https://www.ad.nl/binnenl(...)ouan-taghi~aafe0e26/quote:Gearresteerde advocaat Inez Weski verdacht van deelname criminele organisatie
Strafadvocaat Inez Weski (68) is vrijdag gearresteerd. Het Openbaar Ministerie onderzoekt of zij onrechtmatig informatie heeft doorgespeeld aan de vermoede criminele organisatie rond Ridouan Taghi. Daarnaast wordt ze verdacht van deelname aan een criminele organisatie, die bezig is met internationale drugshandel en witwassen, en het schenden van geheimen, aldus het OM.
De advocaat van Ridouan Taghi en de broers Mao en Mario Romo in de grote liquidatiezaak Marengo kwam prominent voor in het onderzoek naar de in januari tot 5,5 jaar cel veroordeelde neef en advocaat Youssef Taghi.
Youssef Taghi kreeg zijn straf omdat hij als ‘boodschappenjongen’ van Ridouan Taghi maandenlang berichten in en uit de Extra Beveiligde Inrichting had gesmokkeld. Het Openbaar Ministerie (OM) ziet sterke aanwijzingen dat ook Weski door naasten van Taghi onder druk is gezet andere informatie door te spelen dan zij vanuit haar rol als raadsvrouw mocht.
Het Openbaar Ministerie heeft de Deken van de Orde van Advocaten op de hoogte gesteld van de aanhouding van de advocaat. Weski wordt volgens ingewijden vrijdag verhoord.
Al op een zitting in juli 2022 in de zaak van Youssef Taghi werd sterk gesuggereerd dat ook Weski verboden informatie had doorgespeeld. Het OM erkende dat een besproken proces-verbaal over een ‘geheimhouder’ ging, maar Weski’s naam werd niet genoemd. De rechtbankvoorzitter gaf de strekking van het document weer: twee familieleden van Ridouan Taghi zouden in versleutelde gesprekken gesproken hebben over de mogelijkheid dat Inez Weski, de advocaat die Taghi bijstaat in het Marengoproces, usb-sticks de EBI binnen heeft gebracht.
Justitie stelde daarop ‘niet de bevestiging’ te hebben dat Weski via usb-sticks informatie de EBI in en uit heeft gebracht. ,,We weten het niet,” aldus een van de twee officieren van justitie. ,,We hebben niet de conclusie dat het heeft plaatsgevonden. Er is ook geen actief nader onderzoek gedaan om te kijken of het zou kunnen kloppen.”
De voorzitter las vervolgens de conclusie van het onderzoeksteam voor, dat lijkt overtuigd te zijn van een rol van Weski. ,,Het kan niet anders dan dat dit via mr. Weski is gebeurd.”
,,Dit dossier staat vol aanwijzingen dat Ridouan Taghi al veelvuldig communiceerde met de buitenwereld nog voordat mijn cliënt toegang tot hem kreeg,” concludeerde André Seebregts als nieuwe raadsman van Youssef Taghi.
‘Als ze het vrijdag meneemt, zou super zijn’
Die aanwijzingen bestaan uit onderschept berichtenverkeer. Zo bespreken familieleden van Ridouan in juni 2020 dat ze een beveiligde USB-stick aan Weski hebben gegeven. De bedoeling is dat zij de informatie op de stick in de EBI laat lezen aan Ridouan Taghi en vervolgens zijn antwoorden terugkoppelt aan de familie. ‘Als ze het vrijdag meeneemt, zou super zijn. (..) Dan hebben we een reactie binnen een week. Het zou top zijn als ze het uitprint.’
Ook is er communicatie tussen de oudste zoon van Ridouan Taghi en de Italiaanse maffiabaas Raffaele Imperiale van 18 november 2020. Daarin zegt de zoon dat hij contact heeft gehad met F. (father, volgens de politie). Vervolgens wordt een bericht over financiën en kennelijke drugshandel doorgestuurd, dat dwingend van toon is en waarin veelvuldig de term ‘sir’ valt. De recherche ziet hierin een aanwijzing dat het bericht van Ridouan Taghi afkomstig is. Ook is sprake van ‘my son’, ‘my family’ en ‘I am in jail’.
Advocaat Seebregts spreekt van ‘een parallelle communicatielijn’ die teruggaat tot medio februari 2020: ruim een jaar voordat Youssef Taghi de EBI voor het eerst binnenging. Volgens hem zegt de gang van zaken iets over de druk die Ridouan Taghi kan uitoefenen. “Inez Weski is een kundige advocaat. Ze doet dit werk al heel lang. Ze is integer. Ook een krachtige persoonlijkheid. We zien in het dossier aanwijzingen dat ze dit liever niet doet. Maar we zien ook aanwijzingen dat ook zij niet bestand is tegen de druk van deze man.”
Weski, verontwaardigd, ontkent de aantijgingen met klem. “Er wordt hier over mijn rug verdediging gevoerd. Dit is verschrikkelijk. De uitspraken van Seebregts verbazen mij. Het is allemaal uitgezocht door justitie en bleek geen juiste veronderstelling.”
Advocaat Onno de Jong: Enorme klap voor haar en advocatuur
Advocaat Onno de Jong, die samen met Peter Schouten tot voor kort de kroongetuige bijstond in het Marengo-proces, reageert geschrokken. ,,Een bekende advocaat die in zo’n prominent proces wordt aangehouden: ik ben er behoorlijk van ondersteboven. Dit is nog nooit gebeurd. Dit betekent voor haar een enorme klap, maar ook voor de advocatuur. We moeten tegelijkertijd voorzichtig zijn, omdat we nog geen flauw idee hebben wat precies de verdenkingen zijn en wat de omstandigheden zijn. Maar ook als dadelijk blijkt dat er niks aan de hand is, dan is de schade al aangericht.”
Je kan er oneindig over speculeren, maar er is te weinig informatie bekend om die conclusie te trekken.quote:Op zaterdag 22 april 2023 12:48 schreef Document1 het volgende:
Echt verbaasd kan je hier toch niet over zijn, toch? Je moet wel erg sterk in je schoenen staan om dit soort figuren nee te verkopen. Daarnaast denk ik dat veel meer advocaten dit doe.
Het barst van de criminelen in gevangenissen en cellencomplexquote:Op zaterdag 22 april 2023 13:45 schreef poemojn het volgende:
hopelijk is ze veilig(er) waar ze nu is
Iemand met een reputatie als Weski zover krijgen, dan ben je wel echt heel ver gegaan.quote:Op zaterdag 22 april 2023 12:48 schreef Document1 het volgende:
Echt verbaasd kan je hier toch niet over zijn, toch? Je moet wel erg sterk in je schoenen staan om dit soort figuren nee te verkopen. Daarnaast denk ik dat veel meer advocaten dit doe.
Ze lijkt me ook wel beetje een criminelenvriendje, dat zie je wel meer bij advocaten. Ze kan ook zo maar niet onder druk gezet zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iemand met een reputatie als Weski zover krijgen, dan ben je wel echt heel ver gegaan.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ze lijkt me ook wel beetje een criminelenvriendje, dat zie je wel meer bij advocaten. Ze kan ook zo maar niet onder druk gezet zijn.
Aangezien hij al advocaten heeft vermoord is dit natuurlijk kinderspel. We hebben het over de leider van een drugskartel waar miljarden rondgaan, en waarbij de advocaat de enige openstaande weg nog is om te communiceren met de buitenwereld.quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iemand met een reputatie als Weski zover krijgen, dan ben je wel echt heel ver gegaan.
Die indruk heb ik na het zien van heel wat video's van haar op YouTube.quote:
Knap van je dat jij aan de hand daarvan die conclusie kunt trekken.quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
Die indruk heb ik na het zien van heel wat video's van haar op YouTube.
Weski is vooral heel goed doordrongen van de gevaren van een almachtige staat tegenover het individu, vandaar dat ze regelmatig zo hamert op grondrechtelijke principes.quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die indruk heb ik na het zien van heel wat video's van haar op YouTube.
Misschien een mooie gelegenheid om wat acquisitie te doen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 13:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het barst van de criminelen in gevangenissen en cellencomplex
Nee, daar geloof ik niks van. Ze is gewoon heel erg goed in haar vak.quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze lijkt me ook wel beetje een criminelenvriendje, dat zie je wel meer bij advocaten. Ze kan ook zo maar niet onder druk gezet zijn.
Daar heb je een punt, maar Weski lijkt me hierin juist dè persoon om een risicoanalyse te kunnen maken. Lijkt dus niet gelukt te zijn...quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Aangezien hij al advocaten heeft vermoord is dit natuurlijk kinderspel. We hebben het over de leider van een drugskartel waar miljarden rondgaan, en waarbij de advocaat de enige openstaande weg nog is om te communiceren met de buitenwereld.
Misschien dat ze nu ook doordrongen is van de gevaren van een almachtig drugssyndicaat tegenover individuen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 16:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Weski is vooral heel goed doordrongen van de gevaren van een almachtige staat tegenover het individu, vandaar dat ze regelmatig zo hamert op grondrechtelijke principes.
Uit de OP;quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:40 schreef Tengano het volgende:
Net even dat stukje van Weski OP1 gezien. Roethoff was weer felHij weet wie Weski gaat verdedigen. Het is een man zei hij. Hij onderbrak voortdurend advocaat Onno de Jong en nam dan het verhaal over. Was bijna een beetje genant zelfs.
Wat ik wel sterk vond van wat Roethoff zei is dat Weski in beperkingen zit en het OM er gewoon uitflapt wat zo'n beetje de aanklacht en de verdenkingen zijn zoals het doorgeven van een USB stick. Die openlijke en inhoudelijke houding van het OM is minder logisch als Weski in beperkingen niks naar buiten mag brengen of niks mee mag krijgen van wat er buiten gebeurt. Daarnaast kan ze zich eveneens niet verdedigen tegen dit soort uitspraken.
Maar goed, het schijnt dus dat het doorgeven van zo'n USB stick helemaal niet kan in de EBI omdat er glas tussen zit. En wat ik ook niet weet is of ze daar wel toegang tot PC's hebben waar je dan een USB stick in kan hangen.
Het zou me ook niet verbazen als het OM ook hier weer de mist in gaat. Maar we gaan het vanzelf zien, want Weski krijgt wss een hele goede verdediging die bovendien door haar zelf wordt ingefluisterd en er is in ieder geval goed overleg tussen twee goeie advocaten straks.
Daarnaast heeft ze nu alle tijd om goed na te denken hoe ze zich hier uit redt.
Dat dus, en dan kun je gewoon papier tegen glas houden.quote:Op zaterdag 22 april 2023 17:57 schreef praadje het volgende:
[..]
Uit de OP;
Zo bespreken familieleden van Ridouan in juni 2020 dat ze een beveiligde USB-stick aan Weski hebben gegeven. De bedoeling is dat zij de informatie op de stick in de EBI laat lezen aan Ridouan Taghi en vervolgens zijn antwoorden terugkoppelt aan de familie. ‘Als ze het vrijdag meeneemt, zou super zijn. (..) Dan hebben we een reactie binnen een week. Het zou top zijn als ze het uitprint.’
Zoals ik het lees hoopten ze dat Weski uit zou printen wat er op de USB stond en dat aan Taghi zou laten lezen.
We moeten tegelijkertijd voorzichtig zijn, omdat we nog geen flauw idee hebben wat precies de verdenkingen zijn en wat de omstandigheden zijn. Maar ook als dadelijk blijkt dat er niks aan de hand is, dan is de schade al aangerichtquote:
Getuige van wat? Op zich kies er geen regel die het verbiedt om advocaten te laten getuigen, van de week werd Ruperti nog gehoord in de zaak Taghi. Maar er is natuurlijk wel sprake van verschoningsrecht en geheimhoudingsplicht.quote:Dit slaat precies de spijker op zijn kop. Je mag hopen dat om echt hele goede gronden heeft om dit te doen. Aan de andere kant het grote steunbetuiging en uitspraken over integriteit van Weski in verschillende media en zelfs het om, dat ze [mogelijk] bezweken is onder druk van Tagi is interessant.
Even een juridische vraag mag en kan zij ook eventueel getuigen worden?
Omdat iedere verdachte recht heeft op rechtsbijstand. Dat hebben advocaten heel hoog in het vaandel staan.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom heeft ze er überhaupt voor gekozen om deze gozer te verdedigen?
Als ik het voor het zeggen had ging deze gek zonder proces zo de zee in met een blok beton aan zn voeten.
Omdat dat haar vak is.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
Als ik het voor het zeggen had ging deze gek zonder proces zo de zee in met een blok beton aan zn voeten.
Dit vraag ik mij inderdaad af?. Of zij ook bijv. een kroon getuige zou kunnen worden. Indien advocaten dit kunnen doen, dan roept dit direct bij mij heel veel vragen op, over bescherming van rechten van verdachten.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We moeten tegelijkertijd voorzichtig zijn, omdat we nog geen flauw idee hebben wat precies de verdenkingen zijn en wat de omstandigheden zijn. Maar ook als dadelijk blijkt dat er niks aan de hand is, dan is de schade al aangericht
[..]
Getuige van wat? Op zich kies er geen regel die het verbiedt om advocaten te laten getuigen, van de week werd Ruperti nog gehoord in de zaak Taghi. Maar er is natuurlijk wel sprake van verschoningsrecht en geheimhoudingsplicht.
Is het OM er in ieder geval al in geslaagd om bij jou de opinie tegen Weski op te zetten. Misschien staat het OM straks wel (weer) gigantisch voor lul. Maar dan is de schade aangericht.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:15 schreef Molo het volgende:
Benieuwd wat er allemaal gebeurd is om deze vrouw zo onder druk te zetten
Ze is nog onschuldig en er is nog niks bewezen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:15 schreef Molo het volgende:
Benieuwd wat er allemaal gebeurd is om deze vrouw zo onder druk te zetten
Klopt helemaal, maar een arrestatie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zeker niet bij een advocaat aangaande een strafzaak waar zij de verdachte vertegenwoordigd.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze is nog onschuldig en er is nog niks bewezen.
'vermeend' danquote:Op zaterdag 22 april 2023 18:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze is nog onschuldig en er is nog niks bewezen.
Hoe bedoel je die eerste alinea?quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is het OM er in ieder geval al in geslaagd om bij jou de opinie tegen Weski op te zetten. Misschien staat het OM straks wel (weer) gigantisch voor lul. Maar dan is de schade aangericht.
Ps dat zeg ik dan ook nog eens als iemand die er geen enkel probleem mee had gehad als de Nederlandse overheid Taghi om had laten leggen in het buitenland.
Volgens mij denkt vrijwel niemand dat Weski hier vrijwillig en moedwillig aan meegewerkt heeft, dus vooralsnog is er amper tot geen sprake van een "opinie tegen Weski".quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is het OM er in ieder geval al in geslaagd om bij jou de opinie tegen Weski op te zetten. Misschien staat het OM straks wel (weer) gigantisch voor lul. Maar dan is de schade aangericht.
Ps dat zeg ik dan ook nog eens als iemand die er geen enkel probleem mee had gehad als de Nederlandse overheid Taghi om had laten leggen in het buitenland.
Je kunt je afvragen of het probleem daarmee is opgelost. Of dat er een ander figuur opstaat die net zo meedogenloos is.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
De Mos vrijgesproken.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar een arrestatie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zeker niet bij een advocaat aangaande een strafzaak waar zij de verdachte vertegenwoordigd.
En dat zei ze zelf ook. Ze had vaak genoeg stevige kritiek op het OM.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:41 schreef Nober het volgende:
[..]
De Mos vrijgesproken.
Schiedammer Parkmoord, Lucia de B., Puttense moordzaak, Bredase restaurantmoord, Villamoord, De pompmoord, Rosmalense flatmoord.
Nee het OM zit er nooit naast.
Die is volgens mij door vriendjes van Taghi met de rug tegen de muur gezet, familie en collega's bedreigt. Vind het bijzonder moeilijk te geloven dat iemand met zo'n reputatie en carriere dit vrijwillig heeft gedaan (als ze het al gedaan heeft).quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:36 schreef Molo het volgende:
[..]
'vermeend' dan
We wachten het traject tuurlijk wel af maar vraag me af wat voor narigheid hier achter zit
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en leven wij nog steeds in een rechtsstaat waarbij iedereen recht op een proces met verdediging heeft.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:07 schreef Jahr00n het volgende:
Tuurlijk kan het OM fouten maken, zal de eerste zijn die dat toegeeft. Maar een advocaat arresteren aangaande een strafzaak waar ze zelf de verdachte vertegenwoordigd is niet niks. Mag aannemen dat ze niet over een nacht ijs zijn gegaan.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:41 schreef Nober het volgende:
[..]
De Mos vrijgesproken.
Schiedammer Parkmoord, Lucia de B., Puttense moordzaak, Bredase restaurantmoord, Villamoord, De pompmoord, Rosmalense flatmoord.
Nee het OM zit er nooit naast.
Dit dus. Er zal stevig bewijs zijn om deze arrestatie te doenquote:Op zaterdag 22 april 2023 18:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tuurlijk kan het OM fouten maken, zal de eerste zijn die dat toegeeft. Maar een advocaat arresteren aangaande een strafzaak waar ze zelf de verdachte vertegenwoordigd is niet niks. Mag aannemen dat ze niet over een nacht ijs zijn gegaan.
Sinds Taghi vast zit is er geen kilo minder ingevoerd.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of het probleem daarmee is opgelost. Of dat er een ander figuur opstaat die net zo meedogenloos is.
is dat bekend gemaakt? Lijkt me in deze zaak niet heel aannemelijk?quote:Op zaterdag 22 april 2023 20:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit dus. Er zal stevig bewijs zijn om deze arrestatie te doenEn daar horen we vast binnenkort meer over. Mogelijk mag ze haar proces in vrijheid afwachten, al weet ik niet of dat haar veiligheid ten goede komt.
Eenmaal in handen dan Taghi geeft risico
Ik vond je klinken alsof je er van overtuigd was dat Weski ook datgene gedaan heeft waarvan ze nu beschuldigd wordt. Als ik dat fout had, mijn excuses. Als ik dat goed had, dan is het dus inderdaad zo dat de schade aan de reputatie van Weski bij jou al aangericht is door de actie van het OM. Zonder dat enig bewijs daarvoor op onafhankelijke wijze beoordeeld is.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die eerste alinea?
Waarom zou Weski dit als ze het gedaan heeft geheel vrijwillig hebben gedaan. Dat slaat nergens op met haar statuur en achtergrond
Dat zal allemaal wel meevallenquote:Op zaterdag 22 april 2023 21:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vond je klinken alsof je er van overtuigd was dat Weski ook datgene gedaan heeft waarvan ze nu beschuldigd wordt. Als ik dat fout had, mijn excuses. Als ik dat goed had, dan is het dus inderdaad zo dat de schade aan de reputatie van Weski bij jou al aangericht is door de actie van het OM. Zonder dat enig bewijs daarvoor op onafhankelijke wijze beoordeeld is.
Als het OM het hier zo goed doet als bij het kroongetuigenprogramma dan zitten ze er volledig naast.quote:Op zaterdag 22 april 2023 18:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar een arrestatie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zeker niet bij een advocaat aangaande een strafzaak waar zij de verdachte vertegenwoordigd.
Als je hiermee doelt op het beschermen van kroongetuigen en andere mensen betrokken bij een onderzoek/rechtszaak; dat is iets heel anders.quote:Op zaterdag 22 april 2023 21:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als het OM het hier zo goed doet als bij het kroongetuigenprogramma dan zitten ze er volledig naast.
Ik hoop dat haar familie ook beschermd wordt.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als je hiermee doelt op het beschermen van kroongetuigen en andere mensen betrokken bij een onderzoek/rechtszaak; dat is iets heel anders.
Weski is gearresteerd op verdenking van deelname aan een criminele organisatie. Das niet niks.
https://www.zin.nl/2019/0(...)te-advocatenfamilie/quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat haar familie ook beschermd wordt.
Ja. Ik begreep dat ze inmiddels ook een kleinkind heeft.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.zin.nl/2019/0(...)te-advocatenfamilie/
Ik ook ....
Bewijst maar weer dat dhr Taghi geen kleine jongen isquote:Op zaterdag 22 april 2023 22:20 schreef capricia het volgende:
Ja. Ik begreep dat ze inmiddels ook een kleinkind heeft.
Je vraagt je af welke drukmiddelen Taghi ingezet heeft. Ik vind dit echt wel hevig allemaal.
Ik denk dat een Holleeder peanuts is bij een Taghi. En ik vraag me zeer af of ons OM wel voldoende middelen heeft om hiermee om te gaan.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:24 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Bewijst maar weer dat dhr Taghi geen kleine jongen is
Dat hoop ik ook.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat haar familie ook beschermd wordt.
“Probleem” met die redenering is dat die Taghi niets meer te verliezen heeft. Die gaat toch levenslang de ebi in. Dus dat mechanisme werkt niet meer voor hem.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook.
Maar die Taghi is ook niet zo slim als hij denkt dat bedreigen en bruut geweld gaat helpen. Zoals Lucky Luciano al zei "blood in the streets is bad for business". Als hij Weski echt in deze situatie geeft gedreigd/gepushed, dan is dat alleen maar slechter voor z'n eigen rechtszaak.
Er lopen denk ik (vrees ik) nog zat figuren uit z'n organisatie vrij rond. Die hebben wel wat te verliezen. Tis niet alsof we het over slechts 1 crimineel hebben hier.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Probleem” met die redenering is dat die Taghi niets meer te verliezen heeft. Die gaat toch levenslang de ebi in. Dus dat mechanisme werkt niet meer voor hem.
En waar baseer je dat oordeel precies op? Toch niet op basis van wat tv interviewtjes hoop ik?quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:39 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik herhaal hier nog even wat ik bij het nieuwsbericht op de frontpage gezegd heb.
Advocaten als Weski, Roethof en nog een aantal van dat soort ultieme narcisten komen al bijna klaar bij de gedachte om de meest walgelijke onmensen te "verdedigen" als ze daardoor in de problemen komen dan kan ik daar geen traan om laten.
En ja, ik ben een groot voorstander van de rechtstaat en ik ben ook van mening dat iedereen het recht heeft op een eerlijk proces. Maar die advocaten die puur de meest smerige verdachten willen bijstaan alleen maar om hun naam weer in de media te krijgen zijn wat mij betreft net zo ziek als de psychopaten die ze "verdedigen". En dat zijn dus de Roethofjes en de Weski's van deze wereld.
Waar baseer ik wat op?quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En waar baseer je dat oordeel precies op? Toch niet op basis van wat tv interviewtjes hoop ik?
Dat weski en roethof narcisten en psychopaten zijn die het enkel om de aandacht te doen is?quote:
Dat baseer ik op de lijst van cliënten die ze bijgestaan hebben de laatste jaren. Daar zitten nogal wat "high profile" zaken bij met heel veel media aandacht. Maar daar zal jij ongetwijfeld anders over denken. En dat mag.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weski en roethof narcisten en psychopaten zijn die het enkel om de aandacht te doen is?
Ah en daarom ben je psychopaat, narcist en doe je het enkel voor de aandacht. Heeft niets te maken met kennis en kunde in bijvoorbeeld omgang met de media of levenslangzaken. Of met verdachten die jouw naam noemen omdat ze je van TV kennen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:49 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat baseer ik op de lijst van cliënten die ze bijgestaan hebben de laatste jaren. Daar zitten nogal wat "high profile" zaken bij met heel veel media aandacht.
Je hebt wel vaker last van waanbeelden?quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:49 schreef RealistAtheist het volgende:
Dat baseer ik op de lijst van cliënten die ze bijgestaan hebben de laatste jaren. Daar zitten nogal wat "high profile" zaken bij met heel veel media aandacht. Maar daar zal jij ongetwijfeld anders over denken. En dat mag.
Ik denk dat die mensen veel en velen andere cliënten bijstand waar jij nog nooit van gehoord hebt. Wij kennen de high profile zaken juist omdat ze high profile zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:49 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat baseer ik op de lijst van cliënten die ze bijgestaan hebben de laatste jaren. Daar zitten nogal wat "high profile" zaken bij met heel veel media aandacht. Maar daar zal jij ongetwijfeld anders over denken. En dat mag.
Dat is maar zeer de vraag. Ik zei al eerder dat men de opkomst van Taghi totaal gemist heeft. Toen men 'm in de gaten kreeg, was het al een hele grote speler. Dat is-ie dus in alle rust kunnen worden. Het is goed mogelijk dat er nu andere criminelen bestaan, die nog steeds in alle rust opereren en groter zijn dan Taghi.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat een Holleeder peanuts is bij een Taghi. En ik vraag me zeer af of ons OM wel voldoende middelen heeft om hiermee om te gaan.
Dit lijkt mij de grootste crimineel ooit in NL.
Niet echt. Deze feiten spelen geen enkele rol in het marengo-proces. Ook de bekende moorden (op Wiersum, de Vries en de broer van de kroongetuige) zijn geen onderdeel van dat proces. Hij zou daar eventueel wel voor aangeklaagd kunnen worden in een volgend proces, maar de kans daarop is klein. Immers, de verwachting is dat-ie nu levenslang gaat krijgen. Daarmee hebben volgende processen geen zin: hij kan dan toch geen langere straf meer krijgen dan dat-ie al heeft.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook.
Maar die Taghi is ook niet zo slim als hij denkt dat bedreigen en bruut geweld gaat helpen. Zoals Lucky Luciano al zei "blood in the streets is bad for business". Als hij Weski echt in deze situatie geeft gedreigd/gepushed, dan is dat alleen maar slechter voor z'n eigen rechtszaak.
Nou ja, het is natuurlijk wel een misvatting om te denken dat een bekende advocaat ook automatisch een goede advocaat is. Met Max M. als meest pregnante voorbeeld, maar ook Weski is wel eens door de rechterlijke macht op haar vingertjes getikt, omdat ze volstrekt onbegrijpelijke pleitnota's schreef.quote:Op zondag 23 april 2023 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Als ik gearresteerd zou worden op verdenking van zware misdrijven wil ik de beste advocaat om m'n zaak te bepleiten in de rechtszaal. En het zal me aan m'n reet roesten of die advocaat een narcist, klootzak of psychopaat is. Zolang hij maar de beste is tijdens mijn rechtszaak. En ik dat iedereen hier er hetzelfde over denkt.
Maw; persoonlijkheid is niet zo boeiend imho.
In zekere mate eens, maar wel met de kanttekening dat dit koffiedik kijken is en dat alle ogen nu alleen op hem gericht zijn. Die gast werkt echt niet alleen.quote:Op zondag 23 april 2023 00:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet echt. Deze feiten spelen geen enkele rol in het marengo-proces. Ook de bekende moorden (op Wiersum, de Vries en de broer van de kroongetuige) zijn geen onderdeel van dat proces. Hij zou daar eventueel wel voor aangeklaagd kunnen worden in een volgend proces, maar de kans daarop is klein. Immers, de verwachting is dat-ie nu levenslang gaat krijgen. Daarmee hebben volgende processen geen zin: hij kan dan toch geen langere straf meer krijgen dan dat-ie al heeft.
Dat weet hij zelf ook en zodoende kan-ie nu feitelijk alles doen wat-ie wil. Extra straf gaat-ie er toch niet voor krijgen.
De ogen zijn beslist niet alleen op hem gericht. Daarom zit Weski nu vast, daarom is die neef gearresteerd. Daarom lopen er op dit moment drie gigantische rechtszaken waarin allerlei aan hem gerelateerde criminelen terecht staan. Het OM wil die hele organisatie met wortel en tak uitroeien.quote:Op zondag 23 april 2023 00:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In zekere mate eens, maar wel met de kanttekening dat dit koffiedik kijken is en dat alle ogen nu alleen op hem gericht zijn. Die gast werkt echt niet alleen.
Ik hoop dat het ze lukt, maar heb er niet echt vertrouwen inquote:Op zondag 23 april 2023 00:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De ogen zijn beslist niet alleen op hem gericht. Daarom zit Weski nu vast, daarom is die neef gearresteerd. Daarom lopen er op dit moment drie gigantische rechtszaken waarin allerlei aan hem gerelateerde criminelen terecht staan. Het OM wil die hele organisatie met wortel en tak uitroeien.
Gaat ze nooit lukken zo natuurlijk. Dan hadden ze echt veel sneller moeten zijn.quote:Op zondag 23 april 2023 00:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De ogen zijn beslist niet alleen op hem gericht. Daarom zit Weski nu vast, daarom is die neef gearresteerd. Daarom lopen er op dit moment drie gigantische rechtszaken waarin allerlei aan hem gerelateerde criminelen terecht staan. Het OM wil die hele organisatie met wortel en tak uitroeien.
Ik geloof wel dat zijn organisatie nu ernstig geamputeerd is, maar ik geloof niet dat er daardoor ook maar één kilo minder Nederland binnenkomt. Dat gat wordt direct opgevuld door anderen.quote:Op zondag 23 april 2023 00:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik hoop dat het ze lukt, maar heb er niet echt vertrouwen in
Ja, daar ben ik ook van overtuigd.quote:Op zondag 23 april 2023 00:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat zijn organisatie nu ernstig geamputeerd is, maar ik geloof niet dat er daardoor ook maar één kilo minder Nederland binnenkomt. Dat gat wordt direct opgevuld door anderen.
En de meest meedogenloze.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat een Holleeder peanuts is bij een Taghi. En ik vraag me zeer af of ons OM wel voldoende middelen heeft om hiermee om te gaan.
Dit lijkt mij de grootste crimineel ooit in NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |