abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208861050
Waar slaat dat 'light' eigenlijk op? Is dit de bier-variant van Cola Light?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 april 2023 @ 12:09:58 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208861077
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat lul je? Met Avatar 2 en Ant-Man hebben ze dit jaar al hele dikke winst te pakken. Dan moeten Indiana Jones 5, GotG 3 en The Marvels nog komen.
Avatar 2 is alleen Disney als je kijkt hoe het geld vloeit, verder heeft Mickey helemaal geen donder te maken met die film. Ant-Man is een leuke uitzondering op de regel, maar zelfs dan heeft die film het toch niet zo goed gedaan als Disney verwacht had. 25% minder opbrengst tov zijn voorganger terwijl er wel nog 5 jaar aan inflatie overheen is gegaan.

Maar waar ik ook vooral op doelde zijn de films uit hun eigen koker, en dan de animatiefilms in het bijzonder. Die doen het afschuwelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 april 2023 @ 12:11:21 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208861093
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208861096
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Avatar 2 is alleen Disney als je kijkt hoe het geld vloeit, verder heeft Mickey helemaal geen donder te maken met die film. Ant-Man is een leuke uitzondering op de regel, maar zelfs dan heeft die film het toch niet zo goed gedaan als Disney verwacht had. 25% minder opbrengst tov zijn voorganger terwijl er wel nog 5 jaar aan inflatie overheen is gegaan.

Maar waar ik ook vooral op doelde zijn de films uit hun eigen koker, en dan de animatiefilms in het bijzonder. Die doen het afschuwelijk.
Oftewel je zoomt in op 1 film die het wat minder heeft gedaan en negeert alle successen en concludeert dan dat een bedrijf naar de tering gaat. Okee.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 april 2023 @ 12:14:50 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208861121
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Oftewel je zoomt in op 1 film die het wat minder heeft gedaan en negeert alle successen en concludeert dan dat een bedrijf naar de tering gaat. Okee.
Kijk voor de grap even naar de films die Disney zelf gemaakt heeft en niet één van al hun aangekochte studio's.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208861157
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk voor de grap even naar de films die Disney zelf gemaakt heeft en niet één van al hun aangekochte studio's.
Ja daar gaat het toch niet om? Jij had het over Disney, niet over 1 bepaalde studio. Niet ineens de doelpalen verplaatsen als blijkt dat je poep lult.

Maar goed prima, kijk eens naar hun pretparken: brengen meer geld in de lade dan ooit.

Het is ook totaal mijn bedrijf niet maar ben daardoor niet blind voor de feiten.
pi_208861169
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Kwart miljard winst. Ja, gaat echt naar de tering.
pi_208861276
Om
quote:

[..]
Pak de aandelenkoers van de laatste 5 jaar er maar bij. Zo goed gaat het niet met Disney eerlijk gezegd.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 april 2023 @ 12:41:29 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208861367
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja daar gaat het toch niet om? Jij had het over Disney, niet over 1 bepaalde studio. Niet ineens de doelpalen verplaatsen als blijkt dat je poep lult.

Maar goed prima, kijk eens naar hun pretparken: brengen meer geld in de lade dan ooit.

Het is ook totaal mijn bedrijf niet maar ben daardoor niet blind voor de feiten.
Ik ga er niet mijn probleem van maken dat je mijn hyperbool te serieus en breed neemt. Een immer afnemende winst is nog steeds heel slecht voor de grote jongens, daar zijn beurshandelaren echt niet blij mee. je kan wel blijven wijzen naar die gecherrypickte winstcijfers per film, maar daar gaat het helemaal niet om.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 12:50:27 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208861449
Wie was Kid Rock ook alweer?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_208861466
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:50 schreef sp3c het volgende:
Wie was Kid Rock ook alweer?
Ex van Pamela Anderson en 'zanger' :)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 12:53:07 ]
  Moderator zaterdag 22 april 2023 @ 12:53:20 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208861487
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_208861524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Is dat 0,0%? Waar lopen die kerels zich dan over op te winden
Bud met alchohol komt ook meer overeen met kraanwater dan een gewoon pilsje
pi_208861543
Ik dacht dat Kid Rock die ex van Pamela Anderson was.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208861562
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Waar slaat dat 'light' eigenlijk op? Is dit de bier-variant van Cola Light?
https://www.zoetstoffen.n(...)el-minder-calorieen/

Hebben light-producten altijd veel minder calorieën?

Ja en nee.
Er is altijd wel sprake van een vermindering van het aantal calorieën. Light-producten verschillen echter wel van elkaar. Zo zijn er producten waar minder vet aan is toegevoegd of minder suiker, het kan ook zijn dat er in het totaal minder calorieën in zitten. De term ‘light’ is een beschermde voedingsclaim. Dit houdt in dat de claim niet zomaar op een verpakking mag komen te staan. Er mag alleen ‘light’ op een verpakking staan als er in een product óf minimaal 30% minder calorieën óf 30% minder vet óf 30% minder suiker zit dan in een soortgelijk product.

In bijvoorbeeld light-chips zit 30% minder vet dan in de normale variant, maar dit betekent niet dat er ook 30% minder calorieën inzitten. Zo bevat light-chips slechts 10% minder calorieën dan normale chips. Dat is misschien een stuk minder dan je had gedacht. Light-chips mag dan wel minder vet bevatten, toch wordt er aan het product meer koolhydraten en eiwitten toegevoegd en die leveren ook calorieën.

Hoe zit het dan met zoetstoffen?
Zoetstoffen kunnen aan verschillende producten worden toegevoegd. Zij bevatten geen of nauwelijks calorieën. Bij frisdrank is het zo dat zoetstof (of een combinatie van zoetstoffen) de suiker in het product vervangt. Daar is de calorieënwinst het grootst. Een glas normale cola geeft iets meer dan 100 calorieën, een glas light-/zero cola nagenoeg 0 calorieën. Hetzelfde geldt voor een zoetje in de koffie of thee. Een suikerklontje geeft 16 calorieën, een zoetje 0 calorieën. Ook is er winst bij bijvoorbeeld zuivelproducten die 30% minder vet bevat én waaraan geen suikers zijn toegevoegd, of waarvan de suikers zijn vervangen door zoetstoffen. Hetzelfde geldt voor een zero-ontbijtkoek. Ben je aan het afvallen dan is het prettig dat je producten kunt gebruiken die lager in calorieën zijn. Zoetstoffen kunnen daar bij helpen.

Conclusie
Bij frisdranken is de winst met een light-/zero variant het grootst. Het aantal calorieën is dan 0. Dat geldt ook voor een zoetje in de koffie of thee. Light heeft echter meer betekenissen dan 'zonder toegevoegde suikers' en dat betekent dus ook niet altijd véél minder calorieën. Ook bestaat de kans dat je van light-producten meer gaat eten, met als gevolg dat je uiteindelijk weer evenveel calorieën binnenkrijgt. Wil je zeker zijn van het aantal calorieën in het product, controleer dan altijd goed het etiket.

'Kies ik Gezond'-app van het Voedingscentrum
Gezonder kiezen op basis van wat jij belangrijk vindt? Wil je bijvoorbeeld letten op suiker, vet of zout? Heb je een allergie? Of wil je zien of een product vegetarisch is? Het Voedingscentrum ontwikkelde in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een gratis, handige app: de Kies ik Gezond-app. Scan of zoek een product met de ‘Kies ik Gezond?’-app. Bepaal zelf waar je op wilt letten. De app helpt je kiezen. Ook is er een handige ingredientenchecker aan toegevoegd. Probeer 'm eens uit!
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208894376
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Definieer 'de tering' want Disney is groter en rijker dan ooit.
quote:

[..]
Gaat top daar! ^O^
DISNEY GRIJPT HARD IN: GROTE ONTSLAGGOLF START DEZE WEEK
quote:
Het gaat allemaal niet van een leien dakje bij de studio. De laatste maanden vallen de cijfers behoorlijk tegen, waardoor er nu de nodige veranderingen gaan plaatsvinden. Deze week zullen er maar liefst 4000 mensen moeten vertrekken.

Dit is pas het begin. Voor het eind van het jaar worden maar liefst 7000 Disney werknemers ontslagen, maar eind deze week zullen al 4000 mensen op zoek moeten gaan naar een nieuwe baan.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_208896741
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 12:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Kwart miljard winst. Ja, gaat echt naar de tering.
Boekhoudkundig maakt bijna geen enkele film winst zelfs ;)

Overigens zijn films bij Disney vooral een promotiemiddel voor een shitload aan merchandise, attracties e.d. Frozen bijvoorbeeld heeft iets van $15 miljard aan omzet gegenereerd waarvan de films maar iets van $3 miljard aan bijdroegen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 april 2023 @ 12:58:49 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208896773
quote:
Goh, harde cijfers winnen het weer van op je gevoel af gaan, wat een onverwachte wending :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208910127
Bud Light zal niet populair zijn in Polen.

twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_208910197
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[ twitter ]
Je bent niet helemaal goed bij je paasei als je zo tekeer gaat tegen (iemand met) een regenboogvlaggetje
  woensdag 26 april 2023 @ 15:40:01 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208910276
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[ twitter ]
Dit soort dingen vind ik ook echt wel een beetje creepy hoor. Maar je gaat dit wel krijgen als één kant maar blijft pushen en pushen. Op een gegeven moment hebben mensen er genoeg van en dan staan dit soort onguur ogende individuen vooraan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208910399
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort dingen vind ik ook echt wel een beetje creepy hoor. Maar je gaat dit wel krijgen als één kant maar blijft pushen en pushen. Op een gegeven moment hebben mensen er genoeg van en dan staan dit soort onguur ogende individuen vooraan.
Heel veel progressieven lijken ook niet door te hebben dat in plaats van gewoon tolerantie vragen, het eisen van volledige acceptatie van een volstrekt uit de bocht gevlogen ideologie nooit geaccepteerd gaat worden bij het grote publiek.

Dat is uiteindelijk voor het redelijke midden een prima iets om aan vast te houden. De hype waait straks weer over en dan kan iedereen ook weer zijn echte mening geven. Dat merk je nu al bv aan sportbonden die weer gewoon de wetenschappelijke inzichten gaan hanteren.
pi_208910420
quote:

[..]
Dit dus, de progressieven proberen altijd al hoe ver ze kunnen gaan en de laatste tijd gaan ze wel extreem ver over de lijn en dan krijg je dit. Actie is reactie.
pi_208910526
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:53 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dit dus, de progressieven proberen altijd al hoe ver ze kunnen gaan en de laatste tijd gaan ze wel extreem ver over de lijn en dan krijg je dit. Actie is reactie.
Nee hoor, creepy anti-homo fascisten zijn er - met name in dat soort oostbloklanden - altijd al geweest, ver voordat dingen zogenaamd progressief en 'woke' werden.
pi_208910588
quote:

[..]
Je "vergeet" waarschijnlijk expres even dat dit soort acties van anti-homo fascisten al heel oud zijn en absoluut niet nieuw zijn of als reactie op 'woke' / progressief... Dit had je ook al in de jaren '50, '60, '70, '80, '90 en '00 namelijk ook al.

Anti-progressieven en anti-wokelings zoals jij proberen nu schaamteloos de geschiedenis te herschrijven door net te doen alsof dit soort anti-homo acties nieuw zijn in reactie op progressiviteit maar dat is verre van de waarheid. Die haat, discriminatie en intolerantie is er altijd al in die (jouw?) geledingen geweest, en zal natuurlijk ook niet verdwijnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2023 16:10:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')