrine is. Zo bekeken niet verwonderlijk.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
Maak dit eens even wat concreter. Wie gaat ons aanvallen en wie van zowel de NAVO of de EU gaat ons in ons eigen sopje gaar laten koken?quote:Op woensdag 26 april 2023 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel gevaarlijk zonder dat wij zelf operationele middelen hebben in een groot conflict. Ik moet nog maar zien wie ons helpt als Nederland wordt aangevallen.
Gelukkig maar. Appeasement heeft nog nooit gewerkt.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens.
Dat zegt Poetin ook tegen zijn generaals sinds drie dagen na de inval.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
Offensief mag ook wel opschieten.
Bevalve voor tijdwinst.quote:Op woensdag 26 april 2023 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Appeasement heeft nog nooit gewerkt.
Dat land is de laatste decennia ook echt afgezakt naar een gemiddeld Afrikaans land.. maar dat gaat misschien weer teveel off-topic.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:17 schreef TLC het volgende:
Zuid-Afrika stapt uit Strafhof bij bezoek van Poetin
Zuid-Afrika overweegt om uit het Internationaal Strafhof( ICC) te stappen. In augustus staat er een bezoek gepland van de Russische president Poetin en in aanloop naar daarnaartoe wil het land nu uit het ICC stappen.
Het regerende Afrikaans Nationaal Congres besloot dat "het verstandig is dat Zuid-Afrika zich terugtrekt uit het ICC, grotendeels vanwege de manier waarop het ICC dit soort problemen aanpakt", zei president Ramaphosa op een persconferentie.
Het Internationaal Strafhof in Den Haag heeft een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen Poetin vanwege oorlogsmisdaden in Oekraïne. Het ICC noemt de deportatie van kinderen uit Oekraïne naar Rusland als hoofdreden.
Als Zuid-Afrika lid blijft van het ICC is het verplicht om Poetin direct bij aankomst te arresteren.
(liveblog nos)
![]()
Dan had Poetin maar geen vliegtuig vol Nederlanders uit de lucht moeten laten schieten. Fuck him.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens.
Dat heeft er nauwelijks iets mee te maken denk ik. Via de MH17 hebben we echter wel al eerder kunnen zien wat je aan Rusland als 'betrouwbare' partner hebt en hoe medogenloos dat regime is.quote:Op woensdag 26 april 2023 07:33 schreef Ulx het volgende:
Dan had Poetin maar geen vliegtuig vol Nederlanders uit de lucht moeten laten schieten. Fuck him.
[ twitter ]
Hij heeft het over mogelijke dreiging, de reden dat je een leger hebt.quote:Op woensdag 26 april 2023 00:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maak dit eens even wat concreter. Wie gaat ons aanvallen en wie van zowel de NAVO of de EU gaat ons in ons eigen sopje gaar laten koken?
Als Zuid Afrika de kans laat liggen om een oude blanke Nederlander in het gevang te krijgen weet je echt dat hij veel betaalt voor bescherming van de regering.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zuid Afrika is op dit moment al jaren een veilige haven voor 1 van de ergste veroordeelde oorlogsmisdadigers ter wereld: de Nederlander Guus Kouwenhoven.
Ondanks herhaaldelijke verzoeken weigeren zij hem te arresteren of uit te leveren aan Nederland.
Walgelijk kutland.
Denk je niet dat als Poetin de NAVO aanvalt hij zal beginnen met een buurland als Estland of Polen ofzo?quote:Op woensdag 26 april 2023 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel gevaarlijk zonder dat wij zelf operationele middelen hebben in een groot conflict. Ik moet nog maar zien wie ons helpt als Nederland wordt aangevallen.
Ik denk met speldenprikken en andersoortig gefuck met plausible diniability waar hij kan en waarvan hij verwacht dat niet iedereen het ernstig genoeg gaat vinden voor artikel vijf.quote:Op woensdag 26 april 2023 07:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Denk je niet dat als Poetin de NAVO aanvalt hij zal beginnen met een buurland als Estland of Polen ofzo?
Artikel 5 is niet unaniem toch?quote:Op woensdag 26 april 2023 08:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk met speldenprikken en andersoortig gefuck met plausible diniability waar hij kan en waarvan hij verwacht dat niet iedereen het ernstig genoeg gaat vinden voor artikel vijf.
Elk land mag de hoeveelheid en het type hulp zelf bepalen dacht ikquote:Op woensdag 26 april 2023 08:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Artikel 5 is niet unaniem toch?
Ja dus als niet iedereen het ernstig genoeg vindt kan hij alsnog een probleem hebben. Als Polen dat speldenprikje erg genoeg vindt om een schip in Kaliningrad te zinken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 26 april 2023 08:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Elk land mag de hoeveelheid en het type hulp zelf bepalen dacht ik
Ik snap waarom we het als westen doen. Ik had het alleen niet vanuit NL verwacht we zitten echt in het haviken kamp. Dat is ongebruikelijk zeker wanneer Duitsland iets anders stelt.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Wij (het westen) hebben gedacht dat die koude oorlog ondertussen wel klaar is waardoor we onze strijdmachten hebben ingekrompen.
Blijkt dit zomaar onterecht te zijn geweest en worden onze normen en waarden opnieuw bedreigd door een agressor uit Rusland. We mogen nog van geluk spreken dat de oorlog met Oekraïne is en niet met een land met betere relaties met de eu/navo, of erger nog onderdeel van.
Dit gelazer kun je het beste meteen in de kiem (laten, wij vechten immers niet) smoren. Bijkomend geluk is de relatief lage kosten aangezien verouderd materiaal het prima doet tegen de Rus.
Vergeet ook niet dat als Rusland weet te winnen wij waarschijnlijk nog meer moeten investeren om een grote dreiging de baas te zijn.
Naast dit alles is de steun aan de Oekraïners, in mijn ogen, het juiste om te geven. Soeverein land, in onze achtertuin, waar een land met mindere normen en waarden denkt te moeten gaan lopen rondkloten. Fuck off !
Duitsland (of meer bepaald Scholz) is bang om als oorlogshitser de geschiedenis in te gaan na Merkel die altijd vanwege de economische groei de lieve vrede wilde bewaren. en men hoopt nog dat als over is gewaaid dealtjes te kunnen sluiten met Moskou. je zou idd kunnen zeggen dat er van rol is gewisseld. Duitsers zijn ineens kooplui met VoC mentaliteit, en NL zijn de diplomaten die kanonneerboten naar verre havens afvaardigenquote:Op woensdag 26 april 2023 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap waarom we het als westen doen. Ik had het alleen niet vanuit NL verwacht we zitten echt in het haviken kamp. Dat is ongebruikelijk zeker wanneer Duitsland iets anders stelt.
Kijk maar eens naar Belgie die lijken er heel anders in te zitten.
Het is letterlijk het enige dossier waar het kabinet voortvarend op is. Misschien is dat dan ook de reden om het te doen alsof het nog lijkt dat ze iets aan het doen zijnquote:Op woensdag 26 april 2023 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap waarom we het als westen doen. Ik had het alleen niet vanuit NL verwacht we zitten echt in het haviken kamp. Dat is ongebruikelijk zeker wanneer Duitsland iets anders stelt.
Helemaal mee eens. Maar er blijft een stukje angst voor de nucleaire optie + onvoorspelbaarheid. En daarnaast is er een angst mbt "hoe gaat Rusland eruit zien als het in elkaar stort vanwege deze oorlog", wie krijgt de leiding...ook weer omdat ze wel verschrikkelijke wapens hebben. Ik ben ervan overtuigd dat Amerika en co. juist niet willen dat de Russische Federatie er volledig aan onderdoor gaat en implodeert. Alles staat dan op losse schroeven en in principe kan je alles verwachten terwijl je dan veel minder tot vrijwel geen invloed hebt en het er volledig aan ligt wie er uiteindelijk aan de macht komt in zo een situatie en onder welke omstandigheden.quote:Op woensdag 26 april 2023 08:41 schreef Richestorags het volgende:
De dreiging vanuit Rusland waar hier over wordt gesproken is echt wel over voor ons. De conventionele dreiging dan. Ze hebben hun beste troepen en hun beste (en meeste) materieel allang verloren. Ze hebben een hoop vliegtuigen en ervaren piloten verloren. Door sancties kunnen ze hoogstens jaren '60 troep blijven produceren en hooguit een paar "moderne" dingen, die vervolgens door onze jaren '80 technologie naar Allah wordt geschoten.
Ze hebben hun minderheden er al doorheen gejaagd waardoor ze demografisch ook uitgeput zijn. Bij een incursie in Estland krijgen ze zo hard het deksel op hun neus met luchtaanvallen en tanks die vanuit Polen gaan komen dat het niet grappig is. Waarmee kunnen ze binnenvallen? Trucks, mensen en ak's. Hun vliegtuigen zullen door de Finse en Poolse luchtmacht en Estische AA guns worden neergeknald en tanks hebben ze niet meer. Elke BMP die ze nog hebben kunnen ontroesten wordt zo door een AT wapen of een Westerse MBT geklaard.
Denk dat ook vooral China profiteert van een instabiel en misschien wel geïmplodeerd Rusland. Dat zal de Amerikanen ook niet helemaal lekker zitten.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar er blijft een stukje angst voor de nucleaire optie + onvoorspelbaarheid. En daarnaast is er een angst mbt "hoe gaat Rusland eruit zien als het in elkaar stort vanwege deze oorlog", wie krijgt de leiding...ook weer omdat ze wel verschrikkelijke wapens hebben. Ik ben ervan overtuigd dat Amerika en co. juist niet willen dat de Russische Federatie er volledig aan onderdoor gaat en implodeert. Alles staat dan op losse schroeven en in principe kan je alles verwachten terwijl je dan veel minder tot vrijwel geen invloed hebt en het er volledig aan ligt wie er uiteindelijk aan de macht komt in zo een situatie en onder welke omstandigheden.
Punt is dat met name de opstelling van Poetin in dit conflict geen ruimte overlaat dan of Oekraine te laten verliezen en Russen winnen, of Oekraine wint en de Russen verliezen. En daartussen is er (vrijwel) geen grijs gebied in HOE dat gaat gebeuren en waar Oekraine stopt als het ze lukt om de Russen er vrijwel geheel uit te trappen, pijnpunt is met name rondom terug innemen van de Krim. Als je toestaat dat Oekraine die probeert terug te veroveren dan vermoed ik dat de kans heel groot is dat dat zo een uitwerking op Poetin en Rusland heeft dat het voor de Russische Federatie mega grote gevolgen heeft of kan hebben wat wordt ingeluid met het einde van Poetin. Ze zullen wel hopen achter de schermen mensen rondom Poetin en met mogelijke (toekomstige) invloed proberen "channels of communication" te openen voor een post-poetin scenario alvast.
Theoretisch kunnen we ook door agressieve, moordzuchtige buitenaardsen (een soort van "intergalactische Russen") of zombies (een soort bezopen Russen, maar dan met beperkte motoriek) aangevallen worden. Allemaal speculatief.quote:Op woensdag 26 april 2023 07:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij heeft het over mogelijke dreiging, de reden dat je een leger hebt.
De vorige WW kwam de dreiging van onze directe buren, een EU land (nu).
Nou ja theoretisch kan dat weer gebeuren en dan valt de EU als plumpudding in elkaar. Is de relatie met de VS toevallig wat minder dan heb je leuke situatie.
Allemaal Speculatief maar een eigen verdediging is juist gebaseerd op de meest onwaarschijnlijke situaties (als het goed is)
Ik weet niet of die landen er echt heel veel anders instaan, maar ik denk dat wij enigszins blij, trots, of weet ik veel wat mogen zijn dat Nederland lekker doorpakt.quote:Op woensdag 26 april 2023 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zeker. Daarom zei ik ook conventionele dreiging. Wat jij beschrijft zijn allemaal dreigingen die niet bij een conventionele oorlog passen maar waar we onze aandacht des te meer op moeten richten idd.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar er blijft een stukje angst voor de nucleaire optie + onvoorspelbaarheid. En daarnaast is er een angst mbt "hoe gaat Rusland eruit zien als het in elkaar stort vanwege deze oorlog", wie krijgt de leiding...ook weer omdat ze wel verschrikkelijke wapens hebben. Ik ben ervan overtuigd dat Amerika en co. juist niet willen dat de Russische Federatie er volledig aan onderdoor gaat en implodeert. Alles staat dan op losse schroeven en in principe kan je alles verwachten terwijl je dan veel minder tot vrijwel geen invloed hebt en het er volledig aan ligt wie er uiteindelijk aan de macht komt in zo een situatie en onder welke omstandigheden.
Punt is dat met name de opstelling van Poetin in dit conflict geen ruimte overlaat dan of Oekraine te laten verliezen en Russen winnen, of Oekraine wint en de Russen verliezen. En daartussen is er (vrijwel) geen grijs gebied in HOE dat gaat gebeuren en waar Oekraine stopt als het ze lukt om de Russen er vrijwel geheel uit te trappen, pijnpunt is met name rondom terug innemen van de Krim. Als je toestaat dat Oekraine die probeert terug te veroveren dan vermoed ik dat de kans heel groot is dat dat zo een uitwerking op Poetin en Rusland heeft dat het voor de Russische Federatie mega grote gevolgen heeft of kan hebben wat wordt ingeluid met het einde van Poetin. Ze zullen wel hopen achter de schermen mensen rondom Poetin en met mogelijke (toekomstige) invloed proberen "channels of communication" te openen voor een post-poetin scenario alvast.
Een perifeer en nauwelijks relevant land als Oekraine zonder NAVO- en EU-lidmaatschap wordt al materieel geholpen, wat denk je dat er gebeurt bij een aanval op Nederland?quote:Op woensdag 26 april 2023 00:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meeste kans op oorlog komt bij ons uit Rusland. Die zijn nu agressief bezig, dus prima dat wij inzetten op het overwinnen van deze.quote:Op woensdag 26 april 2023 07:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij heeft het over mogelijke dreiging, de reden dat je een leger hebt.
De vorige WW kwam de dreiging van onze directe buren, een EU land (nu).
Nou ja theoretisch kan dat weer gebeuren en dan valt de EU als plumpudding in elkaar. Is de relatie met de VS toevallig wat minder dan heb je leuke situatie.
Allemaal Speculatief maar een eigen verdediging is juist gebaseerd op de meest onwaarschijnlijke situaties (als het goed is)
Van hem werd destijds toch gezegd dat hij banden zou hebben met extreem rechts?quote:Op woensdag 26 april 2023 09:59 schreef Richestorags het volgende:
Ook Navalny was bij lange na niet wat men er in het Westen van probeerde te maken.
Ik vind hem een putin-light. Eerst ook de Krim als Russisch grondgebied claimen.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Van hem werd destijds toch gezegd dat hij banden zou hebben met extreem rechts?
Of zelfs dat hij zelf extreem rechts, xenofoob en nationalistisch was?
Je moet met alle scenario's rekening houden maar over het algemeen zit het centrum van de macht in en rondom Moskou/St. Petersburg en niet de republiekjes duizenden kilometers verderop van wat minderheden. Ik acht binnen al die scenario's de kans extreem klein dat hun ooit aan die kernwapens zouden komen. Maar het is niet geruststellend in een imploderende Russische Federatie dat de kernwapens bij het centrum van de macht zitten want ik kan mij voorstellen dat als het verval zo ver is van Rusland er een groot zelfmedelijden is en slachtofferschap waar bijv nationalisten gretig gebruik van maken. Dit soort volkeren en vervallen rijken leven sowieso in het verleden en met een groot gevoel van "ons is en wordt onrecht aangedaan". Laat staan als er zo een dramatisch verlies bij komt in de oorlog tegen Oekraine en het Westen met vele doden en flink inleveren van de welvaart door sancties en verder verval...Juist ook als delen van de Federatie waar voornamelijk minderheden wonen zich afkeren van het centrale gezag en dat is een logisch gevolg van het feit dat Rusland er steeds zwakker en slechter voorstaat....zou dat nationalistische gevoelens kunnen aanwakkeren onder ook de etnische Russen. Een mogelijke parallel met Duitsland na WWI bijv. Maar goed, dit is allemaal speculatie en Oekraine moet eerst dit jaar bewijzen dat ze wel flinke delen kunnen terugveroveren want anders houdt het allemaal op bij hoe het nu ervoor staat ongeveer.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:59 schreef Richestorags het volgende:
Zeker. Daarom zei ik ook conventionele dreiging. Wat jij beschrijft zijn allemaal dreigingen die niet bij een conventionele oorlog passen maar waar we onze aandacht des te meer op moeten richten idd.
De opvolging van Poetin is een heet hangijzer: het kan (iets) beter worden, hetzelfde laken een pak of veel slechter. Ook Navalny was bij lange na niet wat men er in het Westen van probeerde te maken.
Bij instorting Russische Federatie: Een Islamitische Republiek Dagestan of een Siberische Volksrepubliek Yakutsk met kernwapens is echt een horrorscenario, de schaal van corruptie in de gehele federatie kennende en wetende dat dat soort nietszeggende nieuwe landen geld nodig gaan hebben. Voor je het weet heeft Iran, de Taliban of Hamas ineens een kernwapen of meerdere vuile bommen.
Een ander scenario is jarenlang invechten in Rusland tussen meerdere kampen, een soort burgeroorlog waar ongetwijfeld weer een verschrikkelijk figuur uit opstaat. Ondertussen snoept China even wat gebieden in de Oost eraf in de chaos.
Heb je het nu over Duitsland van een jaar geleden?quote:Op woensdag 26 april 2023 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wij hebben natuurlijk de MH17-affaire gehad, maar ik vind havikken een beetje een dubieus woord, dit is geen aanvalsoorlog van Oekraiense zijde.quote:Op woensdag 26 april 2023 08:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien hoe ver ze komen toch? De terugveroveringen van vorig jaar kwamen voor een groot deel toch ook doordat de Russen slecht georganiseerd waren en zich lieten verrassen.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Punt is dat met name de opstelling van Poetin in dit conflict geen ruimte overlaat dan of Oekraine te laten verliezen en Russen winnen, of Oekraine wint en de Russen verliezen. En daartussen is er (vrijwel) geen grijs gebied in HOE dat gaat gebeuren en waar Oekraine stopt als het ze lukt om de Russen er vrijwel geheel uit te trappen,
Ja en nu nog een twijfelende houding.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Heb je het nu over Duitsland van een jaar geleden?
Navalny is voor Russische begrippen wellicht een dissident, maar voor het westen is 'ie niets meer dan van hetzelfde laken een pak. Onder leiding van een Navalny(-achtige) gaan de Russen echt niet ineens een vredelievende, pro-westerse koers varen.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind hem een putin-light. Eerst ook de Krim als Russisch grondgebied claimen.
En pas openlijk stelling nemen tegen deze oorlog toen de Russische verliezen hoog opliepen.
En idd de man is nogal nationalistisch..maar ja, dat zijn ze allemaal daar. Denk dat dat nog de minst slechte eigenschap is.![]()
Putin is voor Russische begrippen echt wel pro-Westers (geweest)quote:Op woensdag 26 april 2023 11:16 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Navalny is voor Russische begrippen wellicht een dissident, maar voor het westen is 'ie niets meer dan van hetzelfde laken een pak. Onder leiding van een Navalny(-achtige) gaan de Russen echt niet ineens een vredelievende, pro-westerse koers varen.
Je hebt te veel in dit boekje lopen gluren.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoezo. Kost ons amper iets en kunnen nog makkelijk vervijfvoudigen voordat we het gaan merken.
Dat jij simpel bent doet daar niets aan af.
Rot opquote:Op woensdag 26 april 2023 11:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je hebt te veel in dit boekje lopen gluren.
[ afbeelding ]
Oh jij bent er zo een.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)besloot-wat-a4163066quote:
We hebben Puntin proberen te appeasen met Wandel durch Handel. We hebben de andere kant opgekeken toen de Russen Noord-Georgie binnenvielen. We hebben de andere kant opgekeken toen de Russen de Krim innamen plus grote delen van Luhansk en Donesk. We hebben de andere kant opgekeken terwijl Rusland een hybride oorlog tegen het Westen voert. Allemaal in de hoop Putin niet tegen de haren te strijken zodat hij niet de neiging tot escalatie zou voelen en wij goedkoop gas blijven krijgen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens.
En destijds keihard teruggefloten door de communistische partij als 'naief en onervaren'. Maar dat was lang geleden.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:20 schreef ISVV het volgende:
[..]
Putin is voor Russische begrippen echt wel pro-Westers (geweest)
Je vergeet Tsjetsjeniëquote:Op woensdag 26 april 2023 11:34 schreef cynicus het volgende:
[..]
We hebben Puntin proberen te appeasen met Wandel durch Handel. We hebben de andere kant opgekeken toen de Russen Noord-Georgie binnenvielen. We hebben de andere kant opgekeken toen de Russen de Krim innamen plus grote delen van Luhansk en Donesk. We hebben de andere kant opgekeken terwijl Rusland een hybride oorlog tegen het Westen voert. Allemaal in de hoop Putin niet tegen de haren te strijken zodat hij niet de neiging tot escalatie zou voelen en wij goedkoop gas blijven krijgen.
Maar dat is hopeloos naief gebleken.
Putins honger naar meer is onverzadigbaar en dan moet je niet weg blijven kijken. Dat heeft niks met oorlogszuchtige haviken van doen maar met het (eindelijk) beschermen van de eigen belangen en het stoppen van een agressor die elk internationaal verdrag met voeten betreed.
[..]
En destijds keihard teruggefloten door de communistische partij als 'naief en onervaren'. Maar dat was lang geleden.
Je zal maar 'Rimmer' heten....quote:Op woensdag 26 april 2023 11:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is wel een lekkere trolactie.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:21 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_sanctions_suggests/
Expert Group on Russian Sanctions suggests charging a fee “for Ukraine” when issuing visas to Russians
Ik noemde Georgie en Oekraiene omdat die beide landen toenadering zochten tot het Westen, wat een inval van Rusland tot gevolg had. Maar, ja, Tsjetsjenie past ook in het rijtje waar Rusland de baas wil blijven zijn.quote:
Lekker man.quote:
Briljant idee. Ook niet gierig zijn, naai ze maar een premie aan van een paar 100 eu's.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:21 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_sanctions_suggests/
Expert Group on Russian Sanctions suggests charging a fee “for Ukraine” when issuing visas to Russians
Wie had gedacht dat die kale bats nog eens zo realistisch zou zijnquote:
Ja, ik denk ook dat het in ieder geval after Koningsdag zal zijn.quote:
quote:Xi Jinping belt voor het eerst sinds Russische invasie met Zelenski
De Chinese president Xi Jinping heeft met zijn Oekraïense collega Volodymyr Zelenski gebeld. Het langverwachte telefoongesprek is de eerste keer dat de twee leiders elkaar spreken sinds de Russische invasie in Oekraïne. Xi bezocht al wel Rusland en besprak de oorlog meerdere keren met de Russische president Vladimir Poetin, maar een gesprek met Zelenski liet op zich wachten.
Volgens Chinese staatsmedia hebben Xi en Zelenski het aan de telefoon gehad over de situatie in Oekraïne. De Chinese president heeft benadrukt dat de crisis een grote invloed heeft op de wereld en dat Beijing altijd voor vrede is geweest. Hij dringt aan op een zo snel mogelijke wapenstilstand en het houden van vredesonderhandelingen. China zal binnenkort een speciaal gezant naar Oekraïne sturen om met alle partijen te praten over een oplossing.
Zelenski zegt dat het een "lang en veelbetekenend telefoongesprek" was. Hij hoopt dat het een krachtige impuls kan geven aan de betrekkingen tussen beide landen.
De goedzak pretenderen te zijn met de mond vol vrede, maar Rusland aansporen tot het teruggeven van bezet gebied ho maar. Tegelijkertijd geen zak geven om Oekrains leed maar vooral eigen belang voor ogen.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:59 schreef ExTec het volgende:
Xi vind die zeer goedkope olie wel fijn. Niemand hoeft iets van hem te verwachten.
Nee.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:04 schreef Tengano het volgende:
Dus de situatie is nu de VS levert wapens en wil als wereldbemiddelaar doorvechten, en China zet zich als wereldmacht voor de vrede in, net als Lavrov gisteren.
Wat is dit voor geensceneerd toneelstukje?
Een slecht geënsceneerd toneelstukjequote:Op woensdag 26 april 2023 14:04 schreef Tengano het volgende:
Dus de situatie is nu de VS levert wapens en wil als wereldbemiddelaar doorvechten, en China zet zich als wereldmacht voor de vrede in, net als Lavrov gisteren.
Wat is dit voor geensceneerd toneelstukje?
Ik gok dat Zelensky zich ook door China niet laat manipuleren. Die gaat gewoon door en houdt vast aan zijn missie.quote:
Helaas, niemand neemt die dikke dictator in china serieus.quote:
Terug naar de grenzen van voor 2014. En niets minder accepteren.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik gok dat Zelensky zich ook door China niet laat manipuleren. Die gaat gewoon door en houdt vast aan zijn missie.
Hardop gelachenquote:Op woensdag 26 april 2023 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
Dat Lavrov zich in zou zetten voor vrede, hoe krijg je het uit je vingers![]()
![]()
ad hominem.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helaas, niemand neemt die dikke dictator in china serieus.
En waarom doe jij alsof die oorlog je iets boeit?
Wist niet dat deze mythe nog steeds leeft. Het is ook niet dat de NAVO ex-Soviet-landen heeft gedwongen om toe te treden, die hebben zelf die keus gemaakt.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:51 schreef cynicus het volgende:
De Twitter link van Nebelwerfer bracht me ergens anders wat me deed denken aan het argument, welke we veel op de Frontpage te horen krijgen, dat de VS/NATO Rusland garanties zou hebben gegeven dat de alliantie niet verder op zou schuiven naar het Oosten. Volgens Gorbachev in 2014 is die belofte niet gemaakt en ook zijn defensie minister zegt niets te weten van een dergelijk aanbod.
[ twitter ]
Daarentegen, de belofte die Rusland aan Oekraiene deed; de erkenning van de soevereine Oekraiense staat in het Boekarest Memorandum van 1994, wordt meermaals op grove wijze geschonden.
Ga janken.quote:
En in totaal, hoeveel troepen en cavalerie is dit?quote:Op woensdag 26 april 2023 14:07 schreef oheng het volgende:
Overzicht van de 9 Oekrainsche NATO getrainde brigades die het "lente" offensief gaan uitvoeren.
Hier komen nog 3 brigades bij die getraind zijn door Oekraine zelf.
Ze worden opgevolgd door 9 brigades van de nieuwe "Offensive Guard"
En dan zijn er ook nog eens 3 (?) artillerie brigades beschikbaar, 1 per 3 gemechaniseerde brigades.
https://twitter.com/noclador/status/1650590089297141760
[ afbeelding ]
https://militaryland.net/(...)y-for-the-offensive/quote:Op woensdag 26 april 2023 14:07 schreef oheng het volgende:
Overzicht van de 9 Oekrainsche NATO getrainde brigades die het "lente" offensief gaan uitvoeren.
En dan zijn er ook nog eens 3 (?) artillerie brigades beschikbaar, 1 per 3 gemechaniseerde brigades.
[ afbeelding ]
Oekraïne is ook al vrij duidelijk geweest, dat de Russen gewoon moeten op***keren uit Oekraïne en dan kan er gesproken worden over een vredesplan.quote:
Ik denk dat niemand dat precies weet. Hoorde de Wijk zeggen dat ze niet overal volledig hebben aangevuld wat tanks ed betreft.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En in totaal, hoeveel troepen en cavalerie is dit?
Gaat het alweer een beetje?quote:Op woensdag 26 april 2023 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
Dat Lavrov zich in zou zetten voor vrede, hoe krijg je het uit je vingers![]()
![]()
Nuchter verliest zelensky natuurlijk niets door te praten met xi.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:15 schreef Tengano het volgende:
Zelensky is een handig mannetje. Tot nu toe heeft hij heel veel landen voor zich kunnen winnen en daarmee ook support verkregen. Met China zal hij wss precies hetzelfde gaan proberen. En laten we wel wezen, Zelensky staat gewoon in zijn recht als het om deze zaak gaat. Alleen is het wel te betwijfelen of Xi zich daarvoor wil lenen.
Dit.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:20 schreef ExTec het volgende:
Nuchter verliest zelensky natuurlijk niets door te praten met xi.
Tijdje terug ook bekend geworden dat er aan het begin redelijk gewerkt werd aan een compromis. Maar daar is zelensky mee gekapt na bucha. Die realiseerde zich dat hij als gekozen president dat niet meer kon verkopen aan de bevolking. Dus xi kan praten tot die... groen is in het gezicht, mbt wat oekraine allemaal zal moeten inleveren voor, maar daar gaat die dus 0 mee doen.
Xi, moet zijn gezicht laten zien, maar dient met Rusland te praten. Alles wat xi kan 'bemiddelen' is dank zij het westen en onze steun aan Oekraine. Wanr anders hadden ze dit in 2021 al wel gedaan.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit.
Daarnaast is er inmiddels een dik offensief opgetuigd waarvan de verwachting (lees angst) is dat het succesvol gaat worden. De grote man ter plekke heeft daar al meermaals over getweet. Als Xi nu succesvol weet te interveniëren (storen) kan dit verlies voor Poetin nog voorkomen worden.
Poetin vriend Xi verleent Rusland hier dus wederom een dienst.
En dat terwijl Xi een jaar lang zijn mond niet heeft opengedaan toen heel Oekraine werd platgegooid.
Alle PzH2000 staan nog kaduuk bij de garage?quote:Op woensdag 26 april 2023 14:07 schreef oheng het volgende:
[ afbeelding ]
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Panzerhaubitze_2000quote:Verschleiß und technische Mängel in der Ukraine
Mitte August 2022 waren alle zehn Panzerhaubitzen 2000, die die ukrainische Armee bis dahin erhalten hatte, aufgrund der intensiven Nutzung an der Front nicht mehr einsatzfähig. Es fehlten Ersatzteile. Die Pulverrückstände in den Kanonen waren nach dem häufigen Abfeuern größer als angenommen und führten zu technischen Schwierigkeiten. Ferner gab es durch die extrem kurze Ausbildungszeit der ukrainischen Soldaten auch Bedienfehler. Da die technische Fernunterstützung durch die Artillerieschule der Bundeswehr in Idar-Oberstein nicht ausreichte, um die Waffen zu reparieren, wurden Einheiten der PzH 2000 zur Instandsetzung nach Litauen verbracht. Dabei ergaben sich weitere Probleme durch fehlende Ersatzteile, die weder durch die Industrie noch durch die Bundeswehr geliefert werden konnten.[25][26]
Im Jahr 2023 offenbarten sich durch die vermehrte Benutzung weitere Verschleißerscheinungen; berichtet wurde von einem Überhitzen der Elektronik in manchen Einsätzen. Mitunter fiel die teilautomatisierte Munitionszufuhr aus, sodass die Soldaten manuell und damit langsamer nachladen mussten. Auch litt die Justierung der Zielerfassung unter Verschleiß, was einen Neustart der „Maschine“ nötig machte. Auch wurde von Abnutzungsspuren an der Hardware berichtet. Manche der Schäden und Verschleißerscheinungen an der PzH 2000 wurden im Ukraineeinsatz zum ersten Mal beobachtet.[27]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Panzerhaubitze_2000quote:Due to the intensity of artillery fire on the battlefield, Lithuania undertook to repair twelve of the howitzers,[17] finishing repair work on six of them by December 2022. By this time, the number of Panzerhaubitze 2000 sent to Ukraine rose to twenty-two; fourteen from Germany and eight from the Netherlands.[18] As of February 2023, fifteen of the howitzers were waiting to be repaired in Slovakia[/b], but were being held up at the border for several weeks due to legal issues.[19][20]
Dit zijn vooral verhalen van de Russische overheid naar eigen bevolking.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:51 schreef cynicus het volgende:
De Twitter link van Nebelwerfer bracht me ergens anders wat me deed denken aan het argument, welke we veel op de Frontpage te horen krijgen, dat de VS/NATO Rusland garanties zou hebben gegeven dat de alliantie niet verder op zou schuiven naar het Oosten. Volgens Gorbachev in 2014 is die belofte niet gemaakt en ook zijn defensie minister zegt niets te weten van een dergelijk aanbod.
[ twitter ]
Daarentegen, de belofte die Rusland aan Oekraiene deed; de erkenning van de soevereine Oekraiense staat in het Boekarest Memorandum van 1994, wordt meermaals op grove wijze geschonden.
Is er nog een bepaalde logica in de naamgeving? Waarom is het brigade 21 en 82 bijvoorbeeld en niet brigade 1,2,3 etcquote:Op woensdag 26 april 2023 14:07 schreef oheng het volgende:
[ afbeelding ]
Als deze niet tip top meer zijn kun je ze sowieso beter niet gebruiken voor een offensief. Vergelijkbaar spul wordt de laatste tijd ook veel geleverd.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle PzH2000 staan nog kaduuk bij de garage?
[..]
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Panzerhaubitze_2000
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Panzerhaubitze_2000
Dat is overal zo. Ga er van uit dat die in het verleden wel bestaan hebben. Maar zo niet is het een goeie vraag .quote:Op woensdag 26 april 2023 14:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Is er nog een bepaalde logica in de naamgeving? Waarom is het brigade 21 en 82 bijvoorbeeld en niet brigade 1,2,3 etc
Omdat het anders wel heel erg simpel wordt om uit te tekenen hoe je leger in elkaar zit, hoeveel troepen je hebt, etc.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom is het brigade 21 en 82 bijvoorbeeld en niet brigade 1,2,3 etc
Daar zijn wij van Tengano het mee eensquote:Op woensdag 26 april 2023 14:56 schreef ExTec het volgende:
Omdat het anders wel heel erg simpel wordt om uit te tekenen hoe je leger in elkaar zit, hoeveel troepen je hebt, etc.
Ik zat zelf in iets 114, maar dat betekende beslist niet dat er nog 113 andere eenheden waren die precies deden wat wij deden. Wij waren de enige.
Precies. Maar ze hadden gewoon 'Nee' moeten zeggen om Rusland zijn 'buffer' te geven die het kennelijk zo nodig heeft. Die Fokkers willen deze voormalig Oostblok-landen inzetten als speelbal van wereldmachten en verketteren tegelijkertijd de VS/NATO dat ze landen als speelbal gebruiken.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Wist niet dat deze mythe nog steeds leeft. Het is ook niet dat de NAVO ex-Soviet-landen heeft gedwongen om toe te treden, die hebben zelf die keus gemaakt.
Ergens tussen de 50.000 en 100.000 man, goed uitgerust en met een hoog moreel.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En in totaal, hoeveel troepen en cavalerie is dit?
Je ziet ze wel degelijk dagelijks voorbij komen hoor. Hier een DuckDuckGo zoeklink van Phz-2000 van afgelopen week.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle PzH2000 staan nog kaduuk bij de garage?
[..]
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Panzerhaubitze_2000
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Panzerhaubitze_2000
PzH2000 is, dacht ik, wel erg geschikt in terrein (rupsbanden), en relatief goed gepantserd, in vergelijking met andere artillerie-systemen. Das wel handig bij aanvallen.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Je ziet ze wel degelijk dagelijks voorbij komen hoor. Hier een DuckDuckGo zoeklink van Phz-2000 van afgelopen week.
Ik weet niet wat de uitrusting is van de 3 aparte offensieve artillerie brigades. Maar er is een kans dat gekozen wordt voor lichtere, makkelijker te onderhouden modellen.
Moet jij zeggen!quote:Op woensdag 26 april 2023 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wie had gedacht dat die kale bats nog eens zo realistisch zou zijn
ik vroeg mij hetzelfde af. Zie in jouw link dat Duitsland gisteren er weer 10 bijbesteld heeft.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Ergens tussen de 50.000 en 100.000 man, goed uitgerust en met een hoog moreel.
[..]
Je ziet ze wel degelijk dagelijks voorbij komen hoor. Hier een DuckDuckGo zoeklink van Phz-2000 van afgelopen week.
Ik weet niet wat de uitrusting is van de 3 aparte offensieve artillerie brigades. Maar er is een kans dat gekozen wordt voor lichtere, makkelijker te onderhouden modellen.
Ongetwijfeld. Maar hoe zit het als er alsnog 250.000 man tegenover staan die moeten vechten voor hun leven omdat de officieren met machinegeweren achter ze staan?quote:Op woensdag 26 april 2023 15:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Ergens tussen de 50.000 en 100.000 man, goed uitgerust en met een hoog moreel.
[..]
Waarom is het brood dan nog zo fucking duur.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:22 schreef 3rr0r het volgende:
Nog een NOS artikel mbt Oekrains graan in Oost Europa
https://nos.nl/artikel/24(...)aan-oekraiense-tarwe
Blijkbaar gaan die prijzen de komende tijd ook dalen.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom is het brood dan nog zo fucking duur.
Energie kost niet zo veel meer en ook het graan niet. Toch betaal je nog steeds de helft meer.... Kan er blijkbaar wel af nu.
Ik merk nog niets van die lagere graanprijs, pasta bij de super is nog steeds schreeuwend duur 😤quote:Op woensdag 26 april 2023 16:22 schreef 3rr0r het volgende:
Nog een NOS artikel mbt Oekrains graan in Oost Europa
https://nos.nl/artikel/24(...)aan-oekraiense-tarwe
Vaak gaat dat met vertraging omdat men van tevoren moet inkopen dus het beweegt niet direct mee. Maar dat dalen gaat altijd veel minder snel dan stijgenquote:Op woensdag 26 april 2023 16:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom is het brood dan nog zo fucking duur.
Energie kost niet zo veel meer en ook het graan niet. Toch betaal je nog steeds de helft meer.... Kan er blijkbaar wel af nu.
quote:Nederlandse vrachtwagens aan de Poolse grens
De NOS sprak met een Nederlandse graanhandelaar die veel hinder ondervindt aan de Poolse grens. De vrachtwagenchauffeurs moeten in een konvooi van vijf wagens door de Poolse politie naar de Duitse grens worden geëscorteerd. Tijdens de rit door Polen van 800 kilometer mogen de chauffeurs niet één keer stoppen, zelfs niet voor een sanitaire stop of tankbeurt.
Dit dus.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vaak gaat dat met vertraging omdat men van tevoren moet inkopen dus het beweegt niet direct mee. Maar dat dalen gaat altijd veel minder snel dan stijgenMensen zijn gewend extra te moeten dokken dus pakt men zo lang als ze er mee wegkomen extra marge
1 april is allang geweest... waar komt jouw quote vandaan?quote:Op woensdag 26 april 2023 16:29 schreef 3rr0r het volgende:
En misschien de kosten voor pampers
[..]
Tijdens de rit door Polen van 800 kilometer mogen de chauffeurs niet één keer stoppen, zelfs niet voor een sanitaire stop of tankbeurt.
Indien niet gewend, dan wel in acceptatie modus. Normaal zou je zeggen ja daag, ik ga niet het dubbele betalen, maar nu is het tsja het is niet anders dus betaalt men maar. Als het goed is brengt concurrentie de prijzen zsm omlaag tenzij ze met z'n allen het prijspeil onnodig hoog kunnen houden.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Maar ik ben helemaal niet gewend om zo veel te betalen. Dus ren maar net zo snel terug.
Uit dat artikel over graan en Oost Europa van de NOS dat ik net postte.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:31 schreef cynicus het volgende:
[..]
1 april is allang geweest... waar komt jouw quote vandaan?
Meer rond de 140000 man, verspreid over een front van 1000Km, en 9000Km aan loopgraven, en deze vallen niet altijd samen.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar hoe zit het als er alsnog 250.000 man tegenover staan die moeten vechten voor hun leven omdat de officieren met machinegeweren achter ze staan?
Geweldige draad! 👍👍👍quote:Op woensdag 26 april 2023 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
Goeden draad over de Russische misinformatiecampagnes:
[ twitter ]
Wat een helden zijn dit toch. Hopelijk worden ze na deze ellendige oorlog een keer goed in het zonnetje gezet.quote:
Was de Kuznetsov in de buurt?quote:
quote:Op woensdag 26 april 2023 16:46 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
BREAKING: A russian warplane has crashed in Russia's Murmansk region - TASS
Helaas geen transportvliegtuig.quote:
Ging er volgens mij om dat je als land altijd een gedegen eigen defensie in takt houdt, voor welk geval dan ook. Kan ook een grote ramp zijn bv.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Meeste kans op oorlog komt bij ons uit Rusland. Die zijn nu agressief bezig, dus prima dat wij inzetten op het overwinnen van deze.
Hij stelt dat hij nog maar moet zien wie Nederland helpt niet?
Domme opmerking gezien de EU en NAVO.
En stellen dat wij nu ons afzijdig moeten houden voor het geval dat het meest onwaarschijnlijke scenario waarheid wordt slaat ook nergens op.
Er is nu reëel gevaar, hoe kun je dan stellen dat we beter kunnen wachten op echt reëel gevaar uit… België.. ofzo?
Bij veel koop ik het tegenwoordig gewoon niet.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Indien niet gewend, dan wel in acceptatie modus. Normaal zou je zeggen ja daag, ik ga niet het dubbele betalen, maar nu is het tsja het is niet anders dus betaalt men maar. Als het goed is brengt concurrentie de prijzen zsm omlaag tenzij ze met z'n allen het prijspeil onnodig hoog kunnen houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |