SAW (Stock, Aitken & Waterman) en It Ain't What You Do (It's The Way That You Do It), samen met Fun Boy Three...quote:Op donderdag 20 april 2023 21:58 schreef Bargehassus het volgende:
Venus van Shocking Blue was een number one hit in the USA. Een cover van dit nummer van Bananarama was het ook.
Wie produceerde(n) dit nummer (van Bananarama) en wat was het nummer waarmee ze een top tien hit in Nederland hadden?
Je antwoord is goed.quote:Op donderdag 20 april 2023 22:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
SAW (Stock, Aitken & Waterman) en It Ain't What You Do (It's The Way That You Do It), samen met Fun Boy Three...
Over welke song van wie gaat dit?quote:Although a massive commercial success, the record set the scene for SAW's often fractious creative relationship with those bands and artists who demanded creative involvement in their records. Engineer Phil Harding, who mixed the track, said tensions were running so high between the band members and producers Stock and Aitken during mixing, that it almost escalated to violence.
quote:And I love you and I want you
And I'll suck you and I'll fuck you
And I'll butt-fuck you, can I eat you?
And I'll lick your little dick, motherfucka'
Say what, say what?
Ik ken het refrein van die song en verder niets ervan…quote:Op zaterdag 22 april 2023 19:48 schreef Geluiden het volgende:
Niemand? Er zit ook een sample van Nancy Sinatra in, en de artiest in kwestie is maar iets jonger en zeker niet minder bekend.
Ik zou zeggen: luister vooral eens naar de intro. Misschien herken je hem.quote:Op zaterdag 22 april 2023 19:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken het refrein van die song en verder niets ervan…
Wat van wie?quote:I don't usually say things
Like this to girls your age
But when I saw you coming
Out of the school that day
That day I knew, I knew
I've got to have you, I've got to have you
quote:Op woensdag 26 april 2023 11:43 schreef Geluiden het volgende:
Dan vermoed ik Christeen Sixteen. Vond ik altijd wel een catchy nummer, maar past kennelijk beter bij how to catch a pedophile.
John Denver-Calypso ?quote:Op woensdag 26 april 2023 15:52 schreef Geluiden het volgende:
Cherwin Muringen won in 1998 de soundmixshow en een jaar later de Europese soundmixshow. Welk nummer van welke artiest zong hij?
Prince-Kiss ?quote:Op woensdag 26 april 2023 18:55 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Nee, het is een beetje een vervolgvraag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
X Where the WIld roses growquote:Op donderdag 27 april 2023 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kan niet zien hoe en wat, maar had een mention dus heb een vermoeden. Niet geheel verrassend.
Nieuwe vraag:
X is a murder ballad by Australian rock band Y and pop singer Z. It is the fifth song and lead single from the band's ninth studio album, Murder Ballads (1996), released on Mute Records.
XYZ alstublieft.
Yesquote:Op donderdag 27 april 2023 22:34 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
X Where the WIld roses grow
Y Nick Cave and the Bad Seeds
Z Kylie MInoque
??
Mumford en Sons met dat liedje dat langzaam begint, waarna ze losgaan op de banjo. (the Cave in dit geval)quote:Op donderdag 27 april 2023 23:06 schreef Bomenverzameling het volgende:
It's empty in the valley of your heart
The sun it rises slowly as you walk
away from all the fears
and all the faults you've left behind
The harvest left no food for you to eat
You cannibal, you meat-eater, you see
but I have seen the same
I know the shame in your defeat
Opening van welk lied en van wie?
quote:Op vrijdag 28 april 2023 11:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Mumford en Sons met dat liedje dat langzaam begint, waarna ze losgaan op de banjo. (the Cave in dit geval)
Welk album, van wie?quote:is the debut studio album by English singer-songwriter
, released in March 1967.
began writing songs during his early teenage years. His earliest influences included the sound of early British bands, such as the Beatles and the Rolling Stones, influenced by popular American rhythm and blues. At the same time, folk influences from artists such as Bob Dylan and Simon & Garfunkel left a strong mark on him, along with some of the musicals being performed so close to his childhood home in Soho that he could often hear them drifting through his room.
's older brother attracted the attention of music producer Mike Hurst, formerly of the Springfields, in the hope of finding a producer interested in his younger brother's music. After a demo was recorded, a deal was struck between the two. The album was not released until 1967; however, recording began on 10 July 1966, with a few advance singles appearing around that time.
Zeker niet, ten tijde van dat album heette hij nog gewoon Catquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:27 schreef methodmich het volgende:
Dan ga ik voor Matthew and Son van Cat Stevens. Of moet ik tegenwoordig Yusuf (Islam) zeggen voor het punt?
quote:Stephen Lee Bruner (born October 19, 1984),[4] better known by his stage name, is an American bassist, singer, producer, and songwriter from Los Angeles. First coming to prominence as a member of crossover thrash band Suicidal Tendencies, he has since released four solo studio albums and is noted for his work with producer Flying Lotus and his appearances on Kendrick Lamar's 2015 album To Pimp a Butterfly.
Zeker!quote:
1 puntje maar?quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zeker!
S T A N D
MadMaster 4
Berkery 2
bartrid 2
n00biedoobiedoo 4
Geluiden 5
Da_Sandman 2
Bomenverzameling 2
cafca 2
methodmich 2
Oh sorry, had niet in de gaten dat het dubbele punten was. Aangepast!quote:
Angus Young - Thunderstruck?quote:Op zaterdag 29 april 2023 17:23 schreef Geluiden het volgende:
[..]
1 puntje maar?
Nieuwe vraag:
Over welk nummer van welke band gaat dit?
Jarenlang houdt [gitarist] vol dat hij [nummer] schrijft nadat hij in een vliegtuig zat dat door de bliksem geraakt is. In 2003 geeft de in Nederland woonachtige gitarist echter toe dat dat een broodjeaapverhaal is.
Eigenlijk vroeg ik naar ACDC, maar dat wist je vast ook.quote:
Niemand reageert nog snel, om te janken…quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:14 schreef Geluiden het volgende:
Ik ben geen snelle reageerder, maar weet het antwoord ook niet.
LOLquote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niemand reageert nog snel, om te janken…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik dacht dat die nog redelijk herkenbaar was, maar het was óf toch heel lastig óf deze trivia nadert z'n einde…quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ohnee, dit is Kevin Godley..haal ze altijd door elkaar
Tot nu toe foutloosquote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:42 schreef Homdeck het volgende:
Peter Gabriel/Kate Bush - Don’t give up
Huey Lewis and the News - Hip to be square
WC-EHFT
GW-WCOE
Eric Clapton - Forever Man
Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
Herbie Hancock - Rockit
The Police - Every Breath You Take
Duran Duran - Girls on Film
Visage - Fade to Grey
quote:His mother bought him a synthesiser
Got the Human League into advise her
Now he's making lots of noise
Playing along with the art school boys
Ze treden nog steeds op, gisteren blijkbaar nog in Paradiso.quote:
Wie isquote:Before his solo career took off, Sharkey was also the singer of the one-shot group The Assembly with. In 1983 their single "Never Never" was a No. 4 hit in the UK Singles Chart.
Welk nummer?quote:In vele landen was het de eerste reggaehit ooit; in Nederland stond het nummer 1 in de Veronica Top 40 en in de allereerste Hilversum 3 Top 30 van 23 mei 1969. In 1975 werd het nummer in België opnieuw een hit.
S T A N Dquote:
Ik dacht dat het een post was die per ongeluk in dit topic geplaatst was.quote:
Zie de OP voor de spelregels.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:12 schreef mario390 het volgende:
dat is ja de clou ,julie zollen
raten welke lied dat is
Ik herken er geen reggae uitvoerende in…quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:19 schreef cafca het volgende:
Ik twijfelde nog over deze
[ afbeelding ]
Wie, en wat was zijn grootste hit?
Mjah, officieel blijkt het dan ook geen reggaequote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik herken er geen reggae uitvoerende in…
quote:However, Peter Tosh and the Wailers, as well as The Blues Busters, copied the arrangement used byin preparing their own later covers of the song.
Nee, die ziet er toch heel anders uit? Een veel ouder nummer. Een grote hit uit 1965 waarvan de originele titel "Fort Holland Calypso Song" is.quote:
Valt wel mee:quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, die ziet er toch heel anders uit? Een veel ouder nummer. Een grote hit uit 1965 waarvan de originele titel "Fort Holland Calypso Song" is.
(onder een andere titel dus)quote:is a song written by calypso singer Sir Lancelot for the movie I Walked with a Zombie in 1943[1] and originally titled "Fort Holland Calypso Song".[2] Sir Lancelot issued his recording of it in the late 1940s.
In 1965,had a #1 hit in Europe and South America with a cover
Ja, die dus. Van Shawn Elliott.quote:Op maandag 8 mei 2023 11:41 schreef pipster het volgende:
Shame and Scandal (in the Family)? Geen idee van wie, dan maar schandalig.
quote:
Met een verwijzing naar deze versie had ik het wel geweten...quote:Op maandag 8 mei 2023 07:48 schreef cafca het volgende:
[..]
(onder een andere titel dus)
Eigenlijk wel schandalig dat jullie dit niet weten
Wat een toeval dat ik dan juist Ween post hè....quote:Op maandag 8 mei 2023 13:05 schreef Berkery het volgende:
In de tijd van Napster e.d. circuleerde een demo van Ween op het internet met als titel 'I hate the Smiths (and Stephen Morrissey)'.
Je zou bijna denken dat er opzet in het spel is.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat een toeval dat ik dan juist Ween post hè....
S T A N Dquote:
Je kan jezelf nog een extra punt geven door de dubbele puntentelling.quote:Op maandag 8 mei 2023 14:26 schreef cafca het volgende:
[..]
S T A N D
MadMaster 6
Berkery 6
bartrid 4
n00biedoobiedoo 6
Geluiden 6
Da_Sandman 2
Bomenverzameling 2
cafca 5
methodmich 2
pipster 4
Welk nummer van wie?quote:She had hair like Jeannie Shrimpton back in 1965
She had legs that never ended
I was halfway paralyzed
She was tall and cool and pretty and she dressed as black as coal
If she asked me to I'd murder, I would gladly lose my soul
Now I lie in bed and think of her
Sometimes I even weep
...
quote:
Welk nummer van wie?quote:Well, soon we started talking
I asked her for her name
She said it's not important but I'll tell you anyway
My Mother loved the bayou
My Daddy worked the land
They named me after what they loved
So the world would understand
S T A N Dquote:
quote:Blaster bomb bomb bomb ahead
Multi millions still unfed (unfed)
Amondo teeno giving
Wat van wie?quote:Love, my aim is straight and true
Cupid's arrow is just for you
I even painted my toe nails for you
I did it just the other day
Wat van wie?quote:My wife has burned the scrambled eggs
The dog just bit my leg
My teenage daughter ran away
My fine young son has turned out gay
Laf Oh Laf, het beroerde Engels van The Scorpions is er niks bij…quote:Op woensdag 10 mei 2023 23:57 schreef Litpho het volgende:
Lena - Satellite
Ik kan het accent zo nog in mijn hoofd horen.
Volgens mij eentje van Stewart Copelandquote:
S T A N Dquote:Op donderdag 11 mei 2023 08:23 schreef Berkery het volgende:
[..]
Volgens mij eentje van Stewart Copeland
On Any Other Day - The Police
Welke band isquote:Begin 2000 starttemet de opnamen voor hun derde album. Een kleine onderbreking vond plaats toen
meedeed aan de kwalificatie voor het Eurovisiesongfestival met het nummer Sleepwalker. De eerste ronde kwamen zij glansrijk door, maar in de finale moesten zij het afleggen tegen een andere deelnemer. Dit ondanks de overweldigende overwinning met de publieksstemmen.
Yepquote:
helemaal goedquote:
Y s!quote:
quote:were an English death metal band from Coventry. They formed in 1986 and released their first album with Vinyl Solution in 1988. The band then shifted to a new record label, Earache Records, soon becoming one of the best selling bands on that label.
Napalm Deaf ?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 19:39 schreef bartrid het volgende:
Ook nogal door de oorlog geinspireerd, welke band?
[..]
quote:The ballista (Latin, from Greek βαλλίστρα ballistra[1] and that from βάλλω ballō, "throw"),[2] plural ballistae, sometimes called, was an ancient missile weapon that launched either bolts or stones at a distant target.
Preciesquote:
S T A N Dquote:
Same here. Zou zo ook geen titels weten van de band.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 11:20 schreef Geluiden het volgende:
Ik begrijp de olifanten hint denk ik wel, maar zou niet weten om welk album het gaat.
Oke, nu weet ik het.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 11:49 schreef Ulx het volgende:
Doe je een vervolgvraag, geef je zo'n hint, krijg je nog steeds herriemakers die het niet snappen.
Geen idee v.w.b. het antwoord op de vraag, maar Underworld tourt gelukkig nog steeds...quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:46 schreef pipster het volgende:
The Chemicals staan binnenkort op BKS geloof ik, Underworld?
Orbitalquote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:28 schreef Geluiden het volgende:
Ik dacht eerst te veel in de Olivia Tremor Control hoek.
Nieuwe vraag:
Welke elektronische act speelde op Lowlands 2022 de laatste set van hun carrière?
Noisiaquote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:28 schreef Geluiden het volgende:
Ik dacht eerst te veel in de Olivia Tremor Control hoek.
Nieuwe vraag:
Welke elektronische act speelde op Lowlands 2022 de laatste set van hun carrière?
S T A N Dquote:
quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Saybia - The Second You Sleep heet dat album dan
Opgezocht en juist.quote:Op maandag 22 mei 2023 12:02 schreef iggyinthehouse het volgende:
I surrender van K-Otic was dat volgens mij
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:27 schreef iggyinthehouse het volgende:
K-Otic bestond uit 7 personen. Noem ze alle 7 bij de voornaam. De 7e goede krijgt de 2 punten.
Stefanquote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:27 schreef iggyinthehouse het volgende:
K-Otic bestond uit 7 personen. Noem ze alle 7 bij de voornaam. De 7e goede krijgt de 2 punten.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik schaam me best wel dat ik dit uit mijn hoofd weet
toch niet zo moeilijk dusquote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:29 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Stefan
Bouchra
Anna
Bart
Martijn
Rachel
Sita
??
Je partner wilde altijd kijken toch?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik schaam me best wel dat ik dit uit mijn hoofd weet
Ik had toen geen partnerquote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:36 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je partner wilde altijd kijken toch?
Uiteraardquote:
S T A N Dquote:
Uit K&Q haal ik Kings & Queens dus zal Ava Max zijn. En dan is SBS vast Sweet But (p)Sychoquote:Op woensdag 24 mei 2023 09:48 schreef iggyinthehouse het volgende:
nee, geen Rita
Onder ander deze 2 hitsingles:
SBS
K&Q
Excuus ja, te snel getyptquote:Op woensdag 24 mei 2023 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Uit K&Q haal ik Kings & Queens dus zal Ava Max zijn. En dan is SBS vast Sweet But (p)Sycho
S T A N Dquote:
Geen idee, maar ze namen de tijdquote:Op woensdag 24 mei 2023 10:44 schreef pipster het volgende:
Welke band had in 2006 een antwoordlied op het Loyd Cole and the Commotions nummer" Are You Ready To Be Heartbroken"?
Het is vast de schuld van de ratelslangen.quote:
Yes!quote:
S T A N Dquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:51 schreef iggyinthehouse het volgende:
Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister
quote:After disbanding, some members suffered financial problems and were critical of Fuller's management. O'Meara was implicated in a bullying controversy in the reality television show Celebrity Big Brother. The members performed intermittently in smaller groups.reunited for a UK tour in 2015 before splitting again. In 2023, they announced an arena tour to mark 25 years since their formation; however, Cattermole died in April that year and Spearritt withdrew from the tour in May.
Yepquote:Op donderdag 25 mei 2023 12:20 schreef pipster het volgende:
Gezien het recente overlijden in het verhaal, S Club 7
S T A N Dquote:Op donderdag 25 mei 2023 12:20 schreef pipster het volgende:
Gezien het recente overlijden in het verhaal, S Club 7
Hoplaquote:
quote:has its roots in Vice Versa, a Sheffield band formed in 1977 by synthesizer players
quote:
Wie?quote:Along with contemporaries Heaven 17,'s name was inspired by the Russian-influenced Nadsat language of Anthony Burgess's novel A Clockwork Orange
quote:were an Irish-English electronic music duo formed in Sheffield, England
quote:
William S. Burrough ?quote:
Wie isquote:An early instrumental track by British electronic music group"4JG" bears Ballard's initials as a homage to the author (intended as a response to "2HB" by Roxy Music)
Dead or alive ?quote:Op maandag 29 mei 2023 11:35 schreef bartrid het volgende:
Nee die is het niet. Deze band had een zanger met interessant haar.
Ook niet.quote:
Human League ?quote:Op maandag 29 mei 2023 11:35 schreef bartrid het volgende:
Nee die is het niet. Deze band had een zanger met interessant haar.
Waarom quote je niet ?quote:
Tja ik ben geen quotezakquote:
Darkraver en Gizmo…quote:Op maandag 29 mei 2023 21:49 schreef slaveloos het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wie zijn dit ook weer?
Zekersssquote:
Wat zijnquote:Beginning in the 1950s, Van Impe released dozens of Gospel and spoken word recordings. His first album Presenting the Van Impes features Jack on the accordion and Rexella on organ. Subsequent musical recordings featured the accorgan, a type of electronic accordion. Parts of an unknown sermon were used in the 1995 house song "" by
, although Van Impe talked about the same events in his 1970 album Marked for Death.
Nee, het was een single met een bescheiden notering in de Top 40.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 08:03 schreef iggyinthehouse het volgende:
The Prodigy - Fire? ("I am the God of hell fire" die?)
Heb ook nooit geweten dat die lap tekst één op één overgenomen was van die TV dominee.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:40 schreef iggyinthehouse het volgende:
Oooohhh die...Pizzamen - Sex on the streets
Inderdaad! Wist niet dat ie er inmiddels zo uitzagquote:Op woensdag 31 mei 2023 09:51 schreef pipster het volgende:
Is dat die gast van Color me Badd, wel eens een foto met rolator van hem langs zien komen.
ugh heeft met laptop van werk te maken...zie het op de gsm nu wel...geen idee nogquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:59 schreef pipster het volgende:
Ehm ik gebruik altijd Imgur. Bij mij werkt hij gewoon.
Yesquote:
Imca Marina ?quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:30 schreef methodmich het volgende:
Welke artiest groeide op onder de naam Scott Moorhead?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |