abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 mei 2023 @ 16:40:27 #101
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209030204
Cijfers Apple ook wel goed.

Kan me nog een discussie aan de bar herinneren van 2-3 weken terug met iemand die werkt voor een hedge funds en fanatiek gelooft in TA "Apple kan alleen maar dalen vanaf nu! Kijk nou naar de chart!! Ik heb me volgeladen met puts. Ze staan nu op $163". Ik "ik zou er eerder puts op schrijven eerlijk gezegd. TA is echt dikke bullshit" (gesprek was niet in het Nederlands, maar daar kwam het op neer). Zelf geen positie in Apple.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 6 mei 2023 @ 17:02:58 #102
545 dop
:copyright: dop
pi_209030488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 16:40 schreef JimmyJames het volgende:
Cijfers Apple ook wel goed.

Kan me nog een discussie aan de bar herinneren van 2-3 weken terug met iemand die werkt voor een hedge funds en fanatiek gelooft in TA "Apple kan alleen maar dalen vanaf nu! Kijk nou naar de chart!! Ik heb me volgeladen met puts. Ze staan nu op $163". Ik "ik zou er eerder puts op schrijven eerlijk gezegd. TA is echt dikke bullshit" (gesprek was niet in het Nederlands, maar daar kwam het op neer). Zelf geen positie in Apple.
TA is geen dikke bullshit.
We doen allemaal bewust of onbewust aan TA.
Je kunt er alleen in doorschieten door alles te becijferen en niet meer te kijken naar alles wat niet in cijfertjes en lijntjes is te vangen
Ta en Fa hebben overlap.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 06-05-2023 17:08:09 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_209030800
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 17:02 schreef dop het volgende:

[..]
TA is geen dikke bullshit.
We doen allemaal bewust of onbewust aan TA.
Je kunt er alleen in doorschieten door alles te becijferen en niet meer te kijken naar alles wat niet in cijfertjes en lijntjes is te vangen
Ta en Fa hebben overlap.

Ik kijk meer naar de psychologie erachter. Plus maatschappelijke ontwikkelingen. In TA geloof ik niet (meer) echt, anders dan op een dag handelen in opties.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209031280
pi_209031412
Ik heb er weleens (een samenvatting van) een proefschrift over gelezen. Uit mijn hoofd was de conclusie dat TA op de grondstoffen- en valutamarkten enige voorspellende waarde had.

Bij aandelen werd er geen significante meerwaarde gevonden ten opzichte van buy and hold.
pi_209033729
Denk dat het meeste geld verdiend wordt met technische analyse door het geven van cursussen aan mensen die denken wel ff de markt te kunnen verslaan met TA. Crypto, forex, aandelen, maakt nie uit, doe de cursus en het geld komt vanzelf.

Ik heb de afgelopen jaren tweemaal mensen ontmoet die TA deden:

Één balinese vrouw die dan op fb trots aan het delen was dat ze de cursus aan het doen was (TA crypto). Zitten ze in een zaal met 30 van die vrouwen met allemaal laptops crypto te traden. Echt megacringe.

De tweede persoon is een man die heel zijn godsvermogen in een of ander louche vastgoedproject heeft gestopt dat over de kop ging. Van geld als water, naar 0 euro en een kater. Nu flink bezig met cursus forex TA, want daar valt wel wat mee te verdienen.

Anyway, ik heb er geen verstand van, maar de cijfers liegen er niet om. Het leeuwendeel van handelaren verliest.
pi_209034563
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 20:39 schreef SOG het volgende:
Denk dat het meeste geld verdiend wordt met technische analyse door het geven van cursussen aan mensen die denken wel ff de markt te kunnen verslaan met TA. Crypto, forex, aandelen, maakt nie uit, doe de cursus en het geld komt vanzelf.

Ik heb de afgelopen jaren tweemaal mensen ontmoet die TA deden:

Één balinese vrouw die dan op fb trots aan het delen was dat ze de cursus aan het doen was (TA crypto). Zitten ze in een zaal met 30 van die vrouwen met allemaal laptops crypto te traden. Echt megacringe.

De tweede persoon is een man die heel zijn godsvermogen in een of ander louche vastgoedproject heeft gestopt dat over de kop ging. Van geld als water, naar 0 euro en een kater. Nu flink bezig met cursus forex TA, want daar valt wel wat mee te verdienen.

Anyway, ik heb er geen verstand van, maar de cijfers liegen er niet om. Het leeuwendeel van handelaren verliest.
Dat is het punt inderdaad ook voor particulieren. Zelfs als TA meerwaarde heeft, ga je er vermoedelijk toch niet echt van profiteren omdat je handelt tegen financiële instellingen waar ze 25 econometristen op een afdeling hebben zitten die alle tools hebben om de juiste analyse te maken. En daar tegenover zit jij dan op je zolderkamertje weerstandslijntjes te trekken.
pi_209035259
Volgens mij werkt TA alleen als voldoende mensen erin geloven. Op basis van het verleden probeer je te voorspellen wat anderen gaan doen. Als de TA-analyst een weerstand voorspelt en voldoende mensen die analyse opvolgen, dan droogt de vraag op bij het bereiken van die weerstand en wordt het een self fulfilling prophecy. Is dat dan de kunde van de analist? Volgens mij is TA vooral een leuk speeltje voor daghandelaren en speculanten. Ik doe er niets mee.
pi_209038038
Het is gewoon heel simpel zijn de resultaten substantieel beter dan verwacht dan gaat de koers omhoog, zijn de resultaten substantieel slechter dan verwacht gaat de koers omlaag. Kan de technische analyse uitwijzen wat het wil.

Alles wat buiten het cijferseizoen gebeurd is meestal ruis en wil ik weinig mee te maken hebben.
pi_209040525
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:29 schreef maan_man het volgende:
Het is gewoon heel simpel zijn de resultaten substantieel beter dan verwacht dan gaat de koers omhoog, zijn de resultaten substantieel slechter dan verwacht gaat de koers omlaag. Kan de technische analyse uitwijzen wat het wil.

Alles wat buiten het cijferseizoen gebeurd is meestal ruis en wil ik weinig mee te maken hebben.
Apart, toch verschillende koersen die onderuit gingen na goede resultaten; blijkbaar speelt de verwachting ook een rol (beter dan verwacht is te weinig).

Ik zoek btw nog steeds bedrijven in de waterstofeconomie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209040611
De aandelenkoersen worden vooral bepaald door verwachtingen over de toekomst. De gerapporteerde resultaten zijn veel minder belangrijk. De jaarcijfers zijn wel belangrijk omdat die ook iets zeggen over zaken die van invloed zijn op de toekomst, zoals schuldposities (belangrijk ivm oplopende rentes), orderportefeuilles, vrije kasstromen, etc.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_209040653
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2023 09:19 schreef recursief het volgende:
De jaarcijfers zijn wel belangrijk omdat die ook iets zeggen over zaken die van invloed zijn op de toekomst, zoals schuldposities (belangrijk ivm oplopende rentes), orderportefeuilles, vrije kasstromen, etc.
Dat dus. Voor de vrije kasstroom zegt i.m.o. iets over hoe gezond een bedrijf is.
pi_209040707
Het is vrij simpel: als je een buy-or-sell-beslissing moet nemen is het leuk maar niet superrelevant dat bedrijf X vorig jaar 15% nettorendement heeft gedraaid. Wat er echt toe doet is hoe je verwacht dat ze het in de komende jaren gaan doen. Zie als voorbeeld PostNL.
  zondag 7 mei 2023 @ 11:22:02 #114
13309 nostra
ask why
pi_209041851
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 09:03 schreef blomke het volgende:

Ik zoek btw nog steeds bedrijven in de waterstofeconomie.
Aker Horizons heeft er een aantal projecten in lopen (maar ook in carbon capture en superconductors, dus je zit niet fully exposed).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_209042153
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:30 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat is het punt inderdaad ook voor particulieren. Zelfs als TA meerwaarde heeft, ga je er vermoedelijk toch niet echt van profiteren omdat je handelt tegen financiële instellingen waar ze 25 econometristen op een afdeling hebben zitten die alle tools hebben om de juiste analyse te maken. En daar tegenover zit jij dan op je zolderkamertje weerstandslijntjes te trekken.
Of nog minder: je handelt tegen goed getrainde AI-modellen.

En dan bedoel ik niet die Forex trade ponzi’s die claimen dat te doen.
  zondag 7 mei 2023 @ 14:29:56 #116
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_209044252
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 22:06 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ondertussen wel heel veel rabo perps verzameld. Weet iemand een andere bedrijfsobligaties die rond de 7% noteert effectief en veilig is. Of een goede etf met obligaties, het liefst een die driemaandelijks uitkeert.?
Ik zou op zoek gaan naar kortlopende Amerikaanse staatsobligaties. Die yielden nu 5/6 soms 7% Als je ze tot aflossing aanhoudt

You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 7 mei 2023 @ 15:50:13 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209045588
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:29 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ik zou op zoek gaan naar kortlopende Amerikaanse staatsobligaties. Die yielden nu 5/6 soms 7% Als je ze tot aflossing aanhoudt

[ afbeelding ]
Dat is mij allemaal te kort. Ook heb liever obligaties die zeker 5 jaar lopen, anders moet ik er te veel aandacht aan besteden
The End Times are wild
pi_209056254
quote:
(ABM FN-Dow Jones)
De volumes van PostNL waren in het eerste kwartaal niet zo slecht als gevreesd. Dit stelde analist Frank Claassen van Degroof Petercam maandag.

Na de koersdaling van 15 procent dit jaar besloot de analist om zijn advies te verhogen van Reduceren naar Houden met een koersdoel van 1,55 euro.

"PostNL presteerde in lijn met onze verwachtingen en beter dan de consensus, vooral bij pakketten", aldus Claassen. Met name in de maand maart waren de volumes sterker dan verwacht, ook internationaal.
Was even +11% vanochtend, nu +8%. Is de bodem geweest?
pi_209058485
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 11:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Was even +11% vanochtend, nu +8%. Is de bodem geweest?
PostNL is een bedrijf dat ik sowieso links laat liggen. Toen ik pas belegde, heb ik het even in bezit gehad. Verblind door het mooie dividend.

Volgens mij zijn Herna en haar kornuiten ieder kwartaal net zo verbaasd door de resultaten als dat wij dat zijn. Stuurloos schip, geen idee, geen visie.

Nu kan de bodem misschien even zijn bereikt, maar binnen twee jaar doet het volgende probleem zich zeker voor. Wij hebben (net als Herna) nog geen idee wat er komt; minder pakketjes door de recessie, dure brandstof, gedoe met schijnzelfstandigheid, oplopende personeelskosten. Geen idee, maar het volgende probleem is nooit ver weg.

En kosten doorberekenen kan maar beperkt. Anders liggen alle pakketjes morgen bij DHL in de bestelbus.
pi_209062037
Ik had ook liever gehad dat ze in goede tijden minder met dividend smeten zodat ze wat weerbaarder waren. Maar ik heb er nog zat en ik ga daar nog wel wat jaren aan vastzitten. Mijn beleggingshorizon is sowieso een jaar of 15 en wat er in de tussentijd gebeurt ga ik niet heel nerveus van worden. Het scheelt bovendien in box 3. :P
  maandag 8 mei 2023 @ 22:54:55 #121
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209065995
Waarom doen grote Amerikaanse banken het zo slecht (C, BAC etc) ?

Ik dacht dat hogere rentes goed voor ze waren? Recessievrees? Inflatie? Huizenmarkt? Gevaar van fintech? Gedoe met die regionale banken?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_209067345
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 22:54 schreef JimmyJames het volgende:
Waarom doen grote Amerikaanse banken het zo slecht (C, BAC etc) ?

Ik dacht dat hogere rentes goed voor ze waren? Recessievrees? Inflatie? Huizenmarkt? Gevaar van fintech? Gedoe met die regionale banken?
Ik denk dat laatste ja... ;(
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_209067754
Wederom in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke broker heeft ongeveer hetzelfde aanbod als DeGiro en biedt nog wel een beetje service?

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-05-2023 09:25:34 ]
pi_209068999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wederom in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke broker heeft ongeveer hetzelfde aanbod als DeGiro en biedt nog wel een beetje service?
SPOILER
pi_209069467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:08 schreef Malavita het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')