abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208985428
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 23:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Je gaat je toch afvragen waarom zulke ideeën/mensen nog steeds zo populair zijn daar.
Als je je dat afvraagt heb je nooit een geschiedenisboek open gehad. Tenzij je zit te trollen natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:04:51 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208986093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 22:32 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Kyiv to name street for Ukrainian Nazi collaborator after public vote
A street in Kyiv will soon bear the name of Volodymyr Kubiyovych, one of the founders of the Waffen-SS Galizien, the Ukraine branch of the Nazi military force.

https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-738940

Waarom zullen ze dat doen als er maar een hele kleine groep nazi lovers zijn?
Daar is nu gelukkig een stokje voorgestoken door een aantal oplettende mensen die zich bewust zijn van de geschiedenis van het gebied/land dat wij nu Oekraïne noemen. Want inderdaad, tijdens de Tweede Wereldoorlog stonden er daar (zoals in wel meer landen) een flink aantal mensen aan de verkeerde kant. Je kunt gerust zeggen dat heel West-Oekraïne, met steden zoals Lviv (dat toen nog Lemberg heette) en omgrenzende gebieden compleet etnisch gezuiverd zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208986286
quote:
13s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar is nu gelukkig een stokje voorgestoken door een aantal oplettende mensen die zich bewust zijn van de geschiedenis van het gebied/land dat wij nu Oekraïne noemen. Want inderdaad, tijdens de Tweede Wereldoorlog stonden er daar (zoals in wel meer landen) een flink aantal mensen aan de verkeerde kant. Je kunt gerust zeggen dat heel West-Oekraïne, met steden zoals Lviv (dat toen nog Lemberg heette) en omgrenzende gebieden compleet etnisch gezuiverd zijn.
Ah, Lemsberg.
Dat heette Lwów vlak voor de tweede wereldoorlog. Deze toen Poolse stad werd na de Molotov-Ribbentrop-pact eerst door de Russen ingenomen en later door de Duitsers, die daarmee het pact schonden. De overname door de Duitsers betekende het doodvonnis voor de Joodse gemeenschap in de stad. Alle synagogen zijn verwoest en de joodse inwoners gedeporteerd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208986327
quote:
A street in Kyiv will soon bear the name of Volodymyr Kubiyovych, one of the founders of the Waffen-SS Galizien, the Ukraine branch of the Nazi military force.

Zelfde reden waarom ze in de zuidelijke VS standbeelden van generaal Lee willen: Geschiedenisles.

Of is dit weer anders?
pi_208986329
Poeh, waarom waren, tijdens WOII, in de eerste instantie een boel Oekraïners blij met de komst van Duitsland. Lastige vraag zeg. :')
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:36:35 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208987113
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, Lemsberg.
Dat heette Lwów vlak voor de tweede wereldoorlog. Deze toen Poolse stad werd na de Molotov-Ribbentrop-pact eerst door de Russen ingenomen en later door de Duitsers, die daarmee het pact schonden. De overname door de Duitsers betekende het doodvonnis voor de Joodse gemeenschap in de stad. Alle synagogen zijn verwoest en de joodse inwoners gedeporteerd.
Fair enough, mij stond bij dat het Lemberg was. En met betrekking tot het laatste, sommige Joden werden inderdaad gedeporteerd, maar veel zijn omgekomen in pogroms of geëxecuteerd en in een van de vele massagraven belandt. Niet alleen Joodse burgers trouwens, ook Poolse. En deze etnische zuiveringen deden de Oekraïners vrolijk aan mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208987173
quote:
2s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:30 schreef xpompompomx het volgende:
Poeh, waarom waren, tijdens WOII, in de eerste instantie een boel Oekraïners blij met de komst van Duitsland. Lastige vraag zeg. :')
Maar waarom was zo'n 40% van de gesneuvelden in het Rode Leger ook Oekraïens?
pi_208987218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar waarom was zo'n 40% van de gesneuvelden in het Rode Leger ook Oekraïens?
Vast niet omdat ze in het Rode Leger zulke fantastische carrièrekansen zagen.
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 11:55:10 #109
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208987384
En zo gaat het weer over het meermaals gedebunkte en uitgekauwde "Oekraïners zijn nazi's" narratief/rookgordijn
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 mei 2023 @ 13:47:03 #110
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208988651
Bron: RT
Ukraine launched drones targeting Kremlin – Moscow
Published: 3 May 2023 | 11:40 GMT
The operation targeting the residence of President Vladimir Putin was a “planned terrorist act,” his office said

Update:
Putin unhurt by drone attack – Kremlin
Published: 3 May 2023 | 11:52 GMT
The Russian president’s work schedule remains unchanged, the Kremlin press service said

[ Bericht 30% gewijzigd door theguyver op 03-05-2023 14:04:56 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 3 mei 2023 @ 13:56:06 #111
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208988782
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:55 schreef Straatcommando. het volgende:
En zo gaat het weer over het meermaals gedebunkte en uitgekauwde "Oekraïners zijn nazi's" narratief/rookgordijn
Kun je ook aangeven waar er zou worden gezegd dat Oekraïners nu (anno 2023) nazi's zou zijn? Ik zie zulke posts hier namelijk helemaal niet.
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 14:00:24 #112
pi_208988835
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je ook aangeven waar er zou worden gezegd dat Oekraïners nu (anno 2023) nazi's zou zijn? Ik zie zulke posts hier namelijk helemaal niet.
quote:

Dat word hier toch wel degelijk geïnsinueerd
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:07:16 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208988926
The founder of a fintech company in Ukraine is offering a $500,000 prize for the first to land a drone in Moscow's Red Square
Zal dit wel zijn geweest :D
https://www.insider.com/u(...)ne-moscow-red-square
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:12:46 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208989005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Dat word hier toch wel degelijk geïnsinueerd
Ik denk dat het ook heel raar is om een straat in je hoofdstad naar zo'n controversieel individu te willen gaan vernoemen. Als er in Amsterdam een plein of straat nu naar een bekende voormalig SS'er zou worden vernoemd, zou dat ook de (internationale) media halen. Of het relevant is voor dit topic is een tweede. Ik zie er alleen geen insinuatie in dat Oekraïners per definitie allemaal nazi's zouden zijn.

Een discutabel verleden heeft het land natuurlijk trouwens wel, daar moet gewoon over gesproken kunnen worden. En er zijn nog steeds kleine groepjes actief met nazi-sympathieën. Dat zie je trouwens in wel meer Oostbloklanden. Dat deze sentimenten echt breed worden gedragen geloof ik verder niet in.
pi_208989313
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook heel raar is om een straat in je hoofdstad naar zo'n controversieel individu te willen gaan vernoemen. Als er in Amsterdam een plein of straat nu naar een bekende voormalig SS'er zou worden vernoemd, zou dat ook de (internationale) media halen. Of het relevant is voor dit topic is een tweede. Ik zie er alleen geen insinuatie in dat Oekraïners per definitie allemaal nazi's zouden zijn.

Een discutabel verleden heeft het land natuurlijk trouwens wel, daar moet gewoon over gesproken kunnen worden. En er zijn nog steeds kleine groepjes actief met nazi-sympathieën. Dat zie je trouwens in wel meer Oostbloklanden. Dat deze sentimenten echt breed worden gedragen geloof ik verder niet in.
Zoals je zelf al terecht opmerkt, deed de bevolking in vrijwel alle Oost-Europese landen enthousiast mee aan de jodenvervolging in WOII. In sommige gevallen hoefden de nazi's niet eens hun handen vuil te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 mei 2023 @ 15:53:44 #116
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_208990345
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Zelfde geld precies voor Nederland.. Bel ome Vladimir alvast ff of hier ook kan komen ingrijpen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:22:22 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208990756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zoals je zelf al terecht opmerkt, deed de bevolking in vrijwel alle Oost-Europese landen enthousiast mee aan de jodenvervolging in WOII. In sommige gevallen hoefden de nazi's niet eens hun handen vuil te maken.
Dat is niet helemaal wat ik zeg. Ik stelde dat er momenteel in meerdere Oostbloklanden kleine groepjes actief zijn met nazi-sympathieën. Niet dat alle Oostbloklanden evenredig schuldig zijn aan het vervolgen van etnische minderheden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarin was de bevolking van sommige landen, waaronder Oekraine, duidelijk erger dan anderen.

Ik begrijp ook niet waarom dit niet meer kan worden benoemd zonder dat er kanttekeningen over tegenargumenten moeten komen. Alhoewel, eigenlijk begrijp ik dat wel. En de reden hierachter is dat sinds het binnenvallen van Rusland in Oekraïne, bij veel mensen de manier hoe zij naar Oekraïne kijken structureel is veranderd.

Men is Oekraïne ineens gaan zien als 'één van ons' als 'onderdeel van het 'geciviliseerde' en 'democratische' Westen. En daarom moet elke kritische noot over Oekraïne, of dit nu in heden of het verleden betreft, worden gebagatelliseerd of weerlegd. Wat eenzijdige media narratieven op basis van emotie al niet met de beeldvorming van de gemiddelde burger kunnen doen. Dit blijft bijzonder om te zien.
pi_208990839
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal wat ik zeg. Ik stelde dat er momenteel in meerdere Oostbloklanden kleine groepjes actief zijn met nazi-sympathieën. Niet dat alle Oostbloklanden evenredig schuldig zijn aan het vervolgen van etnische minderheden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarin was de bevolking van sommige landen, waaronder Oekraine, duidelijk erger dan anderen.

Ik begrijp ook niet waarom dit niet meer kan worden benoemd zonder dat er kanttekeningen over tegenargumenten moeten komen. Alhoewel, eigenlijk begrijp ik dat wel. En de reden hierachter is dat sinds het binnenvallen van Rusland in Oekraïne, bij veel mensen de manier hoe zij naar Oekraïne kijken structureel is veranderd.

Men is Oekraïne ineens gaan zien als 'één van ons' als 'onderdeel van het 'geciviliseerde' en 'democratische' Westen. En daarom moet elke kritische noot over Oekraïne, of dit nu in heden of het verleden betreft, worden gebagatelliseerd of weerlegd. Wat eenzijdige media narratieven op basis van emotie al niet met de beeldvorming van de gemiddelde burger kunnen doen. Dit blijft bijzonder om te zien.
Tegenovergesteld worden er veel pogingen gedaan om Oekraïene als fascistisch bolwerk af te schilderen, on zo de oorlog te rechtvaardigen, of om de hulp aan Oekraïene te bekritiseren. Gevolg is dan dat men gevoelig reageert op dit soort kanttekeningen.
pi_208990877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt, maar ook in de rest van Europa was er best veel antisemitisme.
Veel landen zaten begin vorige eeuw te worstelen met het Joodse vraagstuk.
pi_208991286
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nou ja, als een land zonder aanleiding binnen wordt gevallen en beschoten met raketten leidt dat vaak tot sympathie bij mensen die niet houden van veroveringsoorlogen.

Snap best dat het allemaal verwarrend is voor je. Jouw bubbel zegt immers dat je Oekraïne vooral moer haten.
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:21:02 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208991497
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tegenovergesteld worden er veel pogingen gedaan om Oekraïene als fascistisch bolwerk af te schilderen, on zo de oorlog te rechtvaardigen, of om de hulp aan Oekraïene te bekritiseren. Gevolg is dan dat men gevoelig reageert op dit soort kanttekeningen.
Bijzonder, denk jij serieus dat er echt veel mensen zijn buiten Rusland die de oorlog in Oekraïne als rechtvaardig zien? Ik denk eerder dat dit wederom een resultaat is van wat ik net had gepost. Als je zelf op zulke partijdige wijze je in een oorlog hebt laten meeslepen, wordt neutraliteit of een nuance al snel gezien als verraad en een blijk van sympathie voor de 'tegenpartij'.

Mijn eigen mening over Oekraïne is bijvoorbeeld door deze oorlog helemaal niet veranderd, ja het is verschrikkelijk voor de mensen daar, maar dat maakt het land niet ineens beter, mooier, democratischer of Westers. En tegen Rusland (en vooral Poetin) ben ik alleen maar veel negatiever gaan aankijken. En toch ben ik hier ook meermaals weggezet als 'pro-Poetin' of 'pro-Russisch'.

En dat komt niet omdat ik dat daadwerkelijk ben, maar omdat menigeen zich elke dag zit te voeden met media narratieven over deze oorlog en propagandakanalen volgt op Twitter. Daarom is men elke dag wel even emotioneel betrokken bij de oorlog.

Ik ken zelfs mensen die er emotioneel zo diep inzaten dat ze vorig jaar met een cursus Oekraïens zijn begonnen, dan ben je echt niet meer voor rede vatbaar.
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:29:47 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208991584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nou ja, als een land zonder aanleiding binnen wordt gevallen en beschoten met raketten leidt dat vaak tot sympathie bij mensen die niet houden van veroveringsoorlogen.

Snap best dat het allemaal verwarrend is voor je. Jouw bubbel zegt immers dat je Oekraïne vooral moer haten.
Hmm, dat is dan raar, want een land als bijvoorbeeld Israël wordt geregeld beschoten met raketten en de barbaarse daders van die beschietingen krijgen sinds de afgelopen jaren de meer sympathie in het Westen dan Israël zelf, dus dit klopt niet helemaal wat je nu zegt.

En in mijn bubbel is het overgrote deel trouwens hoogopgeleid en nogal uitgesproken links en progressief georiënteerd. Vandaar dat ik ook zo goed weet hoe deze mensen in elkaar steken. Kortom, er is helemaal niemand die mij zegt dat ik Oekraïne moet haten. En ook de mensen die net zoals ik wat conservatiever zijn zeggen dat niet.
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 17:38:41 #123
pi_208991669
Laten we het iets minder persoonlijk maken, mannen.
pi_208991729
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder, denk jij serieus dat er echt veel mensen zijn buiten Rusland die de oorlog in Oekraïne als rechtvaardig zien? Ik denk eerder dat dit wederom een resultaat is van wat ik net had gepost. Als je zelf op zulke partijdige wijze je in een oorlog hebt laten meeslepen, wordt neutraliteit of een nuance al snel gezien als verraad en een blijk van sympathie voor de 'tegenpartij'.

Mijn eigen mening over Oekraïne is bijvoorbeeld door deze oorlog helemaal niet veranderd, ja het is verschrikkelijk voor de mensen daar, maar dat maakt het land niet ineens beter, mooier, democratischer of Westers. En tegen Rusland (en vooral Poetin) ben ik alleen maar veel negatiever gaan aankijken. En toch ben ik hier ook meermaals weggezet als 'pro-Poetin' of 'pro-Russisch'.

En dat komt niet omdat ik dat daadwerkelijk ben, maar omdat menigeen zich elke dag zit te voeden met media narratieven over deze oorlog en propagandakanalen volgt op Twitter. Daarom is men elke dag wel even emotioneel betrokken bij de oorlog.

Ik ken zelfs mensen die er emotioneel zo diep inzaten dat ze vorig jaar met een cursus Oekraïens zijn begonnen, dan ben je echt niet meer voor rede vatbaar.
Je kunt je hardop afvragen of het écht uitmaakt voor de meeste mensen of Kiev of Moskou de baas is over de Donbas-regio.

En als je antwoord nee is, dan moet je je afvragen waarom we er ons wél zo druk om maken. Je kunt als 'Westen' weinig anders dan keihard ageren tegen gezeur in je achtertuin, maar dat is ook gewoon een politieke kwestie en heeft weinig met goedheid te maken.

Dat soort zaken bespreken maakt je geen Putin-lover - Knip-

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 04-05-2023 14:40:53 ]
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:52:44 #125
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208991781
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Juist pro Russen hoor je wel over de +-180.000 Oekraïeners die aan Duitse zijde vochten.
Maar OWee als je aan haalt dat er +-1,2 miljoen Russen aan Duitse zijde meevochten.

Om maar te zwijgen over het Ribbentrob packt.

Interessant detail was de opstand op Texel waarbij een bataljon Georgiërs gelegerd was.
Dit was ook het laatste Duitse bolwerk in Europa.
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 18:12:36 #126
pi_208992066
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:46 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Je kunt je hardop afvragen of het écht uitmaakt voor de meeste mensen of Kiev of Moskou de baas is over de Donbas-regio.

En als je antwoord nee is, dan moet je je afvragen waarom we er ons wél zo druk om maken. Je kunt als 'Westen' weinig anders dan keihard ageren tegen gezeur in je achtertuin, maar dat is ook gewoon een politieke kwestie en heeft weinig met goedheid te maken.

Dat soort zaken bespreken maakt je geen putin lover. - Knip-
Zonder als een lul over te willen komen, maar met je eerste vraag laat je eigenlijk al zien dat je het onderliggende probleem niet helemaal snapt.

En natuurlijk is dit politiek gedreven, dat is de invasie zelfs. Dat betekent niet dat moraal, normen en waardes niet mee kunnen spelen in besluitvorming omtrent het conflict. Dit gebeurde in wo2 ook al.

En jammer dat je dan en passant nog even een sneer uitdeelt aan de moderatie. Nergens voor nodig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 04-05-2023 14:41:47 ]
pi_208992076
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zonder als een lul over te willen komen, maar met je eerste vraag laat je eigenlijk al zien dat je het onderliggende probleem niet helemaal snapt.

En natuurlijk is dit politiek gedreven, dat is de invasie zelfs. Dat betekent niet dat moraal, normen en waardes niet mee kunnen spelen in besluitvorming omtrent het conflict. Dit gebeurde in wo2 ook al.

En jammer dat je dan en passant nog even een sneer uitdeelt aan de moderatie. Nergens voor nodig.
Dit is complete onzin. Een idee bespreken, op een forum, staat niet gelijk aan denken dat het iets goeds is. Misschien is het probleem wel dat je zo'n conclusie dan maar trekt. :+

Ik heb zelf een oud reismaatje verloren aan de verdwijnseltrucs van Putin. Tenminste, hij is na gedoe in zijn familie van de aardbodem verdwenen. Ik begrijp best veel van dit conflict en was er al ver voor dat het populair werd op de foks mee bezig.

Het is ook geen sneer aan de moderatie :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2023 18:16:06 ]
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 18:18:09 #128
pi_208992147
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:13 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dit is complete onzin. Een idee bespreken, op een forum, staat niet gelijk aan denken dat het iets goeds is. Misschien is het probleem wel dat je zo'n conclusie dan maar trekt. :+

Het is ook geen sneer aan de moderatie :)
Ik kan je melden dat het in Kiev, of waar ik het land eigenlijk dan ook, heel erg speelt of Rusland überhaupt ergens in Oekraïne de baas speelt.

Daarom is jezelf dat hardop vragen een teken dat je niet weet wat er in het land speelt. Of het nou een stelling ala babbelbox is of niet. Maar misschien begrijp ik je verkeerd, dat kan ook.

En als het geen sneer is zou ik het echt anders verwoorden ;) maar dat ben ik
pi_208992153
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan je melden dat het in Kiev, of waar ik het land eigenlijk dan ook, heel erg speelt of Rusland überhaupt ergens in Oekraïne de baas speelt.

Daarom is jezelf dat hardop vragen een teken dat je niet weet wat er in het land speelt. Of het nou een stelling ala babbelbox is of niet. Maar misschien begrijp ik je verkeerd, dat kan ook.
Nou gefeliciteerd met je mening
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 18:19:23 #130
pi_208992160
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Nou gefeliciteerd met je mening
Zo ken ik je weer.
pi_208992166
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zo ken ik je weer.
Als je serieus moeite hebt met dat soort vragen dan houdt het op voor mij :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2023 18:20:31 ]
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 18:22:14 #132
pi_208992189
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Als je serieus moeite hebt met dat soort vragen dan houdt het op :+
Ik kan er weinig aan doen dat je klaarblijkelijk geen enkel idee hebt wat de consensus in Oekraïne is over dit onderwerp. Feit dat je denkt dat het een reële vraag is spreekt boekdelen.
pi_208992201
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan er weinig aan doen dat je klaarblijkelijk geen enkel idee hebt wat de consensus in Oekraïne is over dit onderwerp. Feit dat je denkt dat het een reële vraag is spreekt boekdelen.
Je vult het weer zelf maar in eigenlijk.
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 18:24:29 #134
pi_208992236
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Je vult het weer zelf maar in eigenlijk.
Kun je ook nog iets beters dan oneliners die op de man zijn?
pi_208992277
twitter
pi_208992344
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder, denk jij serieus dat er echt veel mensen zijn buiten Rusland die de oorlog in Oekraïne als rechtvaardig zien?
Veel mensen verwacht ik niet, maar het wordt wel op die manier gebruikt aan de kant van Rusland.

quote:
Ik denk eerder dat dit wederom een resultaat is van wat ik net had gepost.
Nee, ik zie in jouw posts geen rechtvaardiging voor de Russische inval. Ik geef enkel aan waarom dit onderwerp nu gevoelig ligt. En dat is omdat het gebruikt wordt om de oorlog te rechtvaardigen, of de steun van het westen te bekritiseren.

quote:
Als je zelf op zulke partijdige wijze je in een oorlog hebt laten meeslepen, wordt neutraliteit of een nuance al snel gezien als verraad en een blijk van sympathie voor de 'tegenpartij'.

Dat is precies wat ik ook merk.
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 18:44:55 #137
pi_208992477
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Veel mensen verwacht ik niet, maar het wordt wel op die manier gebruikt aan de kant van Rusland.
[..]
Nee, ik zie in jouw posts geen rechtvaardiging voor de Russische inval. Ik geef enkel aan waarom dit onderwerp nu gevoelig ligt. En dat is omdat het gebruikt wordt om de oorlog te rechtvaardigen, of de steun van het westen te bekritiseren.
[..]
Dat is precies wat ik ook merk.
Het probleem is hier dat een aantal mensen bewust in dat grijsgebied opereren om, wat je zegt, de steun te bekritiseren en hun eigen agenda te pushen. Welke dat is laat ik bewust in het midden. Als ik jou "kritische denkers" voorschotel weet je denk ik wel wat ik bedoel.

Ik heb een gruwelijke hekel aan geuzentermpjes. En ik bemerk ook dat mensen wel heel snel putin puppet of iets dergelijks worden genoemd, maar een aantal klanten op het forum voldeden perfect aan dat beeld, dan ontkom je er niet aan dat mensen het ook gaan gebruiken.. Maar we willen het evengoed niet hebben.
pi_208992532
quote:
14s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, dat is dan raar, want een land als bijvoorbeeld Israël wordt geregeld beschoten met raketten en de barbaarse daders van die beschietingen krijgen sinds de afgelopen jaren de meer sympathie in het Westen dan Israël zelf, dus dit klopt niet helemaal wat je nu zegt.
Het westen steunt Israël anders al decennia door dik en dun. Er zijn inderdaad figuren die het land intens haten, maar die houding is niet de norm, laat staan dat zij de koers van de regering bepaalt. Westerse leiders staan onverdeeld, vierkant achter Israël, net zoals ze nu Oekraïne steunen.
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 18:53:42 #139
pi_208992583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het westen steunt Israël anders al decennia door dik en dun. Er zijn inderdaad figuren die het land intens haten, maar die houding is niet de norm, laat staan dat zij de koers van de regering bepaalt. Westerse leiders staan onverdeeld, vierkant achter Israël, net zoals ze nu Oekraïne steunen.
Tot nu toe heb ik het beeld dat de figuren die zo anti israel zijn, dat ook over Oekraïne zijn.
pi_208992650
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kun je ook nog iets beters dan oneliners die op de man zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je vult nogal wat zelf in over mijn gedachtes en trekt verkeerde conclusies :+

Allicht een verboden vraag, maar waarom ageer je hier zo tegen?
  Forum Admin woensdag 3 mei 2023 @ 19:01:07 #141
pi_208992694
quote:
10s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[..]
Je vult nogal wat zelf in over mijn gedachtes en trekt verkeerde conclusies :+

Allicht een verboden vraag, maar waarom ageer je hier zo tegen?
Ik moet wel de hand in de boezem steken, ik dacht namelijk gelezen te hebben dat je het had over mensen uit Kiev of Moskou, maar je strekking was breder. Ik sta nog steeds achter hetgeen ik zei, maar dat betreft dus wel mensen uit die landen/steden.

En daar geef ik gezien het huidige klimaat liever geen antwoord op.
pi_208993131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik moet wel de hand in de boezem steken, ik dacht namelijk gelezen te hebben dat je het had over mensen uit Kiev of Moskou, maar je strekking was breder. Ik sta nog steeds achter hetgeen ik zei, maar dat betreft dus wel mensen uit die landen/steden.

En daar geef ik gezien het huidige klimaat liever geen antwoord op.
Het is niet mijn bedoeling je persoonlijk aan te vallen ofzo. Mensen die hun huis, familie of leven verliezen hebben geen reet aan mijn vraagjes. En ook iedereen die er een ander belang of gevoel bij heeft vindt het allicht niet zo leuk. Daar ben ik mij van bewust. :+

Ken je die golden boy van de podcastwereld, Lex Fridman? Is een Russisch Oekraïense Amerikaan (lol) en heeft veel mooie gesprekken gehad over de oorlog. Ging ook een tijdje offline om daar rond te banjeren, heeft gasten vanuit allerlei windrichtingen er uren over laten praten op zijn podcast.

Je moet goed zoeken (want een hoop is troep, ook veel van mijn posts :D) maar ik denk dat er mooiere en bredere gesprekken mogelijk zijn over dit onderwerp op de foks. En het dan direct afschieten van dat soort vragen helpt er niet bij,

Het is gelukkig niet mijn taak verder. Maar het posten van een gedachtespinsel, vraag of video van een Russisch medium maakt iemand niet gelijk verdacht of vervelend. En het laat ook niet zien dat de user ergens niets van begrijpt.

Dat van Moskou en Kiev is wel een beetje een Amerikaans 'anti-war' perspectief. Als Oekraïne in het Midden-Oosten lag, hadden we er aan mee gedaan bij wijze van spreken. Dat soort retoriek. Betekent niet dat ik daar achter sta, want ik heb ook liever dat Putin morgen van de trap valt en er een leider komt daar die lief mee wil spelen. Heb mij ooit eens verdiept in 'held' Navalny, maar die zou niet per se erg pro EU zijn. En handlangers als Medvedev staan ook klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2023 19:37:47 ]
  woensdag 3 mei 2023 @ 20:11:34 #143
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_208993804
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tot nu toe heb ik het beeld dat de figuren die zo anti israel zijn, dat ook over Oekraïne zijn.
To be fair, ik ben niet anti Israël maar ben wel tegen de manier hoe ze met Palestijnen omgaan. Ik ben ook niet anti Oekraine of anti Rusland waarbij met betrekking tot Rusland ik wel tegen de invasie in de Oekraine ben. Misschien is het voor een aantal users zoals ik meer iets tegen hoe bepaalde overheden denken over de waarde van hun burgers en burgers van andere staten.

Ik weet ook niet of dit ook voor de meeste mensen van toepassing is moet ik je eerlijk zeggen, maar ik blijf erbij dat een overheid er is om de burger te dienen. En ieder mens ook hetzelfde is en een overheid je niet mag oproepen om een mens uit een andere staat/land aan te vallen.

Maar dat is dan ook mijn simpele mening, ieder mens is hetzelfde :)
Lach met een schone bips
  woensdag 3 mei 2023 @ 21:30:26 #144
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208995064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dus de Enterprise en Voyager en Battlestar Galactica zijn nog ongedeerd?
pi_208995280
quote:

[..]
Dat idee heb ik ook.

Je ziet in deze situatie ook weer dat de uiterste flanken elkaar weten te vinden. Je ziet in ons land dat FvD en zijn achterban zich opzichtig achter Rusland scharen. En we weten inmiddels allemaal hoe in appgroepen van FvD'ers over joden wordt gedacht en gesproken.

En aan andere kant hebben we de extreem-linksen, die wantrouwend staan tegenover Oekraïne en wier kritische houding richting Israël dikwijls uitmondt in onversneden - Knip-

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 04-05-2023 14:48:51 ]
  Forum Admin donderdag 4 mei 2023 @ 09:40:46 #146
pi_208998740
quote:
17s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Het is niet mijn bedoeling je persoonlijk aan te vallen ofzo. Mensen die hun huis, familie of leven verliezen hebben geen reet aan mijn vraagjes. En ook iedereen die er een ander belang of gevoel bij heeft vindt het allicht niet zo leuk. Daar ben ik mij van bewust. :+

Ken je die golden boy van de podcastwereld, Lex Fridman? Is een Russisch Oekraïense Amerikaan (lol) en heeft veel mooie gesprekken gehad over de oorlog. Ging ook een tijdje offline om daar rond te banjeren, heeft gasten vanuit allerlei windrichtingen er uren over laten praten op zijn podcast.

Je moet goed zoeken (want een hoop is troep, ook veel van mijn posts :D) maar ik denk dat er mooiere en bredere gesprekken mogelijk zijn over dit onderwerp op de foks. En het dan direct afschieten van dat soort vragen helpt er niet bij,

Het is gelukkig niet mijn taak verder. Maar het posten van een gedachtespinsel, vraag of video van een Russisch medium maakt iemand niet gelijk verdacht of vervelend. En het laat ook niet zien dat de user ergens niets van begrijpt.

Dat van Moskou en Kiev is wel een beetje een Amerikaans 'anti-war' perspectief. Als Oekraïne in het Midden-Oosten lag, hadden we er aan mee gedaan bij wijze van spreken. Dat soort retoriek. Betekent niet dat ik daar achter sta, want ik heb ook liever dat Putin morgen van de trap valt en er een leider komt daar die lief mee wil spelen. Heb mij ooit eens verdiept in 'held' Navalny, maar die zou niet per se erg pro EU zijn. En handlangers als Medvedev staan ook klaar.
Ik neem het zeker niet persoonlijk, geen zorgen :D

Maar nee, ik heb wel vaker over hem gehoord maar ik wist niet dat hij podcasts maakt. Wel interessant, vanmiddag even opzoeken.

Wbt het laatste deel van je post, dat is ook wel interessant om te volgen. Bij navalny hebben veel mensen toch een soort martelaar imago. Wat an sich klopt, want die gek offert zichzelf zo goed als op, maar the enemy of my enemy is my friend gaat hier niet helemaal op. Ook hij is mega nationalistisch nv.
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:32:36 #147
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208999692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij verlegt het nu specifiek naar enkel 'Westerse leiders'. Daar had ik het niet over, ik weet niet of politici wat dat betreft een goede graadmeter zijn. Ik denk bijvoorbeeld niet dat wat Rutte nu vindt, heel Nederland ook vindt. Daar komt namelijk altijd een bepaalde plichtmatigheid bij kijken. De realiteit is dat de algemene trend onder de bevolking is wat betreft het conflict in het Midden-Oosten is echt wel langzaam aan het veranderen, dat merkte zelfs de NOS twee jaar geleden al op.
quote:

[..]
Okee, dat zie ik niet. Ik merk juist wel overlap tussen uitgesproken pro-Oekraïne en pro-Palestijnen. We hebben natuurlijk wat dat betreft allemaal een ander referentiekader.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 21:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat idee heb ik ook.

Je ziet in deze situatie ook weer dat de uiterste flanken elkaar weten te vinden. Je ziet in ons land dat FvD en zijn achterban zich opzichtig achter Rusland scharen. En we weten inmiddels allemaal hoe in appgroepen van FvD'ers over joden wordt gedacht en gesproken.

En aan andere kant hebben we de extreem-linksen, die wantrouwend staan tegenover Oekraïne en wier kritische houding richting Israël dikwijls uitmondt in onversneden - Knip-
Welke 'extreem-linksen' staan wantrouwend tegenover Oekraïne?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 04-05-2023 14:50:36 ]
pi_209000069
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

Welke 'extreem-linksen' staan wantrouwend tegenover Oekraïne?
Die zweverige Yoga-figuren. Dat is een deel van het wappieleger dat is ontstaan tijdens de coronacrisis. Houdt er extreem-linkse denkbeelden op na en loopt tegelijkertijd te drammen over het WEF en de vermeende kwaadaardigheid van Zelensky.
pi_209000182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 09:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik neem het zeker niet persoonlijk, geen zorgen :D

Maar nee, ik heb wel vaker over hem gehoord maar ik wist niet dat hij podcasts maakt. Wel interessant, vanmiddag even opzoeken.

Wbt het laatste deel van je post, dat is ook wel interessant om te volgen. Bij navalny hebben veel mensen toch een soort martelaar imago. Wat an sich klopt, want die gek offert zichzelf zo goed als op, maar the enemy of my enemy is my friend gaat hier niet helemaal op. Ook hij is mega nationalistisch nv.

een paar aanraders :+ niet om het met ze eens te worden, maar om te luisteren

vond deze ook sterk:
is met een échte expert van marxisme of marx zelf vooral, niet een aanhanger van wat nu door moet als communist (zowel als scheldwoord of echte ideologie)

gr

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2023 12:26:21 ]
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:49:59 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209001062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Die zweverige Yoga-figuren. Dat is een deel van het wappieleger dat is ontstaan tijdens de coronacrisis. Houdt er extreem-linkse denkbeelden op na en loopt tegelijkertijd te drammen over het WEF en de vermeende kwaadaardigheid van Zelensky.
Waar heb je die dan gezien? Ik hier hier altijd moeten lezen dat WEF complottheorieën juist 'extreem-rechts' zijn? Bij 'extreem-links' of laten we zeggen radicaal links, denk ik eerder aan bijvoorbeeld BIJ1, die zijn gewoon pro-Oekraïne maar duidelijk anti-Israël. Dit zie je ook terug bij bepaalde Democraten in de VS en op Twitter is het ook niet moeilijk om onder de gewone burger of activisten zulke sentimenten te vinden.
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:25 schreef aTypisch het volgende:

[..]

een paar aanraders :+ niet om het met ze eens te worden, maar om te luisteren

vond deze ook sterk:
is met een échte expert van marxisme of marx zelf vooral, niet een aanhanger van wat nu door moet als communist (zowel als scheldwoord of echte ideologie)

gr
Lex Fridman is inderdaad uitstekend. Heeft een interessante podcast, waarbij hij met allerlei mensen, vanuit allerlei politieke en ideologische hoeken, het gesprek wil aangaan. Dat maakt hem echt een uitzondering in de huidige tijd, waar over het algemeen de meest podcasts wel enigszins een bepaalde politieke vooringenomenheid hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')