Hoi, ik had al mijn dollars op degiro overgeboekt naar IB en dat duurde al een paar dagen. Steeg de dollar ook nog in de tussentijd dus wat ik misgelopen heb aan de dollarstijging dat is al gelijk aan een paar (3,5) maanden rente op die obligatiesquote:
Omzet uit energieopslag is 285% gegroeid ofzo?quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:23 schreef Faraday01 het volgende:
Flinke tik voor Alfen na de kwartaalcijfers.
@ verse prins, wat maak jij er van?
Het grappigste / meest interessante van de interviews met Elon Musk is hoeveel hij altijd tot in detail weet te vertellen over de producten en waar ze mee bezig zijn, zover hij dat wil/kan vertellen zonder bedrijfsgeheimen te lekken.quote:
Grappig, hier ook vanochtend Alfen gekocht tegen 67,8. Alleen wel iets minder met 29 stuks.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog even m'n portfolio bekeken, ik zat vanwege de koersstijgingen best wel "diep" in BESI (met ~50% winst) dus daar ¤10k van verkocht en 150 stuks Alfen bij gekocht op ¤67,80
BESI is de laatste paar maanden ook wel hard gegaan.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog even m'n portfolio bekeken, ik zat vanwege de koersstijgingen best wel "diep" in BESI (met ~50% winst) dus daar ¤10k van verkocht en 150 stuks Alfen bij gekocht op ¤67,80
Dat zeker en ook een prima dividend t.o.v. m'n aanschafprijs, dus het blijft zeker in m'n portfolio.quote:Op woensdag 17 mei 2023 17:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
BESI is de laatste paar maanden ook wel hard gegaan.
Grappig dat die nu voor 20% in China tech JD & BABA zit... Hij wordt vaak aangehaald door de big short, maar volgens mij heeft hij er sindsdien aardig vaak compleet naast gezeten.quote:Op maandag 15 mei 2023 22:22 schreef monkyyy het volgende:
Vandaag waren de deadlines van de Q1 2023 13F's.
Michael Burry: https://whalewisdom.com/f(...)tabholdings_tab_link
Bedoel je dat in-the-money opties soms niet uitgeoefend worden? Wat zou daar een reden voor kunnen zijn?quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:32 schreef MisChrartin het volgende:
Ik had een paar weken geleden een put optie Alfen geschreven op 70 euro met expiratiedatum van komende vrijdag en ik kreeg er 300 euro premie voor.
Ik ben echt benieuwd of ik nu uitgeoefend wordt. De koers is onder de 70 dus theoretisch zou het kunnen. Dan zou mijn aankoopprijs 67 euro zijn.
Als jij DeGiro op expiratiedatum niet vóór 17.40 een mail stuurt met welke optie je wil uitoefenen, dan wordt dat ding waardeloos uitgeboekt. Zal dus vast wel eens door onoplettendheid door een particulier gebeuren, maar ik zou er niet vanuut gaan dat dat een reële optie is als je short zat, je wordt gewoon assigned.quote:Op donderdag 18 mei 2023 05:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Bedoel je dat in-the-money opties soms niet uitgeoefend worden? Wat zou daar een reden voor kunnen zijn?
Klopt. Zie je pas de maandag na de vrijdag v/d afloopdatum, de aandelen plus afschrijving.quote:Op donderdag 18 mei 2023 06:41 schreef nostra het volgende:
Zal dus vast wel eens door onoplettendheid door een particulier gebeuren, maar ik zou er niet vanuut gaan dat dat een reële optie is als je short zat, je wordt gewoon assigned.
Ja er moet dus iemand zijn die assigned en de aandelen van Alfen aan mij wil verkopen voor 70 euro. Ik vermoed wel dat dat gaat gebeuren, ik ga het zien of het ook daadwerkelijk gebeurt. Ik zou het niet erg vinden als dat gebeurt overigens.quote:Op donderdag 18 mei 2023 05:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Bedoel je dat in-the-money opties soms niet uitgeoefend worden? Wat zou daar een reden voor kunnen zijn?
Reken erop dat je ALTIJD uitgeofend wordt als ze ITM zijn. Zelfs maar 1 cent. Ik neem aan omdat er genoeg algo's zijn die zelfs met 1 cent nog winst weten te maken.quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:36 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ja er moet dus iemand zijn die assigned en de aandelen van Alfen aan mij wil verkopen voor 70 euro. Ik vermoed wel dat dat gaat gebeuren, ik ga het zien of het ook daadwerkelijk gebeurt. Ik zou het niet erg vinden als dat gebeurt overigens.
Wat mij wel opvalt, bij short call's dat die kort voor een ex-dividend datum worden ge-exerciced, ook al zit er nog flink verwachtingswaarde in de premie verwerkt.quote:Op donderdag 18 mei 2023 10:28 schreef JimmyJames het volgende:
Reken erop dat je ALTIJD uitgeoefend wordt als ze ITM zijn. Zelfs maar 1 cent. Ik neem aan omdat er genoeg algo's zijn die zelfs met 1 cent nog winst weten te maken.
Ik meen dat we het hierboven over European options hebben. Het is me duidelijk dat je American options soms vroegtijdig uitoefent of ze juist nog even aanhoudt, afhankelijk van je verwachtingen.quote:Op donderdag 18 mei 2023 10:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat mij wel opvalt, bij short call's dat die kort voor een ex-dividend datum worden ge-exerciced, ook al zit er nog flink verwachtingswaarde in de premie verwerkt.
De meeste aandelenopties die op de AEX worden verhandeld, hebben ook een Amerikaans ontwerp, d.w.z. het zijn Amerikaanse opties. Indexopties zijn doorgaans van het Europese type.quote:Op donderdag 18 mei 2023 13:40 schreef jaco het volgende:
Ik meen dat we het hierboven over European options hebben. Het is me duidelijk dat je American options soms vroegtijdig uitoefent of ze juist nog even aanhoudt, afhankelijk van je verwachtingen.
De koers is nu ¤65,40. Zou je toch "erg" moeten vinden?/quote:Op donderdag 18 mei 2023 09:36 schreef MisChrartin het volgende:
Ja er moet dus iemand zijn die assigned en de aandelen van Alfen aan mij wil verkopen voor 70 euro. Ik vermoed wel dat dat gaat gebeuren, ik ga het zien of het ook daadwerkelijk gebeurt. Ik zou het niet erg vinden als dat gebeurt overigens.
Ja tuurlijk had ik liever gekocht op 65 euro.quote:Op donderdag 18 mei 2023 16:29 schreef blomke het volgende:
[..]
De koers is nu ¤65,40. Zou je toch "erg" moeten vinden?/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |