Hoe pittig zijn ze op een schaal van witte Nederlander tot hete Indo?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 06:36 schreef FutureFairytale het volgende:
De boneless zinger tenders van KFC zijn echt een aanrader! Soort grote hotwings, maar de kip is meer gekruid. Bij hotwings is het het deeg.
Hoop dat deze blijven
Jandino.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 06:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hoe pittig zijn ze op een schaal van witte Nederlander tot hete Indo?
Moet je niet aan mij vragen. Ik vind niks (te) pittig maar iemand anders vind paprikachips al pittigquote:Op vrijdag 23 juni 2023 06:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hoe pittig zijn ze op een schaal van witte Nederlander tot hete Indo?
Plastic toeslag op t drinken uit hun eigen bekers? Die zijn toch al helemaal van papierquote:Op woensdag 28 juni 2023 18:25 schreef Gunner het volgende:
Kwam dit op tweakers tegen over het komende statiegeld/toeslag op plastic. ergens zijn ze er al mee begonnen.
Zit een plastic coating in.quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
Plastic toeslag op t drinken uit hun eigen bekers? Die zijn toch al helemaal van papier
Ja prima, maar dat zal minder plastic zijn als in t frietensaus bakje. En dat is maar een toeslag van 5 ct tov 25 ct voor de beker.quote:
Als het goed is had je dan ook kunnen kiezen voor herbruikbare producten. Alhoewel ik benieuwd ben hoe ze dat met de fritessaus en dergelijek willen doen, volgens mij blijft dat altijd gewoon in een kuipje. Of hoef je de toeslag niet te betalen als je het in het restaurant eet, omdat het dan niet buiten als afval weggegooid wordt?quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:25 schreef Gunner het volgende:
Kwam dit op tweakers tegen over het komende statiegeld/toeslag op plastic. ergens zijn ze er al mee begonnen.
Klopt dan hoeft het niet.quote:Op woensdag 28 juni 2023 20:21 schreef Troel het volgende: Of hoef je de toeslag niet te betalen als je het in het restaurant eet, omdat het dan niet buiten als afval weggegooid wordt?
Het plastic in een beker zorgt ervoor dat die hele beker niet als oud papier te recyclen is. Zo'n beker is dus in principe veel vervuilender dan een bakje voor fritessaus.quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ja prima, maar dat zal minder plastic zijn als in t frietensaus bakje. En dat is maar een toeslag van 5 ct tov 25 ct voor de beker.
quote:Op woensdag 28 juni 2023 20:46 schreef streamjohan het volgende:
Was vandaag bij de Mac, en op het drinken zat geen dekseltje toen een zeer puisterige knaap dit kwam brengen. Vond het niet erg hygiënisch dat ze met open beker door die hele toko lopen te zeuken naar het juiste bordje met nummer.
Ik drink alleen bier thuis uit blik.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:05 schreef Jeroboam het volgende:
[..]![]()
Jij vraagt ook altijd om een plastic dekseltje op je biertje als je op een terras zit?
Beter op basis van vetpercentage dan kom ik er met mijn gespierde lichaam beter van af itt zo'n schele muskusrat als jijquote:Op woensdag 28 juni 2023 22:00 schreef xminator het volgende:
Alle tokkies op de bres.
Misschien nu maar ook meteen een vettaks invoeren. Op basis van bmi wordt bepaald hoe hoog het percentage is.
Het is niet alleen bij de fastfoodrestaurants, maar ook bij de supermarkten.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:00 schreef xminator het volgende:
Alle tokkies op de bres.
Misschien nu maar ook meteen een vettaks invoeren. Op basis van bmi wordt bepaald hoe hoog het percentage is.
gewoon je eigen bakjes en beker meenemen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 18:25 schreef Gunner het volgende:
Die frietsaus zal gewoon in een bakje komen, ze hebben geen knijpflessen ofzoquote:Op donderdag 29 juni 2023 12:07 schreef KingRadler het volgende:
gewoon je eigen bakjes en beker meenemen.
gewoon je eigen bakjes en beker meenemen.quote:
Vind dat niet zo fris ook...quote:Op donderdag 29 juni 2023 13:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
gewoon je eigen bakjes en beker meenemen.
Dat weet je nog niet. En uiteindelijk is dat in normale restaurants natuurlijk ook zo dat je bestek en borden worden afgewassen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:50 schreef KingRadler het volgende:
Bakjes die je daar krijgt komen uit de vaat, die vind ik dan niet fris.
Bakjes die je daar krijgt komen uit de vaat, die vind ik dan niet fris.quote:
Zo’n lekkere plastic geur gemixt met vaatwassmaakquote:Op donderdag 29 juni 2023 14:50 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Vind dat niet zo fris ook...
Bakjes die je daar krijgt komen uit de vaat, die vind ik dan niet fris.
En KFC zit op de 15 cent.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:10 schreef VelitoX het volgende:
Burger King issut 10 cent toeslag voor een drinkbeker, 15 cent minder dan de Mac dus (tjah die graaien gewoon de extra inkomsten natuurlijk).
Maarja uiteindelijk met die hele verpakkingentoeslag is de enige die betalen de consument, verkoper maakt gewoon meer winst... Goed systeem man... pf.
Nope ze mogen het zelf verzinnen.......quote:Op donderdag 29 juni 2023 19:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
En KFC zit op de 15 cent.
Waar halen ze die bedragen vandaan?Lijkt gewoon uit de lucht gegrepen maar neem aan dat er bepaalde regels zijn?
Ik zou meteen gaan voor klant kwijtraken in dat gevalquote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:23 schreef SayLWay het volgende:
Lekker man, ik neem graag mijn eigen beker mee. Dan gebruiken ze die maar, anders zijn ze een klant kwijt, en ik kom zeker 2 - 3 keer per week bij een fast food restaurant.
Nou ik geef ze 1 kans om mijn huisgemaakte beker te vullen, anders ben ik inderdaad weg.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou meteen gaan voor klant kwijtraken in dat geval
Ja zo zal het wel weer gaan, zoveelste reden om meer te graaien bijnde grote bedrijven.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:10 schreef VelitoX het volgende:
Burger King issut 10 cent toeslag voor een drinkbeker, 15 cent minder dan de Mac dus (tjah die graaien gewoon de extra inkomsten natuurlijk).
Maarja uiteindelijk met die hele verpakkingentoeslag is de enige die betalen de consument, verkoper maakt gewoon meer winst... Goed systeem man... pf.
quote:Op donderdag 29 juni 2023 12:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die frietsaus zal gewoon in een bakje komen, ze hebben geen knijpflessen ofzo
Zolang de domme mensen het betalen maakt het niets uit.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja zo zal het wel weer gaan, zoveelste reden om meer te graaien bijnde grote bedrijven.
lol ja echt, die lobby heeft wel heel goed gewerktquote:Op maandag 3 juli 2023 15:15 schreef byah het volgende:
Het allermooiste is nog wel dat de plastictoeslag niet doorbelast wordt aan McDonalds, dus het verdwijnt allemaal in de zak van McDonalds zelf
Dat is niet helemaal waar. Producenten brengen ook een toeslag in rekening aan hun afnemersquote:Op maandag 3 juli 2023 15:15 schreef byah het volgende:
Het allermooiste is nog wel dat de plastictoeslag niet doorbelast wordt aan McDonalds, dus het verdwijnt allemaal in de zak van McDonalds zelf
En waar blijft dat geld?quote:Op maandag 3 juli 2023 18:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Producenten brengen ook een toeslag in rekening aan hun afnemers
Wacht even, ik ging er van uit dat het een overheidsheffing was en dat er recycling van betaald zou worden.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:49 schreef Loll het volgende:
Oplossing zou zijn alles standaard in de aanbieding voor 0,25 cent minder. Andere optie zou zijn om het loyaliteitsprogramma flink uit te breiden waardoor je er op die manier wat van terugkrijgt. Ik vind het ook belachelijk dat ketens als MC de opbrengsten in eigen zak kunnen steken. Als ik het voor het zeggen had dan had ik bedrijven verplicht dit te spenderen aan eigen medewerkers die de wijk opruimen (zoals mc) of een verplichte betaling aan de gemeentereiniging.
Oh niet gezien bij de Mac waar ik net wasquote:
BM saus is smerig, dus hier word ik niet blij vanquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |