abonnement Unibet Coolblue
pi_208864843


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicola (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een premire in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is ht podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekrane gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekrane en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm genspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“
pi_208864921
Oh ik lees dat Aran vandaag weer dieper gezakt is :r
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 19:34:21 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208864956
https://www.rtlboulevard.(...)-het-buitenland-geen

Hier fragment van vanavond in Boulevard. "Er wordt al de hele week gesproken over de noten"
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 19:43:52 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208865108
quote:
Ja joh, heel normaal om dit soort shit te zeggen. Super grappig!
pi_208865112
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208865114
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:31 schreef molloot200 het volgende:
Oh ik lees dat Aran vandaag weer dieper gezakt is :r
Het is echt beschamend, hij heeft gewoon wat vriendjes benaderd om nog even een extra mes in de rug van Mia, Dion en Duncan te steken. Want natuurlijk moet ook even benadrukt worden dat Duncan ze heeft laten stikken.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208865120
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:34 schreef Momo het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)-het-buitenland-geen

Hier fragment van vanavond in Boulevard. "Er wordt al de hele week gesproken over de noten"
En dan moet Even tot hier nog komen. Gelukkig zijn die jongens iets respectvoller dan Boulevard.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 19:51:35 #9
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208865155
Hoi Aran, zak in de stront! O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 19:52:57 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_208865178
Het refrein zit wel in mijn hoofd nu. Wellicht dat het bij veel mensen zo is en misschien gaat het ze punten opleveren. Dat zou mooi zijn *O*
pi_208865245
En dan te bedenken dat die Aran mogelijk persaccreditatie heeft ontvangen/krijgt en straks in dezelfde ruimtes rondloopt als Mia, Dion, Duncan en de rest van de delegatie. Zo'n triest figuur wil je toch niet erbij hebben...
  zaterdag 22 april 2023 @ 20:03:41 #12
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208865333
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:34 schreef Momo het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)-het-buitenland-geen

Hier fragment van vanavond in Boulevard. "Er wordt al de hele week gesproken over de noten"
Jeroen Kijk in de Vegte is ook een echte liefhebber van het songfestival en dan (moet) hij zulke teksten uitspreken,
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  ESF Reporter zaterdag 22 april 2023 @ 20:11:16 #13
87554 Cee
Welluk?
pi_208865434
twitter

Award winning Eurovisieminnend journalist Aran die klakkeloos fake accounts retweet en er een nieuwtje van maakt en pas doorheeft dat het nep is als fans er iets van zeggen en het dan snel verwijdert.
  ESF Reporter zaterdag 22 april 2023 @ 20:12:52 #14
87554 Cee
Welluk?
pi_208865447
Ben echt klaar met dat gezuig van ze. Drie weken te gaan en dit is het enige waar ze over kunnen schrijven. Blijf dan ook maar weg uit Liverpool als de inspiratie zo ver te zoeken is.
pi_208865470
quote]0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:56 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Ik kan echt niets vinden over een deelname van Marcel Veenendaal aan een nsf, zelfs niet als achtergrondzanger.

Wel dat hij rond die tijd meedeed aan AVRO's Sterrenjacht (en daar tweede werd).
[/quote]

Juist vanwege Sterrenjacht in die periode viel hij me als persoon op. En hij was geen achtergrondzanger, het ging om een duet. Hij verving de oorspronkelijke zanger en daar werd niet echt veel verklaring voor gegeven, dat vond ik nogal frappant en daarom is het me bijgebleven.

Over dat jaar is alleen informatie terug te vinden over de finale, maar niets over de kandidaten die in de voorrondes meededen. Daarom is lastig om terug te koppelen. Daarom denk ik dat hij alleen in een herkansingsronde heeft meegedaan en uiteindelijk niet de finale heeft gehaald. Die zangeres was ook niet finale waardig eerlijk gezegd. Daar kon zelfs Marcel niet veel aan veranderen.
pi_208865510
Volgens mij heeft RTL/Boulevard er gewoon de pest in dat een gegarandeerde kijkcijfer zekerheid als het ESF door de NPO wordt uitgezonden en niet bij hun. Pure kift.
pi_208865518
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 20:11 schreef Cee het volgende:
[ twitter ]
Award winning Eurovisieminnend journalist Aran die klakkeloos fake accounts retweet en er een nieuwtje van maakt en pas doorheeft dat het nep is als fans er iets van zeggen en het dan snel verwijdert.
Hehe, die award.

Ik denk nog steeds dat het goed komt en dat Aran zijn award in moet leveren :(.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208865671
Ik zie dat Aran die award kreeg in 2022. Toen hij commentaar had op het blote buikje van S10 }:|
pi_208865729
Dat was zo vreemd toen. Boulevard en ook Aran deden weken normaal verslag, goed op de hoogte ook en bam in Turijn sloeg het helemaal om en begonnen ze S10 af te zeiken. Misschien ook gezeik met de AVROTROS gehad ofzo.

Maar hoe laag dit ook weer om buitenlandse journalisten even een voorzetje te geven om te zeiken over Duncan. 8)7
  zaterdag 22 april 2023 @ 21:02:59 #20
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208866366
Zelfs mijn vriend, die niets om het songfestival geeft en er graag lacherig over doet, is helemaal klaar met al het commentaar, zelfs hij heeft medelijden met Mia & Dion.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 22 april 2023 @ 21:06:00 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208866418
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
Het refrein zit wel in mijn hoofd nu. Wellicht dat het bij veel mensen zo is en misschien gaat het ze punten opleveren. Dat zou mooi zijn *O*
Bij jou wel gewoon in de studioversie?
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 21:15:11 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_208866574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:06 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Bij jou wel gewoon in de studioversie?
Ja, die. En het gekke is dat ik het ook niet meer uit mijn hoofd krijg. :D
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 21:20:27 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_208866657
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:02 schreef Arizona het volgende:
Zelfs mijn vriend, die niets om het songfestival geeft en er graag lacherig over doet, is helemaal klaar met al het commentaar, zelfs hij heeft medelijden met Mia & Dion.
Ik begrijp je vriend heel goed. Ik heb ook echt met ze te doen. Zoiets is echt afschuwelijk. Al die genadeloze kritiek. Je moet het allemaal maar trekken. Zielig vind ik het.
pi_208866870
Yep. Ook bij Even tot Hier zijn ze aan de beurt :7
pi_208867069
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:56 schreef usagi414 het volgende: [..] Ik kan echt niets vinden over een deelname van Marcel Veenendaal aan een nsf, zelfs niet als achtergrondzanger. Wel dat hij rond die tijd meedeed aan AVRO's Sterrenjacht (en daar tweede werd).
:o
*gaat zoeken :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208867082
Ze worden gecoverd!
pi_208867096
Haha :D
  zaterdag 22 april 2023 @ 21:51:27 #28
2681 Dave
Aardig op drave
pi_208867114
Lijkt me nog best lastig
:o)
pi_208867148
Ik moet wel heel erg hard lachen om Even tot Hier _O- _O- _O-.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208867155
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:53 schreef Zigsky het volgende:
Ik moet wel heel erg hard lachen om Even tot Hier _O- _O- _O-.
Heel flauw maar het was te verwachten.
pi_208867160
Ze maakten er tenminste nog een grap van :)
pi_208867169
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:53 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Heel flauw maar het was te verwachten.
Klopt, maar de wijze waarop is toch _O- .
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 21:56:59 #33
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208867180
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:54 schreef NailQueen het volgende:
Ze maakten er tenminste nog een grap van :)
En mooie verbinding met Gronigen natuurlijk..
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208867227
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:02 schreef Arizona het volgende:
Zelfs mijn vriend, die niets om het songfestival geeft en er graag lacherig over doet, is helemaal klaar met al het commentaar, zelfs hij heeft medelijden met Mia & Dion.
Bij mijn ouders precies hetzelfde :Y

Die kotsen ook op Aran :D
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208870923
Maarehh, na al dit gepest moeten ze straks lachend voor de camera hem wel elke keer te woord staan? Zodat hij ‘s avonds weer opnieuw kan beginnen?

Ik neem aan dat ze vlak voor vertrek op Schiphol ook nog even extra de grond ingeboord moeten worden.
  zondag 23 april 2023 @ 11:00:03 #37
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208870968
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 10:55 schreef Em31 het volgende:
Maarehh, na al dit gepest moeten ze straks lachend voor de camera hem wel elke keer te woord staan? Zodat hij ‘s avonds weer opnieuw kan beginnen?

Ik neem aan dat ze vlak voor vertrek op Schiphol ook nog even extra de grond ingeboord moeten worden.
Tja, ik hoop eigenlijk dat de AVROTROS RTL Boulevard verbiedt te interviewen. Maar ja, dat zal ook wel weer commotie oproepen. Lastig hoor, dit.

Ik ken zo veel liefhebbers die met liefde voor RTL Boulevard het songfestival zouden kunnen verslaan. Maar zij zetten daar zo’n zure zeikerd neer. Bah :r
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 23 april 2023 @ 11:00:10 #38
163650 Greys
pi_208870972
Ik neem aan dat AvroTros gewoon nee zegt tegen een interview met Aran daar in Liverpool. Mag ik hopen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 11:02:43 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208871001
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 11:00 schreef Greys het volgende:
Ik neem aan dat AvroTros gewoon nee zegt tegen een interview met Aran daar in Liverpool. Mag ik hopen.
Ik zie helemaal voor mij hoe er dan passief agressieve vragen zouden komen als "Denken jullie nu wel ineens goed te kunnen zingen?"

Ze zouden het niet verdienen na alle items deze week, maar aan de andere kant zouden ze natuurlijk ook wel weer eens helemaal los kunnen gaan als je hun zou weigeren... en dat benvloed ook weer de mening van Nederlandse publiek :{
pi_208871053
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 11:00 schreef Greys het volgende:
Ik neem aan dat AvroTros gewoon nee zegt tegen een interview met Aran daar in Liverpool. Mag ik hopen.
Nou nou nou, AvroTros heeft er een zooitje van gemaakt h. De act en het liedje zijn niet best. Dat valse Aran zich hierin vastbijt om een bekende Nederlander te worden is toch gewoon wel grappig en treurig tegelijkertijd :P
Nieuwe kansen in 2024 ;)
SOONY
  ESF Reporter zondag 23 april 2023 @ 11:07:15 #41
87554 Cee
Welluk?
pi_208871072
Ik denk dat het Aran en z’n clubje weinig meer kan uitmaken wat ze nog wel en niet mogen vanuit de Nederlandse delegatie want ze leggen in Liverpool gewoon hun slijmspoor richting alle kanten die Loreen op gaat en de Lush Lounge van wiwi.
pi_208871100
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 11:07 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat het Aran en z’n clubje weinig meer kan uitmaken wat ze nog wel en niet mogen vanuit de Nederlandse delegatie want ze leggen in Liverpool gewoon hun slijmspoor richting alle kanten die Loreen op gaat en de Lush Lounge van wiwi.
Je ziet het al bij meerdere media die nu vol op Loreen gaan. Ergens snap ik het wel als iemand echt goed is en de eigen act het niet is.
SOONY
  zondag 23 april 2023 @ 11:10:07 #43
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208871112
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ik begrijp je vriend heel goed. Ik heb ook echt met ze te doen. Zoiets is echt afschuwelijk. Al die genadeloze kritiek. Je moet het allemaal maar trekken. Zielig vind ik het.
Ik kan niet anders dan het daar helemaal mee eens zijn. Ook MIa en Dion zijn mensen met gevoelens. Iedereen die alleen maar negatief over hun is, moet eens even nadenken hoe ze het zouden vinden als zij in hun schoenen zouden staan, en al die bagger over henzelf heen zouden krijgen. Onnodig kwetsend, zowel de media als al die toetsenbordhelden. Ze doen ook hun best, en doen er ongetwijfeld alles aan om een goede performance neer te zetten op het ESF. Does lief en begripvol...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 11:10:49 #44
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208871121
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:09 schreef DKUp het volgende:

[..]
Je ziet het al bij meerdere media vol op Loreen nu te gaan. Ergens snap ik het wel als iemand echt goed is en de eigen act het niet is.
Ze gaan allemaal wel blind op Loreen, maar andere favorieten (landen die waarschijnlijk top 5 eindigen) hoor je echt niks over in de media. Nog nooit zo eenzijdig gezien die berichtgeving.
pi_208871144
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze gaan allemaal wel blind op Loreen, maar andere favorieten (landen die waarschijnlijk top 5 eindigen) hoor je echt niks over in de media. Nog nooit zo eenzijdig gezien die berichtgeving.
Oud-winnares met een nummer 1 hit in enorm veel landen. Media is simpel en eenzijdig. Ik zou het inderdaad ook niet weten door de media te volgen want alleen maar berichtgeving over Loreen en Mia & Dion.
SOONY
pi_208871167
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 10:55 schreef Em31 het volgende:
Maarehh, na al dit gepest moeten ze straks lachend voor de camera hem wel elke keer te woord staan? Zodat hij ‘s avonds weer opnieuw kan beginnen?

Ik neem aan dat ze vlak voor vertrek op Schiphol ook nog even extra de grond ingeboord moeten worden.
Ik hoop het van harte en zou in dit geval ook wel terecht zijn. Ze hebben dit meer dan een week volledig over de top uitgemolken...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter zondag 23 april 2023 @ 11:14:36 #47
87554 Cee
Welluk?
pi_208871168
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze gaan allemaal wel blind op Loreen, maar andere favorieten (landen die waarschijnlijk top 5 eindigen) hoor je echt niks over in de media. Nog nooit zo eenzijdig gezien die berichtgeving.
Aran ‘snapt Finland niet’ dus dan neemt hij niet eens de moeite.
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 11:15:09 #48
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208871175
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 11:14 schreef Cee het volgende:

[..]
Aran ‘snapt Finland niet’ dus dan neemt hij niet eens de moeite.
Beau wou Kaarija ook niet hebben toch?
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 11:17:17 #49
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208871205
Ze hadden ook gewoon interviews kunnen laten zien met bijvoorbeeld Frankrijk (die prima Engels spreekt), Oostenrijk, Noorwegen, Spanje en Tsjechi etc. Maar nee enkel Loreen.
  ESF Reporter zondag 23 april 2023 @ 11:17:18 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_208871206
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:12 schreef DKUp het volgende:

[..]
Oud-winnares met een nummer 1 hit in enorm veel landen. Media is simpel en eenzijdig. Ik zou het inderdaad ook niet weten door de media te volgen want alleen maar berichtgeving over Loreen en Mia & Dion.
Dit ja, buitenstaanders hebben niet eens de kans om via de standaard media meer te weten te komen over de rest want de volledige focus ligt op 2 acts. Ja, we hebben wel clips voorbij zien komen van andere artiesten. Maar meer in de trant van “dit staat in onze semi”. En dan een shot van de mensen aan de tafel, lachend. Daar heb je niks aan.
  ESF Reporter zondag 23 april 2023 @ 11:18:29 #51
87554 Cee
Welluk?
pi_208871220
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Beau wou Kaarija ook niet hebben toch?
Van wat ik heb vernomen had zijn team het aangeboden maar sloegen ze het af (snap wel dat ze voor Loreen kozen in plaats daarvan).
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 11:19:08 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208871232
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 11:18 schreef Cee het volgende:

[..]
Van wat ik heb vernomen had zijn team het aangeboden maar sloegen ze het af (snap wel dat ze voor Loreen kozen in plaats daarvan).
  zondag 23 april 2023 @ 12:02:41 #53
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208871733
Onderwerp van de mail van Telegraaf update van vandaag:
"Songfestivalduo te kakken gezet in Even tot hier"
Ja mensen, dit is het belangrijkste nieuws deze zondag.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 23 april 2023 @ 12:25:40 #54
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208872012
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 12:02 schreef Arizona het volgende:
Onderwerp van de mail van Telegraaf update van vandaag:
"Songfestivalduo te kakken gezet in Even tot hier"
Ja mensen, dit is het belangrijkste nieuws deze zondag.
En dat komt dan van dezelfde website als dit filmpje ;(

pi_208872132
De heksenjacht die dit is geworden op twee mensen die gevraagd zijn hun land te vertegenwoordigen is echt misselijkmakend.

Tuurlijk mag er kritiek zijn, tuurlijk moeten ze zelf ook in de spiegel kijken. Maar als we de mond vol hebben van online haat- en pestgedrag mag je als media ook wel de hand in eigen boezem steken als je ze een week lang voor lul zet enkel voor de kijkcijfers en clicks.

Het is volgens mij ook echt voor het eerst dat een Nederlandse act vooraf zo hard,negatief en giftig wordt aangepakt.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheVulture op 23-04-2023 13:24:45 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208872918
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 11:10 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Ik kan niet anders dan het daar helemaal mee eens zijn. Ook MIa en Dion zijn mensen met gevoelens. Iedereen die alleen maar negatief over hun is, moet eens even nadenken hoe ze het zouden vinden als zij in hun schoenen zouden staan, en al die bagger over henzelf heen zouden krijgen. Onnodig kwetsend, zowel de media als al die toetsenbordhelden. Ze doen ook hun best, en doen er ongetwijfeld alles aan om een goede performance neer te zetten op het ESF. Does lief en begripvol...
Natuurlijk zijn er grenzen maar als het Nederlands elftal wordt weggespeeld dan gaat men ook niet zeggen "doe eens lief" als er terechte kritiek komt.

Ze zullen ongetwijfeld hun stinkende best doen maar hun liedje en zangkunsten zijn voor dit niveau gewoon niet goed genoeg. Kritiek zou in dit geval moeten gaan naar de mensen die dit duo gekozen hebben aangezien er nu een hoop tijd, energie en geld wordt gestoken in een hopeloze put. Kans dat het Nederlands elftal het vorige wk alsnog wint is groter dan dat Nederland door gaat naar de ESF finale
  zondag 23 april 2023 @ 13:37:08 #57
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208873008
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 12:34 schreef TheVulture het volgende:
...

Het is volgens mij ook echt voor het eerst dat een Nederlandse act vooraf zo hard,negatief en giftig wordt aangepakt.
Bij Trijntje en Sieneke kon men er ook wat van.

Maar Trijntje had door haar ervaring onderhand een dikke huid, en Sieneke was 18 en heel naef maar had het geluk dat social media in 2010 nog in de kinderschoenen stond. Bovendien lijkt het me niet iemand die zichzelf heel serieus neemt (itt Mia en Dion).
pi_208873430
Natuurlijk is kritiek normaal. Ik vind ook dat het al mis is gegaan bij de keuze voor dit nummer. Dat is hier ondertussen ook wel door zowat iedereen gezegd. Nog steeds ongelofelijk dat ze weer met zo’n gevoelig nummer aan zijn komen zetten. Dus inderdaad ik vind dat daar de kritiek vooral heen moet gaan. De AVROTROS heeft hier de grootste fout gemaakt.

Dat ze vervolgens vals zingen en we dat allemaal kunnen horen is ook logisch dat daar de aandacht naartoe gaat. Wat vervolgens niet logisch is, is dit blijven herhalen met vuile opmerkingen wat gewoon verandert in pestgedrag. Genoeg mensen die zich vervolgens ook vrijer voelen om van alles en nog wat tegen Dion en Mia te zeggen. Bij die Instagram post van Mia van de week stond namelijk ook een aantal keer dat ze en vals zingt n haar lelijke uiterlijk ook nog even moet veranderen, om een voorbeeld te noemen. Want als Boulevard het dagenlang mag, dan mogen de Gerda’s van deze wereld dat natuurlijk ook even duidelijk maken. Heel normaal en gezond gedrag. Dion post al niet eens meer.

En dan straks gaan janken als ze je een keer niet te woord willen staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Em31 op 23-04-2023 14:18:06 ]
  zondag 23 april 2023 @ 17:10:19 #59
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208876776
twitter


Wat is dit nou weer?
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 17:12:20 #60
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208876925
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 17:10 schreef molloot200 het volgende:

Wat is dit nou weer?
Dit is helemaal niets. Ophef proberen te creren. Precies wat figuren willen die dergelijke berichten verspreiden. En door het te delen geef je ze juist de (negatieve) aandacht die ze willen. Daardoor worden dit soort gasten veel te belangrijk gemaakt. Ik ben zo blij dat ik geen twitter heb.
pi_208876933
quote:
Volgens mij is dit geen ”””nieuws””” maar een herhaling van geruchten die eerder naar buiten kwamen, en dan op een wat sensatiezoekende toon.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208877297
Zou wel mooi zijn als er een frisse wind door het Songfestival team gaat :P

In ieder geval mensen met verstand en geen vriendjespolitiek.
SOONY
pi_208877945
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 17:51 schreef DKUp het volgende:
Zou wel mooi zijn als er een frisse wind door het Songfestival team gaat :P

In ieder geval mensen met verstand en geen vriendjespolitiek.
Het lijkt me in ieder geval een onhoudbare situatie als er niets drastisch zou gebeuren.
pi_208878600
Mjah het is gewoon slecht en ze kunnen niet zingen.
pi_208878924
Gewoon afwachten hoe het in de semi gaat, we kunnen wel speculeren maar ik ben ervan overtuigd dat we gewoon in de finale staan op zaterdag🥳🥳
pi_208878962
Cornald moet gewoon lekker commentaar blijven geven, maar uit de selectiecommissie stappen. Die selectiecommissie moet helemaal op de schop, gewoon eens vers bloed.
  zondag 23 april 2023 @ 20:36:07 #68
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208879153
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 17:10 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Wat is dit nou weer?
Cornald is als Sywert. Bij de eerste blik op zijn gezicht weet je dat er iets aan zijn persoon niet klopt. Je weet niet wat, maar er is iets mis. Gelukkig kan ik zeggen aan de goede kant van de geschiedenis te staan.
Put these foolish ambitions to rest.
  ESF Reporter zondag 23 april 2023 @ 21:42:16 #69
87554 Cee
Welluk?
pi_208879748
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 20:12 schreef TheArt het volgende:
Cornald moet gewoon lekker commentaar blijven geven, maar uit de selectiecommissie stappen. Die selectiecommissie moet helemaal op de schop, gewoon eens vers bloed.
Degene die Finland en Sloveni dit jaar als favoriet heeft nee inderdaad, die heeft er geen kijk op.
pi_208879975
Cornald Maas is the best thing ever happened voor Nederland bij het ESF.

Vriendjespolitiek? Dat is makkelijk gezegd. Maar daarmee is het nog niet waar.

Burning Daylight is muzikaal gezien absoluut geen slecht lied.
Mia & Dion kunnen echt wel zingen, er zijn filmpjes en clips genoeg te vinden op het internet die dat bewijzen.
Meer filmpjes die laten zien dat ze allebei muzikaal zijn dan die twee optredens die ze hebben verprutst. Maar ja, dat is weinig sensationeel natuurlijk, dus dat wordt amper op de roeptoeters (insta, twitter) gedeeld.

De staging in Madrid en Amsterdam is niet maatgevend voor wat we in Liverpool te zien krijgen, want dat was een staging voor een zaal optreden en had een ander doel.
De middelmatige stagings van andere Nederlandse ESF inzendingen zijn eveneens niet maatgevend.
Er is nog steeds van alles mogelijk.
95% van de kijkers en televoters bij de eerste halve finale hebben alle juice over Mia en Dion niet meegekregen.
Met een goede staging en een goede uitvoering kunnen we nog steeds de finale halen.

Televoters gaan hier niet voor stemmen, zal ik vast als commentaar krijgen. De meesten niet nee. Maar er staan ontzettend veel lovende comments bij de videoclip. En niet geheel onterecht. Er zijn mensen die dit kunnen waarderen.
En als alles meezit, kan het muntje zomaar eens de goede kant op vallen.
Daar blijf ik op hopen.
Want we hebben geen NQ nodig, om AvroTros wakker te schudden; er gaat voor de selectie van 2024 echt wel wat veranderen.

Wat mij betreft blijft Cornald daar bij betrokken. Want zijn expertise vind je niet zomaar bij iemand anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 23-04-2023 22:34:45 ]
pi_208879997
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 20:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Cornald is als Sywert. Bij de eerste blik op zijn gezicht weet je dat er iets aan zijn persoon niet klopt. Je weet niet wat, maar er is iets mis. Gelukkig kan ik zeggen aan de goede kant van de geschiedenis te staan.
Ik vind jouw gezicht ook behoorlijk dubieus, eigenlijk.
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 22:23:46 #72
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208880257
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 21:42 schreef Cee het volgende:

[..]
Degene die Finland en Sloveni dit jaar als favoriet heeft nee inderdaad, die heeft er geen kijk op.
Al vind ik zelf ook dat Cornald moet blijven, weet niet of het houdbaar is voor de buitenwereld om hem aan te houden na ESF. Of dat nou wel of niet zo was dat de selectie voor het nummer van Duncan rigged was, het idee alleen al krijgen ze er niet meer uit, #ophef en alles. Denk dat hij juist wel visie heeft voor wat werkt op ESF. Maar dat de rest van de commissie meer remmend werkt qua keuzes. De keuze van de commissie in 2019 , 2020, (2021 regelde Jeangu zelf) 2022 waren allemaal singer song writers nummers met een "boodschap". Het werkt niet als je zo vaak hetzelfde stuurt. Cyprus stuurde na Eleni ook allemaal sexy dames met catchy nummer en choreografie en op een gegeven moment werkte dat ook een stuk minder.

Eric van Stade vond De Diepte een gewaagde keuze qua nummer. Jan Smit als hij commentaar geeft, raakt in een kramp van elk nummer dat iets buiten de veilige pop bubbel is. Nouja Jan is er zelf al uit gegaan. Liefst zie ik een compleet nieuwe commissie met Cornald en 5 nieuwe mensen, mensen die zelf muziek maken/produceren, dicht op de markt van nu zitten. Geen vriendjespolitiek. Weet niet wie een nieuwe Cornald zou kunnen zijn. AUB niet iemand met een kermissmaak zodat we weer terug bij af zijn.

En laten we eerlijk zijn Burning Daylight is ook geen slecht nummer perse, wel wat saai. Ik weet dat elke Gerda online ook zit te klagen over hoe het een kutnummer is, maar kom op. Internationaal vinden best wat mensen het wel mooi. Voor deze hele vocale traincrash stonden we als 8ste door naar de finale in onze semi. Ook niet heel wow, maar toch wel een sterke semi dus we hadden best nog wel ergens in het midden kunnen belanden in de finale.

Maar goed duidelijk dat Mia en Dion nog niet ver genoeg zijn. En eigenlijk is het ook wel zodanig dat je berhaupt afvraagt of ze dit echt live hebben gezongen voor de commissie. Ik heb er een beetje hard hoofd in dat het nog zo veel beter gaan worden (en dan ook charisma en chemie op het podium brengen), dat we nog door gaan. Ik reken de mensen om hun heen wel aan dat ze zo de voorbereiding in zijn gegaan. Burning Daylight is ook niet een makkelijk nummer en je kan wel uit de bocht schieten met zenuwen. Serieus met hun te doen nu met al die reacties.
pi_208880357
Misschien een optie als Cornald een adviserende rol krijgt, zonder stemrecht.
pi_208880588
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 21:42 schreef Cee het volgende:

[..]
Degene die Finland en Sloveni dit jaar als favoriet heeft nee inderdaad, die heeft er geen kijk op.
Laat het duidelijk zijn: ik ben niet tegen Cornald. Ook ik vind hem het beste wat Nederland op het Songfestival-vlak is overkomen de afgelopen 20 jaar.

Ik vind wel dat zijn plaat de laatste jaren wat blijft hangen met zijn constante verhaal over dat een nummer een boodschap moet hebben. Dat zal best, maar dat zorgt er ook voor dat je constant in dezelfde vijver met nummers vist. Is hij daar alleen verantwoordelijk voor? Hell no, maar hij is wel een van de constante factoren geweest in de selectieprocedure. En ik houd gewoon niet zo van die dubbelrol als vooraanstaand lid van de selectieprocedure en commentator.

Daarom zou een complete wisseling van de wacht in de selectiecommissie de boel wat opschudden. Zijn we dan zeker dat het beter wordt? Nope, maar ik zou een frisse wind in de selectieprocedure van harte toejuichen.
pi_208880741
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Al vind ik zelf ook dat Cornald moet blijven, weet niet of het houdbaar is voor de buitenwereld om hem aan te houden na ESF. Of dat nou wel of niet zo was dat de selectie voor het nummer van Duncan rigged was, het idee alleen al krijgen ze er niet meer uit, #ophef en alles. Denk dat hij juist wel visie heeft voor wat werkt op ESF. Maar dat de rest van de commissie meer remmend werkt qua keuzes. De keuze van de commissie in 2019 , 2020, (2021 regelde Jeangu zelf) 2022 waren allemaal singer song writers nummers met een "boodschap". Het werkt niet als je zo vaak hetzelfde stuurt. Cyprus stuurde na Eleni ook allemaal sexy dames met catchy nummer en choreografie en op een gegeven moment werkte dat ook een stuk minder.
Ik vind allemaal maar lastig. Als zwart op wit blijkt dat Duncan en zijn team carte blanche hebben gekregen, dan is het natuurlijk klaar voor alle commissieleden. En de schijn hebben ze dit jaar wel tegen, omdat er gevoelsmatig het n en ander niet ‘klopt’ aan hoe het dit jaar allemaal gaat. Maar waarschijnlijk blijft dat grotendeels gissen.

Voor wat Cornald betreft, is natuurlijk niemand onvervangbaar. Het is wel jammer dat een eventuele vervanger weer eerst alle beginnersfouten zal gaan maken, terwijl hij er nu eindelijk lekker in lijkt te zitten, na genoeg stomme dingen te hebben gedaan. Eerst gingen we om de winst meedoen met Esther en Glennis, in 2007 een oorverdovend zwijgen over de selectiemethode van Edsilia voor de liedjes van haar eigen partner, daarna werd Hind niet afgeremd met n van onze zwakste inzendingen ooit, weer later ruzie met de baas van de Tros, daarna ging Trijntje (met een liedje van Anouk!) nog eens voor de Top 10, en nog recenter de betekenisvolle act van Waylon, die gewoon echt niet kon. Al heb ik het idee dat zo ongeveer in het jaar van Douwe Bob het kwartje wel is gevallen van wat je nodig hebt. Niet alleen een overtuigende uitvoerende, maar ook een goed liedje, zie ook de correct negatieve houding richting de inzending van OG3NE.

Alleen blijven er wat structurele problemen, zoals dat we steeds dezelfde Radio 2-muziek sturen en dat we deze eeuw nog maar twee keer in de Top10 van de televoting zijn geraakt. Dat zie ik eigenlijk ook niet opgelost worden met de huidige selectiecommissie. En ik vrees er erg voor dat Jan vervangen gaat worden door iemand anders die vooral instemmend gaat knikken voor dezelfde soort inzendingen, dus dan is het misschien beter om eens grote schoonmaak te houden en anderen aan te stellen. Zo moeilijk moet het voor een muziekprofessional ook niet zijn om een stel demo’s te beoordelen op kwaliteit en onderzoek te doen naar wat recentelijk heeft gescoord in een TV-show als het ESF. Maar ik zou het ook nog steeds geen slecht idee vinden als de huidige selectiecommissie een voorselectie maakt (dat mag ook best een eindselectie zijn van 1 liedje) en dat dat resultaat dan beoordeeld wordt door een onbevooroordeelde internationale vakjury. Als wij hier zonder al te veel moeite na drie luisterbeurten kunnen concluderen dat Burning Daylight bij een goede uitvoering hooguit een nipte qualifier en daarna middenmoter is, zou je verwachten dat oud-deelnemers/delegatieleiders/componisten/enz. van over de grens dat oordeel ook kunnen vellen en dat het gewenst is en dat er nog even doorgezocht wordt naar iets beters. Met dan het verschil dat als het door zo’n onverdachte bron wordt gezegd, het wat meer indruk zal maken dan wanneer iemand het hier roept.

Maar alle aanpassingen wel binnen de huidige selectiemethode die gewoon prima werkt. Absoluut geen NSF of iets dergelijks natuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208880821
Waarom zou de commissie Duncan carte blanche hebben gegeven? In de voorbije jaren is die commissie al lang duidelijk geworden dat carte blanche geven echt niet altijd gunstig uitpakt (Trijntje, Og3ne, Waylon, Jeangu 2021) en hebben ze er daarom voor gekozen om daarvan af te stappen.
pi_208881002
Was er in het jaar van Joan ook geen internationale jurie? Waar uiteindelijk niks mee gedaan werd?
pi_208881387
Ach ja Joan de Indiaan..
En Sieneke, was ook een verschrikking, maar die zong tenminste niet vals.
pi_208881873
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 21:42 schreef Cee het volgende:

[..]
Degene die Finland en Sloveni dit jaar als favoriet heeft nee inderdaad, die heeft er geen kijk op.
Het probleem is dan misschien niet zozeer Cornald maar overige commissieleden die alleen kleinkunst en americana willen sturen.
pi_208881906
quote:
Opzettelijk vals zingen is heel moeilijk, dus dit is ontzettend knap gedaan.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_208882163

Echt ongekend. Typisch Nederlandse media: reageren op een 'incident' in plaats van opinie.
pi_208882177
word zo moe van al die negativiteit van de zijkant. Alle programma's hebben het er over
pi_208882506
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:42 schreef Aadrianus het volgende:
Waarom zou de commissie Duncan carte blanche hebben gegeven? In de voorbije jaren is die commissie al lang duidelijk geworden dat carte blanche geven echt niet altijd gunstig uitpakt (Trijntje, Og3ne, Waylon, Jeangu 2021) en hebben ze er daarom voor gekozen om daarvan af te stappen.
Of het volledig carte blanche was, weet ik natuurlijk niet. Maar Duncan was al lang met het lied bezig, in combinatie met de tweet over groot nieuws van Mia maanden van tevoren en de vraag of Jan-met-de-korte-Achternaam met dit liedje ook door de voorselectie was gekomen.

En bovenal vraag ik me ook af of dit nou echt het beste was van de 400 liedjes die zijn ingestuurd. Ongeacht of dat wel of niet het geval is, is dat zorgwekkend trouwens. Want of wij het goed vinden, is misschien nog af te doen als een kwestie van smaak. Maar bij een objectieve bron als de Eurojury zijn er halverwege de stemming maar 6 van de 37 landen met minder punten dan Nederland, een gedeelde 29e plaats nu. Dat is gewoon een heel serieus probleem en een indicatie dat het liedje zelf ook niet goed genoeg is*. En dat pleit er wat mij betreft dus voor om na de selectiecommissie nog een internationale jury een eindoordeel te laten vellen over n of meerdere beoogde inzendingen om zo’n scenario in de toekomst te voorkomen.

* De Eurojury geeft, zeker voor een land dat bovengemiddeld afhankelijk is van jurypunten als Nederland, een prima indicatie van de einduitslag. Zo ging het in voorgaande jaren:

2016: (Douwe Bob): 8e -> 11e op het ESF
2017 (OG3NE): 7e -> 11e op het ESF
2018 (Waylon): 19e -> 18e op het ESF
2019 (Duncan): 2e -> 1e op het ESF
2020 (Jeangu): 10e -> Geen ESF
2021 (Jeangu): 20e -> 23e op het ESF
2022 (S10): 9e -> 11e op het ESF
2023 (M&D): 29e, met nog 40% van de stemmende landen te gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208882549
Ik hoop dat Mia en Dion de media goed te kakken zet en iedereen die meedoet aan deze hetze door zo goed te zingen dat ze in ieder geval doorgaan.
Ze hebben heel wat vuil over zich heen gekregen en dat is grotendeels de schuld van de media die het telkens weer oprakelen waardoor john en gerda denken dat kunnen wij ook.

Ze hebben vals gezongen, er is weinig chemie op het podium maar moeten ze daardoor dag in dag uit zo door de mangel gehaald worden, ik vind het veels te veel.
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 10:00:12 #85
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208882672
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Of het volledig carte blanche was, weet ik natuurlijk niet. Maar Duncan was al lang met het lied bezig, in combinatie met de tweet over groot nieuws van Mia maanden van tevoren en de vraag of Jan-met-de-korte-Achternaam met dit liedje ook door de voorselectie was gekomen.

En bovenal vraag ik me ook af of dit nou echt het beste was van de 400 liedjes die zijn ingestuurd. Ongeacht of dat wel of niet het geval is, is dat zorgwekkend trouwens. Want of wij het goed vinden, is misschien nog af te doen als een kwestie van smaak. Maar bij een objectieve bron als de Eurojury zijn er halverwege de stemming maar 6 van de 37 landen met minder punten dan Nederland, een gedeelde 29e plaats nu. Dat is gewoon een heel serieus probleem en een indicatie dat het liedje zelf ook niet goed genoeg is*. En dat pleit er wat mij betreft dus voor om na de selectiecommissie nog een internationale jury een eindoordeel te laten vellen over n of meerdere beoogde inzendingen om zo’n scenario in de toekomst te voorkomen.

* De Eurojury geeft, zeker voor een land dat bovengemiddeld afhankelijk is van jurypunten als Nederland, een prima indicatie van de einduitslag. Zo ging het in voorgaande jaren:

2016: (Douwe Bob): 8e -> 11e op het ESF
2017 (OG3NE): 7e -> 11e op het ESF
2018 (Waylon): 19e -> 18e op het ESF
2019 (Duncan): 2e -> 1e op het ESF
2020 (Jeangu): 10e -> Geen ESF
2021 (Jeangu): 20e -> 23e op het ESF
2022 (S10): 9e -> 11e op het ESF
2023 (M&D): 29e, met nog 40% van de stemmende landen te gaan.
Ja, Eurojury is vaak best een goede voorspeller van wat de juries doen op het ESF. Nog wel los van wat er live gebeurd want er zijn altijd wel landen die het een stuk beter doen vanwege een goede staging of goede live vocals of landen die er toch wat doorzakken live. Eurojury is wel op basis van onze studioversie en die punten zijn al gegeven voor de ophef, in hoeverre ze dat in het buitenland berhaupt mee krijgen. Ik had nog wel gedacht dat we enkel qua nummer nog wel rond 15-20 zouden komen. Maar goed, ook nog 40% van de stemmen die moeten komen.
  ESF Reporter maandag 24 april 2023 @ 10:10:28 #86
87554 Cee
Welluk?
pi_208882751
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:09 schreef linebear het volgende:
word zo moe van al die negativiteit van de zijkant. Alle programma's hebben het er over
Ik negeer het nu ook maar gewoon. Het is me de tijd niet waard, eveneens de hap-hap-posts van de dagjesmensen. Heerlijk voor de bloeddruk!
pi_208882784
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 10:10 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik negeer het nu ook maar gewoon. Het is me de tijd niet waard, eveneens de hap-hap-posts van de dagjesmensen. Heerlijk voor de bloeddruk!
mee eens :)
pi_208882811
Jammer dat een slechte act (of een act waar nog teveel aan gesleuteld moet worden), zoveel aandacht krijgt maar de goede acts van de afgelopen jaren ook alleen maar konden rekenen op gezeik, sceptici en flauwe, herhalende grappen en opmerkingen.
Wat hebben ze allemaal een lol. Waarschijnlijk voelen ze zich erg deskundig. :')
Jammer voor de liefhebbers die er elk jaar naar uitkijken.
pi_208882850
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, Eurojury is vaak best een goede voorspeller van wat de juries doen op het ESF. Nog wel los van wat er live gebeurd want er zijn altijd wel landen die het een stuk beter doen vanwege een goede staging of goede live vocals of landen die er toch wat doorzakken live. Eurojury is wel op basis van onze studioversie en die punten zijn al gegeven voor de ophef, in hoeverre ze dat in het buitenland berhaupt mee krijgen. Ik had nog wel gedacht dat we enkel qua nummer nog wel rond 15-20 zouden komen. Maar goed, ook nog 40% van de stemmen die moeten komen.
We staan ook prompt in de Top 3 van Frankrijk, dus ze lezen blijkbaar weer mee :P

Maar goed, of we nu 23e of 31e worden, boeit ook niet zo precies. Het punt is toch vooral dat je liedjes die er in dit deelnemersveld niet in slagen om in aanmerking te komen voor het linkerrijtje bij de jury er op voorhand uit zou moeten filteren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 10:23:01 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208882884
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 10:14 schreef vencodark het volgende:
Jammer dat een slechte act (of een act waar nog teveel aan gesleuteld moet worden), zoveel aandacht krijgt maar de goede acts van de afgelopen jaren ook alleen maar konden rekenen op gezeik, sceptici en flauwe, herhalende grappen en opmerkingen.
Wat hebben ze allemaal een lol. Waarschijnlijk voelen ze zich erg deskundig. :')
Jammer voor de liefhebbers die er elk jaar naar uitkijken.
Je moet eens op social media gaan, dan heb je nog regelmatig beet op een of andere Gerda. "Je kan toch alleen winnen als je slecht zingt want iedereen zingt slecht!" "Het is al jaren een oostblok feestje" "Nederland zal wel niet winnen, want je kan alleen winnen als je transgender bent!" "Het is kutnummer en Duncan kan ook niks, Frizzle Sizzle en Ben Cramer dat waren pas leuke acts" "Van wie hoor je nog iets na het songfestival?" "Ze moeten de Elvis impersonator sturen van VI want Johan Derksen zei dat dat wel het songfestival zou winnen" "Mia en Dion moeten niet zeuren, ze verdienen deze reacties gewoon na het vals zingen"

:')
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 10:29:11 #91
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208882932
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]
We staan ook prompt in de Top 3 van Frankrijk, dus ze lezen blijkbaar weer mee :P

Maar goed, of we nu 23e of 31e worden, boeit ook niet zo precies. Het punt is toch vooral dat je liedjes die er in dit deelnemersveld niet in slagen om in aanmerking te komen voor het linkerrijtje bij de jury er op voorhand uit zou moeten filteren.
Nog een extra probleem is dat de semi's dit jaar volledig televote zijn. Laten we zeggen dat Ierland en Azerbaijan ook wel kansloos zijn (al kan er altijd nog een verrassing komen) in onze semi. Zelfs met niet valse vocals zie ik ons eigenlijk niet boven de rest eindigen in de semi. Als ik kijk naar de bookies en wie rond ons staan voor kwalificatie in deze semi Portugal, Letland en Malta zijn toch veel leukere inzendingen voor de televote? En van die 3 en Nederland zou er dan maar 1 door kunnen gaan eventueel. Tenzij we andere negatieve verrassingen krijgen van de nummers die een stuk hoger staan bij de bookies.
pi_208883256
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Nog een extra probleem is dat de semi's dit jaar volledig televote zijn. Laten we zeggen dat Ierland en Azerbaijan ook wel kansloos zijn (al kan er altijd nog een verrassing komen) in onze semi. Zelfs met niet valse vocals zie ik ons eigenlijk niet boven de rest eindigen in de semi. Als ik kijk naar de bookies en wie rond ons staan voor kwalificatie in deze semi Portugal, Letland en Malta zijn toch veel leukere inzendingen voor de televote? En van die 3 en Nederland zou er dan maar 1 door kunnen gaan eventueel. Tenzij we andere negatieve verrassingen krijgen van de nummers die een stuk hoger staan bij de bookies.
Dat is de andere kant van de medaille inderdaad. Naast de Gerda's die vol goede ideen zitten hoe je op het ESF van 1986 de Top 15 kan halen, krijg je straks ook van die zelfverklaard muziekdeskundigen, die het Nederlandse en Zweedse liedje een paar keer op de radio hebben gehoord en de rest nog nooit, en dan ook constateren na de semi dat alleen Nederland en Zweden kwaliteit stuurden en de rest 'circus' was, met uiteraard Kroati als schandalige qualifier. Terwijl je het dat 'domme publiek' toch moeilijk kwalijk kan nemen dat ze een lollige inzending van Malta of zoiets als Portugal meer waarderen dan ons liedje.

Hopelijk wordt er, ongeacht de uitslag, ook een uitslag van de back-up jury en gecombineerde score volgens het systeem van voorgaande jaren bekendgemaakt. Dan weten we in elk geval na afloop hoe het bij de experts die er over gaan in de smaak viel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208883565
Zo’n Boulevard en Aran ook h. Met uitgestreken smoel verkondigen dat je het zo erg vindt van Joan Franka, dat ze schandalig behandeld is en blah blah en dan vervolgens zelf onze kandidaten van dit jaar net zo belachelijk maken, pesten en natrappen door er elke dag een net zo vals item aan te wijden waarbij zelfs een Rita Ora, buitenlandse pers, Ilse DeLange en weet ik veel wie nog meer bij worden gehaald, want hi-ha-ho wat was het vals gezongen.
Ik vind de berichtgeving nog valser dan de twee optredens van Mia en Dion. _O-
Het waren alleen maar twee slechte optredens h. De wereld vergaat niet. Ik erger me echt mateloos aan dit hele Nederlandse Eurovisiejaar. :')
pi_208883858
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 10:10 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik negeer het nu ook maar gewoon. Het is me de tijd niet waard, eveneens de hap-hap-posts van de dagjesmensen. Heerlijk voor de bloeddruk!
Die houding doet mij sterk denken aan de Wii U en Nintendo fans die de Wii U bleven verdedigen. Iedereen kon zien dat de Wii U een mega flop was en toch waren er altijd Nintendo fans die vol bleven houden dat het allemaal wel mee viel.

Als er niets veranderd met de selectie procedure en iedereen positief blijft blijven we inzendingen krijgen als deze of Jeangu Macrooy.

Het nationale songfestival moet niet terug keren maar zoals het nu gaat werkt ook niet. Ik merk op buitenlandse fora dat onze inzending het lachertje is
  ESF Reporter maandag 24 april 2023 @ 12:05:30 #95
87554 Cee
Welluk?
pi_208883891
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 12:01 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Die houding doet mij sterk denken aan de Wii U en Nintendo fans die de Wii U bleven verdedigen.
Ik verdedig toch helemaal niks?

Ik ben die non-stop bagger die rubrieken als shownieuws en juicekanalen de wereld in blijft pompen gewoon beu.
pi_208883898
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 12:01 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Die houding doet mij sterk denken aan de Wii U en Nintendo fans die de Wii U bleven verdedigen. Iedereen kon zien dat de Wii U een mega flop was en toch waren er altijd Nintendo fans die vol bleven houden dat het allemaal wel mee viel.

Als er niets veranderd met de selectie procedure en iedereen positief blijft blijven we inzendingen krijgen als deze of Jeangu Macrooy.

Het nationale songfestival moet niet terug keren maar zoals het nu gaat werkt ook niet. Ik merk op buitenlandse fora dat onze inzending het lachertje is
Niemand zegt hier dat het wel meevalt. Iedereen weet dat de procedure in de toekomst anders moet.
We zeggen dat het belachelijk en schandalig is om mensen een week lang continu door het slijk te halen omdat er niet zuiver is gezongen op twee feestjes. :)
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 12:11:48 #97
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208883942
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 12:01 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Als er niets veranderd met de selectie procedure en iedereen positief blijft blijven we inzendingen krijgen als deze of Jeangu Macrooy.

Het nationale songfestival moet niet terug keren maar zoals het nu gaat werkt ook niet. Ik merk op buitenlandse fora dat onze inzending het lachertje is
Birth of a New Age is helemaal nooit geselecteerd door de commissie. Die hebben Jeangu enkel een tweede kans gegeven omdat vanwege covid het ESF niet doorging en Grow niet mee mocht naar 2021.
En ik zou niet zeggen dat wij nu het "lachertje" zijn, dat is toch echt Polen. Ook kregen eerder Ierland, San Marino en Belgie best veel shit over hun heen van de buitenlandse fans.
Ik zie vooral hilariteit dat er zoveel ophef is. Maar niemand zal ontkennen dat de vocals slecht zijn en er weinig chemie lijkt te zijn.
pi_208883979
Estland 🇪🇪 gaat deze winnen.
pi_208884122
Alles gaat mis bij het goedkeuren van dit nummer en desbetreffende artiesten, het helpt ook niet mee dat ze niet erg sympathiek overkomen maar om ze nu zo belachelijk te maken overal gaat ook te ver
pi_208886402
Duitsers die ons ineens uit gaan lachen, na al hun kwaliteitsinzendingen, wtf! :(
pi_208886547
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 14:55 schreef Em31 het volgende:
Duitsers die ons ineens uit gaan lachen, na al hun kwaliteitsinzendingen, wtf! :(
[ afbeelding ]
Dat zou Ilse nooit doen :(
  maandag 24 april 2023 @ 15:04:14 #102
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208886550
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 14:55 schreef Em31 het volgende:
Duitsers die ons ineens uit gaan lachen, na al hun kwaliteitsinzendingen, wtf! :(
[ afbeelding ]
Waarom heb ik daar dan elders nog nergens een fragment van gezien? Was anders echt al wel op Twitter opgedoken :')

Die Yvonne is minstens zo erg in ophitsen en afzeiken van de act op een pre-party als Aran.
  maandag 24 april 2023 @ 15:07:50 #103
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208886600
Ik ben toch wel heel benieuwd wat er de afgelopen dagen nu allemaal achter de schermen is gebeurd bij AVROTROS :D
pi_208886630
Ja dit is die show waar Marco Mengoni ook was. Die presentator zegt het wel in het filmpje, maar Ilse lacht denk ik nou niet echt met de intentie die Yvonne suggereert. _O- meer op zo’n typische Ilse manier. :+
  maandag 24 april 2023 @ 15:11:42 #105
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208886654
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 15:10 schreef Em31 het volgende:
Ja dit is die show waar Marco Mengoni ook was. Die presentator zegt het wel in het filmpje, maar Ilse lacht denk ik nou niet echt met de intentie die Yvonne suggereert. _O- meer op zo’n typische Ilse manier. :+
Ah, gewoon weer ophitserij dus. Weten we dat ook weer :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 april 2023 @ 15:13:19 #106
163650 Greys
pi_208886671
Weet je ik nog het ergste vindt eigenlijk? Dat dit soort roddelheksen als yvonne dus precies krijgen wat ze willen. Boze esf fans en hl veel aandacht. Omdat iedereen het deelt met 'kijk eens wat ze nu weer voor lelijks zegt'. Zij en haar verdienmodel lachen zich dood. Net als Aran om z'n clicks.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208886691
Oh sorry hoor :+ ik bedoelde het vooral als grapje richting die Duitser die ons ineens uit gaat lachen.
  maandag 24 april 2023 @ 15:18:28 #108
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208886733
https://www.zdf.de/show/die-giovanni-zarrella-show

Rond 59:30 het desbetreffende fragment.
  maandag 24 april 2023 @ 15:20:23 #109
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208886760
Oh joh, dit duurt nog geen 10 seconden dat het hierover gaat lol :')
  maandag 24 april 2023 @ 15:41:47 #110
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_208886997
we moeten blij zijn als ze de Finale niet halen, er zijn veel Europeanen die de halve finales niet kijken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 april 2023 @ 15:52:43 #111
163650 Greys
pi_208887094
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 15:15 schreef Em31 het volgende:
Oh sorry hoor :+ ik bedoelde het vooral als grapje richting die Duitser die ons ineens uit gaat lachen.
Oh nee joh, geen enkele sorry nodig haha. Ik snap namelijk best dat het gedeeld wordt. Ik gun die feeks de aandacht alleen gewoon totaal niet. Dus dubbel gevoel. (Denk dat iedereen het zo voelt, jij zelf ook. :D)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208887118
Het duo zou een charme offensief kunnen gaan doen maar klagen vooral om de negatieve aandacht wat averechts werkt
  maandag 24 april 2023 @ 15:56:47 #113
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208887137
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:55 schreef Cupfighter het volgende:
Het duo zou een charme offensief kunnen gaan doen maar klagen vooral om de negatieve aandacht wat averechts werkt
Waar zie jij ze klagen? Ze hebben nog nergens echt zelf gereageerd toch?
Koel en donker bewaren
  maandag 24 april 2023 @ 15:59:10 #114
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208887176
Mia en Dion hebben hier juist alles behalve op gereageerd.
pi_208887267
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:07 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben toch wel heel benieuwd wat er de afgelopen dagen nu allemaal achter de schermen is gebeurd bij AVROTROS :D

(Ja, Duncan was immers jarig)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208887279
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:07 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben toch wel heel benieuwd wat er de afgelopen dagen nu allemaal achter de schermen is gebeurd bij AVROTROS :D
On-topic denk ik niet zo heel veel. Er zal een plan zijn gemaakt voor Liverpool, en nu kunnen zij weinig meer doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 24 april 2023 @ 16:07:29 #117
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208887280
quote:
9s.gif Op maandag 24 april 2023 16:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
(Ja, Duncan was immers jarig)
Gezellig
pi_208887347
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 15:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh nee joh, geen enkele sorry nodig haha. Ik snap namelijk best dat het gedeeld wordt. Ik gun die feeks de aandacht alleen gewoon totaal niet. Dus dubbel gevoel. (Denk dat iedereen het zo voelt, jij zelf ook. :D)
Ohja dat snap ik. :Y Soms kan het zeiken en zeuren hier op Boulevard en de juicekanalen etc. ook wel heerlijk zijn. Uiteindelijk hebben we gelukkig niet zoveel invloed hier. :P
pi_208887381
Wel benieuwd of ze vrijdag nog in die laatste aflevering van A Little Bit More zitten.

Vorig jaar hadden ze daar nog een heel ding van gemaakt met S10 en Joep Beving in die rijdende vrachtwagen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 april 2023 @ 16:22:29 #120
163650 Greys
pi_208887486
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 16:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ohja dat snap ik. :Y Soms kan het zeiken en zeuren hier op Boulevard en de juicekanalen etc. ook wel heerlijk zijn. Uiteindelijk hebben we gelukkig niet zoveel invloed hier. :P
Ja het gezamenlijke (en terechte!) mekkeren op dat soort types is inderdaad wel weer lekker en therapeutisch. _O-

Dat ze er maar lekker in stikken, in de clicks verdiend met haat. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter maandag 24 april 2023 @ 16:28:01 #121
87554 Cee
Welluk?
pi_208887544
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:55 schreef Cupfighter het volgende:
Het duo zou een charme offensief kunnen gaan doen maar klagen vooral om de negatieve aandacht wat averechts werkt
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:41 schreef KingRadler het volgende:
we moeten blij zijn als ze de Finale niet halen, er zijn veel Europeanen die de halve finales niet kijken.
Al die ongenformeerde takes van dagjesmensen hier ook, ergens toch wel lachen, al is het niet op de manier die ze bedoelen. _O-
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 16:30:28 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_208887570
Heb echt zo met ze te doen.
  maandag 24 april 2023 @ 16:33:20 #123
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208887591
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 16:15 schreef Em31 het volgende:
Wel benieuwd of ze vrijdag nog in die laatste aflevering van A Little Bit More zitten.

Vorig jaar hadden ze daar nog een heel ding van gemaakt met S10 en Joep Beving in die rijdende vrachtwagen.
Oeh ja dat was tof! Al is het wel typisch voor dit ESF-seizoen als AVROTROS dit jaar niet mee zou doen _O-
  maandag 24 april 2023 @ 16:34:01 #124
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208887596
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
On-topic denk ik niet zo heel veel. Er zal een plan zijn gemaakt voor Liverpool, en nu kunnen zij weinig meer doen.
Mediatraining voor als ze tegenover specifiek Aran staan :D
pi_208887603
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:45 schreef Sorella het volgende:
Ze hebben heel wat vuil over zich heen gekregen en dat is grotendeels de schuld van de media die het telkens weer oprakelen waardoor john en gerda denken dat kunnen wij ook.
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Je moet eens op social media gaan, dan heb je nog regelmatig beet op een of andere Gerda.
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Naast de Gerda's die vol goede ideen zitten
ik hep alleen gezegd dat Sieneke in ieder geval niet vals zong maar dat hep iedereen kunne horen dus waarom jullie mij er nu weer steeds bij halen snap ik niet ik vin het ook zielig voor hunnie hoor maar mesgien komt het allemaal nog goed he kan toch???!?
pi_208887632
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 16:28 schreef Cee het volgende:

[..]
[..]
Al die ongenformeerde takes van dagjesmensen hier ook, ergens toch wel lachen, al is het niet op de manier die ze bedoelen. _O-
Vreemd dat je mij een dagjesmens noemt terwijl ik een liefhebber ben van het EVS maar kritiek mag dus blijkbaar niet van jou
  maandag 24 april 2023 @ 16:38:29 #127
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208887641
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Vreemd dat je mij een dagjesmens noemt terwijl ik een liefhebber ben van het EVS maar kritiek mag dus blijkbaar niet van jou
Laat dan zien waar ze geklaagd hebben over de negatieve aandacht, ik wacht.
Koel en donker bewaren
pi_208887659
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:38 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Laat dan zien waar ze geklaagd hebben over de negatieve aandacht, ik wacht.
Ik heb zoveel gelezen op social media maar met name Mia blijkt nogal pissig terug te reageren op de kritiek
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 16:40:44 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208887675
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb zoveel gelezen op social media maar met name Mia blijkt nogal pissig terug te reageren op de kritiek
Ik heb volgens mij nergens gezien dat Mia reageerde op social media?
  ESF Reporter maandag 24 april 2023 @ 16:41:43 #130
87554 Cee
Welluk?
pi_208887685
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Vreemd dat je mij een dagjesmens noemt terwijl ik een liefhebber ben van het EVS maar kritiek mag dus blijkbaar niet van jou
Je leest m’n post niet goed.
Waar staat dat het niet mag?
pi_208887709
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 16:41 schreef Cee het volgende:

[..]
Je leest m’n post niet goed.
Waar staat dat het niet mag?
Staat nergens maar zo komt het wel over eerlijk gezegd
  ESF Reporter maandag 24 april 2023 @ 16:43:34 #132
87554 Cee
Welluk?
pi_208887722
Nou zo bedoel ik het niet.
Ging er meer over dat je zegt dat ze klagen dat ze kritiek hebben terwijl ze dat (nog) nergens hebben gedaan.
pi_208887738
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 16:43 schreef Cee het volgende:
Nou zo bedoel ik het niet.
Oke gelukkig :)
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 16:44:57 #134
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208887746
@Cupfighter heb jij al favorieten van de andere landen?
  maandag 24 april 2023 @ 16:46:07 #135
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208887765
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 16:15 schreef Em31 het volgende:
Wel benieuwd of ze vrijdag nog in die laatste aflevering van A Little Bit More zitten.

Vorig jaar hadden ze daar nog een heel ding van gemaakt met S10 en Joep Beving in die rijdende vrachtwagen.
Vrijdag de laatste al ?

Het zou echt heel leuk zijn als ze meedoen. A Little Bit More is echt zo goed en leuk gemaakt.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 16:48:52 #136
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208887795
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:46 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Vrijdag de laatste al ?

Het zou echt heel leuk zijn als ze meedoen. A Little Bit More is echt zo goed en leuk gemaakt.
Vrees toch dat hun een van de enkele artiesten zouden zijn die niet meedoen daaraan. Wel jammer dat ze dit soort momenten een beetje missen ook. Ook bij de pre parties in Madrid en Amsterdam waar ze wel waren, zie je alle artiesten met elkaar gezellig doen en challenges enzo. Mia en Dion zie daar ook niet echt meedoen. Lijkt misschien onbenullig dat soort online content, maar toch maakt de artiesten wat toegankelijker voor de buitenwereld.
pi_208887806
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:44 schreef Momo het volgende:
@:Cupfighter heb jij al favorieten van de andere landen?
Noorwegen is mijn favoriet maar Zweden zal wel gaan winnen denk ik
  maandag 24 april 2023 @ 16:51:05 #138
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208887817
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Vrees toch dat hun een van de enkele artiesten zouden zijn die niet meedoen daaraan. Wel jammer dat ze dit soort momenten een beetje missen ook. Ook bij de pre parties in Madrid en Amsterdam waar ze wel waren, zie je alle artiesten met elkaar gezellig doen en challenges enzo. Mia en Dion zie daar ook niet echt meedoen. Lijkt misschien onbenullig dat soort online content, maar toch maakt de artiesten wat toegankelijker voor de buitenwereld.
Ik blijf het zo vaag vinden dat Nederland vaak niet meedoet aan de online content die je gewoon vanuit eigen land kan maken :{
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 16:52:45 #139
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208887833
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:51 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik blijf het zo vaag vinden dat Nederland vaak niet meedoet aan de online content die je gewoon vanuit eigen land kan maken :{
Ik hoorde GJ @CrazyDutchPunk en Marco vertellen in de Ding-a-Dong podcast dat er sinds dit jaar iemand anders zit op het hele mediagebeuren rond het ESF in Nederland. Weet niet of het misschien daar mee te maken heeft of dat het een eigen plan is van team Mia en Dion?
pi_208887892
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:34 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Mediatraining voor als ze tegenover specifiek Aran staan :D
Zo’n rollenspel dat Dion dan Aran is en Mia haar bloeddruk onder controle moet houden enzo :P

Al is dat nog wel enigszins te trainen. Ik heb nu al met ze te doen als ze zich niet kwalificeren en ze daarna het genot hebben live in de uitzending van OP1 te komen. Dat ze aan de presentatoren en ESF-duiders in de studio Hind en Flappie Wijnen mogen uitleggen waar het misgegaan is, en andere gasten aan tafel van het kaliber Rutger Castricum en Mona Keijzer zich er ook tegenaan gaan bemoeien en dat gesprek alle kanten opvliegt :'(
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208887903
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:33 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Oeh ja dat was tof! Al is het wel typisch voor dit ESF-seizoen als AVROTROS dit jaar niet mee zou doen _O-
Het zou inderdaad helemaal bij dit jaar passen ja. _O-
pi_208887907
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:46 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Vrijdag de laatste al ?

Het zou echt heel leuk zijn als ze meedoen. A Little Bit More is echt zo goed en leuk gemaakt.
Ik dacht drie keer! En dan beginnen de repetities. Of heb ik dat zelf verzonnen :P
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 16:59:23 #143
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208887915
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 16:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik dacht drie keer! En dan beginnen de repetities. Of heb ik dat zelf verzonnen :P
Nee 3 keer, misschien komt er nog een verrassing voor ons. Zouden ze eigenlijk best wel nodig hebben een versie van Burning Daylight gewoon goed gezongen in een ruimte zonder bewerking of wat. Of een cover goed gezongen door beide.
pi_208887935
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik hoorde GJ @:CrazyDutchPunk en Marco vertellen in de Ding-a-Dong podcast dat er sinds dit jaar iemand anders zit op het hele mediagebeuren rond het ESF in Nederland. Weet niet of het misschien daar mee te maken heeft of dat het een eigen plan is van team Mia en Dion?
Ben me dit jaar voor het eerst pas echt bewust van de verschillende teams eigenlijk. De commissie, dan een team van de AVROTROS met de HoD waar de commissie blijkbaar niets van weet en dan nog het team rond Mia en Dion.

Af en toe vraag ik me wel af waar hier precies dingen worden tegengehouden. Bijv. wie besloten heeft dat ze die eerste avond in Madrid afwezig waren. En of er in hun eigen team eigenlijk wel iemand is die het allemaal goed afstemt met de AVROTROS. :+
pi_208887945
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee 3 keer, misschien komt er nog een verrassing voor ons. Zouden ze eigenlijk best wel nodig hebben een versie van Burning Daylight gewoon goed gezongen in een ruimte zonder bewerking of wat. Of een cover goed gezongen door beide.
Ja dat dacht ik ook. Alleen zijn een paar artiesten al meerdere keren langsgekomen, je zou zeggen dat ze er dan ook al een keer in hadden gezeten.
  maandag 24 april 2023 @ 17:04:32 #146
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208887955
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 16:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik dacht drie keer! En dan beginnen de repetities. Of heb ik dat zelf verzonnen :P
Drie keer inderdaad.

quote:
Get ready for Eurovision... A Little Bit More! The Eurovision spin-off show that features exclusive performances from the Liverpool 2023 participants.

The ‘Class of ‘23’ were tasked to submit reworked or remixed versions of their Eurovision entries; original material; and cover versions of their favourite songs. The results are now in and will be introduced by a different Eurovision legend each week over the next three weeks in a series of one-hour shows.

Episode 1 - Friday 14 April, 20:00 CEST
Episode 2 - Friday 21 April, 20:00 CEST
Episode 3 - Friday 28 April, 20:00 CEST

There are nearly 70 exclusive performances in total, with each song being released as a stand-alone video in the week following the episode premiere.

The theme tune for Eurovision... A Little Bit More is a version of Te Deum reimagined by pop producers The Alias, who wrote the original theme to the 'Idol' TV franchise and have produced for pop legends including Cheryl, Demi Lovato, Little Mix, S Club and Steps!

Presenter: XXXXXXX XXXXXXXXXX
Editor: Chris Fox
Theme: The Alias
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 17:06:34 #147
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208887973
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:03 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik ook. Alleen zijn een paar artiesten al meerdere keren langsgekomen, je zou zeggen dat ze er dan ook al een keer in hadden gezeten.
Ze zaten niet in de trailer ervoor, maar goed daar kunnen ze ook niet 30+ artiesten in kwijt. De Sloveense inzending Joker Out komt zo weer met een kleine docu achter de schermen van alle pre parties meestal ongeveer 10 minuten. Dit keer Amsterdam. Eens kijken of we dan weer leven van hun zien eventueel.

  maandag 24 april 2023 @ 17:15:53 #148
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208888046
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze zaten niet in de trailer ervoor, maar goed daar kunnen ze ook niet 30+ artiesten in kwijt. De Sloveense inzending Joker Out komt zo weer met een kleine docu achter de schermen van alle pre parties meestal ongeveer 10 minuten. Dit keer Amsterdam. Eens kijken of we dan weer leven van hun zien eventueel.

Ik weet niet of ze hierin te zien zullen zijn, maar we weten in elk geval wel dat ze leuk contact hebben met Teya en Salena.

En uit eerdere interviews dat ze met onder meer Remo Forrer en Alessandra hebben gepraat.

Da's het minste wat we weten :D
pi_208888085
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik hoorde GJ @:CrazyDutchPunk en Marco vertellen in de Ding-a-Dong podcast dat er sinds dit jaar iemand anders zit op het hele mediagebeuren rond het ESF in Nederland. Weet niet of het misschien daar mee te maken heeft of dat het een eigen plan is van team Mia en Dion?
Ik zag telkens bij interviews wel een mevrouw wat bozig rond Mia en Dion lopen: zo van 'en nu stoppen, wegwezen hier'.
pi_208888349
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Vrees toch dat hun een van de enkele artiesten zouden zijn die niet meedoen daaraan. Wel jammer dat ze dit soort momenten een beetje missen ook. Ook bij de pre parties in Madrid en Amsterdam waar ze wel waren, zie je alle artiesten met elkaar gezellig doen en challenges enzo. Mia en Dion zie daar ook niet echt meedoen. Lijkt misschien onbenullig dat soort online content, maar toch maakt de artiesten wat toegankelijker voor de buitenwereld.
Laten we eerlijk zijn, ze kunnen op dit moment eigenlijk niks doen, zonder er negatieve kritiek op te krijgen online.

Doen ze er niet aan mee, dan is het: zie je wel, ze zijn te laf, ze schamen zich kapot, ze hebben helemaal geen zin meer om naar Liverpool te gaan omdat ze toch al weten dat ze voor schut staan, daarom durven ze het niet aan om hun gezicht te laten zien bij A Little Bit More. En gelukkig maar, want we hoeven ze ook niet te zien, we zien liever echte goede artiesten.

Gaan ze wel, dan is het: O kijk nou, ze zijn wanhopig en denken dat ze op deze manier nog punten kunnen scoren, wat een zieligerds, blijf toch weg bij een programma waar je niks te zoeken hebt, besteed je tijd liever om zangles te nemen, niet dat het iets uitmaakt, ze gaan sowieso af als een gieter in Liverpool. En wij als Nederland worden er nog jaren op aangekeken. We schamen ons allemaal voor ze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 24-04-2023 17:50:38 ]
pi_208888369
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik hoorde GJ @:CrazyDutchPunk en Marco vertellen in de Ding-a-Dong podcast dat er sinds dit jaar iemand anders zit op het hele mediagebeuren rond het ESF in Nederland. Weet niet of het misschien daar mee te maken heeft of dat het een eigen plan is van team Mia en Dion?
Ik mag hopen dat die iemand er niet lang meer zal zitten 😊
pi_208888405
Foutje, bedankt.
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 18:00:29 #153
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208888523
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:44 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn, ze kunnen op dit moment eigenlijk niks doen, zonder er negatieve kritiek op te krijgen online.

Doen ze er niet aan mee, dan is het: zie je wel, ze zijn te laf, ze schamen zich kapot, ze hebben helemaal geen zin meer om naar Liverpool te gaan omdat ze toch al weten dat ze voor schut staan, daarom durven ze het niet aan om hun gezicht te laten zien bij A Little Bit More. En gelukkig maar, want we hoeven ze ook niet te zien, we zien liever echte goede artiesten.

Gaan ze wel, dan is het: O kijk nou, ze zijn wanhopig en denken dat ze op deze manier nog punten kunnen scoren, wat een zieligerds, blijf toch weg bij een programma waar je niks te zoeken hebt, besteed je tijd liever om zangles te nemen, niet dat het iets uitmaakt, ze gaan sowieso af als een gieter in Liverpool. En wij als Nederland worden er nog jaren op aangekeken. We schamen ons allemaal voor ze.
Voor de Yvonne´s, Arans en Johan Derksen van deze wereld wel, maar voor een gedeelte van het volk zouden ze wel kunnen laten zien dat ze wel het nummer kunnen zingen :)
  maandag 24 april 2023 @ 18:09:43 #154
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208888620
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor de Yvonne´s, Arans en Johan Derksen van deze wereld wel, maar voor een gedeelte van het volk zouden ze wel kunnen laten zien dat ze wel het nummer kunnen zingen :)
berhaupt is het wel zo netjes om je voor te stellen aan mensen die je gaat vertegenwoordigen.
  maandag 24 april 2023 @ 18:12:45 #155
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208888646
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:44 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn, ze kunnen op dit moment eigenlijk niks doen, zonder er negatieve kritiek op te krijgen online.

Doen ze er niet aan mee, dan is het: zie je wel, ze zijn te laf, ze schamen zich kapot, ze hebben helemaal geen zin meer om naar Liverpool te gaan omdat ze toch al weten dat ze voor schut staan, daarom durven ze het niet aan om hun gezicht te laten zien bij A Little Bit More. En gelukkig maar, want we hoeven ze ook niet te zien, we zien liever echte goede artiesten.

Gaan ze wel, dan is het: O kijk nou, ze zijn wanhopig en denken dat ze op deze manier nog punten kunnen scoren, wat een zieligerds, blijf toch weg bij een programma waar je niks te zoeken hebt, besteed je tijd liever om zangles te nemen, niet dat het iets uitmaakt, ze gaan sowieso af als een gieter in Liverpool. En wij als Nederland worden er nog jaren op aangekeken. We schamen ons allemaal voor ze.
Een eventuele deelname aan A Little Bit More! is al weken geleden opgenomen.

Denk niet dat je bij de EBU kan aankomen dat je ineens wel wilt meedoen, als dat nog niet het geval was.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208888736
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor de Yvonne´s, Arans en Johan Derksen van deze wereld wel, maar voor een gedeelte van het volk zouden ze wel kunnen laten zien dat ze wel het nummer kunnen zingen :)
Als ze dat laten zien (waar ik zeker in geloof) dan wordt vast geroepen dat het fake is, of dat er een leger achtergrond zangers buiten beeld hun best doen, of dat ze playbacken. En dan zijn er ook vast weer allerlei mensen die dat nog geloven ook.

Van mij mogen ze lekker in de luwte hun act voor Liverpool scherp krijgen. Daar is het toch allemaal voor bedoeld. Maar ik denk niet dat Mia & Dion hier later op terug zullen kijken en zullen zeggen (zoals veel andere eerdere deelnemers) dat het de mooiste tijd van hun leven was. En daar hadden ze toch wel op gehoopt toen ze hier aan begonnen. Waar het ook is fout gegaan, het is en blijft ontzettend jammer.
pi_208888758
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
berhaupt is het wel zo netjes om je voor te stellen aan mensen die je gaat vertegenwoordigen.
Al die aardige mensen die je al weken lang 24/7 voor rotte vis uitmaken, bedoel je?
pi_208888771
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:12 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Een eventuele deelname aan A Little Bit More! is al weken geleden opgenomen.

Denk niet dat je bij de EBU kan aankomen dat je ineens wel wilt meedoen, als dat nog niet het geval was.
Of het wel of niet kan maakt niet uit. Het valt sowieso verkeerd in de media en online. Dat wil ik maar zeggen.
  maandag 24 april 2023 @ 18:27:06 #159
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208888775
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:24 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Al die aardige mensen die je al weken lang 24/7 voor rotte vis uitmaken, bedoel je?
Al die aardige mensen die ze sinds de bekendmaking van de vertegenwoordiging volledig genegeerd hebben, die mensen bedoel ik.

Dat blijft natuurlijk al vreemd, dat je als 2 complete nobody's je land gaat vertegenwoordigen en dan in geen enkel (edit: 1x bij Jinek afgelopen maand) programma jezelf komt voorstellen aan het Nederlandse publiek. Wat dat betreft zijn Mia en Dion zelf begonnen met het uitdelen van middelvingers aan ons.

[ Bericht 8% gewijzigd door Wienerschnitzels op 25-04-2023 09:31:30 ]
pi_208888796
Dat is ook vreemd.
Maar het is volkomen onduidelijk of ze voor dat beleid zelf verantwoordelijk zijn.
Terwijl zij wel alle shit over zich heen krijgen.
pi_208888831
De keuze om mee te doen aan A Little Bit More moet al een aardige tijd voor de pre-parties gemaakt zijn hoor. Als ze er niet aan meedoen is die keuze voor het optreden in Madrid gemaakt.
pi_208889167
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 18:32 schreef Em31 het volgende:
De keuze om mee te doen aan A Little Bit More moet al een aardige tijd voor de pre-parties gemaakt zijn hoor. Als ze er niet aan meedoen is die keuze voor het optreden in Madrid gemaakt.
Ik denk niet dat de Arans en Yvonnes en Gerda’s dat allemaal meewegen wanneer ze hun oordeel vellen.
  maandag 24 april 2023 @ 20:32:08 #163
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208890767
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Al die aardige mensen die ze sinds de bekendmaking van de vertegenwoordiging volledig genegeerd hebben, die mensen bedoel ik.

Dat blijft natuurlijk al vreemd, dat je als 2 complete nobody's je land gaat vertegenwoordigen en dan in geen enkel programma jezelf komt voorstellen aan het Nederlandse publiek. Wat dat betreft zijn Mia en Dion zelf begonnen met het uitdelen van middelvingers aan ons.
De vraag blijft of dat vanuit Mia en Dion kwam of vanuit AVROTROS. Met hoe alles dit jaar gaat, vermoed ik ergens dat dit van de AVROTROS komt. S10 deed ook heel lang geen interviews voordat haar nummer uitkwam. Alleen kenden we haar al beter, en was er al heel veel van haar online te vinden, dat was doen het grootste verschil.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 april 2023 @ 20:52:02 #164
163650 Greys
pi_208891053
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Al die aardige mensen die ze sinds de bekendmaking van de vertegenwoordiging volledig genegeerd hebben, die mensen bedoel ik.

Dat blijft natuurlijk al vreemd, dat je als 2 complete nobody's je land gaat vertegenwoordigen en dan in geen enkel programma jezelf komt voorstellen aan het Nederlandse publiek. Wat dat betreft zijn Mia en Dion zelf begonnen met het uitdelen van middelvingers aan ons.
Maar wacht even, het was niet veel (eens) maar 'geen enkel' is toch niet waar? Ik herinner me toch echt een tv programma waar ze gewoon samen over hun deelname zaten te praten en over mediteren enzo, aan een talkshowtafel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 24 april 2023 @ 20:56:19 #165
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_208891140
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar wacht even, het was niet veel (eens) maar 'geen enkel' is toch niet waar? Ik herinner me toch echt een tv programma waar ze gewoon samen over hun deelname zaten te praten en over mediteren enzo, aan een talkshowtafel.
Was bij Beau of Humberto :Y
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 24 april 2023 @ 21:08:03 #166
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208891343
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar wacht even, het was niet veel (eens) maar 'geen enkel' is toch niet waar? Ik herinner me toch echt een tv programma waar ze gewoon samen over hun deelname zaten te praten en over mediteren enzo, aan een talkshowtafel.
Klopt, maar dat was wel pas na het uitbrengen van het lied (en dus de uitgelezen kans voor een klein live-optreden :P )
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 21:08:53 #167
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208891352

Wiwi's over kwalificatiekansen in semi 1
  maandag 24 april 2023 @ 21:16:59 #168
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208891459
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:32 schreef molloot200 het volgende:

[..]
De vraag blijft of dat vanuit Mia en Dion kwam of vanuit AVROTROS. Met hoe alles dit jaar gaat, vermoed ik ergens dat dit van de AVROTROS komt. S10 deed ook heel lang geen interviews voordat haar nummer uitkwam. Alleen kenden we haar al beter, en was er al heel veel van haar online te vinden, dat was doen het grootste verschil.
Ik vond wat ergens stond wel een mooie :Y Bij "dit soort artiesten" ( :P ) die nog weinig bekend zijn, gewoon in 1x song en artiest, inclusief een soort (mini)docu met de route ernaartoe, meteen een clip klaar hebben en een paar talkshows. Misschien nog niet meteen (live) zingen als daar bezwaar tegen is (waarom zou dat er zijn?), maar dan heb je meteen een boel info die je kunt tweaken in lijn met hoe je je artiest neer wilt zetten.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 24 april 2023 @ 21:19:34 #169
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208891492
EN; je ken zeggen wat je wilt maar ik heb het liedje toch al een aantal weken regelmatig in mijn hoofd, dus ergens blijft het wel hangen :Y Ik blijf gewoon ook wel oprecht benieuwd naar wat we neer gaan zetten, en hoop dat M&D in elk geval op het optreden zelf straks positief terug kunnen kijken w/

En dat ze hopelijk straks in de VK iets meer los mogen gaan - lol met andere kandidaten, leuke interviews met (fan)pers, gewoon een toffe tijd beleven en genieten. Ik zou het heel zonde vinden als ze nu het gevoel hebben dat ze straks MOETEN presteren. Ik gun ze een toffe tijd meer dan een kwalificatie en hoop dat ze een dusdanig optreden neer kunnen zetten dat - ongeacht de afloop - ook de pers gewoon blij is met hoe het is gegaan en dat er geen smet op hun deelname blijft rusten (ik weet niet in hoeverre dat laatste nog echt mogelijk is, maar ik zou het ze zo gunnen O+ ).
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 24 april 2023 @ 21:26:30 #170
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208891623
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:08 schreef Momo het volgende:

Wiwi's over kwalificatiekansen in semi 1
William zegt wel dat hij denkt dat ze gewoon kunnen zingen.

Maar hij vindt het te indie (wat ik overigens echt een wanargument vind, gezien andere redelijk succesvolle indie-acts als Bulgarije 2021).
  maandag 24 april 2023 @ 21:54:48 #171
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208892192
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze zaten niet in de trailer ervoor, maar goed daar kunnen ze ook niet 30+ artiesten in kwijt. De Sloveense inzending Joker Out komt zo weer met een kleine docu achter de schermen van alle pre parties meestal ongeveer 10 minuten. Dit keer Amsterdam. Eens kijken of we dan weer leven van hun zien eventueel.

Je hoort op 8:44 een stukje van de repetitie van Mia en Dion. Ik probeer echt te horen of het daar een beetje ok klinkt, maar het is moeilijk te horen er zo doorheen.
pi_208893553
Laten we eerlijk zijn: zelfs al zongen ze als engeltjes..zelfs de beste zang van de wereld maakt een op zijn hoogst middelmatig nummer niet fantastisch.

Het is en blijft een slap aftreksel van "Arcade", oftewel, een herhaling van iets wat al gedaan is, maar dan slechter.

De 2 grootste problemen in mijn beleving zijn niet Mia en Dion, maar Duncan Laurence die iets te veel van Duncan Laurence houdt en daardoor een misplaatste arrogantie heeft gekregen (ik vind hem er echt niet sympathieker op geworden). Ok, 4 jaar geleden heeft hij gewonnen, maar je bent zo goed als je laatste nummer en het is nog niet zo dat hij een uitgebreid en breed gewaardeerd repertoire en ervaring heeft opgebouwd. Ik weet niet of dat hem direct een goede coach maakt (vooropgesteld dat hij dat berhaupt doet)

En punt 2: ik denk dat Duncan ook teveel de vrije hand heeft gekregen, wat ook weer tot eerder genoemde zelfoverschatting leidt.

En nu dan opeens wel zijn eigen single release verschuiven, das in mijn beleving gewoon damage control in de categorie: kijk-eens-wat-ik-er-voir-oved-heb (maar stiekem ook wel weet dat niemand me op dit moment lust als ik het NU uitbreng)

Ik snap dat zijn schoorsteen ook moet roken, maar je weet dat je met het Songfestival een paar maanden bezig bent en dat dus ook financieel moet kunnen dragen. Als je dat niet kunt of wilt, moet je het niet doen.

En dan vind ik het idd triest dat het, zoals het nu lijkt te zijn, Mia en Dion zijn die daarin aan hun lot zijn overgelaten
pi_208893930
Dead on arrival begin ik steeds vaker te lezen nu.
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:30:50 #174
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208894907
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 20:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar wacht even, het was niet veel (eens) maar 'geen enkel' is toch niet waar? Ik herinner me toch echt een tv programma waar ze gewoon samen over hun deelname zaten te praten en over mediteren enzo, aan een talkshowtafel.
Ik zie het inderdaad, bij Jinek in Maart.
pi_208895148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik zie het inderdaad, bij Jinek in Maart.
Het is hoe dan ook veel te weinig. Het maakt voor het ESF-resultaat niet uit natuurlijk, maar voor hun persoonlijke carrires hadden ze veel meer promotie moeten doen, want zo'n kans als nu krijgen ze nooit meer. Ik weet ook niet wie er verantwoordelijk is voor hun onzichtbaarheid, maar aangezien dit voor hun verdere muzikale ambities de belangrijkste twee maanden van hun leven zijn, moet je in die periode van Tijd Voor Max tot Radio Limburg alles aanpakken om aandacht te krijgen. Over iets meer dan twee weken verdwijnen ze door de huidige aanpak immers voor eeuwig in de anonimiteit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 25 april 2023 @ 10:15:44 #176
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_208895373
Om even wat positivisme in het topic terug te brengen, Natalia vindt het een geweldig nummer *O*
  dinsdag 25 april 2023 @ 10:41:00 #177
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_208895617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:15 schreef GlennQuagmire het volgende:
Om even wat positivisme in het topic terug te brengen, Natalia vindt het een geweldig nummer *O*
Het nummer is het probleem ook niet, maar diegene die het zingen totaal geen ervaring hebben.
pi_208896094
Ik hoop dat ze naar de staging van Noorwegen van 2015 hebben gekeken. Dit zie ik zo voor me met het gouden licht ,de aparte focus op beide zangers en de climax all out met gouden licht en glitterregen en dan weer intiem gefocust op het einde...........
pi_208896519
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 00:32 schreef totebel het volgende:
Laten we eerlijk zijn: zelfs al zongen ze als engeltjes..zelfs de beste zang van de wereld maakt een op zijn hoogst middelmatig nummer niet fantastisch.

Het is en blijft een slap aftreksel van "Arcade", oftewel, een herhaling van iets wat al gedaan is, maar dan slechter.

De 2 grootste problemen in mijn beleving zijn niet Mia en Dion, maar Duncan Laurence die iets te veel van Duncan Laurence houdt en daardoor een misplaatste arrogantie heeft gekregen (ik vind hem er echt niet sympathieker op geworden). Ok, 4 jaar geleden heeft hij gewonnen, maar je bent zo goed als je laatste nummer en het is nog niet zo dat hij een uitgebreid en breed gewaardeerd repertoire en ervaring heeft opgebouwd. Ik weet niet of dat hem direct een goede coach maakt (vooropgesteld dat hij dat berhaupt doet)

En punt 2: ik denk dat Duncan ook teveel de vrije hand heeft gekregen, wat ook weer tot eerder genoemde zelfoverschatting leidt.

En nu dan opeens wel zijn eigen single release verschuiven, das in mijn beleving gewoon damage control in de categorie: kijk-eens-wat-ik-er-voir-oved-heb (maar stiekem ook wel weet dat niemand me op dit moment lust als ik het NU uitbreng)

Ik snap dat zijn schoorsteen ook moet roken, maar je weet dat je met het Songfestival een paar maanden bezig bent en dat dus ook financieel moet kunnen dragen. Als je dat niet kunt of wilt, moet je het niet doen.

En dan vind ik het idd triest dat het, zoals het nu lijkt te zijn, Mia en Dion zijn die daarin aan hun lot zijn overgelaten
Met veel punten eens, al weet ik niet of het met arrogantie te maken heeft van Duncan's kant. Denk dat het eerder een soort naviteit is, al is dat natuurlijk ook misplaatst omdat hij het hele circus zelf heeft meegemaakt.

Aan de andere kant ademt het hele clubje wel een soort pretentieuze sfeer uit die niet heel sympathiek overkomt.

Moet wel zeggen dat ik veel van Duncan's songs echt wel gewoon prima vind, maar Burning Daylight is inderdaad niet zijn beste werk.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:28:40 #180
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208896545
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:55 schreef Fred_B het volgende:

...Over iets meer dan twee weken verdwijnen ze door de huidige aanpak immers voor eeuwig in de anonimiteit.
Tot er over een aantal jaren van alles over deze periode boven komt drijven, of je leest opeens dat Mia of Dion in de goot ligt, of zo.
pi_208896615
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:39 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Ik hoop dat ze naar de staging van Noorwegen van 2015 hebben gekeken. Dit zie ik zo voor me met het gouden licht ,de aparte focus op beide zangers en de climax all out met gouden licht en glitterregen en dan weer intiem gefocust op het einde...........
Ik ben bang dat het weer donker met een spotje wordt.
pi_208896658
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:28 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Tot er over een aantal jaren van alles over deze periode boven komt drijven, of je leest opeens dat Mia of Dion in de goot ligt, of zo.
Er zal vast een leuke episode van Andere Tijden inzitten inderdaad.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter dinsdag 25 april 2023 @ 13:19:15 #183
87554 Cee
Welluk?
pi_208896940
Ik ben wel benieuwd of die docu nog verder wordt gedraaid, of berhaupt wordt uitgezonden (denk het wel) en zo ja, of ze de insteek/het verhaal nog hebben aangepast of er straks uit niets blijkt dat er zo veel stroef verliep de laatste weken in aanloop naar het ESF.
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 18:50:18 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208900288
twitter


Mening @Gerda2023 ?
  dinsdag 25 april 2023 @ 18:53:02 #185
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208900312
quote:
Frans Bauer en Sieneke zouden een deelname als duo zeker ook zien zitten. “Wij staan al in de startblokken als we zouden mogen deelnemen. Onze koffer ligt al klaar in de auto om naar Liverpool af te reizen als dit duo uitvalt."
*O* *O* *O*
  dinsdag 25 april 2023 @ 19:00:11 #186
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208900380
Hun muziek staat hier niet op, maar in principe hebben ze alles mee wat bij Mia & Dion ontbreekt.
pi_208900400
Boulevard is een toontje lager gaan zingen en fijn dat Aran het eens over Polen heeft.
#Teamkomtheuswelgoed
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208900453
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:01 schreef Zigsky het volgende:
Boulevard is een toontje lager gaan zingen en fijn dat Aran het eens over Polen heeft.
#Teamkomtheuswelgoed
Ja dat viel mij ook op! Hij leest zeker hier mee. :)
pi_208902517
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Mening @:Gerda2023 ?
ken me wel vinden in wat ze zeggen hoor het zijn soverso echt schatjes allebei tog? in ieder geval nie zo zuur as die droeftoeter bij boelevard en ik zou op ze stemmen volgend jaar hoor as er nationaal songfestival zou komen zijn echt benaderbaar en vrolijk en zij heb gewoon lang haar en hij kort
pi_208904377
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 21:19 schreef Meke het volgende:
Ik gun ze een toffe tijd meer dan een kwalificatie en hoop dat ze een dusdanig optreden neer kunnen zetten dat - ongeacht de afloop - ook de pers gewoon blij is met hoe het is gegaan en dat er geen smet op hun deelname blijft rusten (ik weet niet in hoeverre dat laatste nog echt mogelijk is, maar ik zou het ze zo gunnen O+ ).
Ach joh, over 20 jaar gieren ze erom wanneer ze in het panel zitten van het programma Pets Guess waar zij moeten raden van welke BN'er het schattige caviaatje is en host Kalvijn het bewuste fragment toont. :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:01 schreef Zigsky het volgende:
Boulevard is een toontje lager gaan zingen en fijn dat Aran het eens over Polen heeft.
#Teamkomtheuswelgoed
Die was al heel anders na het interview (door iemand anders van Boulevard dacht ik) met Ilse vorige week. In dat interview ging zij niet mee in het bashen van Mia en Dion en ontkrachtte zij dat ze ruzie zou hebben met Duncan.

Ineens was Aran van "ja ze is heel verstandig en ik ben het volledig met haar eens en ik steun Mia en Dion ook en hoop ook zo dat ze het goed doen". Terwijl hij de avond ervoor zlf de roddel creerde dat Ilse en Duncan een heftige ruzie hebben gehad en hij die week ervoor nog hoopte dat Mia en Dion wederom vals zouden zingen in Amsterdam. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 21:49 schreef Gerda2023 het volgende:

[..]
soverso
Stuk. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Cirilico op 26-04-2023 06:20:22 ]
Hotapnyc
  woensdag 26 april 2023 @ 08:38:59 #191
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208905152
quote:
Verrassend, maar positief dat hij zijn gezonde verstand gebruikt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208905240
Hoorde net in een openbare ruimte het nummer van Dion en Mia en besefte dat het echt zo'n radiovriendelijk nummer is, maar waar ik voorheen best van het nummer kon genieten daar is het nu verpest door de constante herhaling van die valse noten en dat gaat niet uit mijn hoofd.

Eigenlijk heel erg zonde dat het nummer daardoor zo verpest is.

Maar eerlijk gezegd heb ik dat ook bij de laatste noot van Justine, dat blijft ook hangen als je het nummer hoort, net als die van Joling.
  woensdag 26 april 2023 @ 09:16:30 #194
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_208905287
Nederland moet het hebben van het liedje om door te komen.
Wie het gaat zingen is niet belangrijk.
  woensdag 26 april 2023 @ 09:18:12 #195
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_208905310
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:01 schreef Zigsky het volgende:
Boulevard is een toontje lager gaan zingen en fijn dat Aran het eens over Polen heeft.
#Teamkomtheuswelgoed
ze moeten wel ze werden anders geboycot door Songfestival Team NL
  woensdag 26 april 2023 @ 09:52:13 #196
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208905702
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2023 06:13 schreef Cirilico het volgende:
Ach joh, over 20 jaar gieren ze erom wanneer ze in het panel zitten van het programma Pets Guess waar zij moeten raden van welke BN'er het schattige caviaatje is en host Kalvijn het bewuste fragment toont.

Is dit een echt format? Ik zie het zo voor me op SBS _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208905852
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:01 schreef Zigsky het volgende:
Boulevard is een toontje lager gaan zingen en fijn dat Aran het eens over Polen heeft.
#Teamkomtheuswelgoed
Mwah, ook dit item was er echt niet geweest als Mia en Dion als een klok hadden geklonken. Er wordt namelijk elk jaar wel door een paar landen kneitervals gezongen. Dit was vooral weer een verlengstuk van het uitmelken van de slechte optredens van Mia en Dion.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208905869
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter woensdag 26 april 2023 @ 10:21:00 #199
87554 Cee
Welluk?
pi_208905948
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:16 schreef KingRadler het volgende:
Nederland moet het hebben van het liedje om door te komen.
Wie het gaat zingen is niet belangrijk.
Ben ik het wel mee eens ja. Er komen nu weer allerlei namen voorbij van “stuur x of y” maar uiteindelijk maakt het weinig uit (ok, enige ervaring is wel een pr) want als het liedje niet sterk genoeg is, dan heb je nog niks.
We weten allemaal hoe het met grote namen is gegaan bij andere landen.
Isral stuurt hun allergrootste artiest en die staat bij veel mensen ook als NQ als de staging ondermaats is.
pi_208905981
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:21 schreef Cee het volgende:

[..]
Ben ik het wel mee eens ja. Er komen nu weer allerlei namen voorbij van “stuur x of y” maar uiteindelijk maakt het weinig uit (ok, enige ervaring is wel een pr) want als het liedje niet sterk genoeg is, dan heb je nog niks.
We weten allemaal hoe het met grote namen is gegaan bij andere landen.
Isral stuurt hun allergrootste artiest en die staat bij veel mensen ook als NQ als de staging ondermaats is.
Ben ik het mee eens, maar die aanpak is nu door alle ophef en zweem van vriendjespolitiek ook wel weer wat besmeurd. Ik vraag me af of de kwaliteit van vrije inzendingen volgend jaar dan nog wel hoog komt te liggen. Daarom zou ik het aanwijzen van een Di-Rect, Son Mieux of Davina Michelle voor een jaartje wel willen gokken.

Of je moet de selectieprocedure aanpassen en mede met een interne jury (demoscopisch of buitenlands) gaan werken.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 april 2023 @ 10:35:46 #201
163650 Greys
pi_208906081
Lekker dat Itali in onze semi meestemt. :P

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 10:37:02 #202
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208906093
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:35 schreef Greys het volgende:
Lekker dat Itali in onze semi meestemt. :P

[ afbeelding ]
Jammer genoeg geen jury in de semi's alleen ;)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 april 2023 @ 10:37:38 #203
163650 Greys
pi_208906098
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Jammer genoeg geen jury in de semi's alleen ;)
Dit was ook maar n jurylid maar wilde even iets positiefs roepen. ;( :D Laten we maar hopen dat die ene de smaak van het Italiaanse volk goed representeert. O-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208908162
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:01 schreef Zigsky het volgende:
Boulevard is een toontje lager gaan zingen en fijn dat Aran het eens over Polen heeft.
#Teamkomtheuswelgoed
Er zijn nieuwe geruchten over Gordon en zijn ex. Dus hopelijk worden we vandaag bij boulevard een dagje overgeslagen.
pi_208908444
quote:
Goed verhaal ^O^ mooi dat die er ook zijn.
pi_208908516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:18 schreef KingRadler het volgende:

[..]
ze moeten wel ze werden anders geboycot door Songfestival Team NL
Dit zou het best weleens kunnen zijn ja. :')
pi_208908656
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:52 schreef Meke het volgende:

[..]
Is dit een echt format? Ik zie het zo voor me op SBS _O-
Vooralsnog niet, maar ik zie de royalties van Ome Sjon graag tegemoet. :7
Hotapnyc
  woensdag 26 april 2023 @ 14:25:55 #208
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208909234
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2023 13:52 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Vooralsnog niet, maar ik zie de royalties van Ome Sjon graag tegemoet. :7
Haha snel registreren, wie weet wie er naast Aran allemaal nog meer meelezen :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 26 april 2023 @ 14:40:45 #209
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_208909410
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:01 schreef Zigsky het volgende:
Boulevard is een toontje lager gaan zingen en fijn dat Aran het eens over Polen heeft.
#Teamkomtheuswelgoed
Hopelijk daalt bij iedereen langzamerhand het besef een beetje in dat Mia en Dion er echt niet beter van gaan zingen door emmers met bagger en kritiek over hen uit te storten, en ze daar alleen maar meer stress en tegenzin van gaan krijgen. Een beetje meer support richting hen is heus niet verkeerd, dus laat iedereen ze een beetje de ruimte en rust geven om aan hun nummer te werken, en geef ze het voordeel van de twijfel, dan zou het zomaar kunnen dat ze straks op het ESF gewoon een goede act neer zetten zonder 1 valse noot. Daar wordt ongetwijfeld door Mia en Dion, Duncan en het hele team keihard aan gewerkt, ongeacht of ze er nou wel of niet de finale mee gaan halen.
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  woensdag 26 april 2023 @ 17:36:00 #210
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208912048
twitter


Spannend!
pi_208912344
Hup Mia en Dion! w/ w/
  woensdag 26 april 2023 @ 17:54:41 #212
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208912386
Twittercomments nu alweer zuur :')
  woensdag 26 april 2023 @ 17:59:58 #213
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208912489
Tja, ze hebben de schijn nogal tegen.

Maar goed, ik laat me verrassen. Ze zullen heus wel geoefend hebben op de punten waar het bij de vorige publieke optredens mis ging. En misschien wordt het een soort van 'unplugged' versie, waarbij ze rustig op een stoel blijven zitten (= minder risico).
  woensdag 26 april 2023 @ 18:00:50 #214
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208912504
Misschien is het wel weer knijtervals _O-

Maar serieus, goed dat ze ergens gaan zitten. Had het niet verwacht na de hele mediastorm.

[ Bericht 11% gewijzigd door Wienerschnitzels op 26-04-2023 18:07:04 ]
pi_208912513
He he, eindelijk! Please, laat het alsjeblieft goed klinken en laat er chemie zijn.

https://www.ad.nl/songfes(...)ivalnummer~ad402aae/
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 18:03:47 #216
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208912543
Hopelijk wordt dat een stuk beter voor hun. Wel goed dat ze ze zich niet helemaal verstoppen voor dat ze optreden in eerste halve finale.
pi_208912578
Goed nieuws! Kan me voorstellen dat de druk enorm hoog is, maar ze hebben ook de kans om alle critici de mond snoeren en in ieder geval recht te zetten wat velen nu denken: dat ze niet kunnen zingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:54 schreef molloot200 het volgende:
Twittercomments nu alweer zuur :')
Op Twitter zit een hoop dor hout, mensen die over alles negatief zijn.
pi_208912579
Zullen er achtergrondzangers/zangeressen bij zijn? Vooral bij het laatste refrein zou het goed zijn om het wat voller en krachtiger te laten klinken.

Maar goed dat ze juist nu een optreden doen. Juist nu heel Nederland met de neus erop zit hoop ik dat het helemaal goed komt.

Ik kijk trouwens niet meer naar de reacties, scheelt een hoop voor de gemoedstoestand ;)
  ESF Reporter woensdag 26 april 2023 @ 18:09:06 #219
87554 Cee
Welluk?
pi_208912614
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:54 schreef molloot200 het volgende:
Twittercomments nu alweer zuur :')
Ik lees ze niet eens meer, het is zo voorspelbaar.
  woensdag 26 april 2023 @ 18:20:26 #220
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208912791
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:06 schreef Nashipeer het volgende:
Zullen er achtergrondzangers/zangeressen bij zijn? Vooral bij het laatste refrein zou het goed zijn om het wat voller en krachtiger te laten klinken.

Maar goed dat ze juist nu een optreden doen. Juist nu heel Nederland met de neus erop zit hoop ik dat het helemaal goed komt.

Ik kijk trouwens niet meer naar de reacties, scheelt een hoop voor de gemoedstoestand ;)
Wel hopen dat ze echt een optreden doen en niet 'lafjes' een rustige versie ofzo gaan zingen. Gewoon de versie zoals ze op het songfestival gaan doen. Anders los je niets op qua kritiek.
pi_208912847
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:59 schreef Eightyone het volgende:
Tja, ze hebben de schijn nogal tegen.

Maar goed, ik laat me verrassen. Ze zullen heus wel geoefend hebben op de punten waar het bij de vorige publieke optredens mis ging. En misschien wordt het een soort van 'unplugged' versie, waarbij ze rustig op een stoel blijven zitten (= minder risico).
Of ze hebben autotune op hun microfoon, wat veel artiesten tegenwoordig gebruiken :)
  woensdag 26 april 2023 @ 18:29:47 #222
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208912905
Je zou zeggen dat als het niet ook gewoon "goed" kan live, dat ze dan Khalid en Sophie even skippen :P

Maar goed, er zal wel weer een heleboel druk op ze komen te liggen, dus fingers crossed wat mij betreft.
pi_208912970
Een optreden in die studio, zelfs als ze op het podium zingen en niet aan tafel blijven zitten, is vergeleken bij Madrid en Amsterdam een intiem optreden. Daar hoeven ze niet gigantisch uit te pakken qua stem volume, daar neemt de camera veel over van wat er aan ‘staging’ is, en daar kunnen ze ook ter plekke voorafgaand aan de uitzending, zonder publiek nog zeker een aantal keer oefenen met en voor de techniek. Ik ga ervanuit dat alles goed komt. De meute die altijd wat te zeuren wil hebben, zal vast wel weer ergens over vallen, en elk woord dat ze daar aan tafel uitspreken op een weegschaal leggen en van commentaar voorzien.
Maar laten we hopen dat de Arans even stil zijn en wellicht reden zien om hun kritiek een tikkie terug te nemen.

Ik ben en blijf van #teamkomtgoed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 26-04-2023 18:53:27 ]
pi_208912974
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:24 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Of ze hebben autotune op hun microfoon, wat veel artiesten tegenwoordig gebruiken :)
*kuch* Loreen *kuch*
pi_208913094
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:40 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Hopelijk daalt bij iedereen langzamerhand het besef een beetje in dat Mia en Dion er echt niet beter van gaan zingen door emmers met bagger en kritiek over hen uit te storten, en ze daar alleen maar meer stress en tegenzin van gaan krijgen. Een beetje meer support richting hen is heus niet verkeerd, dus laat iedereen ze een beetje de ruimte en rust geven om aan hun nummer te werken, en geef ze het voordeel van de twijfel, dan zou het zomaar kunnen dat ze straks op het ESF gewoon een goede act neer zetten zonder 1 valse noot. Daar wordt ongetwijfeld door Mia en Dion, Duncan en het hele team keihard aan gewerkt, ongeacht of ze er nou wel of niet de finale mee gaan halen.
Sorry. Goed is goed. Slecht is slecht. En om nu maar positief te doen op basis van niets?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_208913104
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wel hopen dat ze echt een optreden doen en niet 'lafjes' een rustige versie ofzo gaan zingen. Gewoon de versie zoals ze op het songfestival gaan doen. Anders los je niets op qua kritiek.
Nu even geen akoestische versie ofzo inderdaad. Dat is vast heel kunstzinnig, maar dat is nu als een voorzet achter het standbeen als je 0-3 achterstaat.

Maar als ze opeens naar dat programma gaan, neem ik aan dat ze er vertrouwen in hebben een overtuigend optreden neer te zetten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208913156
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nu even geen akoestische versie ofzo inderdaad. Dat is vast heel kunstzinnig, maar dat is nu als een voorzet achter het standbeen als je 0-3 achterstaat.

Maar als ze opeens naar dat programma gaan, neem ik aan dat ze er vertrouwen in hebben een overtuigend optreden neer te zetten.
In Madrid en Amsterdam zullen ze ook wel vertrouwen hebben gehad. Neem.aan dat ze niet gedacht hebben ff lekker vals te lopen krijsen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_208913178
Waarom zou het nu wel goed gaan?
Autotune, meer geoefend, playback….
Tja we zien het wel.
SOONY
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 18:50:10 #229
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208913179
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:42 schreef marsan het volgende:

[..]
Sorry. Goed is goed. Slecht is slecht. En om nu maar positief te doen op basis van niets?
Weer heel makkelijk om hun helemaal af te doen als niets. Ja die twee optredens waren niet goed, dat weten we nu wel. Als je hun andere live optredens ziet met hun eigen band etc. zingen ze wel gewoon ok. Ze kunnen echt wel wat, al is het natuurlijk leuker voor veel mensen om te gaan roepen dat Mia en Dion helemaal niks kunnen.

Snap sowieso niet de behoefte van mensen om andere mensen die al op de grond liggen nog harder de grond in trappen. Hele tijd hebben mensen het niet over het songfestival op social media of op fok, maar nu ze die 2 clips hebben gezien moeten ze even overal laten weten hoe kut Mia en Dion zijn.

Je kunt mensen ook aanmoedigen dat ze het hopelijk beter gaan doen. Misschien valt het nog mee. Denk niet dat nog meer haat richting hun, hun wel beter zullen voelen op het podium straks. Als het gaat in Liverpool zoals bij die pre parties zou dat natuurlijk superkut zijn voor hun.
pi_208913262
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:42 schreef marsan het volgende:

[..]
Sorry. Goed is goed. Slecht is slecht. En om nu maar positief te doen op basis van niets?
Betekent dat, dat als het vrijdag goed is, jij ook de moeite neemt om dat hier te komen melden? Zou wel fijn zijn. Eerlijk is eerlijk.
pi_208913273
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:50 schreef DKUp het volgende:
Waarom zou het nu wel goed gaan?
Autotune, meer geoefend, playback….
Tja we zien het wel.
Wat dacht je van de optie dat ze gewoon veel betere artiesten zijn dan jij denkt?
pi_208913310
Tof dat ze vrijdag nog te zien en te horen zijn, hopelijk schept het wat meer duidelijkheid en vertrouwen voor Liverpool, zowel voor M&D als de kijker!
pi_208913334
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:42 schreef marsan het volgende:

[..]
Sorry. Goed is goed. Slecht is slecht. En om nu maar positief te doen op basis van niets?
Dat is niet wat hij(?) zegt. Hij (?) zegt dat het beter is om ze aan te moedigen. Iedereen en zijn moeder weten nu al dat ze niet goed waren op de pre parties, om dat steeds maar te blijven herhalen heeft ook geen zin. Het waren maar pre parties. Het zegt nog steeds precies nul.

Vrijdag zal het vast allemaal in orde zijn, anders zou ik niet weten waarom ze naar Khalid en Sophie gaan. Afgezeken zijn ze al genoeg.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  woensdag 26 april 2023 @ 19:03:14 #234
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208913354
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:01 schreef Zigsky het volgende:
He he, eindelijk! Please, laat het alsjeblieft goed klinken en laat er chemie zijn.

https://www.ad.nl/songfes(...)ivalnummer~ad402aae/
Drie keer is scheepsrecht, hopelijk :) w/
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator woensdag 26 april 2023 @ 19:05:21 #235
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208913375
Als je naar vorig jaar kijkt hadden vooral Oostenrijk en Tsjechie last van matige vocals tijdens Pre Parties, hier als voorbeeld de Tel Aviv pre party waar ze toen beide waren


Pia Maria was niet meer echt te redden voor Turijn, Domi klonkt prima in Turijn. We zullen zien waar de bal heen rolt dit jaar voor Mia en Dion.
  woensdag 26 april 2023 @ 19:06:21 #236
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208913388
Ik denk dat ik een uitzondering ga maken en naar Khalid en Sophie ga kijken vrijdag :)

Ik vind het normaliter maar een vervelend programma :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208913407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:56 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Betekent dat, dat als het vrijdag goed is, jij ook de moeite neemt om dat hier te komen melden? Zou wel fijn zijn. Eerlijk is eerlijk.
En dat heb ik in t verleden nooit gedaan? Wel zou fijn om te melden dan dat ik dat wel altijd heb gedaan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_208913421
Mooi dat ze dit doen, en ik hoop eigenlijk dat het steengoed gaat zijn. O+

Gezien de immense druk hoop en denk wel dat ze het eerder opnemen, omdat je dan altijd nog wat kan trekken. Ik snap dat het in Liverpool ook in een keer goed moet gaan, maar nu nog een slecht optreden uitzenden is helemaal dodelijk voor het sentiment en hun gemoedstoestand.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208913463
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:06 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat ik een uitzondering ga maken en naar Khalid en Sophie ga kijken vrijdag :)

Ik vind het normaliter maar een vervelend programma :')
K &S hebben verder nooit aandacht besteed aan Mia en Dion, dus goede keuze. Het zal vast ter sprake komen vrijdag.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  woensdag 26 april 2023 @ 19:14:48 #240
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208913494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:06 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat ik een uitzondering ga maken en naar Khalid en Sophie ga kijken vrijdag :)

Ik vind het normaliter maar een vervelend programma :')
Khalid en Sophie zullen de hoogste kijkcijfers aantikken van dit seizoen.

Ik ben ook niet echt teleurgesteld dat het ook meteen de laatste aflevering van dit seizoen is
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208913627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Weer heel makkelijk om hun helemaal af te doen als niets. Ja die twee optredens waren niet goed, dat weten we nu wel. Als je hun andere live optredens ziet met hun eigen band etc. zingen ze wel gewoon ok. Ze kunnen echt wel wat, al is het natuurlijk leuker voor veel mensen om te gaan roepen dat Mia en Dion helemaal niks kunnen.

Snap sowieso niet de behoefte van mensen om andere mensen die al op de grond liggen nog harder de grond in trappen. Hele tijd hebben mensen het niet over het songfestival op social media of op fok, maar nu ze die 2 clips hebben gezien moeten ze even overal laten weten hoe kut Mia en Dion zijn.

Je kunt mensen ook aanmoedigen dat ze het hopelijk beter gaan doen. Misschien valt het nog mee. Denk niet dat nog meer haat richting hun, hun wel beter zullen voelen op het podium straks. Als het gaat in Liverpool zoals bij die pre parties zou dat natuurlijk superkut zijn voor hun.
Het is wat we gezien hebben aan hun optreden van dit nummer..dat was 2x bagger.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_208913775
Jaaaa w/
Ik had al zo’n voorgevoel *O* :@
Ballsy hoor, lijkt me erg spannend voor ze :X
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208913823
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:56 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Wat dacht je van de optie dat ze gewoon veel betere artiesten zijn dan jij denkt?
Dat mogen ze dan wel laten horen.
SOONY
pi_208913989
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:42 schreef marsan het volgende:

[..]
Sorry. Goed is goed. Slecht is slecht. En om nu maar positief te doen op basis van niets?
Of je kunt gewoon niks zeggen. Zouden meer mensen moeten doen.
pi_208914111
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:55 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Of je kunt gewoon niks zeggen. Zouden meer mensen moeten doen.
Ja we mogen alleen wat zeggen als we juichen. Zouden ze zeggen in noord korea
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 26 april 2023 @ 20:16:36 #246
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208914247
Dit is ook wel echt extra risky om te doen h :D Ze zouden ook kunnen denken: laten we Liverpool doen, dat is het enige moment wat 99% van de mensen die erop moeten stemmen meekrijgen; oftewel het grootste deel weet daar toch niks van alles wat er voorgevallen is.

Maar ze gaan nu jist spelen voor het publiek wat ze op dit moment totl tegen hebben. Waarvan iedereen er met een extra kritische blik ernaar gaat zitten kijken. Vind ik oprecht wel dat ze daarom al ballen hebben :D
pi_208914535
Ik regel popcorn voor iedereen.
🍿🍿🍿🍿🍿🍿
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208916824
Super dat ze dat doen. Respect. Hopelijk weten ze hun criticasters de mond te snoeren.
pi_208917104
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 20:05 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja we mogen alleen wat zeggen als we juichen. Zouden ze zeggen in noord korea
Idd, tot nu toe is het alleen burning trommelvliezen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208918171
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 20:05 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja we mogen alleen wat zeggen als we juichen. Zouden ze zeggen in noord korea
Moet altijd zo lachen om dit soort posts _O-

Alleen maar positiviteit hier inderdaad, sinds de bekendmaking!
pi_208918212
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Moet altijd zo lachen om dit soort posts _O-

Alleen maar positiviteit hier inderdaad, sinds de bekendmaking!
En dat we ook. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 april 2023 @ 08:14:16 #252
163650 Greys
pi_208918345
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Moet altijd zo lachen om dit soort posts _O-

Alleen maar positiviteit hier inderdaad, sinds de bekendmaking!
ALLE BERICHTEN WAARIN NIET WERD GEJUBELD WERDEN VERWIJDERD JE WEET TOCH!

:') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208918599
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Moet altijd zo lachen om dit soort posts _O-

Alleen maar positiviteit hier inderdaad, sinds de bekendmaking!
Ik snap daar werkelijk helemaal niets van.
Bagger nummer uitgevoerd door een baggerduo.
En maar blijven roepen dat ze op weg zijn naar de hemel, terwijl je het bebouwde kombord van de hel al ziet staan.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_208918619
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2023 08:14 schreef Greys het volgende:

[..]
ALLE BERICHTEN WAARIN NIET WERD GEJUBELD WERDEN VERWIJDERD JE WEET TOCH!

:') _O-
Verwijderd? Gewoon direct richting het FOK-strafkamp!
pi_208918621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 09:05 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Ik snap daar werkelijk helemaal niets van.
Bagger nummer uitgevoerd door een baggerduo.
En maar blijven roepen dat ze op weg zijn naar de hemel, terwijl je het bebouwde kombord van de hel al ziet staan.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. :')
pi_208918718
Ik hoop trouwens dat ze iets moois neerzetten morgen. :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 april 2023 @ 10:17:10 #257
163650 Greys
pi_208919098
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 09:05 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Ik snap daar werkelijk helemaal niets van.
Bagger nummer uitgevoerd door een baggerduo.
En maar blijven roepen dat ze op weg zijn naar de hemel, terwijl je het bebouwde kombord van de hel al ziet staan.
Psssst. Ze was sarcastisch.
Er was hier (hl) ruimschoots kritiek namelijk. Al sinds de bekendmaking, zelfs nog voor de live uitvoeringen. Door zo goed als ons llemaal. Tadaaaa.

Maar ook dan kan je het sneu vinden voor mensen, en hopen dat het morgen wl een keer goed gaat. Omdat mensen goeds gunnen menselijker is dan hopen dat hun once in a lifetime kans (wat het Songfestival echt kan zijn voor een artiest) compleet verziekt zal blijven. Dat zou je niemand moeten gunnen.

Daarom is het soms wat vermoeiend dat 'dagjesmensen' hier soms dingen komen gillen die helemaal niet waar zijn omdat ze niet meegelezen hebben en dus maar aannames doen dat je hier alleen maar positief mag doen. Er waren vele topics vol terechte kritiek namelijk. Nogmaals: door ons allen. Ook door mij. En Em. En iedereen hier. Het wordt wat vermoeiend als mensen niet meelezen en toch dingen roepen die compleet tegengesteld zijn aan de waarheid, dus. Hoop dat je dat snapt. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 27-04-2023 10:31:58 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter donderdag 27 april 2023 @ 10:32:16 #258
87554 Cee
Welluk?
pi_208919249
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 10:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Het wordt wat vermoeiend als mensen niet meelezen en toch dingen roepen die compleet tegengesteld zijn aan de waarheid, dus. Hoop dat je dat snapt. :)
Dit vat het wel perfect samen.

(Of ze het snappen betwijfel ik echter, aangezien begrijpend lezen best lastig blijkt.)
  donderdag 27 april 2023 @ 10:35:36 #259
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208919270
Gedurfde keuze dit, ik weet niet of ik durf te kijken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  ESF Reporter donderdag 27 april 2023 @ 10:39:53 #260
87554 Cee
Welluk?
pi_208919322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 10:35 schreef Mani89 het volgende:
Gedurfde keuze dit, ik weet niet of ik durf te kijken.
Ik heb dat altijd al bij Khalid en Sophie dus wat dat betreft is de drempel voor mij nog steeds hoog. w/
pi_208919412
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 10:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Psssst. Ze was sarcastisch.
Er was hier (hl) ruimschoots kritiek namelijk. Al sinds de bekendmaking, zelfs nog voor de live uitvoeringen. Door zo goed als ons llemaal. Tadaaaa.

Maar ook dan kan je het sneu vinden voor mensen, en hopen dat het morgen wl een keer goed gaat. Omdat mensen goeds gunnen menselijker is dan hopen dat hun once in a lifetime kans (wat het Songfestival echt kan zijn voor een artiest) compleet verziekt zal blijven. Dat zou je niemand moeten gunnen.

Daarom is het soms wat vermoeiend dat 'dagjesmensen' hier soms dingen komen gillen die helemaal niet waar zijn omdat ze niet meegelezen hebben en dus maar aannames doen dat je hier alleen maar positief mag doen. Er waren vele topics vol terechte kritiek namelijk. Nogmaals: door ons allen. Ook door mij. En Em. En iedereen hier. Het wordt wat vermoeiend als mensen niet meelezen en toch dingen roepen die compleet tegengesteld zijn aan de waarheid, dus. Hoop dat je dat snapt. :)
Als ik voor mezelf spreek (en ongetwijfeld voor velen hier) vind ik echt zo'n beetje alles rond Nederland op het ESF dit jaar slecht gaan. Alleen de enorme storm van kritiek, en vooral dat continue inhakken op onze deelnemers, dat slaat in de (sociale) media volledig door. Dan krijg je hier ook een anti-reactie, gewoon de normale logica in een discussie van "speel op de bal, niet op de man". Want de boodschap is bij onze deelnemers nu echt wel binnengekomen, en dat hoeft niet tot vervelens toe herhaald te worden.

Het is dit jaar waardeloos, we hebben hier genoeg ideen hoe het volgend jaar beter moet, met name met de selectiecommissie die ons met deze inzending heeft opgezadeld. En dat is ongeacht de precieze uitslag, dus we hoeven niet te hopen dat ze laatste worden ofzo, omdat er dan iets zou veranderen. De storm van kritiek is ook bij de Avrotros vast wel opgemerkt, dus ik ga er niet vanuit dat als we per ongeluk naar de finale gaan en dan 18e worden, we opeens gaan doen dat het wel een goede inzending was.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 11:05:50 #262
375570 crew  Cyan9
pi_208919597
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2023 08:14 schreef Greys het volgende:

[..]
ALLE BERICHTEN WAARIN NIET WERD GEJUBELD WERDEN VERWIJDERD JE WEET TOCH!

:') _O-
We censureren iedereen de moeder hier. Eerste wat je leert als ESF mod.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208919883
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 10:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Als ik voor mezelf spreek (en ongetwijfeld voor velen hier) vind ik echt zo'n beetje alles rond Nederland op het ESF dit jaar slecht gaan. Alleen de enorme storm van kritiek, en vooral dat continue inhakken op onze deelnemers, dat slaat in de (sociale) media volledig door. Dan krijg je hier ook een anti-reactie, gewoon de normale logica in een discussie van "speel op de bal, niet op de man". Want de boodschap is bij onze deelnemers nu echt wel binnengekomen, en dat hoeft niet tot vervelens toe herhaald te worden.

Het is dit jaar waardeloos, we hebben hier genoeg ideen hoe het volgend jaar beter moet, met name met de selectiecommissie die ons met deze inzending heeft opgezadeld. En dat is ongeacht de precieze uitslag, dus we hoeven niet te hopen dat ze laatste worden ofzo, omdat er dan iets zou veranderen. De storm van kritiek is ook bij de Avrotros vast wel opgemerkt, dus ik ga er niet vanuit dat als we per ongeluk naar de finale gaan en dan 18e worden, we opeens gaan doen dat het wel een goede inzending was.
Eens. Andere edities is er lang niet zoveel aandacht voor, maar nu duiken ze er bovenop als aasgieren.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208919894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 10:35 schreef Mani89 het volgende:
Gedurfde keuze dit, ik weet niet of ik durf te kijken.
Nu al zenuwachtig :X
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208919940
Ben benieuwd ik hoop dat ze positief verrassen
pi_208920112
twitter
pi_208920996
:O
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208921019
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 09:05 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Ik snap daar werkelijk helemaal niets van.
Bagger nummer uitgevoerd door een baggerduo.
En maar blijven roepen dat ze op weg zijn naar de hemel, terwijl je het bebouwde kombord van de hel al ziet staan.
Als je zo'n wiseass bent zou je sarcasme toch wel moeten kunnen herkennen.
pi_208921527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 11:27 schreef Cupfighter het volgende:
Ben benieuwd ik hoop dat ze positief verrassen
Als ze het geluid en de uithalen onder controle hebben wel.
SOONY
pi_208922200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 10:35 schreef Mani89 het volgende:
Gedurfde keuze dit, ik weet niet of ik durf te kijken.
Zal allemaal wel meevallen denk ik In zo'n tv-studio is het toch anders.

Maar ze gaan het toch niet goed doen. Is het akoestisch? Commentaar (want te makkelijk). Playback? Dat zou funest zijn. Doen ze het goed? Nog steeds geen garantie voor Liverpool, en dan zullen ze nog bakken met stront over zich heen krijgen.

Dit duo is besmet. Dit nummer is besmet en dat krijg je nooit meer helemaal goed helaas.

Ik hoop dat de media zich op positieve wijze laat horen als het inderdaad goed verloopt. Daarmee krijg je niet gelijk een heel positieve vibe, maar het neemt wellicht wat weg van de storm.

Verder blijf ik dit geen leuk duo vinden en het nummer wel aardig en niet meer dan dat (in de studioversie).
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 16:10:17 #271
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208923217
Waar ik bang voor ben, is dat dit nummer en dit duo echt het beste was wat ze binnen kregen. In 2019 kwam Duncan ook in beeld omdat Ilse nog wel iemand wist, maar er niets goeds was ingezonden. Als dat inderdaad het geval was, in combinatie met de reacties op Mia en Dion in de media nu, kan je nog zoveel aan de selectie commissie veranderen, maar lost dat het probleem niet op: hoe overtuig je sterke artiesten met goede nummers er van die voor het festival in te sturen?

Wat de inzending van dit jaar betreft: We zitten in een sterke halve finale, maar met een goed optreden en een redelijke staging zouden we met dit nummer de finale moeten kunnen halen, en dan onderaan het linker/bovenaan het rechter rijtje moeten eindigen. Door die twee optredens ligt de focus nu helemaal op het optreden, maar in voorgaande jaren is het consequent de staging geweest die het zwakke punt was. Zelfs als ze de problemen van de preparties weten op te lossen, gaat het team dan in staat zijn om nu wel de staging neer te zetten die het nummer het zetje omhoog geeft?
  donderdag 27 april 2023 @ 18:38:41 #273
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208924092
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 27 april 2023 @ 18:50:32 #274
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208924201
Het woord van Het Hoofd is gospel. Dus dat live optreden van morgen better deliver.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 27 april 2023 @ 19:02:20 #275
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208924304
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 10:35 schreef Mani89 het volgende:
Gedurfde keuze dit, ik weet niet of ik durf te kijken.
Dit wordt een totale mislukking.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 27 april 2023 @ 19:07:36 #276
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208924387
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:02 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit wordt een totale mislukking.
Ik vind jou, zoals altijd, weer nodeloos negatief. Ik heb alle vertouwen in Dion en Mia!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 27 april 2023 @ 19:30:17 #277
163650 Greys
pi_208924710
Ik kan het morgen niet zien en dat vindt m'n bloeddruk niet zo erg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 27 april 2023 @ 19:38:24 #278
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_208924810
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:30 schreef Greys het volgende:
Ik kan het morgen niet zien en dat vindt m'n bloeddruk niet zo erg.
Ga je ook naar S10?
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 19:43:40 #279
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208924893
Nu @Mani89 het over het hoofd heeft. Dat concept gaat dit jaar grotendeels in de prullenbak. Eerst kon de pers meekijken met de eerste en tweede rehearsals. Die gingen dan live op YouTube en dan zelf beschrijven wat ze zagen gebeuren aan staging en zang etc.

Nu krijgen we enkel tiktok lives na de tweede rehearsal via dit schema. En de vraag is hoeveel wij dan te weten komen berhaupt.



Als je schema doortrekt dan is de eerste rehearsal van Mia en Dion waarschijnlijk rond 13/14 uur lokale tijd op maandag 1 mei. Maar achter gesloten deuren dus.
pi_208924932
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 16:52 schreef Sableheart het volgende:
Waar ik bang voor ben, is dat dit nummer en dit duo echt het beste was wat ze binnen kregen. In 2019 kwam Duncan ook in beeld omdat Ilse nog wel iemand wist, maar er niets goeds was ingezonden. Als dat inderdaad het geval was, in combinatie met de reacties op Mia en Dion in de media nu, kan je nog zoveel aan de selectie commissie veranderen, maar lost dat het probleem niet op: hoe overtuig je sterke artiesten met goede nummers er van die voor het festival in te sturen?

Wat de inzending van dit jaar betreft: We zitten in een sterke halve finale, maar met een goed optreden en een redelijke staging zouden we met dit nummer de finale moeten kunnen halen, en dan onderaan het linker/bovenaan het rechter rijtje moeten eindigen. Door die twee optredens ligt de focus nu helemaal op het optreden, maar in voorgaande jaren is het consequent de staging geweest die het zwakke punt was. Zelfs als ze de problemen van de preparties weten op te lossen, gaat het team dan in staat zijn om nu wel de staging neer te zetten die het nummer het zetje omhoog geeft?
logisch ook, een beginnend artiest loopt een groot risico om hier afgezeken te worden (ala mia/dion) om vervolgens en succesvolle carriere wel te kunnen vergeten.
hardcoholic
pi_208924944
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:43 schreef Momo het volgende:
Nu @:Mani89 het over het hoofd heeft. Dat concept gaat dit jaar grotendeels in de prullenbak. Eerst kon de pers meekijken met de eerste en tweede rehearsals. Die gingen dan live op YouTube en dan zelf beschrijven wat ze zagen gebeuren aan staging en zang etc.

Nu krijgen we enkel tiktok lives na de tweede rehearsal via dit schema. En de vraag is hoeveel wij dan te weten komen berhaupt.

[ afbeelding ]

Als je schema doortrekt dan is de eerste rehearsal van Mia en Dion waarschijnlijk rond 13/14 uur lokale tijd op maandag 1 mei. Maar achter gesloten deuren dus.
Ik snap het en het is ook beter, maar ik ga de topics hier wel heel erg missen. ;( Was altijd zo gezellig om het met z’n allen te volgen.
  ESF Reporter donderdag 27 april 2023 @ 20:11:44 #282
87554 Cee
Welluk?
pi_208925240
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik snap het en het is ook beter, maar ik ga de topics hier wel heel erg missen. ;( Was altijd zo gezellig om het met z’n allen te volgen.
De eerste keer dat de pers de staging (in z'n geheel) te zien krijgt is dus op de dag van de juryshow, in de middag. Dan zijn er nog dress rehearsals waarbij de onsite pers de gelegenheid krijgt om in de arena te kijken en kunnen zij ook, net als de online pers, zien hoe het er op beeld komt uit te zien.
Dus op z'n vroegst weten we slechts een paar uur voordat de mensen die naar de juryshow gaan wat het wordt. En of het wat wordt.
pi_208925380
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 20:11 schreef Cee het volgende:

[..]
De eerste keer dat de pers de staging (in z'n geheel) te zien krijgt is dus op de dag van de juryshow, in de middag. Dan zijn er nog dress rehearsals waarbij de onsite pers de gelegenheid krijgt om in de arena te kijken en kunnen zij ook, net als de online pers, zien hoe het er op beeld komt uit te zien.
Dus op z'n vroegst weten we slechts een paar uur voordat de mensen die naar de juryshow gaan wat het wordt. En of het wat wordt.
Ze kunnen hun telefoon beter uitzetten die dag, want als de staging dan tegenvalt krijg je dat pas een paar uur van te voren massaal te horen. 8)7

We krijgen denk ik nog wel een officile rehearsal clip? Ook wel slim om dit jaar dan niet een erg saai stukje uit te kiezen.
pi_208925464
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:43 schreef Momo het volgende:
Nu @:Mani89 het over het hoofd heeft. Dat concept gaat dit jaar grotendeels in de prullenbak. Eerst kon de pers meekijken met de eerste en tweede rehearsals. Die gingen dan live op YouTube en dan zelf beschrijven wat ze zagen gebeuren aan staging en zang etc.

Nu krijgen we enkel tiktok lives na de tweede rehearsal via dit schema. En de vraag is hoeveel wij dan te weten komen berhaupt.

[ afbeelding ]

Als je schema doortrekt dan is de eerste rehearsal van Mia en Dion waarschijnlijk rond 13/14 uur lokale tijd op maandag 1 mei. Maar achter gesloten deuren dus.
Dus van de eerste rehearsals gaan ze ook geen TikTok filmpjes posten?

Volgende week hebben we dus 0 content. Beetje jammer dit -O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 20:36:24 #285
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208925539
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 20:31 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dus van de eerste rehearsals gaan ze ook geen TikTok filmpjes posten?

Volgende week hebben we dus 0 content. Beetje jammer dit -O-
Dit is wat er in de officile verklaring stond aantal weken terug
  donderdag 27 april 2023 @ 21:38:34 #286
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208926666
HET HOOFD
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_208926806
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:02 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit wordt een totale mislukking.
Kom je morgen terug om je woorden op te eten als het geen mislukking is?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 27 april 2023 @ 21:56:31 #288
39237 crew  H_T
2733
pi_208927003
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2023 11:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
We censureren iedereen de moeder hier. Eerste wat je leert als ESF mod.
Was gezellig he, dat trainingskamp in Pyongyang?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208927151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:38 schreef Mani89 het volgende:

[..]
HET HOOFD
Ik hou van deze man.

Durf niet te kijken...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 27 april 2023 @ 23:14:59 #290
39237 crew  H_T
2733
pi_208928028
Dit was het nieuws had een ronde Songfestifaal om Mia en Dion een hart onder de riem te steken. Inclusief Madonna, Gabbagod, Yodel it, Shine ne zelfs de Zwitserse clown van lang geleden
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208928678
Bij het 538-Koningsdagfestival merk je nu ook hoe belangrijk oortjes en geluid is. Zelfs Davina Michelle heeft het lastig om goed verstaanbaar en zuiver te zingen, dat geeft wel genoeg aan :Y

Ze brengt het er trouwens prima vanaf, dus dat geeft wel aan dat als we haar ooit zouden sturen dat we ons daar niet druk over hoeven te maken :P
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208929269
Toch best zenuwachtig voor vanavond. Ik weet niet of ik wel durf te kijken. Laat het aub goed gaan want ze steken nu wel hun nek uit. Kom op Mia en Dion laat ze een poepje ruiken! *O*
  vrijdag 28 april 2023 @ 09:26:50 #293
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208929568
Ik ben zenuwachtig.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 28 april 2023 @ 09:31:44 #294
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208929599
Ik ben ook zenuwachtig, heb er zelfs slecht van geslapen _O-
Kun je nagaan hoe het voor hen moet zijn :|W
Het is net alsof ons nummer bekend wordt gemaakt, maar dan in het kwadraat :X
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  ESF Reporter vrijdag 28 april 2023 @ 09:39:05 #295
87554 Cee
Welluk?
pi_208929649
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 09:31 schreef GeorgeM het volgende:

Het is net alsof ons nummer bekend wordt gemaakt, maar dan in het kwadraat :X
:D ja dat wel een beetje.
pi_208930517
Ze kunnen zingen.
Ze hebben zich de afgelopen weken stuk geoefend op de struikelblokken van Madrid en Amsterdam.
Duncan is erbij, dat geeft extra support
De techniek wordt zeker 12 keer gecontroleerd.
Dit komt goed.

(Even ademhalen)

Ze kunnen zingen.
Ze hebben zich etc
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 11:42:04 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208930622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 11:32 schreef Aadrianus het volgende:
Ze kunnen zingen.
Ze hebben zich de afgelopen weken stuk geoefend op de struikelblokken van Madrid en Amsterdam.
Duncan is erbij, dat geeft extra support
De techniek wordt zeker 12 keer gecontroleerd.
Dit komt goed.

(Even ademhalen)

Ze kunnen zingen.
Ze hebben zich etc
Het is wel een beetje do or die vandaag, dat zal ook wel op de zenuwen gaan werken. Maarja hoe zouden die zenuwen zijn in Liverpool straks. Hopelijk hebben ze alle zenuwen gewoon onder controle.
pi_208930847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 11:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is wel een beetje do or die vandaag, dat zal ook wel op de zenuwen gaan werken. Maarja hoe zouden die zenuwen zijn in Liverpool straks. Hopelijk hebben ze alle zenuwen gewoon onder controle.
Misschien hebben ze iets aan mijn mantra, als ze ‘ze’ vervangen door ‘we’. 😊
  vrijdag 28 april 2023 @ 11:59:58 #299
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208930868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 11:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is wel een beetje do or die vandaag, dat zal ook wel op de zenuwen gaan werken. Maarja hoe zouden die zenuwen zijn in Liverpool straks. Hopelijk hebben ze alle zenuwen gewoon onder controle.
En eventueel helpen een betablokker en wat Valdispert.

Maar ik heb het idee dat dat ook aan te raden is voor sommige kijkers hier, vanavond. :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 28-04-2023 12:06:05 ]
pi_208930898
Hoe laat is Khalid en Sophie?
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 12:07:36 #301
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208930956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:02 schreef NailQueen het volgende:
Hoe laat is Khalid en Sophie?
Van 19:00 tot 20:00 op NPO1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')