Mij werd hier verteld dat die alleen per miljoen dollar ofzo verkocht wordenquote:Op zondag 7 mei 2023 14:29 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik zou op zoek gaan naar kortlopende Amerikaanse staatsobligaties. Die yielden nu 5/6 soms 7% Als je ze tot aflossing aanhoudt
[ afbeelding ]
Staatsobligaties gekocht die veel van hun waarde verloren toen de rente steeg. Is niet goed voor de balans.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:54 schreef JimmyJames het volgende:
Waarom doen grote Amerikaanse banken het zo slecht (C, BAC etc) ?
Ik dacht dat hogere rentes goed voor ze waren? Recessievrees? Inflatie? Huizenmarkt? Gevaar van fintech? Gedoe met die regionale banken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best interessant bedrijf. Maar wat die aan aandelen jaarlijks bijdrukken voor de stock based compensation is waanzin. Die hebben gewoon schijt aan de aandeelhouders.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:32 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben ook op de Palantir bandwagon gestapt.
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wederom in een spoiler:Ibkr hoor ik goede berichten overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke broker heeft ongeveer hetzelfde aanbod als DeGiro en biedt nog wel een beetje service?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:40 schreef ludovico het volgende:
Iemand hier reeds aangifte gedaan met een box 3 hypotheek?
Vul je de aangifte juist in, zegt de belastingdienst dat de schuld niet bestaat.Wat moet ik hier nou weer mee.
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wederom in een spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke broker heeft ongeveer hetzelfde aanbod als DeGiro en biedt nog wel een beetje service?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Accidental petroleum dusquote:Op woensdag 10 mei 2023 10:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Occidental Petroleum had ik beter niet kunnen kopen.
Berkshire koopt ze niet op en de cijfers vallen wat tegen.
Het was een gokje en vooralsnog ben ik er ¤500 op verloren in twee weken.
Spijtig.
Lijkt wel een pump & dump van die 2 oude kereltjesquote:Op woensdag 10 mei 2023 10:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Occidental Petroleum had ik beter niet kunnen kopen.
Berkshire koopt ze niet op en de cijfers vallen wat tegen.
Het was een gokje en vooralsnog ben ik er ¤500 op verloren in twee weken.
Spijtig.
Ja. Ging goed bij ons.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:40 schreef ludovico het volgende:
Iemand hier reeds aangifte gedaan met een box 3 hypotheek?
Vul je de aangifte juist in, zegt de belastingdienst dat de schuld niet bestaat.Wat moet ik hier nou weer mee.
Is het gelukt? Ben wel benieuwdquote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:29 schreef SOG het volgende:
op IB kun je gewoon voor 1k een T-bill kopen. Wie liep hier fakenews te verspreiden dat je die alleen per 100k kon kopen
Morgen ff shoppen met het geld dat ik aan de zijlijn heb liggen. Stonks
Die aandelen van mij liggen al 1,5 jaar stof te vergaren
Vaag dat het bij mij mis ging.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:16 schreef SOG het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Ja, geen problemen er mee gehad)
Een euro doet nu 1,09 USD, maar in oktober van vorig jaar deed diezelfde euro 0,97 USD. De euro staat inmiddels dus 12,37% hoger. Als je in oktober ¤1.000,- had geīnvesteerd in een in USD genoteerde belegging, dan is die belegging nu in euro's dus nog maar ¤889,91 waard. Volgens mij is dit product niet gehatched tegen wisselingen in de valutakoers. Dat is een risico.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Als alternatief voor een spaarrekening je geld in Amerikaanse staatsobligaties stoppen via dit fonds middels DeGiro ipv direct bij de Amerikaanse overheid te koper wat meen ik niet kan.
Hogere rente en gemak zou ik denken.
Heeft zo'n fonds ook nadelen?
https://doc.morningstar.c(...)466&investmenttype=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |